Wednesday, February 24, 2016

Sekilas 52 - Mengapa Mahhaj Wahabi Di Tentang (3) - Mengenai Peminta Dan Pendokong Wahabi

 Bagi siri yang ketiga ini ingin saya kongsikan, kenapa Manhaj Wahabi ini ditolak oleh tuan-tuan guru kita terdahulu. Saya mulakan dengan saya ulangi beberapa perkara. Harap artikel ini dibaca hingga akhir.

1. Manhaj Wahabi adalah satu manhaj yang menggunakan al-Quran dan Hadis semata-mata.

2. Doktrin ini nampaknya bagus tetapi ia akan mengetepikan pandangan ulama-ulama muktabar. Sebab itu akhirnya, doktrin ini akan menolak mazhab.

3. Menolak mazhab bagi orang betul-betul berilmu, yang faham ayat hukum dan hadis hukum, tahu menggunakannya akan menyebabkan seseorang itu terselamat dari tafsiran yang salah.

4. Jika seseorang itu orang awam, yang baru berjinak-jinak dengan agama, akan mendedahkannya tersalah di dalam tafsiran sesuatu hukum. Kadang-kala, baca ayat hukum pun dari buku-buku terjemahan.

5. Walaubagaiman pun, tidak semua orang yang menggunakan kaedah ini adalah orang wahabi. Ada beberapa golongan orang di dalam hal ini.

1. Peminat manhaj (cara) wahabi. Dia bukan wahabi, tetapi peminat manhaj (cara).

Biasanya, ada tiga jenis golongan.

i. Golongan pertama ialah seseroang yang apabila dia belajar agama sampai satu tahap yang tinggi dan sudah faham perjalanan bagaimana sesuatu hukum itu dikeluarkan, mahir ilmu-ilmu alat seperi Bahasa Arab, Qawaid Fiqhiyyah, Usul Fiqh dan lain-lain, maka dia akan berminat dengan manhaj (cara) ini.  

Kebiasaannya, orang yang menjadi peminat manhaj wahabi ialah orang yang bukan dari aliran syariah (hukum hakam). Biasanya dari aliran-aliran lain (Bahasa Arab/ Usuluddin). Tetapi saya tidak menafikan, ada juga sesetengah golongan syariah yang meminati manhaj ini, tetapi bilangannya tidak seramai dari bidang lainnya.

ii. Orang awam yang baru ingin memahami Islam dan berguru dengan cara ini. Ia akan menjadi orang ikut-ikut juga. Orang macam ini, di mana pun, sama. Dia akan mengikut guru yang mengajarnya. Kebetulan, jika guru yang mengajarnya itu berhemah, maka dia akan menjadi orang berhemah. Jika guru itu jenis yang suka memperlecehkan orang lain, maka dia pasti akan terikut dengan cara ini.

iii. golongan ketiga adalah golonga yang kecewa dengan ustaz-ustaz lama ini, yang membawa pendekatan kudus, tidak boleh ditegur, suka marah-marah dan sebagainya. Kita tidak nafikan terdapat kelemahan ustaz-ustaz lama yang kadang-kala pandangannya itu ada kepentingan dan sebagainya. Apabila golongan ketiga ini bertemu dengan ustaz yang boleh membidas, dia tidak jumpa pula ustaz yang betul-betul membimbingnya, maka dia akan menjadi peminat manhaj ini.

Biasanya golongan ini terdiri dari orang terpelajar yang bukan dari aliran agama. Ustaz lama pula tidak membuka ruang untuk bertanya, jadi, perasaan ingin tahu itu meluap-luap dan apabila bertemu dengan peminat manhaj wahabi ini, dia akan berminat.

Golongan pertama boleh terselamat dari kesesatan kerana ia faham dan telah tahu banyak hukum hakam ini. Tetapi golongan kedua dan ketiga, boleh terdedah dengan kesalahan di dalam mentafsir al-Quran dan Hadis. Ini kerana, kaedah yang dibawa ialah, rujuk pada al-Quran dan hadis semata-mata.

Golongan kedua dan ketiga, jika tidak belajar secara sistematik, akan menjadi orang yang tidak berpegang dengan mazhab muktabar, tetapi nanti akan menjadi orang yang berpegang dengan mazhab ustaz yang menjadi rujukannya itu. Ustaz itu yang akan menjadi rujukan hukum baginya. Atau yang membimbangkan, akan menjadi orang yang mentafsir sendiri agama menurut fahamannya.

2. Pemegang Wahabi.
Kenapa ulama-ulama kita ada sampai ada yang berfatwa   mengatakan wahabi bukan dari ahli sunnah wal Jemaah. Ia terjadi apabila doktrin tidak berminat dengan tafsiran ulama muktabar dibawa kepada bab akidah.
Bagi manhaj Wahabi yang hanya menggunakan al-Quran dah hadis, apabila membahaskan ayat-ayat mengenai zat Allah, ia akan menjadikan seseorang itu sampai tahap menjisimkan Allah. Mengatakan Allah itu ada tangan seperti tangan kita, Allah itu duduk seperti duduk kita.

Ia yang membezakannya dengan akidah Ahli Sunnah. Ahli Sunnah tidak menjisimkan Allah. Kerana di dalam Ahli Sunnah, ada pengajian yang menekankan bahawa Allah tidak sama dengan makhluk.

**(bagi kita yang kurang mahir dalam bahasa Arab, boleh rujuk buku I’tikad Ahlisunnah Wal-Jamaah oleh K.H Sirajuddin Abbas)

Di dalam bab akidah, ahli Sunnah telah menggariskan beberapa dasar. Antaranya ialah Allah itu tidak akan sama dengan makhluk

(Dia) Pencipta langit dan bumi. Dia menjadikan bagi kamu dari jenis kamu sendiri pasangan-pasangan dan dari jenis binatang ternak pasangan- pasangan (pula), dijadikan-Nya kamu berkembang biak dengan jalan itu. Tidak ada sesuatupun yang serupa dengan Dia, dan Dia-lah yang Maha Mendengar dan Melihat (surah al-Syura ayat 11)

Jadi, peperangan yang sebenar antara wahabi dengan ahli sunnah bukan sebab qunut atau talkin. Itu hanya bab hukum hakam. Ia terjadi apabila sudah mula membahaskan bab akidah.

Kenapa Kategori Pertama (Peminat Wahabi) Juga Ditentang Di Malaysia?
Kerana, rakyat di Malaysia tidak ramai yang mengetahui apa itu wahabi. Jadi, jika manhaj wahabi disebarkan, ditakuti, bermula dengan hukum hakam, ia akan mula membahaskan bab akidah.

Ini kerana, peminat wahabi akan mendoktrinkan agar kita berpegang dengan al-Quran dan hadis semata-mata. Tidak perlu memakai pandangan ulama dalam mazhab dan sebagainya. Persoalannya, jika seorang itu tidak faham apa makna hadis itu, tafsiran siapa yang akan dipakai? Sudah tentu dia akan merujuk kepada tafisiran sendiri atau ustaznya itu sahaja.

Maka, oleh kerana tafsiran ustaz itu sendiri yang dipakai, ia akan mendedahkan kepada bahaya. Jika ustaz itu memang ilmunya tinggi, tidak menjadi masalah, tetapi, jika ustaz yang mendoktrinkan manhaj (cara) wahabi ini, ilmunya tidak berapa tinggi, ia akan mendedahkan kepadanya kesilapan tafsiran hukum yang kemudian akan diikuti oleh muridnya.

Apa jalan keluarnya ?

Jalan keluarnya, belajar agama perlu berguru dengan manhaj (cara) yang betul. Kita belajar agama bukan untuk tunjuk kita alim. Kita belajar kerana nak menghampirkan diri pada Allah. Bergurulah. Jangan ketepikan tafsiran ulama muktabar di dalam sesuatu hukum.
Belajar dengan manhaj (cara) ahli Sunnah iaitu, hukum itu dikeluarkan dengan melihat kepada al-Quran, hadis, Ijmak ulama dan kias.

Selepas itu, kaedah lain seperti masalih al-Mursalah (melihat kebaikan), sad al-Zara’ik (menghalang keburukan) dan sebagainya.
Jika semata-mata al-Quran dan hadis, ditakuti terdedah dengan kesilapan di dalam mentafsir sesebuah hukum.

Di dalam al-Quran Allah menyatakan bahawa :-
Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (surah an-Nisa ayat 59)

Imam al-Qurtubi ketika menafsirkan ayat ini menyatakan bahawa:-

Dan tidak ada selain ulama’ yang tahu bagaimana untuk balik pada al-Kitab dan al-Sunnah, maka berdasarkan perkara ini, bertanya sesuatu persoalan pada ulama’ itu hukumnya wajib.

Harapan saya
Saya mengharapkan, semua orang di Malaysia ini akan semakin matang di dalam pengajian agama. Tahu al-Quran dan hadis dengan manhaj (cara) yang betul.

Bagi para ustaz, ajar orang ramai juga merujuk kepada kitab-kitab. Buka orang awam untuk perbahasan ilmu.
Bagi ustaz yang gemar pada perbincangan, jaga adab di dalam berbincang dan adab di dalam berselisah pendapat. Jangan pula kita mengatakan, kita sahaja betul dan orang lain salah. Selagi mana ada dalil dan hujjah kita perlu berlapang dada dengan perselisihan ini. Jangan sampai perselisihan dengan emosi menyebabkan masyarakat lagi huru hara.

Bagi masyarakat, perbalahan antara ulama di Malaysia sekarang ini adalah ibarat perbalahan ibu bapa. Jika kita tidak boleh mengikuti dengan baik, bersabar dan tenang. Ketika tengah panas, semua akan saling salah menyalahkan. Doakan yang terbaik untuk semua. Yang penting, akhirnya, biar semua kembali kepada Allah dengan mencari  keredhaannya.

Semoga Allah terus memelihara kita semua dari perkara yang mengundang kemurkaannya, amin…

‘Sekilas Itu Realiti, Realiti Itu Kehidupan”

Al-Fakir Ila Rabbihi
Muhamad bin Abdullah
Seksyen 26  Shah Alam
24 Febuari 2016 jam 8.00 pagi

** dedikasi kepada semua guruku terutama Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Lubuk Tapah Kelantan dan  Ayahanda Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Mohd Said – al-Fatihah-

2,790 comments:

1 – 200 of 2790   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Terima kasih ustaz atas ilmunya.

Semmgnya cara pemikiran ala wahabiyah ni nmpk menarik, ikut Quran dan Hadis, mudah, baca Quran, baca Hadis, tafsirannya sendiri sendiri. Tp bila semakin medlm ilmu dan fahamannya, akan terserlah kelemahan diri yg serba kekurangan. Kerana itu bg saya sendiri lebih selamat merujuk ulama ulama terdahulu. Selain itu kita boleh melihat pelbg pndgn utk kemudiannya kita ikuti mana yg kita yakini paling benar dan paling sesuai sbgmn disarankan dlm Al Quran ; "Org org yg mendgr perkataan perkataan yg sampai kpdnya, mk mrk mengikuti yg terbaik antaranya, mrk itulah org org yg diberi petunjuk oleh Allah (swt), dan mrk itulah org yg berakal." 39:18.

Dan lg, tuduhan bahawa ikut ulama' bermakna tak ikut Nabi (saw) / Quran, adalah fitnah besar terhdp para ulama' kita, seolah olahnya para ulama' kita yg terdahulu mereka reka ajarannya sendiri tanpa merujuk Quran dan Hadis. Kita mengikuti para ulama' kita tidak secara membuta tuli, kita juga membaca Quran dan kita juga membaca hadis hadis Nabi saw, dan sebhgn kita juga boleh dan mampu memahami teks arab asalnya, tp kita tetap juga merujuk ulama' terdahulu dgn keyakinan mrk lebih memahami Quran dan Hadis dr kita yg terbatas ilmunya ini.

Seorg doktor tidak menjadi doktor dgn membaca buku buku kedoktoran, seorg jurutera tidak menjadi jurutera dgn membaca buku buku kejuruteraan, tp melalui proses pembelajaran yg pnjg dr doktor doktor dan jurutera jurutera yg terdahulu. Begitu jugalah analoginya dlm apa bidang sekalipun. Tp teks kedoktoran dan kejuteraan asal tetap tidak diabaikan.

WaAllahu'alam !

Anonymous said...

Selamat pagi Ustaz. Alhamdulillah syukur.

Oleh kerana yang demikian itu, maka serulah (mereka kepada beragama dengan betul), serta tetap teguhlah engkau menjalankannya sebagaimana yang diperintahkan kepadamu, dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka; sebaliknya katakanlah:

"Aku beriman kepada segala Kitab yang diturunkan oleh Allah, dan aku diperintahkan supaya berlaku adil di antara kamu.

Allah jualah Tuhan kami dan Tuhan kamu. Bagi kami amal kami dan bagi kamu amal kamu. Tidaklah patut ada sebarang pertengkaran antara kami dengan kamu (kerana kebenaran telah jelas nyata). Allah akan menghimpunkan kita bersama (pada hari kiamat), dan kepadaNyalah tempat kembali semuanya (untuk dihakimi dan diberi balasan)".

Dan orang-orang yang berhujah menyangkal dan membantah tentang kebenaran agama Allah sesudah disambut dan diterima agamaNya itu - bantahan (dan tuduhan palsu) mereka itu sia-sia belaka di sisi Allah. Dan mereka pula ditimpa kemurkaan (dari Allah) serta mereka beroleh azab seksa yang seberat-beratnya.

Allah yang menurunkan Kitab Suci dengan membawa kebenaran, dan menurunkan keterangan yang menjadi neraca keadilan. Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui? Boleh jadi hari kiamat itu sudah hampir (masa datangnya).

Allah yang menurunkan Kitab Suci dengan membawa kebenaran, dan menurunkan keterangan yang menjadi neraca keadilan. Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui? Boleh jadi hari kiamat itu sudah hampir (masa datangnya).

Boleh Ustaz terangkan maksud ayat As Syura di atas?

Apa yang dimaksudkan dengan "Kami beriman dengan segala kitab yang diturunkan Allah"?

Bolehkah kitab Ihya ulumuddin, kitab imam syafie dan pelbagai kitab2 ulamak muktabar dikira sebagai kitab yang diturunkan Allah?

Anonymous said...

Tidakkah engkau (hairan) melihat orang-orang (munafik) yang mendakwa bahawa mereka telah beriman kepada Al-Quran yang telah diturunkan kepadamu dan kepada (Kitab-kitab) yang telah diturunkan dahulu daripadamu?

Mereka suka hendak berhakim kepada Taghut, padahal mereka telah diperintahkan supaya kufur ingkar kepada Taghut itu. Dan Syaitan pula sentiasa hendak menyesatkan mereka dengan kesesatan yang amat jauh.

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah," nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.

Maka bagaimana halnya apabila mereka ditimpa sesuatu kemalangan disebabkan (kesalahan) yang telah dibuat oleh tangan mereka sendiri, kemudian mereka datang kepadamu sambil bersumpah: "Demi Allah, kami tidak sekali-kali menghendaki melainkan kebaikan dan perdamaian (bagi kedua pihak yang berbalah)".

Mereka itulah orang-orang yang diketahui oleh Allah akan apa yang ada dalam hati mereka, oleh itu berpalinglah engkau daripada mereka, dan nasihatilah mereka, serta katakanlah kepada mereka kata-kata yang boleh memberi kesan pada hati mereka.

An Nisa 50 dan seterusnya.

Soalan saya ustaz,macamana kita nak kenal sikap Taghut seperti yang Allah ceritakan?

Perlukah kita mentaati taghut yang menayamar sebagai ulil amri?

Bolehkah kita berhakim dengan kitab2 ulamak muktabar?

Anonymous said...

Saya suka dengan quote ni;-

Dan tidak ada selain ulama’ yang tahu bagaimana untuk balik pada AL-KITAB dan al-Sunnah, maka berdasarkan perkara ini, bertanya sesuatu persoalan pada ulama’ itu hukumnya wajib.

Maka benarlah bahwasanya kebanyakan ulamak, ustaz, cikgu agama hari ini yang berfahaman Ahli sunnah wal jamaah mengamalkan ajaran Al-kitab2 selain Alquran. Walaupun dari dasarnya segala ilmu2 kitab yang mereka bawa semuanya berasal dari potongan ayat, hukum dan cerita Alquran. Lalu mereka yang didakwa ulamak ini menunjukkan mereka lebih pandai dari Allah Swt dan Rasul dalam menerangkan agama. Dan mahu masyarakat ikut fahaman mereka. Sedang Rasulullah sendiri pun mengajar sebuah Alquran. Benarlah segala bukti yang Allah nyatakan tentang sikap orang2 munafik. Yakni orang yang pura2 Islam dan tahu agama.

Kalau satu soalan kubur pun dah berputar2 berpusing2 nak jawap dan terangkan pada orang ramai. Macamana kamu yang bergelar ulamak dan pengikut pencinta ulamak ahli sunnah nak menerangkan dengan benar tentang islam? Saya pasti bila kamu gagal jawap soalan kubur dek kerana banyaknya al kitab yang kamu baca, sudah pasti kamu gagal bila memasuki alam barzakh. nak masuk syurga dgn rahmat Allah tu belum tentu lagilah. Pasal 5 soalan permulaan tu pun dah tak boleh nak jawap. Allah Taala pandang benar. Bila dah tak boleh nak jawap tu yang ada ustaz2 cerita jasad kena himpit dalam lubang kubur. Bila dah kena himpit sakit, dapat azab!

Cuba ustaz fikir pulak siapa yang Allah maksudkan dengan

Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat

Al Fatihah 7

Ahli Al Kitab mana yang dikatakan sesat?

Zaman hari ni bukan yahudi nasrani je ubah kitab. Ulamak Islam pun ubah kitab.

Nuazhar said...

Alhamdulillah 👍 Terima kasih atas kupasan yg segar lagi bernas. JazakAllahu khaira. BaarakAllahufiikum

Anonymous said...

Kalau Ustaz ulamak ni betul faham tentang Alquran mereka tahu sangat yang Alquran ni sebenarnya adalah perkataan dan dan percakapan Allah SWT sendiri. Ianya bukanlah doktrin ataupun fahaman Syeikh Muhamad Wahabi.

Allah Swt bila bercakap Dia berkata dengan jelas dan nyata. Cuba kita baca Alquran suara tu akan kedengaran jelas dan nyata dari kerongkong orang yang membaca. Bukannya yang keluar tu suara Muhamad Abdul Wahab aka Wahabi.

Allah Swt bercakap samada secara direct Muhkamat (tegas nyata) ataupun secara berkias Mutasyabihat, bukan samar2. Cara Dia berkias tu Dia tujukan pada alam, pada pokok kayu, pada haiwan, pada firaun, pada kisah hidup para nabi supaya orang boleh faham dan fikir apa yang Dia cerita. Sejarah yang berlaku dan kesan akibat perbuatan orang yang Dia benci dan Dia kasih. Namun Dia tak pernah suruh pun mana2 nabi, rasul, atau ulamak menulis kitab2 sendiri. Dia tak pernah suruh pun mana2 ulamak mentafsir Alquran sesuka hati sampai jadi kitab2. Tak kisahlah kamu nak cakap itu hadis nabi atau tidak melainkan Allah taala jualah yang lebih faham dan tahu perihal hidup nabi dan rasul Dia. Bukan ulamak atau sahabat yang nak kena tulis riwayat hidup nabi Dia. Bila orang tu cenderung arah kesesatan dia mulalah karang dan tulis buku agama dan kitab2 sendiri. Sedang dia tahu menulis dan mengubah Alquran dari tempatnya itu salah.

Dia lah yang menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab Suci Al-Quran. Sebahagian besar dari Al-Quran itu ialah ayat-ayat "Muhkamaat" (yang tetap, tegas dan nyata maknanya serta jelas maksudnya); ayat-ayat Muhkamaat itu ialah ibu (atau pokok) isi Al-Quran. Dan yang lain lagi ialah ayat-ayat "Mutasyaabihaat" (yang samar-samar, tidak terang maksudnya). Oleh sebab itu (timbulah faham yang berlainan menurut kandungan hati masing-masing) - adapun orang-orang yang ada dalam hatinya kecenderungan ke arah kesesatan, maka mereka selalu menurut apa yang samar-samar dari Al-Quran untuk mencari fitnah dan mencari-cari Takwilnya (memutarkan maksudnya menurut yang disukainya). Padahal tidak ada yang mengetahui Takwilnya (tafsir maksudnya yang sebenar) melainkan Allah. Dan orang-orang yang tetap teguh serta mendalam pengetahuannya dalam ilmu-ilmu agama, berkata:" Kami beriman kepadanya, semuanya itu datangnya dari sisi Allah" Dan tiadalah yang mengambil pelajaran dan peringatan melainkan orang-orang yang berfikiran.

Anonymous said...

Cara wahabi mmg mudah,
Quran, Hadis, tafsir sendiri.
Apa yg Nabi saw tak buat, dibid'ahkan semuanya.

Anonymous said...

Mungkin elok saya kongsikan satu kisah yg diceritakan kpd saya oleh seorg imam, jika ada yg berkenaan membacanya saya terlebih dahulu mohon kemaafan, rasanya kisah ini elok utk dijadikan pengajaran. Tak sebut di mana berlaku dan mrk yg terlibat.

Kisah seorg wanita asal Islam, telah berkahwin dan mempunyai beberapa org anak. Kemudian lari dr rumah mengikut lelaki bukan Islam, tinggal bersama lelaki berkenaan yg bukan Islam hingga ke usia tuanya. Beliau meninggal dunia di rumah lelaki bukan Islam berkenaan bersama sama keluarga bukan Islamnya itu. Setelah meninggal lelaki bukan Islam berkenaan mencari anak anak Islam wanita berkenaan dan menyerahkan jenazah beliau kpd anak anak Islamnya utk diuruskan.
Msykt setempat tidak dpt menerima wanita berkenaan sbg seorg Islam utk diuruskan jenazahnya secara Islam. Timbul kekecohan ketika itu, dan waktu itu sudah agak lewat malam. Imam setempat yg dipanggil cuba menghubungi kadi daerah, tp gagal. Begitu juga cubaannya utk menghubungi seorg hakim mahkamah syari'ah yg beliau kenali utk mendptkan nasihat, juga gagal. Mk beliau membuat keputusannya sendiri utk meneruskan menguruskan jenazah berkenaan secara Islam dan dikebumikan di tanah perkuburan Islam.
Selang beberapa waktu, diadakan satu forum di daerah berkenaan, dan antara ahli forum adalah seorg hakim mahkamah syari'ah negeri. Imam berkenaan dan beberapa org dr klgn org yg terlibat dgn peristiwa berkenaan turut hadir ketika itu, dan beliau mengambil peluang utk bertanyakan persoalan berkenaan kpd hakim berkenaan. Hakim memberi pndgnnya, jika tiada sesiapa yg mengetahui wanita itu mengistiharkan dirinya keluar dr Islam, dan tiada siapa yg menyaksikan wanita itu melakukan penyembahan terhdp berhala berhala sembahan lelaki yg diikutnya, mk betullah keputusan imam berkenaan menguruskan jenazah wanita berkenaan secara Islam. Soal hakikat keIslamannya serah saja kpd Allah swt.
Pengajarannya, begitulah kita ASWJ, tidak bermudah mudah menuduh kafir atau menghukum kafir, atau terkeluar dr Islam, org org yg kita rasakan tidak mengikuti ajaran Islam.

WaAllahu'alam ! Moga ada manfaat.

Anonymous said...

Hmm.. manhaj yg betul manhaj apa? Asyairah / maturidiyah shj ke?

Anonymous said...

https://www.youtube.com/watch?v=VLcCbpuOQxg -
"USUL DAN FURUQ AQIDAH: ANTARA ASYAA'IRAH DAN SALAFIYYAH"
Slot 1:
Pembentang : Ustaz Mohd Aizam Mas'ud
Tajuk : Sejarah Kemunculan Aliran Asyaa'irah dan Salafiyyah & Isu-isu Berkaitan
Tempat : MSU Shah Alam
Tarikh : 20 Februari 2016

https://www.youtube.com/watch?v=moFrgjSp-50
SEMINAR PEMANTAPAN AQIDAH :
"USUL DAN FURUQ AQIDAH: ANTARA ASYAA'IRAH DAN SALAFIYYAH"
Slot 2:
Pembentang : Maulana Muhammad 'Asri bin Yusoff
Tajuk : Usul dan Furuq Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah
Tempat : MSU Shah Alam
Tarikh : 20 Februari 2016

https://www.youtube.com/watch?v=oJ4GEzoE3bw&feature=youtu.be
SEMINAR PEMANTAPAN AQIDAH - SESI SOAL JAWAB
Oleh Maulana Mohd Asri Yusoff & Ust Aizam Mas'ud
Management And Science University
( 20-Feb-2016)

Tengoklah video ini. Bersederhanalah wahai asatizah!!! jangan rosakkan ummah!

Ashari said...

Ulang semula berdasarkan pengajaran dr ayat 18 surah AtTaubah,
org org yg memakmurkan masjid masjid Allah swt mendpt dua jaminan ;
1. Jaminan sbg seorg yg beriman.
2. Jaminan utk tergolong dlm golongan org org yg mendpt petunjuk.
Maknanya ;
1. Mrk ini semmgnya org yg sungguh beriman dan bukan munafik.
2. Mrk ini termasuk golongan yg mendpt petunjuk Allah swt, mk mrk bukan golongan yg sesat.
Sama samalah kita ke masjid, makmurkan masjid masjid dan surau surau qaryah kita dgn sekurang kurangnya solat fardhu secara berjamaah.

Ashari said...

Ayat ayat 100 - 106 surah AtTaubah mengisahkan ttg 4 golongan yg mengaku sbg umat Islam. Tiga golongan Islam, satu golongan munafik.
Ayat 32 surah AlFathir pula menceritakan penerimaan umat Islam terhdp ajaran Islam, yg dpt dibahagikan kpd tiga golongan. Golongan keempat yg sesungguhnya terkeluar dr Islam pula disebut dlm ayat 36 dan 37 surah yg sama.

Bacalah terjemahannya, bacalah tafsirannya. Lbh baik lg belajar berguru.
"....Mk tanyalah kpd ahlinya, jika sekiranya kamu tidak mengetahui." 16:43, 21:7.

Anonymous said...

Jenis2 wahabi - https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Kc_JBVH-pPQ

Anonymous said...

Bab tauhid,
Salaf sememangnya paling selamat, terima tanpa tafsir, tanpa takwil, tanpa memberi makna.
Khalaf yg menafsir yg merujuk sifat yg bersesuaian juga selamat.

Jgn jadi mujassimah dan mushabbihah samada yg sorih (jelas) atau yg tak sorih (tidak jelas). Jelasnya aliran yg cenderung wahabiyah mengambil pendekatan zahiriyah, zahir lafaz, zahir pd makna.

Bab fekah pula, hormati perbezaan pendapat dan ijtihad, jgn taksub.
Jgn bermudah mudah membid'ahkan, mensyirikkan dan mengkafirkan golongan yg tak seprndapat.

Bab akhlak, berakhlaklah dgn akhlak yg baik akhlak yg mulia ; paling sempurnanya iman seorg mukmin, yg paling baik akhlaknya. Jauhilah sifat sifat 'utul (kasar-tuturkata dan tingkahlakunya), jawwaz (degil, keras hati) dan mustakbir (angkuh), iaitu sifatnya ahli Neraka.

Anonymous said...

Sentuh bab akhlak, suka saya nak kongsikan pengajian di surau malam semalam ;

Tuhan suka tiga golongan, tp Tuhan lebih suka tiga golongan yg lain.

1. Tuhan suka org yg penyantun - suka berbuat kebaikan, suka membantu org lain.
Tuhan lebih suka sifakir yg penyantun.

2. Tuhan suka org yg tawaddu'.
Tuhan lebih suka sikaya yg tawaddu'.

3. Tuhan suka org yg bertaubat.
Tuhan lebih suka org muda yg bertaubat.

Sama samalah kita amalkan mudah mudahan kita semua menjadi org org yg Tuhan suka, atau yg lebih disukai, insyaAllahuta'ala.

Anonymous said...

Katakanlah (kepada orang-orang musyrik yang menentangmu):
"Sudahkah kamu mengetahui kekuasaan dan kelayakan makhluk - makhluk yang kamu seru dan sembah yang lain dari Allah?
Tunjukkanlah kepadaku apakah yang mereka ciptakan dari bahagian bumi ini?
Atau adakah mereka mempunyai sebarang perkongsian (dengan Allah) dalam mencipta dan menguruskan langit?
Bawalah kamu kepada Aku sebuah Kitab yang lain dari Al-Quran ini, atau sebarang keterangan yang berdasarkan ilmu (peninggalan orang-orang yang telah lalu) kalau betul kamu orang-orang yang benar!"

Dan tidak ada yang lebih sesat daripada orang yang menyembah sesuatu yang lain dari Allah, yang tidak dapat menyahut atau memberikan sebarang pertolongan kepadanya (dari dunia) hinggalah ke hari kiamat, sedang makhluk-makhluk yang mereka sembah itu tidak dapat menyedari atau memberi layanan baik kepada permohonan mereka.

Ini Alquran google punya cerita. Quran google ke, Yahoo ke, Bing ke Alquran yang duduk dalam surau papan tu pun tetap suara Allah Taala. Kalau kau orang berani nak debat sangat isu tentang Allah taala silakan. Allah Taala cabar.

Anonymous said...

Bagi nak menjawap segala tohmahan dan tuduhan liar pusing cerita, buat fitnah baca quran ni wahabilah, pengganaslah atau apa sahaja tuduhan daripada mana2 mufti, wali, ulamak seluruh nusantara. Allah Taala suruh jawap cenggini;

(Bukan setakat itu sahaja mereka katakan) bahkan mereka menuduh dengan berkata: "Muhammad telah merekakan Al-Quran itu." (tiru dan ciplak dari google)

Katakanlah: "Kalau aku merekakan Al-Quran itu (maka tentulah aku tidak terlepas dari azab kesalahan itu) kerana kau (dan juga yang lain dari kau) tidak berkuasa memberikan aku sebarang perlindungan dari (azab) Allah. Allah lebih mengetahui akan (tuduhan-tuduhan yang tidak berasas, tohmahan, fitnah) yang kau perkatakan itu;

cukuplah Allah menjadi saksi antara aku dengan kau, dan Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."

Anonymous said...

Ustaz boleh saya tanya lagi. Bagi saya nak belajar di mana2 pun boleh. Apa pandangan dan pemahaman ulamak2 alkitab ahlus sunnah atau wahabi hari ni tentang ayat At Takwir di bawah.

Dan (Muhammad yakin bahawa yang disampaikan kepadanya ialah wahyu dari Allah, kerana) demi sesungguhnya! Nabi Muhammad telah mengenal dan melihat Jibril di kaki langit yang nyata.

Dan bukanlah Nabi Muhammad seorang yang boleh dituduh dan disangka buruk, terhadap penyampaiannya mengenai perkara-perkara yang ghaib juga Alquran.

Dan sebenarnya Al-Quran itu bukanlah perkataan Syaitan yang kena rejam.

(Dengan yang demikian) maka ke manakah kamu hendak pergi (kiranya kamu masih menyeleweng dari jalan Al-Quran)?

Siapa yang Allah Taala perli tentang Alquran itu bukanlah perkataan setan yang kena rejam. Cuba bagi jawapan. Kalau tak boleh jawap nanti saya bagi. Kemudian kita tentukan ulamak atau mufti mana yang kena cermin diri dulu sebelum nak mengajar agama kat orang. Silakan.

Anonymous said...

Menurut surah An Nas setan ada 2 jenis. satu jin satu manusia. Syaitan Jin ghaib manusia nyata. Namun bila kita nak mengenal setan manusia ni perlukan pemerhatian dan pemahaman yang halus dan mendalam. Pasal setan manusia ni lakonan dan tuturkata dia cukup halus, tawaduk, lemah lembut, yang berjubah serban pun ada. Namun perangai dan matlamatnya tetap sama, menyesatkan manusia dari jalan Allah yang sebenar. Ada jugak dari kalangan setan manusia yang boleh baca dan hafal quran. Tapi bila mereka mengajar agama mereka akan guna kitab2 karangan manusia lain yang mereka gelar ulamak atau kitab karya mereka sendiri.

Di awal permulaannya setan manusia ni memang kita lihat baik. Belajar mengaji dan menghafaz Alquran bertahun2. Kesudahannya bila kuliah ceramah mereka ajarkan balik pada orang ramai kitab2 ulamak yang mereka puja, sembah dan sanjung atas kewarakan dan kealiman manusia yang mereka angkat sebagai ulamak. Dalam sejarah hidup nabi rasul semua mereka mengajarkan kitab Allah antara Taurat, Injil, Zabur, Quran. Pasal semuanya pasti dari Allah Swt. Namun bila kebanyakan dari setan manusia yang ingin mengangkat diri sendiri jadi ulamak, wali, auliya maka dicipta karangnya kitab2 lain bermodalkan ayat2 Alquran Allah. Supaya kebanyakan manusia mengikut, mendengar dan mentaati mereka sebagai orang suci lagi pilihan dari Allah yang harus ditaati. Lalu mereka angkat diri sendiri sebagai ulamak yang boleh mengubah dan memutuskan sesuatu hukum agama dengan tafsiran akal dan ilmu sendiri. Dalam Alquran Allah dah tegah jangan pandai pandai. Pasal Allah Taala Dia lagi bijak pandai.

Maka dari pengalaman Allah Taala dengan Iblis dan semua Ahli Kitab yang rasa diri pandai sebelum zaman Muhammad lagi Allah Taala dah putuskan bahwasanya.

"Sebenarnya Alquran itu bukanlah perkataan Syaitan yang kena rejam"

Maksud Dia tak payahlah kau orang yang mengaku ulamak nak menjual jual ayat Quran Allah buat modal dapat kesenangan, pangkat dan nama dunia. Pasal Alquran wahyu. Janganlah kamu suka2 nak seleweng buat jadi wang ringgit dan untung dunia. Allah tak peduli pun walau satu dunia kenal Malaysia negara Islam maju ke tak. Allah tak pandang maju. Allah pandang benar, pasal Dia tetap berpegang pada sumpah Dia. Sumpahku Yang Benar yang Benar Aku Nyatakan. Kalau rasa duit harta kemajuan yang kamu ada boleh beli syurga neraka silalah apply dari sekarang.

Dia suruh rejam syaitan2 manusia ni bukan pakai batu. Cukup hanya menggunakan kata2 mukjizat dari Alquran Dia. Biar terasa betul2 hati2 syaitan yang bertopeng manusia. Biarlah orang nak kata Dia kasar, tak hormat orang, cakap ikut suka terpulanglah. Pasal Dia Allah Taala bukan makhluk.

Untung Dia tak terbalikkan bumi ni. Bagi gegar sikit2 je tepi Tasik Kenyir. Supaya orang ingat.

Anonymous said...

Dan lagi kalau para mufti ulamak ni nak faham kenapa Allah Swt gempakan Tasik Kenyir dengan kekuatan 2.7 skala Richter tu sebagai nak membuktikan

2 menunjukkan langit dan bumi. Tu pasal Allah tanya dulu kat kamu semua soalan ni:-

"Sudahkah kamu mengetahui kekuasaan dan kelayakan makhluk - makhluk yang kamu seru dan sembah yang lain dari Allah?
Tunjukkanlah kepadaku apakah yang mereka ciptakan dari bahagian bumi ini?
Atau adakah mereka mempunyai sebarang perkongsian (dengan Allah) dalam mencipta dan menguruskan langit?
Bawalah kamu kepada Aku sebuah Kitab yang lain dari Al-Quran ini, atau sebarang keterangan yang berdasarkan ilmu (peninggalan orang-orang yang telah lalu) kalau betul kamu orang-orang yang benar!"

7 menunjukkan Allah yang Menguasai Langit dan Bumi dengan ilmu, kekuatan dan kekuasaan. Dan Dia mampu dan boleh buktikan dengan jelas nyata apa yang Dia cakap. Macam tu lah Allah Taala. Dia tak buat cerita kosong, cerita dongeng atau cerita bodoh nak menipu orang.

Richter tu tanda Dia maha kayalah.

Kalau ada kalangan ulamak mufti ustaz ni yang rasa diri pandai nak lancar isytihar peperangan pada Allah Azza Wa Jalla dan Alquran. Silalah. Bring it on!!!

Anonymous said...

"Jadi, peperangan yang sebenar antara wahabi dengan ahli sunnah bukan sebab qunut atau talkin. Itu hanya bab hukum hakam.
Ia terjadi apabila sudah mula membahaskan bab akidah."

Bila kita bahas bab akidah, suka tak suka soalan2 kubur dan rukun iman yang dilontarkan sebelum ini adalah merujuk pada bab akidah dan iman. Bila ditanya soalan2 mudah pada kamu yang bergelar ulamak dan pewaris ulamak. Walaupun kamu banyak ilmu tentang kitab2 dan buku2 agama. Takde satu jawapan pun yang kamu boleh jawap. Pasal kamu tahu kamu salah.

Mari kita rujuk pada hadis Nabi Yusuf berikut, memandangkan takde satu ulamak pun yang berani membawa jawapan dari mana2 kitab selain Alquran untuk menjawap persoalan Allah Taala.

Apa yang kamu sembah, yang lain dari Allah, hanyalah NAMA-NAMA (imam, syeikh, ulamak) yang kamu menamakannya, kamu dan datuk nenek kamu,
Allah tidak pernah menurunkan sebarang bukti yang membenarkannya.
Sebenarnya hukum (yang menentukan amal ibadat, hukum hakam, fatwa) hanyalah bagi Allah.
Dia memerintahkan supaya kamu jangan menyembah melainkan Dia. Yang demikian itulah Agama yang betul, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui.
(Yusuf 12:40)

Allah nak kamu para ulamak buktikan, dari Alquran dan hadis mana yang menunjukkan yang seseorang Islam itu mesti berfahaman pada Ahli Sunnah wal Jamaah? Mesti berfahaman dan mengikut kitab2 karangan tulisan ulamak2 yang menggelar diri Ahlus sunnah@ahli kitab?

