Wednesday, February 24, 2016

Sekilas 52 - Mengapa Mahhaj Wahabi Di Tentang (3) - Mengenai Peminta Dan Pendokong Wahabi

 Bagi siri yang ketiga ini ingin saya kongsikan, kenapa Manhaj Wahabi ini ditolak oleh tuan-tuan guru kita terdahulu. Saya mulakan dengan saya ulangi beberapa perkara. Harap artikel ini dibaca hingga akhir.

1. Manhaj Wahabi adalah satu manhaj yang menggunakan al-Quran dan Hadis semata-mata.

2. Doktrin ini nampaknya bagus tetapi ia akan mengetepikan pandangan ulama-ulama muktabar. Sebab itu akhirnya, doktrin ini akan menolak mazhab.

3. Menolak mazhab bagi orang betul-betul berilmu, yang faham ayat hukum dan hadis hukum, tahu menggunakannya akan menyebabkan seseorang itu terselamat dari tafsiran yang salah.

4. Jika seseorang itu orang awam, yang baru berjinak-jinak dengan agama, akan mendedahkannya tersalah di dalam tafsiran sesuatu hukum. Kadang-kala, baca ayat hukum pun dari buku-buku terjemahan.

5. Walaubagaiman pun, tidak semua orang yang menggunakan kaedah ini adalah orang wahabi. Ada beberapa golongan orang di dalam hal ini.

1. Peminat manhaj (cara) wahabi. Dia bukan wahabi, tetapi peminat manhaj (cara).

Biasanya, ada tiga jenis golongan.

i. Golongan pertama ialah seseroang yang apabila dia belajar agama sampai satu tahap yang tinggi dan sudah faham perjalanan bagaimana sesuatu hukum itu dikeluarkan, mahir ilmu-ilmu alat seperi Bahasa Arab, Qawaid Fiqhiyyah, Usul Fiqh dan lain-lain, maka dia akan berminat dengan manhaj (cara) ini.  

Kebiasaannya, orang yang menjadi peminat manhaj wahabi ialah orang yang bukan dari aliran syariah (hukum hakam). Biasanya dari aliran-aliran lain (Bahasa Arab/ Usuluddin). Tetapi saya tidak menafikan, ada juga sesetengah golongan syariah yang meminati manhaj ini, tetapi bilangannya tidak seramai dari bidang lainnya.

ii. Orang awam yang baru ingin memahami Islam dan berguru dengan cara ini. Ia akan menjadi orang ikut-ikut juga. Orang macam ini, di mana pun, sama. Dia akan mengikut guru yang mengajarnya. Kebetulan, jika guru yang mengajarnya itu berhemah, maka dia akan menjadi orang berhemah. Jika guru itu jenis yang suka memperlecehkan orang lain, maka dia pasti akan terikut dengan cara ini.

iii. golongan ketiga adalah golonga yang kecewa dengan ustaz-ustaz lama ini, yang membawa pendekatan kudus, tidak boleh ditegur, suka marah-marah dan sebagainya. Kita tidak nafikan terdapat kelemahan ustaz-ustaz lama yang kadang-kala pandangannya itu ada kepentingan dan sebagainya. Apabila golongan ketiga ini bertemu dengan ustaz yang boleh membidas, dia tidak jumpa pula ustaz yang betul-betul membimbingnya, maka dia akan menjadi peminat manhaj ini.

Biasanya golongan ini terdiri dari orang terpelajar yang bukan dari aliran agama. Ustaz lama pula tidak membuka ruang untuk bertanya, jadi, perasaan ingin tahu itu meluap-luap dan apabila bertemu dengan peminat manhaj wahabi ini, dia akan berminat.

Golongan pertama boleh terselamat dari kesesatan kerana ia faham dan telah tahu banyak hukum hakam ini. Tetapi golongan kedua dan ketiga, boleh terdedah dengan kesalahan di dalam mentafsir al-Quran dan Hadis. Ini kerana, kaedah yang dibawa ialah, rujuk pada al-Quran dan hadis semata-mata.

Golongan kedua dan ketiga, jika tidak belajar secara sistematik, akan menjadi orang yang tidak berpegang dengan mazhab muktabar, tetapi nanti akan menjadi orang yang berpegang dengan mazhab ustaz yang menjadi rujukannya itu. Ustaz itu yang akan menjadi rujukan hukum baginya. Atau yang membimbangkan, akan menjadi orang yang mentafsir sendiri agama menurut fahamannya.

2. Pemegang Wahabi.
Kenapa ulama-ulama kita ada sampai ada yang berfatwa   mengatakan wahabi bukan dari ahli sunnah wal Jemaah. Ia terjadi apabila doktrin tidak berminat dengan tafsiran ulama muktabar dibawa kepada bab akidah.
Bagi manhaj Wahabi yang hanya menggunakan al-Quran dah hadis, apabila membahaskan ayat-ayat mengenai zat Allah, ia akan menjadikan seseorang itu sampai tahap menjisimkan Allah. Mengatakan Allah itu ada tangan seperti tangan kita, Allah itu duduk seperti duduk kita.

Ia yang membezakannya dengan akidah Ahli Sunnah. Ahli Sunnah tidak menjisimkan Allah. Kerana di dalam Ahli Sunnah, ada pengajian yang menekankan bahawa Allah tidak sama dengan makhluk.

**(bagi kita yang kurang mahir dalam bahasa Arab, boleh rujuk buku I’tikad Ahlisunnah Wal-Jamaah oleh K.H Sirajuddin Abbas)

Di dalam bab akidah, ahli Sunnah telah menggariskan beberapa dasar. Antaranya ialah Allah itu tidak akan sama dengan makhluk

(Dia) Pencipta langit dan bumi. Dia menjadikan bagi kamu dari jenis kamu sendiri pasangan-pasangan dan dari jenis binatang ternak pasangan- pasangan (pula), dijadikan-Nya kamu berkembang biak dengan jalan itu. Tidak ada sesuatupun yang serupa dengan Dia, dan Dia-lah yang Maha Mendengar dan Melihat (surah al-Syura ayat 11)

Jadi, peperangan yang sebenar antara wahabi dengan ahli sunnah bukan sebab qunut atau talkin. Itu hanya bab hukum hakam. Ia terjadi apabila sudah mula membahaskan bab akidah.

Kenapa Kategori Pertama (Peminat Wahabi) Juga Ditentang Di Malaysia?
Kerana, rakyat di Malaysia tidak ramai yang mengetahui apa itu wahabi. Jadi, jika manhaj wahabi disebarkan, ditakuti, bermula dengan hukum hakam, ia akan mula membahaskan bab akidah.

Ini kerana, peminat wahabi akan mendoktrinkan agar kita berpegang dengan al-Quran dan hadis semata-mata. Tidak perlu memakai pandangan ulama dalam mazhab dan sebagainya. Persoalannya, jika seorang itu tidak faham apa makna hadis itu, tafsiran siapa yang akan dipakai? Sudah tentu dia akan merujuk kepada tafisiran sendiri atau ustaznya itu sahaja.

Maka, oleh kerana tafsiran ustaz itu sendiri yang dipakai, ia akan mendedahkan kepada bahaya. Jika ustaz itu memang ilmunya tinggi, tidak menjadi masalah, tetapi, jika ustaz yang mendoktrinkan manhaj (cara) wahabi ini, ilmunya tidak berapa tinggi, ia akan mendedahkan kepadanya kesilapan tafsiran hukum yang kemudian akan diikuti oleh muridnya.

Apa jalan keluarnya ?

Jalan keluarnya, belajar agama perlu berguru dengan manhaj (cara) yang betul. Kita belajar agama bukan untuk tunjuk kita alim. Kita belajar kerana nak menghampirkan diri pada Allah. Bergurulah. Jangan ketepikan tafsiran ulama muktabar di dalam sesuatu hukum.
Belajar dengan manhaj (cara) ahli Sunnah iaitu, hukum itu dikeluarkan dengan melihat kepada al-Quran, hadis, Ijmak ulama dan kias.

Selepas itu, kaedah lain seperti masalih al-Mursalah (melihat kebaikan), sad al-Zara’ik (menghalang keburukan) dan sebagainya.
Jika semata-mata al-Quran dan hadis, ditakuti terdedah dengan kesilapan di dalam mentafsir sesebuah hukum.

Di dalam al-Quran Allah menyatakan bahawa :-
Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (surah an-Nisa ayat 59)

Imam al-Qurtubi ketika menafsirkan ayat ini menyatakan bahawa:-

Dan tidak ada selain ulama’ yang tahu bagaimana untuk balik pada al-Kitab dan al-Sunnah, maka berdasarkan perkara ini, bertanya sesuatu persoalan pada ulama’ itu hukumnya wajib.

Harapan saya
Saya mengharapkan, semua orang di Malaysia ini akan semakin matang di dalam pengajian agama. Tahu al-Quran dan hadis dengan manhaj (cara) yang betul.

Bagi para ustaz, ajar orang ramai juga merujuk kepada kitab-kitab. Buka orang awam untuk perbahasan ilmu.
Bagi ustaz yang gemar pada perbincangan, jaga adab di dalam berbincang dan adab di dalam berselisah pendapat. Jangan pula kita mengatakan, kita sahaja betul dan orang lain salah. Selagi mana ada dalil dan hujjah kita perlu berlapang dada dengan perselisihan ini. Jangan sampai perselisihan dengan emosi menyebabkan masyarakat lagi huru hara.

Bagi masyarakat, perbalahan antara ulama di Malaysia sekarang ini adalah ibarat perbalahan ibu bapa. Jika kita tidak boleh mengikuti dengan baik, bersabar dan tenang. Ketika tengah panas, semua akan saling salah menyalahkan. Doakan yang terbaik untuk semua. Yang penting, akhirnya, biar semua kembali kepada Allah dengan mencari  keredhaannya.

Semoga Allah terus memelihara kita semua dari perkara yang mengundang kemurkaannya, amin…

‘Sekilas Itu Realiti, Realiti Itu Kehidupan”

Al-Fakir Ila Rabbihi
Muhamad bin Abdullah
Seksyen 26  Shah Alam
24 Febuari 2016 jam 8.00 pagi

** dedikasi kepada semua guruku terutama Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Lubuk Tapah Kelantan dan  Ayahanda Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Mohd Said – al-Fatihah-

2,790 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 400 of 2790   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Ramai di kalangan jemaah Ahli sunnah ni suka bila Allah Taala pukul ribut di negeri Perlis. Padan muka wahhabi bisik hati diorang. Kau kutuk hina ulamak2 suci kami.

Itu membuktikan yang Allah Taala Dia adil dan mengadili. Dia tak sokong mana2 puak ahli kitab pun. Asalkan kau orang yang baca kitab ibnu taimiyah ke, ibnu abbas ke, ibnu majib ke, Abu hukhairy ke semuanya ahli kitab. Semua ada puak dan kabilah masing2. Semua ahli kitab musuh Allah Taala. Janganlah kau perasan sangat rasa Allah Taala tu nak menolong puak ahlus sunnah kau. Bodoh kira2 kau tu. Sedang dia tak baca yang Allah tu bagi ribut dari Yala, Perlis, Penang sampai Singapore pun Allah Taala boleh bagi. Untuk negeri kau tunggu jelah azab apa akan sampai. Apa kau ingat kau boleh selamat?

Dia sibuk nak memantau kesesatan orang sedang kesesatan puak ASWJ dia sendiri dia taknak tengok. Yang zikir menari nari, berhayyun hayun tangan pun ada. Dia baca sifat Allah Taala tu Al Hayyun, dia punya bangang dia ajak pulak jemaah sesat dia menghayunkan tangan bersama-sama menari zikir ikut rentak sesat dia. Bekas mufti besar tareqat ahmadiah yang mula mengajar benda ni, bukan calang2 orang.

"Wahai Ahli Kitab!

Janganlah kamu melampau dalam agama kamu secara yang tidak benar,

dan janganlah kamu menurut hawa nafsu suatu kaum yang telah sesat sebelum ini dan telah menyesatkan banyak manusia,

dan juga (sekarang) mereka telah tersesat (jauh) dari jalan yang betul"

(Al-Maaidah 5:77)

Anonymous said...

Gang kumpulan tareqat ni diorang memang jenis suka memaksa maksa. Perbuatan macam gangster pun ada. Dari zaman mufti2 dia tahun 70an dulu pun dia dah memaksa orang ikut kitab dan ulamak2 perasan dia. Tujuan dia usulkan RUU undang2 persendirian tu pasal dia nak memerintah orang Islam. Kalau ada yang lawan dan bangkang hukum2 fikah kitab dia, dia nak ambik tindakan. Pasal dia dilantik menjadi pegawai penguatkuasa agama Islam ahli sunnah wal jemaah. 
Inilah perangai anak cucu firaun. Sapa2 yang nak doa, nak kenal, nak mintak tolong dgn Allah Taala kena melalui dia. Allah dah bagi lesen besar kat kumpulan dia. Jangan bantah Islam yang dia bawak.
Bodoh kau, ni tanda dia orang yang tak paham dan taktau tafsir quran langsung pun. Kau tak tgk ke camana Allah tu hudud ahli kumpulan kau satu persatu. Azizan Razak potong kaki, Harun Din potong jantung, Nik Aziz hilang ingatan terlantar sebelum mati. Itu baru hudud awal. Potong kaki pasal buat jalan sesat, memerintah gunakan agama. potong jantung pasal buat benda tak betul, kawan dgn jin setan, dan melahirkan setan2 dgn ajaran salah. Yang otak takleh pakai tu pulak pasal tak kenal Allah taala. Dia ingat dia mengaji tinggi dia dah cukup pandai sampai dia cakap Allah samseng gangster.
Hudud untuk kau tunggulah dulu. Tak jadi ular, kera. Tak jadi kera jadi babi. Mana yang zikir menari hayun tu jadi kera. Mana yang duk buat hukum sendiri ni jual nama Islam Allah taala mmg sah la jadi babi. Perangai haram jadah. Suka mak bapak dia nak guna Islam Allah taala. Lain kali kau usullah guna nama agama ahli sunnah kau sendiri. Kau sapa nak buat undang2 Islam? Islam tu kau punya ke Allah Taala punya?

Anonymous said...

Mana Allah tak murka dgn kaum Aswaja ni. Dia nak tunjuk pandai konon dia melaksanakan hukum Islam. Baru tau sikit bab halal pun kau dah boleh pegi jual di pentas antarabangsa. Diorang cakap industri halal hab yang dia patenkan tu boleh bagi pulangan berbiliun ringgit. Allah Taala tu mengajar hukum halal haram tu untuk menyatakan antara yang benar dgn salah, itu saja. Dia pegi pandai2 pulak buat bisnes lumayan. Ni lah bidaah dholalah yang kau terang2 buat.
Bila majlis ulamak dia buat fatwa pun terang2 dia suruh orang awam beriman pada akidah imam2 dia. Bukan dia suruh orang beriman pada 6 perkara. Betul apa Allah cakap diorang ni menyatakan kesesatan. Konsep dia sama macam kristian trinity. Ikut imam as syairah yang suka bersyair, al mathuridiyah yang suka mengejar nama dan masyur dunia, fikah ikut imam syafie. Dah sama macam syiah pun ada ikut imam. Alquran Allah Taala dia taknak pakai sangat. Cerita lama, zaman moden dah tak sesuai bagi fahaman dia. Alquran Allah dia buat jual wakaf. Mana masyarakat tak keliru.
Memang betullah kau kaum yang melampaui batas. Kaum ahli sunnah. Kaum yang suka mengikut ikut. Dia bagi alasan Khilaf. Dey sunni, khilaf tu bukan bahasa arab hindu pakistan ke? Memang lah kau keliru kau pakai bahasa Arab iran dan pakistan. Mana sama dgn arab yang Muhammad baca. Kan arab tu ada banyak negeri, lain tempat lainlah slang dia, lainlah maksud.

Anonymous said...

Selepas Perlis dipukul ribut muncul pulak ulamak pak Wahhabi membacking kawan2 kitab ahlus sunnah dia. Hujah dia kata umat islam dan masyarakat tak perlu takut, takde orang yang akan kena potong tangan dan kaki. RUU Haji Hadi tu bagus nanti mahkamah syariah dapat kuasa lebih sikit nak tangkap orang ajaran sesat, zina, tak puasa, pondan jambu jual punggung dan sewaktu dengannya. Tapi mana pencurik2 skala besar ni takpe, mereka orang2 besar yang suci. Ulamak2 boleh pohon syafaat dan keampunan untuk kesalahan mereka. Rasuah yang dia makan tu pun boleh dihalalkan dengan syarat bagi ulamak2 ni gaji bagus2. InsyaImam al sunnah wal jemaah dosa akan bersih dan terampuni.

Yang Allah Taala benci sebenarnya pasal kau jual dan salahgunakan hukum untuk memerintah dan menghukum orang lain. Kau hanya tau cari salah orang lain. Salah kau sendiri pun kau tak mengaku dan betulkan. Sedang kau orang yang tau hukum2 agama. Kau baca quran sampai hafal. Tapi kenapa kau sendiri langgar hukum yang kau belajar dan kau tau? Allah Taala dari zaman Nabi Adam sampai Muhammad tak pernah wahyukan pun supaya dibuat satu mahkamah undang2 syariah atas mukabumi ni untuk mengadili manusia. Tu pasal Dia cakap hak mengadili dan menghukum pada Dia. Bukan pada kau. kau hukum je lah diri kau dulu. Ini dia pulak sibuk nak jadi Allah Taala nak hukum orang.

Ni pahaman ahli kitab ahlus sunnah yang mengaji Kitab Hakikat Insan. Dia meletakkan diri dia sama dengan Allah Taala. Dia punya paham Allah tu dalam diri dia. Dia berpegang hakikat Kau adalah Aku, Aku adalah Kau. Inilah pahaman syirik sesat menyamakan Allah Taala dgn makhluk. Kalau ahli kau ada 1800 orang ada berapa ramai la pulak Allah taala ada atas dunia ni? Dah lak dia jual wakaf Quran tu ada untuk orang laki dengan pempuan. Yang pempuan punya quran mungkin ada corak2 batik la sikit kot. Kau tak sedar ke seolah olah kau jadikan Quran tu berjantina? Mana pegi akal kau?

Ini bahananya hidup sezaman bersama kau yakjud makjud. Kerosakan dan kebinasaan yang dia buat tu cara halus yang orang tak sedar. Allah Taala tegur pun dia buat pekak je. Betul tak paham bahasa korang ni.

Anonymous said...

Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya.

As-Saff 61:3)

Dan tidak ada yang lebih zalim daripada orang yang mengada-adakan perkara dusta terhadap Allah, sedang ia diajak kepada memeluk Islam; dan (ingatlah), Allah tidak memberi hidayah petunjuk kepada orang-orang yang zalim.


Mereka sentiasa berusaha hendak memadamkan cahaya Allah (agama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tetap menyempurnakan cahayaNya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian).

(As-Saff 61:8)

Anonymous said...

Dan mereka mengadakan bagi Allah apa yang mereka sendiri tidak menyukainya;

dalam pada itu, lidah mereka memperkatakan perkara yang dusta,

(kononnya) bahawa mereka akan beroleh kesudahan yang baik di sisi Allah.

Tidak syak lagi, bahawa bagi merekalah api neraka, dan bahawa merekalah orang-orang yang disegerakan (masuknya ke dalam neraka).

(Al-Nahl 16:62)

Demi Allah!

Sesungguhnya kami juga telah mengutus Rasul-rasul kepada umat-umat yang terdahulu daripadamu ,

lalu Syaitan memperelokkan pada pandangan mereka yang ingkar akan amal-amal mereka yang jahat itu;

maka dia lah menjadi pemimpin mereka pada hari ini;

dan mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.


Dan tiadalah Kami menurunkan Al-Quran kepadamu melainkan supaya engkau menerangkan kepada mereka akan apa yang mereka berselisihan padanya;

dan supaya menjadi petunjuk dan rahmat bagi orang-orang yang beriman.

Anonymous said...

Dan apabila sampai masa berlakunya hukuman atas manusia, Kami keluarkan untuk mereka sejenis binatang dari bumi, yang akan menyatakan kepada mereka, bahawa manusia telah tidak meyakini ayat-ayat keterangan dan pengajaran Kami.

Dan (ingatlah) hari Kami himpunkan dari tiap-tiap umat sekumpulan besar orang-orang yang mendustakan ayat-ayat keterangan Kami,

lalu mereka dijaga serta diatur keadaan dan perjalanan masing-masing.

Sehingga apabila mereka datang (ke tempat pengadilan),

Allah Taala berfirman: "Adakah kamu mendustakan ayat-ayat keteranganKu dengan tidak lebih dahulu kamu mengetahuinya secara meliputi?

Atau apakah yang kamu telah lakukan?"

An-Naml 27:84)

Dan jatuhlah hukuman atas mereka (dengan azab) disebabkan kezaliman mereka (berlaku kufur ingkar), lalu mereka diam membisu.

Dan katakanlah :

"Segala puji tertentu bagi Allah (yang melimpahkan nikmat-nikmatNya yang tidak terhitung),

Dia akan memperlihatkan kepada kamu tanda-tanda kekuasaanNya supaya kamu dapat mengetahuinya (dengan jelas nyata)";

dan Allah tidaklah lalai akan segala yang kamu lakukan.

Camana dah tengok video lipan keluar ramai2 kat Taiwan? Lebih kurang macam tu lah korang bila dihimpunkan nanti. Bangkit semula jadi lipan. Bertindih tindih kena azab. Bisu je semua tak boleh menjawap. Kaki banyak pasal dia banyak sangat pedoman kitab, bahrul mazi, daud petani, fathul bari, a.s roma, imam pi'e semua kitab, mazhab, imam, syeikh, habib, dato seri semua dia ikut. Ahli sunnah la katakan, mestilah suka mengikut. Ada kaler merah ada kaler hitam. Merah tanda dia ahli neraka, hitam tu kotor banyak dosa. Tapi kalau nasib baik dapatlah tengok sekor pakai serban putih. Yang ni special sikit, dia ada usul RUU sendiri masa hidup dulu. Kuat buat fitnah jugak, dia fitnah Allah Taala. Dia nak tunjukkan seolah olah usul yang dia buat tu dari Allah Taala. Dulu cakap orang lain kapir. Hari ni dia pun sama kapir dgn orang yang dia tuduh. Betullah Allah Taala Dia tak lalai, Dia memang Maha Kuasa semua Dia tunjuk dan nyatakan.

Anonymous said...

(Mengapa mereka tidak beriman?)

Adakah mereka telah tercipta dengan tiada yang menciptanya, atau adakah mereka yang mencipta diri mereka sendiri?

(At-Tuur 52:35)

Adakah mereka yang mencipta langit dan bumi itu? (Sudah tentu tidak!)

Bahkan mereka adalah orang-orang yang tidak meyakini (kebenaran apa yang mereka pernah mengakuinya).

Adakah pada tangan mereka perbendaharaan Allah (sehingga mereka boleh memberi atau menahan sesuatu nikmat atau pangkat), atau merekakah yang berkuasa mentadbirkan segala-galanya?

Adakah mereka mempunyai tangga (untuk naik ke langit), yang dengannya mereka dapat mendengar (apa yang diperintahkan dan ditetapkan oleh Allah?

Jika ada maka biarlah orang mereka yang mendengar itu membawa sesuatu bukti yang menyatakan kebenarannya.

Amacam, Allah Taala tanya kau ada tangga ke nak naik sampai langit sampai kau boleh buat undang2 kau sendiri? Siapa fitnah siapa sekarang? Allah fitnah kau ke, kau yang fitnah Allah Taala? Kau sendiri mengaibkan, memalukan, menghina, mencaci Alquran dan Islam Allah Taala kau tak sedar diri. Lagi nak tuduh orang macam2. Kau fitnah Allah Taala Dia cerita je lah apa yang sebenar. Salah ke? Apa guru2 pondok kau dulu tak ajar ke nak hormat Allah Taala macamana? Bila kena azab kat keluarga sendiri tau pulak malu.

Allah Taala ni senang je dengan Dia. Kau cabar Dia, Dia sambutlah cabaran kau. Kau kata Dia samseng dia buatlah perangai samseng pada kau. Cuba tgk sebelum Nik Aziz meninggal dulu, macamana Dia azab seluruh Kelantan banjir besar. Kata orang Nik Aziz zuhud warak tawaduk. Sekali Allah Taala rembat dengan banjir balak pun timbul depan rumah. Belum cerita projek korek emas Kelantan lagi. Zuhud apa?

Anonymous said...

Ada antara ketua pemimpin ahli kitab pondok ni merasa tersinggung bila Allah bagi sebab kenapa anak laki dia diazab. Bagi dia kitab2 Alquran lama ni kena duduk diam2 supaya lebih dihormati generasi baru. Allah Taala tak payah nak tegur dan nasihat lebih2 sangat. Bila tegur lebih kang tu yang dia bakar banyak Quran lama ni, sakit telinga dia nak dengar. Dah kau setan, memanglah panas dengar orang baca Quran.

Allah Taala cakap babi, darah, bangkai haram dimakan. Kiasan Dia tu benda haram tak kisahlah rasuah ke, hadiah tokey cina ke, sign projek untuk adik beradik kau bawak nepal masuk ke kalau Allah dah cakap benda tu haram tak payahlah kau makan. Ini tak, habis semua dia sebat. Halal haram semua campur. Bukan ada darurat sangat pun sampai kau nak kena makan babi. Inilah ajaran sesat pondok2 tareqat ahmadiah. Dia bawak masuk mengajar kitab2 baru imam dan syeikh tah mana2. Kemudian dia bakar Alquran tu supaya orang ramai tak hormat dan tak rujuk Alquran. Kitab2 baru guru pondok dia lagi baik dari Quran Allah Taala. Betul punya jahat perangai kau.

Cuba kau tgk anak kau yang sewel tu? Yang dia tau kencing, berak, makan, tido. Padahal kitab baru tu. Umur baru berapa tahun? Badan dulu sihat, boleh ambik corner 180km, duit pun banyak. Tapi hari ni dah tak boleh pakai. Nak kata boleh jadi anak yang soleh memang takde harapanlah. Otak pun tak betul nak doa apa untuk mak abah dia? Hidup boleh letak atas katil je buat tontonan ibubapa. Tak jadi penolong satu apa pun bagi mak abah dia. Dah lak abah dia banyak buat dosa makan benda haram, campurkan pulak sekali dalam DNA dia. Kesudahnya satu family masuk neraka.

Allah Taala punya kias memang halus dan tajam. Setakat cerita bodoh penipu ulamak pondok yang buat kitab baru ni senang je Dia pancung. Asal pedang tu pun dari Dia jugak. Tajam tak tajam pedang Allah Taala ni bolehlah potong urat saraf jantung, kepala orang yang degil derhaka ni. Cuma Dia bagi tempoh je kat korang sampai satu masa. Orang melayu kata bagi air, bagi nyawa dulu sebelum azab sebenar tu sampai.

Anonymous said...

Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami,

Kami akan menarik menarik mereka sedikit demi sedikit (ke jurang kebinasaan), menurut cara yang mereka tidak mengetahuinya.

Dan Aku memberi tempoh kepada mereka; sesungguhnya rancangan balasanKu amatlah teguh.

(Al-A'raaf 7:183)

Patutkah mereka (ingkar dan) tidak mahu memikirkan (dengan fikiran yang siuman bahawa) (Muhammad) tidak sekali-kali mengidap penyakit gila (sebagaimana yang mereka tuduh itu),

bahkan ia hanyalah seorang yang memberi amaran yang jelas.


Patutkah mereka (membutakan mata) tidak mahu memperhatikan alam langit dan bumi dan segala yang diciptakan oleh Allah,

dan (memikirkan) bahawa harus telah dekat ajal kebinasaan mereka?

Maka kepada perkataan yang mana lagi sesudah (datangnya Kalam Allah Al-Quran) itu mereka mahu beriman?

Anonymous said...

Alang alang korang dah kumpul semua rabitah2 ahli sunnah wj ni dalam Malaysia. Cuba bincang sikit apa maksud ayat Allah Taala atas tu. Kalau ulamak yahudi ni diorang selalu dipanggil Rabai, kira macam ustazlah bagi masyarakat yahudi. Pakai topi, bela janggut, kot hitam. Ulamak2 ahli sunnah ni orang panggil Rabitah bela janggut jugak, kopiah dia penuh tutup sampai ubun2, mana rabitah yang taraf imam masjid tu pun sama jugak pakai jubah hitam. Takdelah banyak beza pun antara rabai yahudi dgn rabitah ahli sunnah wal jamaah. Kalau bab karang kitab Rabitah2 ni pun tak kurang hebat jugak cerita2 dongeng dia.

Anonymous said...

Hudud bagi ulamak2 besar ni kebanyakannya potong kaki, potong tangan dan potong lidah. Puncanya pasal dia dulu kuat main politik fitnah sana sini. Allah Taala pun dia fitnah samseng depan penyokong2 kuat dia. Mula2 Allah Taala potong hujung lidah dia, kemudian tangan dgn kaki. Bangkit keluar dari kubur jadi tedung selar kuning. Tapi bisa fitnah dia Allah tinggalkan dalam mulut. Tu pasal tedung selar ni dia kadang menyembur bisa pada orang. Pasal masa hidup dulu biasa menipu memfitnah Allah Taala depan orang ramai. Kalau ikut info abang bomba ular ni sifat dia pemalu, dia malu kat manusia pasal dulu dia banyak menyesatkan manusia dengan fitnah kitab2 dia. 
Maka baru ni Allah buktikan kat Kelantan sekor ular tedung selar kuning 4 meter muncul depan rumah orang. Di katok ramai2 oleh budak2 tepi jalan. Sebagai hukuman atas kesalahan dia dulu banyak buat dosa dan kesalahan pada rakyat negeri tu. Banyak dosa pada Allah Taala, amal dan pahala yang dulu dia kumpul tak diterima satu apa pun. Macam tu lah cara Allah membalas dan menghina musuh2 Dia. Bagi budak2 je hukum. Taktaulah budak tu pancung ke tak kepala ular tu. Tak dibalas satu apapun melainkan perbuatan dia sendiri.
4 meter panjang tu mewakili nama dia Aziz. Dengan kuasa dan nama Dia اللة. Dia tak jadikan sesuatu tu dengan main main.

Anonymous said...

Allah berfirman lagi: 
"Di bumi itu kamu hidup dan situ juga kamu mati, 
dan daripadanya pula kamu akan dikeluarkan (dibangkitkan hidup semula pada hari kiamat)".
(Al-A'raaf 7:25) 
Dia lah yang menciptakan kamu dari tanah, kemudian Ia tentukan ajal (kematian kamu) dan satu ajal lagi yang tertentu di sisiNya (iaitu masa yang telah ditetapkan untuk dibangkitkan kamu semula pada hari kiamat); dalam pada itu, kamu masih ragu-ragu (tentang hari pembalasan).
(Al-An'aam 6:2) 
Dan Dia lah Allah (yang disembah dan diakui kekuasaanNya) di langit dan di bumi; Dia mengetahui apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu lahirkan, dan Dia juga mengetahui apa yang kamu usahakan.
.
Dan tidak ada sesuatu keterangan yang sampai kepada mereka (yang kafir) dari keterangan-keterangan Allah melainkan mereka selalu berpaling daripadanya (enggan menerimanya).
.
Sesungguhnya mereka telah mendustakan kebenaran (Al-Quran) ketika ia sampai kepada mereka. Oleh itu, akan datanglah kepada mereka berita (yang membuktikan kebenaran) apa yang mereka selalu ejek-ejek itu (iaitu mereka akan ditimpa bala bencana).

