Thursday, November 6, 2008

Diari 3 - esasterawan

5 November, seperti biasa, hari Rabu malam Khamis saya akan berada di Universiti Malaya bersama-sama pelajar Fakulti perubatan.

Selepas kuliah malam ini, saya di ajak oleh Ismail Hashim atau lebih dikenali dengan nama Ilhami, ke rumah Prof Dr Ir Wan di Taman Tun Dr Ismail. Malam ini di rumah Prof ada majlis makan bersama penulis-penulis di dalam "esasterawan". esasterawan ialah satu laman untuk sesiapa yang berminat menulis seni bicara seperti puisi, sajak, madah, cerpen dan lain-lain lagi.

Saya rasa kagum dengan usaha-usaha mereka yang ingin merakamkan sesuatu yang berlaku dengan cara puisi. Dalam seratus tahun lagi, orang akan mencari tulisan-tulisan seperti ini untuk melihat apakah yang berlaku pada zaman kita ini. Yang lebih menarik lagi ialah Prof sendiri bukan dari bidang sastera, beliau dari bidang sains.

Setiap seni ada penggemarnya dan setiap penggemar ada seninya. Allah jadikan kita berbagai untuk kita saling melengkapi. Yang penting ialah keikhlasan hati dan sikap saling menghormati.
Sebelah saya ialah Prof Dr Ir Wan dan dan kanan sekali ialah Ilhami.
Pasangan suami isteri wartawan dari Metro dan Berita Harian bersama hadirin yang lain.

No comments:

 Alhamdulillah syukur di atas pembukaan Kapal Dive Lodge dibawah selian Ustaz Muhamad bin Abdullah atau lebih dikenali sebagai Ustaz Amin ...