Dari Alquran dan hadis mana membuktikan yang membaca dan memahamkan Alquran itu fahaman Muhammad Abdul Wahhab? Sedang Nabi Muhammad bin Abdullah pun baca Quran.
Tapi adakah Muhammad Saw seorang pengamal Wahabi? Dan Muhammad pun tak pernah memahamkan Alquran dengan hadis2, fatwa, kitab2 ulamak.

Kemukakan bukti dan hadis sahih tentang soalan di atas. Ini bukan perselisihan atau perkelahian antara abang adik, adik kakak, mak ayah, anak dengan bapak atau apa saja. Allah takde adik beradik, mak ayah, atau sedara mara. Kebayakan para alim ulamak ni semua tak sedar sebenarnya mereka melancarkan perang pada Allah Taala.

Anonymous said...

Soalan kubur yang ke 5 selalunya berbunyi begini,

Siapa saudaramu?

Boleh tak ulamak, guru, wali, mufti ahli sunnah wal jemaah ni jawap

Ahli sunnah saudaraku.

Kalau nak jawap Islam saudaraku karang digelak dek malaikat tu nanti. Pasal malaikat seluruh dunia memang dah tahu yang kamu semua pengikut ahli sunnah wal jemaah. Wahabi pandai dialah nak jawap apa. Dia ada syeikh dia boleh tolong jawapkan.

Macamana? Ni bab akidah ni jangan main main. Gagal jawap kena belasah dengan malaikat.

Ashari said...

Sejak akhir akhir zaman sahabat dah timbul perbezaan pendapat, namun segi akidah, sahabat tidak berbeza pendpt. Namun di klgn umat sezaman ianya sudah mula berbenih pelbagai aliran pemahaman dan pemikiran. Awalnya khawarij, syiah, muktazilah, seterusnya zahiriyah, qadariyah, jabariyah, jahmiyah dll.

Selepas zaman sahabat cara pemikiran muktazilah mendpt tempat dgn dokongan dr pemerintah semasa. Muktazilah diketahui mengutamakan logik akal. Hujahnya, agama ini adalah utk org berakal. Org tak berakal, tiada taklif atau tiada tanggungjawab beragama. Kerana itu nas nas Al Quran dan Hadis semestinyalah sesuai dgn logik akal, jika tidak tentu ada salah faham, atau kita gagal memahaminya. Mknya nas nas yg dianggap tak sesuai dgn logik akal ditakwil dgn logik akal.
Selain itu, selain aliran pemikiran lain lain yg muncul, turut muncul aliran zahiriyah, yg memaham, menafsir dan memberi makna kpd nas nas Quran dan Hadis secara zahir semata mata. Aliran ini kurang mendpt sambutan kerana bnyk percanggahan sesamanya.
Seselamatnya cara pemahaman ketika itu adalah cara Salaf, tidak menafsir, tidak menakwil, tidak memberi makna. Segala dalil diterima begitu sahaja, tidak dipersoal, tidak diperhalusi. Apa pun persoalan yg timbul, tidak dijawab, serah sepenuhnya kpd Allah swt.

Bersambung...

Ashari said...

Imam Abul Hassan Al Ash'ari, sekitar abad ke 3 Hijrah dibesarkan, dididik dlm suasana dan didikan muktazilah sehingga dihormati sbg imam muktazilah. Sesuai perkembangan ilmunya, bnyk persoalan dlm dirinya gagal dijawabnya sendiri. Bahkan persoalan sama diajukan kpd guru gurunya, gagal mendpt jawapan yg memuaskan hatinya. Ada kisahnya bgmn beliau bertaubat dan kembali kpd kaedah pemikiran dan pemahaman Salaf, silalah buat rujukan sendiri. Begitulah adatnya bila kita ikhlas beragama, pasti Tuhan akan menunjukkan jalanNya.
Sifat manusia yg bnyk mempersoal, suka memperhalusi, ditambah dgn kemasukan pelbagai ideologi dlm tamadun Islam, mk bnyk pula aliran aliran pemikiran dan pemahaman yg cuba diterapkan ke dlm msykt awam. Msykt awam jadi keliru dan celaru. Dgn muktazilah yg dominan ketika itu, yg mana muktazilah ini mengutamakan logik akal, atau dulunya disebut ilmu kalam, mk imam kita, Imam Abul Hassan Al Ash'ari menggunakan ilmu kalam juga utk menolak hujah hujah golongan muktazilah ini. Kerana itulah juga ada yg menuduh kita sbg golongan ahli kalam, atau muktazilah.

Bersambung...

Anonymous said...

Hari ni kita hidup zaman dajjal. Mengikut cerita kitab2 para ulamak ahli sunnah w.j. dajjal ni ciri2 dia suka dan kuat menipu, suka sebar dan buat fitnah, tuduh orang macam2 sedang dia sebenar yang jahat menyesatkan orang, dajjal ni selalu menjanjikan syurga pada pengikutnya sedang hakikatnya dia membimbing manusia ke neraka. Inilah serba sikit keterangan dari ulamak, ustaz, guru aswj dalam buku kitab dan ceramah mereka.

Kalau kita pandang ustaz ulamak hari ni bila ceramah kuliah semua janji dan cerita syurga pada orang ramai. Semayang jemaah 27 pahala, sedekah zakat pahala besar, sembelih korban kat akhirat nanti dapat binatang tunggangan di padang mahsyar dan macam2 lagi cerita balasan syurga dan hari akhirat dia ceritakan. Tapi semua cerita dia jual nama nabi.
Kalau pergi semayang masjid haram , nabawi dapat pahala 100000 dan 50000. Mana yang dapat pergi pakej umrah dengan ustaz2 ni kang selama 2 minggu kurang2 boleh bawak balik pahala sembahyang kedua masjid tu je mungkin hampir setengah juta. Modal umrah baru RM 5999. Tak ke untung tu.

Tapi sayangnya bila dah nak akhir hayat dah masuk kubur soalan kubur yang senang pun tak dapat jawap. Pahala kumpul dah berjuta juta ni. Tak ke mendajjal orang namanya. Ingat dapat masuk syurga, sekali final test tak boleh nak jawap soalan pasal hidup dulu pedoman banyak ikut kitab2 dan buku2 agama ustaz, ulamak, guru jadian. Ke nerakalah jawapnya.

Ashari said...

Bg golongan yg mendlm ilmunya, mendlm fahamannya terhdp Al Quran dan Al Hadis, kenal dia akan Nabi saw, kenal dia akan Allah swt, tentunya tiada masalah utk memahami dalil dalil Al Quran dan Al Hadis samada yg Muhkamat atau yg Mutashabihat. Tidak timbul persoalan dlm hatinya yg sentiasa tunduk kpd Kebesaran dan Keagungan Allah swt. Apa pun yg diturunkan Allah swt melalui NabiNya saw, dan apa pun diperkatakan Rasullullah saw melalui Hadis Hadis sahihnya diterima bulat bulat tanpa persoalan, tanpa keraguan sedikitpun dlm hatinya. Sikap sebeginilah yg ditunjukkan oleh sahabat besar Abu Bakr r.a. ketika dikhabarkan kpdnya kisah Isra' Mi'raj Nabi saw. Golongan ini disebut sbg "arrasikhuna fi ilmi" atau "ulul albab" yg diperincikan cirinya oleh Allah swt dlm ayat ayat 7-9, dan 190-194 Surah Ali Imran, sbg org org yg sentiasa zikrullah, samada dlm keadaan dia berdiri, duduk atau dlm keadaan dia berbaring, dan sentiasa memikirkan Kebesaran dan Keagungan Allah swt yg menciptakan segala langit, bumi dan segala isi isinya. Golongan "ulul albab" ini juga sentiasa menginsafi diri, sentiasa bertaubat, mohon perlindungan Allah swt dr segala azabNya, memohon RahmatNya, memohon bimbinganNya serta berkeyakinan yg sungguh terhdp para Rasul a.s. dan Hari Akhir. Adakah kita termasuk golongan sebegini ?

Bersambung...

Ashari said...

Kebnykn umat Islam tidak sebegitu sifatnya. Sering timbul dlm fikiran pelbagai persoalan, dikeranakan iman yg lemah, tidak sempurna atau ilmu yg terbatas. Sifat ingin tahu, suka memperhalusi persoalan dan kemasukkan pelbagai ideologi luar, menambah rumit persoalan yg sebelumnya tidak dijawab oleh para ulama' salaf. Atas sbb itulah Imam kita Abul Hassan Al Ash'ari yg semmgnya mahir dlm ilmu kalam dan mazhab muktazilah yg bnyk menimbulkan persoalan mendtgkan jawapan jawapan dgn kaedah salaf yg diperteguhkan dgn hujjah dan logik akal. Kerana itu kita menerima dua kaedah berkenaan ; 1. Kaedah Salaf yg langsung tidak menafsir, tidak menakwil, tidak memberi makna terhdp dalil dalil Mutashabihat, dan 2. Kaedah Khalaf yg menafsir dgn makna bersesuaian bersandarkan sifat sifat KesempurnaanNya, semata mata bg mengelak salah faham msykt umum dr menggambarkan Tuhan dgn sifat sifat yg tidak selayaknya.

Kaedah ini telah diterima dan diguna pakai sejak zaman berzaman oleh kebnykn umat Islam sedunia, diajarkan dan dikembangkan oleh tokoh ulama' ulama' mashur sepanjang zaman hinggalah kpd kita hari ini.

Sekitar abad ke 7 Hijrah, muncul seorg ilmuan yg cuba mengembangkan semula fahaman dan tafsiran secara zahir semata mata terhdp nas nas Quran dan Hadis, namun ideanya tidak diterima oleh kbnykn ulama' ulama' sezamannya.
Abad ke 12 Hijrah, muncul lg seorg ilmuan dgn ideologi yg sama. Dgn dokongan pemerintah berjaya mengembangkan ideologinya di Semenanjung Arab, dan dgn kekayaan minyaknya cuba mengembangkannya ke seluruh dunia Islam. Sikap keras pendokong pendokong ideologi ini mendtgkan fitnah besar kpd umat Islam, menimbulkankan perbalahan dan perpecahan yg tambah parah di klgn umat.

Bersambung...

Ashari said...

Mudah mudahan Tuhan memberi kita kekuatan, keteguhan iman dan taqwa, berserta ilmu utk menghadapi segala fitnah dan ujian terhdp diri, dan umat agama Kebenaran ini, sbgmn yg telah dilalui oleh umat terdahulu.
Akhirnya ,
"...Maka janganlah kamu merasa suci (mulia tak berdosa) diri kamu, Dialah Yg Maha Mengetahui akan org org yg bertaqwa (org org yg sebenarnya suci dan mulia)." 53:22.

Anonymous said...

Cerita kamu dan ulamak2, serta ustaz kamu tentang bermacam2 imam yang kami tak kenal hanyalah bersandar pada kitab2 yang kamu, guru dan ulamak2 kamu menamakannya. Abad ke 3,7 Hijrah takde sapa pun orang zaman hari ini yang tahu apa sebenar berlaku. Jadi cerita kitab2 kamu takde bukti kukuh untuk membenarkannya. Hanya sekadar cerita kitab tulisan manusia yang jelas kami tak berapa kenal dan disuruh atau dipaksa untuk percaya dan mengikut cerita2 kitab dan buku2 agama karangan orang2 yang kamu gelar ulamak. Sedang Allah Taala sendiri pun belum tentu lagi melantik mereka sebagai ulamak. Jadi janganlah kerana taksub memuja seseorang ulamak atau imam tu sampai kita ingat dia orang yang suci mulia di sisi Allah. Belum lagi. Iblis pun boleh cerita tentang Allah Taala pasal dia dulu asal malaikat yang mulia jugak. Tapi pasal dah rasa diri bagus, terus jatuh kedudukan dia di sisi Allah. Sombong punya pasal, dia rasa ilmu amal dia banyak dan dia dicipta lagi baik dari Adam.

Apa ulamak dan imam2 kamu ni lagi baik ke kedudukan dia di sisi Allah?

Benda-benda yang kamu sembah itu tidak lain hanyalah nama-nama yang kamu dan datuk nenek kamu menamakannya.
Allah tidak sekali-kali menurunkan sebarang bukti yang membenarkannya. Mereka yang berbuat demikian, tidak menurut melainkan SANGKAAN-SANGKAAN dan apa yang diingini oleh hawa nafsunya.
Padahal demi sesungguhnya telah datang kepada mereka petunjuk dari Allah yakni Alquran

(An-Najm 53:23)

Tulis dan cerita je lah apa yang kita nampak dan apa yang kita tahu.

Ashari said...

Maaf, ayat di atas tu Surah AnNajm ayat 32 (53:32), typing error.

Anonymous said...

Bila kita bacakan kandungan Alquran sebenar kita boleh nampak secara jelas di media sosial dan di mana2 keadaan syaitan2 manusia yang kepanasan dan kurang selesa bila direjam dengan ayat2 Allah. Inilah hikmah dan mukjizat Alquran Allah bila dibacakan pada seluruh alam.

Ada setan yang kata Alquran tak boleh dibaca selain dari bahasa arab sedang Allah Taala sendiri suruh bacalah Alquran dalam bahasa yang kamu mengerti dan kamu fahami. Baca terjemahan pun boleh asalkan kamu boleh faham apa yang Allah nak cerita dan sampaikan, kemudian fikirlah sendiri benar salahnya apa yang Dia cerita. Maksud baca tu bukan sekadar taranum tajwid semata. Baca tu maksudnya lihat petunjuk dan petanda yang ada pada alam supaya kamu memahami dan mengerti apa yang Dia cakap, itulah maksud baca.

Allah suruh bacalah olehmu dengan nama Allah yang menjadi dan menciptakan. Allah mengajar manusia dengan pena dan tulisan Dia sendiri yakni Alquran. Dalam bahasa apa pun Allah nak ajar manusia itu atas Dia lah Alquran Dia, bukan Alquran setan yang kena rejam. Yang kamu nak mengarah memerintah orang itu tak boleh ini tak boleh buat apa? Kamu soalan kubur pun tak dapat nak jawap nak tuduh2 orang sesat. Nak belajar kat media sosial ke, kat twitter ke, kat blog ke biarlah manusia tu yang pilih. Allah Taala dia menguasai alam, alam maya, alam ghaib, alam cyber, alam kubur dan Dia mampu dan berkuasa mengajar manusia apa yang mereka tidak ketahui. Bukan syaitan2 manusia yang bertopeng ugama dan ulamak ni yang nak menentukan sesat, syurga neraka seseorang.

Tapi kita memang pastilah setan ni bila kena rejam memang menggelupur kepanasan. Ahli neraka bila kena rejam dengan ayat2 Allah memang macam tu. Pergi belajar lagilah cari jawapan soalan2 kubur sebelum nak menagajar orang ramai. Awak yang dah tahap guru ulamak tua nak jawap periksa kubur pun tak tentu lagi dapat ke tak, nak mengajar orang pasal agama.

Cermin diri dulu. Besok masuk kubur tak dapat bawak cermin, pakai kain kapan sahaja.

Anonymous said...

Antara sebeb kenapa syaitan manusia ni panas bila dibacakan Alquran adalah perniagaan mereka bakal merosot, saham jatuh merudum bila orang ramai dah mula taknak membeli dan percaya cerita2 kitab guru, ulamak dan imam2 mereka. Bila masyarakat mula nak mencari maksud dan isi Alquran sebenar, ceramah, kuliah dan cerita hadis2 kitab diorang dah tak laku. Maka ramailah guru dan ustaz jadian tak boleh cari makan bila kurang undangan ke surau2 dan masjid2. Zaman hari ni setiap kali dijemput ceramah, penceramah2 kitab ni dapat bayaran, itu mata pencarian mereka sekeluarga. Bila kurang jemputan ceramah, ekonomi tak stabil. Ini yang membuatkan setan2 ni tak galakkan orang ramai baca Quran pakai terjemahan. Mesti ikut kitab2 dia, ulamak dia dan imam2 mazhab dia.

Bila masyarakat tanya kenapa ayat Quran hari ni dari 6666 tinggal 6236 pun mereka tak boleh jawap. WallahuA'lam kata dia. Puncanya ayat2 quran kita hari ni tinggal 6236 sebab lagi 430 ayat sudah masuk dalam kitab2 imam, ulamak, guru, ustaz yang mengaku diri nak jadi ulamak nak jadi guru. Mereka golongan ulamak, imam, ustaz ahli kitab ni bila nak buat cerita agama, hadis nabi, hukum fikah dan lain2 semua seludup dan ciplak cerita dari Quran Allah. Ni jahat tak jahat ahli kitab ni memusing dan mengubah ubah cerita dan hukum Allah atas kepentingan nafsu sendiri. Dia jual ayat2 Allah dengan harga yang sedikit. Bila dah potong dan ciplak ayat2 dari Quran Allah masuk kitab2 dia, semua lupa dan sengaja buat2 lupa nak letak balik ayat2 Allah yang mereka ambik bila mereka mencetak Alquran baru. Alquran lama mereka lupus dan bakar supaya orang ramai tak tahu. Membuatkan ayat2 Quran menjadi berkurangan. Dan lagi supaya mereka ulamak ahli kitab boleh mengubah ubah hukum agama sesuka hati tanpa dibantah dan dipersoal oleh orang ramai. Supaya masyarakat tunduk dan ikut hukum dan cerita kitab2 hadis dia.

ini sebab Allah turunkan ayat di bawah

Sesungguhnya orang-orang yang kafir dari Ahli Kitab dan orang-orang musyrik itu akan ditempatkan di dalam neraka Jahannam,

Kekallah mereka di dalamnya.

Mereka itulah sejahat-jahat makhluk.

(Al-Bayyinah 98:6)

Anonymous said...

Kemudian Allah Taala tanya balik pada semua ulamak, guru, ustaz ahi kitab soalan berikut

Katakanlah:

"Wahai Ahli Kitab! Mengapa kamu ingkarkan keterangan-keterangan Allah, padahal Allah sentiasa menyaksikan apa yang kamu lakukan?"

Katakanlah:

"Wahai Ahli Kitab! Mengapa kamu menghalangi orang-orang yang beriman daripada menurut jalan jalan (agama Islam), kamu hendak menjadikan jalan Allah itu bengkok terpesong, padahal kamu menyaksikan (kebenarannya)?

"Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan.

(A-li'Imraan 3:99)

Macam ni lah cara Allah Taala nak bagi jawapan pada kumpulan Ahli sunnah bila kumpulan merekalah yang paling lantang menuduh memfitnah puak lain wahabi, syiah, qadiani sedang disisi Allah merekalah sejahat jahat makhluk.

Anonymous said...

Iblis satu masa dulu jadi sombong bongkak dengan Allah Swt pasal dia rasa dia orang yang penting di sisi Allah. Iblis beranggapan kalau takde dia Allah Taala tak boleh nak menyempurnakan kerja. Bila Allah Taala dah sempurnakan Adam iblis taknak sujud, tak patuh dan menderhaka, sebab dia rasa diri dia lagi baik lagi mulia.

Ulamak agamawan zaman kita ni ramai jugak yang mewarisi sikap iblis. Mereka merasa diri dan beranggapan kalau takde ilmuwan agamawan macam mereka masyarakat tak boleh faham dan tahu agama. Kalau takde kumpulan mereka agama Allah tak boleh berkembang. Mereka perasan diri dengan merasa bahawa dakwah2 merekalah yang membuatkan manusia dapat mengenal dan mendekatkan diri pada Allah sedang Allah taala sendiri tak pernah suruh mereka membacakan kitab2 lain selain Alquran. Bahkan merekalah sendiri yang menyesatkan manusia dengan ajaran2 kitab dengan mengubah tempat, maksud dan makna Alquran dengan tangan mereka sendiri.

Allah Taala buktikan dan nyatakan sendiri sikap mereka yang suka nak memerintah dan menghukum manusia lain dengan menyalahgunakan hukum dan syariat Alquran Allah. Sedang mereka tak pernah pun nak menghukum diri dan ahli kumpulan mereka sendiri. Mereka inilah ahli kumpulan yang selalu mendapat kutukan dan celaan dari Allah Swt.

Kecelakaan besar bagi orang-orang yang menulis Kitab Alquran dengan tangan mereka (dengan mengubah Kalam Allah dengan rekaan-rekaan mereka),

kemudian mereka berkata:

"Ini ialah dari sisi Allah", supaya mereka dengan perbuatan itu dapat membeli keuntungan dunia yang sedikit.

Maka kecelakaan besar bagi mereka disebabkan apa yang ditulis oleh tangan mereka, dan kecelakaan besar bagi mereka dari apa yang mereka usahakan itu.

2;79

Anonymous said...

Jgn jadi wahabi !

Kerana saatnya anda jadi wahabi ;

1.Dlm hati mudah berburuk sangka sesama muslim.
2.Bakal mudah tergelincir kata, mencela, menghina sesama muslim.
3.Bakal mudah mudah menuduh sesat dan bid'ah amalan amalan baik umat Islam.
4.Tajassus atau mencari cari salah dan perbuatan bid'ah org sekeliling.
5.Ilmu dan pengalaman terbatas dlm lingkungan anda sahaja, kerana yg selainnya dianggap bid'ah dan sesat semuanya.
6.Hati jadi resah, hidup nyendiri, kerana rasa benar sendiri, msykt sekeliling dianggap pelaku bid'ah yg sesat semuanya.
7.Mudahnya menjadi anak durhaka, bila menuduh ibu ayah pelaku bid'ah yg sesat.
8.Bgmn anda mencontohi Rasullullah saw yg sopan berlemah lembut terhdp umatnya, sedang anda bersikap keras sesama muslim.

Anonymous said...

9.Rasa diri hebat, akulah yg tahu dan faham Hadis dan Al Quran, org lain tidak memahaminya.
10.Hati jadi keras, tidak dpt menerima pndgn org lain.
11.Akhlak jadi kasar, pantang tersentuh, pantang dicabar.

Anonymous said...

Anon March 13, 2016 at 11:54 AM ni pengikut Habib Umar ke?

8.Bgmn anda mencontohi Rasullullah saw yg sopan berlemah lembut terhdp umatnya, sedang anda bersikap keras sesama muslim.

Kalau anda betul dan mengikut hidup dan panduan Rasulullah,

jangan suka menipu
jangan suka buat dan cipta kitab2.
jangan suka menyanyi nyanyi bersyair syair, itu bukan perbuatan Rasulullah.
jangan suka mencipta dan mengada-ada perkara yang takde. rasulullah tak pernah buat kenapa kamu buat?
Adakah islam dan sunnah2 ulamak kamu lebih baik dari islam rasulullah dan Alquran Allah?
Bilamasa dan di mana Allah AZWJ mengangkat kamu menjadi ulamak?
Dan berapa bayaran yang ulamak ni terima bila membawa muzik2 syair seruan nabawiyah?
Nabi mana yang pernah buat upacara keagamaan macamni bersyair, bernasyid, qasidah, zikir berlagu? Kalau orang gereja tu memang kami biasa tengoklah budaya choir dan lagu2an dalam agama mereka.

Anonymous said...

Berikut kami bacakan kisah manusia2 yang gagal menjawap soalan2 kubur dengan tepat dan baik. Mereka ni termasuk juga dalam golongan yang suka mengaku diri cikgu, guru, ulamak, ustaz, syeikh, habib dan sebagainya. Islam atau kafir seseorang Allah dan AlquranNya yang menentukan. Cuma yang pasti orang2 kafir memang pasti masuk neraka jahannam. Allah Taala memang tak pandang suara merdu, lunak, sedap tawadduk ni. Allah cakap benar.

Kesudahan golongan yang kufur ingkar itu apabila sampai ajal maut kepada salah seorang di antara mereka, berkatalah ia: "Wahai Tuhanku, kembalikanlah aku (hidup semula di dunia)

"Supaya aku mengerjakan amal-amal yang soleh dalam perkara-perkara yang telah aku tinggalkan".

Tidak! Masakan dapat?

Sesungguhnya perkataanmu itu hanyalah kata-kata yang engkau sahaja yang mengatakannya, sedang di hadapanmu ada alam barzakh (yang mereka tinggal tetap padanya) hingga hari mereka dibangkitkan semula (pada hari kiamat).

Kemudian, apabila ditiup sangkakala, maka pada hari itu tidak ada lagi manfaat pertalian kerabat di antara mereka,(ahli sunah dengan ahli sunah) dan tidak pula sempat mereka bertanya-tanyaan.

Maka sesiapa yang berat timbangan amal baiknya, maka mereka itulah orang-orang yang berjaya.

Dan sesiapa yang ringan timbangan amal baiknya, maka merekalah orang-orang yang merugikan dirinya sendiri;

mereka kekal di dalam neraka Jahannam -

Api neraka itu membakar muka mereka, dan tinggalah mereka di situ dengan muka yang hodoh cacat.

(Sambil dikatakan kepada mereka):

"Bukankah ayat-ayatKu selalu dibacakan kepada kamu, lalu kamu terus-menerus mendustakannya?"

Mereka menjawab: "Wahai Tuhan kami, kami telah dikalahkan oleh sebab-sebab kecelakaan kami, dan dengan itu menjadilah kami kaum yang sesat.

"Wahai Tuhan kami, keluarkanlah kami dari neraka ini (serta kembalikanlah kami ke dunia); setelah itu kalau kami kembali lagi (mengerjakan kufur dan maksiat), maka sesungguhnya kami orang-orang yang zalim."

Allah berfirman: "Diamlah kamu dengan kehinaan di dalam neraka, dan janganlah kamu berkata-kata (memohon sesuatupun) kepadaKu!

(Al-Mu'minuun 23:108)

Anonymous said...

(Kebenaran itu bukan tidak ada buktinya), bahkan manusia (yang ingkar) sentiasa suka hendak meneruskan perbuatan kufur dan maksiat (di sepanjang hayatnya, sehingga ia tidak mengakui adanya hari kiamat).

Dia bertanya (secara mengejek): "Bilakah datangnya hari kiamat itu?"

Maka (jawabnya: hari kiamat akan datang) apabila pemandangan menjadi terpendar-pendar (kerana gerun takut),

Dan bulan hilang cahayanya,

Dan matahari serta bulan dihimpunkan bersama,(jadi gerhana)

(Maka) pada hari itu, berkatalah manusia (yang ingkarkan hari kiamat): "Ke manakah hendak melarikan diri?"

Tak usahlah bertanya demikian! Tidak ada lagi tempat perlindungan!

Pada hari itu, kepada Tuhanmu lah sahaja terserahnya ketetapan segala perkara.

Pada hari itu, manusia diberitahu akan apa yang ia telah lakukan, dan apa yang ia telah tinggalkan.

Bahkan manusia itu, (anggotanya) menjadi saksi terhadap dirinya sendiri.

Walaupun ia memberikan alasan-alasannya (untuk membela diri).

AlQiamah 75;15

Sepatutnya nampak gerhana korang buatlah semayang taubat. Buat semayang sembah gerhana matahari siapa suruh? Bila ada orang tegur kau sembah matahari tak mengaku pulak. Bila Allah Taala cerita pasal kiamat tu tandanya Dia dah naik benci dan menyampah dengan sikap dan perangai kamu. Melampau batas hukum agama. Muhammad tu dijadikan bahan meniaga, hiburan dan syair2 melalaikan ikut sukahati korang. Memanglah Dia marah.

Anonymous said...

Ini soalan seterusnya Allah SWT tanya pada semua alim ulamak perasan, habib syeikh, guru2 dan para ustaz yang perasan diri boleh bawak orang masuk syurga dan boleh doa pengikut masuk syurga:

Patutkah tiap-tiap seorang dari mereka berharap supaya dimasukkan ke dalam Syurga yang penuh nikmat (sedang dia tidak beriman)?
(Al-Ma'aarij 70:38)

Tidak sekali-kali! (Mereka yang kufur ingkar tidak akan dapat memasukinya). Sesungguhnya Kami telah menciptakan mereka dari apa yang mereka sedia mengetahuinya.

Maka Aku bersumpah dengan (kebesaranKu) yang menguasai (seluruh alam, meliputi) TEMPAT2 TERBIT MATAHARI dan bulan bintang) dan tempat-tempat tenggelamnya, - sesungguhnya Kami berkuasa -

(Membinasakan mereka, serta) menggantikan mereka dengan makhluk-makluk yang lebih baik dari mereka; dan Kami tidak sekali-kali dapat dikalahkan atau dilemahkan.

Oleh itu, biarkanlah mereka tenggelam dalam kesesatannya dan leka bermain-main (dalam dunianya berqasidah, menipu, baca kitab dll), sehingga mereka menemui hari yang dijanjikan kepada mereka (untuk menerima balasan)! -

Iaitu hari mereka segera keluar dari kubur masing-masing menuju (ke Padang Mahsyar) dengan keadaan seolah-olah mereka berkejaran ke (tempat) berhala-berhala, ulamak2, wali2, syeikh2, (yang mereka sembah dahulu ),

(Al-Ma'aarij 70:43)

Ni mesej Allah Taala bila Dia nyatakan gerhana pada kamu.

Anonymous said...

(Allah yang menyatakan itu) Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad, s.a.w) dengan membawa hidayah petunjuk dan agama yang benar (agama Islam),

supaya Dia memenangkannya dan meninggikannya atas segala bawaan agama yang lain; dan cukuplah Allah menjadi Saksi.

Muhammad ialah Rasul Allah;

dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam).

Engkau melihat mereka tetap beribadat rukuk dan sujud, dengan mengharapkan limpah kurnia (pahala) dari Allah serta mengharapkan keredaanNya.

Tanda yang menunjukkan mereka (sebagai orang-orang yang soleh) terdapat muka mereka - dari kesan sujud (dan ibadat mereka yang ikhlas).

Demikianlah sifat mereka yang tersebut di dalam Kitab Taurat; dan sifat mereka di dalam Kitab Injil pula ialah: (bahawa mereka diibaratkan) sebagai pokok tanaman yang mengeluarkan anak dan tunasnya, lalu anak dan tunasnya itu menyuburkannya, sehingga ia menjadi kuat, lalu ia tegap berdiri di atas (pangkal) batangnya dengan keadaan yang mengkagumkan orang-orang yang menanamnya.

(Allah menjadikan sahabat-sahabat Nabi Muhammad, s.a.w dan pengikut-pengikutnya kembang biak serta kuat gagah sedemikian itu) kerana Ia hendak menjadikan orang-orang kafir merana dengan perasaan marah dan hasad dengki - dengan kembang biaknya umat Islam itu.

(Dan selain itu) Allah telah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari mereka, keampunan dan pahala yang besar.

(Al-Fat-h 48:29)

Samada kamu Islam atau sebaliknya Allah lebih mengetahui. Kamu boleh tanya diri sendiri dan Allah Swt tentang agama kamu. Tapi selalu kalau orang tu terasa keras dan tegasnya ayat2 Quran Allah ni memang kuatlah sifat kekufuran dan kekafiran dalam diri dia. Sebab dia tau perbuatan dan amal dia salah. Pasal banyak sangat baca dan amal kitab-kitab.

Anonymous said...

Orang Islam bila dibacakan ayat dan peringatan Allah mereka tunduk, diam, dengar, fikir dan patuh pada apa yang Allah cakap. Dia tak cepat dan sewenang wenangnya menuduh orang lain wahabi atau sesat. Mana yang tahap hafiz tahfiz, huffaz ni dia tau mana duduk ayat2 Allah ni. Tu yang kita pandang ramai hafiz2 ni yang terpaksa berdiam diri tak dapat menjawap soalan2 Allah pasal ramai yang tahu dia salah dan menyalahgunakan ayat2 Allah. Hanya orang ingkar dan kafir saja yang suka menuduh ayat2 Allah ni dengan sangkaan dan tuduhan yang bukan2. Wahabi, syiah, liberal, plural, IS dan segala terma yang mereka cipta untuk memburuk2kan agama Allah. Manusia yang keras hati, angkuh, degil saja yang suka membangkang dan membantah ayat2 Quran.

Akidah Ahli Sunnah ni mereka memang tak menjisimkan Allah, tapi dari segi laku perbuatan mereka inilah kumpulan, mazhab yang suka menjadikan Allah tu umpama kawan2, adik beradik, orang suruhan dan tak menghormati Allah Taala dengan cara selayaknya. Mereka mahu Allah yang mendengar arahan dan hukum kitab2 mereka, ulamak mereka, guru mereka, syeikh habib mereka sebagai panduan bagi agama Islam yang mereka jaja atas nama Nabi dan Allah. Kemuncaknya hari ni merekalah kumpulan yang berani membakar Alquran secara terang terangan atas alasan pelupusan, rosak ganti baru. Kemudian mereka paksa manusia berpegang pada hukum kitab2 ciptaan mereka.

Zaman dulu Firaun hanya mengubah kitab Injil Taurat untuk berkuasa dan memerintah manusia. Tapi Firaun zaman nabi Musa tak bakar kitab Taurat Injil.

Firaun zaman hari ni bukan saja mengubah hukum dan maksud Alquran, bahkan dia sanggup bakar dan lupuskan hukum, ayat, cerita dan segala percakapan Allah demi kepentingan nafsu, kuasa dan kesenangan dunia.

Muhammad kumpul dan susun ayat Quran tu berapa tahun nak menyiapkan sebuah kitab Alquran? Kau yang bertaraf ulamak ahli kitab firaun bakar dalam masa berapa hari?

Cuba kita fikir Firaun zaman mana lagi jahat? Patut ke tak patut Allah Taala pacakkan matahari tepat atas kepala kamu? Bagi cair sikit otak tu biar fikir dalam dalam.

Anonymous said...

Allah Taala ajar kenal firaun mudah je. Bila dia membaca Alquran dan ayat2 Allah mereka suka baca separuh, sepotong, sepatah dan yang selebihnya dia akan campur2kan dengan kitab2 imam, syeikh, guru dan hadis nabi rekaan kitab2 mereka supaya nampak macam ianya dari Allah dan Rasul. Allah Taala cakap

Dan janganlah kamu berbuat kerosakan di bumi sesudah Allah menyediakan segala yang membawa kebaikan padanya,

dan berdoalah kepadaNya dengan perasaan bimbang (kalau-kalau tidak diterima)

dan juga dengan perasaan mengharap (supaya makbul).

Sesungguhnya rahmat Allah itu dekat kepada orang-orang yang memperbaiki amalannya.

(Al-A'raaf 7:56)

Maksud Allah Taala tu kau janganlah rosakkan Alquran yang Dia dah bagi, Dia yang cakap, Muhamamad yang tulis untuk jadi pedoman umat manusia. Janganlah kau rosakkan hukum, cerita dan ayat2 Allah ikut sukahati kamu untuk dapat kesenangan dunia dan pangkat kedudukan. Kalau iyapun kau nak tolong orang, nak bodek bos, nak jadi menteri tak payahlah kau rosak binasakan Islam, Alquran dan agama Allah Taala sesuka hati. Bila Allah cakap jangan tu bermaksud Dia tegah. Ini tak, dia ambik potong hujung ayat je lepas tu dia suruh percaya cerita imam dia.

Tu pasal Allah Taala tanya balik kat semua orang melayu bijak pandai ni bila diorang bakar Quran ramai2, banyak2 lepas tu rasa diorang dah banyak buat baik pada agama Allah. Sedangkan kau terang2 bakar nikmat Alquran dan islam yang Allah bagi. Cuba korang fikir soalan ni

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Allah, yang kamu dustakan?

(Ar-Rahmaan 55:1 hingga 77)

Anonymous said...

Maka sepatutnya ada di antara umat yang telah dibinasakan dahulu daripada kamu itu,

orang-orang yang berkelebihan akal fikiran yang melarang kaum, puak dia dari perbuatan-perbuatan jahat di muka bumi tetapi sayang!

Tidak ada yang melarang melainkan sedikit sahaja, iaitu orang-orang yang Kami telah selamatkan di antara mereka.

Dan orang-orang yang tidak melarang itu telah menitik beratkan segala kemewahan yang diberikan kepada mereka dan menjadilah mereka orang-orang yang berdosa.

(Hud 11:116)

Allah Taala dia memang pandang hati. Dari kecil sampai sebesar hati dan kelakuan semua Dia tau. Itu pasal dia suruh baca balik ayat ni pada hafiz2 yang bertaraf doktor kat Malaysia ni. yang rasa diri pandai menguruskan hal ehwal islam, kewangan islam dan segala bisnes islam.

Siapakah kamu untuk mengambil alih urusan Allah dan meletakkan hukum, menambah hukum dalam segala hal agama dan islam di dunia ini?

Anonymous said...

"Adakah kamu merasa ragu-ragu dan hairan tentang datangnya kepada kamu nasihat pengajaran dari Allah melalui seorang lelaki dari golongan kamu?

untuk memberi peringatan kepada kamu, dan supaya kamu bertaqwa dan juga supaya kamu beroleh rahmat?".

Mereka terus mendustakannya,

lalu Kami selamatkan dia dan orang-orang yang bersamanya di dalam bahtera,

dan Kami karamkan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat kami.

Sesungguhnya mereka adalah kaum yang buta (matahatinya daripada melihat kebenaran)

(Al-A'raaf 7:64)

Hati orang kami tak nampak. tak ambik pedulik pun. Cuma apa Allah cakap kita boleh nampak boleh paham. Sebab ada bukti depan mata.

Anonymous said...

Dalam Islam Allah bagi kebebasan pada semua manusia untuk pilih agama dan jalan hidup dia sendiri. Dia boleh pilih benar salah, baik atau jahat, senang atau susah cuma Allah Taala sediakan syurga dengan neraka saja sebagai balasan dari apa yang dia buat. Namun Allah tak pernah paksa pun orang nak masuk agama Dia, hanya Dia cakap agama yang disisi Allah tu Islam. Apa jugak bangsa dan keturunan semua boleh pegang, carilah guru yang boleh mengajar Islam dengan betul.

Tu sebab Allah Taala sediakan sepasang kaki dan tangan untuk manusia memilih jalan dan buat pertimbangan. Otak pun Dia bagi sepasang supaya manusia boleh fikir benar salah apa yang dia buat. Maka sempurnalah neraca keadilan pada setiap manusia. Ikut cakap Alquran Dia dapatlah masuk syurga, kalau ikut kitab ulamak, imam tah mana2 memang nerakalah tempatnya. Pasal Allah Taala dah tentukan Ahli Kitab masuk neraka.