Anonymous said...

Allah Taala buktikanlah hudud Dia macamana. Memang jauhlah beza dengan hudud PAS dan sekutu ahli2 kitab. Allah Taala Dia tak kejam zalim nak potong dan hukum orang sesuka hati. Kau dah mati binasa baru dia hukum. Masa kau hidup dia peringatkan kau dulu cukup2.

Orang ni dulu pejuang tegar yang nak melaksanakan hukum hudud di Malaysia. Dia sombong mengaku diri ulamak dan tok guru. Tapi mengajar kitab Hakikat Insan. Masa dia mati orang nampak kalimah Allah kat langit. Kalimah tu muncul bukan pasal dia tu wali ulamak. Tu bukti menyatakan dia orang yang tak kenal Allah Taala, Allah nyatakan kalimah Dia terang2 supaya orang ramai tau Allah tu ada. Bila orang nampak awan rupa orang tahiyat akhir pakai serban, diorang ingat tu tanda ada orang alim kat negeri tu. Mana ada orang alim. Yang nyata tu lambang tareqat kumpulan muhammadiyah@ahmadiah. Jadi kebanyakan orang yang mengaku ulamak di Malaysia ni berpegang tareqat ahli sunnah. Bukan pegang pada Allah Azza wa Jalla.

Macam tu lah Allah membela kebenaran Dia dan para Rasul2 Dia dari segala macam fitnah ahli2 kitab yang ada hari ini. Macam tu lah kot rupa sebenar hukum karma yang diperkatakan sesetengah pihak. Hidup berangan nak jadi ulamak, Allah Taala nyatakan betul2 jadi ular dari semak. Dulu masa dia semayang orang berpusu2 ambik gambar nak upload kewarakan dia. Bila dah jadi ular tedung selar orang dapat jugak ambik gambar, masukkan dalam suratkhabar biar ramai orang tengok. Kan dulu kau suka glamour. Rasakan azab yang dulu kau dustakan.

Anonymous said...

Gila darjat
Gila nama
Gila kuasa
Gila Harta
Semua gila

Mulia dibalas syurga
Dosa 'kan sengsara
Ini hukum karma

Amacam, betul tak apa ayahanda Awie nyanyi?

Anonymous said...

Hari ni diorang sibuk kalut2 nak meyakinkan orang RUU baru. Nak perkasakan syariah. Apa selama ni hukum2 syariah Allah Taala tu tak cukup perkasa ke? Tak cukup lengkap ke, sampai kau pulak yang nak kena perkasakan? Macam kau lagi pandai pulak dari nabi boleh buat pindaan sukati mak bapak kau guna hukum2 Islam. Bukan hukum2 syariah Allah Taala dalam Quran tu kau yang sendiri bakar ke? Supaya kau dapat bawak naik hukum2 bodoh kitab2 ulamak haprak kau. Lepas tu kau nak paksa2 orang ikut hukum ciptaan kau. Kalau iyapun kau nak buat mahkamah kau sendiri taruklah nama panjang sikit. Mahkamah Syariah Agama Ahli Sunnah wal Jemaah. Khas untuk ahli2 kau je. Kau nak pow dia 7 ribu ke dia berzina, kau nak denda dia 2600 juta ke dia mintak sedekah itu kau punya hal. Kami yang mengamal islam taknak campur. Pasal kesederhanaan yang kau bawak pelik sikit. Suka pilih kasih, pilih bulu mana yang besar2 kau taknak dakwa. Pondan pakai baju pempuan yang kau tangkap. Pondan lari tak jawap soalan kau tak tangkap. Allah Taala mana ada pilih kasih semua dia hukum.

Kalau mahkamah Allah Taala selalu jadi kat akhirat, lepas kau dah mati. Itu pasal Allah Taala tunjuk betul2 sifat baru bekas mursid am yang dah jadi ahli neraka jahannam. Dulu dia sombong nak orang sembah dan puja kewarakan dia. Tak caya cuba ikuti kisah suka duka perjalanan roh firaun melayu yang jadi pujaan penyokong dia satu masa dulu.



Pada masa berlakunya "tiupan sangkakala yang pertama" yang menggoncangkan alam, (sehingga mati segala yang bernyawa dan punah-ranah sekalian makhluk selain dari yang dikecualikan),

Tiupan yang pertama itu diikuti oleh tiupan yang kedua, (yang menyebabkan orang-orang yang mati semuanya hidup semula serta keluar dari kubur masing-masing);

Hati (manusia) pada hari itu berdebar-debar takut,

Pemandangannya tunduk gerun.

(Menghidupkan semula tidaklah sukar), kerana berlakunya perkara itu hanyalah dengan satu jeritan (yang terbit dari tiupan sangkakala yang kedua), -

Yang menyebabkan mereka dengan serta-merta berada di muka bumi yang putih rata.

`Dan mahukah, aku tunjuk kepadamu jalan mengenal Allah, supaya engkau merasa takut (melanggar perintahNya)?

Lalu Firaun mendustakan dan menderhaka (kepada Allah)

Kemudian dia berpaling ingkar sambil menjalankan usahanya (menentang Allah Taala).

Lalu ia menghimpunkan orang-orangnya dan menyeru, -

Dengan berkata: "Akulah tuhan kamu, imam kamu, khalifah kamu yang tertinggi".

Maka Allah menyeksa Firaun di akhirat dan di dunia ini, dengan azab yang menakutkan sesiapa yang mengetahuinya.

Wahai golongan yang ingkarkan kebangkitan hidup semula! Kamukah yang sukar diciptakan atau langit? Allah telah membinanya (dengan Kukuh)!

Dan neraka diperlihatkan kepada sesiapa sahaja yang dapat melihatnya, -

Maka (dapatlah masing-masing mengetahui kesudahannya); adapun orang yang melampau (perbuatan derhakanya), -

Serta ia mengutamakan kehidupan dunia semata-mata, -

Maka sesungguhnya neraka Jahanamlah tempat kediamannya.

Adapun orang yang takutkan keadaan semasa ia berdiri di mahkamah Allah, (untuk dihitung amalnya), serta ia menahan dirinya dari menurut hawa nafsu,

An-Naazi'aat

Anonymous said...

Tiupan pertama tu tanda kena cabutlah nyawa dan roh dia dari jasad. Masuk kubur tanya2 tak dapat jawap soalan, malaikat tanya apa pedoman? dia jawap hakikat insan. Mana datang pedoman hakikat insan dalam kubur ni. Kau menipu kenapa? Ini mahkamah Allah Taala mana boleh menipu.

Kasi azab dulu himpit cukup2, potong tangan, potong kaki, potong lidah pasal dulu suka mencuri balak, emas, menipu orang guna agama, nak jadi ulamak, bawak jalan salah. Terus lurus je satu badan, jadilah ular. Ni tanda orang yang dunia dulu dia suka ikut jalan yang lurus, bukan ikut jalan yang benar. Tu yang Allah Taala luruskan betul bentuk badan dia. Dah siap sifat baru jadi ular, ditiuplah pulak sangkakala kedua. Masukkan roh alim ulamak dia tadi. Dapatlah dia menduduki alam dengan wajah baru selepas dikenakan hukuman hudud yang dia impikan selama ni. Menjadilah ia seekor ular penghuni semak. Kalau tak caya cuba tgk perangai ular tedung, bila orang tiup serunai je dia naik kepala? Tanda dia hidup. Habis tiup dia tunduk, tanda gerun takut.

Macam tu lah cerita dia mahkamah Allah Taala ni. Semua orang boleh tengok azab neraka Allah. Kenapa orang tu diazab semua Allah boleh bagitau. Tak payah bahas kat parlimen pun takpe. Hukum Allah nyata. Bukan kau yang nak kena gubal dan siapkan mahkamah untuk hukum orang. Pasal yang bakal kena hukum nanti kau jugak. Allah Taala dah cakap awal, nak menghidupkan kau bukannya susah sangat.

Anonymous said...

Jangan kau cakap Allah tak makbulkan pulak doa kau kat stadium kota bahru dulu. Kan kau ramai2 sendiri mintak nak azab macam firaun, haman, iblis, setan kena azab. Allah bagilah betul2 apa kau yang mintak. Tenggelam tak kelantan macam firaun dulu kena dengan air laut? Terlantar tak firaun tu sebelum mati dalam hospital? Seksa tak azab yang kau semua dapat? Itu baru mukaddimah baru. Firaun ni seluruh malaysia pun ada.
Allah Taala dah tegah kau jangan mintak mati dan mintak azab. Bagi Allah Taala hudud tu azab. Bila kau seru2 nak sangat, Allah bagilah kau rasa dulu. Dia tunjuk betul azab hudud Dia macamana. Kalau kau rasa RUU kau tu lagi baik dari hudud Allah Taala. Kau tunggu je lah masa Allah Taala cabut nyawa kau sorang2. Cabut nyawa sekali ramai kang tak sedap pulak cerita. Mafia pun bunuh musuh dia satu satu. Bagi psycho sikit. Dah kau yang tuduh Allah Taala samseng. Dia layanlah kau macam samseng.

Anonymous said...

Allah Taala ni ada banyak nama. Nama tu kira gelaranlah bagi Dia, tapi Allah tetap satu. Antara nama Dia Al Muhyi Al Mumit. Baru semalam cakap nak cabut nyawa dah melayang sorang. Tu lah tanda Wallahu a'la kulli syain Qodir.
Tapi Allah nak tanya jugak pendapat mufti ulamak macam dr Zulbakri. Apa pulak pandangang akal orang macam mung tentang edah anak TPM tu nanti? Adakah hukum dia harus, halal, haram, dibolehkan atau sukati makbapak kau je nak buat hukum apa pun boleh bila dia keluar pegi bekerja untuk menyara keluarga? Perlu ke bagi dia untuk pergi bekerja bila ketiadaan suami tersayang? Sedang keluarga dia orang senang banyak harta. 
Bincanglah ramai2, kau orang kan ulamak mufti bijak pandai. Allah bagi hukum kau bukan nak pakai. Nanti dah dapat jawapan kau post kat fb Dakwah Jakim kitorang baca ramai2.

Anonymous said...

Ramai di kalangan ahli kitab ni kurang senang bila kami gunakan bahasa kasar dan tajam bila melontarkan soalan dan pandangan. Dia suruh masyarakat hormat dgn ulamak. Diorang orang2 berilmu dan serba tau.
Dah nama pun perang mana ada masa nak cakap baik, lembut2, sopan santun. Kita bukan ada slot irsyad fatwa orang bayar ribu2 satu jam bercakap. Allah ni Dia menyampaikan quran dan ilmu Dia free2 je. Semua orang boleh dapat, asalkan kau nak berpikir apa yang Dia cakap, itu saja. Lagipun yang lantik dan gelar kau ulamak tu tak anak beranak kau, murid kau, penyokong dan pemuja kau atau orang yang bayar kau upah ceramah agama. Allah Taala tak pernah lantik dan angkat pun kau jadi ulamak. Kau je yang perasan pakai jubah pakai kupiah merah putih, pakai serban terus dapat pangkat ulamak. Mana boleh macam tu. 
Allah Taala Dia ada undang2 peraturan Dia sendiri. Dia sendiri pun boleh nyatakan apa yang Dia nak buat. Dia tak perlu pun khidmat ulamak2 perasan macam korang utk berkhidmat untuk agama Dia. Jadi tak payahlah kau nak paksa2 orang dengar dan ikut fatwa songsang kau tu. Pasal selalunya kau gagal nak buktikan kebenaran apa yang kau cakap. Allah Taala Dia tunjuk betul2 bukti apa yang Dia cakap tu benar.

Anonymous said...

Kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan, oleh kerana Allah telah melebihkan orang-orang lelaki (dengan beberapa keistimewaan) atas orang-orang perempuan, dan juga kerana orang-orang lelaki telah membelanjakan (memberi nafkah) sebahagian dari harta mereka. Maka perempuan-perempuan yang soleh itu ialah yang taat (kepada Allah dan suaminya), dan yang memelihara (kehormatan dirinya dan apa jua yang wajib dipelihara) ketika suami tidak hadir bersama, dengan pemuliharaan Allah dan pertolonganNya. Dan perempuan-perempuan yang kamu bimbang melakukan perbuatan derhaka (nusyuz) hendaklah kamu menasihati mereka, dan (jika mereka berdegil) pulaukanlah mereka di tempat tidur, dan (kalau juga mereka masih degil) pukulah mereka (dengan pukulan ringan yang bertujuan mengajarnya). Kemudian jika mereka taat kepada kamu, maka janganlah kamu mencari-cari jalan untuk menyusahkan mereka. Sesungguhnya Allah Maha Tinggi, lagi Maha Besar.

Anonymous said...

Allah Taala cakap terang dan jelas laki tu pemimpin bagi kaum pempuan. Ini dia pegi terbalikkan kalam Allah pulak menjadikan pempuan sebagai pemimpin bertanding pilihanraya. Mana mati tak jadi ular. Lidah tu suka nak belit2kan apa Allah cakap. Yang kau putarkan tu hukum, bukan boleh bawak main2 ikut sedap kau je keluar fatwa hukum senang2. Setiap apa yang kau buat tu ada kesan dia. Bukan takde orang laki kat tempat tu yang boleh memimpin. Dia nak cabar jugak. Allah Taala rembatlah satu nyawa bagi dia pikir, bagi kena tepat kat kepala dia dulu. Itu pun kalau otak dia boleh pakai.

Allah Taala ni senang je. Kalau boleh Dia cakap boleh, tak boleh Dia cakap tak boleh. Takde nak pusing cerita cakap berbunga bunga nak sedapkan hati orang takdak. Kau nak dengar, ikut. Taknak dengar tanggung akibat. Kau nak lawan boleh, tapi bumbung bangunan tu tetap himpap kepala hotak kau balik biar kau kena. Biar kau rasa azab seksa.

Anonymous said...

Bila orang cakap dia perangai firaun dia sentap. Firaun dulu keras kumpulan dia baik2, ramai tahfis, ulamak yang pandai2 politik. Camana Allah Taala tak cakap kau orang yang tak kenal diri. Firaun tu macamana pun kau tak kenal.

Bidang dan ilmu politik yang kau ceburi hari ni firaunlah pengasas dia ilmu politik tu. Termasuk dalam cabang2 ilmu sihir jugak. Menipu dan mempergunakan agama, kuasa, harta dan orang ramai untuk tujuan peribadi dan mendapat kesenangan. Jangan kau ingat kau pakai serban putih, kot dan jubah kau orang yang tak kasar, tak zalim dan tak kejam. Belum tentu lagi. Sedang di sisi Allah Taala Dia pandang kau orang yang jahat2, kejam, zalim. Iyalah kalau quran tu kau boleh bakar banyak2 campak dalam laut Terengganu kau dikira zalim, sombong, kufur derhaka. Dah lak kau tak caya apa yang Allah Taala tulis, kau pegi bakar lak lagi tu. Kejam ke tak? Matang ke tak fikiran dan perbuatan kau. Dia ingat dia Presiden parti Islam Allah Taala taktau perangai jahat dia. Tah mana dia dapat wahyu suruh buat parti islam taktau pulak. Habis tu Rasulullah dulu pakai nama parti apa pulak bertanding pilihanraya kat Madinah?

Itu sebab Allah Taala nyatakan terang2 Nik Aziz tu jadi ular kuning. Pasal dulu dia fitnah Rasulullah cakap Muhammad dulu pun berpolitik sama macam yang dibuat parti dia.

Anonymous said...

Melayu ni banyak peribahasa. Orang cakap quran buruk tak boleh pakai. Kitab lama, lusuh, berabuk, kuning, koyak kena simpan tempat tinggi. Duduk diam diam, jangan banyak cakap. Ada yang melayu perangai jahat pulak dia bakar terus, dia cakap rosak, susah nak baca, nak jaga kesucian nanti orang pijak berdosa. Apa yang dia pegi bakar tu dapat pahala ke?

Kuasa Allah Taala ni Dia buktikan jugak pada manusia2 sombong ni, yang buruk bukan quran Dia. Perangai kau tu yang buruk. Quran Allah buruk2 pun Dia cakap nyata, ada bukti, ada kebenaran, ada mukjizat, ada hikmah. Kau caci, hina, ejek macamana sekalipun Dia boleh jawap segala penghinaan kau. Dia boleh balas balik serangan2 jahat kau pada agama dan alquran Dia. Pengaruh Dia meliputi langit bumi, zahir batin, alam nyata alam ghaib. Tak pernah berkurangan sikit pun kuasa pemerintahan Dia walaupun kau gelar Quran Dia buruk. Tapi Dia memang mampulah diamkan mana2 yang baharu. Pasal hakikat baharu, binasa. Sampai masa mati. Lepas mati mana yang buat salah makan babi banyak, buat projek keje tak siap duit balun memang Dia hantarlah ke neraka. Allah Taala adil. Takde selindung2.

Macam tu lah hikmah alquran kitab lama. Walaupun diam berisi. Tu menunjukkan Dia maha mendalam pengetahuanNya. Bukannya Dia tau isi alam saja, isi hati pun Dia tau. Dalam buruk ada petunjuk.

Anonymous said...

Kerana apabila telah ditiup sangkakala,

Maka saat yang demikian adalah saat (berlakunya) hari yang sukar -

Kepada orang-orang kafir, lagi tidak mudah (mengelak azabnya).

(Jangan engkau bimbang ) biarkanlah Aku sahaja membalas orang (yang menentangmu) yang Aku ciptakan dia (dalam keadaan) seorang diri (tidak berharta dan anak pinak),

Dan Aku jadikan baginya harta kekayaan yang banyak,

Serta anak pinak (yang ramai), yang sentiasa ada di sisinya.

Dan Aku mudahkan baginya (mendapat kekayaan dan kekuasaan) dengan semudah-mudahnya.

Kemudian dia ingin sangat, supaya Aku tambahkan lagi;

Tidak sekali-kali (akan ditambahi) !

Kerana sesungguhnya dia menentang dengan degilnya akan ayat-ayat Kami (Al-Quran, yang disampaikan

Aku akan menyeksanya (dengan azab) yang memuncak beratnya.

(Al-Muddaththir 74:17)

Kerana sesungguhnya dia telah memikirkan dan mereka-reka berbagai tuduhan terhadap Al-Quran)

Maka binasalah dia hendaknya! Bagaimanakah dia berani mereka-reka (yang demikian)?

Sekali lagi: binasalah dia hendaknya! Bagaimana dia berani mereka-reka (tuduhan-tuduhan itu)?

(Al-Muddaththir 74:20)

Kemudian dia merenung dan memikirkan berkali-kali: jalan-jalan mencaci Al-Quran, tetapi dia gagal

Anonymous said...

Allah Taala ni tak bagi pempuan memerintah ada sebab. Satu masa dulu Dia dah tengok camana jin pempuan nama Balqis jadi pemerintah. Pempuan ni dia jadi sombong, kurang akal, nak orang ikut kehendak nafsu dia beli handbag, kapalterbang, melancong dan macam2 perangai buruk lagi yang Allah Taala tak suka. Ada pempuan orang suruh jaga kebajikan dia suruh pulak laki dia bela lembu juta2. Dari zaman Adam lagi Hawa tu dah mempergunakan Adam. Pempuan ni dia suka menggunakan Adam dgn kelembutan dan pujuk hasutan. Jangan ingat Allah Taala ni tak memerhati apa berlaku. Kau suka ke tak suka macam tu lah yang Allah cakap pasal kaum pempuan.
Bila ada muslimat2 perasan muka tak malu ni ingat Allah Swt nak tolong diorang menang pilihanraya toksah beranganlah. Kau menang ke kalah sama je bagi Allah Taala. Akhirat kau tetap ke neraka. Nak memerintah umat manusia guna nama Islam dan jual nama Allah Taala ikut sukati mak abah dia. Tu sebab dulu lagi Allah Taala pesan kat Balqis. Macam ni bunyi dia

Anonymous said...

"Sesungguhnya aku dapati seorang perempuan memerintah mereka dan ia telah diberikan kepadanya (serba sedikit) dari tiap-tiap sesuatu (yang diperlukan) dan ia pula mempunyai singgahsana yang besar.
"Aku dapati raja perempuan itu dan kaumnya sujud kepada matahari dengan meninggalkan ibadat menyembah Allah, dan Syaitan(presiden partinya) pula memperelokkan pada pandangan mereka perbuatan mereka (pergi berkempen) lalu menghalangi mereka dari jalan (yang benar); oleh itu mereka tidak beroleh petunjuk, 
!!!!
"Sesungguhnya surat itu dari Nabi Sulaiman, dan kandungannya (seperti berikut): `Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,
(An-Naml 27:30)
" `Bahawa janganlah kamu meninggi diri terhadapku, dan datanglah kamu kepadaku dengan menyerah diri (beriman dan mematuhi ajaran agama Allah). ' "

Anonymous said...

Maksud orang yang menyembah matahari umpama kaum yang suka menyembah hawa nafsu. Kisah kaum yang suka mengejar dunia. Bila timbul je matahari tu kang mulalah dia sibuk2 nak pegi buat macam2. Kalau zaman hari ni tak payah cakaplah siang malam dia duk sibuk. Tanggungjawap untuk laki dan keluarga belum tentu dia dapat sempurnakan dengan baik. Mana yang duit banyak ni kang semua mengharap orang gaji je settlekan. Dia pegi keje nak mengarah arah orang. Pegi kempen duk ceramah meninggi suara kat kaum laki. Sedang benda yang kau buat tu terang2 haram. Camana Allah tak cakap kau menempah neraka? Dia ingat niat dia tu baik gunakan islam dia dapat tarik orang masuk syurga. Bodoh punya pikir.

Kesimpulannya orang yang menyembah matahari tu samalah macam apa yang dibuat kebanyakan pempuan macam korang. Orang yang suka menyeru nyeru neraka. Matahari tu nerakalah tu. Kau ingat apa?


Anonymous said...

"Kita berdepan dengan masyarakat Melayu yang jahil, tapi cintakan Islam. Kita berdepan dengan orang Islam yang hina hukum hudud dan Islam.

"Dia sembahyang, umrah tak tinggal, politik suku, agama suku, macam mana kita nak buat orang macam ini?

Sekali kita pandang petikan cakap presiden Parti Angkatan Setan ni ada jugak betulnya. Masa dia berucap memang betul ramai melayu2 jahil yang kena bodoh2 dengan cakap dia. Melayu jahil tu pulak memang taksub betul bab2 islam ni, sampai tak kenal antara guru dengan setan. Kalau bab semayang memang tak penah tinggal, sampai guru dia tgh semayang pun dia boleh ambik gambar. Umrah tu pasal dia banyak dapat buat untung jadi agen tu yang dia tak penah tinggal tiap2 tahun pegi, untung banyak. Politik dgn agama memang suku je lah dia pakai, dah nama pun setan kenalah guna agama dan politik suku untuk menyesatkan orang. Parti ajaran sesat pun iya jugak. Dia digelar angkatan setan tu pasal dia mengangkat setan jadi pemimpin. Inilah serba sikit kebenaran tentang parti ahli sunah semalaysia ni yang diterang sendiri oleh naib presiden presiden ulamak perasan sedunia.

Sapa yang nak kawan dengan dia pegilah. Setan tu memang suka cari ramai kawan, senang dia nak ajak masuk neraka ramai2. Sedang Allah Taala dah cakap setan tu musuh yang nyata bagi kamu. Kalau nampak pancung je terus. Pancung lidah dia tu pasal suka cakap bohong belit2. Orang Islam memang hina hukum2 hudud yang kau buat. Pasal kau pakai hudud firaun bukan hudud Allah Taala. Hudud Allah Taala kat Nik Aziz tu dia dah buktikan apa jadi. Kisah manusia yang memfitnah Allah dan rasul. Orang yang mempergunakan Islam memerintah kelantan berpuluh tahun. Tapi mengajar kitab. Allah buktikanlah ahli kitab orang yan sesat. Iyalah cuba tengok ular tedung yang masuk Sinar Harian tu, kan sesat tu. Dia nak pergi masuk pulak rumah orang tengah malam. Tempat ularkan dalam semak. Buat apa nak menyesatkan diri masuk rumah orang? Kau tu dah lak berbisa, bersisik, jalan pun dah tak betul, telinga pun dah takde pasal hidup dulu buat pekak taknak dengar apa Allah cakap. Allah Taala potong telinga dia sekali. Last sekali baru kena ketuk ramai2 dgn budak2 Kelantan. Tu tanda Allah Taala ni kaya dan adil. Kau nak dunia dia serah balik kau ke dunia. Biar budak2 situ saja yang menghukum kau pasal selama ni kau menipu budak2 Kelantan yang kau tu ulamak. Tapi kalau tengok gambar macam kena gantung je kepala ular tu? Kalau kat dunia ni hukum gantung mandatori. Bila mati ada nama baru, Snik Aziz.

Tapi kalau yang nama Hadi ni pun ada jugak maksud dia. Ha hamba Di dunia. Eloklah tu jadi hamba dunia. Gila kuasa nak memerintah guna agama islam, tak firaun perangai kau? Firaun dgn nabi mana sama. Bodoh taknak pikir. Besok kau nak berhimpun bukak serbanlah. Otak kau ketat sangat takleh berpikir. Betullah apa yang kau cakap, kat depan kau tu semua penyokong PAS yang menghina hudud dan islam Allah Taala. Kau tak sedar kau cakap diri kau sendiri.

Anonymous said...

Demi Allah!

Sesungguhnya kami juga telah mengutus Rasul-rasul kepada umat-umat yang terdahulu daripadamu ,

lalu Syaitan memperelokkan pada pandangan mereka yang ingkar akan amal-amal mereka yang jahat itu;

maka Syaitanlah yang menjadi pemimpin mereka pada hari ini;

dan mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.


Tunggulah nanti kau pulak jadi ular, baru kau tau sakit tak sakit berjalan takde kaki.

Anonymous said...

Presiden Parti Ajaran Songsang ni dia punya pusing cerita pandai bila kita belasah dia guna ayat2 Allah ni dia pun kona cerita arah lain. Macam tu la keadaan setan bila diburu, dia jadi takut tapi nak cover punya pasal kenalah tuduh DAP. Kau cakap orang tu kapir kau pun sama kapir apa bersekutu dengan diorang masa pilihanraya. DAP makan babi pasal dia orang taktau hukum, yang kau orang tau hukum pun makan jugak benda2 haram. Sama je lah babinya. Haram.

Lagi satu bila Allah Taala nyatakan pada manusia dia tu setan. Dia pun cepat2 menyeru jemaah2 dia untuk taat kat dia. Dia tak seru pun ahli jemaah supaya taat pada Allah, Quran dan rasul. Kan ke setan perangai kau tu? Menipu orang guna bahasa dan ayat2 politik. Itu yang dikatakan sihir yang nyata. Menipu terang2. Itulah sunnah firaun laknat. Perasan nak ikut nabi, ikut sunnah rasulullah. Tapi perbuatan kau menunjukkan kau nak menghambakan pengikut supaya taat pada pimpinan parti kau. Senang kau nak bodoh2 kan orang. Ini perangai ekstrem melampaui batas hukum agama. Guakan Islam mengajar kesesatan.

Memang pastilah kau berjalan ke neraka. Dan mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

Dan neraka diperlihatkan kepada sesiapa sahaja yang dapat melihatnya, -

Maka (dapatlah masing-masing mengetahui kesudahannya); adapun orang yang melampau (perbuatan derhakanya), -

Serta ia mengutamakan kehidupan dunia semata-mata, (nak memerintah guna agama Islam)

Maka sesungguhnya neraka Jahanamlah tempat kediamannya.

Anonymous said...

Dan (patutkah) mereka (berdegil) tidak mahu memperhatikan, bahawa mereka dicuba (dengan berbagai-bagai bencana ribut, hujan batu, kemarau, banjir) pada tiap-tiap tahun, sekali atau dua kali;

kemudian mereka tidak juga bertaubat, dan tidak pula mereka mahu beringat (dan insaf)?

Dan apabila diturunkan satu surah dari Al-Quran (mendedahkan keburukan orang-orang munafik itu) setengah mereka memandang kepada setengahnya yang lain sambil berkata:

"Adakah sesiapa nampak kamu (kalau kita berundur melarikan diri)?"

Kemudian mereka berpaling pergi dan Allah memalingkan hati mereka (daripada iman),

disebabkan mereka kaum yang tidak (mahu) mengerti.

(At-Taubah 9:127)

Anonymous said...

Malaysia ni ada macam2 perangai. Ada yang perasan nak jadi ulamak, ada pulak yang perasan tak sudah nak mengangkat diri jadi ulil amri. Orang kalau dah gila sewel mulalah cakap pun merapik rapik. Dia ingat ulil amri dalam islam tu dipilih melalui pertandingan pilihanraya. Ikut peti undi. Sapa yang terer menipu, mencurik, menyangak dan taat bini dia layak jadi ulil amri. Bagi dia kemakmuran, keamanan, kemajuan yang dicapai hari ni adalah hasil usaha abah dia, sepupu sepapat dia, anak bini dan adik beradik yang selalu menyokong dia. Orang ramai kena bersyukur selalu. Malaysia lagi baik dari Syria takde perang2. Kau tak sedar ke kau tengah berperang Allah Taala?

Dia punya nak membodohkan orang guna ayat politik dia halus. Kita ikut islam, tak ganas, sederhana, aman damai. Dalam aman damai tu lah kau buat kerja mencurik terang2. Dalam kemakmuran tu lah dia memajukan Malaysia kutip cukai banyak2. Bilamasa Allah Taala suruh kau kutip cukai? Perah hasil titik peluh orang lain. Allah Taala bukannya kejam macam kau. Nak pau duit orang guna kuasa tak tentu arah. Dalam keamanan tulah dia menolong anak bini, anak tiri dan keluarga bagi makan benda2 haram berjuta2. Itu bukan sederhana, itu kelahap tamak haloba. Rumah beli berjuta2, dah lak kau beli luar negara pulak tu. Nak beli kat Australia, Beverly Hills tanak beli kat Rawang de. Tapi macam biasalah makan benda haram rumah terakhir duduk nerakalah. Dunia kau dah senang, akhirat kau susah la pulak. Bersenang senang dulu pendapatan, sesal kemudian padanlah muka.

Allah Taala dah cakap setan besar Dia buru sekor sekor. Mana yang tahap chief ni Dia azab di akhir episod. Supaya menjadi pengajaran bagi semua umat Malaysia. Kau ingat Allah Taala tak kenal kau sapa.

Anonymous said...

Penyangak yang perasan diri sederhana ni Allah Taala cakap tak boleh pakai, jangan percaya apa dia cakap. Dulu masa dia jadi menteri pertahanan pun dia dah jolok orang 400 juta komisen nak beli kapal rosak. Mana tak rosak kapal tu kau sendiri pun pala otak tak betul, biol la sistem kapal tu. Beli cara haram la katakan, laut pun taknak terima. 
Hari ni kalau dia nak beli dan jolok orang benda haram memang kita tak heranlah. Pasal yang haram ni memang makanan dia dari kecik. Dia seru orang tolak kebencian, sedang dia taktau Allah benci marah dgn perangai tingkahlaku dia. Tu pasal hari ni dari Perlis tu air kering, ribut topan sampailah ke negeri mana sekalipun azab tak putus. Allah Taala cakap kau ada duit banyak2 kau mintaklah beli air dari dewa langit. Mana orang yang suka tolong dia, ambik duit rasuah dari dia, tolong dia berkempen semua Allah Taala azab. 
Firaun lahanat memang musuh ketat Allah Taala lah dari dulu. Dia pedulik apa kau ada duit gambar agung ke, gambar pyramid ke, emas jongkong ke sampai masa Dia azab kau cukup2. Kalau kau berani sangat kau joloklah Allah Taala 2 bilion buat beli syurga. Takpun 500 juta buat lepaskan azab bapak kau dari neraka.

Anonymous said...

Presiden parti lagi satu ni pulak pun sama bodoh. Diorang doa mintak Allah Taala letakkan roh kawan2 dia yang mati katak tu di kalangan dan bersama orang2 yang beriman. Orang beriman ni pulak sebenarnya banyak kumpulan. Ada yang beriman pada presiden, ada beriman pada harta, beriman pada wang ringgit, beriman pada nafsu sendiri, beriman pada ASWJ macam2 rukun iman ada diorang ni. Allah Taala letaklah ikut kumpulan iman masing2 masa kat dunia dulu. 
Ada jugak mintak nak masuk syurga. Syurga memang kau dah duduk dulu masa kat dunia. Kau nak masuk buat apa lagi? Jadi memang betullah apa Allah cakap dia jadikan neraka tu sebagai rumah tetamu dan kediaman tetap untuk ahli2 kau. Moga kau damai abadi di sana.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ingat halal membuat sesuka hati mengenai syiar-syiar agama Allah, (membuat hukum sendiri)
dan mengenai bulan-bulan yang dihormati, 
dan mengenai binatang-binatang yang dihadiahkan (korban),
dan mengenai kalong-kalong binatang hadiah itu, 
dan mengenai orang-orang yang menuju ke Baitullah Al-Haraam, yang bertujuan mencari limpah kurnia dari Allah dan mencari keredaanNya (dengan mengerjakan ibadat Haji di Tanah Suci, bukan tujuan bisnes umrah)
dan apabila kamu telah selesai dari ihram maka bolehlah kamu berburu. 
Dan jangan sekali-kali kebencian kamu kepada suatu kaum kerana mereka pernah menghalangi kamu dari masjid Al-Haraam itu - mendorong kamu menceroboh. 
Dan hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertaqwa, dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa dan pencerobohan. 
Dan bertaqwalah kepada Allah, kerana sesungguhnya Allah Maha Berat azab seksaNya (bagi sesiapa yang melanggar perintahNya).
(Al-Maaidah 5:2) 

Anonymous said...

Ini peringatan untuk orang beriman je lah. Mana yang kufur ingkar derhaka ni lantak dialah. Dia ingat dia mufti besar Allah Taala pedulik dgn fatwa songsang dia. Jangan ikut orang macam tu suka buat ajaran songsang. Dia ingat dia orang tareqat dia bagus. Allah Taala dah cakap haram tak boleh dia nak tunjuk dia pulak lagi pandai dari Allah Taala cakap boleh. 
Ni ada lagi pesanan untuk orang kapir macam kau. Orang yang suka nak bangkang dan bantah hukum2 Allah Taala. Kalau dalam RUU memang kau tak berani buatlah benda ni. Kau sembang je lebih.

Anonymous said...

Dengan sebab (kisah pembunuhan kejam) yang demikian itu kami tetapkan atas mereka,
bahawasanya sesiapa yang membunuh seorang manusia dengan tiada alasan yang membolehkan membunuh orang itu, 
atau (kerana) melakukan kerosakan di muka bumi, maka seolah-olah dia telah membunuh manusia semuanya; 
dan sesiapa yang menjaga keselamatan hidup seorang manusia, maka seolah-olah dia telah menjaga keselamatan hidup manusia semuanya. 
Dan demi sesungguhnya, telah datang kepada mereka Rasul-rasul kami dengan membawa keterangan yang cukup terang; kemudian, sesungguhnya kebanyakan dari mereka sesudah itu, sungguh-sungguh menjadi orang-orang yang melampaui batas (melakukan kerosakan) di muka bumi.
Hanyasanya balasan orang-orang yang memerangi Allah dan RasulNya serta melakukan bencana kerosakan di muka bumi ialah dengan dibalas bunuh (kalau mereka membunuh sahaja dengan tidak merampas), 
atau dipalang (kalau mereka membunuh dan merampas), 
atau dipotong tangan dan kaki mereka bersilang (kalau mereka merampas sahaja), atau dibuang negeri (kalau mereka hanya mengganggu ketenteraman umum). Hukuman yang demikian itu adalah suatu kehinaan di dunia bagi mereka, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang amat besar.
(Al-Maaidah 5:33) 

Anonymous said...

Ada sapa2 berani bunuh pembunuh kejam Altantuya? Itu yang kita nampaklah. Kalau nak ikut yang mati kena bunuh ramai lagi yang Allah Taala tau. Yang helikopter meletup. Yang kena bunuh jawatan tak payah cakaplah. Membunuh rezeki dan periuk nasik orang lain. 
Hukum Dia spt yang di atas. Kalau korang sendiri tak berani nak nak hukum. Memang Allah Taala tunggu masa je lah nak hukum dia. Hukum agama korang mana boleh pakai. Main ikut sedap mulut je cakap. Agama Songsang Berjemaah.

Anonymous said...

Allah Taala bila Dia menghakimi dan mengadili seseorang pertimbangan Dia halus. Pandangan Dia tajam melihat kesalahan orang tu satu persatu. Dia tak jatuh hukum dan pancung orang sewenang wenang tanpa sebab yang pasti. Jadi setiap patah ayat yang dibacakan pada komen2 yang beratus ni menerangkan dan menyatakan kesalahan OKT tersebut. Ada kesalahan riba'(GST), menceroboh, mengubah ayat2 Allah, menyalahguna dan seleweng hukum Islam untuk tujuan memerintah, bakar Alquran, bunuh dan pancung orang tanpa sebab yang benar, mungkir dan khianat janji semua ni termasuk kesalahan2 berat di sisi Allah Taala. Tu belum kira orang kawin zina dgn artis lagi.

Tujuan Allah Taala nyatakan kesalahan dia supaya bila dia masuk neraka naanti senang sikit hidup dia. Tak banyak soaljawap, boleh terus terjun saja dalam neraka. Sanak sedara dan penyokong dia pulak tak payah susah2 buat kenduri tahlil doa selamat untuk dia pasal dah tau tempat orang tu kat mana. Dari bacaan diri dia pun Allah boleh sebut tentang diri dia yang Allah kenal.

Nun tu tanda neraka. Dia sorang yang suka ikut nafsu. Alif tu tanda dia angkuh, bila jadi ketua dia nak orang tunduk, hormat, bodek dan ikut arahan dia. Jim tu tanda jahat, jahil. Dia orang yang suka menyembunyikan kejahatan di sebalik bahasa2 indah dan kebaikan yang ditabur. I tu tanda orang yang irihati, dia tak suka dan takmau ada orang yang lebih pandai, lebih kuasa, lebih kaya, lebih penyamun dari dia. Tu pasal mana yang tak ikut cakap semua dia pancung. Ba tu tanda dia bodoh walaupun dia rasa dia pandai dapat perguna dan tipu ramai orang. Bakhil pun iya jugak. Itu sebab dia seru orang ramai suruh menderma, berzakat, tolong orang miskin sedang dia sendiri kutip riba'. Bila dapat riba bagi pulak breem. Nanti orang akan cakap dia baik pemurahlah konon. Ini cara halus ahli neraka main duit. Duit derma pun taktau pergi mana. Yang kita semua tau dah pulang balik kat penderma. Tak jadi ambik. Orang arab tu derma tak ikhlas.

Manusia nak buat undang2 apa sekalipun itu diorang punya pasal. Allah tetap Allah. Dia takde nak pilih kasih, pilih kedudukan untuk menghukum dan mengazab seseorang. Tu pasal Dia cipta satu syurga satu neraka. Cuma tingkat je lain2. Mana yang buat salah masuk neraka, tak payah pening2 heboh2 nak buat mahkamah syariah. Cuma Allah Taala Dia bacakan saja keadaan neraka tu macamana. Untuk kebaikan kau jugak sebenarnya, boleh bawak duit siap2 banyak2. Buat persediaan awal. Orang nak pegi haji pun buat persiapan. Inikan pulak orang nak mati.

Anonymous said...

Dan jauhkanlah diri dari orang-orang yang menjadikan agama mereka sebagai permainan dan hiburan,

dan mereka pula telah diperdayakan oleh kehidupan dunia dan peringatkanlah (mereka) dengan Al-Quran itu supaya tiap-tiap diri (di akhirat kelak) tidak terjerumus (ke dalam azab neraka) dengan sebab apa yang ia telah usahakan (dari perbuatan yang buruk dan keji).

Tidak ada baginya pelindung dan tidak juga pemberi syafaat yang lain dari Allah.

Dan jika dia hendak menebus (dirinya) dengan segala jenis tebusan (wang ringgit), (nescaya tebusan itu) tidak akan diterima daripadanya.

Mereka itulah orang-orang yang dijerumuskan (ke dalam azab neraka) dengan sebab apa yang telah mereka usahakan.

Bagi mereka disediakan minuman dari air panas yang menggelegak, dan azab seksa yang tidak terperi sakitnya, disebabkan mereka kufur ingkar (semasa hidupnya).

(Al-An'aam 6:70)

"Sebenarnya sesiapa yang datang kepada Allah pada hari akhirat sedang dia bersalah maka sesungguhnya adalah baginya Neraka Jahannam yang dia tidak mati di dalamnya dan tidak pula hidup.

(Taha 20:74)

Nun maksud neraka, jim masuk jahannam. Al Razak tu lah nama Allah Taala yang membuktikan kekayaan dan kekuasaan dia menghidupkan seseorang dalam neraka jahannam. Mati tak tak mati. Hidup tak hidup. Sentiasa dalam azab seksa yang berkekalan.

Anonymous said...

Bagi Allah Taala orang yang bakar2 quran ni orang yang takde agama, takde pegangan dan takde pedoman. Agama bagi mereka hanya alat untuk tujuan peribadi nak dapat senang dunia, nama, kedudukan dan pengaruh. Tapi diorang boleh baca Bismillah, Alhamdulillah syukur semua tau. Dia tau Allah tu ada cuma diorang tak berapa percaya hukum2 Allah dan apa Allah cakap. Mana hukum Allah yang tak berapa suai dgn kehendak nafsu dia akan diubah supaya senang dia nak dapat apa yang dihajati. Itulah ciri2 atheist yang ada kat Malaysia ni.
Untuk mengaburi kegiatan kumpulan diorang gunalah nama tareqat, ahli sunah, wahabi, liberal, anti keganasan dan sbgnya supaya mudah dapat pengikut. Orang2 atheist macam ni terus teranglah Allah cakap amal dia puasa ke, semayang, haji semua Allah tak terima. Pasal tak ikut pedoman. Jadi Allah tolaklah amal2 dan pahala yang diorang kumpul berjuta2 tu. 
Tujuan Allah Taala bagitau korang awal2 ni supaya bila masuk pagi Syawal nanti kau takdelah terkilan dan rasa perasan yang kau dah mencapai kemenangan di Hari Raya. Memang betullah apa yang ustaz2 kau cakap puasa kau hanya dapat lapar dahaga saja. Raya duk melawa je lah pakai baju rugged.
Sebabnya Allah Taala tak boleh nak kira amal2 kau pasal kau dah bakar banyak quran. Sedang Alquran tu saksi apa yang kau buat benar salah. Tapi kalau korang berangan jugak nak dapat pahala banyak pegilah panggil imam syafie kau keluar dari kubur utk buat kira2 amal kau. Kan ke korang pengikut setia mazhab dan kitab2 dia. Allah Taala taknak masuk campur.

Anonymous said...

Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.
Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedari.
Dalam hati mereka (golongan yang munafik atheist itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).
Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: 
" Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan".
.
Al Baqarah.

Anonymous said...

Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.
Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". 
Mereka menjawab: "
Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu? "Ketahuilah! 
Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).
Al Baqarah (kisah lembu tak dengar cakap)

Anonymous said...

Allah Taala letak rukun iman 6 perkara ada sebab. Sama jugak macam kau letak rukun negara nak suruh orang patuh. 
Bila Dia letak percaya pada Allah pertama pasal Dia yang akan mengadili dan menghakimi. Allah sendiri jadi saksi. Malaikat, rasul, alquran pun termasuk saksi dan menyaksikan. Dalam islam semua amal perbuatan kau malaikat yang catit, nabi rasul yang menyampaikan amanah dan Alquran tu lah yang jadi saksi amal ibadah dan perbuatan kau diterima ke tidak. 
Tapi bila hari ni kau dah ada pegangan baru ahli sunnah wal jemaah. Sapa yang nak jadi saksi amal perbuatan kau. Imam, syeikh, wali kau banyak yg dah mati. Yang dah masuk neraka pun ramai. Camana Allah nak kira amal kau? Kesudahnya amal semua kosong. Zikir dah beribu, selawat dah berjuta, puasa dah bertahun, umrah dah beribu bayar kat agen. Cuba pikir betul tak apa Allah cakap kau orang yang rugi amal perbuatan?
Jangan korang cakap Allah Taala tak adil pulak nanti. Sedang kau sendiri yang tanak dengar cakap. Suka buat keje sia sia. Tengoklah lembu banyak2 tepi jalan, dalam kandang tu. Rotan baru jalan. Yang dia tau makan tido berak romen. Sampai raya haji kena sembelih kena lapah kena sup. Bersilang tangan kaki kena potong. Macam tu lah satu masa nanti orang2 bodoh ni akan di azab. Janganlah aku termakan daging lembu taraf VIP ni. Audzubillah.

Anonymous said...

Dan bacakanlah kepada mereka kisah (mengenai) dua orang anak Adam (Habil dan Qabil) yang berlaku dengan sebenarnya,

iaitu ketika mereka berdua mempersembahkan satu persembahan korban (untuk mendampingkan diri kepada Allah). Lalu diterima korban salah seorang di antaranya (Habil), dan tidak diterima (korban) dari yang lain (Qabil).

Berkata (Qabil):" Sesungguhnya aku akan membunuhmu!".

(Habil) menjawab: "Hanyasanya Allah menerima (korban) dari orang-orang yang bertaqwa;

(Al-Maaidah 5:27)

"Demi sesungguhnya! Jika engkau hulurkan tanganmu kepadaku untuk membunuhku, aku tidak sekali-kali akan menghulurkan tanganku kepadamu untuk membunuhmu. Kerana sesungguhnya aku takut kepada Allah, Tuhan Yang mentadbirkan sekalian alam;

"Sesungguhnya aku mahu supaya engkau kembali dengan (membawa) dosa (membunuhku) dan dosamu sendiri. Maka dengan itu menjadilah engkau dari ahli neraka, dan itulah dia balasan orang-orang yang zalim".

Anonymous said...

Maka nafsu jahat mendorongnya (sehingga ia tergamak) membunuh, lalu ia membunuhnya. Oleh itu menjadilah dia dari golongan orang-orang yang rugi.

(Al-Maaidah 5:30)

Kemudian Allah hantarkan seekor burung gagak (menyuruhnya) mengorek-ngorek di bumi supaya, diperlihatkan kepada (Qabil) bagaimana cara menimbus mayat saudaranya.

(Qabil) berkata:

"Wahai celakanya aku!

Alangkah lemah serta bodohnya aku, aku tidak tahu berbuat seperti burung gagak ini, supaya aku dapat menimbuskan mayat saudaraku?".

Kerana itu menjadilah ia dari golongan orang-orang yang menyesal.

Anonymous said...

Daripada kisah pembunuhan kejam ni Allah mengingatkan macamana Dia tau siapa yang bagi arahan pembunuhan kejam Altantuya. Allah Taala cakap ada satu orang perempuan yang bagi arahan. Motifnya cemburu hasad dengki. Pasal itulah antara punca berlakunya pembunuhan awal antara manusia, sifat cemburu hasad dengki. Benda ni dah berlaku zaman Adam lagi.

Tapi yang buat Allah Taala marah bila mayat perempuan tu tak dikebumikan dengan sempurna. Sedang Allah dah bagi kiasan kisah burung gagak yang mengajar Qabil menanam jenazah. Ini kau punya kejam jahat sampai kau sanggup pegi bomb orang tu sampai hancur sifat. Kau dengan IS sama kejam sama jahat sama ganas. Bahkan kau lagi jahat. Tak payahlah kita semua dilalaikan dgn tuduhan pada IS, sedang dalam negara kita ni pun ada pengganas yang sama jahat kejam macam Daesh.

Allah Taala suruh bacakan dulu kisah Habil Qabil ni macamana. Buat peringatan pada Islamic Syaitan yang sedang berkeliaran di bulan Ramadan ni. Malaysia kena hati2 dengan setan ni. Pasal yang bahayanya dia masih terlepas. Tak berikat tak berantai.

Anonymous said...

Allah Taala ni dia Maha Adil. Kalau mat rempit kau tuduh curik telefon dalam low yat kau boleh jail. Kenapa orang yang terlibat membunuh kau taknak jail dan hukum? Yang dia tangkap orang yang buat kerja, yang bagi arahan dia takmau tangkap. Takde bukti alasan dia. Nak tau bukti tanya je lah Polis yang buat keje tu sapa bagi arahan? Kalau nak saksi Allah Taala sendiri boleh jadi saksi. Dia boleh ulang tayang balik kejadian tu berlaku pukul berapa, apa sebab orang tu dibunuh. Dari mana dan bila arahan bunuh tu dibuat. Allah Taala pun ada file dia jugak. Walaupun kau bakar bangunan Bukit Aman tu. Malaikat dia merata jadi saksi. Kau nak lari mana?

Anonymous said...

Dia lah yang mengetahui perkara-perkara yang ghaib dan yang nyata; 
Dia lah jua Yang Maha Besar, lagi maha Tinggi (Yang mengatasi segala-galanya).
(Ar-Ra'd 13:9) 
Sama sahaja kepada Allah sesiapa di antara kamu yang merahsiakan kata-katanya dalam hati dan yang menyatakannya; 
juga yang bersembunyi pada waktu malam dan yang keluar berjalan pada waktu siang.
Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, 
yang mengawas dan menjaganya dengan perintah Allah. 
Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. 
Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), 
maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, 
dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripada Allah.

Anonymous said...

Mengapa mereka yang kafir itu masih berdegil dan tidak mahu memerhatikan bahawa kekuasaan kami sentiasa menakluk bumi (yang mereka diami) dengan menjadikan dia kurang sedikit demi sedikit dari kebaikannya dan kemuliaannya? 
Dan (ingatlah) Allah menghukum menurut apa yang dikehendakiNya; tiada sesiapapun yang dapat menghalang hukumNya, dan dia lah juga yang amat cepat hitungan hisabNya.
(Ar-Ra'd 13:41) 

Anonymous said...

Allah banyak jugak pengalaman berdepan pesalah dan pendosa2 besar ni. Depan Allah Taala berlakong tak ingat. Pakai kopiah serban, tudung semua cukup masuk Baitullah pura2 nak beramal, nak mintak ampun. mintak berkat. Siap upload gambar dalam internet nak menunjukkan dia suami isteri baik, pegi Mekah buat umrah.

Dia taktau Allah Taala dah siapkan kertas pertuduhan dan hukuman setimpal yang bakal dia dapat atas bermacam kesalahan dan dosa besar yang dia buat selama ni. Kalau dosa kecik2 bolehlah lagi Allah ampunkan. Ini tak, dia buat degil dia je. Orang lain kau hukum, sampai dia kebal semacam je siap boleh main tukar2 penjawat awam untuk elak diri sendiri kena dakwa. Dulu masa mula2 dia lancarkan indeks syariah al wasatiyah dia cakap hukum tu termasuk untuk diri dia sekali. Hari ni lain pulak jadinya. Dalam konsep wasata dia kata nak jaga nyawa. Jaga nyawa apa? Dah berapa banyak pulak nyawa melayang? 2 kapal hilang je dah 500 lebih kurang2 nyawa melayang, sekali dgn kapal pun hilang. Yang mati kena bom satu hal lah. Ini membuktikan dia orang yang cakap tak serupa bikin . Lain di mulut lain di hati. Itu sebab Allah Taala letak diorang ni munafik yang takde agama. Dia gagal menunaikan apa yang dia kata. Dan dia sendiri khianat janji yang dia buat.

Dengan Allah Taala senang je. Hukum mati lagi baik untuk orang2 macam ni. Hidup pun bukan menyenangkan orang sangat. Syok sendiri je rasa dia baik banyak tolong orang. Itu pasal Tun Razak dulu Allah taala jatuh hukum dekat luar negara. Itu termasuk golongan orang yang di buang negeri. Atas bermacam dosa kesalahanlah. Banyak kalau nak sebut. Cuma Allah Taala tinggalkan nama je atas jalan. Jadi sapa yang lalu lalang kat situ nak lenyek ke, nak gelek ke, nak pijak jalan tu ikut sukati korang. Sebagai bukti Allah menghukum orang ni di dunia dan di akhirat. Ini cara halus Allah Taala menghukum orang. Ada yang jadi batu, ada jadi binatang dan ada jugak jadi pokok kayu. Ikut amal perbuatan masing2. Tapi azab tetap azab. Kalau boleh handle silakan. Tunggulah masa kau mati. Kalau tak mati camana nak masuk neraka?

Anonymous said...

Hanyasanya balasan orang-orang yang memerangi Allah dan RasulNya serta melakukan bencana kerosakan di muka bumi ialah dengan dibalas bunuh (kalau mereka membunuh sahaja dengan tidak merampas),

atau dipalang (kalau mereka membunuh dan merampas),

atau dipotong tangan dan kaki mereka bersilang (kalau mereka merampas sahaja),

atau dibuang negeri (kalau mereka hanya mengganggu ketenteraman umum).

Hukuman yang demikian itu adalah suatu kehinaan di dunia bagi mereka, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang amat besar.

(Al-Maaidah 5:33)

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman!

Bahawa sesungguhnya arak, judi, pemujaan berhala, dan mengundi nasib dengan batang-batang anak panah, adalah (semuanya) kotor (keji) dari perbuatan Syaitan. Oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya.

(Al-Maaidah 5:90)

Sesungguhnya Syaitan itu hanyalah bermaksud mahu menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu dengan sebab arak dan judi,

dan mahu memalingkan kamu daripada mengingati Allah dan daripada mengerjakan sembahyang.

Oleh itu, mahukah kamu berhenti (daripada melakukan perkara-perkara yang keji dan kotor itu atau kamu masih berdegil)?

Anonymous said...

Ini antara sebab punca berlaku permusuhan dan kebencian di kalangan manusia di Malaysia. Tun Haji Razak lah antara orang yang bertanggungjawap meluluskan lesen judi arak, bukak tanah kasino, jual tanah melayu ikut sukati dia dll lagi. Maka atas sebab inilah arwah dihukum buang negeri mati sakit. Inilah semangat syaitan yang dibawa beliau satu masa dulu. Maka hari ni Allah Taala nyatakan sebab musabab berlakunya kebencian dan permusuhan di negara kita. Itu pasal Allah Taala saja je biarkan Zouk Kl tu duduk kat Jalan Tun Razak. Pasal hidup dia dulu suka benda2 arak, maksiat, kabaret, jual beli tanah cara haram salahguna kedudukan. Tun Razak exchange tu tanda dia orang yang boleh dijualbeli. Sama yang macam dalam cerita P Ramlee, lelong lelong.

Allah Taala ni kalau Dia dah benci keturunan tu Dia bangkit balik semua salah silap orang tu seluruh keturunan. Memang Allah hina cukup2 bagi orang ramai tau. Kisah manusia yang banyak berhutang budi dgn tokeh2 judi, arak, tokeh lombong. Kalau tanya kat bank dunia diorang takde info hutang macam ni. Dia yang hutang budi, dia gadai tanah, gadai maruah, gadai agama, gadai bangsa berlagak pandai konon dia pandai memerintah. Ini perangai orang sombong muka tak malu. Apa ingat dia bagi bantuan kat orang ramai tu guna duit arwah abah dia ke? Dah tentulah duit cukai yang dia pungut dari orang ramai. Temberang je lebih pusing2 cerita.

Orang kalau dah jadi boneka dia arahkanlah kat bank Dunia suruh bagi jawapan. Bodoh punya kencing, Allah Taala mana nak pandang dunia kau keji, kotor. Akhirat Dia lagi baik daripada dunia kau. Bapak dia kalau nak tebus dengan semua duit yang ada dalam bank dunia tu pun belum tentu boleh lepas. Duk terjerit jerit dalam neraka.

Anonymous said...

Tanyakanlah lagi:

Siapakah yang memegang kuasa pemerintahan tiap-tiap sesuatu,

serta ia dapat melindungi (segala-galanya) dan tidak ada sesuatupun yang dapat disembunyi daripada kekuasaannya?

(Jawablah) jika kamu mengetahui!"

(Al-Mu'minuun 23:88)

Anonymous said...

Dan (ingatlah bahawa) sesiapa yang tidak beriman kepada Allah dan RasulNya,

maka sesungguhnya Kami sediakan bagi orang-orang kafir itu api neraka yang menjulang-julang.

(Al-Fat-h 48:13)

Dan (ingatlah juga bahawa) kuasa pemerintahan langit dan bumi adalah hak kepunyaan Allah,

Ia berkuasa mengampunkan sesiapa yang dikehendakiNya, dan Ia juga berkuasa menyeksa sesiapa yang dikehendakiNya;

dan Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Anonymous said...

Bodoh tak sedar diri. Dia tak nampak api neraka tu menjulang depan mata dia masa kat Dubai. Bagi amaran pun takmau sedar. Kau tunggulah api neraka betul menjulang dari hujung kaki sampai hujung kepala kau. Orang kalau hidup dunia ni bodoh, suka membodohkan orang dan suka dibodohkan dek orang. Akhirat memang betul2 jadi lembu. Tapi sayang, bila dia dah jadi lembu nanti dia tak dapat pulak nak post pengalaman dia kat FB. Kalau tak bolehlah share sikit2 pengalaman kena azab jadi lembu macamana. Meraung pun tak, menjerit pun tak redha je. Macam lembu kena sembelih.

Anonymous said...

Bagi pendukung RUU355 macam Haji Hadi usul yang dia buat tu nak menunjukkan pada orang ramai ttg keadilan islam. Dalam amalan kitab ulamak2 dia siapa yang salah dan berdosa mesti dihukum didunia di bawah penyeliaan dan pertimbangan mahkamah syariah dia. Antara hukuman setimpal yang diberikan sapa pakai seluar ketat pegi bazar ramadan denda 1000. Sebat jangan nanti rosak bentuk punggung orang tu. Ambik pitih takpe buat menambah pendapatan jabatan agama untuk bayar gaji penguatkuasa.

Kemudian dia hanya nak dakwa orang zina, qazaf, pondan, minum arak, judi. Curi dan menyamun serah kat mahkamah persekutuan tinggalan penjajah. Bukan apa nanti banyak pulak kawan penyamun seislam wasatiyoh dgn dia yang kudung tangan pasal banyak mencurik dan menyeleweng harta orang ramai. Baik punya politik. Keadilan apa yang kau cuba tunjukkan Haji? Dia pakai separuh je hukum sedang dalam Alquran tu ada bermacam2 hukum yang tak boleh dipinda sesuka hati. Kau terang2 menunjukkan yang islam kau tu tak berlaku adil pada sesama manusia. Mana yang ada pangkat pengaruh duit banyak kau tanak hukum. Mana kawan kau macam Tapa Ali main indon pakai spendar putih kau taknak rotan sebab bukti tak cukup. Apa kalau pakai spendar putih tu kira orang suci ke sama macam kau pakai serban putih?

Allah Taala Dia nak menghukum tu atas pertimbangan Dia lah. Bukan ikut sukati engkau. Sedang Dia dah cakap dia yang Maha pengampun. Kau yang hari2 menipu guna agama diri kau sendiri pun kau tak mampu nak hukum. Hari2 dia baca kitab lepas tu cakap tu semua dari Allah dan undang2 Islam. Islam baka makayah kau dan islam baka ulamak kau mana sama dgn islam Allah Taala. Allah Taala Alquran Dia satu je sedang islam kau melambak lambak kitab yang kau ikut. Islam kau banyak dolak dalih. Islam Allah hukum Dia tetap, sebelum kau mati dan kau dah mati baru Allah taala laksanakan hukum. Tak caya cuba Haji tengok haji Azizan Razak dulu, Haji sendiri yang jatuhkan hukum potong dua belah kaki arwah, ingat lagi tak? Haji yang jumpa doktor tu dgr taklimat sebelum hukuman dijalankan. Atas kuasa Allah Taala arwah mmg tak boleh nak diubati. Yalah orang dah nak jatuh hukum terima je lah. Sampailah arwah masuk kubur takde kaki. Macam tu lah mahkamah Allah Taala. haji hadi sendiri jadi saksi dia sendiri yang benar kaki kawan dia kena potong. Bagi dr pakar je lah potong senang sikit. Tapi masuk kubur ada lagi azab yang menunggu. Itu sudah pasti.

Macamana Haji Hadi? Adil tak mahkamah Allah Taala? Mungkin lepas ni Haji dgn Harun din pulak ke sapa tau. Sembelih lidah dia satu kali. Berbohong dan mendustakan Alquran Allah Taala.

Anonymous said...

Kalau haji nak tau apa kesalahan Azizan Razak sama jugak macam lain2 pemimpin yang mengaku islam kat Malaysia ni.

Hanyasanya balasan orang-orang yang memerangi Allah dan RasulNya serta melakukan bencana kerosakan di muka bumi ialah

dengan dibalas bunuh (kalau mereka membunuh sahaja dengan tidak merampas),

atau dipalang (kalau mereka membunuh dan merampas),

atau dipotong tangan dan kaki mereka bersilang (kalau mereka merampas sahaja),

atau dibuang negeri (kalau mereka hanya mengganggu ketenteraman umum).

Hukuman yang demikian itu adalah suatu kehinaan di dunia bagi mereka, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang amat besar.

Potong kaki bersilang tu kira dua dua belah kakilah. Agaknya dia dulu banyak rampas projek2 balak dalam hutan. Allah Taala buktikan Dia berkuasa menghukum dan berkuasa mengadili dgn sempurna.

Anonymous said...

Ulamak perasan ahli sunnah wal jahiliyah ni bodoh. Bodoh sombong. Dia ingat dia baca ayat2 quran tu Allah nak percaya permainan tipudaya jahat diorang. Dia putarkan je maksud ayat2 quran tu supaya orang ramai sokong undang2 mahkamah dia. Sedang dia tak sedar Allah balas balik tipudaya diorang dgn cara lagi baik. Dia nak hukum dan denda orang lain, Allah Taala hukum bekas MB diorang. Ada jadi ular tedung ada, kena potong kaki, ada kena operate jantung. Macam2 hukuman ada.
Orang cakap dia makan dedak dia tak mengaku. Dia memang tak makan dedak, yang makan dedak ni ayam. Orang yang makan duit upah cara haram guna agama ni umpama makan bangkai. Dia tau perbuatan dia tu salah tapi dia telan jugak demi menjaga status ulamak dunia yang dia ada. Selalu yang makan bangkai ni tak biawak, ular. Dedak memang dia tak usik.