Bila ada orang suruh manusia ikut agama tradisi nenek moyang dia dengan mengamal, membaca dan berhukum pada segala macam kitab2 imam dan ulamak yang dipanggil muktabar dalam menjalankan Islam nampak weird la sikit. Sedang membaca, membuat dan percaya pada kitab2 selain Alquran ni amalan orang jahiliyah. Amalan firaun dan ahli sihir dia. Sapa nak ikut? Bila orang tak setuju kang dia keluarkan fatwa dan hukum sendiri nak monitor orang. Sedang dosa mecuri, menipu, menyeleweng pecah amanah dia tak sedar Allah Taala tengok hari2. Ni yang Ustaz Kazim cakap JAHIL. Dia pandai, sekolah tinggi, ilmu agama ada tapi buat barang yang dia tak tahu benda tu salah ke betul.

Anonymous said...

(Tidakkah dia memikirkan) dari apakah dia diciptakan oleh Allah? -

Dari air mani diciptakanNya, serta dilengkapkan keadaannya dengan persediaan untuk bertanggungjawab;

Kemudian jalan (baik dan jahat), dimudahkan Allah kepadanya (untuk menimbang dan mengambil mana satu jalan yang dia pilih);

Kemudian dimatikannya, lalu diperintahkan supaya dia dikuburkan;

Kemudian apabila Allah kehendaki dibangkitkannya (hidup semula).

Janganlah hendaknya dia kufur ingkar lagi! Sebenarnya dia belum menunaikan apa yang diperintahkan kepadanya.
('Abasa 80:23)

Muka (orang-orang yang beriman) pada hari itu berseri-seri,

Tertawa, lagi bersuka ria;

Dan muka (orang-orang yang ingkar) pada hari itu penuh berdebu,

Diliputi oleh warna hitam legam dan gelap-gelita. -

Mereka itu ialah orang-orang yang kafir, yang derhaka.
('Abasa 80:42)

Nak tau serba sikit tanda2 ahli neraka cuba pandang kat area dahi ahli kitab ni ada yang hitam legam bertanda kononnya hasil sujud yang sempurna. Ikut nabi kata kitab2 dia. Dia tak sedar dia ikut kitab. Orang berseri muka mestilah nampak hensem mana ada tanda lebam2 kat dahi.

Anonymous said...

Dalam sejarah peradaban manusia bukan nabi rasul, alim ulamak, wali auliyak saja yang bersikap istiqomah. Iblis laknat pun istiqomah sebenarnya kalau kita benar2 faham. Kalau tak takkan iblis tu beriya mintak dengan Allah Taala umur panjang, sedikit kuasa dan juga tempoh untuk menyesatkan dan membinasakan anak cucu Adam. Walaupun dia tau tempat dia memang dalam neraka, namun iblis dan bala tenteranya sampai hari ni tetap istiqomah menyesatkan manusia. Memang itulah kerja iblis.

Iblis juga sentiasa istiqomah merosakkan hidup manusia dan jalan manusia untuk kembali pada Allah dengan sempurna. Maka dia hasutlah segala pengikut dia untuk bakar pedoman dan quran Allah Taala banyak2. Dia cakaplah kat pengikut dia, kita boleh buat kitab lain, Allah tak kisah. Mana pengikut iblis yang istiqomah ni pun bakarlah pedoman tu, ganti dengan yang baru supaya nanti manusia mudah ikut cakap iblis dan kuncu2 dia. Inilah yang Allah buktikan sampai hari ni halus tak halus perdaya iblis. Dia takkan sesat dan perdayakan manusia dengan kejahatan dan kekasaran. Dia akan mula dan pancing dengan kebaikan dan kelembutan kata supaya manusia mudah taat cakap dia. Dia akan tabur emas, kemewahan, wang ringgit supaya manusia suka pada dia kemudian secara halus dan diam dia akan seret semua pengikut2 setianya yang istiqomah dalam mempertahankan perjuangan iblis untuk bersama sama dengannya maju ke neraka. Bila iblis ramai kawan dalam neraka baru seronok, baru boleh party, besar sikit menyala api neraka.

Maka dengan sebab itulah Allah Azza Wa Jalla menurunkan ayat berikut sebagai peringatan pada manusia untuk membuat pilihan

Wahai umat manusia, sesungguhnya janji Allah (membalas amal kamu) adalah benar; maka janganlah kamu diperdayakan oleh kemewahan hidup di dunia,

dan janganlah Syaitan yang menjadi sebesar-besar penipu itu berpeluang menyebabkan kamu terpedaya dengan (kemurahan) Allah (lalu kamu lalai dan menderhaka).

Sesungguhnya Syaitan adalah musuh bagi kamu, maka jadikanlah dia musuh (yang mesti dijauhi tipu dayanya); sebenarnya dia hanyalah mengajak golongannya supaya menjadi dari penduduk neraka.

Orang-orang yang kafir, bagi mereka azab yang berat; dan orang-orang yang beriman serta beramal soleh, bagi mereka keampunan dan pahala yang besar.

Maka (fikirkanlah) adakah orang yang diperelokkan kepadanya amal buruknya (oleh Syaitan) lalu ia memandangnya dan mempercayainya baik,

(bolehkah disifatkan sebagai orang yang menjalankan peraturan yang ditetapkan Allah untuk memberi hidayah kepadanya, atau sebaliknya) ?

Kerana sesungguhnya Allah menyesatkan sesiapa yang dikehendakiNya, dan Ia juga memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya.

Oleh itu, janganlah engkau membinasakan dirimu kerana menanggung dukacita terhadap kesesatan mereka.

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka kerjakan.

(Faatir 35:8)

Anonymous said...

Dan (ingatkanlah peristiwa) ketika Kami berfirman kepada malaikat:

"Sujudlah kamu kepada Adam"; maka mereka sujudlah melainkan iblis; ia berkata: "Patutkah aku sujud kepada (makhluk) yang Engkau jadikan dari tanah (yang di adun)?"

Ia berkata lagi:

"Khabarkanlah kepadaku, inikah orangnya yang Engkau muliakan mengatasiku? Jika Engkau beri tempoh kepadaku hingga hari kiamat, tentulah aku akan memancing menyesatkan zuriat keturunannya, kecuali sedikit (di antaranya)".

Allah berfirman (kepada iblis):

"Pergilah (lakukanlah apa yang engkau rancangkan)! Kemudian siapa yang menurutmu di antara mereka, maka sesungguhnya neraka Jahannamlah balasan kamu semua, sebagai balasan yang cukup.

Iblis berkata:

" Demi kekuasaanMu, aku akan menyesatkan mereka semuanya, -


" Kecuali hamba-hambaMu di antara zuriat-zuriat Adam itu yang dibersihkan dari sebarang kederhakaan dan penyelewengan ".

Allah berfirman:

" Sumpahku yang benar, dan hanya perkara yang benar Aku firmankan

" Demi sesungguhnya! Aku akan memenuhi neraka Jahannam dengan jenismu dan dengan orang-orang yang menurutmu di antara zuriat-zuriat Adam (yang derhaka) semuanya ".

Anonymous said...

Oleh itu janganlah anda semua menanggung dukacita bila tengok manusia yang suka diberi tempoh untuk berkuasa sampai PRU akan datang atau sebagainya. Sesungguhnya manusia itu memang banyak alasan. Tapi Allah Taala tetap membuktikan kebenaran.

Anonymous said...

Dan Firaun pula menyeru (dengan mengisytiharkan) kepada kaumnya, katanya:

"Wahai kaumku! Bukankah kerajaan negeri ini - akulah yang menguasainya, dan sungai-sungai ini mengalir di bawah (istana) ku (duit, bank, baitulmal, tabung haji dll. Balak je aku tak sebat)? Tidakkah kamu melihatnya?

"Bahkan bukankah aku lebih baik daripada orang yang hina keadaannya ini, dan yang hampir-hampir tidak dapat menjelaskan perkataannya?

"(Kalau betul ia seorang Rasul) maka sepatutnya ia dipakaikan (oleh Allah) gelang-gelang emas (yang menandakan ia seorang pemimpin), atau datang malaikat bersama-sama dengannya (sebagai saksi tentang kebenarannya)?"

(Dengan yang demikian), maka Firaun memperbodohkan kaumnya, lalu mereka mematuhinya; sesungguhnya mereka itu adalah kaum yang fasik - derhaka.

(Keadaan mereka) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang yang terdahulu dari mereka. Mereka mendustakan ayat-ayat Allah dan Alquran, lalu Kami binasakan mereka dengan sebab dosa-dosa mereka, dan Kami tenggelamkan Firaun serta pengikut-pengikutnya (di darat dan laut), kerana kesemuanya adalah orang-orang yang zalim.

Sesungguhnya sejahat-jahat (makhluk) yang melata di sisi (hukum dan ketetapan) Allah ialah orang-orang yang kafir (yang degil dengan kekufurannya). Sebab itu mereka tidak (mahu) beriman.

(Iaitu) orang-orang yang engkau telah mengikat perjanjian setia dengan mereka, kemudian mereka mencabuli perjanjian setianya pada tiap-tiap kali,(bukan masa pilihanraya je) sedang mereka tidak mahu memelihara dirinya (dari keaiban mencabuli perjanjian itu)

Dan sesungguhnya Kami telah menimpakan Firaun dan kaumnya dengan musim kemarau dan kekurangan buah-buahan, supaya mereka insaf mengambil pelajaran.

Mereka didedahkan kepada bahang api neraka pada waktu pagi dan petang ; dan pada hari berlakunya kiamat (diperintahkan kepada malaikat):

"Masukkanlah Firaun dan pengikut-pengikutnya ke dalam azab seksa api neraka yang seberat-beratnya!"

Camana betul tak apa Allah cakap? didedahkan bahang api neraka atas kepala. Ok tak panas dia? 40 degree ok lagi tuh. Bolehlah nak menyalak nyalak depan penyokong. Belum rentung lagi. Bagi preheat dulu pasal banyak cakap.

Anonymous said...

Maka (tidak lama lagi) engkau akan melihat, dan mereka juga akan melihat, -

Siapakah orangnya yang GILA di antara kamu semua.

Sesungguhnya Allah, Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat petunjuk.

Oleh itu (berpegang teguhlah pada ajaran Islam yang sedang engkau amalkan, dan) janganlah engkau menurut kemahuan orang-orang yang mendustakan (agama Allah).

Mereka suka kalaulah engkau bertolak ansur (menurut kemahuan mereka), supaya mereka juga bertolak ansur berlemah-lembut (pada zahirnya terhadapmu).

Dan janganlah engkau (berkisar dari pendirianmu yang benar, dan jangan) menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina (pendapat dan amalannya), -

Yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk memecah belahkan orang ramai), -

Yang sering menghalangi amalan-amalan kebajikan, yang melanggar hukum-hukum agama, lagi yang amat berdosa, -

Yang jahat kejam, yang selain itu tidak tentu pula bapaknya.

Adakah kerana ia seorang hartawan dan ramai anak-pinak (maka ia mendustakan agama Kami)? -

(Al-Qalam 68:14)

Anonymous said...

Manusia ni memang sombong, angkuh, takbur. Dia ingat dia bawak anak bini ramai2 pegi umrah haji boleh cuci dosa, bersihkan nama, dapat pahala besar. Dia ingat Allah suka dan terima kedatangan dia bila ramai orang escort dan mengiring dia. Sebenarnya dia tak tahu dan sedar yang ahli neraka tu memang di iring masuk neraka secara berkumpulan, beramai ramai. Itu kiasan nama dia. Dia tak sedar dia pegi umrah tu dia dah dapat cop Ahli Neraka. Itu pasal bila dia balik sini alam jadi panas. Sedang Allah Taala dah bagi petunjuk masa new year lagi kisah bangunan tinggi terbakar pada dia, api yang menjulang julang. Kau orang banyak dosa, banyak langgar hukum, Alquran banyak kena bakar zaman kau. Itu yang Allah Taala benci dan marah pada kau.

Secara berterus terang Allah Taala suruh bacakan ayat ni pada kau:-

Ingatlah), sesungguhnya pokok Zaqqum, -

(Buahnya) menjadi makanan bagi orang yang berdosa (dalam neraka).

(Makanan ini pula panas) seperti tembaga cair, mendidih dalam perut, -

Seperti mendidihnya air yang meluap-luap panasnya.

(Lalu diperintahkan kepada malaikat penjaga neraka): "Renggutlah orang yang berdosa itu dan seretlah dia ke tengah-tengah neraka.

"Kemudian curahkanlah di atas kepalanya - azab seksa - dari air panas yang menggelegak".

(Serta dikatakan kepadanya secara mengejek):

"Rasalah azab seksa, sebenarnya engkau adalah orang yang berpengaruh dan terhormat (dalam kalangan masyarakat dan rakyatmu)"
(Ad-Dukhaan 44:49)

Kemudian dikatakan kepada ahli neraka umumnya): "Sesungguhnya inilah dia (azab seksa) yang kamu dahulu ragu-ragu terhadapnya!"

Anonymous said...

Ada satu orang hartawan ternama kata Alquran ini adalah kitab lama. Boleh simpan kat atas tapi jangan baca. Itu pasal dia berani bakar Alquran banyak2 dalam oven. Sebab bagi orang2 kafir Alquran ni sejarah dongeng orang dahulu kala. Kami bukan heran pun dengan apa yang dia cakap. Pasal Allah dah cerita dalam Quran kisah orang macam ni.

Macam ni cerita Dia:-

Dan ingatlah , ketika orang-orang kafir musyrik menjalankan tipu daya terhadapmu untuk menahanmu, atau membunuhmu, atau mengusirmu. Mereka menjalankan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya (mereka), kerana Allah sebaik-baik yang menggagalkan tipu daya.

Dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayat Kami, mereka berkata:

"Sesungguhnya kami telah mendengarnya. Kalau kami mahu, nescaya kami dapat mengatakan (kata-kata) seperti (Al-Quran) ini.

(Al-Quran) ini tidak lain hanyalah cerita cerita dongeng orang-orang dahulu kala".

Dan (ingatlah) ketika mereka (kaum musyrik berkata: "Wahai tuhan kami! Jika betul (Al-Quran) itu ialah yang benar dari sisimu, maka hujanilah kami dengan batu dari langit, atau datangkanlah kepada kami azab seksa yang tidak terperi sakitnya".

Sebenarnya, bahawa Allah mengetahui akan apa yang mereka sembunyikan dan apa yang mereka zahirkan; sesungguhnya Dia tidak suka kepada orang-orang yang sombong takbur.

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Apakah yang diturunkan oleh Allah?"

Mereka menjawab: "Cerita-cerita dongeng orang-orang dahulu kala".

(Mereka dibiarkan menuduh dengan yang demikian) supaya mereka memikul dosa-dosa mereka dengan sepenuhnya pada hari kiamat, dan juga memikul sebahagian dari dosa orang-orang yang mereka sesatkan dengan tidak berdasarkan pengetahuan yang benar; sesungguhnya amatlah buruknya dosa-dosa yang mereka lakukan itu.

Sebenarnya orang-orang yang terdahulu dari mereka telah menjalankan rancangan jahat (terhadap agama Allah dan Rasul-rasulNya); maka Allah binasakan bangunan (rancangan jahat) mereka dari asas-asasnya, lalu bumbung (bangunan itu) jatuh menimpa ke atas mereka, dan mereka pula didatangi azab kebinasaan dari arah yang mereka tidak menyedarinya.

Kecelakaan besar, pada hari itu, bagi orang-orang yang mendustakan -

Iaitu mereka yang mendustakan hari pembalasan.

Dan tiada yang mendustakannya melainkan tiap-tiap orang yang melampaui batas (kebenaran), lagi amat derhaka!

(Sehingga) apabila ia dibacakan kepadanya ayat-ayat Kami, ia berkata:

" Ini ialah dongeng orang-orang dahulu kala!" (Kitab Lama)

Sebenarnya! (Ayat-ayat Kami itu tidak ada cacatnya) bahkan mata hati mereka telah diselaputi kekotoran (dosa), dengan sebab (perbuatan kufur dan maksiat) yang mereka kerjakan.

Adakah kerana ia seorang hartawan dan ramai anak-pinaknya (maka ia mendustakan agama Kami)? -

Apabila dibacakan kepadanya ayat-ayat keterangan Kami, ia berkata: " (Ini ialah) cerita-cerita dongeng orang-orang dahulu kala".

(Orang yang bersifat demikian, akan didedahkan kehinaannya) - Kami akan adakan tanda di atas hidungnya (yang berupa belalai).

(Al-Qalam 68:16) |

Orang yang kita dah tahu akan jatuh masuk neraka kita tak payah susah2 nak tolak atau menjatuhkan kedudukan dia. Itu semua keje bodoh dan buang masa. Pasal kita dah tau dia akan jatuh sebab dosa, kebodohan dan kederhakaan diri dia sendiri. Nasib kau lah.

Anonymous said...

Kita memang fahamlah kenapa banyak iblis setan ni jadi panas bila dengar ayat2 suci Alquran. Ada yang terpekik, menjerit mintak tolong, mintak sokongan, merepek buang tabiat pasal dia tau azab neraka tu memang panas.

Ialah bila makan buah pokok zaqqum perut jadi panas. Mendidih dalam perut menolak sampai ke hati tu yang dia jadi meraung, terjerit terlolong panas punya pasal. Nak cuci makanan haram yang kau dah telan masuk perut bukan senang. Kau makan benda haram nilai berjuta juta. Ni yang nak kena basuh dengan bahan macam tembaga cair mendidih masuk perlahan lahan je sampai usus perut. Lepas tu nak kena masak dulu sampai boiling. Mula mula masuk ikut mulut bagi lidah tu rasa melecur sikit, pasal dulu suka cakap bohong menipu je tak sudah2.

Baru dia tau macamana azabnya makan benda haram. Dulu taknak pikir, tau nak senang je hidup. Kau belanjalah sekali kawan2 dan pengikut setia kau makan pokok Zaqqum, memang sedap.

Anonymous said...

Dan demikianlah Kami adakan dalam tiap-tiap negeri orang-orang besar yang jahat supaya mereka melakukan tipu daya di negeri itu, padahal tiadalah mereka memperdayakan selain dari dirinya sendiri (kerana merekalah yang akan menerima akibatnya yang buruk), sedang mereka tidak menyedari.

Dan apabila datang kepada mereka sesuatu keterangan, mereka berkata:

"Kami tidak akan beriman sehingga kami juga diberi (wahyu) sama seperti yang telah diberikan kepada pesuruh-pesuruh Allah".

Allah lebih mengetahui di mana (dan kepada siapakah yang sepatutnya) Ia berikan jawatan Rasul (dan wahyu) yang diberikanNya itu. Orang-orang yang melakukan perbuatan yang salah itu akan ditimpa kehinaan di sisi Allah, dan azab seksa yang amat berat, disebabkan perbuatan tipu daya yang mereka lakukan.

(Al-An'aam 6:124)

Apakah (yang ditunggu-tunggu oleh mereka yang tidak beriman itu?)

mereka tidak menunggu melainkan kedatangan malaikat (yang mencabut nyawa mereka), atau kedatangan (azab) Allah, atau kedatangan sebahagian dari tanda-tanda (yang menjadi alamat hari kiamat).

Pada hari datangnya sebahagian dari tanda-tanda itu, tidak berfaedah lagi iman seseorang yang tidak beriman sebelum itu, atau yang tidak berusaha mengerjakan kebaikan mengenai imannya.

Katakanlah: "Tunggulah kamu (akan apa yang kamu berhak mendapatnya), dan kami pun sebenarnya menunggu (akan apa yang telah dijanjikan oleh Allah kepada kami)".

Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan agama mereka (dengan perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu), dan mereka menjadi berpuak-puak, bermazhab-mazhab, (syafie, hambali, hanafi maliki) tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka.

Sesungguhnya perkara mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Ia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).
(Al-An'aam 6:159)

Katakanlah:

"Sesungguhnya aku telah diberikan petunjuk hidayah oleh Allah ke jalan yang betul lurus, (kepada) agama yang tetap teguh, iaitu agama Nabi Ibrahim yang ikhlas, dan tiadalah ia dari orang-orang musyrik".

Katakanlah:

"Sesungguhnya sembahyangku dan ibadatku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.

Tiada sekutu bagiNya, dan dengan yang demikian sahaja aku diperintahkan, dan aku adalah orang yamg awal dalam Islam (yang berserah diri kepada Allah dan mematuhi perintahNya)".

AL An'aam 6:163)

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan (meminda atau mengubah) apa-apa keterangan Kitab Suci Alquran yang telah diturunkan oleh Allah, dan membeli dengannya keuntungan dunia yang sedikit faedahnya, mereka itu tidak mengisi dalam perut mereka selain dari api neraka,

dan Allah tidak akan berkata-kata kepada mereka pada hari kiamat, dan Ia tidak membersihkan mereka (dari dosa),

dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk (agama Allah),

dan (membeli) azab seksa neraka dengan meninggalkan keampunan. Maka sungguh ajaib kesanggupan mereka menanggung seksa api neraka itu.
(Al-Baqarah 2:175)

(Segala balasan yang buruk) itu adalah dengan sebab Allah telah menurunkan Kitab Alquran dengan mengandungi kebenaran (tetapi mereka berselisih padanya);

dan sesungguhnya orang-orang yang berselisihan mengenai (kebenaran) kitab AlQuran, itu sebenarnya mereka adalah dalam keadaan berpecah-belah yang jauh (dari mendapat petunjuk hidayah Allah.

Anonymous said...

Ini yang Allah buktikan Dia yang Awal Dia yang Akhir. Awal Dia takde permulaan, Akhir Dia takde kesudahan. Cerita dari zaman Adam, Hawa, Iblis sampai firaun hari ni sentiasa ada dan nyata saja kebenaran cerita dan ilmu Allah Taala. Kau nak bakar quran, nak ubah quran, nak buat hukum kau sendiri, nak menipu orang ramai, nak jual agama, nak kutip wakaf memang sia sia je lah kerja kau. Pasal Allah dah melayan perangai manusia ni lama sebelum kau lahir lagi. Dia dah faham benar dengan perangai manusia camana. Allah Taala boleh cerita sampai kau masuk kubur, tak lepas jawap soalan kubur, makan api neraka semua Dia boleh cakap, sebab Dia tahu apa kesudahan perbuatan kau.

Dia bagi peringatan pada semua orang supaya jangan tertipu dengan perdaya setan iblis manusia ni. Yang suka mengubah ubah kalam Allah. Dan lagi, kalau ada salah sorang setan ni yang mati besok korang tak payah susah2 nak buat tahlil, baca yassin, talkin, doa selamat pun tak guna untuk dia. Korang panggillah 30 ribu orang tahfiz dari 125 sekolah pondok seluruh negara sekalipun baca Quran 30 juzuk. Tempat dia tetap dalam neraka. Pasal keputusan dan cop neraka tu dah ada pada dia. Andaikata kalau jasad dia tu bumi tak terima, kau hanyutkan jenazah dia ke laut kalau2 ada ikan sudi nak makan. Kalau payah sangat kau bakar dulu jasad dia, kemudian korang hanyutkan abu dia ke laut. Biar laut tu jadi tenang, hantar pakai kapal TLDM.

Sebagai petunjuk teladan dan pengajaran bagi umat manusia. Kisah manusia yang membakar Alquran, mengubah Alquran, menyalahguna Alquran untuk kepentingan nafsu dunia.

Anonymous said...

Sehingga apabila mereka sampai ke neraka, (maka) pendengaran dan penglihatan serta kulit-kulit badan mereka menjadi saksi terhadap mereka, mengenai apa yang mereka telah kerjakan.

Dan (setelah berlaku yang demikian), berkatalah mereka kepada kulit-kulit badan mereka:

"Mengapa kamu menjadi saksi terhadap kami?

" Kulit-kulit badan mereka menjawab:

"Allah yang berkuasa menjadikan tiap-tiap sesuatu pandai berkata-kata - telah menjadikan kami dapat berkata-kata; dan Dia lah yang menciptakan kamu pada mulanya, dan kepadaNyalah kamu dikembalikan (untuk menerima balasan).

"Dan semasa kamu berselindung (ketika melakukan dosa di dunia dahulu) bukanlah kerana kamu bimbangkan pendengaran dan penglihatan serta kulit-kulit badan kamu menjadi saksi terhadap perbuatan-perbuatan kamu yang berdosa itu, akan tetapi kerana kamu menyangka bahawa Allah tidak mengetahui kebanyakan dosa yang kamu lakukan (secara bersembunyi itu).

"Dan sangkaan kamu yang demikian, yang kamu sangka terhadap Allah, itulah yang telah membinasakan kamu; (dengan sangkaan kamu yang salah itu) maka menjadilah kamu dari orang-orang yang rugi!"

Oleh itu, sama ada mereka BERSABAR menderita azab atau sebaliknya (maka sama sahaja) kerana nerakalah tempat tinggal mereka; dan jika mereka memohon peluang untuk mendapat keredaan Allah, maka mereka bukanlah lagi dari orang-orang yang diterima permohonannya.

(Fussilat 41:24)

Jangan melampau batas.

Anonymous said...

Fussilat 41 25-

Dan Kami adakan untuk mereka teman-teman rapat (dari jin dan manusia), lalu teman-teman itu memperhiaskan kepada mereka (fahaman-fahaman sesat) mengenai perkara-perkara dunia yang ada di hadapan mereka, serta perkara-perkara akhirat yang ada di belakang mereka; dan (dengan sebab itu) tetaplah hukuman (azab) atas mereka bersama-sama dengan umat umat (yang sesat) dari jin dan manusia yang terdahulu daripada mereka. Sesungguhnya mereka semuanya adalah golongan yang rugi (bawaan hidupnya).

Dan orang-orang yang kafir berkata:

"Janganlah kamu mendengar Al-Quran ini dan tentanglah dia (dengan nyayian-nyanyian, syair, qasidah, ceramah, kuliah dan jeritan-jeritan riuh rendah serta tepuk sorak), supaya kamu berjaya (mengganggu bacaan atau menenggelamkan suara pembacanya)!"

Maka demi sesungguhnya! Kami akan merasakan orang-orang yang kafir itu azab seksa yang seberat-beratnya, dan Kami akan membalas mereka dengan seburuk-buruk balasan bagi apa yang mereka telah kerjakan.

Demikianlah keadaannya balasan musuh-musuh Allah iaitu neraka;

disediakan untuk mereka tempat tinggal yang kekal didalamnya, sebagai balasan bagi perbuatan mereka sentiasa mengingkari ayat-ayat Kami.

Dan orang-orang yang kafir berkata:

"Wahai Tuhan kami! Perlihatkanlah kepada kami dua golongan yang telah menyesatkan kami dari jin dan manusia (golongan pemimpin dan golongan ulamak), untuk kami meletakkan mereka di bawah tapak kaki kami, supaya mereka menjadi golongan yang terkebawah dalam kehinaan".

Anonymous said...

Silat di alam melayu ni kau tak payah isytihar dan rasmikan pun takpe, pasal seni dan ilmu silat di alam melayu ni memang dah lama digunapakai dan diamalkan dari zaman nenek moyang dulu. Allah Taala lah guru segala guru di alam persilatan. Ni yang Allah bagi balik buah hukum, buah potong, buah keputusan, buah kunci, buah maut pada yang bertaraf imam khalifah agung, imam jadian, ulamak fakir, ustaz penipu dan sekumpulan dengannya. Dia bagi guna ilmu Fussilat. Jangan ingat Allah Taala tak pandai silat, tak pandai pancung. Allah lagi cekap, lagi pantas.

Kata Allah kata bersambut, Seruan Allah mesti disahut.

Kalam Allah Kalam yang benar, Pantang Allah Kalam ditukar.

Bila Dia tengok orang baik punya punya pancung orang tak tentu arah, nak tunjuk kuat, nak tunjuk kuasa, Dia tunjukkanlah kuasa Dia. Cuma kau tunggu masa je lah. Kalau rasa nak bawak lawyer masa malaikat maut datang, nak bawak bodyguard, nak bawak kawan setia mintak tolong, mintak sokongan silakanlah. Nak standby duit pun boleh kalau malaikat tu mintak. Korangkan suka sembah duit.


Anonymous said...

Bahawasanya orang-orang yang beriman, dan orang-orang Yahudi, dan orang-orang Saabiein, dan orang-orang Nasrani, dan orang-orang Majusi, serta orang-orang Musyrik, sesungguhnya Allah akan memutuskan hukumNya di antara mereka pada hari kiamat, kerana sesungguhnya Allah sentiasa Memerhati dan Menyaksikan tiap-tiap sesuatu.

Tidakkah engkau mengetahui bahawa segala yang ada di langit dan di bumi tunduk sujud kepada Allah dan (di antaranya termasuklah) matahari dan bulan, dan bintang-bintang, dan gunung-ganang, dan pokok-pokok kayu, dan binatang-binatang, serta sebahagian besar dari manusia?

Dan banyak pula (di antara manusia) yang berhak ditimpa azab (disebabkan kekufurannya dan maksiatnya); dan (ingatlah) sesiapa yang dihinakan oleh Allah maka ia tidak akan beroleh sesiapapun yang dapat memuliakannya. Sesungguhnya Allah tetap melakukan apa yang dirancangkanNya.

Inilah dua golongan (mukmin dan kafir) yang berbantah-bantahan tentang Allah. Maka orang-orang yang kafir akan disediakan untuk mereka pakaian dari api neraka, serta dicurahkan atas kepala mereka air panas yang menggelegak,

Yang dengannya dihancurkan apa yang ada dalam perut mereka, dan juga kulit badan mereka.

Dan mereka pula disediakan batang-batang besi untuk menyeksa mereka.

Tiap-tiap kali mereka hendak keluar dari neraka itu, disebabkan mereka menderita azabnya, mereka dikembalikan padanya, serta dikatakan:

"Rasalah kamu azab seksa yang membakar!"

(Al-Hajj 22:22)

Boleh pakai ke indeks syariah korang bila dah masuk neraka? Siapa pulaklah yang menuntut janji bulan bintang dengan kau. Janji kau yang lama dengan Allah Taala pun kat tak buat. Menipu orang lagi ada. Siapa benar siapa salah Allah la yang menentukan, syurga nerakakan Dia punya, Dia cipta. Pandai Dialah nak selesaikan.

Anonymous said...

Kecelakaan besar, pada hari itu, bagi orang-orang yang mendustakan

Inilah hari mereka tidak dapat berkata-kata, (kerana masing-masing terpinga-pinga ketakutan),

Dan tidak pula diizinkan mereka bercakap, maka mereka tidak dapat meminta maaf.

Kecelakaan besar, pada hari itu, bagi orang-orang yang mendustakan (hari akhirat)!

Inilah hari pemutusan hukum (yang menentukan siapa yang benar dan siapa yang salah). Kami himpunkan kamu bersama orang-orang yang terdahulu (dari kamu).

Oleh itu, kalau kamu ada sebarang tipu-helah melepaskan diri, maka cubalah kamu lakukan terhadap azabKu.

Kecelakaan besar, pada hari itu, bagi orang-orang yang mendustakan (apa yang telah dijanjikan oleh Allah)!

Sesungguhnya orang-orang yang bertaqwa berada di tempat teduh (yang dipenuhi pelbagai nikmat), dan yang berdekatan dengan matair-matair (yang mengalir),

Serta menikmati buah-buahan dari segala jenis yang mereka ingini.

(Pada ketika itu dikatakan kepada mereka): "Makanlah dan minumlah kamu dengan lazatnya, disebabkan apa yang kamu telah kerjakan."

Sesungguhnya, demikianlah Kami membalas orang-orang yang berusaha mengerjakan amal-amal yang baik.

Kecelakaan besar, pada hari itu, bagi orang-orang yang mendustakan (nikmat-nikmat Syurga)!

Makanlah dan bersenang-senanglah kamu (wahai orang-orang yang ingkar derhaka) sementara waktu hidup, (kemudian kamu akan menghadapi bahaya), kerana sesungguhnya kamu adalah orang-orang yang berdosa.

Kecelakaan besar, pada hari itu, bagi orang-orang yang mendustakan (amaran Allah), -

Dan apabila dikatakan kepada mereka (yang ingkar): "Taatlah dan kerjakanlah sembahyang", mereka enggan mengerjakannya.

Kecelakaan besar, pada hari itu, bagi orang-orang yang mendustakan (perintah-perintah Allah dan laranganNya)!

(Kalau mereka tidak juga mahu beriman kepada keterangan-keterangan yang tersebut) maka kepada perkataan yang mana lagi, sesudah itu, mereka mahu beriman?
(Al-Mursalaat 77:50)

Inilah jawapan Allah Swt pada semua pengamal maqasid syariah, pereka dan penggubal undang2 islam alaf baru baik dari segi kewangan, hukum hakam, kehidupan, keselamatan dan pelbagai lagi. Pada pendosa2 yang bertaraf ulamak, doktor wali, doktor mufti, doktor menteri, ustaz bisnesman dan seahli dengannya yang rasa diri benar tak buat salah.

Inilah serba sedikit jawapan Allah Taala sendiri bagi bila sebelum ni Dia tanya pada semua ahli kitab melayu

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Allah, yang kamu dustakan?

(Ar-Rahmaan 55:1 hingga 77)

Anonymous said...

Sembahyang tunggang terbalik tak pernah tinggal, sembahyang jemaah pahala beribu ribu, haji umrah berkali kali pergi, puasa lapar dahaga, zakat berbilion bilion, rumah besar, kereta canggih, gaji banyak, komisyen tinggi, handbag lawa tapi penyudahnya masuk neraka pasal tak lepas soalan kubur, kemudian mengubah ubah dan meminda apa Allah Taala cakap. Langgar perintah Allah sesuka hati. Ada hati nak letak kepatuhan sampai 75 percent. Kau tak tahu ke neraka dah menunggu? Cermin diri sendiri dulu sebelum nak ukur kepatuhan dan ketaatan orang lain pada Allah Taala. Bila duduk depan cermin tu pulak jangan sibuk tengok sampin. Tengok dosa diri sendiri dalam2.

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan (meminda atau mengubah) apa-apa keterangan Kitab Suci Alquran yang telah diturunkan oleh Allah,(buat maqasid syariah sendiri) dan membeli dengannya keuntungan dunia yang sedikit faedahnya,(makan gaji jadi ulamak) mereka itu tidak mengisi dalam perut mereka selain dari api neraka,

dan Allah tidak akan berkata-kata kepada mereka pada hari kiamat, dan Ia tidak membersihkan mereka (dari dosa),

Dosa kau sendiri pun Allah Taala taknak bersihkan, Nak cakap dengan kau pun Dia tak ingin. Nak mengaku diri ulamak? Kalau dengar ceramah ustaz2 kitab ni orang yang suka buat anal sex je yang Allah Taala taknak tengok muka.

Anonymous said...

Sepatutnya Dr Asyraf indicate dulu kat bos dia ayat macam ni

Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kamu kepada Allah dan tinggalkanlah (jangan menuntut lagi) saki baki riba (yang masih ada pada orang yang berhutang) itu, jika benar kamu orang- orang yang beriman.

Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya, (akibatnya kamu tidak menemui selamat). Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa, dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa.

Dan jika orang yang berhutang itu sedang mengalami kesempitan hidup, maka berilah tempoh sehingga ia lapang hidupnya dan (sebaliknya) bahawa kamu sedekahkan hutang itu (kepadanya) adalah lebih baik untuk kamu, kalau kamu mengetahui (pahalanya yang besar yang kamu akan dapati kelak).
(Al-Baqarah 2:280)

pergi nasihatkan ptptn tu dan yang sewaktu dengannya. Kalau sebulan caj sampai rm50 itu bukan charging fee kira ribalah tu. Kalau iyapun kau nak tolong orang belajar takkan caj pengurusan sampai berpuluh ringgit sebulan? Ke kau nak tolong kawan2 kau bukak bisnes kolej dan universiti?
Lagi satu kalau sendiri buat hutang berpuluh bilion bayarlah sendiri, jangan susahkan hidup dan poket orang lain.

Kemudian Dr Asyraf baca lagi ayat ni untuk buat kpi indeks syariah korang

Dan juga (disebabkan) mereka mengambil riba padahal mereka telah dilarang melakukannya, dan (disebabkan) mereka memakan harta orang dengan jalan yang salah (tipu, judi, ambik gst, pungut derma).

Dan (ingatlah) Kami telah menyediakan bagi orang-orang yang kafir di antara mereka, azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

(An-Nisaa' 4:161)

Allah Taala kalau dah banyak sangat mencelakakan korang. Paham paham sendiri je lah, kau cakaplah arab banyak mana pun. Sama je. Allah Taala dah lama berperang dengan musuh Dia, jarang kalah.

Anonymous said...

Dalam bahasa melayu riba' maksudnya faedah, bunga, english cakap interest. Riba' bukan hanya melibatkan hutang, bank, pajak gadai sahaja, orang yang pungut cukai kepala, cukai gst dan segala macam cukai juga dikira mengambil riba'. Yalah bila kau mengutip keuntungan laba dan faedah atas hasil titik peluh orang ramai samada gaji, hasil kebun dan sebagainya sedang kau takde hak untuk mengambil hasil dari usaha orang lain. Sama je lah dengan perbuatan mengambil riba', ambil faedah. Cuma kau menipu dengan mengubah bahasa je lah jadi cukai. Zaman nabi Musa dulu macam tu lah cara firaun mengambil riba', dia paunya semua hasil negeri dan rakyat jelata untuk kegunaan dan kekayaan peribadi dia. Itu pasal firaun berani isytihar

"Wahai kaumku! Bukankah kerajaan negeri ini - akulah yang menguasainya, dan sungai-sungai ini mengalir di bawah (istana) ku (duit, bank, baitulmal, tabung haji, wakaf dll.