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang munafik itu melakukan tipu daya (terhadap agama) Allah (dengan perbuatan pura-pura beriman sedang mereka kafir pada batinnya), 
dan Allah pula tetap membalas tipu daya mereka (dengan membiarkan mereka dalam keadaan munafik). 
Mereka pula apabila berdiri hendak sembahyang,
mereka berdiri dengan malas.
Mereka (hanya bertujuan) riak (memperlihatkan sembahyangnya tunjuk alim) kepada manusia (supaya disangka bahawa mereka orang yang beriman),
dan mereka pula tidak mengingati Allah (dengan mengerjakan sembahyang).
An Nisak 42.
Sesungguhnya mereka telah lakukan fitnah semenjak dahulu lagi, dan mereka merancangkan terhadapmu berbagai tipu daya, 
sehingga datanglah kebenaran, 
dan nyatalah (kemenangan) agama Allah (Islam), sedang mereka tidak suka kepadanya.

Anonymous said...

Dan mereka pula melarang orang ramai dari mendengar Al-Quran dan mereka juga menjauhkan diri daripadanya, 
padahal mereka (dengan perbuatan yang demikian) hanyalah membinasakan diri sendiri (dengan bala bencana dan azab yang disediakan untuk mereka di dunia dan di akhirat kelak), sedang mereka tidak menyedarinya.
(Al-An'aam 6:26) 
Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami, 
Kami akan menarik mereka sedikit demi sedikit (ke jurang kebinasaan), menurut cara yang mereka tidak mengetahuinya.
Dan Aku memberi tempoh kepada mereka; sesungguhnya rancangan balasanKu amatlah teguh.
Patutkah mereka (ingkar dan) tidak mahu memikirkan (dengan fikiran yang siuman bahawa Muhammad) tidak sekali-kali mengidap penyakit gila (sebagaimana yang mereka tuduh itu), 
bahkan ia hanyalah seorang yang memberi amaran yang jelas.
(Al-A'raaf 7:184) 

Anonymous said...

Kemudian kamu ini (wahai Bani Melayu), kamu berbunuh-bunuhan sesama sendiri dan kamu usir satu puak dari kaum kamu keluar dari kampungnya;

kamu pula saling bantu-membantu (dengan orang lain) untuk menentang mereka dengan melakukan dosa dan penganiayaan;

padahal kalau mereka datang kepada kamu sebagai orang tawanan,

kamu tebus mereka; sedang perbuatan mengusir mereka diharamkan juga atas kamu.

Sesudah itu maka patutkah kamu hanya percaya kepada sebahagian (dari isi) Kitab Alquran dan mengingkari akan sebahagian yang lain?

Maka tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian itu dari antara kamu, selain dari kehinaan ketika hidup di dunia,

dan pada hari kiamat akan ditolak mereka ke dalam azab seksa yang amat berat.

Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan.

(Al-Baqarah 2:85)

Mereka itulah orang-orang yang membeli (mengutamakan) kehidupan dunia (dan kesenangannya) dengan (meninggalkan perintah-perintah Allah yang membawa kebahagiaan dalam kehidupan) akhirat;

maka tidak akan diringankan azab seksa mereka (pada hari kiamat),

dan mereka pula tidak akan diberikan pertolongan.

Macam ni lah Haji cara nak paste ayat2 Allah ni. Lain kali kalau Haji HAdi nak potong ayat2 quran baca surah tu sampai habis, pasal banyak lagi cerita pasal orang2 macam Haji Hadi dalam quran ni. Dulu lagi dari zaman bani israel lagi dah ada perangai penipu ahli kitab macam haji ni. Menjual agama, memperguna agama nak jadi ulamak pendita dan macam2 lagi. Haji dengan penari tiang tu rasanya haji lagi hina. Allah Taala yang sebut atas tu cuba haji baca balik.

Anonymous said...

Dan (diharamkan juga kamu berkahwin dengan) perempuan-perempuan isteri orang, kecuali hamba sahaya yang kamu miliki.

(Haramnya segala yang tersebut itu) ialah suatu ketetapan hukum Allah (yang diwajibkan) atas kamu.

Dan (sebaliknya) dihalalkan bagi kamu perempuan-perempuan yang lain daripada yang tersebut itu, untuk kamu mencari (isteri) dengan harta kamu secara bernikah, bukan secara berzina.

Kemudian mana-mana perempuan yang kamu nikmati percampuran dengannya (setelah ia menjadi isteri kamu), maka berikanlah kepada mereka maskahwinnya (dengan sempurna), sebagai suatu ketetapan (yang diwajibkan oleh Allah).

Dan tiadalah kamu berdosa mengenai sesuatu persetujuan yang telah dicapai bersama oleh kamu (suami isteri), sesudah ditetapkan maskahwin itu (tentang cara dan kadar pembayarannya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

(An-Nisaa' 4:24)

Haji Hadi tambah sikit ji hukum ni. Pasal ana tengok kawan2 Pas dan wasatiyah haji ada jugak yang belasah kawin dgn bini orang. Yang takut bini pun ada. Tegur tegurlah sikit ji bulan ramdan ni. Asyik buat keje haram je tak sudah2 dari kecik sampai ke tua. Nak belajar hukum dgn kit siang kang tak suai pulak. Haji je lah hukum diorang, usul sikit dalam RUU tu mana dulu muda2 duk perampas bini orang denda banyak2 sikit. 2 bilion ke 3 bilion ke power sikit kewangan mahkamah syariah haji nanti. The most richfool islamic aswj court in the world.

Anonymous said...

Ulamak mufti aswj ni kalau dgn bilis wahabi bolehlah dia akal akalkan. Dgn Allah Taala memang kena bodoh2 je hari2. Bangang tak bangang sampai tgk bola pun boleh jadi haram kalau tak beramal, ikut suka nafsu dia je letak hukum halal haram. Kau nak semayang 80 rakaat ke, nak zikir 20k semalam ke tu kau punya hal lah. Itu pun belum tentu Allah taala nak terima amal kau. Kau beramal ikut imam syafie bukan ikut Allah Taala buat apa Dia ambik amal2 kau yang banyak tu. Kau je sorang perasan syok sendiri rasa dapat masuk syurga pasal orang lantik kau jadi mufti. Dia sendiri rasa amal dia tu boleh bawak dia masuk syurga. Tak ke bodoh pertimbangan akal dia tu, sedang Allah Taala cakap kau tu orang yang membeli kesesatan ada hati pulak nak letak hukum kat perbuatan orang lain. Allah Taala tegah jgn ambik upah jual ayat2 Allah, jgn makan upah jadi ulamak, jgn baca kitab lain. Itulah yang Allah Taala haramkan, kau selamba pegi telan hari2. Lagi mau nasihat orang.

Anonymous said...

Mana mufti terlebih pandai macam dr zul dan dr haron pulak cakap roh tak boleh kembali ke dunia. Dia dah mati hari kiamat baru dia jumpa balik dgn jasad. Roh tu urusan Allah kita tak banyak tau. Kitab ulamak2 dia yang cakap macam tu.

Memanglah roh tu urusan Allah Taala. Dia ghaibkan roh tu, kalau roh tu nak balik cari anak beranak dia sekali pun kau bukan nampak. Kau ada teropong ghaib ke nak tgk dia datang? Inilah dia ahli kitab bodoh sombong. Kebanyakan roh ahli kitab yg mengikut tareqat, parti islam, imam syafie dan pelbagai mazhab dlm dunia ni roh diorang semua tak lepas. Maka tinggallah kat dunia. Bila dah tak lepas kau cariklah anak cucu yang boleh melepaskan kau nak balik kepada Allah Taala. Roh tu jasad dah takde, amal pun kosong tak diterima, jadi terpaksalah merayau cari anak cucu yang boleh tebus dosa kesalahan dia. Anak cucu dia pulak masih banyak yang bodoh ikut ahli kitab. Makin bertambahlah derita roh tok nenek dia. Kau dah mati tu kira kiamat lah tu. Tu pasal orang mati tu kena kiam sebab dia dah mati. Jasad dah berpisah dgn roh maka jadilah kiamat. Mana punya teori kitab beballah yang dibaca dek dr haron ni.

Itulah maksud mereka diazab. Roh tu jadi merempat tak tentu hala di alam barzakh. Dah lak org tak nampak dia. Kena hujan panas lagi. Pakaian takde pasal amal tak diterima. Kesudahnya duduklah dalam sifat2 haiwan dan pokok kayu. Dalam tu lah diamnya roh tok nenek korang. Kalau tak camana hewan tu nak bergerak kalau takde roh2 orang fasik derhaka ni. Nasib kaulah, ikut mazhab dapatlah azab.

Anonymous said...

“Dan tidak ada orang yang lebih zalim daripada orang-orang yang mereka-reka perkara-perkara dusta terhadap Allah! Orang-orang yang demikian sifatnya akan dibawa mengadap Tuhan mereka dan pada hari itu akan berkatalah saksi-saksi (dari malaikat-malaikat, Nabi-Nabi dan anggota-anggota tubuh mereka sendiri): Inilah orang-orang yang membuat-buat dusta terhadap Tuhan mereka. Ketahuilah (sesungguhnya) laknat Allah tertimpa kepada orang-orang yang zalim. Orang-orang yang menghalang dirinya sendiri dan orang lain dari jalan agama Allah dan berusaha supaya jalan itu menjadi bengkok terpesong, sedang mereka pula ingkarkan hari akhirat.” (Surah Hud, ayat 18-19)

Orang yang mereka perkara dusta terhadap Allah ni macam tuan guru nik aziz dululah. Dia cakap hudud ni hukum Allah Taala yang kita kena buat kat dunia. Islam kena hukum pesalah dan pendosa ni kat dunia lagi akhirat nanti tak kena apa2. Dia jual nama Allah cakap ni hukum Allah. Dia menggambarkan Allah Taala macam sorang samseng kejam nak hukum orang sesuka hati kalau manusia buat salah. Dia cakap kita kena buat negara Islam macam Rasulullah. Allah Taala dah cakap Dia saja yang layak menghukum bukan korang yang nak kena buat hukum. Cakap Allah tu jelas dan benar. Bila parti nik aziz ni pegi ubah dan bengkokkan jalan islam Allah Taala, Dia azablah nik aziz tu sampai mati. Lepas mati Allah azab lagi sampai jadi ular. Tu cara Allah Taala binasakan sifat orang yang Dia benci. Kemudian Dia nyatakan betul2 orang tu jalan bengkok terpesong pasal dulu ingkar suka baca kitab.

Punca dia senang je. Soalan kubur je yang nik aziz tak lepas nak jawap. Apa pedomanmu. Bila kaki tangan dah jadi saksi, melambak lambaklah kitab yang roh ni baca masa jadi tuan guru dulu. Pegilah tgk kubur nik aziz tu, kan berpagar macam penjara tu. Itulah tanda orang buat salah. Kau masuk galeri tgk berus gigi apa dapat.

Anonymous said...

Bila kita cakap kawan2 ulamak seangkatan dgn dia jadi binatang dia tak boleh nak terima. Bagi islam aswj dia itu semua citer karut. Fahaman buddha hindu. Sedang dalam islam Allah Taala itu cerita benar. Inilah bukti menunjukkan yang diorang tu semua jahil murakab, si jahil suka baca kitab. Dia bukan paham pun apa isikandung Alquran. Main baca je harap dapat pahala besar.
Allah Taala dah cerita dari zaman nabi Sulaiman lagi makhluk binatang ni semua boleh bercakap pasal asal binatang tu semua manusia yang kena hukum tak dengar perintah dan derhaka pada Allah Taala. Itu pasal haiwan boleh bercakap zaman Nabi Sulaiman. Sampai kat Muhammad Alquran tu semua hukum Dia pasti. Allah Taala bisukanlah binatang2 ni semua. Kalau banyak binatang bercakap kang riuh rendah la pulak alam ni. Kau pun tak selesa nak dengar cerita diorang. 
Macam tu lah Allah Taala melaksanakan hukuman. Mahkamah Allah semua atas dunia, dalam alam. Di bumi kamu dihidupkan dan di situ kamu dibangkitkan. Allah Taala cakap betul, nak bangkitkan kau dgn sifat baru bukannya susah. Tak payah nak denda2 mintak duit macam korang.

Anonymous said...

Dan sesiapa yang diberi hidayah petunjuk oleh Allah maka dia lah yang sebenar-benarnya berjaya mencapai kebahagiaan
.
dan sesiapa yang disesatkanNya maka engkau tidak sekali-kali akan mendapati bagi mereka, penolong-penolong yang lain daripada Allah.
.
Dan Kami akan himpunkan mereka pada hari kiamat dengan menyeret mereka masing-masing atas mukanya
,
dalam keadaan buta, 
!
bisu dan pekak; 
!
tempat kediaman mereka: neraka Jahannam; tiap-tiap kali malap julangan apinya, 
,
Kami tambahi mereka dengan api yang menjulang-julang.
(Al-Israa' 17:97) 

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Anonymous said...

Kita ingatkan bapak dia saja yang jahil murakab. Rupanya anak beranak dia pun sama jahil. Boleh pulak dia cakap kat orang ramai mengundi tu wajib bagi umat islam. Tak ke bodoh jahil tak sedar diri namanya tu. Mana ada dalam Alquran dan agama hukum keluar mengundi. Harus pun tak, halal pun tak, makruh pun tak. Camana kau yang belajar sampai Yaman boleh keluar hukum ikut sukati ayah kau? Mentang2 ayah dia naib presiden ulamak sedap dia je duk cakap mengundi tu satu kewajipan. Alasan dia nak pilih pemimpin yang benar benar.

Kalau betul kau nak pilih pemimpin yang benar esok kau keluar mengundi jangan pulak kau pangkah kertas undi tu. Simbol pangkah X ni tanda salah. Kau tanda TRUE kat kertas undi tu. Barulah dapat pemimpin benar. Ini baik dacing baik bulan semua sama je banyak salah. Perasan bagus je diri tu baik dan benar. Dah beribu orang datang undi semua setuju tanda pangkah dapatlah kau pemimpin penyamun penipu. Lurus bodoh je mengundi orang salah tiap2 penggal piliharaya. Bila kena penggal dgn GST melalak ramai2.

Ingatkan yalah dia belajar sampai arab boleh pikir waras, cerdik. Rupanya dia lagi bebal dari kita orang2 awam ni. Ada hati pulak tu nak jadi ulamak. Bebal murakab betullah kau ni. Meletakkan hukum tak sesuai dengan tempatnya. Inilah akibat menganut islam baka ayah dia. Politik punya pasal main bedal je buat hukum sendiri.

Anonymous said...

bagi meraikan kejahilan murakkoban kumpulan parti ahli sunah yang tak faham bahasa tak sedar diri ni kita peringatkan diorang dgn ayat2 keterangan Allah

Dan di antara mereka (yang ingkar) itu, ada yang datang mendengar ajaranmu (dengan tidak mendapat faedah sedikitpun sebagai orang pekak);

maka engkau tidak berkuasa menjadikan orang-orang yang pekak itu mendengar, juga kalau mereka menjadi orang-orang yang tidak mahu memahami perkara yang didengarnya.

Dan di antara mereka pula ada yang memandang kepada perkara-perkara yang engkau tunjukkan (tetapi mereka tidak nampak kebenarannya sebagai orang buta);

maka engkau tidak berfaedah menunjuk jalan kepada orang-orang yang buta, juga kalau mereka menjadi orang-orang yang tidak mahu melihat (perkara yang engkau tunjukkan itu).

Katakanlah (kepada kaum yang mengada-adakan sesuatu hukum):

"Sudahkah kamu nampak baik-buruknya sesuatu yang diturunkan Allah untuk manfaat kamu itu sehingga dapat kamu jadikan sebahagian daripadanya haram, dan sebahagian lagi halal?"

Katakanlah lagi (kepada mereka):

"Adakah Allah izinkan bagi kamu berbuat demikian, atau kamu hanya mengada-adakan secara dusta terhadap Allah?".

(Yunus 10:59)

Dan apakah sangkaan orang-orang yang mengada-adakan kata-kata dusta terhadap Allah, (tidakkah mereka akan diazabkan) hari kiamat kelak?

Sebenarnya Allah jualah yang melimpahkan kurnia kepada manusia (meliputi rezeki pemberianNya dan hukum-hukum Syarak yang diturunkanNya), tetapi kebanyakan mereka tidak bersyukur.

(Yunus 10:60)

Memang malang betul perangai kau. Belajar agama jauh jauh. Tapi sepatah haram pun kau tak paham apa yang kau buat tu benar ke salah. Sorang jadi hamba dunia, sorang jadi khadam iblis mengejar dan mengutamakan dunia.

Anonymous said...

Hari ni anak Nik Aziz tanya dari mana kawan2 PAS dapat sumber2 hadis riwayat dan kata2 hikmah wali Nik Aziz disebarkan dalam FB. Lah patutnya kau tanyalah sekali daripada mana arwah ayah kau dan semua para ulamak kau dapat sumber2 hadis nabi yang kau reka2 selama ni? Kalau kau dapat hadis tu dari kitab2 siapa pulak yang mengesahkan kebenarannya? imam syafie, imam sayuti, imam hadi?

Itulah balasan yang Allah Taala nyatakan bila satu masa dulu nik aziz tu banyak buat fitnah dan reka cerita2 dongeng pada nabi. Hari ni orang buat pulak cerita pasal dia. Kau suka ke tak suka orang buat macam tu kat ayah kau? Sampai tahap Muhammad tu pun dia cakap macam orang kampung sama macam kat tempat dia. Bodoh tak bodoh cerita kau?

Anonymous said...

Bila terbaca pulak kisah sorang salvation army yang nak tolong orang Kelantan buat rumah mangsa banjir ada jugak baiknya melaun sorang ni. Dia punya wayang nak raya memang halus. Baru menang pilihanraya lah katakan, tu yang seronok je nak belanja orang pakai duit kerajaan. Akhirat nanti dia taknak orang soal dia, ini tanggungjawap pemimpin.

Siapa pulaklah nak soal kau kat akhirat? Orang dah tau kau takkan ditanya satu apa pun melainkan neraka kekal tempatnya. Bencana yang berlaku kat seluruh Malaysia ni semua akibat perbuatan durjana kau jugak. Bukan salah orang lain. Dan2 je masuk Kelantan nak jadi hero. Bodoh punya wayang raya. Masa orang kene banjir dia baik punya golfing kat hawaii. Sempat pulak tu turun Bangkok belek2 baju. Makcik2 kat sini bini dia suruh shopping kat jalan TAR baju 120 henggit. Dia beli kain Jakel je dah beribu ringgit. Dia ingat dia menang pilihanraya tu dia dah berjaya. Kemenangan tu je dah cukup membuktikan dia berjaya memimpin orang jalan ke neraka. Allah Taala tegah pempuan takleh memimpin kau langgar jugak hukum Dia. Kau tunggu je lah azab sampai. Manalah tau tahun depan parlimen Pekan pulak ke calon mati. Senang sikit Tun M takyah susah2 turun kempen, dah lak kawan tu dah berumur.

Apa apa pun timakasih lah buat lawak senario dekat2 nak raya ni. Camana la Malaysia boleh dapat baka pemimpin bodoh2 ni.

Anonymous said...

Dan apabila sampai tempoh Kami hendak membinasakan penduduk sesebuah negeri,

Kami perintahkan (lebih dahulu) orang-orang yang melampau dengan kemewahan di antara mereka (supaya taat),

lalu mereka menderhaka dan melakukan maksiat padanya; maka berhaklah negeri itu dibinasakan, lalu kami menghancurkannya sehancur-hancurnya.

Dan tiada sesebuah negeri pun melainkan Kami akan membinasakannya sebelum hari kiamat, atau Kami menyeksa penduduknya dengan azab seksa yang berat; yang demikian itu adalah tertulis di dalam Kitab (Lauh Mahfuz)

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa.

Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka):

sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka);

Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu.

Maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul.

Dan janganlah kamu makan (atau mengambil) harta (orang-orang lain) di antara kamu dengan jalan yang salah,

dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu (memberi rasuah) kepada hakim-hakim, peguam negara baru, KPN kerana hendak memakan (atau mengambil) sebahagian dari harta manusia dengan (berbuat) dosa, padahal kamu mengetahui (salahnya).

(Al-Baqarah 2:188)

Anonymous said...

bila baca tazkirah ramadan yang dikeluarkan oleh syeikh Al Jib Al pekani memang menusuk kalbu hati sanubari sesiapa yang mendengar dan pernah memakan habuan2 dari beliau. Dari segi hidup duniawi memang la sempurna syeikh. Makan tak kurang, aman damai, rezeki berlebih lebihan sampai orang mencurik duit bilion2 pun orang tak sedarlah dek kerana lebihnya rezeki kurniaan Allah Taala. Makin banyak rezeki dia jadi makin penyamun makin jahat. Ingatkan ramadan mengajar dia jadi makin baik.

Mana taknya syeikh orang melayu lain syukur je shopping kat Bata sedang bini syeikh satu pesawat dia chartered beli baju raya dekat Paris. Baik punya zuhud tawadduk. Alasan nak ambik award, sampai berbelas bag besar dia angkut, award apa dia ambik syeikh? Banyak gaji bini dia tu boleh shopping sakan dekat Paris. Kerja apa syeikh bini tawaduk awak tu? Dia bukan tau pun apa yang dia tulis dan cakap, dia sembang je lebih. Kan ke Al Thakbrani syeikh tu bersabda'

Betapa banyak orang yang berpuasa, tapi ia tidak mendapatkan apa-apa dari puasanya itu selain lapar dan dahaga.” Amatlah rugi sekiranya kita tergolong dalam golongan seperti ini.

Macamana nak dapat apa apa syeikh buka puasa je dah makan hasil dari sumber haram. Sahur pun lebih kurang sama jugak. Pakai baju raya mahal2 vogue divas di pagi raya pun sama jugak beli dari sumber haram. Buat kena sumpah maki dgn orang ramai je dalam FB. Tu yang dia tak kasi orang caci maki dia bulan puasa tu. Dia nak orang terima perbuatan haram jadah yang dia lakukan. Alasan dia pasal Malaysia nia aman. Memang rugilah puasa awak sekeluarga. Dari segi duniawi nampak mewah sempurna. Sampai akhirat semua hangus dalam neraka. Tak ke rugi besar namanya tu? Malang nasib kau syeikh.

Anonymous said...

Mereka bertanya kepadamu :

apakah yang akan mereka belanjakan (dan kepada siapa)?

Katakanlah:

"Apa jua harta benda (yang halal) yang kamu belanjakan maka berikanlah kepada:

Kedua ibu bapa,

dan kaum kerabat,

dan anak-anak yatim,

dan orang-orang miskin,

dan orang-orang yang terlantar dalam perjalanan.

Dan (ingatlah), apa jua yang kamu buat dari jenis-jenis kebaikan, maka sesungguhnya Allah sentiasa mengetahuiNya (dan akan membalas dengan sebaik-baiknya).

Mereka bertanya kepadamu mengenai arak dan judi.

Katakanlah:

"Pada keduanya ada dosa besar dan ada pula beberapa manfaat bagi manusia tetapi dosa keduanya lebih besar daripada manfaatnya

dan mereka bertanya pula kepadamu:

Apakah yang mereka akan belanjakan (dermakan)?

Katakanlah:

"Dermakanlah - apa-apa) yang berlebih dari keperluan (kamu).

Demikianlah Allah menerangkan kepada kamu ayat-ayatNya (keterangan-keterangan hukumNya) supaya kamu berfikir:

(Al-Baqarah 2:219)

Dia ceramah kat kita suruh kawal hawa nafsu. Kita tgk bini dan kaum keluarga dia semuanya pengikut hawa nafsu. Takde pulak Allah Taala suruh belanja duit2 lebih pegi sewa satu flight untuk pegi shopping, beli handbag sampai 100, kasut beratus pasang, rumah berjuta juta beberapa buah, buat hutang berbilion2. Tapi betullah apa Allah Taala cakap bila orang tu biasa makan duit2 habuan dari tokeh2 judi dan arak memang lagi besarlah dosa dari manfaat yang dia dapat. Tapi Allah Taala suruh dia derma duit2 lebih yang diamanahkan ke dia, yang awak mintak duit derma sampai 2.6 bilion tu apa cerita syeikh? Dah nak masuk raya kali ke berapa dah ni tak selesai lagi jawapan yang diberi. Asyik dapat alasan bodoh je. Tak cukup ke rezeki yang Allah Taala limpahkan kat Malaysia selama ni sampai nak kena ambik derma arab pulak?

Anonymous said...

Allah tidak mengira kamu bersalah tentang sumpah kamu yang tidak dimaksudkan (untuk bersumpah),

tetapi Ia mengira kamu bersalah (dan akan mengenakan hukuman) dengan sebab sumpah yang diusahakan (disengajakan) oleh hati kamu (dengan niat bersumpah).

Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Penyabar.

(Al-Baqarah 2:225)

Anonymous said...

Demikianlah Firaun memperbodohkan kaumnya, lalu mereka mematuhinya; sesungguhnya mereka itu adalah kaum yang fasik - derhaka.

Anonymous said...

Cuba engkorang pikir balik kalau Allah Taala dah cakap kau semua kaum yang fasik derhaka. Apa kau ingat Dia nak terima semua amal ibadah kau? Puasa, semayang, zakat, syahadah, haji satu hapah pun tak diterima. Memang betullah apa yang ketua kaum kau cakap yang kau dapat hanya lar dan dahaga.

Puncanya senang je, pasal ramai yang patuh dan taat pada percakapan dan hukum hakam firaun lebih dari ketaatan pada Allah Taala. Itu sebab Allah tenggelamkan Pahang sampai kota bharu 2014 dulu. Hari ni dia nak berlakon hero jadi sang penyelamat yang ditunggu tunggu.



Setelah mereka menyebabkan kemurkaan Kami (dengan perbuatan derhaka itu), Kami menyeksa mereka, iaitu menenggelamkan mereka semuanya dengan air laut (sehingga binasa).

(Az-Zukhruf 43:55)

Anonymous said...

Sesungguhnya sedekah-sedekah (zakat) itu hanyalah untuk

orang-orang fakir,

dan orang-orang miskin,

dan amil-amil,

dan orang-orang muallaf yang dijinakkan hatinya,

dan untuk hamba-hamba yang hendak memerdekakan dirinya,

dan orang-orang yang berhutang,

dan untuk (dibelanjakan pada) jalan Allah,

dan orang-orang musafir (yang keputusan) dalam perjalanan.

(Ketetapan hukum yang demikian itu ialah) sebagai satu ketetapan (yang datangnya) dari Allah. Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

(At-Taubah 9:60)

Anonymous said...

Bila orang ramai tembak pusat zakat ramai2 diorang melantun, melenting, bersikap tak matang dalam menerima kutukan dan kritikan membina di bulan ramadan ni. Positive lah sikit bila orang tegur tu. Kau jangan ingat kau pemerintah kau je betul. Maksum tak berdosa sampai orang nak kena taat buta2 je dgn hukum kau. Yang Allah Taala suruh taat Pemerintah Langit dan Bumi, Dia sendiri. Lain kali baca Quran tu sampai habis. Bodoh kau tadarus sampai sebulan berturut turut. Tapi baca Quran satu apa tak paham.

Kalau orang nak sedekah ke, derma ke, zakat secara terus ke itu urusan dia dgn Allah Taala lah. Antara dia dgn penerima zakat. Mungkin tu cara dia nak memandang petunjuk Allah Taala. Nak mengenal kesusahan orang lain. Nak mengikat hubungan sesama manusia. Yang kau nak halang2 kenapa?

Kau tu jadi pemerintah pun menang pilihanraya rasuah orang, sogok orang ada hati nak suruh orang taat kat dia. Orang ramai ni dah tanak percaya dgn sikap kau sendiri yang menyalahguna duit2 zakat. Dapat duit zakat konon2 nak bagi asnaf nak tolong orang, nak jihad firaunillah. Dia dapat duit zakat siap buat yayasan tu nak labur hasil2 zakat, dividen kau ambik. Ada pulak yang perasan baik guna duit zakat buat bangunan majlis agama tinggi2. Alasan dia nak memajukan islam. Kalau iyapun kau nak majukan islam kau pakailah duit kau sendiri jgn lah ambik duit2 zakat. Kan kau tapak kuari ada, shoplot ada, pajak gadai ada. Pakailah modal kau sendiri, buat apa nak pakai hukum2 Alquran Allah Taala?

Ada pulak yang pegi ambik duit anak yatim buat projek golf. Buat melancong pun ada. Allah Taala bukan taktau camana cara korang main duit. Contohlah dia dapat duit pampasan Arab Saudi bayar kat mangsa kren tumbang satu juta sorang. Dia simpan dan labur dulu duit tu kat satu tempat, bila dah masak ranum hasil pelaburan tu nanti dia sapulah dividen untuk bahagian dia. Yang duit pampasan orang tu dia bagi lambat sikit. Itupun bagi tak penuh. Itu pasal duit2 derma zakat ni selalu lambat sampai pada penerima. Terang2 dia mengkhianati amanah orang.

Yang Allah Taala suruh perang orang2 macam kau lah. Yang menyalahguna agama dan hukum2 untuk tujuan peribadi. Nak senang dunia, tipu orang guna Alquran dan Islam. Seolah olah Allah Taala lantik dia jadi penguatkuasa pungut duit zakat. Kau tak sedar ke yang kau sedang memfitnah Allah Taala? Kau buat macam Allah Taala ni sorang yang suka mengepau dan mengugut duit hasil pendapatan orang. Alasan dia berzakat. Memang betullah korang ni pengganas agama. Kalau duit tebusan Abu Sayyaf tu pun kau zakatkan sekali kau pun 2 x 5 macam pengganas. Cuma beza dia kau menang piliharaya je.


Anonymous said...

Dan bagi Allah jualah kuasa pemerintah langit dan bumi, dan Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

(A-li'Imraan 3:189

Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah,

dan (sehingga) menjadilah agama itu semata-mata kerana Allah.

Kemudian jika mereka berhenti maka tidaklah ada permusuhan lagi melainkan terhadap orang-orang yang zalim.

Allah menjanjikan orang-orang munafik lelaki dan perempuan serta orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu menjadi balasan mereka; dan Allah melaknatkan mereka, dan bagi mereka azab seksa yang kekal.

(At-Taubah 9:68)
(Al-Baqarah 2:193)

Anonymous said...

Katakanlah:

"(Sebenarnya) tidak ada yang kamu tunggu-tunggu untuk kami melainkan salah satu dari dua perkara yang sebaik-baiknya (iaitu kemenangan);

dan kami menunggu-nunggu pula untuk kamu bahawa Allah akan menimpakan kamu dengan azab dari sisiNya,

atau dengan perantaraan tangan kami.

Oleh itu tunggulah, sesungguhnya kami juga menunggu bersama-sama kamu".

Dan mereka (yang munafik itu) bersumpah dengan nama Allah bahawa sesungguhnya mereka dari golongan kamu, padahal mereka bukanlah dari golongan kamu,

tetapi mereka ialah suatu kaum yang pengecut.

Orang-orang (munafik) yang mencela sebahagian dari orang-orang yang beriman mengenai sedekah-sedekah yang mereka berikan dengan sukarela,

dan (mencela) orang-orang yang tidak dapat (mengadakan apa-apa untuk disedekahkan) kecuali sedikit sekadar kemampuannya,

serta mereka mengejek-ejeknya, -

Allah akan membalas ejek-ejekan mereka, dan bagi mereka (disediakan) azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

(At-Taubah 9:79)

Oleh itu bolehlah mereka ketawa sedikit (di dunia ini) dan mereka akan menangis banyak (di akhirat kelak), sebagai balasan bagi apa yang mereka telah usahakan.

Anonymous said...

Tidakkah engkau (hairan) melihat (wahai Muhammad) orang-orang (munafik) yang mendakwa bahawa mereka telah beriman kepada Al-Quran yang telah diturunkan kepadamu dan kepada (Kitab-kitab) yang telah diturunkan dahulu daripadamu?

Mereka suka hendak berhakim kepada Taghut, padahal mereka telah diperintahkan supaya kufur ingkar kepada Taghut itu.

Dan Syaitan pula sentiasa hendak menyesatkan mereka dengan kesesatan yang amat jauh.

Dan apabila dikatakan kepada mereka:

"Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah,"

nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.

(An-Nisaa' 4:61)

Kau kutip duit zakat pakai hukum Taghut. Taghut tu Ahli Kitablah macam kau. Perangai setan mencurik dan seleweng duit zakat sesuka hati. Kau je cakap kau buat kerana Allah Taala, dia jual nama Allah Taala ikut suka hati dia. Allah Taala jawaplah kau semua munafik pembohong. Bila masa Allah Taala suruh kutip duit? Kalau betul duit tu boleh menyucikan jiwa, kenapa hari ni ramai manusia berperangai jahat? Penyamun, penipu, pencuri, perogol, pembunuh semua ada. Maknanya betullah apa Allah Taala cakap kau Taghut, setan bertubuh manusia.

Anonymous said...

Neraka itu juga memanggil dan menarik orang yang membelakangi serta berpaling (dari kebenaran),

(Al-Ma'aarij 70:17)

Dan yang mengumpulkan harta kekayaan lalu menyimpannya (dengan tidak membayar zakat kepada yang berhak menerimanya).

Sesungguhnya manusia itu dijadikan bertabiat resah gelisah (lagi bakhil kedekut); -

Apabila ia ditimpa kesusahan, dia sangat resah gelisah;

Dan apabila ia beroleh kesenangan (selepas mendapat kutipan zakat yang berjuta juta), ia sangat bakhil kedekut.


Dana modal yang korang buat TV AlHijrah kat pusat islam tu ambik mana pulak? Ada pakai duit2 zakat tak? Allah Taala tanya. Nak beli peralatan broadcasting ni bukan murah2, modal banyak nak pakai. Nak bayar gaji ahli2 kitab penyebar fitnah lagi tiap2 bulan. Kau jangan ingat apa yang kau buat tu semua betul dan baik. Dia punya khianat janji boleh pulak dia simpan duit2 zakat tu buat modal meniaga agama. Lepas tu melalak meroyan tuduh orang buat dosa tak bayar zakat kat dia. Yang Allah Taala maksudkan orang tak bayar zakat tu koranglah. Amil2 kedekut perasan tak sedar diri. Mintak pandai, bagi liat. Gaji tiap2 bulan makan. Siap makan komisen lagi. Camana Allah Taala tak cakap kau jahat, pelampau. Hukum yang mudah pun kau boleh putar menjana keuntungan. Dapat pahala semayang terawih 83 tahun pun kau tetap jugak masuk neraka. Rugi betul hidup kau. Dah lak makan sumber haram tiap2 hari. Pondok manalah ajar kau ilmu2 sesat macam ni.

Anonymous said...

Sesungguhnya sejahat-jahat (makhluk) yang melata di sisi (hukum dan ketetapan) Allah ialah orang-orang yang kafir (yang degil dengan kekufurannya). Sebab itu mereka tidak (mahu) beriman.

(Al-Anfaal 8:55)

(Iaitu) orang-orang yang engkau telah mengikat perjanjian setia dengan mereka, kemudian mereka mencabuli perjanjian setianya pada tiap-tiap kali, sedang mereka tidak mahu memelihara dirinya dari keaiban mencabuli perjanjian itu.(suka songlap duit zakat dan harta orang ramai)

Oleh itu, jika engkau menemui mereka dalam peperangan maka hancurkanlah mereka (supaya dengan itu) orang-orang yang di belakang mereka (gerun gentar); mudah-mudahan orang-orang itu pula beringat.

Dan jika engkau mengetahui adanya perbuatan khianat dari satu kaum (yang mengikat perjanjian setia denganmu) maka campakkanlah (perjanjian itu) kepada mereka dengan cara terus terang dan adil. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang khianat.

Dan janganlah orang-orang yang kafir itu menyangka (bahawa) mereka telah terlepas (dari kekuasaan dan balasan Kami); sesungguhnya mereka tidak akan dapat melemahkan (kekuasaan Kami).

Anonymous said...

Firon ni kalau bab pusing cerita putar alam memang mahir. Tak dinafikan bakat yang dia warisi dari kecik tu dia pandai gunakan untuk menghasut hasut orang ramai utk sokong kejahatan dan perangai songsang dia. Cerita bab Alquran, hadis kemain pandai. Siap bagi cuti kat orang pasal nak meraikan Alquran, tapi dia sendiri bodoh tak paham Alquran tu selalu mengutuk dan melaknat orang2 macam dia. Dah kau bakar Quran tu banyak memanglah kena lahanat. Lepas tu kau tak paham apa yang kau sebut dan buat tu betul ke salah. Semua nampak baik je.

Dedak memanglah makanan binatang. Tujuan manusia tu bagi makan dedak pasal nanti senang dia nak sembelih bila dah lapar. Dia bukannya pedulik pun nak sembelih sapa, kawan baik ke, timbalan ke, pengarah sprm ke, peguam negara ke sampai masa orang taknak makan duit yang dia bagi dia sembelihlah cukup2. Macam tu lah cara firon lahanat ni buat orang macam binatang tunggangan. Kalau tak taat kat dia kena pancung. Duit yang kau keluar bagi orang ramai bukannya duit yang kau laki bini kumpul dari kecik. Duit hasil negara jugak. Janganlah perasan sangat. Pura2 baik konon bagi bantuan kat orang lepas tu nak mengungkit ungkit. Nampak sangat kau orang yang tak ikhlas. Bagi bantuan harap balasan harap undian harap dikekalkan kekuasaan. Dah lak kau menyeru raja duit sekalian alam, lagi nak ceramah kat orang bab2 Alquran. Setan apalah dia pakai dalam tubuh dia ni menipu orang.

Kan Allah Taala cakap Dia yang bagi rezeki. Bukannya Dia lantik kau pun jadi pemimpin yang memberi rezeki. Apasal takmau pikir? Muka tak malu betul perasan dia ingat rezeki tu dia yang taburkan atas muka bumi. Yang Allah nampak kau lah pencuri terhormat abad ini yang pandai mencuri rezeki orang ramai dari limpahan kurnia Allah Taala. Bukan sikit berbilion tu. Payah kena tangkap pulak tu. Orang lain curi ribu2 kejap je dah kena dakwa. Dia relax je siap boleh belanja bini shopping raya. Memang toghut raya@hantu raya punya perangai.

Anonymous said...

Aku tidak sekali-kali menghendaki sebarang rezeki pemberian dari mereka,

dan Aku tidak menghendaki supaya mereka memberi makan kepadaKu.

Sesungguhnya Allah lah sahaja Yang Memberi rezeki (kepada sekalian makhlukNya,

dan Dia lah sahaja) Yang Mempunyai Kekuasaan yang tidak terhingga,

lagi Yang Maha Kuat Kukuh kekuasaanNya.

(Adz-Dzaariyaat 51:58)

Anonymous said...

Dan ada di antara manusia yang menyembah Allah dengan sikap dan pendirian yang tidak tetap,

iaitu kalau ia beroleh kebaikan,(dapat duit banyak) senanglah hatinya dengan keadaan itu;

dan kalau pula ia ditimpa fitnah kesusahan, berbaliklah ia semula (kepada kekufurannya). (Dengan sikapnya itu) rugilah ia akan dunia dan akhirat, itulah kerugian yang terang nyata.

Ia menyeru dan menyembah makhluk-makhluk yang lain dari Allah (seru duit),

yang tidak dapat membahayakannya dan tidak dapat mendatangkan kebaikan kepadanya; itulah kesesatan yang jauh terpesong.

(Al-Hajj 22:12)

Ia menyeru dan menyembah makhluk yang - dengan perbuatan demikian - mudaratnya lebih dekat dari manfaat yang diharapkannya;

demi sesungguhnya seburuk-buruk penolong dan seburuk-buruk sahabat karib (wang ringgit, usd, sgd) ialah makhluk yang diseru dan disembahnya itu.

Anonymous said...

Bersifatnya Allah dengan kekuasaan dan luas ilmu pengetahuan itu kerana bahawasanya Allah,

Dia saja Yang Sebenar-benarnya,

dan bahawa segala yang mereka sembah selain dari Allah itulah yang nyata palsunya.

Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah jualah Yang Maha Tinggi keadaanNya, lagi Maha Besar (kekuasaanNya)

(Al-Hajj 22:62)

Segala yang ada di langit dan di bumi adalah kepunyaanNya.

Dan sesungguhnya Allah, Dia lah jua Yang Maha Kaya, lagi Maha Terpuji.

Dan jika mereka mengemukakan bantahan kepadamu, maka katakanlah:

"Allah Amat" mengetahui akan apa yang kamu lakukan (secara bersembunyi atau pun terang2)

"Allah akan menghukum di antara kamu semua pada hari kiamat, mengenai apa yang kamu berselisihan padanya".

Anonymous said...

Dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayat Kami yang jelas nyata,

engkau akan dapat melihat pada muka orang-orang yang kafir itu tanda marah dan benci,

hampir-hampir mereka hendak menerkam dan menyerang orang-orang yang membacakan ayat-ayat Kami kepada mereka.

Katakanlah (wahai Muhammad):

"Jika demikian, mahukah, aku khabarkan kepada kamu: yang lebih buruk lagi daripada apa yang telah menyebabkan kemarahan kamu itu?

Ialah neraka yang telah dijanjikan oleh Allah kepada orang-orang yang kafir (macam kamu), dan itulah seburuk-buruk tempat kembali! "

(Al-Hajj 22:72)

Anonymous said...

Cuba rakyat Malaysia pikir dan terjemahkan N R tu maksudnya apa?

Tak neraka namanya. R tu cari sendirilah antara penolong dan pembimbing jalan ke neraka jugak tu. R maksud dia rugilah. Macam yang dia cakap.

"Amatlah rugi sekiranya kita tergolong dalam golongan seperti ini". Golongan ahli neraka.

Anonymous said...

ada pulak sorang mufti meroyan orang tak sokong negara islam wasatiyah wal jahatiyah yang ditubuhkan bos dia. Jangan ikut DAP mereka kafir musuh islam. Dap tu kafir harbi pasal dia orang yang takde pedoman, dia bukan baca dan mengaji quran dari kecik pun. Yang kau mengaku islam perangai kapir makan babi, makan rasuah, makan bangkai lagilah buruk kelakuan kau, baca quran tiap2 hari siap buat sekolah pondok tahfiz lagi tu. Alquran tu dibuatnya meniaga. Lagi musuh pada Allah taala. Itu pasal Allah taala panggil kau taghut, setan. Merosakkan jalan agama ikut sedap nafsu. Bila ramadan jadi setan, masuk raya jadi hantu.

Dia tegur orang suruh tobat, suruh istighfar yang dia buat darus syifak seru setan seru jin jadi penolong kau tanak tobat ke? Itu pasal Allah Taala slice jantung dia satu kali. Menipu orang guna Alquran tapi hakikatnya menyeru setan. Nak dapat duit punya pasal sanggup jual agama. Kau pengikut tareqat ahmad diah, muhamadiah pun musuh Allah Taala jugak. Jangan ingat kau tau mengucap kau islam. Kaulah orang yang mengucap kapir, tak mengucap kufur. Orang yang selalu mengkhianati dan mencabuli janji dgn Allah Taala. Camana tak kapir mengubat orang pakai ayat quran, ceramah orang pakai quran, kutip duit pakai quran, buat pelaris guna quran tapi sebaliknya menyeru jin dan syaitan sebagai penolong2 dalam mendapat kesenangan hidup dunia. Itulah kapir yang sebenar di sisi Allah. Orang2 yang tau hukum tapi dia sendiri pegi langgar hukum yang dia tau.

Nak cakap kafir babi kang kasar sangat pulak. Tapi itulah hakikat orang2 agama yang makan hasil haram hari ni. Kalau dah banyak sangat makan benda2 haram, tak sama macam babi haramnya daging dia tu? Itulah maksudnya nak perang dan bunuh babi di akhir zaman ni. Babi tu sebenarnya manusia yang tak sedar perangai dia macam babi.

Anonymous said...

Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik) kepada orang-orang yang telah diberikan sebahagian dari Kitab Alquran?

Mereka percaya kepada benda-benda yang disembah yang lain dari Allah (jin, setan, hantu raya), dan kepada Taghut,

dan mereka pula berkata kepada orang-orang kafir (kaum musyrik di Malaysia) bahawa mereka (kaum musyrik itu) lebih betul jalan agamanya daripada orang-orang yang beriman

Orang-orang yang beriman, berperang pada jalan Allah;

dan orang-orang yang kafir pula berperang pada jalan Taghut (Syaitan).

Oleh sebab itu, perangilah kamu akan pengikut-pengikut Syaitan itu, kerana sesungguhnya tipu daya Syaitan itu adalah lemah.

(An-Nisaa' 4:76)

Anonymous said...

Lagi satu mufti pulak cakap setiap umat Islam wajib menjalankan ibadat zakat mereka kepada badan yang ditubuhkan untuk mengutip zakat. Ini dah tentu perangai orang tareqat ahmadiah iblisiyah belah Perak punya keje. Itu kalau ikut hukum syarak baka ulamak2 kitab kau memanglah kena bagi kat korang. Senang kau nak tax duit zakat tu untuk buat sekolah2 pondok tahfiz tareqat kau. Nak bayar gaji mufti tareqat macam kau. Bagi asnaf tu buat syarat je. Allah taala bukan bodoh taktau apa kegiatan dan kegunaan kau dengan duit2 zakat tu.

Yang sebenar mufti tareqat ahmadiah ni semuanya pengikut iblis. BABI tu maksudnya Bala Askar Benih Iblis yakni orang dan kaum yang mengubah ubah ALquran dan maksudnya membawa pada jalan kesesatan. Tu pasal harussani tu dia sanggup bakar Alquran pasal dia benci dgn hukum Alquran Allah Taala. Kalau ikut Alquran Allah Taala dia tak boleh nak kutip duit, tak boleh nak jadi kaya, tak boleh nak memerintah. Dia bakar terus quran tu banyak2 supaya manusia hilang pedoman dan ikut pedoman badan mufti yang dia pimpin. Itu sebab Allah Taala panggil dia sejahat jahat makhluk melata di sisi hukum Allah. Orang yang suka bantah dan menentang hukum yang Allah Taala buat.

Kalau kau orang yang benar zaman nabi dulu badan apa pulak yang kutip dirham dan dinar untuk bayar zakat? Kalau kau gagal bagi dalil bukti dari Alquran kau lah termasuk golongan yang memandai mandai dalam agama. Allah Taala tak suruh buat pusat zakat pun. Allah suruh tunaikan dan bayar zakat saja. Takde pulak Dia perintah sapa2 termasuk nabi rasul dia buat company dan franchisekan pusat mengutip duit zakat. Apa kau mufti kau lagi pandai dari Allah Taala ke? Pandangan agama kau lagi tepat ke dari hukum syarak yang Allah Taala buat?

Ini yang Allah Taala panggil iblis setan, dia menyesatkan dan memburukkan agama Islam Allah Taala pakai Quran Allah. Nak cakap dia taktau agama dia tau. Tapi sengaja nak cabar2 Allah Taala. Betullah apa Allah cakap kau satu kaum yang pengecut. Bila ramai ada kuasa ada jawatan ada sokongan nak tunjuk berani, tunjuk dia kuat gagah. Tapi sebenar penakut. Takut duit dan komisen zakat tu tak sampai kocek dan kumpulan dia.

Anonymous said...

Macamana Allah Taala tak cakap kau orang kapir munafik pengecut. Masa pilihanraya sebelum nak menang tabur dulu duit banyak2 kat orang ramai, kat pemuda, kat balaci dgn harapan boleh menang. Depan orang ramai tunjuk dia orang pemurah baik hati, suka tolong orang, pemimpin pujaan. Dah menang terang2 dia pancung orang2 kumpulan dia sendiri yang tak sokong kefiraunan dia. Dengan alasan menjatuhkan kerajaan yang dipilih cara demkratik tanpa memberi rasuah dan sogokan pada manusia. Dia tak sedar dia sedang menunjukkan kelakuan irihati, hasad dengki, dendam kesumat dan busuk hati. Itulah tanda orang penakut. Takut hilang sokongan dan undian. takut pada kutukan dan celaan, takut hilang dunia dan kekuasaan, takut rahsia dan kejahatn dia diketahui dan takut pada segala dosa2 silam dan hari ini.

Tu yang Allah sebut BA tu maksudnya bodoh kalau kau suka ikut hawa nafsu. Hawa tu bini nafsu tu dia sendiri. Jadi dia tak sedar Allah Taala ni sedang menyatakan kejahatan, kebodohan dan kezaliman diri dia pada umat manusia. Allah Taala sengaja je biarkan kau buat perangai apa yang kau nak. Kau nak pancung orang ke, kau nak tutup pintu rezki orang ke, kau nak menyamun mencuri ke, nak berasmara dgn artis jemputan ke semua Allah biarkan semua orang tau. Sebab Allah Taala Dia hanya nak tunjuk bukti yang cerita2 Alquran Dia semuanya betul, benar. Takde syak keraguan di dalamnya. Memang firaun yang Dia cerita tu tiap2 umat ada. Cuma nama je berbeza, kelakuan sama. Allah nak buktikan yang kitab2 hadis ulamak ahli sunnah kau tu semua palsu, rekaan semata mata. Takde bukti yang menyokong kebenaran cerita kau. Hanya cerita dongeng semata mata untuk mengelirukan orang ramai dari mengikut pedoman Alquran. Kitab2 hadis yang kau reka dan baca tu hanya alat untuk menghasut dan mempengaruhi orang ramai untuk taat pada kejahatan dan kemaksiatan yang dia lakukan.

Hari ni Allah Taala buktikan Dia Pemerintah yang Bijaksana, adil dan saksama. Kau jangan ingat kau dapat potong orang2 yang melawan kau tu kau dah menang, kau dah berjaya. Salah tu belum lagi. Allah Taala kau tak habis pancung lagi, tak kena satu apa pun kat Dia. Kau je meroyan syok sendiri rasa pedang kuasa yang kau ada dah cukup tajam. Cuba kau pikir balik saat2 akhir arwah Tun Razak dulu sebelum dijatuhkan hukum macamana? Darah merah pun tak cukup, terlantar atas katil, kena angkut sampai London. Kena azab cukup2. Ada sapa2 generasi lama boleh cerita kisah arwah sebelum berangkat ke London untuk dibedah? Manalah tau boleh jadi petunjuk teladan bagi generasi baru yang takut pada balasan dan azab Allah Taala. Tu bukti Allah Taala tunjukkan kalau bapak dia pun Allah boleh seksa. Anak dia bila bila pun boleh, tunggu masa je.

Tak dilalui orang yang kemudian, melainkan apa yang telah dilalui oleh orang terdahulu.

Anonymous said...

Sesungguhnya Allah Maha Kuasa untuk mengembalikannya (hidup semula sesudah mati),

Pada hari didedahkan segala yang terpendam di hati (dari iktiqad, niat, kejahatan danlain-lainnya),

Maka (pada saat itu) tidak ada bagi manusia sebarang kekuatan (untuk membela diri), dan tidak ada penolong (yang dapat memberikan pertolongan).

Sesungguhnya keterangan Al-Quran adalah kata-kata pemutus (yang sebenar),

Dan bukanlah ia kata-kata yang olok-olok.

Sesungguhnya mereka (yang menentangmu) bermati-mati menjalankan rancangan jahat,

Dan Aku pula tetap bertindak membalas rancangan jahat (mereka, dan menggagalkannya).

Oleh itu janganlah engkau hendakkan segera kebinasaan orang-orang kafir itu, berilah tempoh kepada mereka sedikit masa.

(At-Taariq 86:17)

At Taariq, bila nyawa akan ditarik.

Anonymous said...

Kemudian keduanya berjalan lagi sehingga apabila mereka bertemu dengan seorang pemuda lalu ia membunuhnya.

Nabi itu berkata "Patutkah engkau membunuh satu jiwa yang bersih, yang tidak berdosa membunuh orang?

Sesungguhnya engkau telah melakukan satu perbuatan yang mungkar!"

Khidir menjawab: "Bukankah, aku telah katakan kepadamu, bahawa engkau tidak sekali-kali akan dapat bersabar bersamaku?"

Dia menjawab: "(kekuasaan dan kekayaan) yang Allah jadikan daku menguasainya yakni Alqurannul Karim, lebih baik (dari bayaran, upah, dedak kamu);

oleh itu bantulah daku dengan tenaga (kamu beramai-ramai) aku akan bina antara kamu dengan mereka kaum yakjud makjud itu sebuah tembok penutup yang kukuh.

(Al-Kahfi 18:95)

Anonymous said...

Allah Taala Dia ada sebab kenapa tak perlu ditubuh pusat zakat. Pasal Dia tau manusia akan menyalahgunakan duit2 zakat utk tujuan peribadi. Terutama sekali dari kaum firaun dan pentadbir zakat tu sendiri.
Ada yang salahguna duit zakat untuk tujuan melabur kumpul dividen, buat stesen tv, buat properties dan ada jugak yang guna duit2 zakat untuk suruh orang taat pada dia sendiri. Inilah pewaris sebenar kaum firaun laknatullah. 
Bagi dia amal zakat yang dia buat tu baik. Sedang Allah Taala tak terima satu apa pun amal2 dia. Kosong, takde makna. Harap duit je berbilion. Itu pun tak boleh beli syurga.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman!
.
Jangan rosakkan (pahala amal) sedekah kamu dengan perkataan membangkit-bangkit dan (kelakuan yang) menyakiti, seperti (rosaknya pahala amal sedekah) orang yang membelanjakan hartanya kerana hendak menunjuk-nunjuk kepada manusia (riak), dan ia pula tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat. 
.
Maka bandingan orang itu ialah seperti batu licin yang ada tanah di atasnya, kemudian batu itu ditimpa hujan lebat, lalu ditinggalkannya bersih licin (tidak bertanah lagi).
.
(Demikianlah juga halnya orang-orang yang kafir dan riak itu) mereka tidak akan mendapat sesuatu (pahala) pun dari apa yang mereka usahakan. 
.
Dan (ingatlah), Allah tidak akan memberi petunjuk kepada kaum yang kafir.
(Al-Baqarah 2:264) 

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman! 
.
Belanjakanlah (pada jalan Allah) sebahagian dari hasil usaha kamu yang baik-baik, dan sebahagian dari apa yang Kami keluarkan dari bumi untuk kamu
.
Dan janganlah kamu sengaja memilih yang buruk daripadanya (lalu kamu dermakan atau kamu jadikan pemberian zakat spt duit curi, riba, tipu rasuah) padahal kamu sendiri tidak sekali-kali akan mengambil yang buruk itu (kalau diberikan kepada kamu), kecuali dengan memejamkan mata padanya. 
.
Dan ketahuilah, sesungguhnya Allah Maha Kaya, lagi sentiasa Terpuji.
(Al-Baqarah 2:267) 

Anonymous said...

Bila dengar seruan sorang pemimpin mengaku islam wasyaitaniah al najibiyah supaya menolak orang yang anti islam memang kita setujulah dgn cakap dia tu. Bab tu dia tak menipu. Pasal yang kita tengok anti ajaran islam dan hukum2 perintah Alquran tu memang dia sendiri. Dialah ketua pemimpin yang anti Alquran dan islam yang Allah Taala turunkan. Dialah ketua yang pegi bakar quran banyak2 satu Malaysia ni. Dialah satunya kapir mengaku islam yang mengubah Islam Allah Taala jadi islam berkonsep wasatiyah dalam dunia moden ni. Zaman Nabi dulu pun nabi tak buat islam tu berkonsep atau berkontemperari. Dia sorang je yang umat yang berani ubah islam Allah Taala ni. Tu yang Allah Taala terus cop dia setan dan kapir.

Sebabnya yang tak percaya pada hukum perundangan Allah Taala ni hanya orang kapir, walaupun dia nampak hukum tu benar. Tapi dia suka nak bangkang dan bantah apa Allah Taala buat. Tapi kalau dgr dia ceramah bab agama macam2 ayat keluar. Allah letak dia setan pasal dia menyesatkan kaum yang banyak dgn islam yang dia reka sendiri. Tapi dia guna quran Allah Taala. Hukum Allah Taala, dia guna2 untuk tujuan untung dunia dan memerintah. Ni lah sihir terang2an yang dibuat setan moden ni. Dia terbalikkan ilmu, alquran dan islam Allah Taala untuk menguasai dunia. Inilah pengamal ilmu hitam sebenar abad ini. Kan nyata semua kebenaran cerita Allah Taala tu.

Dia ingat dia bagi zakat kat orang kampung tu Allah Taala nak pandanglah tipudaya dia. Bodoh punya taktikal, Allah Taala kenal dia dari kecik lagi. Inilah akibat bila sorang budak dulu dibiarkan hidup sampai dewasa. Dia jadi dua kali ganda lagi jahat dari ibubapak dia. Puncanya dari benda haram yang makayah dia bagi dari kecik. Itu sebab dulu lagi Allah Taala perintah Nabi Khidir bunuh sorang pemuda masa dia kecik. Sebab Allah Taala tau bila dia besar nanti dia punya perangai setan tu cukup halus tipudaya kejahatan yang dia akan buat. Banyak kerosakan, kebinasaan dan pembunuhan yang dia lakukan.

Tapi Allah Taala lagi halus cara dia binasakan orang macam ni. Nak tau halus tak halus cara Allah Taala cabut nyawa ni, orang operate gigi pun boleh kojol. Darah merah tak cukup pun boleh mati. Yalah bila benda haram banyak sgt masuk tubuh, dia makanlah sel darah merah tu sekali, tinggallah yang putih. Tu bukti Allah Taala yang hak takkan bercampur dgn yang batil. Yang batil pasti binasa.

Anonymous said...

Setelah nyata kepada orang-orang munafik itu bahawa harta benda dan anak pinaknya tidak dapat memberikan pertolongan), ketika mereka semuanya dibangkitkan oleh Allah (pada hari kiamat),

maka mereka bersumpah kepadaNya (bahawa mereka adalah orang-orang mukmin) sebagaimana biasanya mereka bersumpah kepada kamu; dan mereka menyangka bahawa (dengan berbuat demikian) mereka akan mendapat sesuatu (yang berfaedah kepada mereka).

Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya merekalah golongan pendusta.

Syaitan telah menguasai dan mempengaruhi mereka, sehingga menyebabkan mereka lupa mengingati (ajaran dan amaran) Allah; mereka itulah puak Syaitan.

Ketahuilah! Bahawa puak Syaitan itu sebenarnya orang-orang yang rugi.

Sesungguhnya orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, mereka termasuk dalam golongan yang amat hina.

Allah telah menetapkan: "Sesungguhnya Aku dan Rasul-rasulKu tetap mengalahkan (golongan yang menentang islam) ". Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha kuasa.


Anonymous said...


Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, tergamak berkasih-mesra dengan orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya,

sekalipun orang-orang yang menentang itu ialah bapa-bapa mereka,

atau anak-anak mereka, atau saudara-saudara mereka,

ataupun keluarga mereka.

Mereka (yang setia) itu, Allah telah menetapkan iman dalam hati mereka, dan telah menguatkan mereka dengan semangat pertolongan daripadaNya;

dan Dia akan memasukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka tetap kekal di dalamnya.

Allah reda akan mereka dan mereka reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya.

Merekalah penyokong-penyokong (agama) Allah. Ketahuilah! Sesungguhnya penyokong-penyokong (agama) Allah itu ialah orang-orang yang berjaya.


Jangan perasanlah nak berjaya kalau setia pada parti. Takde pun dalam ilmu kitab Allah orang setia parti masuk syurga dan berjaya. Kan Allah Taala dah cakap puak setan tu golongan yang rugi. Satu amal pun tak diterima memanglah rugi. Bodoh punya olang, tak paham bahasa.

Anonymous said...

Lalu berjalanlah keduanya sehingga apabila mereka naik ke sebuah perahu, ia membocorkannya.

Nabi Musa berkata:

"Patutkah engkau membocorkannya sedang akibat perbuatan itu menenggelamkan penumpang-penumpangnya? Sesungguhnya engkau telah melakukan satu perkara yang besar".

(Al-Kahfi 18:71)

Adapun perahu itu adalah ia dipunyai oleh orang-orang miskin yang bekerja di laut, darat, kilang; oleh itu, aku bocorkan dengan tujuan hendak mencacatkannya, kerana di belakang mereka nanti ada seorang raja, pemimpin parti yang merampas hasil tiap-tiap sebuah perahu yang tidak cacat. (dengan mengenakan cukai)


Anonymous said...

Bila ramai ustaz2 korang suruh baca surah AlKahfi untuk mengelak fitnah dajjal Allah Taala suruhlah bacakan isikandung surah tu dulu. Supaya manusia boleh paham, siapa sebenar dan mana asal usul dajjal yang Allah maksudkan. Jadi bila korang nampak dalam tv dajjal tu muncul cepat2lah kau mohon perlindungan dgn Allah Taala dari fitnah dajjal laknat ni tadi.

Asal usul budak yang Allah perintah Nabi Daud supaya dibunuh tu anak sorang raja@ pemimpin parti @ firaun laknatullah tu jugak. Allah Taala tau anak pemimpin tu akan buat jahat, fitnah, kerosakan lagi besar dari bapak dia. Dah dia bagi anak dia hasil2 haram maka makin jahatlah jadinya anak dia. Itu hikmah cerita Allah Taala. Itu pasal dalam Islam kena jaga makan minum jangan main sebat je semua masuk perut. Segala yang haram ke neraka.

Diorang ahli kitab tareqat ahmadiah ni ingat dia boleh ubah2 maksud Alquran tu sesuka hati. Dia silap Allah Taala tetap cerita perkara sebenar. Pada Allah Taala ada bukti, Dia bolehlah nyatakan cerita tu macamana. Inilah berkat ramadan, Allah Taala jadi saksi.

Anonymous said...

Kepada Firaun dan kaumnya;

lalu kaum Firaun menurut perintah Firaun serta taat setia padanya, sedang perintahnya itu bukanlah perintah yang betul.

Firaun akan mengetuai kaumnya pada hari kiamat kemudian tetaplah dia akan membawa mereka masuk ke neraka. Dan seburuk-buruk tempat yang dimasuki ialah neraka.

(Hud 11:98)

Dan mereka diiringi oleh laknat yang tidak putus-putus di dunia ini, dan pada hari kiamat. (Sebenarnya) laknat itu adalah seburuk-buruk pemberian yang diberikan.