Sampai Muhammad Allah perintahkan perang pada perbuatan dan kelakuan firaun ni yang suka mengambil riba' secara salah. Sebabnya pasal perbuatan tu zalim, kejam, menganiaya, menyusahkan manusia sedang firaun hidup bersenang senang, bermewah mewah, membazir bazir. Kemudian dia taknak agih2 samarata pada semua orang, dia ambik 4 bilion dia bagi orang ramai Rm 1200 setahun, mana adil. Ni yang Allah dan Rasul suruh perang. Tak pakai senapang dengan pedang pun takpe. Pakai keyboard pun boleh. Sampailah firaun ni berenti menipu dan buat jahat.

Anonymous said...

(Setelah nyata kepada orang-orang munafik itu bahawa harta benda dan anak pinaknya tidak dapat memberikan pertolongan), ketika mereka semuanya dibangkitkan oleh Allah , maka mereka bersumpah kepada Alah (bahawa mereka adalah orang-orang mukmin) sebagaimana biasanya mereka bersumpah kepada kamu; dan mereka menyangka bahawa (dengan berbuat demikian) mereka akan mendapat sesuatu (yang berfaedah kepada mereka).

Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya merekalah golongan pendusta.

Syaitan telah menguasai dan mempengaruhi mereka, sehingga menyebabkan mereka lupa mengingati (ajaran dan amaran) Allah; mereka itulah puak Syaitan.

Ketahuilah! Bahawa puak Syaitan itu sebenarnya orang-orang yang rugi.

Sesungguhnya orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, mereka termasuk dalam golongan yang amat hina.

Allah telah menetapkan:

"Sesungguhnya Aku dan Rasul-rasulKu tetap mengalahkan (golongan yang menentang) ". Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha kuasa.
(
Al-Mujaadalah 58:21)

Anonymous said...

Dan jika kamu (hai kaum musyrik) menyeru benda-benda itu untuk memperoleh petunjuk (daripadanya), mereka tidak dapat menurut (menyampaikan hajat) kamu; sama sahaja bagi kamu, sama ada kamu menyerunya atau mendiamkan diri.

Sesungguhnya benda-benda yang kamu seru selain Allah adalah makhluk-makhluk seperti kamu (manusia, jin, setan, iblis). Oleh itu, cubalah menyerunya supaya benda-benda itu dapat memperkenankan permohonan kamu,

kalau betul kamu orang-orang yang benar?

Adakah benda-benda yang kamu sembah itu (manusia, jin, setan, duit, ketua cawangan) mempunyai kaki yang mereka dapat berjalan dengannya, atau adakah mereka mempunyai tangan yang mereka dapat memegang (menyeksa) dengannya, atau adakah mereka mempunyai mata yang mereka dapat melihat dengannya, atau adakah mereka mempunyai telinga yang mereka dapat mendengar dengannya?

Katakanlah (wahai Muhammad):

"Panggilah benda-benda (manusia, jin, setan, duit) yang kamu jadikan sekutu Allah, kemudian kamu semua jalankan tipu daya terhadapku, serta jangan pula kamu bertangguh lagi.

"Sesungguhnya pelindungku ialah Allah yang telah menurunkan kitab Al-Quran (takde kitab kitab lain), dan Dia lah jua yang menolong dan memelihara orang-orang yang berbuat kebaikan"

(Al-A'raaf 7:196)

Anonymous said...

Dan benda-benda yang kamu sembah selain Allah, tidak akan dapat menolong kamu, bahkan tidak dapat menolong dirinya sendiri.
(Al-A'raaf 7:197)

Dan jika kamu menyeru benda-benda (yang kamu sembah) itu untuk mendapat petunjuk (daripadanya), mereka tidak dapat mendengarnya; dan engkau nampak benda-benda itu memandangmu padahal mereka tidak melihat.

Terimalah apa yang mudah engkau lakukan, dan suruhlah dengan perkara yang baik, serta berpalinglah (jangan dihiraukan) orang-orang yang jahil (yang degil dengan kejahilannya).

Dan jika engkau dihasut oleh sesuatu hasutan dari Syaitan, maka mintalah perlindungan kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.

Sesungguhnya orang-orang yang bertaqwa, apabila mereka disentuh oleh sesuatu imbasan hasutan dari Syaitan, mereka ingat (kepada ajaran Allah) maka dengan itu mereka nampak (jalan yang benar).

Anonymous said...

Kalau nak belajar teknik berentap dengan syaitan ni google je Quran. Banyak cerita tentang macamana Allah Taala hentak iblis,setan, ahli kitab dulu2. Semua guna ayat2 Quran.

Tu tandanya Dia Allah Robbul Jalil. Tak terkalah tak tertanding.

Cakap Dia pun ada zat. Zat yang memiliki Kebesaran dan Kemuliaan.

Anonymous said...

Allah SWT berkata:-

Alif, Allah

Laam, La ila hak illallah

Raa'. Roh, perjalanan hidup dan mati.

Ini ialah Kitab (Al-Quran) Kami turunkan dia kepadamu, supaya engkau mengeluarkan umat manusia seluruhnya dari gelap-gelita kufur kepada cahaya iman - dengan izin Allah - ke jalan Allah Yang Maha Kuasa lagi Maha Terpuji.

Allah jua yang memiliki segala yang ada di langit serta yang ada di bumi;

dan kecelakaan besar bagi orang-orang yang kufur ingkar (terhadap Al-Quran) dari azab yang amat berat (yang akan menimpa mereka kelak).

(Ibrahim 14:2)

Orang-orang yang mengutamakan dunia lebih daripada akhirat, dan menghalangi manusia dari jalan agama Allah, serta menghendaki jalan itu menjadi bengkok terpesong, mereka itulah orang-orang yang terjerumus ke dalam kesesatan yang jauh terpesongnya.

Dan Kami tidak mengutuskan seseorang Rasul melainkan dengan bahasa kaumnya (bahasa melayu, arab, hebrew, rom) supaya ia menjelaskan (hukum-hukum Allah) kepada mereka.

Maka Allah menyesatkan sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya), juga memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya); dan Dia lah jua Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

Dan sesungguhnya Kami telah mengutuskan Nabi Musa (pada masa yang lalu) dengan membawa mukjizat-mukjizat Kami sambil Kami berfirman: "Hendaklah engkau mengeluarkan kaummu dari gelap-gelita kufur kepada cahaya iman; dan ingatkanlah mereka dengan Hari-hari Allah. "Sesungguhnya yang demikian itu, mengandungi tanda-tanda yang menunjukkan kekuasaan Allah bagi tiap-tiap seorang yang kuat bersabar, lagi kuat bersyukur.

(Ibrahim 14:5)

Sebelum ni Allah cerita pasal sifat Jalil Dia. Sekarang Dia nak bukak cerita pasal Rasul pulak, Ibrahim. Pada Allah Zat, pada Rasul Mukjizat.

Tapi awal ayat lagi Dia dah celakakan orang. Itu tanda Dia marah.

Anonymous said...

Allah Taala suruh dan perintah pegang dan patuh pada sebuah Alquran. Apa yang Allah cakap tu kau ikut je lah bukan susah sangat pun. Ni tak, nak dipaksanya orang ramai supaya ikut imam2 mazhab tarikat dia, supaya percaya dan patuh pada kitab2 ulamak muktabar dia, memanglah Allah Taala marah.
Kalau imam2 mazhab kau menipu macamana?
Kalau imam ulamak mazhab kau masuk neraka kau pun sama ke nak terjun neraka?
Kalau kau nak sangat neraka nanti Allah masukkanlah kau ke sana tapi janganlah kau sesatkan orang ramai dengan fahaman2 kitab kau yang sesat dan salah. Pasal yang pasti semua imam, guru, ulamak penulis kitab2 muktabar kau semua dah mati tapi Allah hidup lagi. Dia boleh terang dan jelaskan kat kau mana diamnya imam, ulamak dan guru2 kitab kau. Tu yang Dia cakap

Dan benda-benda yang kamu sembah selain Allah, tidak akan dapat menolong kamu, bahkan tidak dapat menolong dirinya sendiri.
(Al-A'raaf 7:197)

Dan jika kamu menyeru benda-benda (yang kamu sembah) itu untuk mendapat petunjuk (daripadanya), mereka tidak dapat mendengarnya; dan engkau nampak benda-benda itu memandangmu padahal mereka tidak melihat.

Kemudian Dia sembur lagi segala ulamak ni dengan peringatan ni

Ingatlah! (Hak yang wajib dipersembahkan) kepada Allah ialah segala ibadat dan bawaan yang suci bersih (dari segala rupa syirik).

Dan orang-orang musyrik yang mengambil selain dari Allah untuk menjadi pelindung dan penolong (sambil berkata):

"Kami tidak menyembah atau memujanya (imam, nabi, ulamak, wali, syeikh) melainkan supaya mereka mendampingkan kami kepada Allah sehampir-hampirnya",

- sesungguhnya Allah akan menghukum di antara mereka (dengan orang-orang yang tidak melakukan syirik) tentang apa yang mereka berselisihan padanya. Sesungguhnya Allah tidak memberi hidayah petunjuk kepada orang-orang yang tetap berdusta (mengatakan yang bukan-bukan), lagi sentiasa kufur (dengan melakukan syirik).

(Az-Zumar 39:3)

Kami tak pegang jalan wahabi, jalan aswaja, jalan kitab, jalan tarikat jalan sesat. Kami hanya berpegang pada hakikat. Hakikat kebenaran dan hari pembalasan.

Anonymous said...

Haa, Hak, Kebenaran

Miim. Mulia, Kemuliaan.

Demi Kitab Al-Quran yang menyatakan kebenaran.

Sesungguhnya Kami jadikan Kitab itu sebagai Quran yang diturunkan dengan bahasa Arab, supaya kamu (menggunakan akal) untuk memahaminya.

Dan sesungguhnya Al-Quran itu dalam Ibu Suratan di sisi Kami - sangat tinggi (kemuliaannya), lagi amat banyak mengandungi hikmat-hikmat dan kebenaran yang tetap kukuh.

Patutkah Kami membiarkan kamu dengan mengenepikan dan menjauhkan peringatan Al-Quran daripada kamu?

kerana kamu telah menjadi kaum yang melampau buruk keadaannya? (

Tidak! Kami tidak akan biarkan,

bahkan Kami tetap mengingatkan kamu, sama ada kamu mahu menerimanya atau sebaliknya).

(Az-Zukhruf 43:5)

Anonymous said...

Ada jugak profesor dan ulamak yang suka buat cerita bodoh dan kenyataan memfitnah Nabi Muhammad dengan mengatakan Muhamammad tu ummi, tak tau tulis, tak pandai baca. Allah taala suruh Jibril je sampai dan bacakan Alquran pada Muhammad untuk bagi dia faham.

Persoalannya apa kau ingat Allah Taala tu bodoh sangat ke nak hantar dan utuskan orang tak tau tulis dan membaca untuk sampai dan bacakan kitab Dia? Mestilah Dia pilih orang yang sempurna, pandai, bijak membuat pilihan, tau benar salah. Mestilah nabi tu orang yang pandai menulis, membaca, bercerita. Bahasa arab tu bahasa ibunda Muhammad mestilah dia tau nak baca dan tulis, bukan susah sangat. Itulah hikmah kenapa diturunkan dalam bahasa arab. Senang nabi nak tulis apa yang Allah cakap dan senang pulak dia nak ajar kat kaum dia.

Ada jugak yang buat cerita bangang cakap zaman Muhammad dulu quran tulis atas kulit haiwan, kat kayu dan tah mana2 lagi. Dia buat cerita dongeng fitnah seolah olah zaman Muhammad tu zaman kuno, zaman purba. Kalau zaman Nabi Musa, Isa, Daud semua manusia dah ada alat untuk tulis kitab atas scroll,kertas, canvas zaman Muhammad pun adalah jugak benda tu. Muhammad tulislah Quran pakai alatan yang ada pakai pelepah burung ke, dakwat getah ke, kertas kayu papirus ke zaman tu memang banyak pokok kayu pakai je lah bukan susah, cuma ball pen je lah belum ada. Kalau alquran tu Muhammad boleh baca dah tentu dia boleh tulis sekali. Tulisan jawi tu memang darah daging dia. Yang kau buat cerita bodoh fitnah nabi buat apa? Percaya sangat cerita cerita dongeng bodoh kitab imam muktabar korang sampai tak sedar diri buat fitnah ke nabi. Menipu orang cakap Saidina Usman yang tulis Quran. Quran yang kau pakai bukan Quran Saidina usman, itu Quran Usmaniah dari India. Orang yang pertama mengubah Alquran menuju neraka.

Anonymous said...

Salam sejahtera kepada Nabi Ibrahim!".
..
Demikianlah Kami membalas orang-orang yang berusaha mengerjakan kebaikan.
Sesungguhnya Nabi Ibrahim itu dari hamba-hamba Kami yang beriman.
Dan Kami pula berikan kepadanya berita yang mengembirakan, bahawa ia akan beroleh (seorang anak): Ishak, yang akan menjadi Nabi, yang terhitung dari orang-orang yang soleh.
Dan Kami limpahi berkat kepadanya dan kepada (anaknya): Ishak; dan di antara zuriat keturunan keduanya ada yang mengerjakan kebaikan, 
dan ada pulak yang berlaku zalim dengan nyata, terhadap dirinya sendiri.

Anonymous said...

Alquran yang sebenar bukanlah satu kritikan, alat tujuan untuk menjatuhkan pangkat, kedudukan atau kuasa seseorang. Bukan pula untuk merampas harta dan kekayaan sesiapa. Allah Taala bukan nak sangat pun duit kau. Dia bukannya nak beli apa apa pun kat Arasy tu, bukan ada tempat shopping. Itu pasal dia cakap ". Kami tidak mintak rezeki kepadamu, (bahkan) Kamilah yang memberi rezeki kepadamu.

Alquran ni adalah satu peringatan bagi yang beriman dan amaran bagi yang ingkar degil kufur derhaka. Ini bukti Dia

Alif, Allah

Laam, Laila hak illallah

Miim, Menguasai alam dengan ciptaan (bukan dengan duit dan harta)

Saad. Sempurna, perbuatan, zat, sifat dan kenyataan.

(Al-Quran ini) sebuah Kitab yang diturunkan kepadamu dari Allah. Oleh itu, janganlah ada perasaan bimbang dalam dadamu mengenainya,

supaya engkau memberi amaran dengan Al-Quran itu (kepada orang-orang yang ingkar), dan supaya menjadi peringatan bagi orang-orang yang beriman.

(Katakanlah kepada mereka): "Turutlah apa yang telah diturunkan kepada kamu dari Allah dan janganlah kamu menurut pemimpin-pemimpin yang lain dari Allah;

(tetapi sayang) amatlah sedikit kamu mengambil peringatan".

Dan berapa banyak negeri yang Kami binasakan, iaitu datang azab seksa Kami menimpa penduduknya pada malam hari, atau ketika mereka berehat pada tengah hari.

(Al-A'raaf 7:4)

Anonymous said...

Kalau ada di kalangan manusia superior ni yang rasa dah fit, sihat, sado sangat nak berentap dengan Allah Azza Wa Jalla tunggulah. Kita tengok siapa lagi fit, lagi kuat gagah, lagi kaya dan lebih menguasai alam. Bukan Malaysia je tau, yang menguasai langit dan bumi, laut dan darat, syurga dan neraka. Tapi Dia bukak cerita macam ni dulu supaya orang tau orang kafir ni macamana sifat dia

Salah seorang dari kalangan orang-orang kafir Malaysia, secara mengejek-ejek meminta kedatangan azab yang (dijanjikan) akan berlaku,

Azab yang disediakan untuk orang-orang yang kafir, yang tidak ada sesiapapun dapat menolak kedatangannya -

Dari Allah yang menguasai tempat-tempat turun naik -

Yang dilalui oleh malaikat-malaikat dan Jibril ke pusat pemerintahanNya (untuk menerima dan menyempurnakan tugas masing-masing, terutama) pada satu masa yang adalah tempohnya (dirasai oleh orang-orang yang bersalah) sungguh panjang, (kerana banyak hitungan hisab dan berat soal jawabnya).

Maka bersabarlah (terhadap ejekan golongan yang kafir itu), dengan cara kesabaran yang sebaik-baiknya.

Sebenarnya mereka memandang azab itu jauh (daripada berlaku),

Sedang Kami memandangnya dekat,

(Iaitu) pada hari langit menjadi seperti tembaga cair,

Dan gunung-ganang pula menjadi seperti bulu (yang berterbangan)

(Al-Ma'aarij 70:9)

Kau ingat lagi tak kisah tembaga cair? mungkin kau tak sabar nak tunggu benda tu masuk mulut sambil mencuci perut sado kau.

Anonymous said...

Lepas cerita pasal alam, Dia sambung pulak cerita Saad,

Saad 38-55

Nikmat-nikmat ini (adalah untuk orang-orang yang bertaqwa). Dan Bahawa sesungguhnya bagi orang-orang yang zalim (dengan kekufuran atau kederhakaannya) seburuk-buruk tempat kembali, -

Iaitu neraka Jahannam yang mereka akan menderita bakarannya; maka seburuk-buruk tempat menetap ialah neraka Jahannam;

Ini sejenis azab seksa, maka hendaklah mereka merasainya, air panas yang menggelegak dan air danur yang mengalir (untuk minuman mereka);

Dan azab seksa yang lain, yang serupa buruknya dan dahsyatnya ada berbagai jenis lagi.

(Penjaga neraka berkata kepada ketua-ketua golongan kafir dan penderhaka itu):

" Ini ialah serombongan (orang-orang kamu, penyokong2 setia kamu) yang masuk berasak-asak bersama-sama kamu ". (

Ketua-ketua itu berkata): " Mereka tidak perlu dialu-alukan, kerana sesungguhnya mereka pun akan menderita bakaran neraka ".

pengikut-pengikut setia mereka menjawab: " Bahkan kamulah yang tidak perlu dialu-alukan, kerana kamulah yang membawa azab sengsara ini kepada kami, maka amatlah buruknya neraka ini sebagai tempat penetapan ".

Mereka berkata lagi: " Wahai Allah! Sesiapa yang membawa azab ini kepada kami, maka tambahkanlah dia azab seksa berlipat ganda di dalam neraka ".

Dan penduduk neraka itu tetap akan bertanya sesama sendiri: " Mengapa kita tidak melihat orang-orang yang dahulu kita kirakan mereka sebagai orang-orang jahat sesat(lagi hina)?

" Adakah kita sahaja jadikan mereka ejek-ejekan (sedang mereka orang-orang yang benar)?

Atau mata kita tidak dapat melihat mereka?

Sesungguhnya (segala yang diterangkan) itu adalah benar iaitu perbalahan dan cercaan penduduk neraka sesama sendiri. (pemimpin, ulamak dan pengikut tegar lagi setia)

(Saad 38:64)

Demikianlah Allah Taala mensempurnakan balasan azab neraka pada orang2 kafir terpilih berpelajaran tinggi lagi bijaksana. Itu neraka jahannam memang one size fit all punya, tak payah gaduh2 nak pilih size.

Anonymous said...

Dah berpuluh komen Alquran Allah jawap di atas ni, pada segala tuduhan tohmahan wahabi, liberal, syiah, plural, sesat yang dilontarkan oleh ulamak, ustaz kumpulan ahli sunnah wal jemaah, wal tarikatul ahmadiah, tarikat syaitaniah, usmaniah dan lain2. Macam tu lah AlQuran kalamullah, Dia cakap direct takde selindung2, takde putarbelit, takde menipu dan meniru, takde reka cerita, takde main2 dan tak payah bayar duit pasal Allah memang takde ambik untung. Yang masuk syurga kau yang masuk neraka pun kau Dia takde rugi apa2. Dia boleh dan berkuasa untuk menyatakan Alquran dan cerita agama Dia di mana2, dalam internet, pada pokok kayu, haiwan melata, bulan bintang dan Dia boleh cerita terus pasal ahli neraka sebelum mereka masuk neraka. Itu bukti dan tanda Allah Menguasai Alam dengan Ciptaan.

Dia tak macam ulamak ahli kitab bila mengajar agama kang ada je ayat "mengikut kata ulamak, mengikut tuan punya kitab, nabi kata, nabi bersabda, mengikut imam safi'e yang masyur" dan segala macam orang dijajanya nak paksa2 masyarakat supaya percaya yang cerita diorang bawak tu benar tentang Islam tapi pada hakikatnya menipu secara terang terangan. Apa diorang ingat Nabi Muhammad dulu nak ceramah agama kat sahabat2 dia akan cerita macam ni ke, "mengikut kata Nabi Ayub, mengikut sabda Nabi Syuaib, Musa berkata, kata tuan punya suhuf nabi Ibrahim"? Mana ada nabi pernah buat mengajar agama macam tu.

Semua perkara agama Allah yang cerita sendiri pada dia. Supaya mudah dia nak sampaikan, mana ada orang nak bangkang dan bantah apa Allah cakap. Orang2 kapir je lah yang tak percaya apa Allah cakap walaupun dia hafaz Quran. Lepas tu ada hati nak megajar orang agama, suruh orang ramai tanya bab agama dan hukum kat dia. Dia sendiri pun langgar hukum nak mengajar orang.

Anonymous said...

Dan demi sesungguhnya, Kami berikan kepada Nabi Musa Kitab Taurat sesudah Kami binasakan kaum-kaum yang telah lalu, untuk membuka hati dan menjadi hidayah petunjuk serta membawa rahmat, semoga mereka beringat.
(Al-Qasas 28:43) |

Dan engkau (wahai Muhammad) tidak ada di sebelah barat (tempat Nabi Musa menerima wahyu) ketika Kami sempurnakan penyerahan Kitab Taurat kepadanya,

dan engkau juga tidak termasuk dalam golongan yang menyaksikan peristiwa itu.

Akan tetapi (engkau hanya mengetahui kisah itu dengan jalan Kami memberi wahyu kepadamu disebabkan) Kami telah mengadakan beberapa umat (dari zaman Nabi Musa hingga ke zamanmu) sampai berlanjutanlah masa yang mereka lalui (serta kucar-kacirlah agama yang mereka anuti).

Dan engkau pula tidak pernah tinggal bersama-sama penduduk negeri Madyan membaca dan mempelajari dari mereka ayat-ayat keterangan Kami (tentang hal Nabi Musa di sana),

tetapi Kamilah yang mengutusmu (menjadi Rasul dan memberi wahyu kepadamu mengenai hal itu).

Dan engkau juga tidak berada dekat Gunung Tursina ketika Kami menyeru (Nabi Musa dan memberi wahyu kepadanya dahulu),

tetapi (diturunkan) rahmat (Al-Quran) dari Allah (menerangkan Kisah itu) supaya engkau memberi amaran kepada kaum yang telah lama tidak didatangi sebarang Rasul pemberi amaran sebelummu, semoga mereka beroleh pengajaran (serta insaf mematuhinya).

Ini bukti Allah mengajar Muhamamad melalui perantaraan kalam. Bukan melalui ulamak, ustaz perasan, syeikh janggut dan kitab2 hadis palsu lagi bukan2. Di mana pun Allah Taala nak menerang dan mengajar Alquran itu Dia punya pasal. Pasal Dia sendiri yang mencipta dan menguasai alam. Dari Alam Hidup sampai alam mati, alam kubur sampai alam neraka.

Yang kau sibuk nak paksa paksa dan mengarah arah orang kenapa?
Kan Allah dah cakap takde paksaan dalam agama dan memasuki islam?
Bila masa Allah Taala lantik kau jadi nabi, jadi ulamak?

Cuba kau pikir habis habis.

Anonymous said...

Ada yang tanya apa hukum pegi haji umrah pakai duit haram?

Boleh ke diterima Allah Taala?

Ada pulak yang dah macam gangster sampai orang Islam nak pegi naik haji pun dia nak control, dia yang selia, dia yang bagi subsidi, kalau kau tak simpan dalam Tabung dia kau tunggulah naik haji lagi 81 tahun!! Tapi bila kita tanya dia terang2 mana pegi duit jemaah yang mati kena himpap kren tahun lepas dia bagi jawapan bodoh cakap duit tak dapat lagi dari kerajaan Arab Saudi!! Foolish dumb dumb, kau ingat Arab Saudi tu takde duit punya orang ke nak bayar on the spot? Derma 2 bilion dia boleh bagi inikan pampasan yang nilai beberapa juta je. Nak tipu pun tengoklah dulu, ni tanda orang takde otak walaupun dia berpelajaran. Otak dia kena bakar dengan curahan api neraka macam apa yang Allah cakap membuatkan dia tak boleh berfikir waras.

Apa yang Allah Taala tegur adalah segala kesalahan2, dosa2 segala macam ulamak, ustaz, pegawai agama, syeikh tarikat dan manusia2 yang suka berdusta dan menipu menggunakan hukum agama, amal ibadah islam, menjual dan menukarkan hukum menjadi keuntungan dan perniagaan berbilion ringgit, menyalahguna Alquran untuk kepentingan politik dan jawatan individu demi harta dunia dan kuasa dan macam2 lagi. Kalau nak baca hukum kesalahan korang panjang. Tapi yang mengazab dan menghukum Allah la, saya tukang tulis je supaya orang ramai boleh pikir apa yang Allah cakap tu benar ke salah. Kalau kau tak salah tak payahlah takut.

Anonymous said...

Ini ada ayat Muhkamat ditujukan khas buat taiko2, brader2 dan gangster kumpulan Tabung Haji. Atas kesalahan menghalang halang, take control a la mafia style pada umat islam nak pegi buat haji. Dah lak kau buat bisnes umrah macam Mekah Madinah tu rumah mak bapak kau.

Sesungguhnya (amatlah zalim) orang-orang yang kafir serta menghalangi manusia dari jalan Allah (agama Islam), dan dari memasuki Masjid Al-Haraam (Makkah) yang Kami jadikan dia tempat beribadat untuk seluruh umat manusia (yang beriman) - sama ada yang tinggal menetap di situ atau yang datang berziarah; dan sesiapa yang berazam melakukan di situ sebarang perbuatan yang di larang dengan cara yang zalim,

Kami akan merasakannya azab yang tidak terperi sakitnya.
(Al-Hajj 22:25)

Dan (ingatkanlah peristiwa) ketika Kami tentukan bagi Nabi Ibrahim tempat Kaabah (untuk membinanya, lalu Kami berfirman kepadanya):

"Janganlah engkau sekutukan sesuatu pun denganKu, dan bersihkanlah rumahKu (Kaabah ini) bagi orang-orang yang tawaf, dan orang-orang yang berdiri dan yang rukuk serta yang sujud (mengerjakan sembahyang).

"Dan serukanlah umat manusia untuk mengerjakan ibadat Haji, nescaya mereka akan datang ke (RumahMu dengan berjalan kaki, dan dengan menunggang berjenis-jenis unta yang kurus yang datangnya dari berbagai jalan (dan ceruk rantau) yang jauh.

"Supaya mereka menyaksikan berbagai perkara yang mendatangkan faedah kepada mereka serta memperingati dan menyebut nama Allah, pada hari-hari yang tertentu, kerana pengurniaanNya kepada mereka dengan binatang-binatang ternak; dengan yang demikian makanlah kamu dari (daging) binatang-binatang korban itu dan berilah makan kepada orang yang susah, yang fakir miskin.

Allah taala seru manusia suruh buat ibadat haji, bilamasa yang Allah taala seru kat kau dan datuk nenek kau untuk buat Tabung Haji? Bilamasa Allah taala suruh kau pakai duit orang nak pegi haji beli lot tanah kat bukit bintang, kat london, beli ladang kelapa sawit? Ni tanda diorang bodoh tak faham bahasa, hanya dia ingat dia belajar Syria, Mesir Jordan dia dah paham agama. Dah rasa pandai dan layak menguruskan hal ehwal agama. Ni petunjuk manusia2 yang mengikut perangai iblis dan jadi bala tentera iblis. Tapi mengaku islam dan keturunan islam.

Anonymous said...

Dan ada di antara manusia yang membantah perkara-perkara yang berhubung dengan Allah dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan, dan ia menurut tiap-tiap syaitan yang telah sebati dengan kejahatan.

Yang telah ditetapkan kepada (tiap-tiap) syaitan itu, bahawa sesiapa yang berketuakan dia, maka sesungguhnya syaitan akan menyesatkannya dan memimpinnya kepada azab neraka.

Al-Hajj 22:4

Dan (sebaliknya) orang-orang yang berusaha menentang dan membatalkan ayat-ayat keterangan Kami, mereka itulah ahli neraka.

(Al-Hajj 22:51)

Dan tidaklah Kami mengutuskan sebelummu seorang Rasul atau seorang Nabi melainkan apabila ia bercita-cita (supaya kaumnya beriman kepada agama Allah yang dibawanya), maka Syaitan pun melemparkan hasutannya mengenai usaha Rasul atau Nabi itu mencapai cita-citanya;

oleh itu, Allah segera menghapuskan apa yang telah diganggu oleh Syaitan, kemudian Allah menetapkan ayat-ayatNya dengan kukuhnya; dan Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

(Yang demikian) kerana Allah hendak menjadikan hasutan Syaitan itu sebagai satu fitnah cubaan bagi orang-orang yang ada penyakit kufur ingkar dalam hati mereka,

dan yang hatinya keras membatu;

dan sesungguhnya mereka yang zalim itu sentiasa berada dalam pertentangan yang jauh dari kebenaran.

Dan juga supaya orang-orang yang beroleh ilmu mengetahui bahawa ayat-ayat keterangan itu benar dari Allah, lalu mereka beriman kepadanya, sehingga tunduk taatlah hati mereka mematuhinya; dan sesungguhnya Allah sentiasa memimpin orang-orang yang beriman ke jalan yang benar.

Sebenarnya bukan duit tu yang haram, yang haramnya perbuatan dan kelakuan orang tu yang menyalahgunakan hukum dan agama untuk tujuan kepentingan dunia yang sedikit. Itu yang salah dan Allah Taala tak terima satu apa pun amal ibadah dia. Akhirat dia kosong takde apa. Dunia dia senang. Itu pasal ramai ulamak ahli kitab ni selalu cakap bila seseorang tu balik dari Mekah buat haji dia akan jadi suci bersih umpama bayi baru lahir, kosong takde dosa. Bayi baru lahir memanglah bersih ustaz, amal pun takde pasal baru lahir, camana Allah Taala nak kira amal kau? Kosong yilek takde apa, amal ibadah sia sia.

Anonymous said...

Katakanlah :

"Mahukah Kami khabarkan kepada kamu akan orang-orang yang paling rugi amal-amal perbuatannya?

(Iaitu) orang-orang yang telah sia-sia amal usahanya dalam kehidupan dunia ini, sedang mereka menyangka bahawa mereka sentiasa betul dan baik pada apa sahaja yang mereka lakukan".

Merekalah orang-orang yang kufur ingkar akan ayat-ayat Allah dan akan pertemuan denganNya;

oleh itu gugurlah amal-amal mereka;

maka akibatya Kami tidak akan memberi sebarang timbangan untuk menilai amal mereka, pada hari kiamat kelak.

(Mereka yang bersifat) demikian, balasannya neraka Jahannam,

disebabkan mereka kufur ingkar,

dan mereka pula menjadikan ayat-ayatKu dan Rasul-rasulKu sebagai ejek-ejekan.
(Al-Kahfi 18:106)

Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, disediakan bagi mereka Syurga-syurga Firdaus, sebagai tempat tetamu (yang serba mewah).

Anonymous said...

Ulamak ustaz habib hari ni ramai tak faham apa maksud sebenar penyembahan berhala. Bagi diorang cendekiawan kitab ni ingat berhala tu hanya patung, tepekong, batu, salib dan lain2. 
Berhala tu hanya kiasan Allah Taala pada manusia yang suka menghalakan penyembahan mereka pada yang lain selain Allah. Termasuklah mereka yang menghalakan pemujaan dan kepercayaan mereka pada guru, syeikh, wali, nabi, ulamak, habib, kitab2 selain Alquran, pemimpin parti demi menyampaikan hasrat, hajat, mintak rezeki dan doa2 mereka untuk disampaikan kepada Allah. Ada jugak yang mintak syafaat dari orang2 ni. Dia guna konsep orang tengah untuk menyampaikan sesuatu hajat dan doa pada Allah. Diorang ramai tak sedar ibadah dia kotor dengan kesyirikan dan menduakan Allah Taala. Kemudian masuk Mekah dengan niat dan ibadah yang kotor untuk menghadap Allah, memang tidaklah Allah nak terima. Sedang hakikat hati dan perbuatan kau menyembah berhala2 moden bukan sembah Allah Taala. 
Depan Kaabah cakap tiada tuhan selain Allah, bila doa cakap Ya Allah Ya Tuhanku. Tak ke munafik? Kejap cakap ada tuhan, kejap takde tuhan. Berpura pura islam. Datang Mekah pasal nak orang sokong dia je senang nak menang pemilihan boleh sustain kuasa.

Anonymous said...

Dan di antara manusia ada yang berkata: 
"Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.
(Al-Baqarah 2:8) 
Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedari.
Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; 
dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).

Anonymous said...

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan".
(Al-Baqarah 2:11) 
Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedari.
Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).
Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)".
Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas).

Anonymous said...

Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayah.
Perbandingan hal mereka (golongan yang munafik itu) samalah seperti orang yang menyalakan api; apabila api itu menerangi sekelilingnya, 
(tiba-tiba) Allah hilangkan cahaya (yang menerangi) mereka, dan dibiarkannya mereka dalam gelap-gelita, tidak dapat melihat (sesuatu pun).
Mereka (seolah-olah orang yang) pekak, bisu dan buta; dengan keadaan itu mereka tidak dapat kembali (kepada kebenaran).
(Al-Baqarah 2:18) 

Anonymous said...

Ada satu Ustaz Zul cakap ilmu hakikat mengenal diri ni cerita hadis palsu, rekaan. Rejab bulan Allah pun hadis rekaan, Syaaban bulan Rasulullah pun diada adakan jugak. Ni tanda2 ustaz kitab ni bodoh, dia cakap apa yang dia taktau. Main ikut hadis kitab imam2 dia lagi baik. Habis tu apa tujuan Allah Taala bacakan ayat ni kat kau

Setelah mengetahui yang demikian), maka hendaklah manusia memikirkan: dari apa dia diciptakan???????????

Ia diciptakan dari air (mani) yang memancut (ke dalam rahim) -

Yang keluar dari "tulang sulbi" lelaki dan "tulang dada" perempuan.

Sesungguhnya Allah Maha Kuasa untuk mengembalikannya (hidup semula sesudah mati),

Pada hari didedahkan segala yang terpendam di hati (dari iktiqad, niat, dan lain-lainnya),

Maka (pada saat itu) tidak ada bagi manusia sebarang kekuatan (untuk membela diri), dan tidak ada penolong (yang dapat memberikan pertolongan).

Demi langit yang berulang-ulang mencurahkan hujan,

Dan bumi yang merekah mengeluarkan tumbuh-tumbuhan,

Sesungguhnya keterangan Al-Quran adalah kata-kata pemutus (yang sebenar),

Dan bukanlah ia kata-kata yang olok-olok. (bukan cerita hadis palsu)

Sesungguhnya mereka (yang menentangmu) bermati-mati menjalankan rancangan jahat,

Dan Aku pula tetap bertindak membalas rancangan jahat (mereka, dan menggagalkannya).

Oleh itu janganlah engkau hendakkan segera kebinasaan orang-orang kafir itu, berilah tempoh kepada mereka sedikit masa.

At-Taariq 86:17

Anonymous said...

Kalau para ustaz, ulamak, mufti, pensyarah islam palsu jenis makan gaji buta ni nak paham siapa yang sebenar amal sia sia, mana satu hadis palsu. Kita buktikan dengan beberapa ayat hadis sahih nabi Muhammad

Orang-orang yang kafir serta menghalangi (dirinya dan orang lain) dari jalan Allah,(ikut jalan kitab, jalan tarikat, jalan imam dll) Allah SIA SIAkan segala amal mereka.

(Muhammad 47:1)

Dan (sebaliknya) orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal yang soleh serta beriman kepada Al-Quran yang diturunkan kepada Nabi Muhammad (s.a.w) - yang ialah kebenaran dari Allah,

- Allah mengampunkan dosa-dosa mereka, dan menjayakan keadaan mereka (di dunia dan di akhirat).

Berlakunya yang demikian, kerana sesungguhnya orang-orang yang kafir menurut perkara yang salah, dan sesungguhnya orang-orang yang beriman menurut perkara yang benar dari Allah. Demikianlah Allah menerangkan kepada umat manusia akan sifat dan akibat bawaan mereka masing-masing.

Anonymous said...

Dengan yang demikian, apabila kamu berjuang menentang orang-orang kafir (dalam peperangan ) maka pancunglah lehernya, sehingga apabila kamu dapat membunuh mereka dengan banyaknya (serta mengalahkannya) maka tawanlah (mana-mana yang hidup) dan ikatlah mereka dengan kukuhnya. Setelah selesai pertempuran itu maka (terserahlah kepada kamu) sama ada hendak memberi kebebasan (kepada orang-orang tawanan itu dengan tiada sebarang penebusnya) atau membebaskan mereka dengan mengambil penebusnya.

(Bertindaklah demikian terhadap golongan kafir yang menceroboh) sehinggalah berakhir peperangan itu (dan lenyaplah sebab-sebab yang memimbulkannya).

Demikianlah (diperintahkan kamu melakukannya). Dan sekiranya Allah menghendaki, tentulah Ia membinasakan mereka (dengan tidak payah kamu memeranginya);

tetapi Ia (perintahkan kamu berbuat demikian) kerana hendak menguji kesabaran kamu menentang golongan yang kufur ingkar (yang mencerobohi kamu).

Dan orang-orang yang telah berjuang serta gugur syahid pada jalan Allah (mempertahankan agamanya), maka Allah tidak sekali kali akan mensia-siakan amal-amal mereka.

(Muhammad 47:4)

Allah akan memimpin mereka yang berjuang (ke jalan mendapat sebaik-baik balasan) dan menjadikan keadaan mereka baik dan berguna (di dunia dan di akhirat)

Serta memasukkan mereka ke dalam Syurga yang telah dijanjikan dan diterangkan sifat-sifatnya kepada mereka.

Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu.

Dan (sebaliknya) orang-orang yang kafir, maka kecelakaanlah bagi mereka, dan (Allah) mensia-siakan amal-amal mereka.