Tak caya N R tu masuknya neraka?

Anonymous said...

Yang demikian, ialah sebahagian dari khabar berita penduduk negeri-negeri (yang telah dibinasakan), kami ceritakan perihalnya kepadamu . Di antaranya ada yang masih wujud , dan ada pula yang telah hancur lebur (dan hilang lenyap).

(Hud 11:100)

Dan tiadalah Kami menganiaya mereka, tetapi merekalah yang menganiaya diri sendiri.

Maka berhala-berhala (dato seri) yang mereka sembah selain dari Allah itu tidak dapat menolong mereka sedikitpun pada masa datangnya azab Allah;

dan penyembahan yang mereka lakukan itu hanya menambahkan kerugian sahaja kepada mereka.

Dan demikianlah azab Allah, apabila ia menimpa (penduduk) negeri-negeri yang berlaku zalim. Sesungguhnya azabNya itu tidak terperi sakitnya, lagi amat keras serangannya.

Anonymous said...

Allah Taala cakap masa Tun Razak nak mati dulu Dia baca ayat macam ni kat arwah. Pasal arwah ni ada perangai nak jadi tuhan jugak masa jadi PM dulu. Dia ingat rezeki dan pertolongan yang dia bagi kat orang ramai tu hasil tangan dia sendiri. Seolah olah dia pemimpin yang dapat wahyu dari Allah taala untuk memimpin islam dan umat melayu.

Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang yang mereka-reka perkara yang dusta terhadap Allah, atau orang yang berkata:

"Telah diberi wahyu kepadaku", (untuk buat islam wasatiyah)

padahal tidak diberikan sesuatu wahyupun kepadanya;

dan orang yang berkata:

"Aku akan menurunkan seperti apa yang diturunkan Allah".

Dan (sungguh ngeri) sekiranya engkau melihat ketika orang-orang yang zalim itu dalam penderitaan "sakratul-maut" (ketika hendak putus nyawa),

sedang malaikat-malaikat pula menghulurkan tangan mereka (memukul dan menyeksa orang-orang itu) sambil berkata (dengan menengking dan mengejek):

"Keluarkanlah nyawa kau (dari tubuh kau sendiri); pada hari ini kamu dibalas dengan azab seksa yang menghina sehina-hinanya, disebabkan apa yang telah kamu katakan terhadap Allah dengan tidak benar, dan kamu pula (menolak dengan) sombong takbur akan ayat-ayat keteranganNya".

(Al-An'aam 6:93)

Dan demi sesungguhnya, kamu tetap datang kepada Kami (pada hari kiamat) dengan bersendirian,

sebagaimana Kami jadikan kamu pada mulanya;

dan kamu tinggalkan di belakang kamu apa yang telah kami kurniakan kepada kamu;

dan Kami tidak melihat beserta kamu penolong-penolong yang kamu anggap dan sifatkan bahawa mereka ialah sekutu-sekutu Allah dalam kalangan kamu.

Demi sesungguhnya, telah putuslah perhubungan antara kamu (dengan mereka), dan hilang lenyaplah daripada kamu apa yang dahulu kamu anggap dan sifatkan (memberi faedah dan manfaat).

Kosong kosong. Balik akhirat takde apa. Dunia je nama gah konon banyak jasa. Anak dia pun lebih kurang sama. Kau sabar ke tak sabar sama je, azab jugak yang kau dapat.

Anonymous said...

Allah Taala Islam dia baik, adil, berhemah, tak zalim, tak kejam, tak tamak haloba Dia bacakan dulu segala kesalahan orang tu sebelum dia jatuhkan hukuman. Mana orang yang taktau apa kesalahan bapak Najib Dia bacakan balik supaya jelas kenapa orang tu dijatuhkan hukuman mati. Itupun Allah tak azab terus, Dia bagi sakit sikit2 je sampailah mati. Macam tu lah yang Dia kata Kami tarik mereka sikit demi sikit ke arah kebinasaan sedang mereka tidak menyedari.

Islam Dia tak macam islam korang cakap suruh sambung silaturrahim bulan puasa sedang dia terang2 memutuskan silaturahim sesama ahli. Atas alasan takde disiplin. Diorang tak bagi pun peluang kat orang tu nak bela diri, nak bercakap, nak membuktikan kebenaran. Dia terus pancung je, penakutlah katakan, takut orang dedah rahsia kejahatan dia laki bini. Mana ada bukti yang islam kau seimbang? berat sebelah adalah Allah Taala tengok. Sapa yang kuat bedek dapat jadi menteri. Suruh orang lain hormat orang, dia lagilah kurang ajar tak sempat nak raya terus jatuh hukum tanpa usul periksa. Dah rasa diri besar ada kuasa, dah rasa diri macam tuhankhamun. Tu yang dia main langgar je hukum Allah Taala ni. Kau bukannya menunjukkan akhlak terpuji pun, kau hanya suka dipuji dan dipuja. Akhlak firaunlah tu, apa lagi. Cakap je pandai, sembang je lebih.

Tu yang Allah pesan bagilah mereka sedikit masa. Maksud Dia tu Allah bagilah kau masa sikit bersuka ria bersama keluarga. Allah bagilah kau peluang raya sama2 sanak sedara kau, dapat pakai baju raya baru yang bini belikan hari tu kat Paris. Dia bagilah kesempatan kau buat ucapan sebelum nak mati, kira macam banduan akhir jugaklah. Nanti dah sampai akhirat azab Dia berat, kekal, pasti. Banyak kau nak kena enjoy azab akhirat tu. Takde peluang dah nak balik ke dunia tebus kesalahan. Itu tanda Allah Taala maha adil, Dia bagi kau ketawa bersuka ria puas2 kat dunia ni. Biar orang ramai tgk kau happy together buat jahat a la bonnie n clyde versi orang politik kat Malaysia ni. Dah mati sok dah takde dgr dah citer pasal kau laki bini. Hanya tinggal kenangan dan pengajaran saja.

Itu pasal bila orang tanya dia bila nak buat PRU14 dia tak boleh bagi jawapan pasti. Pasal dia pun taktau samada dia masih hidup atau sudah mati.



Anonymous said...

Allah Taala sebelum nak hukum sorang pemimpin tu Dia siasat dulu. Banyak tahun jugak Dia perati perangai tingkahlaku orang tu. Kemudian Dia peringatkan dgn Alquran supaya orang tu beringat insaf kalau2 dia nak bertaubat. Ni bukti Allah pengampun dia bagi tempoh peluang untuk kau pikir masak2 apa yang kau buat tu benar ke salah. Dia bagi kau masuk Kaabah supaya Dia boleh tengok kau luar dalam laki bini macamana orangnya. Kat situlah tempat neraca timbang Allah Taala menimbang dan mengadili baik buruk diri kau, sedang kau tak sedar. Dari situ yang Dia nampak kau orang yang berpura2, munafik, fasik derhaka, khianat janji dan amanah. Banyak lagi kesalahan kau kalau Dia nak dedahkan. Tapi Allah Taala ni mulia, Dia tak aibkan orang suka2. Dia jaga kehormatan diri dan kemuliaan Dia. Itu cara Allah Taala.

Cuma tahun ni Dia nak bagi keputusanlah atas apa yang kau buat. Jadi Dia dah cerita Alquran Dia macamana, kemudian orang ramai boleh pandang bukti apa yang Dia cerita tu benar ke salah. Ada ke takde bukti petunjuk yang Dia cakap? Terpulanglah kat korang nak percaya ke tak dengan apa yang Dia cakap. Allah Taala tak paksa pun kau ikut Islam Dia, Dia tak harap pun keimanan dan ketaatan kau. Cuma Dia nyata dan ceritakan tentang diri Dia je macamana. Tu tanda Allah tak memaksa dalam Islam, bukan macam kau pungut zakat pun macam gangster nak paksa2 orang. Cuma Dia cakap langit bumi seluruh alam ni tunduk pada Dia samada sukarela atau terpaksa.

Kalau kaurang rasa tak puas hati, tak selesa, nak saman Allah Taala, nak bangkang nak bantah kau buatlah apa kau nak. Aku tukang sampai je. Macam yang Dia cakap

Sekiranya diorang berpaling ingkar maka katakanlah:

"Aku telah memberitahu kepada kamu (apa yang diwahyukan kepadaku) dengan keterangan yang jelas untuk kita bersama; dan aku tidak mengetahui sama ada (balasan buruk) yang dijanjikan kerana keingkaran kamu itu, sudah dekat atau masih jauh.

(Al-Anbiyaa' 21:109)

Sesungguhnya Allah mengetahui akan perkataan yang kamu sebutkan dengan terus terang, dan juga Ia mengetahui apa yang kamu sembunyikan (di dalam hati).

"Dan aku tidak mengetahui (mengapa dilambatkan balasan buruk yang dijanjikan kepada kamu itu) jangan-jangan lambatnya menjadi satu sebab yang menambahkan azab kamu, dan di samping itu memberi kamu kesenangan hidup hingga ke suatu masa yang tertentu".

Anonymous said...

Telah hampir datangnya kepada manusia hari perhitungan amalnya sedang mereka dalam kelalaian, tidak hiraukan persediaan baginya.

(Al-Anbiyaa' 21:1)

Tidak datang kepada mereka itu sebarang peringatan yang diturunkan dari Allah lepas satu: satu, melainkan mereka memasang telinga mendengarnya sambil mereka mempermain-mainkannya

Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu sebuah Kitab (Al-Quran) yang mengandungi perkara yang menimbulkan sebutan baik dan kelebihan untuk kamu, maka mengapa kamu tidak memahaminya (dan bersyukur akan nikmat yang besar itu)?

Dan (ingatlah) tidaklah Kami menciptakan langit dan bumi serta segala yang ada di antaranya, secara main-main.

Sekiranya Kami hendak mengambil sesuatu untuk hiburan, tentulah Kami akan mengambilnya dari sisi Kami; Kami tidak melakukannya

Bahkan Kami sentiasa mengarahkan yang benar menentang yang salah, lalu ia menghancurkannya, maka dengan serta-merta hilang lenyaplah dia. Dan (tetaplah) kecelakaan akan menimpa kamu disebabkan apa yang kamu sifatkan (terhadap Kami).

Tiap-tiap diri akan merasai mati, dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai cubaan; dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan.

Dan (ingatlah) Kami akan mengadakan neraca timbangan yang adil untuk (menimbang amal makhluk-makhluk pada) hari kiamat; maka tidak ada diri sesiapa akan teraniaya sedikitpun; dan jika (amalnya) itu seberat biji sawi (sekalipun), nescaya Kami akan mendatangkannya (untuk ditimbang dan dihitung); dan cukuplah Kami sebagai Penghitung.

Dan mustahil kepada penduduk sesebuah negeri yang Kami binasakan, bahawa mereka tidak akan kembali (kepada Kami untuk menerima balasan di akhirat kelak).

(Ingatlah) hari Kami menggulung langit seperti menggulung lembaran surat catitan; sebagaimana kami mulakan wujudnya sesuatu kejadian, Kami ulangi wujudnya lagi; sebagai satu janji yang ditanggung oleh Kami; sesungguhnya Kami tetap melaksanakannya.

(Al-Anbiyaa' 21:104)

Anonymous said...

Kau tak caya lagi? Pandanglah kat langit yang bergulung kat Sabah tu. Sama tak macam apa yang Allah Taala cerita? Jangan dengar cakap menteri sains techno korang, dia bukan tau apa pun. Kalau awan langit tu gelap tanda catitan amal kau penuh dengan kejahatan dan kemaksiatanlah. Dah hidup kau mengamal ilmu hitam banyak2. Allah Taala nyatakanlah dengan jelas terang.

Anonymous said...

Pemimpin yang baik lahir dari hasil didikan yang baik2. Betul makan minum, pegang pada didikan agama yang dia tau dan kebanyakan pemimpin yang baik2 ni asal dari kalangan orang2 biasa. Tu contoh yang Allah Taala bagi pada semua nabi rasul dia yang memimpin umat manusia pada jalan kebenaran ugama Dia. Semua orang biasa je, makan minum, bela kambing, bercucuk tanam. Takde pemimpin yang Allah pilih datang dari keluarga bangsawan perasan de. Perasan bagus, perasan bijak, perasan pandai, perasan tau memimpin tapi perangai haprak takde kualiti nampak duit depan mata panjang akal panjang tangan jadi pencuri. Belajar pandai sampai oxford balik nak jadi pemimpin sogok orang, bodek orang nak jadi ketua. Kualiti apa yang kau ada? Pelajaran ada, pertimbangan takde. Kat situlah bodoh dia yang kita nampak.

Dia nak ajar orang supaya jangan hanya pandai kritik saja, tolong bantu dia membangunkan negara. Bukannya orang muda ni taknak menolong, tolong kutuk dan kritik pun kira ok lah tu. Sekurang2nya ada jugak orang yang ambik tau tentang perangai dajjal firaun kau. Allah Taala dah tegah jangan tolong orang yang mendustakan agama, yang binasa alam, yang buat kerosakan sesuka hati. Cuba tgk MP dia yang jatuh helikopter tu. Tu lah akibat jadi penolong bagi setan. Kita taknak mati katak macam tu.

Camanalah kau boleh perasan sangat yang kau tu sorang pemimpin yang bagus? Betullah apa Allah cakap pasal bapak dia dulu, orang yang perasan diri bijakpandai nak pimpin umat melayu, sedang banyak tanah2 melayu dia jual kat cina dan orang2 luar. Memang patutlah kena buang negeri. Apalah guna kalau kau dapat melahirkan ramai pemimpin, pengikut, pemuda, pembodek yang bertaraf jutawan, tapi semua perangai macam setan.

Anonymous said...

Ni orang zakat dari Pahang ni tak habis2 pulak nak menegakkan benang basah. Dia cakap duit zakat tu hanya dibagi pada asnaf saja dengan penuh amanah. Apalah kau, kau kutip zakat bayar agensi tu je dah 10%. Kat situ je kita dah nampak kau orang2 yang bodoh mengira. Dalam Quran kan cakap kalau 8 asnaf maknanya 1/8, camana kau bodoh sangat kira jadi 10/100? Agensi zakat tu kau tak boleh consider dia amil, kau kena letakkan dia sebagai opportunist agama. Dia orang meniaga, nak bayar gaji, bonus, sewa bangunan, buat promosi, buat laman web itu semua mana ada masuk dalam hukum2 asnaf dan pemberian zakat. Itu pasal Allah Taala ni cakap simple je bayar dan tunaikan zakat bago orang yang beriman. Kalau kau tak beriman kau janganlah sesatkan orang dengan hukum hakam dan idea songsang kau tu. Allah bukan pedulik pun kau kutip banyak mana. Yang Dia tau kau buat salah, langgar hukum, menyeleweng hukum sampai akhirat Dia masukkan kau dalam neraka. Senang cerita. Iyalah kau hidup dunia banyak cakap. Rasa diri kau je betul, Allah Taala tu salah. Tu yang dia berani ubah2 hukum Allah Taala tu. Kau orang yang termasuk dalam kaum yang mencabar kesempurnaan Allah Taala sebagai pencipta hukum dan undang2.

Camanalah kau boleh jadi pemimpin ni? Kira kira mudah pun tak betul. Mesti muda2 dulu kau orang yang kuat bodek sampai naik jawatan dalam jabatan kau.

Anonymous said...

Apa yang mereka sembah yang lain dari Allah itu, hanyalah berhala-berhala (makhluk-makhluk dato sri, pres parti, ketua pemuda yang lemah), dan mereka (dengan yang demikian) tidak menyembah melainkan Syaitan yang derhaka;

Yang telah dilaknat oleh Allah, dan yang telah mengatakan: "Demi sesungguhnya, aku akan mengambil dari kalangan hamba-hambaMu, bahagian yang tertentu (untuk menjadi pengikutku);

"Dan demi sesungguhnya, aku akan menyesatkan mereka (dari kebenaran), dan demi sesungguhnya aku akan memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong (nak jadi kaya, jadi jutawan segera),

dan demi sesungguhnya aku akan menyuruh mereka (mencacatkan binatang-binatang ternak yang diberi dedak), lalu mereka membelah telinga binatang-binatang itu (supaya pekak tak dgr perintah Allah);

dan aku akan menyuruh mereka mengubah ciptaan Allah" (hukum, undang2, syariat).

Dan (ingatlah) sesiapa yang mengambil Syaitan menjadi PEMIMPIN yang ditaati selain dari Allah, maka sesungguhnya rugilah ia dengan kerugian yang terang nyata.

Syaitan sentiasa menjanjikan mereka (dengan janji-janji indah) serta memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong; dan apa yang dijanjikan oleh Syaitan itu tidak lain hanyalah tipu daya semata-mata.

(An-Nisaa' 4:119)

Mereka itu, tempat akhirnya ialah neraka jahanam, dan mereka pula tidak akan dapat melarikan diri daripadanya.

Anonymous said...

Macam tu lah serba sikit cara firaun dajjal laknat ni buat pengikut2 dia macam goyyim. Bagi dedak banyak2 supaya taat perintah dan dgr kata dia. Last sekali ramai2 masuk neraka. Bila orang kutuk dia lebih2 dia tak suka, tak support pemerintahan dia. Kepala hotak kau, kan Allah Taala cakap

"Keluarkanlah nyawa kamu (dari tubuh kamu sendiri);

pada hari ini kamu dibalas dengan azab seksa yang menghina (kamu) sehina-hinanya, disebabkan apa yang telah kamu katakan terhadap Allah dengan tidak benar,

dan kamu pula (menolak dengan) sombong takbur akan ayat-ayat keteranganNya".

Kalau Allah taala dah hina laknat kau dari dunia lagi, maknanya takdelah salah apa pun kalau nak mengutuk kau hari2. Itu pasal hari ni dalam FB dan media sosial penuh orang kutuk dia laki bini. Itu petunjuk Allah Taala yang mereka dihina, dikutuk, disindir cerca di dunia dan di akhirat. Terima je lah sabar sabar sempena hari mulia kehinaan yang Allah Taala bagi tu. Kan ke duit tu raja yang memuliakan bagi kau. Tunggulah kau mati sok, kita cadang kat Gabenor Bank Negara baru suruh ganti gambar agung dengan gambar PM ke 6 kat note RM tu. Manalah tau ada ong pulak ke boleh lawan nilai USD SGD.

Anonymous said...

Kalau kau orang yang bodoh sangat tak paham kiasan Allah Taala tu, meh sini kami pahamkan sikit apa maksud Allah Taala cakap

"Keluarkanlah nyawa kamu (dari tubuh kamu sendiri);

Bahasa ringkas dan mudah Dia dalam bahasa melayu hari ni kira macam

"Pegi mampuslah kau"."Go to hell, bloodyfool rascal barua".

Anonymous said...

Dan jika mereka mencabuli sumpahnya sesudah mengikat perjanjian setia, dan mereka pula mencela agama kamu,

maka perangilah ketua-ketua dan pemimpin-pemimpin kaum yang kafir itu,

kerana sesungguhnya mereka tidak menghormati sumpah janjinya, supaya mereka berhenti (dari kekufuran dan bertaubat).

(At-Taubah 9:12)

Sebahagian (dari umat manusia) diberi hidayah petunjuk oleh Allah (dengan diberi taufiq untuk beriman dan beramal soleh);

dan sebahagian lagi (yang ingkar) berhaklah mereka ditimpa kesesatan (dengan pilihan mereka sendiri),

kerana sesungguhnya mereka telah menjadikan Syaitan-syaitan itu pemimpin-pemimpin (yang ditaati) selain Allah. Serta mereka pula menyangka, bahawa mereka berada dalam petunjuk hidayah.

Al-A'raaf 7:30

Dan demikianlah Kami jadikan bagi tiap-tiap Nabi,

musuh dari kalangan orang-orang yang bersalah;

dan cukuplah Allah menjadi Pemimpin (ke jalan mengalahkan mereka) serta menjadi Penolong (bagimu terhadap mereka).

(Al-Furqaan 25:31)

Anonymous said...

Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya.

Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya,

dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya.

(Mereka berdoa dengan berkata):

"Ya Allah! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami lalai.

Ya Allah! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami.

Ya Allah! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya.

Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami.

Engkaulah Penolong Pemimpin bagi kami;

oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir".

(Al-Baqarah 2:286)

Anonymous said...

Hari ni heboh umat melayu seluruh alam berpecut pecut berlumba lumba kejar malam Lailatul Qadar. Yang keluar seruan ada, yang pegi Mekah ada nak tgk festival malam al qadar, yang cium tapak kaki tah sapa2 pun ada ini semua hasil didikan ceramah dan ajaran ulamak2 tareqat ahmadiah dulu2 sampai sekarang suruh rebut pahala ganjaran di malam mulia ni. Yang cium tapak kaki tu pun ajaran tareqat ahmadiah jugak tu sebenarnya cuma dia tak berani nak mengaku je takut orang panggil dia sesat. Asal mula amalan bab tapak kaki ni tareqat dia jugak yang bawak guna wafak lambang sepasang selipar nabi. Hari ni tapak kaki terus dia cipta suruh orang ramai cium. Tengok camana Allah Taala buktikan berapa jauh dah kesesatan yang korang dah buat? Kesesatan yang sentiasa bertambah hasil dari hadis2 palsu rekaan yang korang cipta.

Kang cakap korang bodoh kang kau tak suka. Bangang pun memang ada. Dikejarnya ganjaran pahala lailatul qadar tu macam lumba F1 dgn harapan dapat pahala sama 83 tahun macam umat nabi lain. Kan Allah Taala cakap beramallah apa yang kau mampu, biar ikhlas dan sempurna, buat apa yang kau tau jangan ikut cerita bodoh imam2 dan ulamak kau. Imam ulamak kau tu semua penipu dia main cakap je Lailatul qadar tu dalam bulan ramadan. Sedang Allah cakap Dia turunkan Alquran tu secara beransur ansur tak kira bulan apa pun semua bulan ada. Cuma Dia cakap malam tu lagi baik dari 1000 bulan pasal hikmah kebesaran kandungan Alquran yang Dia turunkan. Yang korang bodoh sangat pegi percaya cerita karut kitab imam ulamak kau buat apa? Pikirlah dulu bacalah ayat tu sampai habis.

Bangang pegi percaya cerita bodoh orang turun malam ganjillah, pokok tak bergeraklah, angin takdelah yang sebenarnya kau yang takde otak nak pikir apa Allah cakap. Main pecut je sambil otak taknak berpikir. Dah sama pulak kau dengan cheekaboo terlepas kat federal highway.

Anonymous said...

Sesungguhnya Kami telah menurunkan (Al-Quran) ini pada Malam Lailatul-Qadar,

(Al-Qadr 97:1)

Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Malam Lailatul-Qadar itu?

Malam Lailatul-Qadar lebih baik daripada seribu bulan.

Pada Malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Allah, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut);

Sejahteralah Malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar!

Anonymous said...

Sesungguhnya Kami telah menurunkan Al-Quran kepadamu (wahai Muhammad), dengan beransur-ansur.

(Al-Insaan 76:23)

Dan tidak ada sesuatupun melainkan pada sisi Kami sahaja perbendaharaannya dan Kami tidak menurunkannya melainkan dengan menurut kadar dan masa yang tertentu.

(Al-Hijr 15:21)

Dan orang-orang yang beriman serta beramal soleh -

(dengan tidak menjadi keberatan kepada mereka, kerana)

Kami tidak memberati diri seseorang (dengan kewajipan) melainkan sekadar yang terdaya olehnya,

- merekalah ahli Syurga, mereka kekal di dalamnya.

(Al-A'raaf 7:42)

Anonymous said...

"Dan demi sesungguhnya, aku akan menyesatkan mereka (dari kebenaran), dan demi sesungguhnya aku akan memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong (nak dapat pahala besar di malam lailatul qadar)

dan sebahagian lagi (yang ingkar) berhaklah mereka ditimpa kesesatan (dengan pilihan mereka sendiri),

kerana sesungguhnya mereka telah menjadikan Syaitan-syaitan itu pemimpin-pemimpin (yang ditaati) selain Allah.

Serta mereka pula menyangka, bahawa mereka berada dalam petunjuk hidayah.

Al-A'raaf 7:30

Anonymous said...

Baru cakap kisah pemburu2 malam lailatul qadar, Allah Taala nyatakan camana perangai buruk hodohnya pemburu2 lailatul qadar ni macamana. Berempuh rempuh, berasak asak sampai tergolek anjing menyakitkan diri sendiri. Dalam baitullah pulak tu dia buat perkara macam tu. Hadis nabi mana yang diorang ikut ni ustaz? Dah macam lembu keluar kandang pun ada. Ni lah bukti Allah cakap dia orang yang beramal tanpa ilmu. Main ikut dan dengar hadis ceramah2 ustaz terjun dalam radio tv internet. Ahli sunnah punya perangai lah tu.

Bila kita cakap dia macam cheekaboo dia cakap kita salah, salah ejaan. Yang panggil chickaboo tu pasal dia dah jadi burung chicken tu yang orang panggil chickaboo. Tapi engkau yang masih manusia, otak kecik tak boleh nak pikir, perut besar kuat makan ikut nafsu kita gelarlah cheekaboo. Kira macam chick pipi gebu ke, pondan bibir merah jambu ke lebih kurang macam tu lah salah ke buat bahasa sendiri? Kau pun bukannya paham bahasa sangat pun bila Allah Taala cakap. Terburu buru terkejar kejar malam lailatul qadar tapi satu hapah tak dapat apa. Cerita macam bagus nabi cakap ngan dia suruh buru malam lailatul qadar malam 10 terakhir ramadan. Kau ingat apa macam buru kijang dalam hutan ke?

Kalau iyapun kau tak berapa bijak tak payahlah menipu lebih2 sangat. Palestin, Jordan, Turkey, Mekah semua dah pegi. Tapi bukannya dia paham sangat pun apa Allah Taala cakap. Tu Allah buktikan antara ilmu dengan penipu. Penipu ni sembang je lebih. Kalau kau orang nak tau macamana Allah Taala ni tentukan kadar Dia menurunkan Alquran pada Muhammad. Kau bacalah komen yang dekat 300 lebih atas tu. Cara Allah Taala belasah penipu2 ahli kitab sunnah wal jemaah dengan menurunkan ayat2 suci Dia menurut kadar dan susunan yang tertentu. Allah Taala lagi bijak daripada ustaz2 temberang ni. 30 juzuk Quran Dia boleh cerita, setakat 300 komen ni biasa je bagi Dia. Cuma Dia nak buktikan yang hadis nabi ustaz2 setan ni semua cerita penipu. Kosong belaka bukan ada bukti pun.

Anonymous said...

Sesungguhnya pengaruh Syaitan itu hanyalah terhadap orang-orang yang menjadikan dia pemimpin mereka,

dan orang-orang yang dengan sebab hasutannya melakukan syirik kepada Allah.

(Al-Nahl 16:100)

Dan apabila Kami tukarkan satu ayat (Al-Quran) untuk menggantikan ayat yang lain,

dan Allah memang mengetahui akan apa yang Ia turunkan,

berkatalah mereka (yang kafir): "Sesungguhnya engkau hanyalah seorang pendusta";

(padahal Muhammad tidak berdusta) bahkan kebanyakan mereka tidak mengetahui hakikat yang sebenarnya.

Anonymous said...

Yang dimaksudkan batang pokok kayu tak bergerak tu koranglah. Menteri, mufti, ulamak, ustaz, daie, lebai, imam, agen zakat dan juga penyokong serta pendengar hadis2 penipu korang. Kau lah yang Allah Taala kiaskan macam batang kayu, tak dengar cakap, tak dengar nasihat. Pekak, buta, tuli matahati tak paham Alquran. Itu pasal kebanyakan diorang ni tak dapat jawap segala apa yang Allah Taala persoalkan. Tu bukti Allah kata mereka terpaksa terima dan sujud pada kebenaran Alquran Allah Taala samada suka atau terpaksa. Walaupun ramai yang suka membangkang apa Allah cakap.

Itulah hikmah Alquran bila diturunkan dengan kadar yang tertentu. Semua manusia pokok kayu ni semua terdiam, kelu, kaku tak dapat nak membidas cerita Allah Taala. Ada yang buat cerita lain ubah topik, ada yang buat lakonan bayar zakat siap suruh orang ambik gambar. Kan ke bodoh punya wayang tu, apa pulak tujuan kau nak kena ambik gambar pulak bila tunai zakat? Imam syafie ada buat ke style macam tu? Itu yang Allah Taala cakap terang2, Dia tak ambik, tak menerima satu pun amal ibadah penuh kepura puraan kau tu. Kau kutip zakat ikut undang2 hukum imam syafie. Dari seruan imam najibiyah.

Macamana Allah Taala nak terima amal ibadah kau? Nak kira pakai apa? Islam narjib mana sama dengan Islam Allah Taala. Alquran Allah Taala narjib dah bakar banyak2. Sapa nak jadi saksi amal ibadah korang untuk diangkat naik kepada Allah Taala? Rukun iman hanya kata percaya pada Allah, malaikat, rasul, quran, kiamat, kadak kadar. Beriman kepada dato seri kalau kau suruhlah dia kira sendiri pahala amal ibadah kau. Lepas dia dah serah pada Allah Taala amal ibadah korang tu jangan lupa pulak ambik gambar. Kasi upload satu kali dalam FB. Nak jugak kita tau berapa besar pahala yang dia dapat.

Anonymous said...

(Perbuatan buruk) yang demikian kerana mereka mengaku beriman (di hadapan orang-orang Islam) kemudian mereka tetap kafir sesama sendiri,

maka dengan sebab itu dimeteraikan atas hati mereka;

lalu mereka tidak dapat memahami (yang mana benar dan yang mana salah).

Dan apabila engkau melihat mereka, engkau tertarik hati kepada tubuh badan mereka (dan kelakuannya, ambik foto bayar zakat);

dan apabila mereka berkata-kata, engkau juga (tertarik hati) mendengar tutur katanya (kerana manis dan fasih, penuh dgn janji2 dicapati).

Dalam pada itu mereka adalah seperti batang-batang kayu yang tersandar (tidak terpakai kerana tidak ada padanya kekuatan yang dikehendaki).

Mereka (kerana merasa bersalah, sentiasa dalam keadaan cemas sehingga) menyangka tiap-tiap jeritan (atau riuh rendah yang mereka dengar) adalah untuk membahayakan mereka.

Mereka itulah musuh yang sebenar-benarnya maka berjaga-jagalah engkau terhadap mereka.

Semoga Allah membinasa dan menyingkirkan mereka dari rahmatNya.

(Pelik sungguh!)

Bagaimana mereka dipalingkan (oleh hawa nafsunya - dari kebenaran)?



Al-Munaafiquun 63:4

Anonymous said...

Katakanlah:

"Mahukah, aku khabarkan kepada kamu tentang yang lebih buruk balasannya di sisi Allah daripada yang demikian itu?

Ialah orang-orang yang dilaknat oleh Allah dan dimurkaiNya,

dan orang-orang yang dijadikan di antara mereka sebagai kera dan babi,

dan penyembah Taghut.

Mereka inilah yang lebih buruk kedudukannya dan yang lebih sesat dari jalan yang betul".

(Al-Maaidah 5:60)

Dan apabila mereka (orang-orang Yahudi melayu atau munafik itu) datang kepada kamu, mereka berkata:

"Kami telah beriman".