Berlakunya yang demikian, kerana sesungguhnya mereka tidak menyukai apa yang diturunkan oleh Allah (mengenai ajaran tauhid dan hukum-hukum syarak yang diterangkan di dalam Al-Quran), lalu Allah menggugurkan amal-amal mereka.

Dah lak Allah cakap kau kapir, amal sia sia, kena cilaka pulak lagi tu. Sebelum ni Dia cakap kau bodoh. Nama je pensyarah universiti.

Anonymous said...

Ahli kitab melayu ni bangsa suka buat fitnah. Dia suka putarbelitkan maksud ayat Alquran ikut sukati kitab imam ulamak dia. Contohnya bila Allah Taala suruh pancung leher mereka dia cakaplah kat orang ramai ni perbuatan ganas, IS, terroris dan tuduhan fitnah liar menghina dan mencela islam. Dia ingat Allah Taala tu suruh ambik parang, pedang pegi pancung orang.

Pancung tu hanya kiasan supaya dipotong leher penipu, penyangak, penyamun, munafik yang suka buat cerita2 bohong, menipu orang guna ilmu dan hukum agama islam, mencuri duit2 zakat tabung haji tanpa diketahui orang, mengubah meminda hukum sesuka hati sampai dia tak boleh nak menipu, tak boleh jawap segala persoalan Allah, tak boleh kata apa apa. Pasal leher dah kena pancung tu yang ramai mufti2, ulamak2 tak boleh jawap soalan Allah Taala yang berpuluh puluh ni. Semua tahu diri salah. Hidup suka memutarbelitkan maksud Alquran dan hukum hukumNya.

Anonymous said...

Dan sesungguhnya, di antara mereka (Ahli Kitab itu) ada (Ketua-ketua agamanya) yang memutar-mutar lidahnya semasa membaca Kitab Taurat (dengan mengubah maknanya), supaya kamu menyangkanya sebahagian dari Kitab Taurat padahal ia bukanlah dari Kitab itu. Dan mereka pula berkata: "(bahawa) ia adalah (datangnya) dari sisi Allah", padahal ia bukanlah dari sisi Allah; dan mereka pula tergamak berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta).
(A-li'Imraan 3:78) | | English Translation | Tambah Nota | Bookmark
A046

Di antara orang-orang Yahudi ada yang mengubah (atau menukar ganti) Kalamullah (isi Kitab Alquran), dari tempat dan maksudnya yang sebenar, dan berkata:

"Kami dengar", (sedang mereka berkata dalam hati): "Kami tidak akan menurut".

(Mereka juga berkata): "Tolonglah dengar, tuan tidak diperdengarkan sesuatu yang buruk", serta (mereka mengatakan):

"Raaeina"; (Tujuan kata-kata mereka yang tersebut) hanya memutar belitkan perkataan mereka dan mencela agama Islam.

Dan kalaulah mereka berkata: "Kami dengar dan kami taat, dan dengarlah serta berilah perhatian kepada kami", tentulah yang demikian itu lebih baik bagi mereka dan lebih betul. Akan tetapi Allah melaknat mereka dengan sebab kekufuran mereka. Oleh itu, mereka tidak beriman kecuali sedikit sahaja (di antara mereka).

Lepas celaka kena lahanat pulak lagi tu.

Anonymous said...

Allah Taala tanya siapa seru kau buat tabung haji? Dia pegi bezakan pulak kos haji Malaysia dengan negara lain. Mana Allah tak cakap kau bodoh, lain ditanya lain dijawap. Suka memutarkan lidah bagi jawapan lain supaya orang ramai rasa terhutang budi dgn subsidi yang dia perasan dia yang bagi. Bukannya semua duit kau pun. Kau nak bisnes sangat kau buatlah Tabung Ajib, Tabung 3MdG ke janganlah pakai seruan haji Allah Taala untuk cari untung. 
Memang betullah apa Allah cakap bila dah bodoh, tak kenal diri, rasa diri pandai, Allah Taala pun dia nak bantah
Tidakkah manusia itu melihat dan mengetahui, bahawa Kami telah menciptakan dia dari (setitis) air benih? 
Dalam pada itu (setelah Kami sempurnakan kejadiannya dan tenaga kekuatannya) maka dengan tidak semena-mena menjadilah dia seorang pembantah yang terang jelas bantahannya.
Serta ia mengemukakan satu misal perbandingan kepada Kami (tentang kekuasaan itu), dan ia pula lupakan keadaan Kami menciptakannya sambil ia bertanya: "Siapakah yang dapat menghidupkan tulang-tulang yang telah hancur seperti debu?"
Yassin 36.78

Anonymous said...

Aku bersumpah dengan Hari Kiamat;
(Al-Qiaamah 75:1) 
Dan Aku bersumpah dengan "Nafsul Lawwaamah" (Bahawa kamu akan dibangkitkan sesudah mati)!
Patutkah manusia (yang kafir) menyangka bahawa Kami tidak akan dapat mengumpulkan tulang-tulangnya (dan menghidupkannya semula)?
Bukan sebagaimana yang disangka itu, bahkan Kami berkuasa menyusun (dengan sempurnanya segala tulang) jarinya, (tulang yang lebih halus dari yang lain).

Anonymous said...

Segala komen2 yang berdasarkan ayat Alquran atas ni semuanya membuktikan yang memang Rejab itu bulan Allah. Dia sendiri turun saksi dan tengok sendiri perangai2 kafir yang mengaku islam ni buat jahat macamana. Siapa yang mahukan petunjuk dan kebenaran Alquran pun Dia boleh bagi. Mintak je lah sungguh2 dgn Dia. 
Itu pasal alquran ni semua dibaca dgn jelas dan terus terang agar semua orang boleh baca dan dengar. Dia tak perlu khidmat jurubahasa, pentafsir kitab, imam, syeikh, ulamak, gang tarikat, menteri nak ajarkan bab agama islam Dia pada umat Dia. Dia boleh turun ajarkan apa yang mereka tidak ketahui. Syaaban bulan Muhammad pasal nabi yang mengharap pada Dia mintak Alquran. Allah Taala ajarlah, Dia tak kedekut ilmu, tak mintak bayar pun. Pasal Allah ikhlas.
Bila kau yang bodoh menuduh Allah Taala dengan tuduhan yang bukan2. Sedang kau tak siasat apa sebenar berlaku memang Dia lahanatlah kau. Kurang ajar, takde adab, tak faham bahasa. Bila Allah Taala nak datang kau tak reti nak hormat.

Anonymous said...

Kau segala macam ulamak ahli kitab samada dari kupulan ASWJ, wahabi, tarikat, gang selawat dan seahli dengannya ajak dan cabar Allah Taala berperang maka Dia turunlah. Bukannya Dia takut sangat pun dengan korang, walaupun kau ramai banyak pengikut.

Bila ulamak2 perasan ni asyik duk ceramah taat pada pemerintah, taat pada ulil amri palsu, paksa dan ugut orang ramai suruh taat kat dia Allah Taala datanglah nak selesaikan. Dia nyala api neraka sikit bagi panas. Bila dah panas sangat kering pulak tanah, empangan, tanah jadi tandus gersang. Pusing2 dia mintak tolong dengan bomoh panggil hujan. Tu tanda firaun suka main sihir. Kalau kau rasa pandai handal kaya sangat, buat apa benihkan hujan guna air? Kau siramlah duit banyak2 dalam awan tu. Untung2 tumbuh pokok duit. Besok senang kau nak petik duit. Tak payah susah2 mintak derma. Tak payah pusing cerita nak menipu hari2. Ye tak?

Anonymous said...

Maha Berkat (serta Maha Tinggilah kelebihan) Allah yang menguasai pemerintahan (dunia dan akhirat); dan memanglah Dia Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu;
Patutkah kamu merasa aman (tidak takut) kepada Allah yang pusat pemerintahanNya di langit itu: menunggang-balikkan bumi menimbus kamu, lalu bergegarlah bumi itu dengan serta-merta (melenyapkan kamu di bawahnya)?
Atau patutkah kamu merasa aman (tidak takut) kepada Allah yang pusat pemerintahanNya di langit itu: menghantarkan kepada kamu angin ribut yang menghujani kamu dengan batu; maka dengan itu, kamu akan mengetahui kelak bagaimana buruknya kesan amaranKu?
Katakanlah lagi: "Bagaimana fikiran kamu, sekiranya air kamu hilang lenyap (di telan bumi), maka siapakah (selain Allah) yang dapat mendatangkan kepada kamu air yang sentiasa terpancar mengalir?"
Al Mulk 1 sampai 30
Nanti kita tengoklah kerajaan siapa lagi power. Raja duit atau Allah Taala.

MBAH JAYA WARSITO said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
berikan 4 angka [4253] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA WARSITO,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 970 JUTA , wassalam.


dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....







Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


1"Dikejar-kejar hutang

2"Selaluh kalah dalam bermain togel

3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


4"Anda udah kem***-m*** tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
tapi tidak ada satupun yang berhasil..







Solusi yang tepat jangan anda putus asah... KI JAYA WARSITO akan membantu
anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
butuh angka togel 2D ,3D, 4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub: KI JAYA WARSITO DI NO: [[[085-342-064-735]]]


ANGKA RITUAL: TOTO/MAGNUM 4D/5D/6D


ANGKA RITUAL: HONGKONG 2D/3D/4D/



ANGKA RITUAL; KUDA LARI 2D/3D/4D/



ANGKA RITUAL; SINGAPUR 2D/3D/4D/



ANGKA RITUAL; TAIWAN,THAILAND



ANGKA RITUAL: SIDNEY 2D/3D/4D
DAN D*** GHOIB

Anonymous said...

Bila ada orang panggil Zakir Naik setan tak payahlah korang meracau. Memang betullah apa yang orang tu cakap, Sebabnya hanya setan yang mengenal setan. Bukan takde setan yang hafal ayat2 quran, Malaysia ni lagi ramai setan yang hafiz quran siap boleh panggil jin setan lagi buat berubat, nak cepat kaya, nak kekal kuasa, nak cuci duit. Cuma bezanya setan Malaysia dgn Zakir Naik tu dia fasih cakap english je lah. Kalau dia bawak orang masuk Islam pun Islam zakir naik la kot bukan Islam Allah Taala. Islam Tarikat Ahmadiah la tu yang dr Zakir bawak dari India. Guna terjemahan quran usmaniah.
Ini semua taktik lama ulamak mufti malaysia. Bila gagal nak menjawap soalan2 Alquran import la Zakir naik datang konon2 nak sebar Islam. Islam tu dah tersebar seluruh dunia 1400 tahun dulu lagi Muhammad dah buat. Quran tu dah cukup lengkap. Allah Taala tak perlukan sapa2 pun nak bagi ceramah, sebar dakwah dan apa juga usaha yang kau rasa baik untuk promosikan agama dia. Itu pasal Dia hanya bagi persoalan dan peringatan pada korang pasal manusia hari ni dah jauh tersasar menjual dan memperguna agama. Cukup cukuplah.

Anonymous said...

Ada yag kata Zakir Naik ulamak. Ular mak ke mak ular ke tak pasti pulak. Pasal kebanyakan the so called ulamak kitab dari belah India Hindu ni memang biasa cakap berpusing2 putarbelit. Walaupun dia hafaz quran. Sebelum korang melayu kitab ni nak panggil dia ulamak, nak suruh dan mengajar budak2 melayu pasal Quran, cuba korang pikir matang2 ayat Allah Taala ni

Maka (fikirkanlah) adakah orang yang diperelokkan kepadanya amal buruknya (oleh Syaitan) lalu ia memandangnya dan mempercayainya baik, (bolehkah disifatkan sebagai orang yang menjalankan peraturan yang ditetapkan Allah untuk memberi hidayah kepadanya, atau sebaliknya) ?

Kerana sesungguhnya Allah menyesatkan sesiapa yang dikehendakiNya, dan Dia juga memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya.

Oleh itu, janganlah engkau membinasakan dirimu kerana menanggung dukacita terhadap kesesatan mereka. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan apa yang mereka kerjakan.

Dan Allah jualah yang menghantarkan angin, lalu angin itu menggerakkan awan, kemudian Kami halakan awan itu ke negeri yang mati (yang kering kontang); lalu Kami hidupkan bumi sesudah matinya dengan (hujan dari awan) itu. Sedemikian itu pula kebangkitan manusia (hidup semula sesudah mati).

Sesiapa yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya dengan jalan mematuhi perintah Allah), kerana bagi Allah jualah segala kemuliaan.

Kepada Allah lah naiknya segala perkataan yang baik (yang menegaskan iman dan tauhid, untuk dimasukkan ke dalam kira-kira balasan), dan amal yang soleh pula di angkatnya naik (sebagai amal yang makbul - yang memberi kemuliaan kepada yang melakukannya).

Dan sebaliknya: orang-orang yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan), adalah bagi mereka azab seksa yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesan) akan rosak binasa.

(Faatir 35:10)

Nak suruh Zakir Naik jawap pun boleh soalan Allah Taala ni. Diakan orang pujaan bijakpandai umat melayu ni. Kita takde kesempatan nak pegi dgr ceramah dia.

Tapi kita minat jugak nak tau, apa beza Injil dengan Bible?

Apa beza Isa dengan Jesus? Kalau ada bukti DNA Isa dengan Jesus tu orang yang sama lagi bagus.


Anonymous said...

Katakanlah :

"Wahai Ahli Kitab! Kamu tidak mencela dan menyalahkan kami melainkan kerana kami beriman kepada Allah dan beriman kepada apa yang diturunkan kepada kami, serta beriman kepada apa yang diturunkan sebelum itu, dan kerana kebanyakan kamu sesungguhnya adalah orang orang yang fasik".

Katakanlah:

"Mahukah, aku khabarkan kepada kamu tentang yang lebih buruk balasannya di sisi Allah daripada yang demikian itu?

Ialah orang-orang yang dilaknat oleh Allah dan dimurkaiNya, dan orang-orang yang dijadikan di antara mereka sebagai KERA dan BABI, dan penyembah Taghut. Mereka inilah yang lebih buruk kedudukannya dan yang lebih sesat dari jalan yang betul".

Dan apabila mereka (orang-orang yahudi kitab atau munafik itu) datang kepada kamu, mereka berkata:

"Kami telah beriman". Padahal sesungguhnya mereka itu masuk menemui kamu dengan kekufuran, dan sesungguhnya mereka keluar (dari sisi kamu) dengan kekufuran juga; dan (hendaklah mereka ingat), Allah lebih mengetahui akan apa yang mereka sembunyikan.

Dan engkau lihat kebanyakan dari mereka berlumba-lumba pada melakukan dosa dan pencerobohan serta memakan yang haram. Demi sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah lakukan.

Alangkah baiknya kalau ketua-ketua agama dan pendita-pendita mereka melarang mereka dari mengeluarkan perkataan-perkataan yang dusta dan dari memakan yang haram?

Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan.

(Al-Maaidah 5:63)

Allah Taala tak kiaskan ulamak2 dan mufti tarikat Ahmadiah ni sebagai Anjing. Dia kias kepada kera babi terus. Kera beruk tu kiasan kisah yahudi degil dulu2 taknak dengar cakap. Babi pulak kiasan orang yang suka makan dan buat benda haram. Sembah dan puja Taghut supaya senang dapat kemuliaan, mudah naik pangkat dan senang tambah gaji.

Anonymous said...

Dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayat Kami yang jelas nyata,

engkau akan dapat melihat pada muka orang-orang yang kafir itu tanda marah dan benci, hampir-hampir mereka hendak menerkam dan menyerang orang-orang yang membacakan ayat-ayat Kami kepada mereka.

Katakanlah :

"Jika demikian, mahukah, aku khabarkan kepada kamu yang lebih buruk lagi daripada apa yang telah menyebabkan kemarahan kamu itu?

Ialah neraka yang telah dijanjikan oleh Allah kepada orang-orang yang kafir, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali! "

Wahai umat manusia,

inilah diberikan satu misal perbandingan,

maka dengarlah mengenainya dengan bersungguh-sungguh.

Sebenarnya mereka yang kamu seru dan sembah (ularmak, imam, perdana mentera, pemberi derma) yang lain dari Allah itu, tidak sekali-kali akan dapat mencipta seekor lalat walaupun mereka berhimpun beramai-ramai untuk membuatnya dan jika lalat itu mengambil sesuatu dari mereka, mereka tidak dapat mengambilnya balik daripadanya. (Kedua-duanya lemah belaka), lemah yang meminta (dari mendapat hajatnya), dan lemah yang diminta (daripada menunaikannya).

(Al-Hajj 22:73)

Anonymous said...

Mereka yang kafir musyrik itu tidak menghormati Allah menurut penghormatan yang selayaknya (sebagaimana yang ditetapkanNya)

sesungguhnya Allah adalah Maha Kuat, lagi Maha Kuasa.

Allah memilih utusan-utusanNya dari malaikat dan dari manusia

sesungguhnya Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.

(Al-Hajj 22:75)

Anonymous said...

Dan Allah telah menghalau kembali (angkatan tentera) orang-orang yang kafir itu (ke tempat masing-masing) dengan keadaan mereka geram marah (kerana gagal dan hampa), mereka tidak mendapat sebarang keuntungan.

Dan Allah selamatkan orang-orang yang beriman dari bencana menghadapi peperangan itu.

Dan (ingatlah) adalah Allah Maha Kuat, lagi Maha Kuasa.

Dan Allah menurunkan golongan Ahli Kitab (kaum Tarikat Ahmadiah) yang membantu tentera musuh itu, dari benteng-benteng mereka (menyerah diri), setelah diisikanNya hati mereka dengan perasaan gerun. (Lalu mereka diadili dan dijatuhkan (hukuman)

sebahagian di antaranya kamu bunuh, dan sebahagian lagi kamu tawan.

(Al-Ahzaab 33:26)

Dia ajak Allah Taala perang. Panggil pulak Hindu import datang ceramah. Cakap sama Zakir Naik kau pergi baliklah. Sampai rosak speaker tu tak sanggup dengar cerita penipu.

Anonymous said...

Dan mereka berkata lagi:

"Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar.

"Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda, dan laknatkanlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya!"

(Al-Ahzaab 33:68)

Anonymous said...

Memang benarlah apa yang Allah cakap kisah manusia yang suka merancang dan mencari kemuliaan sesama manusia. Dapat bagi ceramah depan audience berpuluh ribu, kemudian bangga dapat memasuk dan mendaftarkan saudara baru masuk Islam hanya dengan hujah dan ceramah di depan orang ramai. Sekali kita pandang dah macam Paderi Islam membaptistkan orang pun ada. Ni sikap penganut Tarikat Ahmadiah, dia buat Islam tu macam mak ayah dia punya. Main ikut sedap mulut dan hukum dia je nak buat apa yang dia kehendaki, halal haram semua lentung. Sedang Allah Taala cakap Islam tu agama di sisi Allah bukan di sisi Zakir Naik main suka makbapak dia je nak masukkan orang dalam Islam.

Kan ke Allah Taala dah tanya

Maka (fikirkanlah) adakah orang yang diperelokkan kepadanya amal buruknya (oleh Syaitan) lalu ia memandangnya dan mempercayainya baik, (bolehkah disifatkan sebagai orang yang menjalankan peraturan yang ditetapkan Allah untuk MEMBERI HIDAYAH kepada sesiapa, atau sebaliknya) ?

Kau datang dari India pun berbayar makan upah, Islam apa yang kau bawak? Itu pasal Allah cakap Islam tu jalan yang benar, bukan jalan yang menipu. Dia bukan heran sangat pun dengan ceramah dan sambutan yang kau terima. Kalau Islam kau boleh memastikan orang sampai ke syurga Allah Taala buktikanlah? Tapi kalau islam Zakir ada syurga dia sendiri pun tunjukkanlah sekali kita nak tengok camana rupanya?

Bila orang cakap kau setan kau tak percaya. Menipu tu kerja setanlah tu. Orang Islam yang baik2 mana menipu. Menipu dengan menggunakan ayat2 suci Alquran untuk dapat sanjungan, kemuliaan, wang ringgit dan bangga bila ramai orang dengar cakap dia. Dajjal akhir zaman bila ceramah semua janji orang masuk syurga.

Anonymous said...

Kalaulah kamu kufur ingkar (tidak bersyukur) akan nikmat-nikmatNya itu,

maka ketahuilah bahawa sesungguhnya Allah tidak berhajatkan iman dan kesyukuran kamu (untuk kesempurnaanNya);

dan Allah tidak redakan manusia berkeadaan kufur; dan jika kamu bersyukur, Ia meredainya menjadi sifat dan amalan kamu.

Dan (ingatlah) seseorang yang memikul tidak akan memikul dosa perbuatan orang lain (bahkan dosa usahanya sahaja).

Kemudian kepada Allah tempat kembalinya kamu, maka Dia akan memberitahu kepada kamu tentang apa yang kamu telah kerjakan.

Sesungguhnya Ia Maha Mengetahui akan segala (isi hati) yang terkandung di dalam dada.

(Az-Zumar 39:7)

Anonymous said...

Dan demi sesungguhnya! Kami telah meneguhkan kedudukan mereka (dengan kekuasaan dan kemewahan) yang tidak Kami berikan kamu menguasainya (wahai kaum musyrik dan munafik),

dan Kami telah jadikan bagi mereka pendengaran dan penglihatan serta hati; dalam pada itu, pendengaran dan penglihatan serta hati mereka tidak memberikan faedah sedikitpun kepada mereka, kerana mereka sentiasa mengingkari ayat-ayat keterangan Allah; dan (dengan yang demikian) mereka diliputi oleh azab yang mereka telah ejek-ejek itu.

Dan demi sesungguhnya! Kami telah binasakan negeri negara yang ada di sekeliling kamu (wahai kaum musyrik dan munafik),

dan Kami telah menerangkan tanda-tanda (kekuasaan Kami) dengan berbagai cara, supaya mereka kembali (bertaubat).

Maka sepatutnya mereka dibela oleh segala yang mereka sembah dan puja yang lain dari Allah sebagai penyembahan untuk mendekatkan diri (kepada Allah)?

(Tetapi tidak), bahkan segala yang mereka sembah itu telah hilang lenyap dari mereka. Dan demikianlah akibat penyelewengan mereka dan kepercayaan yang mereka telah ada-adakan.

(Al-Ahqaaf 46:28)

Cuba kau pandang gempa bumi yang ada hari ni? Ada mana2 ulamak, imam, pemimpin pujaan kau yang boleh selamatkan? Nak jual air kat orang pun empangan dah nak kering. Itulah tanda

Dan apabila neraka dinyalakan menjulang;

Sebenarnya Al-Quran itu, sungguh-sungguh Kalamullah yang disampaikan oleh Utusan yang mulia,

Yang kuat gagah, lagi berkedudukan tinggi di sisi Allah,

(At-Takwiir 81:20)

Anonymous said...

Dan sebenarnya Al-Quran itu bukanlah perkataan Syaitan yang kena rejam.

maka ke manakah kamu hendak pergi (kiranya kamu masih menyeleweng dari jalan Al-Quran)?

Al-Quran itu tidak lain hanyalah peringatan bagi seluruh penduduk alam:(bukan modal ceramah dan buat duit)

Iaitu bagi sesiapa dari kamu yang mahu tetap teguh di atas jalan (Islam) yang benar.

(At-Takwiir 81:28)

Anonymous said...

Aku dah cakap pada korang buat semayang taubat banyak2, bukan semayang istisqa'. Pasal korang sendiri yang undang bala. Allah Taala yang suruh kau buat, aku tukang sampai je. Korang tak caya baca ayat ni baik2.

Wahai orang-orang yang beriman!

Bertaubatlah kamu kepada Allah dengan " Taubat Nasuha", mudah-mudahan Allah akan menghapuskan kesalahan-kesalahan kamu dan memasukkan kamu ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai,

pada hari Allah tidak akan menghinakan Nabi dan orang-orang yang beriman bersama-sama dengannya;

cahaya (iman dan amal soleh) mereka, bergerak cepat di hadapan mereka dan di sebelah kanan mereka (semasa mereka berjalan);

mereka berkata (ketika orang-orang munafik meraba-raba dalam gelap-gelita):

"Ya Allah! Sempurnakanlah bagi kami cahaya kami, dan limpahkanlah keampunan kepada kami; sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu".

Wahai Nabi!

Berjuanglah (menentang) orang-orang kafir dan orang-orang munafik,

serta bertindak keras terhadap mereka.

Dan (sebenarnya) tempat mereka ialah neraka Jahannam, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali.

(At-Tahriim 66:9)

Ini bukan cobaan, ini semua kenyataan. Kenyataan yang diyakini.

Anonymous said...

Dan sesungguhnya Kami sedia mengetahui bahawa ada di antara kamu yang mendustakan (Al-Quran, maka Kami akan membalasnya).

(Al-Haaqqah 69:49)

Dan sesungguhnya Al-Quran itu sudah tentu akan menyebabkan penyesalan bagi orang-orang yang kafir.

Dan sesungguhnya Al-Quran itu adalah kebenaran yang diyakini (dengan seyakin-yakinnya).

Dan jika ia dari (puak kiri) yang mendustakan Alquran, lagi sesat,

Maka sambutan yang disediakan baginya adalah dari air panas yang menggelegak,

Serta bakaran api neraka.

(Al-Waaqi'ah 56:94)

Sesungguhnya (segala yang disebutkan) itu adalah kebenaran yang diyakini.

Anonymous said...

Kalau ulamak hindu Zakir Naik ni cakap dia datang nak satukan orang, atas dasar ikhlas. Dari pandangan Allah Taala pulak dia cakap macam ni

(Orang-orang Yahudi tarikat ahmadiah dan orang-orang munafik) dengan keadaan bersatu padu sekalipun, tidak berani memerangi kamu melainkan di kampung-kampung yang berbenteng kukuh, atau dari sebalik tembok.

(Sebabnya):

permusuhan di antara mereka sesama sendiri amatlah keras;

engkau menyangka mereka bersatu padu,

sedang hati mereka berpecah belah (disebabkan berlainan kepercayaan mereka, berlainan mazhab).

Yang demikian itu, kerana mereka adalah kaum yang tidak memahami (perkara yang sebenarnya yang memberi kebaikan kepada mereka).

(Keadaan kaum Yahudi tarikat ahmadiah itu) samalah seperti orang-orang (dari kaum Yahudi) yang terdahulu dari mereka, yang telah merasai akibat yang buruk (di dunia) dengan sebab bawaan kufur mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya (pada hari akhirat kelak).

(Sikap kaum munafik dengan kaum Yahudi tarikat ahmadiah) itu samalah seperti (sikap) Syaitan ketika ia berkata kepada manusia:

"Berlaku kufurlah engkau!"

Setelah orang itu berlaku kufur (dan tetap terkena azab),

berkatalah Syaitan kepadanya:

"Sesungguhnya aku adalah berlepas diri daripadamu, kerana sebenarnya aku takut kepada Allah yang menguasai seluruh alam!"

(Al-Hasy-r 59:16)

Maka kesudahan keduanya, bahawa mereka ditempatkan di dalam neraka, kekal mereka di dalamnya. Dan yang demikian itulah balasan makhluk-makhluk yang zalim.

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Anonymous said...

Bila Allah seru supaya bertaubat, diorang takmau buat. Dia nak menunjukkan pada Allah Taala ajaran kitab imam dia supaya buat semayang istisqa' lagi baik. Mana ada dalam quran semayang sunat mintak hujan? Dia taktau yang Allah Taala tu nak uji.

Ni antara bukti Allah Taala tunjukkan yang kebanyakan korang kaum yang kufur, musyrik, munafik. Bila Allah seru "Wahai orang-orang yang beriman!" tak ramai pun yang jawap.
Memang betullah apa Allah Taala cakap korang hanya kaum yang mengaku saja beriman.

Katakanlah (kepada kaum musyrik munafik itu):

"Serukanlah orang-orang yang kamu dakwa (boleh memberi pertolongan) selain dari Allah, maka sudah tentu mereka tidak berkuasa menghapuskan bahaya daripada kamu dan tidak dapat memindahkannya".

orang-orang yang mereka seru itu,

masing-masing mencari jalan mendampingkan diri kepada Allah dengan amal ibadat, sekali pun mereka orang yang lebih dekat kepada Allah, serta mereka pula mengharapkan rahmatNya dan gerun takut akan azabNya; sesungguhnya azab Allah itu, adalah (perkara yang semestinya) ditakuti.

Dan tiada sesebuah negeri negara pun melainkan Kami akan membinasakannya sebelum hari kiamat,

atau Kami menyeksa penduduknya dengan azab seksa yang berat;

yang demikian itu adalah tertulis di dalam Kitab (Lauh Mahfuz).

Al-Israa' 17:58)

Anonymous said...

Dan (ingatlah) ketika Kami wahyukan kepadamu,

bahawa sesungguhnya Allah meliputi akan manusia (dengan ilmuNya dan kekuasaanNya;

dan tiadalah Kami menjadikan pandangan yang telah kami perlihatkan kepadamu melainkan sebagai satu ujian bagi manusia;

dan (demikian juga Kami jadikan) pokok yang dilaknat di dalam Al-Quran;

dan Kami beri mereka takut (dengan berbagai-bagai amaran) maka semuanya itu tidak menambahkan mereka melainkan dengan kekufuran yang melampau.

(Al-Israa' 17:60)

Haqqul yakin Allah dah terangkan. Ainul yakin Allah dah nyatakan. Hari ni Allah Taala buktikan pada semua umat manusia ilmu Dia ilmu yakin. Ilmu yang benar lagi amat diyakini kebenaran kenyataan kekuasaan Dia. Ilmu Allah ilmu Jadi. Fighting Fit.

Anonymous said...

Ulamak Hindu tarikat Zakir ni tak habis2 pulak memusing musing cerita dan maksud AlQuran. Kita pahamlah dia lidah hindustan, hindu dirasuk setan. Masuk tempat orang nak cerita menipu sikit2 sudahlah. Orang melayu bukan bodoh sangat pun, walaupun 20 ribu orang kau boleh tarik datang sekali ceramah.

Macam ni lah macha kau suruh kawan2 kau terjemahkan Quran melayu ni kat kau dan kau baca baik2 sebelum balik India. Datang tempat orang nak tunjuk bagus pulakkan nak jadi Jaksa Pendamai konon nak satukan orang. Mana ada ahli kitab boleh bersatu. Nampak sangat kau ulamak kelentong, baca Quran hafal, ingat, lepas tu ulang semula, bukan paham pun.

Hendaklah kamu sentiasa rujuk kembali kepada Allah (dengan mengerjakan amal-amal bakti) serta bertaqwalah kamu kepadaNya;

dan kerjakanlah sembahyang dengan betul sempurna;

dan janganlah kamu menjadi dari mana-mana golongan orang musyrik -

Iaitu orang-orang yang menjadikan fahaman agama mereka berselisihan mengikut kecenderungan masing-masing serta mereka pula menjadi berpuak-puak, bermazhab, bertarikat.

tiap-tiap puak bergembira dengan apa yang ada padanya (dari fahaman dan amalan yang terpesong itu).

Dan apabila manusia disentuh oleh sesuatu bahaya, mereka segera berdoa kepada Allah dengan keadaan rujuk kembali bertaubat kepadaNya;

kemudian apabila Allah memberi mereka merasai sesuatu rahmat daripadaNya,

tiba-tiba sebahagian dari mereka mempersekutukan sesuatu yang lain dengan Allah

Dengan sebab itu, mereka mengingkari nikmat-nikmat yang telah Kami berikan kepadanya.

Maka (dikatakan kepada mereka):

"Bersenang-senanglah kamu (bagi sementara), kemudian kamu akan mengetahui (balasan kederhakaan kamu)".

Pernahkah Kami menurunkan kepada mereka (yang musyrik itu) sebarang bukti keterangan, lalu ia menerangkan jalan yang membolehkan mereka lakukan perbuatan syirik itu?

(Ar-Ruum 30:35)

Anonymous said...

(Maka janganlah engkau berdukacita terhadap keadaan mereka yang demikian),

kerana sesungguhnya engkau tidak dapat menjadikan orang-orang yang mati hatinya itu menerima ajaranmu,

dan tidak dapat menjadikan orang-orang yang pekak itu mendengar seruan,

apabila mereka berpaling undur (disebabkan keingkaran).

Dan engkau tidak akan dapat memberi petunjuk kepada orang-orang yang buta (matahati) supaya menjauhi kesesatan

engkau tidak dapat memperdengarkan (seruanmu itu) melainkan kepada orang-orang yang sedia beriman akan ayat-ayat keterangan Kami,

kerana mereka orang-orang yang menurut perintah.

Allah yang menciptakan kamu bermula dengan keadaan lemah,

selepas berkeadaan lemah itu Ia menjadikan kamu kuat.

Setelah itu Allah menjadikan kamu lemah serta tua beruban.

Ia menciptakan apa yang dikehendakiNya, dan Dia lah jua yang Maha Mengetahui, lagi Maha Kuasa.

Dan semasa berlakunya hari kiamat,

orang-orang yang berdosa akan bersumpah mengatakan bahawa mereka tidak tinggal (di dalam kubur) melainkan sekadar satu saat sahaja;

demikianlah mereka sentiasa dipalingkan (oleh fahaman sesatnya dari memperkatakan yang benar).

(Ar-Ruum 30:55)

Anonymous said...

Ada pulak umat melayu ni cakap jangan sombong asal tanah balik tanah. Berdiri pun atas tanah. Apa gila kau kot ye pun bodoh tak kenal diri tak payahlah post nak mengajar orang.

Kami asal Allah balik ke Allah. Jasad je kebumikan. Kau yang mengikut kitab, imam, tarikat tasauf ni memang pastilah asal tanah balik ke tanah. Tu yang ramai korang mati jadi jembalang tanah sebab gagal kembali dengan sempurna kepada Allah Taala. Allah Taala taknak terima pasal tak lepas jawap 5 soalan kubur. Hidup dulu terlebih pandai, suka suka nak menyesatkan orang tanpa bukti. Bila dah mati jadi setan. Puas pulak Harun Din nak halau korang naik bas bila dah jadi hantu. Takpelah at least ada jugak income Harun Din halau jembalang tanah.

Tapi lebih kurang macam tu lah kisah orang2 yang sesat selepas mati. Banyak yang gagal kembali. Pasal ramai tak kenal diri. Membuatkan dia sendiri pun tak sedar, tak pasti dan taktau berapa lama dia duduk dalam kubur sendiri.

Anonymous said...

Syiah yang sebenar berasal dari kefahaman dan dakyah yahudi. Syiah satu kumpulan yang suka mendewa dewakan imam, ulamak, nabi dan orang yang dia dakwa suci dan boleh menyampaikan serta menghampirkan diri mereka kepada Allah. Suka bermazhab, suka ikut kitab2 karangan imam dia, suka bersyair berqasidah, suka zikir dalam gelap dan depan kubur imam, suka menuduh orang lain sesat dan salah, suka menjadikan Islam sebagai alat untuk berkuasa dan memerintah, suka menghukum orang lain spt hudud etc, suka bermusuhan sesama manusia dan mengamal Quran usmaniah. Ini antara ciri2 penganut syiah.

Tapi bila dia datang Malaysia, syiah ni bertukar menjadi kumpulan tarikat Ahmadiah. Dia tukar modus operandi dakyah fahaman Syiah dia menjadi ahli sunnah wal jemaah supaya mudah diterima masyarakat melayu. Kalau dia guna nama syiah, fahaman tarikat dia susah nak diterima ramai, nanti orang tau dia bawak jalan sesat. Di Malaysia ni pengamal tarikat Ahmadiah lah yang paling banyak bawak amalan dan ciri2 pengikut syiah. Dia gunakan islam untuk memerintah dan berkuasa. Tujuan dia nak kuasa tu pasal mudah buat untung dan dapat duit jual hukum. Dia tukar nama imam pujaan dia jadi hanafi, syafie, hambali, ghazali, idrissiyah, dasuki dan segala macam imam dan syeikh yang mereka dakwa suci yang boleh bagi dan bimbing jalan dia kembali pada Allah Taala. Hari ni selawat nabi, tasbih, zikir dia buat lagu dan hiburan sama macam penganut syiah. Dan contoh paling ketara antara syiah dan tarikat ahmadiah ni dia suka bermazhab, berkumpulan dan menyalahgunakan agama untuk tujuan dunia.

Kalau ada ulamak2 bijak pandai dan cendekiawan pendita agama ni nak keluar fatwa syiah sesat, suruh diorang fatwakan sekali tarikat tasauf Ahmadiah tu sesat sekali. Pasal Allah Taala cakap itu tarikat sesat, suka mempergunakan orang, suka menghamba hambakan pengikut supaya taat kat dia, suka kutip cukai dengan alasan wakaf, derma, zakat. Allah Taala tak pernah suruh dia buat sekolah pondok dia main ikut suka dia je kutip dan mintak yuran dari orang ramai untuk buat sekolah tahfiz dan dan belajar Quran

Bilamasa Nabi Muhammad SAW mintak yuran, derma, wakaf kat orang untuk mengajar Alquran?

Anonymous said...

Orang-orang yang kafir dari Ahli Kitab (Yahudi, syiah, tarikat ahmadiah) serta orang-orang musyrik, tidak akan terlepas (dari kepercayaan dan amalan masing-masing) sehingga datang kepada mereka bukti yang jelas nyata, -

(Al-Bayyinah 98:1)

Iaitu seorang Rasul dari Allah yang membacakan (kepada mereka) Lembaran-lembaran Suci,

Terkandung di dalamnya pelajaran-pelajaran dan hukum-hukum yang benar.

Dan orang-orang (Yahudi syiah dan tarikat ahamdiah) yang diberi Kitab (Alquran) itu, tidak berpecah-belah melainkan setelah datang kepada mereka bukti yang jelas nyata.

Pada hal mereka tidak diperintahkan melainkan supaya menyembah Allah dengan mengikhlaskan ibadat kepadaNya (tak makan upah, makan gaji, mintak duit ceramah dll),

lagi tetap teguh di atas tauhid; dan supaya mereka mendirikan sembahyang serta memberi zakat. Dan yang demikian itulah Agama yang benar.

Sesungguhnya orang-orang yang kafir dari Ahli Kitab dan orang-orang musyrik itu akan ditempatkan di dalam neraka Jahannam, kekallah mereka di dalamnya.

Mereka itulah sejahat-jahat makhluk.

Anonymous said...

Ada kumpulan tarikat Ahmadiah ni nak menunjuk nunjuk pada Allah Taala seolah olah dia dah banyak menabur budi pada masyarakat dengan duit zakat, wakaf, derma yang dia agih agihkan. Dari pandangan mata kasar memang nampaklah macam baik nak tolong orang susah. Namun kalau Allah Taala tanya kat kau balik mana kau dapat duit buat bangunan Mains atas Hotel Ria tu karang mau kau taknak terangkan pada orang ramai sumber duit kau datang dari mana? 
Dia hanya berpura pura pada orang ramai konon2 dia dah menjalankan hukum islam dengan baik. Walaupun nampak baik tapi tak sempurna Allah tetap tak terima. Ni sikap munafik halus pengikut tarikat Ahmadiah. Perangai buruk dia suka sorokkan, perangai yang dia perasan baik dia menunjuk nunjuk, sampai masuk Tv pun ada. Hati hatilah dgn dajjal kitab Tarikat Ahmadiah.

Anonymous said...

Katakanlah (kepada orang-orang itu)
"Patutkah kamu hendak memberitahu kepada Allah tentang agama kamu (dengan berkata: ` kami telah beriman ')? 
Padahal Allah mengetahui segala yang ada di langit dan yang ada di bumi, dan Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu".
(Al-Hujuraat 49:16) 
Mereka mengira dirinya berbudi kepadamu dengan sebab mereka telah Islam (tidak melawan dan tidak menentang). 
Katakanlah (kepada mereka): "Janganlah kamu mengira keislaman kamu itu sebagai budi kepadaku,
bahkan (kalaulah sah dakwaan kamu itu sekalipun maka) Allah jualah yang berhak membangkit-bangkitkan budiNya kepada kamu, 
kerana Dia lah yang memimpin kamu kepada iman (yang kamu dakwakan itu), kalau betul kamu orang-orang yang benar (pengakuan imannya).
"Sesungguhnya Allah mengetahui segala rahsia langit dan bumi, dan Allah Maha Melihat akan segala apa yang kamu kerjakan.

Anonymous said...

Secara jelas dan muktamadnya Allah SWT memfatwakan yang semua aliran tarikat Ahmadiah ni sebagai tarikat sesat dan memesong dan menyelewengkan jalan Islam Allah yang sebenar.
Sebabnya diorang ni suka mengubah ubah hukum, suka menjual ayat ayat quran, suka mengubah ubah kalimah dan memotong ayat ayat suci Alquran, suka menyalahgunakan Islam untuk tujuan memerintah dan sampai satu tahap diorang bakar kandungan kitab2 suci Alquran untuk memadamkan kebenaran dan menyebarkan kesalahan. 
Wajib janji seksa bagi kaum mereka.

Anonymous said...

Pengikut tarikat Ahmadiah ni rasa diorang mengamal tasawuf, bawak ilmu hakikat tapi ikut jalan tarikat. Macam tu cara diorang nak menarik orang ramai ikut tarikat dia. Konon2 ilmu tarikat tasauf yang di bawak guru dan syeikh dia semua dapat menyampaikan dan mendekatkan manusia pada Allah Taala. Dia cakap semua guru2 dia semua sanad dari Rasulullah keturunan Ahli Bait. Ahli bait mana kita tahulah, kalau tanya diorang lagilah diorang taktau main sebut je nama orang, imam, syeikh tah sapa2. Asal beserban berjanggut ikut sunah semua ahli bait.

Ahli bait mana baca kitab2. Nak buat kitab main ikut suka pun dia tak berani. Ahli bait mana ikut imam syafie, nawawi, hambali, maliki. Ahli bait mestilah ikut Rasulullah baca Quran. Ahli bait mana ada menipu dan jual agama, buat sekolah pondok lagilah takde. Ahli bait pegang ilmu hakikat tu sebagai satu kebenaran. Hak tu benar, ikat tu pegang. Jadi satu Alquran sajalah yang jadi hakikat pegangan Ahli bait para nabi. Mana ada ahli bait bawak jalan tareqat. Tu pasal Allah sendiri fatwakan tareqat Ahmadiah sesat. Jauh sesat dan menyimpang dari jalan Ahlul bait.

Bila korang tareqat Ahmadiah mengisytiharkan perang pada Allah Taala. Allah Taala datanglah nak lawan korang, bukan masalah besar pun bagi Dia. Segala penipuan dan penyelewengan korang Dia sendiri akan selesaikan.



Anonymous said...

Haa, Miim.

(Ad-Dukhaan 44:1)

Demi Al-Quran Kitab yang menerangkan kebenaran.

Sesungguhnya Kami telah menurunkan Al-Quran itu pada malam yang berkat;

(Kami berbuat demikian) kerana sesungguhnya Kami sentiasa memberi peringatan dan amaran (jangan hamba-hamba Kami ditimpa azab).

(Kami menurunkan Al-Quran pada malam yang tersebut, kerana) pada malam yang berkat itu, dijelaskan tiap-tiap perkara yang mengandungi hikmat serta tetap berlaku, (tidak berubah atau bertukar).

Iaitu perkara-perkara yang terbitnya dari hikmat kebijaksanaan Kami; sesungguhnya telah menjadi adat Kami mengutus Rasul.

(Mereka tidak meyakini kebenaran yang dijelaskan kepada mereka), bahkan mereka masih tenggelam dalam keraguan sambil bermain-main dengan perkara agama.

Oleh itu tunggulah semasa langit membawa asap kemarau yang jelas nyata....

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman!

Perangilah orang-orang kafir musyrik (tareqat Ahmadiah, wahabi dll) yang berdekatan dengan kamu;

dan biarlah mereka merasai sikap kekerasan (serta ketabahan hati) yang ada pada kamu;

dan ketahuilah sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang bertaqwa (dengan memberikan pertolonganNya).

Dan apabila diturunkan sesuatu surah (dari Al-Quran) maka di antara mereka (yang munafik) ada yang bertanya (secara mengejek):

"Siapakah di antara kamu yang imannya bertambah disebabkan oleh surah ini?"

Adapun orang-orang yang beriman, maka surah itu menambahkan iman mereka, sedang mereka bergembira (dengan turunnya).

Adapun orang-orang yang ada penyakit (kufur) dalam hati mereka maka surah Al-Quran itu menambahkan kekotoran (kufur) kepada kekotoran (kufur) yang ada pada mereka; dan mereka mati, sedang mereka berkeadaan kafir.

Dan (patutkah) mereka (berdegil) tidak mahu memperhatikan, bahawa mereka dicuba (dengan berbagai-bagai bencana) pada tiap-tiap tahun,

sekali atau dua kali; kemudian mereka tidak juga bertaubat, dan tidak pula mereka mahu beringat (dan insaf)?

Dan apabila diturunkan satu surah dari Al-Quran (mendedahkan keburukan orang-orang munafik itu) setengah mereka memandang kepada setengahnya yang lain sambil berkata:

"Adakah sesiapa nampak kamu (kalau kita undur dari sini)?

" Kemudian mereka berpaling; Allah memalingkan hati mereka (daripada iman), disebabkan mereka kaum yang tidak (mahu) mengerti.

(At-Taubah 9:127)

Anonymous said...

Dalam Islam biasanya disediakan dua jalan. Benar salah, dunia akhirat, syurga neraka. Sebagai bukti yang Allah Taala ni adil dan seimbang apa yang Dia buat. Betul benar apa yang Dia cakap tiap2 sesuatu dicipta berpasangan. Ada baik ada jahat.

Bagi orang2 Islam yang beriman mereka ikut jalan Fi sabilillah. Bagi orang2 yang mengaku beriman tapi musyrik, munafik, kafir, fasik kebanyakan mereka ikut jalan Fi-raun. Ni yang Allah label sebagai pengganas2 agama. Orang2 yang menyalahi hukum, menyalahgunakan agama dan menyelewengkan hukum dan duit2 hasil untuk tujuan salah dan kepentingan peribadi. Diorang ni semua digelar penderhaka dan pengganas kerana mereka banyak melampaui batas2 hukum yang Allah dah tetapkan. Dia suka buat hukum dan undang sendiri. Bagi dia dengan mempergunakan Islam Allah Taala dia tak boleh didakwa kalau buat salah, tak boleh digelar jahat, mesti kena patuh dan taat cakap dia and of course the untouchable. Pasal dia ada kuasa. Ni ciri2 orang yang mengikut jalan Fi-raun.

Itu sebab hari ni Allah Taala nyatakan segala macam bencana azab pada umat manusia yang hidup bersama sama firaun. Ular banyak keluar dari sarang, sampai mati pun ada orang kena patuk pasal dek bisanya ular2 ni. Tu kiasan hari ni ramai ahli2 sihir firaun yang suka cakap bohong, suka putarbelit hukum yang salah jadi benar demi menjaga sesuap nasi membela firaun. Allah suruh manusia hati2 dgn ahli2 sihir firaun ni. Yang pangkat menteri pun ada. Bawah2 dia pangkat ustaz ustazah je lah. Diorang ni semua cakap berbisa, kuat menipu, lidah bercabang depan cakap lain belakang buat lain. Allah Taala tau semua tu. Tu yang bila Allah Taala peringatkan diorang dengan Alquran dia tuduh Allah Taala ganas, keras, sound tepek je kat kaum dia. Nak buat macamana dah kau lagi kejam, zalim bermaharajalela.

Ada jugak orang jumpa ular kepala dua. Yang ni biasanya ular kembar laki bini. Kena jaga2 kalau dah ada ular macamni. Walaupun dia nampak bodoh tak tentu arahnya nak ke depan ke belakang tak pasti jantan ke betina. Dia tetap bahaya. Tapi kalau dah ada orang jumpa babi masuk klinik itulah petunjuk yang Allah cakap

"Mahukah, aku khabarkan kepada kamu tentang yang lebih buruk balasannya di sisi Allah daripada yang demikian itu?

Ialah orang-orang yang dilaknat oleh Allah dan dimurkaiNya, dan orang-orang yang dijadikan di antara mereka sebagai KERA dan BABI, dan penyembah Taghut. Mereka inilah yang lebih buruk kedudukannya dan yang lebih sesat dari jalan yang betul".

Babi tu hitam pasal banyak dosa, dulu dia banyak buat benda haram. Hari ni bila dia dah jadi babi dia datang mintak ubatlah tu. Ni kesan orang yang kena laknat dan dimurkai Allah Taala.

Anonymous said...

Betul tak apa Allah Taala cakap lebih sesat dari jalan yang betul?

Patut dia babi hutan duduk tengah hutan. Camana dia boleh sesat sampai masuk klinik? Sesat punya babi.

Anonymous said...

Patutkah manusia yang demikian keadaannya (terpedaya dengan kekuasaan yang ada padanya dan) menyangka bahawa tidak ada sesiapapun yang dapat mengatasi kekuasaannya (dan menyeksakannya)?

Manusia yang demikian keadaannya (tidaklah patut dia bermegah-megah dengan kekayaannya dan) berkata:

"Aku telah habiskan harta benda yang banyak (dalam usaha menegakkan nama dan bangsa).

Adakah ia menyangka bahawa tidak ada sesiapapun yang melihatnya (dan mengetahui tujuannya menghabiskan harta bendanya itu?

(Mengapa manusia terpedaya dan bermegah-megah?)

Tidakkah Kami telah menjadikan baginya: dua mata (untuk ia memerhatikan kekuasaan dan kekayaan Kami?) -

(Al-Balad 90:8)

Dan lidah serta dua bibir (untuk ia menyempurnakan sebahagian besar dari hajat-hajatnya)?

Dan Kami telah menunjukkan kepadanya dua jalan, (jalan kebaikan untuk dijalaninya, dan jalan kejahatan untuk dijauhi)?

Dalam pada itu manusia tidak (memilih jalan kebaikan) merempuh masuk mengerjakan amal-amal yang tinggi darjatnya di sisi Allah Taala.

Anonymous said...

Tapi kalau ada jugak manusia jenis tak paham kiasan rasa diri betul bagus bijak ni Allah Taala suruh baca macam ni je.

Babi hutan hitam masuk klinik tu tandanya tempat doktor. Orang pandai, tahu ilmu agama, tahu hukum tapi bab halal haram semua dia sondol je semua sama. Asal boleh senang, dapat kesenangan hidup semua dia balun tak kisah semua boleh makan alasan dia Allah maha pengampun. Tu yang ada pengikut tarikat Ahmaadiah ni keluar fatwa babi makan separuh halal bila keadaan darurat. Kalau Allah Taala ampunkan kau takkan Dia laknat kau jadi babi?

Hari ni mana2 ulamak yang kita nampak ada taraf doktor tu jangan percayalah. Doktor Asraf ke, Dr Zulabkri ke, Dr Ahmadiyyah ke ni semua antara ulamak bijak pandai agama yang Allah Taala laknat bakal jadi kera babi.

Anonymous said...

Kalau nak tau kenapa babi tu masuk kat klinik Batu Pahat pun ada sebab. Pasal dia berkaitan dengan kisah kaum derhaka dulu2 yang suka memahat batu.

(Kami tetap akan membinasakan orang-orang yang menentangmu), tidakkah engkau perhatikan, bagaimana Allah telah melakukan terhadap kaum Aad (yang kufur derhaka)

Iaitu penduduk "Iram" yang mempunyai bangunan-bangunan yang tinggi tiangnya, (sesuai dengan penduduknya)

Yang belum pernah diciptakan sepertinya (tentang besar dan kukuhnya) di segala negeri (pada zamannya)?

Dan (terhadap) kaum Thamud yang memahat batu-batu besar di lembah (Wadil-Qura iaitu tempat tinggalnya)?

(Al-Fajr 89:9)

Dan (terhadap) Firaun yang menguasai bangunan-bangunan yang handal kukuh?

(Semuanya itu ialah) orang-orang yang telah bermaharajalela di negeri (masing-masing).
Lalu mereka melakukan dengan banyaknya kerosakan dan bencana di negeri-negeri itu.

Dengan yang demikian, Allah mencurahkan ke atas mereka berbagai paluan azab;

Sesungguhnya Allah tetap mengawas dan membalas.

Anonymous said...

Dan juga pada (kisah) kaum Thamud (terdapat perkara-perkara yang menjadi pelajaran) - ketika dikatakan kepada mereka: "Bersenang-senanglah kamu hingga ke suatu waktu (yang termaklum)!"
(Adz-Dzaariyaat 51:43) 
Maka mereka membesarkan diri terhadap perintah Allah lalu mereka disambar petir (dengan tidak dapat melarikan diri), sedang mereka melihatnya. 
Dengan yang demikian, mereka tidak dapat bangun lagi, dan mereka juga tidak mendapat pertolongan.

Anonymous said...

Doktor Sihir firaun ni sekali dia keluar statement kita tengok macam orang yang tawadduk, redha, rendah diri dan penuh dgn kesyukuran dgn nikmat rezki yang dia usaha. Seolah2 Allah Taala tu jealouslah sangat dengan kesenangan yang dia dapat hasil membodek firaun. Macam ni lah Dr Allah Taala suruh pesan kat kau ayat ni je.
.
Makanlah dan bersenang-senanglah kamu (wahai orang-orang yang ingkar derhaka) sementara waktu hidup, (kemudian kamu akan menghadapi bahaya), kerana sesungguhnya kamu adalah orang-orang yang berdosa.
(Al-Mursalaat 77:46) 
Kecelakaan besar, pada hari itu, bagi orang-orang yang mendustakan (amaran Allah), 
.
Tunggulah kau dah sampai neraka nanti. Baru kau tau mana positif mana negatif. Nazaklahkau hu hoiran bin ajaib wal padan muka masuk neraka. 

Anonymous said...

Ciri2 orang jahiliyah zaman dulu sebelum kedatangan Nabi Muhammad mereka suka berhukum dengan kitab2, suka mengarang dan mengubah kitab2 Allah, degil sombong taknak dengar cakap dan nasihat, angkuh bila diberi peringatan, suka mempersenda dan mengejek ejek agama Allah. Ini antara sikap dan perilaku kaum jahiliyah, Ahmadiah, syatariah, naqsyabandiah, usmaniah dan segala jenis jalan yang suka guna nama belakang yah yah. Kebanyakan diorang ni semua banyak mengikut dan mewarisi nenek moyang jahiliyah mereka suka ikut kitab. Bila dah mahir dengan kitab maka jadilah Ahli Kitab.

Kalau kita kenal pada kaum sebenar Muhajirun dan Ansarallah dulu2 mereka memang bersatu dalam menegakkan agama Allah. Pasal mereka berpegang pada kitab dan hukum2 Allah bukan ikut hukum syariat imam, syeikh, habib dan kitab2 lain. Namun dalam Quran memang tak pernah dengar pulak kaum Muhajirun dan Ansarallah ni nak bersatu dengan Ahli Kitab. Ahli Kitab musuh Allah Taala sapa yang nak bersatu dgn musuh2 Allah Taala? Jangan jadi bodoh. Kalau tuan2 puan2 ada dengar ulamak2 jadian ni ajak bersatu dalam agama Allah siasat dulu latarbelakang dia, samada dia islam ke ahli kitab? Kalau baca kitab riwayat Bukari, abu hurairah, abu supyan, abu kit dan tah apa apa abu lagi yang dia cedok jangan percayalah. Tu semua cerita rekaan kitab2 ulamak dan imam yang dia sendiri pun tak pernah jumpa. Tah betul tah tidak nabi cerita macam tu.

Itulah tanda2 kejahilan. Walaupun dia berpelajaran, tau hukum, tau baca quran tapi dia sendiri tak boleh nak beza mana benar mana salah. Kumpulan dia je betul, suka tolong orang. Banyak buat jasa, banyak pengikut. Tapi hukum Allah taala dia langgar ikut sukahati.

Anonymous said...

Dan Kami turunkan kepadamu Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran, untuk mengesahkan benarnya Kitab-kitab Suci yang telah diturunkan sebelumnya dan untuk memelihara serta mengawasinya.
Maka jalankanlah hukum di antara mereka (Ahli Kitab) itu dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kepadamu), dan janganlah engkau mengikut kehendak hawa nafsu mereka (dengan menyeleweng) dari apa yang telah datang kepadamu dari kebenaran.
Bagi tiap-tiap umat yang ada di antara kamu, Kami jadikan (tetapkan) suatu Syariat dan jalan agama (yang wajib diikuti oleh masing-masing).
Dan kalau Allah menghendaki nescaya Ia menjadikan kamu satu umat (yang bersatu dalam agama yang satu), tetapi Ia hendak menguji kamu (dalam menjalankan) apa yang telah disampaikan kepada kamu. Oleh itu berlumba-lumbalah kamu membuat kebaikan (beriman dan beramal soleh). Kepada Allah jualah tempat kembali kamu semuanya, maka Ia akan memberitahu kamu apa yang kamu berselisihan padanya.

Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu.
Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab setengah dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik.

Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum jahiliyah?

Padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih pada daripada Allah.

Wahai orang-orang yang beriman!

Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi (tarikat ahmadiah, wahabiyah dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim.

(Al-Maaidah 5:51)

Anonymous said...

Demikian dijanjikan Allah. Allah tidak pernah mengubah janjiNya, akan tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Mereka hanya mengetahui perkara yang zahir nyata dari kehidupan dunia sahaja, dan mereka tidak pernah ingat hendak mengambil tahu tentang hari akhirat.

Sesudah dibinasakan di dunia maka akibat orang-orang yang melakukan kejahatan itu ialah seburuk-buruk azab (di akhirat kelak), disebabkan mereka mendustakan ayat-ayat keterangan Allah dan sentiasa mempersendakannya.
Dan semasa berlakunya kiamat, mereka pada hari itu akan berpecah kepada dua kumpulan (setelah selesai perbicaraan).

Adapun kumpulan orang-orang yang beriman dan beramal soleh, maka mereka akan ditempatkan di taman Syurga dalam keadaan bersuka ria.

Dan sebaliknya kumpulan orang-orang yang kafir dan mendustakan ayat-ayat Kami (Al-Quran) serta mendustakan pertemuan hari akhirat, maka mereka akan tetap berada dalam azab seksa selama-lamanya

Orang-orang yang zalim itu (tidak berfikir), bahkan menurut hawa nafsu mereka (melakukan syirik) dengan tidak berdasarkan pengetahuan. Maka tiada sesiapa yang dapat memberi petunjuk kepada orang yang telah disesatkan oleh Allah (disebabkan bawaannya sendiri), dan tiada pula bagi mereka sesiapa yang dapat menolong melepaskan mereka dari azab.

Hendaklah kamu sentiasa rujuk kembali kepada Allah (dengan mengerjakan amal-amal bakti) serta bertaqwalah kamu kepadaNya; dan kerjakanlah sembahyang dengan betul sempurna; dan janganlah kamu menjadi dari mana-mana golongan orang musyrik -

Iaitu orang-orang yang menjadikan fahaman agama mereka berselisihan mengikut kecenderungan masing-masing serta mereka pula menjadi berpuak-puak, bermazhab, berimam imam, bertarikat,
berparty; tiap-tiap puak bergembira dengan apa yang ada padanya (dari fahaman dan amalan yang terpesong itu).

(Ar-Ruum 30:32)

Anonymous said...

Allah Taala memang dah lama sempurnakan Islam sebagai agama di sisi Dia. Lepas dah sempurna Islam, Allah cakap takde lagi nabi, rasul, imam untuk jadi ikutan sesudah Muhammad. Takde lagi kitab2 lain untuk dijadikan panduan dan pedoman selain daripada sebuah Alquran. Dan takde lagi perpecahan dan mazhab dalam ugama Dia. Yang ada sempurna hanya satu Allah, sebuah Alquran, sorang je Nabi terakhir Muhammad yang membawak dan menyempurnakan Islam satu.

Bila Allah Taala cakap dah sempurna maksudNya tak perlulah manusia hari ni nak ikut imam nawawi, imam syafie, imam hanafi, imam hambali dan jugak mana2 imam yang Allah Taala tak pernah tauliah tu tak perlulah ikut. Bila dah sempurna Islam maksudNya Allah taala tak perlulah mana2 jabatan untuk tambah kemajuan, menyelidik islam, menguruskan islam, mengemaskini kewangan islam, menyelia jemaah haji, mengutip zakat dan apa jua benda yang menggunakan nama dan label islam itu semua tak perlu. Pasal Allah Taala dah sempurna. Dia tau lah buat dan mentadbir kerja Dia, pasal Dia Allah Taala. Yang kau sibuk nak selidik Islam Dia buat apa, apa kau ingat Dia bodoh buat kerja tak sempurna? Yang kau macam bagus nak bagi kemajuan pada Islam dia siapa suruh? Apa mundur kuno sangat ke Islam Allah Taala selama ni? Kau yang bagi makan ke Allah Taala bagi makan? Kalau Dia nak panggil orang buat haji pun atas tanggungan Dia lah, bilamasa yang Allah mintak kau uruskan? Kalau iyapun Allah suruh bagi zakat, bilamasa Allah Taala suruh kau kutip duit? Allah cakap suruh tunaikan zakat, bukan tunaikan duit2 gaji, pendapatan orang untuk bayar zakat. Kenapa kau pusing cerita mintak duit? Kenapa korang seleweng dan pusing cerita apa yang Allah Taala cakap.

Ini semua bukti petunjuk Allah Taala cakap kau orang yang suka cakap berbelit belit, macam ular. Lepas tu bila cakap berbisa, maksud bisa tu suka buat fitnah, suka cerita bohong. Allah Taala tak suruh kau cakap Allah dan Nabi kata. Kau cakap tu ajaran Islam. Sedang Allah Taala tak pernah cakap pun Islam kena ikut Tarikat Ahmadiah. Allah Taala tak pernah cakap pun islam kena ikut Aswaja. Kau yang paksa2 orang suruh ikut, kemudian kau cakap dari Allah Taala.

Bila Allah dah suruh Muhammad baca dan tulis Alquran dengan sempurna maksudnya takde lagilah kitab2 lain manusia nak kena pegang dan paham. Biarlah manusia tu baca sebuah Alquran, kalau dia tak paham pun biarlah dia tanya dengan Allah Taala. Pandai Allah taala nak pahamkan, itu urusan Dia lah nak mengajar macamana. Cuma Dia tanya kenapa kau nak paksa2 orang suruh baca kitab2 ulamak kau? Bilamasa Allah Taala tauliah kat ulamak2 kau tulis kitab? Bilamasa Allah Taala tauliah ulamak imam kau mengajar kitab2 lain selain Alquran? Kau dah tau Islam dan Alquran tu dah sempurna, kenapa pulak kau sendiri pegi rosakkan jalan2 kebenaran dan kesempurnaan Allah Taala? Apasal kau langgar hukum yang kau tau salah? Bila diorang baca kitab2, diorang menunjukkan pada Allah Taala seolah olah Alquran dan Islam Allah ni tak cukup sempurna lagi. Jadi Allah Taala kena guna kitab ulamak, imam, syeikh kumpulan diorang supaya orang ramai boleh tau dan kenal islam Allah Taala. Kau menunjukkan Islam dan Alquran tak cukup sempurnalah, ye tak? Ada kitab dan ulamak kau baru perfect. Kau sapa nak mengajar Allah Taala???

Anonymous said...

Ada pulak lebai ni mengajar cakap "nabi kata" akhir zaman dajjal akan muncul dalam 30 orang. Kalau kita pandang bukti yang Allah nyatakan hari ni lebih dari 100 orang pun ada dajjal yang muncul. Ada yang muncul kat TV, kat radio, kat masjid surau ni tak payah cakaplah hari2 ada. Ustaz tu cakap dajjal akhir zaman ni semua mengaku diri rasul. Bila kita tengok ceramah kat tv, youtube, fb semua ustaz2 dajjal ni tiap2 kali ceramah akan cakap ayat "nabi kata". Seolah olah dia bercakap dari pihak dan mulut rasul. Tapi diriwayatkan pulak hadis rasul tu oleh polan, abu, ibnu dan sebagainya supaya orang tak tuduh dia menipu. Secara tak langsung dia sendiri pun tak sedar yang dia tu berceramah macam dia rasul utusan dari Allah. Semua cakap dia betul orang kena terima. Kalau tak terima kang dia dia pusing cerita tuduh anti hadis. Pasal dia cerita tu semua hadis rasul. Kalau hadis rasul kenapa imam Tarmizi pulak yang kena tulis? Rasul Allah biarlah Allah Taala yang tulis. Apa kau ingat Allah Taala tu bodoh sangat ke macam kau taktau buat kerja?

Kaulah dajjal yang sebenar, menipu orang dengan kitab2. Menipu dan memutar cerita kebenaran jual nama Allah dan Rasul. Tu pasal Allah cakap kau orang yang buta matahati. Ada dua mata kepala tapi buta matahati kerana gagal memahami dan melihat kebenaran. Lebih suka memesongkan dan memutarbelit apa yang Allah cakap. Suka buat kerosakan dan kebinasaan pada jalan agama Allah.

Bertujuan
Membinasakan
Bertujuan
Untuk memesongkan
Yang membela
Dajal dalam dada
Buta pada sumpah dan janjinya
Mata satu jinak dengan kemunafikan

Anonymous said...

Maka dengan sebab mereka mencabuli perjanjian setia mereka,

Kami laknatkan mereka,

dan Kami jadikan hati mereka keras membatu (tidak mahu menerima kebenaran).

Mereka sentiasa mengubah Kalimah-kalimah (yang ada di dalam kitab Alquran dengan memutarnya) dari tempat-tempatnya (dan maksudnya) yang sebenar,

dan mereka melupakan (meninggalkan) sebahagian dari apa yang diperingatkan mereka mereka dengannya.

Dan engkau sentiasa dapat melihat perbuatan khianat yang mereka lakukan, kecuali sedikit dari mereka (yang tidak berlaku khianat).

Oleh itu, maafkanlah mereka (jika mereka sedia bertaubat)

dan janganlah dihiraukan, kerana sesungguhnya Allah suka kepada orang-orang yang berusaha supaya baik amalannya.

(Al-Maaidah 5:13)

Anonymous said...

Tidakkah Allah yang menciptakan sekalian makhluk itu mengetahui (segala-galanya)?

Sedang Ia Maha Halus urusan PentadbiranNya, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya!

(Al-Mulk 67:14)

Anonymous said...

Bagi para Dajjal laknat segala hukum dan ayat2 keterengan Allah yakni Alquran mereka benci. Jadi mereka keluarkan fatwa menyatakan yang membakar Alquran itu dibenarkan demi menjaga kemuliaan dan kesucian Alquran. Sedang Allah tau mereka sebenarnya berdendam dgn Allah Taala bila Allah keluarkan fatwa yang Tarikat Ahmadiah tarikat sesat dan haram. Mereka benci dan menyampah bila manusia dah kurang dan takmau mengikut ajaran kitab2 ulamak dan syeikh bawaan tarikat mereka.
Antara sebab kenapa Allah fatwakan tarikat ni sesat sebab mereka pengikut asal Samiri. Satu masa dulu samiri menggunakan jejak nabi Musa untuk memesongkan akidah umat nabi Musa. Hari ni tarikat ahmadiah menggunakan jejak nabi Muhammad untuk menyesatkan akidah umat Islam. Mereka pesong dan selewengkan kalam Allah yang dibawak para nabi untuk menyesatkan manusia. Demi membalas dendam lama antara Musa dan Samiri maka Tarikat Ahmadiah halalkan fatwa quran boleh di bakar. Ini antara tanda permusuhan dan kebencian pengikut dan pengamal Tarikat Ahmadiah seluruh Malaysia pada Allah Azza wa Jalla. Tanda manusia mengisytiharkan perang pada Allah SWT. 

Anonymous said...

Kebanyakan dajjal kitab di Malaysia ni banyak menerima pendidikan dari Mesir. Diorang bangga dgn kelayakan AlAzhar yang ada pada mereka. Sedang mereka tak sedar yang ahli dan ilmu sihir firaun semua berasal dari Mesir.
Yang dikata sihir di sisi Allah tu orang yang mengubah dan menukar kalimah Allah untuk buat jalan salah. Guna ayat2 Allah untuk memerintah macam Firaun, untuk buat duit, untuk tipu orang, untuk meniaya orang dan untuk bagi manusia sesat dari jalan Allah.
Dajjal jugak suka fitnah sahabat nabi. Dia cakap saidina Usman dulu bakar Quran untuk buat Quran Usmaniah. Kalau kita tanya dajjal ni mana dia dapat cerita saidina Usman bakar quran dah tentu dia akan jawap guna kitab imam ulamak dia.
Macamana orang nak percaya sedang Allah dah cakap kau dajjal ahli kitab musuh Allah. Takkan kami nak percaya cerita kitab musuh2 Allah. 

Anonymous said...

(Bukan benda-benda yang dipertuhankan itu yang memberi kesenangan kepada mereka) bahkan Kami biarkan mereka dan datuk-nenek mereka menikmati (kesenangan hidup) hingga berlanjutanlah umur mereka (dalam keadaan yang menyebabkan berlaku perkara yang tidak diingini mereka). 
Maka tidakkah mereka melihat bahawa kami datangi daerah bumi yang mereka kuasai dengan menguranginya sedikit demi sedikit dari sempadan-sempadannya? 
Jika demikian halnya, maka adakah mereka yang akan menang?
(Al-Anbiyaa' 21:44) 
Katakanlah 
"Sesungguhnya aku hanyalah memberi amaran kepada kamu dengan wahyu (Al-Quran yang diturunkan Allah kepadaku); 
dan sudah tentu orang-orang yang pekak tidak dapat mendengar seruan apabila mereka diberi amaran, 
(maka janganlah kamu menjadi pekak kerana azab Allah amatlah berat).

Anonymous said...

Kalau nak kenal penganut islam tarikat Ahmadiah ni diorang suka pakai lambang capal selipar nabi. Walaupun selipar tu selalu orang pakai kat kaki ada jugak yang taruk kat kopiah sbg lambang konon2 dia mengikut jejak langkah nabi. Itulah bukti pengikut samiri yang Allah nyatakan pada pengikut tarikat sesat ni
(Sesudah itu Nabi Musa hadapkan kemarahannya kepada Samiri lalu) bertanya: "Apa pula halmu, wahai Samiri?"
(Taha 20:95) 
Samiri menjawab:" Aku mengetahui dan menyedari apa yang tidak diketahui oleh mereka, lalu aku mengambil segenggam dari kesan jejak Rasul itu, kemudian aku mencampakkannya; dan demikianlah aku dihasut oleh hawa nafsu.

Anonymous said...

Allah Taala cakap yang bakar Quran banyak2 kurun 13 dulu Osman ghazi Khan. Sorang hindu yang mengubah Alquran untuk tujuan memerintah. Dia anak angkat pada Shah jehan pembina taj mahal. Yang mana Osman sendiri yang penjarakan bapak angkat dia demi mendapat kuasa pemerintahan dan kekayaan. Daripada Osman Ghazi Khan lah tercipta quran mashaf usmaniah dan kerajaan usmaniah. Takde kene mengena langsung pun dgn saidina Usman. nabi Muhamammad pun tak pernah declare dia bawak kerajaan Ahmadiah atau Muhammadiah. Kebanyakan yang bawak jalan tarikat dan jemaah semua asal dari benua hindia.

Gengis Khan dulu pun masa ceroboh Iraq diorang bakar jugak quran banyak2. Kemudian dia buat cerita sejarah dia masuk islam bertaubat dan dapat hidayah. Sedang Allah Taala tau dia nak mempergunakan islam untuk kepentingan peribadi. Nak memerintah, berkuasa dan kekayaan hidup supaya dihormati ramai. Dia cipta emapayar islam dia sendiri. Seolah olah dia penolong pambantu tadbir dalam pelaksanaan ugama Allah. Sedang hakikatnya dia orang kafir derhaka di sisi Allah.

Allah taala cabarlah semua para ustaz doktor dajjal ni dari mana korang dapat berita fitnah yang saidina Usman tu seorang pembakar Alquran? Sedang para sahabat Rasulullah semuanya orang yang menjunjung dan memuliakan Alquran. Diorang tau dan pasti apa yang Allah cakap tu benar. Diorang tau Allah bercakap dengan zat. Kalau kau orang yang menunjuk dan membuktikan pada manusia kau orang yang berani bakar Zat. Kau rasalah sendiri azab yang Allah bagi. Seronok tak rasa sungai Pahang air kering kontang?

Anonymous said...

Alquranul Karim memang dah lama dijaga dipelihara Allah Taala. Sejak dari zaman Rasulullah sampai hari ni. Macamana cara Dia nak jaga atas kuasa Dialah. Sebab Dia dah tau sampai satu masa akan ada orang2 kafir musyrik ahli kitab tarikat ni yang akan memesongkan dan mengubah kandungan Alquran Dia. Dia tau akan ada kumpulan tarikat Ahmadiah ni yang akan bakar quran Dia banyak2, semua dalam pengetahuan Dia. Walaupun ada antara kumpulan ni dakwa diorang takde ubah dan pinda Alquran Allah. Habis tu mana datang kitab ustaz, ulamak, imam, syeikh yang kau baca ramai2 tu kalau tak kau pinda dan ubah dari cerita2 Alquran Allah Taala?

Perbuatan fitnah, pusing cerita, menipu, dolak dalik memang jadi amalan biasa kumpulan tarekat ni. Dia akan salahkan dan sesatkan pihak lain tapi bukan ahli kumpulan dia. Tambah2 lagi bila ada kawan2 diorang memegang tampuk kuasa. Namun Allah Taala tetap menyatakan secara terus terang segala salahlaku dan kejahatan kumpulan ni. Allah Taala bukan hanya janji Dia akan pelihara Alquran, Dia jugak akan bagi kekalahan dan kebinasaan besar pada musuh Dia yang berada dalam tarekat Ahmadiah iblissiyah as syaitaniah. Pasal ini satu satunya kumpulan tarekat yang banyak merosakkan jalan2 Islam dengan menggunakan Alquran dan hukum Islam sendiri.

Anonymous said...

Dan katakanlah:

"Sesungguhnya aku ini, adalah seorang Rasul pemberi amaran dengan bukti-bukti yang nyata (tentang turunnya azab ke atas orang-orang yang ingkar)".

(Kami berikan kepadamu Al-Faatihah dan Al-Quran) samalah seperti Kami menurunkan (Kitab kepada orang-orang yang membahagi-bahagi. -

(Iaitu) mereka yang menjadikan Al-Quran terbahagi kepada beberapa bahagian (lalu mereka percaya kepada sebahagian dan menolak sebahagian yang lain).


Demi Allah! Kami akan menyoal mereka (yang kafir itu) semuanya (pada hari kiamat kelak), -

Mengenai apa yang mereka telah lakukan.

(Al-Hijr 15:93)

Oleh itu, sampaikanlah secara berterus-terang apa yang diperintahkan kepadamu dan janganlah engkau hiraukan bantahan dan tentangan kaum kafir musyrik itu.


Sesungguhnya Kami tetap memelihara dan mengawalmu dari kejahatan orang-orang yang mengejek-ejek dan mempersendakanmu,

(Iaitu) mereka yang mengadakan tuhan yang lain bersama-sama Allah, maka mereka akan mengetahui kelak (akibatnya).

Anonymous said...

Orang alim cakap kalau orang mati meniarap ke tanah tu tanda orang kufur dan kafir. Jasad dia tak boleh nak mengadap ke langit memandang pada Allah Taala. Pasal dia tentera2 kafir dan munafik yang selalu mengejek ejek dan mendustakan percakapan Allah Taala. Allah Taala hina dan azab kematian dia. Jatuh dari langit gedebuk memang sakit. Allah Taala dah tegah perempuan tak boleh memerintah dia buat jugak. Hari ni Allah buktikan kuasa Dia.

Dan (Kami pelihara urusan langit itu) dengan serapi-rapi kawalan dari (masuk campur) tiap-tiap Syaitan yang derhaka;

(Dengan itu) mereka tidak dapat memasang telinga mendengar (percakapan malaikat) penduduk langit, dan mereka pula direjam (dengan api) dari segala arah dan penjuru,

Untuk mengusir mereka; dan mereka pula beroleh azab seksa yang tidak putus-putus.