Padahal sesungguhnya mereka itu masuk menemui kamu dengan kekufurannya,

dan sesungguhnya mereka keluar (dari sisi kamu) dengan kekufurannya juga;

dan (hendaklah mereka ingat),

Allah lebih mengetahui akan apa yang mereka sembunyikan

Anonymous said...

Bila Allah Taala cakap Alquran ni kata pemutus yang sebenar Dia cakap sungguh2. Setakat nak putus nyawa, potong cakap, potong lidah semua Dia boleh buat. Kalau Allah cakap Dia nak bagi keputusan untuk setan taghut berlakon baik ni pun Dia pasti bagi. Cuma Dia bagi tempoh je, berapa lama tempoh Allah Taala itu atas Dia.

Rukun iman 6 perkara yang Dia bagi tu termasuk dalam perjanjian antara manusia dengan Dia.

Percaya Allah pasal Dia sendiri jadi saksi dan buat keputusan jatuh hukum. Dia yang menentukan dosa pahala, bukan ustaz, ulamak, mufti atau menteri penipu.

Percaya Rasul pasal rasul yang menyampaikan hukum perintah Dia dalam Quran.

Percaya Taurat, ,Injil, Zabur, Quran pasal dalam tu terkandung maklumat dan hukum perintah ilmu Allah Taala. Inipun termasuk dalam 4 saksi.

Percaya malaikat dan para wali pasal dia yang hantar wahyu ilmu quran dan catit amal korang tiap2 hari.

4 rukun iman yang awal tu termasuk 4 saksi yang Allah cakap dalam Quran. Jadi sebelum kau nak kiamat, kau nak mati, kena leukimia ke makan benda haram, cabut gigi ke 4 saksi atas tu lah yang bagi maklumat semua amal ibadah kau ikut quran ke ikut ajaran sesat. Mana yang ikut imam syafie, tareqat ahmadiah, imam narjib, islam wasata, raja duit, kitab2 hadis sesat ini semua akan dihakimi secara adil mengikut qada'dan qadar yang tertentu dan ditentukan. Jangan risau, kalau Dia cakap tempat kau tu ke neraka memang Dia akan pastikan kau betul2 masuk neraka.

Kebanyakannya atas kesalahan menyeru yang lain selain Allah, tak percaya Alquran dan hadis yang Allah cerita, sembah dan taat taghut, mengutamakan dunia, khianat dan cabul janji rukun iman pada Allah Taala, dusta nabi dan rasul buat cerita fitnah pasal mereka. Banyak lagilah kalau nak dihitung. Kesimpulannya tu banyak yang menuju nerakalah lain takde.

Anonymous said...

Wahai umat manusia,

sesungguhnya janji Allah (membalas amal kamu) adalah benar;

maka janganlah kamu diperdayakan oleh kemewahan hidup di dunia,

dan janganlah Syaitan yang menjadi sebesar-besar penipu itu berpeluang menyebabkan kamu terpedaya dengan (kemurahan) Allah (lalu kamu lalai dan menderhaka).


Faatir 35:5

Yang telah ditetapkan kepada (tiap-tiap) syaitan itu,

bahawa sesiapa yang berketuakan dia,

maka sesungguhnya ia akan menyesatkannya dan memimpinnya kepada azab neraka.

Al-Hajj 22:4

Anonymous said...

Dan mereka bertanya:

"Bilakah berlakunya azab yang telah dijanjikan itu, jika betul kamu orang-orang yang benar?"

Katakanlah:

"Dipercayai tidak lama lagi akan datang kepada kamu sebahagian dari azab yang kamu minta disegerakan itu"

Dan sesungguhnya Allah sedia mengetahui apa yang terpendam dalam hati mereka dan apa yang mereka nyatakan (dengan tutur kata dan perbuatan).

Sesungguhnya Al-Quran ini menceritakan kepada Bani Melayu (perkara yang sebenar-benarnya) mengenai kebanyakan (hal-hal agama) yang mereka berselisihan padanya.

Sesungguhnya Allah akan memutuskan di antara mereka dengan hukumNya, dan Dia lah sahaja Yang Maha Kuasa, lagi Maha Mengetahui.

An-Naml 27:78

Sebenarnya mereka memandang azab itu jauh (daripada berlaku),

Sedang Kami memandangnya dekat,

Patutkah tiap-tiap seorang dari mereka berharap supaya dimasukkan ke dalam Syurga yang penuh nikmat (sedang ia tidak beriman)?

Tidak sekali-kali! (Mereka yang kufur ingkar tidak akan dapat memasukinya). Sesungguhnya Kami telah menciptakan mereka dari apa yang mereka sedia mengetahuinya.

Maka Aku bersumpah dengan (kebesaranKu)yang menguasai (seluruh alam, meliputi) tempat-tempat terbit (matahari dan bulan bintang) dan tempat-tempat tenggelamnya,

sesungguhnya Kami berkuasa

(Membinasakan mereka, serta) menggantikan mereka dengan makhluk-makluk yang lebih baik dari mereka; dan Kami tidak sekali-kali dapat dikalahkan atau dilemahkan.

Iaitu hari mereka semua segera keluar dari kubur masing-masing menuju dengan keadaan seolah-olah mereka berkejaran ke (tempat) berhala-berhala (yang mereka sembah dahulu)

Sambil pandangan mereka tunduk, serta mereka diliputi kehinaan, itulah hari yang telah dijanjikan kepada mereka.

(Al-Ma'aarij 70:44)

Dan (ingatlah bahawa) azab Kami tidak akan dapat ditolak oleh sesiapapun daripada menimpa kaum yang berdosa.

Anonymous said...

Di mana jua kamu berada, maut akan mendapatkan kamu (bila sampai ajal, sampai masa),

sekalipun kamu berada dalam benteng-benteng yang tinggi lagi kukuh, dalam rumah2 besar, dalam jawatan dan ketinggian pangkat dan harta.

Dan kalau mereka beroleh kebaikan (kemewahan hidup),

mereka berkata:

"Ini adalah dari sisi Allah",

dan kalau pula mereka ditimpa bencana, mereka berkata

:" Ini adalah dari (sesuatu nahas) yang ada padamu".

Katakanlah (wahai Muhammad):

"Semuanya itu (kebaikan dan bencana) adalah (berpunca) dari sisi Allah".

Maka apakah yang menyebabkan kaum itu hampir-hampir tidak memahami perkataan, tak paham bahasa serta (nasihat dan pengajaran)?

(An-Nisaa' 4:78)

Apa jua kebaikan (nikmat kesenangan) yang engkau dapat maka ia adalah dari Allah;

dan apa jua bencana yang menimpamu maka ia adalah dari (kesalahan) dirimu sendiri.

Dan Kami telah mengutus engkau (wahai Muhammad) kepada seluruh umat manusia sebagai seorang Rasul (yang membawa rahmat).

Dan cukuplah Allah menjadi saksi (yang membuktikan kebenaran hakikat ini).

Anonymous said...

Kaum firaun dajal laknat yakjud makjud ni memang orang2 penakut. Orang yang penakut mati, takut kena hukum, takut kena azab, takut orang tau dia jahat, takut bini cuma dengan Allah Taala je dia tak takut. Tu yang dia berani cabar2 Allah Taala.

Dia bodoh tuduh orang sana sini. Bila orang datang raya rumah pun kau takut nak layan baik2, dia ingat orang tu nak bahayakan dia. Dia bodoh hantar SB ikut kita sedang dia tak sedar Allah Taala tu dah lama letak kalimah nama Dia dan Muhammad kat badge semua polis satu Malaysia. Bila Allah Taala gerakkan orang supaya letak nama Dia kat askar polis tu adalah sebab tujuan Dia buat macam tu. Tujuan Dia tu supaya senang Allah Taala nak pantau sendiri siapa RATS dalam polis dan KDN tu. Allah Taala bukan taktau sapa RATs sebenar dalam polis dan jabatan penguatkuasaan seluruh Malaysia ni. Dalam JPM pun ada pengkhianat2 besar negara yang Allah Taala kenal. Tu bukti Allah Taala ni menguasai alam dengan nama dan ciptaan Dia. Itu kelebihan Allah pasal Dia ghaib senang Dia nak pantau pergerakan dan kejahatan kau.

Macamana Allah Taala tak panggil kau pengecut, dalam rumah sendiri pun cuak nak halau2 orang datang raya. Dalam negara sendiri pun penakut nak bagi jawapan pasal 1mdb. Apa yang kau takut sangat? Kau dah tau orang tu sebar dokumen palsu dari jauh, kau yang dalam negara ni ceritalah perkara sebenar apa yang berlaku dalam 1mdb tu. Betul ke tidak tuduhan orang tu? Ada ke tak cina gemok tu ambik duit? Ada ke tak dia bagi kat anak tiri kau sikit duit bilion2? Jadi semua soalan mudah ni patutnya kau boleh jawap dengan gagah berani. Ini tak, dia hantar pulak orang ikut kita nak tuduh kita ni pengganas ye tak? Itu yang kau silap.

Sebenarnya dia nak tuduh Allah Taala tu ganas, kejam, keras sangat hukum Dia, tak sederhana macam dia. Bagi pahaman sesat diorang daripada ayat2 Quran Allah Taala ni lah lahirnya kegiatan pengganas seluruh dunia. Bomb orang sana sini. Firaun dajjal laknat ni nak tuduh Allah Taala sebenarnya jadi punca keganasan. Sedang fitnah kerosakan kecurian yang dia buat dia tak kasi orang ramai persoalkan. Nanti kena siasat.

Inilah dia bukti kau semua memang kaum yang pasti bodoh tak faham bahasa dan perkataan Allah Taala. Allah Taala ni bila Dia cakap Dia bagi tempoh maknanya kau hanya tunggu masa. Tunggu azab, tunggu hukuman dijalankan. Jadi kau dengan perbuatan tipudaya fitnah kau tu ingat kau dapat melengah dan melambatkan hukuman pada kau. Dapat memesongkan tumpuan orang ramai pada kejahatan nafsu pencuri kau. Namun Allah Taala cakap Dia pandang azab tu dekat, tu pasal kejap je Allah Taala nyatakan bukti 1mdb tu di alam maya ni. Janganlah takut sangat, mati tu pasti datang menjemput kau. Tunggu je lah. Itu jam sampai bodyguard ada kiri kanan pun dah takde guna. Layan je lah api neraka.

Bodoh kat dahi ada cop loser. Kalau semusim je kau di neraka bolehlah diampun lagi. Tapi kalau kekal duduk neraka bermusim2 berkurun2 selama2nya memang sahlah kau bangang.

Anonymous said...


Dan mereka berkata:

"Kami tidak sekali-kali akan disentuh oleh api neraka kecuali beberapa hari yang tertentu".

Katakanlah (wahai Muhammad):

"Adakah kamu sudah mendapat janji dari Allah supaya (dengan itu) Allah tidak akan menyalahi janjiNya,

atau hanya kamu mengatakan atas nama Allah sesuatu yang tidak kamu mengetahuinya?"

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar),

sesungguhnya sesiapa yang berbuat kejahatan dan dia diliputi (ditenggelamkan) oleh kesalahannya itu,

maka merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.


(Al-Baqarah 2:81)

Ini ayat menunjukkan yang kau bukan orang2 yang hanya Semusim di Neraka. Tapi kekal berkekalan selama lamanya.

Anonymous said...

Puncanya kaum tareqat ahli sunnah imam syafie ni semua jadi tak paham bahasa pasal diorang terlalu banyak percaya dan taksub pada amalan2 kitab hadis sesat, amalan mazhab firauniyah, amalan ulamak a la syiah. Wahabi pun sama jugak mengikut kitab macam diorang membuatkan dia suka nak berselisih tentang agama. Bila ramai sangat yang bodoh tak paham Alquran dek kerana banyaknya ilmu2 kitab yang dia hadam maka bodoh dungulah jadinya otak diorang tu. Hati jadi tertutup berlapis lapis pasal banyak sangat simpan ilmu2 kitab sesat dalam diri sedang dia sendiri pun tak sedar. Hati dan otak dah jadi keras membatu pasal banyak sangat belajar kitab2 hadis sesat. Bila bodoh dan kena bodoh dengan imam ulamak habib dia suka pulak nak menyalahkan orang lain. Tak boleh terima keputusan Allah Taala, sebabnya Allah Taala cakap tak sama macam yang ulamak2 suci dia ajar dalam kitab. Akhir sekali takde modal nak jawap tuduhlah pulak orang lain militan.

Mari sini Allah bagitau sikit dari mana datangnya aktiviti militan dan fahaman jihad sesat yang ada seluruh dunia hari ni. Kalau dalam Malaysia ni yang berangan kuat nak jadi mujahidin ni murid2 pondok yang tak paham agama. Itu yang dulu anak nik aziz tu pun sama terlibat JMM kat Malaysia. Salah guru ulamak diorang jugak, asal tak sepaham dengan paham sunni dia karang semua dia suruh perang. Yang keluar fatwa suruh bunuh orang pun ada kalau menentang pahaman sesat sunni dia. Itu pasal Allah tegah kau jangan pandai2 keluar fatwa, bila murid2 bodoh kau yang tak reti bahasa ni salah tafsir tu yang buat dia jadi ganas, jadi jahat dengan alasan nak pegi jihad menegakkan agama. Itu sebab Allah tegah buat mazhab pasal kesannya akan buat manusia berbunuh dan bergaduh sama sendiri bila tak sefaham dalam agama. Menimbulkan fitnah sedang kau tak sedar.

Dari amalan kitab2 ulamak kau, fatwa ulamak dan perbuatan kau lah lahirnya sikap militan yakjud makjud yang suka buat kerosakan dan berbunuhan sama sendiri. Kau tak payah nak sibuk salahkan orang lain. Sedang yakjud makjud yang Allah maksudkan tu tetap pada diri kau bukan pada orang lain. Itu pasal semua kaum yakjud makjud ahli kitab Aswj seluruh alam ni jadi panas bila Allah baca quran, dah kau pasti ada cop neraka memanglah panas. Neraka sebenar itu adalah engkau, bukan orang lain.

Anonymous said...


Dan apabila engkau membaca Al-Quran Kami jadikan perasaan ingkar dan hasad dengki orang-orang yang tidak beriman kepada hari akhirat itu sebagai dinding yang tidak dapat dilihat, yang menyekat mereka daripada memahami bacaanmu.

Dan Kami jadikan (perasaan itu sebagai) tutupan yang berlapis-lapis atas hati mereka, juga sebagai penyumbat pada telinga mereka, yang menghalang mereka dari memahami dan mendengar kebenaran Al- Quran; dan sebab itulah apabila engkau menyebut nama Allah sahaja di dalam Al-Quran, mereka berpaling undur melarikan diri.

Kami lebih mengetahui akan tujuan mereka mendengar Al-Quran semasa mereka mendengar bacaanmu (wahai Muhammad), dan semasa mereka berbisik-bisik iaitu ketika orang-orang yang zalim itu berkata (sesama sendiri): "Kamu tidak menurut melainkan seorang yang kena sihir gila.


Lihatlah bagaimana mereka menyifatkan engkau dengan yang bukan-bukan, maka dengan sebab itu mereka sesat, sehingga mereka tidak dapat mencari jalan kebenaran.

Dan mereka berkata: "Adakah sesudah kita menjadi tulang dan benda yang reput, adakah kita akan dibangkitkan semula dengan kejadian yang baharu?"

Katakanlah (wahai Muhammad):

Jadilah kamu batu atau besi -


(Al-Israa' 17:50)

Anonymous said...

Macam tu je lah cara nak buat tembok dinding penghalang dari kejahatan fitnah kerosakan yakjud makjud ni. Dia sendiri pun tak sedar hasad dengki yang menebal dalam hati dia tu dah jadi dinding tembok dari memahami agama walaupun dia perasan dia tu ahli agama. Banyak lapis pulak tu, tu yang dia buat bodoh pekak dia je bila buat jahat fitnah orang. Tak sedar iblis setan menguasai diri.

Bila Allah Taala ni dah sumpah kau jadi batu dengan besi, kau payahlah nak dapat petunjuk dan pertolongan dia. Dah keras nak tunjuk macamana? Kau pegilah mintak syafaat imam syeikh ulamak dato seri yang kau puja. Tu lah tanda Allah Taala dah tutup jalan bagi kau. Cuma Dia siapkan kau jalan neraka saja.

Anonymous said...

Kadang bila tengok mak jan muda luah perasaan kat internet time2 raya ni sedihlah jugak baca luahan hati kasih rindu dia pada suami2 dia dulu. Nak cakap biol sewel cakap dengan orang mati kang tak boleh pulak. Bapak dia VIP. Dah lak mana punya alim ulamak gheelake boleh tipu dia hidup2 cakap arwah suami dia tu tengah kesorangan kesepian menunggu doa kasih dia dan kaum kerabatnya. Alim ulamak tu mentang2lah bapak orang tu bagi kau gaji cantik, baik punya ceramah tipu penyedap hati kau ayat kat anak janda orang tu. Mana kau dapat berita alam barzakh ni alim ulamak? Kau dah sampai sana ke?

Bodoh alim ulamak perasan ni. Dengan janda kesepian bolehlah kau tipu. Kau taktau arwah tu dulu kena belasah dengan pak mentua dan ipar dia sampai naik kes mahkamah. Kau taktau arwah tu pesan kat bini dia neraka manalah kau akan masuk pasal derhaka suami. Kau bukan tau mana punya duit projek haram yang dia makan bagi anak bini. Kalau setakat nak harap gaji bini je keje gomen mana mampu beli rumah country heights. Benda ni semua Allah Taala tau. Walaupun Allah Taala takde special branch nak buat keje mengintip untuk Dia. Bagi Allah Taala semua perkara Dia nampak nyata. Tu pasal Allah Taala berani nyatakan apa yang Dia cakap. Allah Maha Kaya, sepuluh mata2 kau pakai nak carik salah orang, seratus kesalahan kau anak beranak Allah dedahkan.

Kalau kau nak tau mana diamnya roh suami mak jan tu, kau tanyalah Allah Taala dulu. Selidik siasat dulu apa kegiatan suami orang tu masa hidup. Kau jangan ingat nasihat2 positif kau tu boleh tolong kawan tu masuk syurga, sedang Allah Taala cakap arwah tu ke neraka. Dah makan benda haram, kau sedekah doa jemaah 30 buah masjid pun dia tetap ke neraka. Yang jatuhkan hukum Allah Taala, takde Dia nak ubah hukum yang Dia buat de macam kau. Dah lak hidup ikut mazhab syafie. Soalan kubur tak boleh nak jawap, ada hati nak masuk syurga? Kan ke hadis2 korang selalu cakap segala yang haram ke neraka. Masuk neraka je lah terus apa susah2. Ramai lagi penduduk neraka tu bersama dengan dia, takde kesorangan de. Semua ramai2 kena azab. Sebab masa hidup dulu diorang ni pengikut kumpulan ahli sunnah imam syafie, tu yang ramai. Diorang ni digelar puak yang bergabung.

Kesalahan diorang dapat masuk neraka tu pasal hidup dulu mendustakan Alquran dan Allah Taala. Beriman kepada harta benda, imam syafie, pak mentua, kesenangan hidup dunia lalu jadi kufur kepada Allah Taala. Menolak Alquran Allah Taala dan berpegang pada mazhab2 sesat. Sekarang tengah menjalani azab.

Anonymous said...

Berikut adalah kisah benar arwah di alam barzakh;


Tidak ada yang membantah mengenai ayat-ayat Allah melainkan orang-orang yang kafir. Oleh itu janganlah engkau diperdayakan oleh kebebasan mereka bergerak dengan berulang alik dari sebuah bandar ke bandar yang lain.

(Ghaafir 40:4)

Sebelum mereka, kaum Nabi Nuh dan puak-puak yang bergabung

sesudah kaum Nabi Nuh telah mendustakan (Rasul-rasulnya),

dan tiap-tiap umat di antaranya telah merancangkan rancangan jahat terhadap Rasul mereka untuk menawannya (dan membinasakannya);

dan mereka pula telah membantah dengan perkara yang salah untuk menghapuskan kebenaran dengan perkara yang salah itu;

sebab itu Aku binasakan mereka. Maka (lihatlah) bagaimana kesan azabKu!

Dan demikianlah juga tetapnya hukuman Allah Taala terhadap orang-orang yang kafir, kerana sesungguhnya mereka ialah ahli neraka.

Sesungguhnya orang-orang yang kafir akan dipanggil dan dikatakan kepada mereka (pada hari kiamat, selepas mati masuk kubur):

"Demi sesungguhnya! Kebencian Allah (kepada kamu) lebih besar daripada kebencian kamu kepada diri sendiri,

(sebabnya kerana) semasa kamu diseru dan diajak (di dunia dahulu mengikut Alquran) supaya beriman, (kamu enggan dan menolak, suka nak ikut mazhab, suka nak baca kitab2, suka kena tipu dengan alim ulamak palsu), lalu kamu terus berkeadaan kufur"

Mereka menjawab:

"Wahai Tuhan kami! Engkau telah menjadikan kami berkeadaan mati dua kali, dan telah menjadikan kami bersifat hidup dua kali, maka kami (sekarang) mengakui akan dosa-dosa kami. Oleh itu adakah sebarang jalan untuk (kami) keluar (dari neraka)?"

(Lalu dikatakan kepada mereka):

"Azab yang kamu berada padanya itu adalah kerana keadaan kamu apabila Allah Yang Maha Esa sahaja diseru dan disembah, kamu kufur (dan menolak cara bertauhid itu);

dan apabila dipersekutukan sesuatu dengan Allah dengan imam syafie, kamu percaya (dan menerima bawaan syirik itu).

Maka kuasa menjalankan keadilan adalah hak Allah,

Yang Maha Tinggi (dari apa yang dipersekutukan), lagi Yang Maha Besar (pemerintahanNya)".

(Ghaafir 40:12)

Anonymous said...

Zaman kita hari ni kalau 1000 melayu meninggal masuk kubur, hampir 98 percent jenazah yang gagal jawap soalan kubur dengan benar dan tepat. Itu keadaan sebenar alam barzakh bagi umat melayu zaman sekarang selepas mengamal dan mengambik ajaran2 tareqat sesat sunni di Malaysia ni. Itu baru permulaan alam kubur kau dah tak lepas, kalau soalan awal pun kau dah sangkut memang langkah seterusnya ke neraka je lah mana lagi?

Itu sebab Allah Taala cakap kau pengikut ahli sunnah syafie, wahabi kitab ni semua bodoh. Dia cakap kau bodoh tu ada sebab, pasal Dia sendiri saksi ramai ulamak, guru, syeikh dan pengikut korang semua tak boleh jawap soalan kubur dengan benar. Kau orang persatuan tareqat ke, ngo islam ke, pas umno pkr ke, ulamak murtabak ke, ahli politik, mufti besar ke semua bagi jawapan lebih kurang sama. Malaikat tanya dia ma imammuka? Dia jawap Syafie imammuka, ghazali imamuka, kitab bahrul mazi imamuka segala macam imamuka dia ikut. Camana kau tak kene bodoh dengan Allah Taala? Sedang soalan kubur tu jawapan Dia dah siap bagi. Tapi tak jugak boleh jawap. Pasal dek bangang suka mengikut orang ikut kitab.

Bila Allah Taala cakap Dia taknak terima dan ambik amal ibadah korang kau taknak percaya. Itu semua fitnah. Mana boleh, Allah Taala maha pengampun, pengasih, penyayang. Boleh discuss punya dengan Allah Taala. Inilah fahaman bodoh sesat ulamak2 sunnah kau, suka nak ambik kesempatan atas kebaikan dan kemurahan Allah Taala. Sedang diorang tak baca yang hukum Allah tu pasti. Tak berubah.

Kau beramal berpuluh tahun, semayang, puasa, sedekah, naik haji semua buat. Nampak macam betullah dia mengikut islam. Tapi sebaliknya dia ikut islam syafie, islam daud fatani, islam narjibi dan bermacam2 islam dan kitab2 yang lahir hasil cetusan idea kreatif alim ulamak perasan korang. Sedang imam, ulamak, syeikh kau tu semua tak diiktiraf Allah Taala sendiri untuk bawak jalan islam. Dia je sendiri perasan dia pandai tulis2 kitab, pandai buat fatwa, pakai songkok kopiah dia dah boleh dimertabat sbg orang islam dan pemimpin jemaah. Belum lagi islam pun kau tu, janganlah perasan sangat. Jawap soalan kubur tu bagi betul dulu. Baru boleh cerita bab syurga neraka, dosa pahala kat orang.

Allah Taala tak pedulik pun tareqat dan kumpulan kau ramai jemaah dan pengikut. Salah bagi jawapan neraka tetap neraka.


Anonymous said...

Dan (setelah berlaku yang demikian),

berkatalah mereka kepada kulit-kulit badan mereka:

"Mengapa kamu menjadi saksi terhadap kami?"

Kulit-kulit badan mereka menjawab:

"Allah yang berkuasa menjadikan tiap-tiap sesuatu pandai berkata-kata - telah menjadikan kami dapat berkata-kata; dan Dia lah yang menciptakan kamu pada mulanya, dan kepadaNyalah kamu dikembalikan (untuk menerima balasan).

(Fussilat 41:21)

"Dan semasa kamu berselindung (ketika melakukan dosa di dunia dahulu) bukanlah kerana kamu bimbangkan pendengaran dan penglihatan serta kulit-kulit badan kamu menjadi saksi terhadap perbuatan-perbuatan kamu yang berdosa itu,

akan tetapi kerana kamu menyangka bahawa Allah tidak mengetahui kebanyakan dosa yang kamu lakukan (secara bersembunyi).

Anonymous said...

"Dan sangkaan kamu yang demikian, yang kamu sangka terhadap Allah Taala, itulah yang telah membinasakan kamu; (dengan sangkaan kamu yang salah itu) maka menjadilah kamu dari orang-orang yang rugi!"

Oleh itu, sama ada mereka bersabar menderita azab atau sebaliknya (maka sama sahaja)

kerana nerakalah tempat tinggal mereka;

dan jika mereka memohon peluang untuk mendapat keredaan Allah, maka mereka bukanlah lagi dari orang-orang yang diterima permohonannya.

Dan Kami adakan untuk mereka teman-teman rapat (dari jin dan manusia terdiri dari ulamak perasan, dato seri, guru tareqat),

lalu teman-teman itu memperhiaskan kepada mereka (fahaman-fahaman sesat) mengenai perkara-perkara dunia yang ada di hadapan mereka,

serta perkara-perkara akhirat yang ada di belakang mereka;

dan (dengan sebab itu) tetaplah hukuman (azab) atas mereka bersama-sama dengan umat umat (yang sesat) dari jin dan manusia yang terdahulu daripada mereka.

Sesungguhnya mereka semuanya adalah golongan yang rugi (bawaan hidupnya).

Anonymous said...

Bila orang cakap murid2 pondok ni ganas dan militan dia tak boleh terima. Budak2 pondok semua belajar ngaji quran, ngaji kitab agama. Yang kau ajar tu quran usmaniah tu yang ramai jadi ganas. Yang IS keluar makalah Al Fatihin tu dari sultan usmaniah jugak dia ambik. Sultan Muhammad Al Fatih. Usmaniah la ajar orang islam jadi ganas, islam bawak jalan ganas, menakluk, menceroboh, menipu. Itu yang hari ni kau semua banyak pemimpin penipu dan ganas. Menggunakan islam untuk menguasai orang lain.

Kau bodoh, dah berapa kali orang cakap. Allah Taala ni cerita ikut dari pengalaman Dia. Tu yang Dia tau semua benda. Allah tau mana punca kejahatan dan keganasan ni. Firaun Dia dah jumpa, dajjal laknat Dia tau, Yakjud makjud Dia kenal, samiri pun Dia dah tengok tu yang Allah Taala berani cerita pasal itu semua perkara dan peristiwa yang Dia dah alami. Cerita benar. Bukan cerita bangang penipu yang macam ulamak2 pondok kau tulis dalam kitab.

Murid pondok dia ada beribu orang dia pegi hantar kat arab, kau nak kawal orang yang ramai tu macamana? Sedang IS tu ideologi yang dah ada pada dia dari zaman pondok dia lagi, dah jadi doktrin. ISIS yang kau belajar kat pondok tu maksudnya Islam Sesat Iblis Setan. Berapa ramai pulak budak pondok yang jadi penagih, bukan takde. Belajar tabligh, tapi isap ganja. Tu yang bila diorang malu kena panggil iblis setan dia tukar jadi DAESH. Bekas murid pondok jugak punya idea bagi tukar nama.

Orang ramai bukan nak buruk sangka dengan murid pondok. Tapi hakikat yang orang pandang kau gagal nak buktikan kebenaran dari apa yang kau belajar. Kau sendiri tak sedar perangai buruk tu datang dari ajaran2 kitab hadis sesat yang kau belajar selama ni. Kau gagal kenal iblis. Perangai iblis yang sebenar Allah maksudkan kau tu ada pada kau. Kisah orang2 yang beramal, mulia, kenal Allah tapi jadi kufur derhaka bila melawan Allah Taala. Itulah yang ada pada korang ulamak, mufti, syeikh pondok ni. Kau rasa riyak ilmu tinggi sampai Allah Taala pun kau nak ajar.

Anonymous said...

Mufti Kelantan cakap murid2 pondok ni semua diajar hormat orang. Tapi dia lupa nak ajar murid dia hormat Allah Taala. Tujuan diajar hormat orang tu sebab mudah bagi dia nak dapat kesenangan dunia, nak buat bisnes, nak dapat keje jadi imam, jadi timbalan menteri cepat jadi kaya. Itu perangai iblislah tu. Dia beramal banyak, nasihat orang pandai tapi dia lupa Allah Taala siapa. Sampai tahap dia dah sama pangkat dengan Allah Taala. Bila dah jadi pengganas dan pelampau hukum agama dia tak sedar apa yang dia buat tu salah.

Bila kau dah jadi ganas dan jahat tu yang pengikut kau suka tuduh menuduh orang lain. Wahabilah, liberal, plural, pengganas semua keluar. Nak cover kebodohan dan kejahatan diri sendiri kenalah tuduh orang lain. Hari ni kau boleh tengok sendiri kesan mazhab2 yang kau bawak masuk Tanah Melayu ni dulu macamana. Satu masa dulu kaulah kaum ahli sunnah yang dulu jadi kaum muda yang suka membangkang nasihat orang tua2. Korang jadi sombong bila balik dari Mesir, arab, Jordan pasal kau banyak belajar kitab dari sana. Kau rasa diri kau dah betul dan baik. Tu contoh yang ada pada ulamak2 kau Said Linggi, Tok Kenali, Abdullah fahim, Harun Din dan macam2 lagi ulamak2 kitab yang perasan dan bangga diri nak jadi guru nak jadi ulamak besar. Sedang kau tak sedar kau jadi pengikut iblis setan.

Kaum tua dulu suruh pegang sebuah je Alquran. Pasal diorang tau itu je satu jawapan yang boleh pakai bila masuk kubur. Itu pasal diorang tak bagi ubah. Tapi nak buat macamana kau yang gang2 pondok ni rasa kau lagi pandai dari Allah Taala kau buatlah apa kau nak. Yang masuk neraka engkau bukan Allah Taala. Allah Taala sedia tempat je. Yang bodoh masuk nerakanya engkau. Si bodoh yang over confident nak tunjuk pandai.

Anonymous said...