Kecuali sesiapa di antara Syaitan-syaitan itu yang curi mendengar mana-mana percakapan (malaikat), maka ia diburu dan diikuti (dengan rejaman) api yang menjulang lagi menembusi.

(Setelah nyata kekuasaan Kami) maka bertanyalah (wahai Muhammad) kepada mereka (yang ingkarkan hidupnya semula orang-orang mati): Adakah diri mereka lebih sukar hendak diciptakan, atau makhluk-makhluk lain yang Kami telah ciptakan? Sesungguhnya Kami telah mencipta mereka dari tanah liat (yang senang diubah dan diciptakan semula).

(Pertanyaan itu tidak juga berfaedah kepada mereka) bahkan engkau merasa hairan (terhadap keingkaran mereka), dan sebaliknya mereka mengejek-ejek (peneranganmu).

Dan apabila diperingatkan, mereka tetap tidak mahu menerima peringatan itu.

Dan apabila mereka melihat sesuatu tanda (yang membuktikan kekuasaan Kami dan kebenaranmu), mereka mencari-cari jalan memperolok-olokkannya, -

Serta mereka berkata: "Ini tidak lain hanyalah sihir yang nyata.

Anonymous said...

"Adakah sesudah kita mati serta menjadi tanah dan tulang, adakah kita akan dibangkitkan hidup semula?

"Dan adakah juga datuk nenek kita yang telah lalu (akan dibangkitkan hidup semula)?"

Jawablah:

"Ya, benar !(Kamu semua akan dibangkitkan) dengan keadaan hina-dina ".

(Kebangkitan ini mudah) kerana sesungguhnya ia boleh berlaku hanyalah dengan suara sahaja, maka dengan serta mereka semuanya (bangkit) melihat (apa yang akan jadi).

Dan (pada saat itu) mereka berkata:" Wahai celakanya kami, ini ialah hari balasan!"

(Lalu malaikat berkata kepada mereka):

" Ini ialah hari memutuskan hukum untuk memberi balasan yang dahulu kamu mendustakannya ".

(Allah berfirman kepada malaikat):

" Himpunkanlah orang-orang yang zalim itu, dan orang-orang yang berkeadaan seperti mereka, serta benda-benda yang mereka sembah -

(As-Saaffaat 37:22)

"Yang lain dari Allah serta hadapkanlah mereka ke jalan yang membawa ke neraka.

"Dan hentikanlah mereka (menunggu), kerana sesungguhnya mereka akan disoal:

Anonymous said...

(Mereka pada ketika itu tidak dapat berbuat apa-apa) bahkan mereka pada hari itu menyerah diri dengan hina (untuk diadili);

Dan masing-masing pun mengadap satu sama lain, sambil kata mengata dan cela mencela.

Pengikut-pengikut berkata (kepada ketuanya):

" Sesungguhnya kamu dahulu selalu datang menyekat kami (daripada beriman) dengan menggunakan kuasa kamu".

Ketua-ketuanya menjawab:

" (Tidak!) Bahkan kamulah sendiri tidak mahu menjadi orang-orang yang beriman!

"Dan kami (selain daripada mengajak kamu (tidak mempunyai sebarang kuasa memerintah kamu, bahkan kamu sememangnya kaum yang melampaui batas.

(Dengan keadaan diri kita yang sedemikian) maka tetaplah di atas kita janji seksa (yang dijanjikan) oleh Allah, bahawa kita semua tentu akan merasai (azab itu).

Anonymous said...

Maka sesungguhnya mereka semua pada hari itu, menderita azab bersama.

(As-Saaffaat 37:33)

Sesungguhnya demikianlah Kami melakukan kepada orang-orang yang berdosa.

Anonymous said...

Dalam hukum syariat Allah tak pernah pun Allah Taala mengajar suruh manusia mewakafkan harta benda, harta pusaka dan apa2 jua harta kepada mana2 pertubuhan atau jabatan agama. Kalau kau nak derma pun atas ikhlas tanpa perlu diugut ugut atau dipaksa paksa. Bagi zakat pun sama atas ikhlas. Tapi kalau kau jenis yang orang hari ni baru nak mula kerja je dah nak kena pikir bayar PTPTN lagilah Allah Taala tak paksa. Selesaikan hutang dulu mana yang mampu. Tak wajib pun bagi orang yang berhutang bayar zakat.

Tapi bagi kaum tarekat Ahmadiah ni apa jugak hukum yang boleh ditukar jadi duit diorang memang galakkan orang buat dan bayar. Wakaf, zakat, umrah, haji semua digalakkannya orang membayar dan menunaikan. Tujuannya senang diorang nak dapat harta dan duit free free. Tak payah buat keje susah2 dah dapat tanah pusaka, harta pusaka orang ramai. Hasil bagi kat yayasan diorang atau buat sekolah tahfiz tarekat diorang. Ni yang Allah Taala gelar kaum sesat. Perangai macam celaka kerja malas tau duk berlakon, berzikir, bersyair, bagi ceramah kitab menipu orang ramai. Baca quran pun mengejek ejek Allah Taala. Tapi duit dan harta orang yang lebih2 dia suruh wakaf kat dia. Fisabilillah kata dia saham akhirat nanti dapat banyak pahala. Sedang Allah dah cakap kau kaum yang menjual dan mendusta agama camana kau nak janji kat orang masuk syurga dgn pahala yang kau janjikan kat orang ramai?

Ini bukti Allah cakap kisah pengikut tegar Samiri Al Tareqat Mad Diah nama asal tareqat ni. Dulu Samiri sihir orang guna patung anak lembu emas. Dia jadikan patung emas tu sembahan bagi pengikut Nabi Musa. Emas tu kiasan orang menyembah wang ringgit, kesenangan dan kemewahan dunia. Hari ni tareqat sesat Ahmadiah ni buat benda sama jugak diorang tukarkan segala hukum tu jadi duit dalam menjalankan hukum syariat Allah Taala. Sebaliknya Alquran dia bakar supaya orang tak tahu hukum sebenar. Ni antara kejahilan dan kejahatan yang perlu ditentang.

Tapi Allah Taala bagi sikit2 dululah azab yang Dia turunkan. Allah lagi cekap bab permainan psikologi ni. Kau tengok dulu mayat askar kau jatuh helikopter terbungkang macamana? Apa kau ingat kau boleh lepas dari azab Dia. Belum lagi. Tu maksud Dia

Asal Sungai campak sungai,
Asal Kuala mati kat kuala,
Asal tanah masuk kubur,
Asal laut campak ke laut.

Anonymous said...

Kesederhanaan yang Allah Taala maksudkan dalam Islam Dia adalah orang2 yang mengikut segala suruhan dan patuh pada segala hukum dan larangan yang Allah dah tetapkan dalam Alquran. Bila Allah Taala perintah sesuatu perkara dia akan buat, akan dengar baik2, akan tunaikan janji dia sbg orang Islam, tak menipu, tak mencuri, tak shopping duit curi sesuka hati, tak bangga diri itu tanda2 orang yang bersikap sederhana pada Allah Taala. Jadi dia tak melawan, tak bongkak bila Allah tegur dan yang paling penting tak melampaui batas2 hukum yang Allah tetapkan. Tak berbuat sesuka hati mengikut nafsu sendiri.

Tapi bila Allah Taala tegur dia buat sombong, tunjuk lagak, rasa diri bagus pasal dia dah lama berkuasa memerintah dari zaman tok nenek dia dulu sampai sekarang dan sampai tahap dia rasa diri dia fit nak lawan Allah Taala ini bukan cara orang sederhana. Kemudian bila dia buat salah dia taknak mengaku, dia sembunyikan kesalahan dia. Dia buat pulak fitnah tuduhan pada org lain. Ini yang Allah panggil kaum yang melampaui batas. Kira teroris lah di sisi Allah Taala. Nampak macam bijak, tapi ini yang Allah Taala gelar kaum bodoh sombong. Dia nak mengajar Allah yang islam dia lagi wasatiyah dari Islam Allah Taala. Islam dia lagi tulen dari Allah Taala punya, syurga dia lagi baik dari syurga Allah Taala. Hukum dia lagi mudah diterima ramai dari hukum Allah Taala. Tu yang dia pegi bakar quran Allah sebanyak banyak yang boleh. Pasal dia rasa hukum2 quran yang dia cetak tu lagi baik dari Allah Taala punya.

Nampak macam sederhana tapi dia tak sedar dia menghina Allah Taala, tu pasal Allah Taala kutuk dan hina kumpulan dia. Dia rasa selamat pasal belum kena kat batang hidung dia. Tunggulah masa kau dapat azab kau pulak, sabar.

Anonymous said...

Dan juga mereka (yang diredhai Allah itu ialah) yang apabila membelanjakan hartanya, tiadalah melampaui batas dan tiada bakhil kedekut; dan (sebaliknya) perbelanjaan mereka adalah betul sederhana di antara kedua-dua cara (boros dan bakhil) itu.
(Al-Furqaan 25:67)
Dan juga mereka yang tidak menyembah sesuatu yang lain bersama-sama Allah, dan tidak membunuh jiwa yang diharamkan Allah membunuhnya (tak pancung rezki orang lain) kecuali dengan jalan yang hak (yang dibenarkan oleh syarak), dan tidak pula berzina; dan sesiapa melakukan yang demikian, akan mendapat balasan dosanya;

Akan digandakan baginya azab seksa pada hari kiamat, dan ia pula akan kekal di dalam azab itu dengan menerima kehinaan, -

Anonymous said...

Dan Al-Quran yang Kami wahyukan kepadamu ialah yang benar (segala-galanya) yang tetap mengesahkan Kitab-kitab yang diturunkan sebelumnya. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan sedalam-dalamnya akan keadaan sekalian hambaNya, lagi Maha Melihat dan memerhatikan.

Kemudian Kami jadikan Al- Quran itu diwarisi oleh orang-orang yang Kami pilih dari kalangan hamba-hamba Kami;

maka di antara mereka ada yang berlaku zalim kepada dirinya sendiri (dengan tidak mengindahkan ajaran Al-Quran),

dan di antaranya ada yang bersikap sederhana,

dan di antaranya pula ada yang mendahului (orang lain) dalam berbuat kebaikan dengan izin Allah. Yang demikian itu ialah limpah kurnia yang besar (dari Allah semata-mata).

(Faatir 35:32)

Anonymous said...

Islam zaman kita ni ada banyak jenis. Dari islam hadhari, maqashid, wasatiyah, ahmadiah, ahli sunah, syiah, wahabiyah, liberal, quranist dan bermacam2 hukum, kitab dan mazhab yang terdapat di seluruh dunia. Islam rekaan diorang ni pulak ada berbagai jenis hukum2 baru yang digubalnya sendiri ikut sedap hati dan hawa nafsu masing2. Tujuannya diorang menggunakan nama islam ni pertama mudah dan senang dapat pengikut dan senang nak bodoh2kan orang ramai guna islam yang diorang gubah ikut sukahati tanpa kebenaran Allah Taala. Senang pulak nak menyesatkan kaum yang ramai dgn menggunakan islam. Bila Allah Taala tegur pakai Alquran dia kata Allah Taala tu perasan diri Dia suci.

Memanglah Allah Taala tu maha suci, maha tahu selok belok penipuan dan penyelewengan yang kau buat. Kau belum lahir lagi firaun samiri dulu dah buat perangai jahat yang kau buat hari ni. Tu pasal Dia ulang je balik ayat2 quran supaya orang ramai pikir perangai waris2 firaun dan samiri dajjal laknat macamana rupanya bila dia mengguna gunakan islam dan alquran buat sihir. Diubahnya isikandung Alquran tu supaya orang ramai taat, sembah, sanjung, puja dan dengar cerita dia. Supaya orang ramai ikut hukum2 taghut yang dia buat. Allah Taala tu kan lagi lama hidup sebelum kau, tu yang Dia cakap kau nampak macam bijakpandai, tapi otak bodoh taknak pikir dengan Allah Taala pun kau nak tipu macam Allah tu baru hidup.

Islam yang kau perjuangkan mana sama dengan Islam Allah Taala. Dia Islam Dia, kau islam kau. Allah ada syurga Dia, kau ada syurga ciptaan kau. Memang kerja kaulah dajjal laknat menipu orang menjanjikan syurga dunia, sampai akhirat masuk neraka. Tak pasal je mati katak memperjuangkan berhala.

Anonymous said...

Muhammad yang kamu tuduh dengan berbagai tuduhan itu, tidaklah ia menyeleweng (dari jalan yang benar), dan ia pula tidak sesat (dengan kepercayaan yang salah).

(An-Najm 53:2)

Dan ia tidak memperkatakan (sesuatu yang berhubung dengan agama Islam) menurut kemahuan dan pendapatnya sendiri.

Segala yang diperkatakannya itu (sama ada Al-Quran atau hadis) tidak lain hanyalah wahyu yang diwahyukan kepadanya.

wahyu itu (disampaikan dan) diajarkan kepadanya oleh (malaikat jibril) yang amat kuat gagah,

Hati (Muhammad) tidak mendustakan apa yang dilihatnya.

Jika demikian, patutkah kamu hendak membantahnya mengenai apa yang telah dilihatnya?

Benda-benda yang kamu sembah itu tidak lain hanyalah nama-nama yang kamu dan datuk nenek kamu menamakannya.

Allah tidak sekali-kali menurunkan sebarang bukti yang membenarkannya. Mereka yang berbuat demikian, tidak menurut melainkan sangkaan-sangkaan dan apa yang diingini oleh hawa nafsunya. Padahal demi sesungguhnya telah datang kepada mereka petunjuk dari Allah.

Adakah manusia tetap akan dapat mencapai segala yang dicita-citakannya? (Tidak!).

Kerana Allah jualah yang menguasai segala urusan akhirat dan urusan dunia.

Anonymous said...

(Kepentingan dunia) itulah sahaja tujuan terakhir dari pengetahuan yang dicapai oleh mereka. Sesungguhnya Tuhanmu, Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang yang mendapat hidayah petunjuk.

Dan Allah jualah yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi; (diciptakan semuanya itu) untuk membalas orang-orang yang berbuat jahat menurut apa yang mereka lakukan, dan membalas orang-orang yang berbuat baik dengan balasan yang sebaik-baiknya.

(Iaitu) orang-orang yang menjauhi dosa-dosa besar serta perbuatan-perbuatan yang keji, kecuali salah silap yang kecil-kecil (yang mereka terlanjur melakukannya, maka itu dimaafkan). Sesungguhnya Tuhanmu Maha Luas keampunanNya. Ia lebih mengetahui akan keadaan kamu semenjak Ia mencipta kamu (berasal) dari tanah, dan semasa kamu berupa anak yang sedang melalui berbagai peringkat kejadian dalam perut ibu kamu; maka janganlah kamu memuji-muji diri kamu (bahawa kamu suci bersih dari dosa). Dia lah sahaja yang lebih mengetahui akan orang-orang yang bertaqwa.

(An-Najm 53:32)

Adakah engkau mengetahui (keburukan) orang yang berpaling (dari menurut kebenaran kerana ia dihasut)?

Dan setelah ia memberi sedikit pemberiannya, ia memutuskannya kerana menurut hawa nafsunya? (mengungkit ungkit perasan diri banyak jasa).

Anonymous said...

Atau belumkah ia diberitahu akan apa yang terkandung dalam Kitab-kitab Nabi Musa?

Dan juga (dalam Kitab-kitab) Nabi Ibrahim yang memenuhi dengan sempurnanya (segala yang diperintahkan kepadanya)?

Dan bahawa sesungguhnya kepada hukum Allah kesudahan (segala perkara);

Dan bahawa sesungguhnya, Dia lah yang menyebabkan (seseorang itu bergembira) tertawa, dan menyebabkan (seseorang itu berdukacita) menangis;

Dan bahawa sesungguhnya, Dia lah yang mematikan dan menghidupkan;

Dan bahawa sesungguhnya, Dia lah yang membinasakan kaum "Aad" yang pertama

Dan kaum "Thamud". Maka tidak ada seorangpun (dari kedua-dua kaum itu) yang dibiarkan hidup

Dan kaum Nabi Nuh sebelum itu (telah juga dibinasakan). Sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang sangat zalim dan sangat melampaui batas.

Lalu (penduduk) bandar-bandar itu diliputi azab seksa yang meliputinya.

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Allah yang engkau ragu-ragukan (wahai manusia)?

(Al-Quran) ini adalah pemberi amaran di antara jenis-jenis amaran yang telah lalu!

(An-Najm 53:56)

Telah hampir masa datangnya saat yang dekat (hari kiamat)



Anonymous said...

Muhammad dulu sampaikan Alquran guna wahyu sampai kat kau hari ni dah ada wahyu baru pulak jadi wasatiyah, sederhana dalam segala galanya. Dalam sederhana menipu mencuri tak tinggal. Mana tak kena panah petir helikopter tu. Buat SAR buaya pulak hurung. Mungkin buaya tu cari orang yang ambik sedara mara dia buat beg Birkin kat Malaysia. Buaya pun kau sembelih. Buaya pun kenal perangai orang tamak, tak cukup LV, Birkin, Ferragamo segala apa benda atas dunia ni semua dia nak beli. Tak cukup cukup.

Wasatiyah mak hayah happy mommy day.

Anonymous said...

Ahli kitab ni diorang nak Allah Taala hormat hukum dan fatwa2 yang dia dah buat. Jadi diorang dah bincang ramai2 yang Alquran Allah Taala boleh dibakar. Suka ke tak suka Allah Taala kena terima pasal diorang ulamak dan mufti yang bertaraf dunia.

Camana Allah Taala tak gelar diorang kaum bodoh sombong. Sikap bodoh tak boleh diajar. Kemudian sombong pulak tu nak suruh Allah Taala hormat keputusan ijtihad dan fatwa yang dia buat. Meh sini Allah bakar lidah kau sorang2. Biar korang tak boleh baca kitab banyak2. Kurang sikit kau nak menipu. Kau suka kalau Allah Taala buat macam tu? Kalau iyapun kau bodoh tak boleh paham Alquran kau tak payahlah bakar. Simpan tanam je dalam tanah bagi cacing baca. Kurang2 binatang tu boleh belajar. Yang kau manusia taraf dunia Allah Taala cakap sikit pun tak boleh paham, lepas tu mendustakan apa Allah cakap. Tak ke kurang ajar. Ni perangai kaum yakjud makjud tak paham bahasa. Suka merosakkan petunjuk. Lepas tu nak mengajar Allah taala.

Jangan banggalah kau bertaraf dunia, pasal akhirat memang kau taraf neraka paling bawah. Taraf rendah hina dina. Pasal Allah dah cakap

(Kepentingan dunia) itulah sahaja tujuan terakhir dari pengetahuan yang dicapai oleh mereka. Sesungguhnya Allah, Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya,

Anonymous said...

Ni pesan Allah taala pada mufti2 sombong seluruh Malaysia

`Dan (dengan ajaran Al-Quran nyatalah) bahawa sesungguhnya:

(ketua, mufti) yang kurang akal pertimbangannya dari kalangan kita telah mengatakan terhadap Allah kata-kata yang melampaui kebenaran;

Al-Jinn 72:4)

Dan bahawa sesungguhnya (nyatalah kesalahan) kita menyangka bahawa manusia dan jin tidak sekali-kali akan berani mengatakan sesuatu yang dusta terhadap Allah.

Anonymous said...

Sehingga apabila ia sampai di antara dua gunung, ia dapati di sisinya satu kaum yang hampir-hampir mereka tidak dapat memahami perkataan dan tak reti bahasa.

Mereka berkata:

"wahai Zulkarnain, sesungguhnya kaum Yakjuj dan Makjuj sentiasa melakukan kerosakan di bumi;

oleh itu, setujukah kiranya kami menentukan sejumlah bayaran kepadamu (dari hasil pendapatan kami) dengan syarat engkau membina sebuah tembok di antara kami dengan mereka?"

(Al-Kahfi 18:94)

Dia menjawab: "(kekuasaan dan kekayaan) yang Tuhanku jadikan daku menguasainya, lebih baik (dari bayaran kamu); oleh itu bantulah daku dengan tenaga (kamu beramai-ramai) aku akan bina antara kamu dengan mereka sebuah tembok penutup yang kukuh.

(Setelah itu) berkatalah Zulkarnain:

"Ini ialah suatu rahmat dari Allah; dalam pada itu, apabila sampai janji Allah, Dia akan menjadikan tembok itu hancur lebur, dan adalah janji Allah itu benar".

Dan Kami biarkan mereka pada hari itu (keluar beramai-ramai) bercampur-baur antara satu dengan yang lain; dan (kemudiannya) akan ditiup sangkakala, lalu Kami himpunkan makhluk-makhluk seluruhnya di Padang Mahsyar.

Dan Kami perlihatkan neraka Jahannam, pada hari itu kepada orang-orang kafir, dengan pendedahan yang jelas nyata;

(Iaitu) orang-orang yang mata dan hatinya telah tertutup daripada melihat tanda-tanda yang membawa kepada mengingatiKu, dan mereka pula tidak dapat mendengar sama sekali.

Maka adakah orang-orang kafir menyangka bahawa mereka mengambil hamba-hambaKu sebagai makhluk-makhluk yang disembah, selain daripadaKu, dapat menolong mereka?

Sesungguhnya Kami telah sediakan neraka Jahannam bagi orang-orang kafir itu sebagai tempat tetamu.

Anonymous said...

(Demikianlah keadaan mereka) hingga apabila terbuka tembok yang menyekat Yakjuj dan Makjuj, serta mereka meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi.

Dan hampirlah datangnya janji hari kiamat yang benar, maka dengan serta-merta pandangan mata orang-orang yang kufur ingkar terbeliak (sambil berkata dengan cemas):

"Aduhai celakanya Kami. Sesungguhnya kami telah tinggal dalam keadaan yang melalaikan kami daripada memikirkan perkara ini, bahkan kami telah menjadi orang-orang yang menganiaya diri sendiri".

Sesungguhnya kamu dan apa yang kamu sembah, (berhala, duit, dato seri)

yang lain dari Allah, menjadi bahan-bahan bakaran yang dilimparkan ke dalam neraka Jahannam; kamu (sudah tetap) akan memasukinya.

Kalaulah mereka (yang kamu sembah) itu tuhan-tuhan,

tentulah mereka tidak masuk ke dalam neraka; dan (ketahuilah),

semuanya (yang menyembah dan yang disembah) akan kekal dalam neraka selama-lamanya.

(Al-Anbiyaa' 21:99)

Anonymous said...

Perangai yakjuj makjuj ni dia memang suka turun dari tempat tinggi. Takdelah tinggi mana pun cuma dia suka turun dari tampuk2 kuasa dan pangkat yang dia pegang dalam jawatan dunia dia saja. Jadi dia kaum yang yang suka bermegah megah dengan jawatan, pangkat, duit dan kuasa yang dia ada. Tapi hakikat tujuan dia turun tetap sama nak merosakkan jalan2 Allah, menganiaya orang ramai, menipu, mencuri, menyamun cara halus hinggakan bila ditegur dia akan buat tak reti tak paham bahasa pasal mata dia buta dan pekak telinga. Macam tu lah kiasan yang Allah Taala cakap hampir tak memahami perkataan Allah taala. Yakjuj tu ayahjuj, makjuj tu pulak mak dia perangai laki bini dua2 sama, suka buat binasa angkara.

Tak hairanlah kalau hari ni ahli kitab ramai yang suka menipu baca kitab. Buat fatwa sendiri secara sengaja merosakkan hukum2 dan fatwa Alquran yang Allah dah tetapkan. Dia tak sedar apa yang dia buat tu semua merosakkan kehidupan manusia bila dia ubah hukum dan Alquran Allah Taala. Bila dah rosakkan dia taknak mengaku pulak tu. Dia rasa apa yang dia buat tu habis baik berjuang untuk agama.

Kalau kau ketua dengan timbalan ketua pun boleh berbunuhan, berpancungan sesama sendiri. Memang nyatalah apa yang Allah cakap bila sampai janji dia yakjuj makjuj ni keluar orang ramai boleh tengok sendirilah jahat tak jahat perbuatan kaum ni. Konon nak bangga terbaik di dunia.

Anonymous said...

Katakanlah : "Mahukah Kami khabarkan kepada kamu akan orang-orang yang paling rugi amal-amal perbuatannya?

(Iaitu) orang-orang yang telah sia-sia amal usahanya dalam kehidupan dunia ini, sedang mereka menyangka bahawa mereka sentiasa betul dan baik pada apa sahaja yang mereka lakukan".
(
Al-Kahfi 18:104)

Merekalah orang-orang yang kufur ingkar akan ayat-ayat Allah dan akan pertemuan denganNya; oleh itu gugurlah amal-amal mereka; maka akibatya Kami tidak akan memberi sebarang timbangan untuk menilai amal mereka, pada hari kiamat kelak.

(Mereka yang bersifat) demikian, balasannya neraka Jahannam, disebabkan mereka kufur ingkar, dan mereka pula menjadikan ayat-ayatKu dan Rasul-rasulKu sebagai ejek-ejekan.

Mereka mendayu-dayu (kesakitan) di dalam neraka, dan mereka pula di situ tidak dapat mendengar sesuatu yang menyenangkan.

(Al-Anbiyaa' 21:100)

Anonymous said...

Ustaz dan mufti2 kitab ni kalau mengajar dia cerita yang yakjuj makjuj tu rupa macam binatang. Duduk dalam gua gua bawah tanah. Perangai jahat suka bunuh orang. Tapi dia tak sedar segala cerita Allah cerita pasal dajjal, firaun, samiri, yakjuj makjuj tu semua ada pada dia dan kumpulan diorang. Ini antara sebab kenapa ulamak dan imam2 kitab ni ubah maksud quran Allah Taala dan jadikan dongeng2 kitab. Dia ubah cerita Alquran jadi dongeng2 lucu dan tak lucu untuk menghibur dan menakut nakutkan orang ramai dengan cerita rekaan mereka. Supaya orang ramai tak kenal dan taktau yang perangai2 jahat yang ada dalam quran tu Allah maksudkan pada kumpulan dia. Ni halus tak halus menipunya ahli kitab ni. Tapi Allah Taala lagi cerdik.

Yang Dia maksudkan tembok tu hakikatnya penghalang dan pemisah yakni sebuah Alquran yang benar untuk menghalang dan mematikan segala macam penipuan fakta, hukum, fatwa rekaan mufti dan cerita2 bohong kitab2 yang diorang karang untuk menipu manusia. Kitab2 imam ulamak diorang lah yang banyak merosakkan dan menyesatkan manusia. Memang diorang ni nampak muka manusia tapi nafsu diorang macam haiwan suka melampaui batas hukum, taknak guna hukum Allah suka ikut hukum kitab sendiri. Itulah perangai haiwan. Haiwan yang duduk gua2 batu serba mewah dengan perabot2 mahal hasil duit menipu dan menjual agama.

Namun bila sampai janji Allah itu benar tembok tu pun hancur lebur maka hari ni kita dapatlah saksi sendiri macam mana kaum yakjuj makjuj ni menghancur leburkan Alquran Allah Taala bakar banyak2. Dah hilang tembok penghalang orang pun hilang pedoman maka banyaklah kersoakan dan kebinasaan yang berlaku. Nyatalah apa yang Allah cakap kaum yakjuj makjuj suka berbuat kerosakan di muka bumi.

Kau nak lari mana? Allah Taala kenal korang siapa. Tak payah berlakonlah.

Anonymous said...

(Ingatlah) hari Kami menyeru tiap-tiap kumpulan manusia dengan nama imamnya,(ketua, presiden)
kemudian sesiapa diberikan Kitabnya di tangan kanannya, maka mereka itu akan membacanya (dengan sukacita), 
dan mereka tidak dikurangkan (pahala amal-amalnya yang baik) sedikitpun.
(Al-Israa' 17:71) 
Dan (sebaliknya) sesiapa yang berada di dunia ini (dalam keadaan) buta (matahatinya), 
maka ia juga buta di akhirat dan lebih sesat lagi jalannya.

Anonymous said...

Satu naib presiden ulamak sedunia cakap akhir zaman ni ramai orang bukan islam yang nak masuk islam. Memang betul datuk seri, pasal orang yang mengaku islam hari ni ramai yang kafir dan kufur. Walaupun dia pakai serban putih dan boleh tafsir ayat2 quran.

Sebabnya diorang yang mengaku tahfiz dan pentafsir Alquran ni bila mengaji dan mengkaji tak berapa ikhlas. Suka mengharap balasan, pujian, pangkat, nak jadi tuan guru supaya murid dan pengikut dia muliakan dia, nak jadi menteri besar pun ada pendek kata nak masyur dan namanya disebut sebut sebagai tuan ulamak ataupun tuan guru. Sedang di sisi hukum Allah dia tak layak mengajar pun. Cuma dia rasa perasan bila mengaji jauh ke negeri arab tu dia dah boleh berdakwah macam nabi. Balik Malaysia orang awam boleh jadikan dia guru yang mesti dihormati lagi disegani. Jadi guru kitab kitab memang layaklah tuan haji. Tafsir quran tapi mengajar kitab imam2. Imam syafie, ghazali dan imam2 yang tak diiktiraf Allah dan Muhammad. Masa belajar Madinah Mesir dulu diorang tak cakap ke yang Muhammad dulu takde mengajar kitab imam syafie?

Inilah bukti yang Allah Taala cakap, dia suka buat ikut suka hati, ikut hukum kitab2 sendiri jadi macam haiwan. Dia ingat Allah Taala tu taktau dan tak nampak yang gang kumpulan Ahli Sunnah dialah yang pegi campak abu quran dalam laut banyak2. Inilah dia orang yang Allah cakap terang2 buta matahati, tak paham bahasa dan buat2 tak paham. Lepas tu nak lakon pura2 baik. dah lupa camana banjir lumpur hitam melanda Terengganu dulu? Mata dah tak berapa nampak ke? Lumpur yang datang tu kan hitam sama macam quran yang kau bakar. Kau gagal nak tafsir kot apa yang Allah nak cakap dengan kau.

(Ingatlah) hari Kami menyeru tiap-tiap kumpulan manusia dengan nama imamnya,(ketua, presiden, tuan guru)

Dan (sebaliknya) sesiapa yang berada di dunia ini (dalam keadaan) buta (matahatinya),
maka ia juga buta di akhirat dan lebih sesat lagi jalannya.

Anonymous said...

Jangan kita ingat pikiran positif tu semuanya baik. Belum tentu lagi. Jangan kita pandang luaran, percakapan dan perbuatan seseorang tu nampak baik dan warak dia betul, tak belum lagi. Itu sebab Allah Taala pesan balik pada semua umat manusia

"Mahukah Kami kaborkang pada mung akan orang-orang yang paling rugi amal-amal perbuatangnya?

(Iaitu) orang-orang yang telah sia-sia amal usahenya dalam kehidupang dunia ini,

sedang mereka menyangke bahwe mereka sentiasa betol dan baik pada ape saje yang mereka lakukang".



Anonymous said...

(Apabila datangnya balasan rancangan jahat itu maka)

adakah bagi mereka Tuhan (yang dapat menyelamatkan mereka) selain dari Allah?

Maha Suci Allah dari apa yang mereka sekutukan itu

Dan kiranya mereka melihat sepotong besar dari langit gugur (untuk menimpa mereka), mereka akan berkata: "(Itu adalah) awan yang bertompok - berlapis-lapis!"

(Kalau keingkaran dan kedegilan mereka sampai begitu sekali) maka biarkanlah mereka sehingga mereka menemui hari yang padanya mereka akan binasa -

(Iaitu) hari segala rancangan jahat dan tipu daya mereka tidak dapat mendatangkan sebarang faedah kepada mereka, dan mereka pula tidak diberikan pertolongan.

(At-Tuur 52:46)

Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu akan beroleh azab seksa selain dari azab yang tersebut, akan tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Anonymous said...

Kalau tuan guru datuk seri pandai nak tafsir ayat atas ni silalah.

Inilah cara Allah Taala menyindir orang buta tak nampak, tapi dia perasan diri dia tau perkara agama. Perasan dia boleh jadi guru. Orang yang taktau nak bezakan antara azab dengan ujian. Taktau nak bezakan antara benar dengan salah. Yang dia tau ceramah kat orang ramai kena sangka baik dan always positive je. Sedang dia tak sedar Allah Taala nak mengazab dia di dunia dan akhirat.

Itu pasal Allah cakap bila korang kaum yakjuj makjuj ni pegi bakar tembok yang Allah Taala buat. Kau sendiri pun boleh jadi rosak binasa. Pasal dah takde tembok pemisah yang menghalang antara yang benar dan yang salah. Semua langgar janji nampak baik. Akhirat neraka.

Anonymous said...

Syukurlah mak ayah kita tak mengantar kita pegi belajar sampai Mesir Jordan masa dulu. Belajar dengan band rock melayu je Bumi Putra Rockers. Baru kita paham kenapa abang2 rock kapak ni semua kena gam masa kita kecik2 dulu. Bukan pasal diorang selebet, berambut panjang atau bertumbuk di battle of the band. Rupanya paham dan kiasan diorang lagi halus daripada mufti ulamak tuan guru ni semua. Itu pasal kerajaan gam diorang daripada masuk tv. Patutnya kau ban lah ulamak ustaz2 penipu ni. Buat ceramah cerita kitab sesat lagi menyesatkan.

Anonymous said...

BPR yakjud makjud
.
Di hujung dunia ada bencana yang mengerikan
Ada terpedaya ada yang berkuasa
Yakjud memerintah Makjud membinasakannya
Bani Adam yang akan menjadi mangsanya jika mengikut perasaan seperti dia
.
Di zaman ini apakah ia berkuasa
Wahai manusia dengarkan kalimat Tuhan
Yakjud memerintah Makjud membinasakannya
Di dunia ini yang akan menjadi mainannya
Bani Adam yang akan menjadi mangsanya jika mengikut perasaan seperti dia
.
Di zaman ini apakah ia berkuasa
Wahai manusia dengarkan kalimat Tuhan
Yakjud memerintah Makjud membinasakannya
Di dunia ini yang akan menjadi pentasnya
Yakjud dan Makjud memerintah jika manusia terlupa dengan perintah Tuhannya

Thank u abang Awang BPR. Awok lagi bijok dari tuang guru Awang hok perasang tu. Hujung dunia tu betullah kat area Malaysia. Memang betol banyok penipu lebong duk pedaye kang orang guna agame. Jangang ade pulok puok2 buduh ni tuduh BPR tu putra bani tamim.

Anonymous said...

Ahli2 kitab ni diorang memang kaum yang suka berangan. Cita2 besar nak jadi pejuang agama. Nak berdakwah nak ikut nabi. Tu yang sampai ada sorang anak murid Harun Din pegi buat cerita bodoh fitnah Nabi Ibrahim. Difitnahnya Nabi Ibrahim tu kawin sampai 3 macamkanlah nabi2 Allah Taala ni gatal sangat nak kawin ramai2 macam guru2 dan ulamak2 ahli sunnah kitab dia. Dia cakap imam masjidil Aqsa tunjuk kat dia satu KITAB cerita pasal Qoturah tu bini yang ketiga nabi Ibrahim. Keturunan Qoturah yang lahirkan kaum ahli2 kitab melayu macam dia.

Awat lah bodoh sangat ahli2 kitab ni. Dia pegi merantau sampai Palestin orang tu tunjuk satu kitab kat dia terus dia percaya. Kalau orang tunjuk kat dia kat masjid tu ada tanda taik kuda nabi pun dia caya jugak. Ni petanda jugak orang2 buta. Takmau berpikir, serban ketat sangat. Kan Palestin hari ni banyak yahudi. Dah tentulah kitab2 tu dia yang tulis. Yahudi tu kan bapak segala ahli kitab. Tapi memang betui lah hang pun sama ada keturunan yahudi macam diorang. Suka karang dan baca kitab2. Tu memang tak dinafikanlah. Ada hati nak mewarisi nabi rasul. Tapi suka baca kitab. Baca quran berabuk abuk. Tapi satu hapah tak paham. Serupa macam keldai kendong kitab. Kitab letak kat buntut baca kat mulut. Isi dalam apa taktau. Main ikut cerita orang.

Itu hari mufti duk fitnah saidina Usman. Hari ni ada lagi sorang duk fitnah Nabi pulak. Memang sah lah hangpa ni semua kaum dajjal yakjud makjud. Asal masuk tv je ada je fitnah yang dia buat.

Anonymous said...

Ingatlah!

Kamu ini orang-orang (bodoh), kamu telah memajukan bantahan tentang perkara yang kamu ada pengetahuan mengenainya (yang diterangkan perihalnya dalam Kitab Alquran),

maka mengapa kamu membuat bantahan tentang perkara yang tidak ada pada kamu sedikit pengetahuan pun bersabit dengannya?

Dan (ingatlah), Allah mengetahui (hakikat yang sebenarnya) sedang kamu tidak mengetahuinya.

(A-li'Imraan 3:66)

Bukanlah Nabi Ibrahim itu seorang pemeluk agama Yahudi, dan bukanlah ia seorang pemeluk agama Nasrani, (maksud Dia Nabi Ibrahim tu bukan ahli kitab kitab)

tetapi ia seorang yang tetap di atas dasar Tauhid sebagai seorang Muslim (yang taat dan berserah bulat-bulat kepada Allah), dan ia pula bukanlah dari orang-orang musyrik.

Sesungguhnya orang-orang yang hampir sekali kepada Nabi Ibrahim (dan berhak mewarisi agamanya) ialah orang-orang yang mengikutinya dan juga Nabi (Muhammad) ini serta orang-orang yang beriman (umatnya - umat Islam).

Dan (ingatlah), Allah ialah Pelindung dan Penolong sekalian orang-orang yang beriman.




Kan dah kena bodoh dengan Allah Taala.

Anonymous said...

Segolongan dari Ahli Kitab suka dan berangan-angan kiranya mereka dapat menyesatkan kamu;

padahal mereka tidak akan menyesatkan melainkan dirinya sendiri,

dan mereka pula tidak menyedari (akibat yang buruk itu).

(A-li'Imraan 3:69)

Wahai Ahli Kitab! Mengapa kamu kufurkan (ingkarkan) ayat-ayat keterangan Allah padahal kamu menyaksikan kebenaranNya?

Wahai Ahli Kitab! Mengapa kamu campur adukkan yang benar dengan yang salah, dan kamu pula menyembunyikan kebenaran padahal kamu mengetahuinya?

Dan berkatalah segolongan dari Ahli Kitab (sesama sendiri):

"Berimanlah kamu kepada Al-Quran yang diturunkan kepada orang-orang yang beriman itu:

pada sebelah pagi,

dan kufurlah (ingkarlah) pada petangnya,

supaya mereka (merasa ragu-ragu, lalu) kembali menjadi kafir semula".

Hang tau tak camana maksud Allah Taala cakap tu? Dia tuju kat orang2 macam hang lah. Pagi duk baca Quran. Malam ceramah masuk tv terus baca kitab2. Mana Dia tak panggil hang kapir.
Tulah ikut ugama tuhan harun lagi. Tah hapa apa kitab yang hang belajaq. Pelaq betui hang ni.

Anonymous said...

Dan (ingatlah), Allah ialah Pelindung dan Penolong sekalian orang-orang yang beriman.
.
Ini bukti Allah nyatakan Dia sendiri menolong dan melindung nabi rasul dia dan orang beriman. Walaupun nabi rasul tu semua dah takde kat alam dunia ni Allah tetap pelihara dan bela kebenaran nabi2 dia dari tohmahan dan fitnah.
Ini bukti hadis sahih Allah Taala macamana Allah pelihara kebenaran cerita2 Alquran dan hadis2 nabi Dia daripada diubah dan dirosakkan oleh ahli2 kitab melayu. Pasal Dia tau akhir zaman kumpulan ahli sunnah ni akan buat fitnah dan cerita dongeng pasal nabi Dia. Dan Dia tau akan muncul kumpulan terkutuk ni yang akan jadi musuh2 Dia. Tapi berangan dan perasan diorang pejuang agama, pembela dan pendakwah islamiah. Perasan nak lahirkan ulamak. 

Anonymous said...

Habis episod anak murid Harun Din fitnah nabi Ibrahim masuk pulak cerita fitnah baru di buat oleh sorang Senator. Dia ingat dia ada pangkat boleh memerintah dia boleh suka2 nak buat fitnah pada nabi Muhammad dan Allah Taala pulak. Ni yang diorang silap.

Ada ke dia cakap Muhammad Rasulullah bersabda

“Sesungguhnya ALLAH, para malaikat-Nya, penduduk langit dan bumi sehinggakan semut dalam lubangnya dan sehinggakan ikan (di laut) berselawat (mendoakan rahmat) ke atas orang yang mengajarkan kebaikan kepada manusia”. Hadith hasan riwayat Miji.

Ini tah imam masjid mana la pulak serah kitab kat dia tulisan macam ni? Kan Allah Taala tu cakap

Innallaha wa malaikatahu yu sollu na alan nabiy, ya ayyuhallazi na amanu sollu alaihi wasallimu taslima.

Cuba kau kumpul semua ahli tahfiz dan pentafsir Alquran seluruh Malaysia ni semua ramai ramai? Cuba tanya kat ahli2 kitab ni semua mana datang perkataan semut dengan ikan dalam ayat tu? Memang betullah tu brader rock BPR cakap, yakjud memerintah, makjud membinasakan. Kedua duannya tagteam buat fitnah pada nabi2. Reka cerita dongeng. Asal masuk tv suratkhabar je sebarkan fitnah. Pandai2 je dia pegi tambah sampai semut, ikan, tapir, tenuk cipan semua keluar dalam cerita kitab dia. Tah Mizi mana pulak yang riwayat cerita tu tak pasti pulak.

Allah Taala cakap alam ni semua bertasbih pada Dia dalam bahasa yang kau sendiri pun taktau. Itu saja. Cuba kau pandang pada burung merbok, balam, tekukur tu. Apa bunyi dia? Qur, Kur, Qur, Qur macam tu lah tasbih burung. Dia nak sebut Quran cuma bila dia dah jadi binatang lidah dia dah tak sempurna dia sebutlah separuh "Qur" saja. Sampai kat kau yang perasan bijak kira2 semut dalam lubang, ikan laut pun nak selawat. Kau tunjuk sikit bukti camana rupanya bunyi selawat semut api kat rumah kau? Taktaulah kalau bini kau goreng ikan kat rumah ada dengar ikan tu berselawat dalam kuali ke kan, meme tinggi ilmu demo.

Anonymous said...

Dengar baik baik ayat keterangan Allah ni.


Turunnya Kitab Al-Quran ini dari Allah, Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

(Az-Zumar 39:1)

Sesungguhnya Kami menurunkan Al-Quran ini kepadamu dengan membawa kebenaran;

oleh itu hendaklah engkau menyembah Allah dengan mengikhlaskan segala ibadat dan bawaanmu kepadaNya.

Sesungguhnya Allah dan malaikatNya berselawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) kepada Nabi ;

wahai orang-orang yang beriman berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan penghormatan yang sepenuhnya.

(Al-Ahzaab 33:56)

Sesungguhnya orang-orang yang melakukan perkara yang tidak diredai Allah dan RasulNya, Allah melaknatkan mereka di dunia dan di akhirat, dan menyediakan untuk mereka azab seksa yang menghina.

Dan orang-orang yang mengganggu serta menyakiti orang-orang lelaki yang beriman dan orang-orang perempuan yang beriman dengan perkataan atau perbuatan yang TIDAK TEPAT (buat cerita fitnah pasal nabi) dengan sesuatu kesalahan yang dilakukannya, maka sesungguhnya mereka telah memikul kesalahan menuduh secara dusta, dan berbuat dosa yang amat nyata.


Kau nak tau kenapa Syaaban bulan Nabi? Pasal Allah Taala sendiri turun untuk menjawap dan menangkis segala fitnah2 jahat yang kau sangkakan baik yang kau buat pada nabi dan rasul Dia. Ni tanda diorang berguru dengan orang2 yang takde adab. Guru2 kitab dia banyak mengajar anak2 murid buat fitnah dan cerita2 dongeng pada Allah Taala dan para nabi. Ini sebab kenapa Allah Taala cakap ahli kitab sejahat jahat makhluk.

Anonymous said...

Sejarah penubuhan jabatan mufti di Malaysia dipelopori oleh pengamal Tarekat Ahmadiah. Tujuan dia buat macam tu pasal dia ada hakikat nak mengarah dan memerintah. Nak mempengaruhi orang awam dengan sistem tarekat dan kitab2 ulamak dia. Ini antara sebab kenapa Malaysia ni ada jabatan mufti yang perasan diri tahu hal ehwal agama. Ulamak tarekat ni sikap dia sama macam imam2 syiah iran. Diorang nak orang awam ni semua dengar, ikut, belajar dan paham segala cerita dan fatwa kitab2 diorang. Ini yang Allah Taala panggil Ahli Sihir. Dia menyihirkan orang dengan ilmu agama untuk sesatkan manusia.

Macamana Allah Taala tak panggil diorang sesat. Dia ceramah mengajar orang ramai jangan tinggalkan semayang. Dia ceramah cakap semayang tu tiang agama, penting. Tapi kita pandang bila tiap2 kali Jumaat dia sendiri pegi tinggalkan semayang Zuhur. Semayang Jumaat je dia buat. Agaknya dijamakkan sekali zuhur dengan Jumaat tu. Inilah fatwa ajaran sesat, cakap tapi tak buat. Dia sendiri meninggalkan amal yang wajib.

Kan Allah Taala cakap

Wahai orang-orang yang beriman!

Apabila diserukan azan (bang) untuk mengerjakan sembahyang pada hari Jumaat, maka segeralah kamu pergi sembahyang untuk mengingati Allah (dengan mengerjakan sembahyang jumaat) dan tinggalkanlah berjual-beli (pada saat itu); yang demikian adalah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui (hakikat yang sebenarnya),

Bilamasa Allah Taala suruh kau tinggalkan semayang Zuhur? Orang beriman tu kan ada laki ada perempuan, bilamasa Allah Taala suruh orang perempuan tinggalkan Semayang Jumaat? Itu pasal hari ni kau tengok orang pempuan ni banyak perangai yang bukan2. Semayang Jumaat taknak buat. Ini jahat tak jahat kesesatan yang dibuat hasil dari fatwa2 sesat mufti2 tarekat Ahmadiah. Dia ingat dia pakai lawyer Allah Taala tak boleh jawap penipuan dia.

Anonymous said...

Kalau korang semua tak sedar dan nak tau apa sebab Allah Taala fatwakan dan cakap Tarekat Ahamdiah ni tarekat iblissiyah dan syaitaniah di bawah ni ada beberapa ayat untuk dipikirkan bersama. Cuba pikir dah berapa ramai keturunan melayu yang mengaku islam dah disesatkan dengan ajaran tarekat ahli sunnah ni. Dah berapa kali Jumaat korang tinggalkan semayang Zuhur? Kalau kata ajaran ulamak muktabar ni 3 kali solat Jumaat tinggal pun dah kapir. Yang kau tinggal semayang zuhur secara sengaja tiap2 kali Jumaat dari kecik sampai tua kapir apa pulak? Orang kapir mana boleh puasa, tak layak. Tak diterima Allah Taala, puasa ramadan sia sia je lapar dahaga. Cuba kau kira rakyat Malaysia ni ada berapa juta orang? Dah berapa ramai yang dah kau sesatkan.

Apa apa pun layanlah azab balasan yang bakal kau terima nanti

Dan berkatalah malaikat yang sentiasa ada bersama-samanya: "Inilah (Kitab catitan iman dan amal) orang yang terletak dalam jagaanku, siap sedia (untuk dibicarakan)".

(Setelah tiap-tiap orang dibicarakan, Allah berfirman kepada kedua malaikat yang menjadi pembawa dan saksi itu):

"Humbankanlah oleh kamu berdua, ke dalam neraka Jahannam tiap-tiap orang yang tetap degil dalam kekufurannya; -

(Qaaf 50:24)

"Yang sering menghalangi jenis kebajikan, yang melanggar hukum agama, lagi yang meragukan kebenaran,

"Yang menyembah benda yang lain bersama-sama Allah; maka humbankanlah oleh kamu berdua akan dia ke dalam azab seksa yang seberat-beratnya".

(Semasa ia dihumbankan ke dalam neraka Jahannam, ia mendakwa bahawa Syaitanlah yang menjadikan dia sesat; pada saat itu)

Syaitan (ulamak tarekat ahli sunnah) yang sentiasa menyertainya (di dunia dahulu) berkata:

"Wahai Tuhan kami, aku tidak menyesatkannya tetapi sememangnya dia sendiri berada di dalam kesesatan yang jauh terpesong".

(Qaaf 50:27)

Allah berfirman:

"Janganlah kamu berbalah lagi di hadapanKu, (tidak ada gunanya berbalah pada masa Aku membuat keputusan); padahal (kamu sedia mengetahui bahawa) Aku dahulu telah memberi amaran kepada kamu (akan menyeksa orang-orang yang bersalah).

"KeputusanKu itu tidak dapat diubah atau ditukar ganti,

dan Aku tidak sekali-kali berlaku zalim kepada sesiapa".

Anonymous said...

(Mereka dibiarkan menuduh dengan yang demikian) supaya mereka memikul dosa-dosa mereka dengan sepenuhnya pada hari kiamat,

dan juga memikul sebahagian dari dosa orang-orang yang mereka sesatkan dengan tidak berdasarkan pengetahuan yang benar;

sesungguhnya amatlah buruknya dosa-dosa yang mereka lakukan itu.

(Al-Nahl 16:25)

Sebenarnya orang-orang yang terdahulu dari mereka telah menjalankan rancangan jahat (terhadap agama Allah dan Rasul-rasulNya);

maka Allah binasakan bangunan (rancangan jahat) mereka dari asas-asasnya,

lalu bumbung (bangunan itu) jatuh menimpa ke atas mereka, dan mereka pula didatangi azab kebinasaan dari arah yang mereka tidak menyedarinya.


Ini tanda korang semua ulamak, mufti, ustaz, daie ahli sunnah ni semua orang2 yang sombong. Bila berilmu, boleh hafaz quran, pandai kelentong, belajar tinggi, ahli dan penyokong ramai kau rasa diri kau bagus dan kuat gagah. Suka tuduh orang lain macam2. Wahabi, syiah, liberal, ajaran sesat semua keluar. Sedang korang semua tak sedar Allah Taala tu sengaja biarkan kau menuduh supaya akhirat nanti senang dia nak masukkan korang warga ahli sunnah ahmadiah dalam neraka sebagai istana hinggap yang kekal dan baik untuk korang.

Anonymous said...

Tidakkah mereka telah berjalan dan mengembara di muka bumi?

serta memerhatikan bagaimana kesudahan orang-orang yang terdahulu dari mereka?

Orang-orang itu lebih kuat daripada mereka sendiri,

dan orang-orang itu telah meneroka bumi serta memakmurkannya lebih daripada kemakmuran yang dilakukan oleh mereka,

dan orang-orang itu juga telah didatangi oleh Rasul-rasulnya dengan membawa keterangan-keterangan yang jelas nyata (lalu mereka mendustakannya dan kesudahannya mereka dibinasakan).

Dengan yang demikian, maka Allah Taala tidak sekali-kali menganiaya mereka,

tetapi merekalah yang menganiaya diri sendiri.

(Ar-Ruum 30:9)

Sesudah dibinasakan di dunia maka akibat orang-orang yang melakukan kejahatan itu ialah seburuk-buruk azab (di akhirat kelak),

disebabkan mereka mendustakan ayat-ayat keterangan Allah dan sentiasa mempersendakannya.

Anonymous said...

Satu masa dulu Quran ni dibuang kat kandang lembu di Kelantan alasan diorang rosak tak boleh pakai sebab salah cetak. Diorang hantar guna trailer. Kemudian senyap kejap. Tup tap tup tap keluar pulak tv mufti tareqat ahmadiah dari Perak pegi buang abu quran yang dia cakap rosak kat laut. Banyak tak banyak quran yang dia bakar lebih kurang satu trailer jugaklah atas kebenaran menteri KDN. Itu yang kita tau lah sedang berapa banyak jumlah yang dia bakar kat pusat pembakaran diorang Allah Taala je lah tau. Dan berapa banyak quran baru yang dia cetak buat meniaga wakaf quran seluruh Malaysia sampai Vietnam pun Allah tau jugak.

Ini yang Allah Taala cakap ahli2 kitab ni semua nak merancang tipudaya pada Allah Taala, sedang diorang bodoh taktau Allah Taala balas balik tipudaya fitnah jahat diorang tu. Orang hidup kalau dah biasa menipu jual agama ni dia memang banyak helah dan alasan. Dia ingat anak pempuan dia bagi testimoni kat rakyat cakap bapak dia baik tak pernah tinggal semayang Allah Taala nak percaya. Semayang tak tinggal, zikir beribu berjuta sampai seluruh dunia boleh dengar. Tapi suka menipu, makan hasil duit haram ni tak payah cakaplah. Boleh katakan hari2. Tu yang anak dia sorang accident Allah hilangkan ingatan. Pasal bapak dia duk bagi makan anak benda tak betul, tu anak dia jadi rosak akal. Namun dia tak sedar tu akibat perbuatan kezaliman dia sendiri. Bila dia luluskan Alquran boleh dibakar, Allah Taala rosakkan otak anak kau. Pasal otak kau sendiri pun tak sempurna pertimbangan, sampai quran pun kau sanggup bakar.

Apa perasaan kau bila tengok keadaan anak laki kau macam tu? Hidup tak boleh nak berpikir sempurna, bini duk kena jaga 24 jam. Apa kau tak bakar je dia kat Cheras tempat kau bakar quran tu? Barang dah rosak bakar je lah. Buat apa kau nak sayang2. Apa kau takut malu kat orang? Macam tu lah kiasan Allah Taala Kami binasakan bangunan rancangan jahat mereka sedang mereka tak sedar. Bumbung bangunan tu jatuh tepat kena kepala anak kau sampai sewel otak dia.

Anonymous said...

Ustaz2 celebriti ahli kitab ni diorang bangga dan megah bila dapat menghimpun dan mengumpulkan ramai orang dalam setiap majlis ceramah dia. Dia rasa dia akan dapat pahala besar bila tengok crowd ramai. Dia perasan seolah2 dakwah dia tu sukses.

Apalah bodoh ahli kitab ni semua. Kau sendiri yang selalu ceramah kat orang yang Dajjal tu memang ditunggu tunggu oleh pengikut, peminat dan pemuja ustaz celebriti macam kau. Perbuatan kau tu lah yang jadi bukti nyata memang betul dajjal ni memang dinanti nanti dan ditunggu kemunculan dia di kaca tv ke, dalam stadium ke, kat karnival sure gempak ke pasal orang ramai suka dengar cerita bohong lucu kelakar yang dia reka untuk menyesatkan kaum yang ramai. Orang sanggup berpanas, berhujan, berpeluh semata mata nak menunggu kehadiran dajjal yang mereka puja. Betullah apa ulamak muktabar kau cakap pasal ciri2 Dajjal. Tapi ulamak2 kau dulu lupa dan taktau yang dajjal tu semua datang dari ajaran kitab dia dan hari ni dah jadi murid2 kitab dia yang berjaya menjadi dajjal laknat hasil dari karangan kitab2 korang sendiri. Ini yang dipanggil ilmu makan diri. Dia berangan nak sesatkan orang sedang dia tak sedar dia menyesatkan dan binasakan diri dia sendiri.

Cuba tengok guru Harun Din hang tu apa jadi? Cuba pandang pulak pada kawan seguru hang Tuhan Harun tu duduk atas kerusi roda? Sebenarnya Allah Taala tu nak kias, Harun Din tu kalau terjemah bahasa melayu jadi Agama Harun, suka bawak ajaran kitab2 dia sendiri. Maka dari ajaran agama Harun ni pulaklah yang melahirkan tuhan Harun. Patutnya korang tangkaplah sekali guru tuhan Harun, suka buat jalan ugama sendiri. Tapi ciplak ayat2 Allah Taala menyesatkan orang. Kesudah nanti semua jadi jin, Harun Jin.

Anonymous said...

Katakanlah:

"Wahai Ahli Kitab!

Janganlah kamu melampau dalam agama kamu secara yang tidak benar,

dan janganlah kamu menurut hawa nafsu suatu kaum yang telah sesat sebelum ini dan telah menyesatkan banyak manusia,

dan juga (sekarang) mereka telah tersesat (jauh) dari jalan yang betul"

(Al-Maaidah 5:77)

Betullah tu apa Allah Taala cakap ahli kitab ahmadiah ahli sunnah ni menyesatkan banyak orang. Asal dulu guru2 dia bawak jalan kitab tareqat ni dah bukakkan jalan kesesatan, sampai ke anak murid dia hari ni bertambah tambahlah kesesatan dan kerosakan yang diorang buat. Ini kebenarannya cerita Allah Taala pasal dajjal dan kaum yakjuj makjuj. Itu pasal Allah sebut kaum, pasal ianya mewakili manusia, cuma perangai je suka ikut nafsu macam haiwan.

Anonymous said...

Ahli2 kitab ahlus sunnah ni memang terkenal dengan sikap business minded diorang. Dakwah kat orang mengajak wakaf quran, jom ngaji, rumah ngaji, derma ikhlas dapat pahala saham akhirat. Mula2 kita pandang nampak baik. Tapi sebalik kebaikan dia terdapat perniagaan dan keuntungan jualbeli yang agak lumayan. Inilah helah tersirat kaum ahli kitab mempergunakan Alquran. Kaum yang merosakkan agama buat modal meniaga.

Mana taknya, sekali diorang bukak sekolah pondok berapa banyak fees nak kena bayar untuk belajar diploma kitab2 dia? Kemudian bila bukak sekolah pondok, Quran Usmaniah ni kena beli dengan clan2 dia jugak yang jadi tukang cetak. Situ je dia dah monopoli meniaga Quran untuk menjana pendapatan. Bila dah beli Quran dia kena bayar pulak pakej belajar Quran ala Baghdadi ke, Baghali ke ketuk mengetuk bergendang semua cukup. Satu pakej belajar RM500 pun sampai. Pelaburan akhirat kata dia termasuk GST. Ni gila tak gila tareqat Ahmadiah hari ni. Syeikh2 dia dulu buat pondok mengajar kitab biasa2 je. Sampai kat dia promotion tak hingat. Buat bisnes betul. Dari umrah, haji, mengaji semua dia sebat. Tak boleh salahkan diorang jugak, dah setan tu jelah kerja yang dia ada menyesatkan orang. Selagi ada permintaan akan adalah perniagaan agama yang diorang buat. Memang liciklah kegiatan diorang ni. Ingatkan ialah belajar pondok tu dia memahamkan Alquran, rupanya nak menarik duit dan dana dari orang ramai. Ingatkan jin je pandai tarik duit. Dia buat hukum sendiri pulak jadi wakaf. Kau wakaflah banglo2 kau dulu buat rumah ngaji. Yang kau sibuk mintak duit orang ramai buat apa? Fake lah diorang ni.

Tak pernah Allah Taala mengajar nabi rasul dia dulu bab wakaf mewakaf ni. Tu pasal Allah sebut Nabi Daud tu pun buat kerja sendiri ketuk besi pasal taknak mintak2 dengan orang. Sampai kat kau muka taktau malu nak mintak wakaf pulak dari orang ramai. Terang2 mencemar dan memalukan nama baik agama Islam. Nak buat macamana Imam dia dah keluar wahyu Mudah-mudahan semua pondok di Malaysia boleh mendapat keuntungan, katanya. Lain betullah islam wasatiyah yang korang bawak. Derma mintak, wakaf sapu semua perbuatan asal boleh jadi duit.





Anonymous said...

Mereka menukarkan ayat-ayat Allah dengan harga yang sedikit (dari faedah-faedah dunia),


lalu mereka menghalangi (dirinya dan orang-orang lain) dari agama Allah; sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan.

(At-Taubah 9:9)

Mereka tidak menghormati pertalian kerabat dan perjanjian terhadap orang-orang yang beriman, dan merekalah orang-orang yang menceroboh.

Oleh itu, jika mereka bertaubat (dari kekufuran), dan mendirikan sembahyang serta memberi zakat, maka mereka itu adalah saudara kamu yang seagama; dan Kami menjelaskan ayat-ayat keterangan Kami satu persatu bagi kaum yang mahu mengetahui.

Dan jika mereka mencabuli sumpahnya sesudah mengikat perjanjian setia, dan mereka pula mencela agama kamu,

maka perangilah ketua-ketua dan pemimpin-pemimpin kaum yang kafir itu,

kerana sesungguhnya mereka tidak menghormati sumpah janjinya, supaya mereka berhenti (dari kekufuran dan kesesatan).

(At-Taubah 9:12)

Mengapa kamu tidak memerangi suatu kaum yang telah mencabuli sumpah janjinya, dan mereka pula telah berazam hendak mengusir Rasulullah, dan merekalah juga yang mula-mula memerangi kamu?

Tidak patut kamu takut kepada mereka (sehingga kamu tidak mahu memeranginya) kerana Allah jualah yang berhak kamu takuti (melanggar perintahNya), jika betul kamu orang-orang yang beriman?

Perangilah mereka, nescaya Allah akan menyeksa mereka dengan (perantaraan) tangan kamu, dan Allah akan menghinakan mereka serta menolong kamu menewaskan mereka, dan Ia akan memuaskan hati orang-orang yang beriman.


Allah Taala cakap korang buruk perangai. Kalau ikut hukum Dia suruh perang bukan suruh tolong bagi duit pun. Pertama kau menjual ayat2 Allah Taala sesuka hati, kedua menceroboh hak orang lain dan yang paling berat sekali kau khianat janji. Kau cakap kau semua ulamak, ustaz, ustazah nak jaga agama, nak tolong agama. Tapi dari perbuatan kau yang menjual agama dan yang paling buruk hina sekali kau sendiri yang bakar Alquran pasal nak meniaga Quran2 baru yang kau buat dan reka cipta ikut paham nafsu kau sendiri. Patut tak patut Allah Taala suruh perang? Allah Taala bijak bukan macam korang, pakai keyboard pun boleh jadi perantaraan untuk menghina dan menewaskan kesesatan korang. Itu bukti Allah Taala tak kejam, Allah tak zalim. Kau sendiri yang zalim menyesat dan membinasakan diri sendiri dan orang ramai.

Anonymous said...

Kita ni duk bergaul bercampur dengan kaum pondok ni lama jugak. Pondok Tareqat Ahmadiah. Tau dan pahamlah jugak serba sikit amalan dan perangai ustaz ulamak pondok ni. Yang level mufti pun ada. Dari segi perwatakan gaya luaran memang nampak macam alimlah. Macam dia tau pandai semua bab agama. Sampai malaikat turun berapa ribu dari langit pun dia boleh baca. Cuma berapa banyak setan yang keluar masuk dalam diri dia sendiri dia tak perasan. Pasal dek riak rasa diri tu ulamak serba tau. 
Kalau bab duit infak sedekah jariah ni memang tak pernah tolak. Semua ambik. Berkat guru kata dia. Tapi mengajar ilmu sesat baca kitab. Kalau ada ahli kitab ni nak canang syeikh Abdullah Fahim tu ulamak memang kita iyakan saja. Memang betul perangai macam ular keluar semak. Tu yang Allah buktikan tahun ni berapa banyak ular keluar dari sarang. Panas kena azab. Itulah dulu orang2 yang asalnya perasan diri ulamak. Bukak sekolah pondok mengajar kitab2 hadis untuk menyesatkan orang. Dia sendiri keluarkan fatwa orang yang menentang kumpulan ahli sunnah yang dia bawak boleh dibunuh. Sampai ada satu orang Kiyai mati kena bunuh kat Perak hasil fatwan sesat dia. Hari ni Allah buktikan berapa banyak ular2 ni semua keluar dari semak. Hasil dari fitnah songsang sesat yang dia buat satu masa dulu pada orang beriman. 
Hidup jadi ular mati pun jadi ular. Dulu perasan ulamak pondok hari ni jadi ular sendok. Lidah bercabang berbisa pasal hidup dulu suka menipu, memfitnah dan menyesatkan orang ramai. Anak2 murid dia mati sok pun jadi lebih kurang dia jugak. Tapi downgrade sikitlah jadi ular sampah. Kaler hitam belang merah. Bisa jugak tu.

Anonymous said...

Ular2 semak ni semua menyesal dengan dosa2 silam diorang. Bila melihatkan keadaan nasib diorang hari ni. Kaki takde jalan bengkang bengkok dah tak lurus macam dulu. Mata kat tepi pasal dulu tak suka memandang kebenaran Allah Taala letak tepi kiri kanan mata dia tu. Lidah pun bisa bercabang pendek kata dah tak sempurna bila hidup kali kedua. Betullah bukti Allah cakap hidup dulu suka sesatkan dan pesongkan jalan orang dan diri sendiri. Dapatlah balasan. Kan dulu Allah dah cakap Dia tak menzalimi sesiapa, kau yang menyusahkan diri sendiri. Kan dah bengkok jalan menyusur pakai perut je. Jalan atas perut tu tanda orang suka berjalan dan hidup berpandukan hawa nafsu. 

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang yang kafir (ulamak pondok tareqat) akan dipanggil dan dikatakan kepada mereka (pada hari kiamat): 
"Demi sesungguhnya! Kebencian Allah (kepada kamu) lebih besar daripada kebencian kamu kepada diri sendiri, (sebabnya kerana) semasa kamu diseru dan diajak (di dunia dahulu) supaya beriman, (kamu enggan dan menolak), lalu kamu terus berkeadaan kufur".
(Ghaafir 40:10) 
Mereka menjawab: 
"Wahai Tuhan kami! Engkau telah menjadikan kami berkeadaan mati dua kali, dan telah menjadikan kami bersifat hidup dua kali, maka kami (sekarang) mengakui akan dosa-dosa kami. Oleh itu adakah sebarang jalan untuk (kami) keluar (dari neraka)?"
(Ghaafir 40:11) 
(Lalu dikatakan kepada mereka): "Azab yang kamu berada padanya itu adalah kerana keadaan kamu apabila Allah Yang Maha Esa sahaja diseru dan disembah, kamu kufur (dan menolak cara bertauhid itu); dan apabila dipersekutukan sesuatu dengan Allah, kamu percaya (dan menerima bawaan syirik itu). Maka kuasa menjalankan keadilan adalah hak Allah, Yang Maha Tinggi (dari apa yang dipersekutukan), lagi Yang Maha Besar (pemerintahanNya)".
Dia lah Tuhan yang memperlihatkan kepada kamu tanda-tanda keesaanNya dan kekuasaanNya (untuk kehidupan rohani kamu), dan yang menurunkan (untuk jasmani kamu) sebab-sebab rezeki dari langit. Dan tiadalah yang ingat serta mengambil pelajaran (dari yang demikian) melainkan orang yang sentiasa bertumpu (kepada Allah).

Anonymous said...

Di sini kami buktikan yang syurga neraka tu memang bukan milik mak ayah kami. Bukan pulak dimiliki oleh tok nek moyang korang yang mengaku diri ulamak besar pewaris nabi nusantara. Nak janji syurga pahala kat orang ramai sesuka hati. Tapi Allah Taala sendiri buktikan yang syurga neraka dan mengadili manusia tu memang hak mutlak Dia. Dengan kuasa mukjizat Allah Taala pun dah cukup untuk kami sampai dan terangkan pada korang semua penganut ahlus sunnah ahmadiah yang guru2 ulamak korang duduk neraka mana. Sebab Allah Taala Dia cerita semua mana perginya orang2 kafir yang mendustakan Alquran dan Islam Dia sebelum ni. Ramai yang kena azab, menjerit mintak tolong, sakit sampai mematuk orang pun ada.

Mana ada pewaris nabi yang mati jadi ular. Pewaris firaun yalah, pasal hidup dulu dia suka dan kuat main sihir tipu orang guna pengetahuan agama yang dia ada. Allah Taala nyatakan betul2 sifat dia hidup kali kedua jadi ular. Ini bukti Allah taala potong lidah dia jadi bercabang pasal dulu hidup suka menipu, macam tu lah hudud Allah Taala. Lepas mati masuk kubur Dia bangkitkan balik ulamak2 penipu ni dengan sifat baru. Bukan macam korang perasan diri pewaris nabi, nak laksana hukum hudud. Lidah sendiri tak berani nak potong. Tau nak potong lidah orang je. Dia lupa nak hukum diri dia sendiri.

Anonymous said...

Inilah keputusan Allah Taala menunjukkan yang ulamak2 kitab ni semua dah jadi penghuni neraka jahannam. Sifat diorang yang asal manusia yang dulu lengkap berkopiah berserban hari ni dah jahannam jadi pelbagai jenis ular. Ikutilah kisah berikutnya bagaimana perjalanan diorang keluar dari negeri dunia ke negeri akhirat.

Maka ketika mereka merasai (kedatangan) azab Kami, mereka dengan serta-merta lari keluar dari negeri itu.

(Lalu dikatakan kepada mereka):

"Janganlah kamu lari, dan sebaliknya kembalilah kepada kemewahan hidup yang telah diberikan kepada kamu,

dan ke tempat-tempat tinggal kamu, supaya kamu dapat ditanya mengenai apa yang berlaku".

(Akhirnya) mereka berkata:

"Aduhai celakanya kami! Sesungguhnya kami adalah orang-orang yang berlaku zalim!"

Maka demikianlah seterusnya jeritan dan keluhan mereka, sehingga Kami jadikan mereka hancur lebur dan sunyi-sepi.

Dan (ingatlah) tidaklah Kami menciptakan langit dan bumi serta segala yang ada di antaranya, secara main-main.

(Al-Anbiyaa' 21:16)

Anonymous said...

Kebanyakan ulamak2 pondok di Malaysia ni berpegang teguh pada manhaj(cara) al-Asha’irah dan al-Maturidiyah, bukan pada Alquran Allah dan Rasul. Ini mengikut kata sorang abang PDRM tu lah. Saya pun ambik info dari PDRM jugak bila mengkaji kegiatan ajaran sesat di Malaysia ni. Kalau zaman 90an dulu tareqat Ahmadiah ni memang dipantau betul pergerakan diorang.

Ulamak2 kitab pondok ni biasanya menipu orang dengan bahasa arab. Dia tahu tentang bahasa arab nahu, tajwid, lagu, tarannum maka dia je lah konon2 tau selok belok agama. Tu yang diorang belokkan betul agama Allah Taala ni guna bahasa arab. Alasan dia pasal nabi orang arab. Siapa terer bahasa arab dialah paling pandai agama. Cilakak menipu, mana tak kena potong lidah.

Allah Taala cakap maksud As Syairah tu adalah satu kumpulan yang suka bersyair. Suka berlagu, menyanyi, berhibur sensasi dengan guna kalam Alquran dan selawat kepada nabi. Itu pasal hari ni kita boleh tengok diorang ni zikir nyanyi, selawat nyanyi, bertanding tilawah Quran pun nyanyi meneran neran, makan rasuah dapat duit derma wakaf lagilah nyanyi dapat duit banyak.

Al Maturidiyah ni pulak kumpulan yang suka kemasyuran. Kira orang gila glamerlah. Dia nak dipuja, disanjung, disebut2 nama dia sbg ulamak, daie, ustaz kelakar bila dia menyampaikan hal2 agama. Tu yang kita pandang hari ni sekali diorang buat majlis zikir selawat semua tahap perdana siap ajak VIP lagi tu. Ada pentas, cameraman, speaker besar semua cukup baru syok naik syeikh. Barulah glamer ye tak.

Camana Allah Taala tak cakap korang sesat.

Anonymous said...

Mahukah, Aku khabarkan kepada kamu, kepada siapakah Syaitan-syaitan itu selalu turun?

Mereka selalu turun kepada tiap-tiap pendusta yang berdosa,

Yang mendengar bersungguh-sungguh apa yang disampaikan oleh Syaitan-syaitan itu (syaitan tareqat), sedang kebanyakan beritanya adalah dusta.

(Asy-Syu'araa' 26:223)

Dan Ahli-ahli syair itu, diturut oleh golongan yang sesat - tidak berketentuan hala.

Anonymous said...

Asal usul sebenar tareqat Ahmadiah ni memang dari Mesir, Masriyah, Mesir purba. Mana graduan Al azhar ni diorang banggalah dapat belajar dari universiti tareqat ahli sunni. Sedang dia tak paham gerakan sunni tu dah diasaskan firaun Mesir lama dulu sebelum atok dia lahir.
Cara firaun dulu memecah mecahkan masyarakat dan agama guna cara macam kumpulan tareqat yang ada hari ni. Guna kitab2 yang ahli sihir dia ubah. Tujuan dia tu senang menipu, mengarah, memerintah dan menakut nakutkan orang awam supaya taat pada dia, pasal dia pandai jual nama Allah Taala, tu yang orang sembah dia. Ahli sihir@guru tareqat firaun ni pulak diorang suka memuja roh. Puja roh firaun, orang alim dan orang yang boleh mendatangkan kuasa dan hasil lumayan pada dia. Cuba tengok cerita X Men Apocalypse camana orang seru roh firaun untuk memimpin diorang."El Sabah Nur" kata dia. Samalah macam yang di buat tareqat ahmadiah hari ni. Dia seru roh2 imam, dia seru roh Nur Muhammad. Mana yang biasa ikut amalan tareqat sesat ni dia seru pulak roh dandarawiyah, idrissiyah, said linggi, tok kenali diri dan segala macam roh orang mati yang dia dakwa imam dan guru yang boleh pimpin dia jalan kepada Allah Taala. Amal tawassul kata dia. Dah tu Rasulullah dulu nak tawassul kat sapa pulak nak kembali pada Allah Taala?
Inilah tanda orang taknak berpikir. Dia bangkang ikut sedap perut dia je. Sedang dia tak sedar dia salah dan taknak mengaku diri salah. Tapi ceramah suruh orang taubat, dia sendiri pun tak buat.

Anonymous said...

Ahli Sunnah wal Jamaah sebenar bermaksud Ahli Pengikut Kumpulan Yang Ramai. Bukan orang yang mengikut sunnah nabi. Kalau betul dia orang yang mengikut sunnah nabi kenapa dia berpegang teguh pada kitab2, as syairah dan al maturidiyah? Kenapa dia percaya pada ulamak2 tipu dan imam2 sesat? Sampai sanggup membakar Alquran? Ni lah gaya halus perdaya setan2 kitab guna bahasa. Dia ubah makna bahasa saja supaya orang mengikut kata2 dan pegangan sesat dia. Inilah nama dia sihir ayat. Mana ahli kitab yang kaji dalam sikit dia cakap Sir, sirru sir. Sihir dalam sihir. Sihir tinggalan raja Firaun.
Yang Allah cakap Muhammad ikutan tu pasal Muhammad baca Quran. Alquran tu Allah sampaikan kat dia maka dia ajarkanlah kat orang. Takde mana nabi nak baca dan karang kitab2 dongeng karut macam korang buat cerita2 bangang. Lepas tu suruh orang ikut. Tu maksud Allah cakap setan ni menyesatkan kaum yang ramai. Kalau sikit tak ramai pulak jemaah dia nak menemankan dia dalam neraka. 

Anonymous said...

Sesungguhnya Firaun telah berlaku zalim di bumi dengan melampaui batas, serta ia menjadikan penduduknya berpuak-puak, bermazhab, berkumpulan tareqat.

(Dengan yang demikian), maka Firaun memperbodohkan kaumnya, lalu mereka mematuhinya; sesungguhnya mereka itu adalah kaum yang fasik - derhaka.

(Az-Zukhruf 43:54)

Setelah mereka menyebabkan kemurkaan Kami (dengan perbuatan derhaka itu), Kami menyeksa mereka, iaitu menenggelamkan mereka semuanya di laut (sehingga binasa).

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 2790   Newer› Newest»

 Alhamdulillah syukur di atas pembukaan Kapal Dive Lodge dibawah selian Ustaz Muhamad bin Abdullah atau lebih dikenali sebagai Ustaz Amin ...