Punca sebenar kenapa Allah Taala benci kat ulamak2 tareqat ni sebab diorang ni jenis suka pusing2 cerita, ubah maksud, buat fitnah karang cerita2 kitab ikut hukum akal dia sendiri, suka buat hukum fatwa sendiri sebabnya diorang ulamak jadian ni nak dimuliakan sebagai guru, orang alim, ulamak, mufti penasihat yang mahukan kemuliaan dan kemasyuran dunia. Dia nak orang ramai tau yang diorang tu ulamak bertauliah, tau bab2 agama. Sedang yang letak diorang sebagai ulamak murid2 kitab dan murid tareqat dia jugak, bukan Allah Taala. Samalah macam hari ni bila murid2 SWJ label orang sebagai wahabi. Bila kita baca ayat quran satu satu semua dia sebat label wahabi. Sedang dia bukan kenal pun antara fahaman wahabi dengan Alquran Allah Taala. Dah kau jugak yang bodoh pegi baca taksub kitab dari kecik sapa suruh? Bila tak kenal Alquran salahkan orang lain wahabi.

Ada jugak penganut islam aswaja ni yang bangang cakap kalau takde ulamak camana kita nak kenal Alquran dan Hadis? Sini kita dah nampak akal singkat dia berpikir, jenis belajar agama takmau berpikir suka mengikut itu yang dia dipanggil ahli sunnah, ahli yang suka mengikut. Allah Taala tu kan hidup lagi, kalau kau tak paham sangat Dia cakap carilah guru yang boleh pahamkan Alquran bukannya yang pahamkan kitab2 hadis sesat macam yang ulamak2 kau buat. Susah sangat kau nak cari guru mursid kau tanyalah terus dengan Dia, bukan Dia tak boleh jawap. Allah cakap hendaklah kamu percaya pada Alquran dan hadis yang terpelihara awal dan akhir. Pengalaman Allah Taala dengan nabi rasul dia lawan firaun, samiri, dajjal tu semua termasuklah hadis yang Dia cerita. Kisah sebenar yang Allah alami zaman awal dulu sebelum kau lahir. Quran tu percakapan perintah Dia, firman Dia. Bukan hadis tu macam yang dikarang dan direka dek ulamak2 sesat kau. Main cerita je pasal macam dia kenal sangat Muhammad tu siapa. Kau hidup pun tak lagi.

Bila Allah fatwakan tareqat kau sesat kau tak boleh terima. Yang buat kau orang jadi sesat sebab gagal jawap soalan kubur. Itu pasal Allah panggil ahli kitab islam buatan ni kaum yang sesat lagi menyesatkan. Allah tau kau punya sesat tu macamana, Dia boleh nyatakan. Kalau Dia panggil kau kafir sekalipun Dia ada sebab, Dia boleh bagi bukti kekufuran kau. Kufur derhaka pasal tak percaya pada apa yang Allah cerita dalam Quran. Lepas tu sombong bodoh tuduh orang lain sesat tak paham agama. Macamlah kau paham sangat.

Anonymous said...

Diorang ahli kitab ahli sunnah ni punya fitnah besar. Dia boleh pulak buat cerita cakap nabi kawin dengan Aisyah masa orang tu umur 10 tahun. Kalau hari ni punya zaman macam nabi kawin dengan budak darjah 4. Budak darjah 4 tu matang pun tak lagi, hanya diorang bagi alasan nabi nak pelihara Aisyah. Tak ke macam babi perangai diorang ni? Kau tak sedar ke kau fitnah nabi tu seolah olah nabi tu macam pengamal fedofilia? Tu yang Allah Taala cakap kau puak ahli kitab ASWJ ni menuduh Nabi Muhammad dengan yang bukan-bukan, bukannya kau tau pun cerita sebenar tu macamana. Hanya kau nak ceramah cerita tu nampak macam sedap didengar sedang kau tak sedar kau tgh fitnah nabi. Patutnya orang2 macam koranglah ustaz ustazah ulamak biadap ni yang perlu kena siasat pasal bagi gambaran dan cerita yang salah tentang nabi. Ni bukti Allah cakap kau kaum perosak yang buat fitnah besar di akhir zaman.

Muhammad tu isteri dia sorang je Siti Khadijah. Tu je lah satu isteri yang jaga makan minum kehidupan dia sampai akhir hayat. Nabi orang yang setia dan pelihara hawa nafsu. Buat apa nak dia nak kawin ramai2? Allah Taala tak penah perintah pun nabi kawin sampai 4 5. Cuma Dia tulis dalam Quran tu sapa yang kematian suami atau isteri akibat mati pegi perang ke, sakit ke bolehlah kawin sampai kali ke 4. Bukan serentak kau pasang 4 bini dalam satu masa, itu perangai orang gatal, miang keladi.

Aisyah tu kan bini firaun, camana pulak dalam riwayat hadis kitab2 kau cakap Aisyah tu boleh meriwayatkan hadis cerita pasal nabi? Apasal kau boleh terima cerita daripada orang yang tak pernah wujud pun dalam hidup nabi? Patut ke tak patut kau kena bodoh dengan Allah Taala? Buat cerita bukan2 pasal nabi sedang kau pun taktau keadaan sebenar.

Anonymous said...

Kena pulak zakat Selangor dia punya pusing cerita lagi pandai. Asnaf fisabilillah dia boleh bagi kat macam2 institusi islam lain jadi komisen asnaf fisabilillah diorang kena bagi lebih sikit daripada fakir miskin. Dia hanya didik dan jinakkan hati orang lain sedang hati dan otak dia sendiri yang keras macam batu dia taknak ubah. Kan ke nyata bukti apa Allah taala cakap tu. Kisah kaum yang dimurkai Allah taala pasal dek degil ingkarnya suka mengubah ubah maksud cakap Allah taala. Semata mata nak dapat duit dunia dia sanggup seleweng hukum ikut cara dia. Baca kitab banyak2 supaya orang percaya hukum dia boleh pakai. Tapi dia pandai dia cakap asnaf fakir yang salahguna duit beli nombor ekor. Yang dia buat salahguna duit beli tanah, pejabat, bayar gaji mewah kat pegawai dan agensi tak salah. Itu tak haram menepati hukum bagi dia. Hukum islam makayah kau dan hukum islam ulamak haprak kau bolehlah. Babi pun boleh makan kalau ikut syariat ahli sunnah kau.

Ahli sunnah Selangor pun sama bodoh. Diorang taktau Allah Taala tengah duduk perati kan diorang bakar quran banyak2 hari2. Dia ingat dia dah selamat. Kau jangan lupa pada negeri kau lah paling banyak kilang arak dalam Malaysia ni. Kau pungut tak duit zakat dari pekerja2 kilang arak tu? Campurkan sekali lepas tu makan ramai2. Senang korang masuk neraka ramai2, tak lah kesorangan mengaharapkan doa2 kaum keluarga yang masih jahil atas dunia ni.

Yang ladang babi mega tu macamana? Dah siap ke belum? Jangan lupa kutip zakat dari tokey2 babi tu nanti. Banyak sikit dapat, caj satu babi 2.5 percent. Babikan beranak ramai untung besarlah korang. Korang bukan pedulik pun halal haram semua boleh campur.

Anonymous said...

Kaum tua dulu2 cakap korang kaum muda ahli kitab kaum sesat memang betul. Hari ni satu persatu Allah taala nyatakan kebenaran cakap orang tua2 dulu. Macamana punya sesatnya korang bila bawak masuk jalan kitab2 hadis dan kitab tareqat dalam Malaysia ni. Semua main belasah je buat hukum hakam sendiri, nak tunjuk pandai. Mana boleh buat amendment dia buat sikit2 sampai orang lain tak sedar perubahan hukum yang dia buat. Dah samalah perangai kau dengan perangai yahudi serani bani israel dulu2. Suka mengubah ubah kitab Alquran untuk buat untung dunia.

Inilah kesan kaum yang berpegang pada akidah tauhid Al Masyuk-ridiah. Tapi dia adjust la sikit ejaan tu jadi al maturidiah, murid2 bodoh kitab dia bukan tau sgt pun kena kencing dgn ulamak. Kalau tapak kaki tah mana punya nabi jadian tu pun dia boleh beratur nak cium. Silap2 air kencing ulamak pun dia sanggup teguk, buat macam holy water. Nescaya taatlah kalian pada ulamak pewaris nabi suwaja syafieyah wa maqasihidiah. Bodoh, asal nampak orang pakai serban turun dari maghribi, yaman, syria claim dia keturunan nabi semua dia percaya. Banganglah kau ni, kalau yang datang tu arab baca kitab kiralah ahli kitablah tu. Tak kisahlah kau gelar dia syeikh ke, maulana ke, abuya ke, hababib ke baca kitab selain Alquran utk mengajar orang samalah macam yahudi kitab. Itulah ahli sihir zaman moden, tipu orang guna kitab2 agama.

Yang Allah Taala benci amat dengan kau semua ulamak kitab tak kiralah wahabi ke atau asuwaja semua ada sebab. Cuba kau pikir elok2 dari zaman Muhamamad Allah Taala turunkan quran tu 6666 ayat semua lengkap. Sampai kat zaman kau hari ni tinggal 6236 ayat saja. Berapa punya dajjal perangai kau Allah taala buktikan? Nak mulia dunia punya pasal, nak dapat untung sanggup ubah2 kedudukan ayat Allah Taala masuk dalam kitab2 hadis bodoh dia. Lepas dah mencurik ayat cerita Allah Taala, sorang2 taknak mengaku salah. Buat pekak je rasa diri baik dan betul. Itu sebab Allah Taala datang buru korang yang perangai macam setan ni. Mengaji pondok konon, tapi menyesatkan orang. Tak ke iblissiyah punya perangai yang kau bawak tu?

Anonymous said...

(Wahai orang yang kufur ingkar!) sudahlah dekat kepadamu kebinasaanmu, sudahlah dekat!

(Al-Qiaamah 75:34)

Kemudian api nerakalah lebih layak bagimu, lebih layak.

Patutkah manusia menyangka, bahawa ia akan ditinggalkan terbiar (dengan tidak dihidupkan semula menerima balasan)?

Bukankah ia berasal dari air mani yang dipancarkan (ke dalam rahim)?

Kemudian air mani itu menjadi sebuku darah beku, sesudah itu Allah menciptakannya, dan menyempurnakan kejadiannya (sebagai manusia)?

Lalu Allah jadikan daripadanya dua jenis - lelaki dan perempuan.

Tidakkah manusia itu melihat dan mengetahui,

bahawa Kami telah menciptakan dia dari (setitis) air benih?

Dalam pada itu (setelah Kami sempurnakan kejadiannya dan tenaga kekuatannya) maka dengan tidak semena-mena menjadilah dia seorang pembantah yang terang jelas bantahannya (mengenai kekuasaan Kami dan ayat2 perintah Kami),

Adakah Allah yang menjadikan semuanya itu - tidak berkuasa menghidupkan orang-orang yang mati?

(Tentulah berkuasa)!

Anonymous said...

Bila Allah Taala dah bangkit asal usul korang siaplah. Dulu asal dari lendir, duduk dalam memek bila dah besar pandai ngaji kitab dia jadi sombong derhaka dengan Allah Taala. Nak dilawannya Allah Taala tu balik. Memang pastilah kau semua berjalan seiringan menuju Neraka secara berjemaah.

From memek to neraka.

Anonymous said...

Mereka menjadikan pendita-pendita, ulamak, mufti tarekat dan ahli-ahli agama mereka sebagai pendidik-pendidik selain dari Allah,

dan juga (mereka mempertuhankan) Al-Masih ibni Maryam (kalau hari ni al masih imam syafie),

padahal mereka tidak diperintahkan melainkan untuk menyembah Allah Yang Maha Esa;

tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia.

Maha Suci Allah dari apa yang mereka sekutukan.

(At-Taubah 9:31)

Mereka hendak memadamkan cahaya Allah (agama Islam) dengan mulut mereka (dengan cara membakar Alquran sebanyak boleh),

sedang Allah tidak menghendaki melainkan menyempurnakan cahayaNya,

sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian).

Anonymous said...

Dulu lagi orang dah cakap kau mufti tarekat ni dengan bilis2 wahabi bolehlah kau akalkan. Dr Maza, Rora dan seangkatan dengannya itu je lah musuh2 sparring kau. Dah kau ahli sunnah kitab dah beribu, diorang wahabi kitab baru banyak mana bolehlah kau makan. Mari sini Allah Taala cabar kau kumpul seluruh ulamak dan segala ribu kitab2 ulamak kau satu dunia berhujjah dengan Quran Allah Taala, tengok macamana? Kau nak buat kitab pun ciplak Alquran lagi nak tunjuk lagak.

Dia ingat dia pakai sultan Allah Taala nak takut gerun dengan diorang. Setapak pun Dia tak lari dari menghadap segala macam hujjah hadis2 sesat kau. Dia lagi tau banyak cerita dari korang. Kau orang bodoh tak kenal diri, sekali kau ajak Allah Taala perang sampai kau mati Dia buru kau. Itu kesungguhan Allah Taala bila berperang. Setiap helaian Alquran yang kau bakar kat Cheras tu semua Dia kira satu persatu sebagai azab balasan yang menyeksakan bagi kau di dunia dan di akhirat. Tak kiralah apapun kedudukan kau atas dunia ni.

Kau pikir murka kau je, murka Allah Taala kau tak nampak habis lagi. Bila Allah Taala ni ghaib kau suka ambik kesempatan dan bohong Dia. Sedang kau tak sedar azab tu akan datang kat negeri kau balik. Dengan bilis wahabi Maza dan Rora kau boleh gam diorang daripada masuk masjid kat Selangor. Tapi kalau kau terer kau tahanlah azab Allah Taala daripada melanda seluruh negeri kau. Tunggu je lah.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman!

Sesungguhnya banyak di antara pendita-pendita, mufti, ulamak tarekat dan ahli-ahli agama (Yahudi tarekat melayu) memakan harta orang ramai dengan cara yang salah,

dan mereka menghalangi (manusia) dari jalan Allah (agama Islam).

Dan (ingatlah) orang-orang yang menyimpan emas dan perak (hasil pungutan zakat) serta tidak membelanjakannya pada jalan Allah,

maka khabarkanlah kepada mereka dengan balasan azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

At-Taubah 9:34

(Iaitu) pada hari dibakar emas perak (dan harta benda) itu dalam neraka jahanam,

lalu diselar dengannya dahi mereka,

dan rusuk mereka,

serta belakang mereka (sambil dikatakan kepada mereka):

"Inilah apa yang telah kamu simpan untuk diri kamu sendiri, oleh itu rasalah (azab dari) apa yang kamu simpan itu.

Anonymous said...

Patutlah kat dunia ni ramai ahli2 zikir tarekat ni yang dahi hitam lebam. Ingatkan pasal kuat semayang. Rupanya tanda ahli neraka!!!!

Anonymous said...

Allah Taala cakap lepas Muhammad takde lagi perang nak berbunuhan sesama manusia, takde lagi pencerobohan nak paksa2 orang mintak cukai, zakat secara paksa. Cuma yang ada hari ni perang menentang setan. Setan ni pulak ada ghaib ada nyata, ada jin ada manusia. Nak kenal setan yang mesti diperangi ni pun taklah susah sangat, kalau kita nampak gaya, cakap, cerita dan jalan dia nak menyesatkan orang ramai, itu dia lah tu setan manusia a.k.a taghut. Jenis suka baca kitab, buat cerita bohong, nak memerintah, nak orang dengar ceramah dia sedap, nak paksa orang ikut hukum dia betul, nak buat meniaga agama ini semua amalan syaitan.

Bagi diorang orang tarekat ni pegi hantar budak belajar mesir, maghribi, jordan, syria, madinah tu adalah fisabilillah. Sedang pada hukum Allah Taala tu semua tak termasuk pun dalam hukum fisabilillah. Iyalah kau sah2 la pegi negara orang belajar kitab2, belajar ilmu sesat. Balik sini pun kau keje hanya nak menyenangkan diri sendiri dan sedara mara ahli kitab kau. Lepas tu jual agama, makan upah mengajar kitab baca hukum2 sesat. Dah lak ajar orang ilmu kitab ilmu sesat fisabilillah apa? Lagi pun sini banyak tempat nak belajar buat apa nak mengabih duit2 zakat tu menampung pelajaran2 kitab kau sampai beribu2. Kat kau sorang je dah beribu apa jadahnya? Bukannya Allah Taala ni taktau mainan politik orang tarekat ni camana. Bukannya semua pelajar yang kau sponsor tu orang yang tak mampu. Yang pakai cable pun ada. Amanah apa benda?

Yang dimaksudkan fisabilillah ni kau bagi makan dan tolong kehidupan fakir miskin. Itu orang2 yang perlu dibela hidup dia. Adalah sebab kenapa Allah letak diorang sbg asnaf. Bagi Allah Taala kehidupan fakir miskin tu sekeluarga lagi utama drpd mengantar pelajar2 kitab kau pegi arab. Kalau 4 anak fakir miskin dapat hidup sempurna sampai besar sekurang2nya bila besar nanti bolehlah dia tolong makayah dia semasa dewasa kelak. Tak kisahlah keja MCD, KFC, DHL, Peon pun takpe asalkan betul dan halal jalan hidup dia, daripada jadi senator tapi baca kitab sesatkan orang ramai, apa guna?

Itu hikmah Allah Taala bila Dia letak sesuatu hukum. Dia tak ukur sesuatu kejayaan dengan duit, pangkat, harta, rumah besar. Allah hukum dengan benar. Walaupun sikit Dia tetap terima, asalkan benar dan ikhlas bukannya sampai nak menunjuk nunjuk masuk tv, paper, FB. Itu cara Allah Taala, Dia tak buat keje sia sia dan Dia pun tak terima amal yang sia sia. Kau nak beramal kaulah yang kena ikut hukum Dia, apahal pulak Dia nak kena dengar hukum2 kitab kau?

Anonymous said...

Allah Taala boleh bagi bukti yang kau orang tarekat ahli sunnah ni semua pegi arab tu bukannya belajar Alquran sangat pun. Kebanyakannya belajar kitab2 ulamak sesat. Baca Quran pun sampai tekak dan kerongkongan saja. Tanda orang tu baca quran sampai kerongkong bila dia baca dia suka berlagu, bertaranum, bersyair syair mengalun alun, nak sedap di dengar macam lagu arab. Bukti nyata Dia hari ni kita boleh tengok dia kaum suka bertanding dalam tilawah antarabangsa. Tanding suara siapa lagi sedap, lagi lunak, sapa nafas panjang, siapa pandai buat lagu dah macam burung tekukur bertanding suara dalam sangkar. Itulah kaum yang suka mempertandingkan Alquran, sedang hati dia tak faham satu apa pun apa Allah cakap.

Kalau Alquran tu sampai kat hati, dia tak tuduh Allah dan Muhammad bukan bukan. Buat fitnah sana sini. Makan yang haram sesuka hati. Ubah hukum Alquran untuk buat jualan dan kutip duit2 zakat cara salah. Dalam quran Allah tak pernah suruh pun bukak jabatan mufti, zaman rasulullah pun takde orang pangkat mufti. Zaman kau hari ni je ada jabatan mufti pasal kau nak memerintah. Tu yang Allah panggil kau bodoh, pandai2 buat fatwa dan hukum sendiri merosakkan jalan ugama Allah. Mengadakan yang takde, korang panggil bida'ah. Tapi Allah panggil ajaran sesat dan salah. Pasal kau mendahului Allah Taala dalam menjatuh dan melaksanakan hukum ugama Dia sendiri.

Ini sebab kenapa Allah letak kau semua kaum tarekat ASWJ kaum yang dimurkai lagi dibenci. Apa yang kau buat semua perkara2 yang Allah Taala benci. Kau memburuk2kan kesucian dan kebaikan agama Islam Allah Taala dengan hukum2 baru dgn kitab2 yang kau reka. Dan kau paksa orang ramai untuk mengikuti jalan sesat yang kau bawak. Kau lah musuh sebenar Islam. Yang memesongkan jalan Allah sesuka hati. Membuatkan Islam Allah nampak buruk dan jahat. Itu sebab Allah Taala perintah perang, sampai takde lagi fitnah2 sesat yang kau akan buat pada jalan Islam Allah Azza Wa Jalla. Kalau Allah dah letak kau musuh, dah pastilah kau kapir. Kapir harbi tu bahasa kitab kau, kalau bahasa Allah Taala kau kapir derhaka. Orang2 yang kufur ingkar pada ayat perintah Allah Taala.

Anonymous said...

Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah,

dan (sehingga) menjadilah agama Islam itu semata-mata kerana Allah.

Kemudian jika mereka berhenti maka tidaklah ada permusuhan lagi melainkan terhadap orang-orang yang zalim, kufur ingkar.

Kecelakaan besar, pada hari itu, bagi orang-orang yang mendustakan hari akhirat, hari keputusan!

Inilah hari pemutusan hukum (yang menentukan siapa yang benar dan siapa yang salah). Kami himpunkan kamu bersama orang-orang yang terdahulu (dari kamu termasuk syeikh, habib, guru tarekat, mufti)

Oleh itu, kalau kamu ada sebarang tipu-helah melepaskan diri, maka cubalah kamu lakukan terhadap azabKu.

Kecelakaan besar, pada hari itu, bagi orang-orang yang mendustakan (apa yang telah dijanjikan oleh Allah dan apa yang Allah Taala cakap)!

(Al-Mursalaat 77:40)

Anonymous said...

Bila orang ramai tanya mana dalil belajar tasawuf kena ikut tarekat hampir 95% dalil dia pakai hadis kitab. Siapa yang tulis kitab tu macam biasalah tah mana punya Syaikhul islam kitab sunah wal jemaah kita pun tak penah jumpa tak penah dengar. Yang nampak nyata kitab je. Betullah apa Allah Taala cakap kau ahli kitab. Jawap dalil pun guna hadis kitab lepas tu taknak mengaku dia ahli bab kitab. Cakap je lebih ikut quran dan sunnah. Sunnah Hasan kepala banna kot dia ikut.

Allah Taala cakap dulu lagi Dia turunkan Alquran ni dalam bahasa yang kamu fahami. Memanglah Dia guna bahasa arab tapi bila terjemah kat bahasa melayu kau masih boleh paham apa Dia cakap. Macam tu lah bijak Allah Taala ni. Dia bukan nak susahkan sesiapa pun untuk dengar dan pahamkan apa yang Dia cakap. Dia guru segala guru bila Dia mengajar dan bercakap mestilah Dia nak semua ciptaan Dia paham apa yang Dia nak sampaikan. Kalau kau tak boleh paham maknaya kau lah yang bodoh. Dah belajar bahasa arab pun tak jugak boleh faham lagi apa Allah cakap.

Alquran ni bahasa sedunia bahasa melayu ada mumaddadah, kalau abe kelate sebut mu mat dadah, drug addict lah tu. "Qolu" Ko melayu panggil tu kau, lu tu cina cakap kau jugak. Is pun ada dalam quran, what is your sunah? Itu serba sikitlah yang boleh diterangkan bahasa Quran ni bahasa sejagat. Tu hikmah Allah cakap Alquran ni boleh difahami oleh seluruh alam. Kau nak bahasa lembu, rusia, monyet, keldai semua ada kau cariklah sendiri. Kau paham dgn tak paham je apa Allah cakap.

Jadi bila bangang ASWAJA ni tak kasi manusia pandai2 tafsir dan baca quran secara terus atau terjemahan. Allah Taala tanyalah, apa dah cukup pandai sangat ke kau dari Allah Taala bab bahasa ni? Kau kolopir pun tak sunat lagi Quran tu dah ada. Allah Taala dah bercakap dengan Adam lama dulu sebelum kau lahir. Apahal pulak kau nak paksa orang suruh ikut sama paham macam kau? Kau nak baca kepahaman ulamak songsang sesat kau tu kau ikutlah. Yang sesat ke neraka kau dengan ulamak kau. Aku taknak campur.

Allah Taala dah tegah jangan buat dan cipta kitab2 lain selain Alquran. Itu saja perintah Dia. Kau pandai nak tulis kitab kau sendiri pasal kau mengaku ulamak, anak murid kau ramai yang bodoh tak paham, kau buatlah. Allah Taala hanya bagi cop kat kau ahli kitab je. Salah ke Allah Taala panggil kau ahli kitab? Kitab sunnah wal jemaah ke neraka hawiyah.

Anonymous said...

(Nabi Muhammad diwahyukan menerangkan lagi):

"Dan bahawa sesungguhnya! Kalaulah mereka (manusia dan jin) itu berjalan betul di atas jalan (Islam), sudah tentu Kami (akan memberikan mereka sebab-sebab kemewahan, terutama) menurunkan hujan lebat kepada mereka.

(Al-Jinn 72:16)

Jadi puak tarekat ni cakap ilmu dan jalan tarekat ni ulamak murtabak dia ambik dari ayat Al Jin pasal bahasa arab ada bunyi tareqat dalam tu. Dalam bahasa sedunia termasuklah yang ada kat jazirah arab tu maksud bahasa dan slang berbeza beza. Tarekat kalau kita terjemah dalam bahasa melayu tarik + ikat = tarikat. Mula2 dia tarik ramai pengikut dengan ajaran islam tasawuf lah kononnya supaya orang ramai minat dengan kumpulan dia. Baca quran, buat sekolah tahfiz, sekolah pondok. Kemudian bila orang ramai mula percaya dia mula mintak derma infak sikit2 atas nama fisabilillah. Bila dah banyak duit, banyak pengikut dia bacakan pulak kitab2 sesat ulamak dia pada pengikut2 setia yang telah di"ikat" janji setia pada guru dan ulamak suci dia, baiah la kalau ikut bahasa diorang. Kalau kau melawan dia cakap kau derhaka, pengganas, tak ikut sunah, anti hadis, fitnah ulamak, wahabi, plural semua ada. Sampai tahap syaikh tarekat dia seru macam ni

Syaikh Abu Utsman mengatakan : Allah melaknat orang yang mengingkari Tarekat. Siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah mengucapkan " Laknat Allah atas orang yang mengingkari Tarekat tersebut "

Syaikh Abu Utsman juga pernah mengatakan : " Siapa yang menentang Tarekat, maka ia tidak beruntung selamanya. Dipetik dari sunnah ahli tarekat. Bangang punya abu mana datang Allah Taala laknat sapa tak ikut tarekat?

Kan ke jelas tu macamana kumpulan dan ulamak tarekat ni memperbodoh keldaikan pengikut2 setia dia. Allah Taala cakap simple je, kalau kau berjalan betul yakni patuh pada apa yang Allah Taala tetapkan dalam Alquran, apa yang nabi tu baca dari Alquran Dia bagilah rezeki untuk kehidupan kau. Sekadar cukup dan apa yang kau perlulah takdelah nak bermewah sampai nak main golf pun kena pegi US, itu lebihlah tu. Bukannya Dia suruh kau buat pondok mengajar tarekat mangkuk. Apsal jauh sangat kau menafsir ayat tu? Itulah bukti nyata kau tu yang sebenar bodoh tak paham bahasa. Lain Allah cakap lain dia buat.

Anonymous said...

Dalil mudah Dia macam ni saja Allah cakap

Dan tidaklah Kami mengutus Rasul-rasul sebelummu (wahai Muhammad),

melainkan dari kalangan orang-orang lelaki, yang Kami wahyukan kepada mereka.

Oleh itu bertanyalah kamu (wahai golongan musyrik tarekat) kepada orang-orang yang berpengetahuan agama jika kamu tidak mengetahui.(bukan tanya dengan ahli ulamak kitab)

(Al-Nahl 16:43)

(Kami utuskan Rasul-rasul itu) membawa keterangan-keterangan yang jelas nyata (yang membuktikan kebenaran mereka) dan Kitab-kitab Suci Alquran(yang menjadi panduan);

dan kami pula turunkan kepadamu (wahai Muhammad) Al-Quran yang memberi peringatan,

supaya engkau menerangkan kepada umat manusia akan apa yang telah diturunkan kepada mereka, dan supaya mereka memikirkannya.




Apa susah sangat ke kau nak pikir dan bezakan antara Alquran dengan kitab2?

Anonymous said...

Ikut dalil sunnah ijmak ulamak tuan guru mursyid Am PAS Harun Din zikir sambil menari tu harus. Patutlah hari ni kita tengok sampai ke Arab Saudi orang buat majlis zikir menari nari sambil bukak radio dalam masjid. Macam birthday party pun ada. Benda macam ni kita tak perlu heran kat sini pun dah lama orang buat. Zikir selawat perdana yang dianjurkan gang tarekat Malaysia ni lagi besar speaker dia pakai. Zikir menari dalam masjid kat Pahang pun ada siap jemput sultan lagi tu, cuma dia tak pasang belon dengan bunga je buat menambah ceria. Kalau tarekat Negeri Sembilan mufti lama dia buat zikir menari hayun2 tangan berjemaah. Mungkin diorang cuba nak dapatkan rasa keseronokan, kelazatan, inzal klimaks masa buat zikir tu kot.

Inilah tanda kau orang yang takde pedoman, takde pegangan dan takde agama. Suka buat barang tak tau. Ikut suka hati je nak buat apa yang kau rasa seronok dan baik. Allah Taala memang cakap terus teranglah Dia memang tak hormat pada korang pengamal tarekat ni. Kau bangsa kurang ajar tak paham bahasa buat apa Dia nak hormat dgn kau? Kau bukan ada agama pun cuma kau pakai agama Dia untuk memerintah dan cari pengikut. Kau paksa orang ikut kitab2 ulamak kau sedang Alquran Dia kau bakar. Layak ke kaum yang takde agama macam kau dihormati?

Kau nak nak tau kenapa Allah Taala panggil kau kapir? Ini jawapan Dia

Allah berfirman:

Orang-orang kafir itu ialah orang-orang yang menjadikan perkara-perkara agama mereka sebagai hiburan yang melalaikan dan permainan, (zikir menari, selawat bergendang)

dan orang-orang yang telah terpedaya dengan kehidupan dunia (segala kemewahannya dan kelazatannya).

Oleh itu, pada hari ini , Kami lupakan (tidak hiraukan) mereka sebagaimana mereka telah lupa (tidak hiraukan persiapan-persipan untuk) menemui Kami hari ini, dan juga kerana mereka selalu mengingkari ayat-ayat keterangan Kami.

Dan sesungguhnya Kami telah datangkan kepada mereka, sebuah Kitab (Al-Quran) yang Kami telah menjelaskannya satu persatu berdasarkan pengetahuan (Kami yang meliputi segala-galanya)

Al Araaf 52.

Anonymous said...

Yang Tuan Presiden PAS pulak seru orang lagi cantik. Selamatkan negara bersama Islam, konon2 bersama PAS lah tu. Alah Ji, yang merosakkan Islam kat Malaysia ni parti mung jugak. Bukan orang lain pun. Gunakan Islam nak memerintah, nak berkuasa, nak telan duit derma dalam tin milo, nak buat sekolah pondok semua puak mung punya keje lah tu menjahanamkam jalan2 ugama Allah. Setakat haji baca Quran tu hanya lakonan pura2 je. Cuma yang kita tak sangka Haji sendiri rupanya yang jadi bidak di papan catur iblis macam dalam cerita buku yang haji terjemahkan. Rupanya haji sebenarnya pengikut dan penyokong iblis menolong menyesatkan orang ramai guna agama. Kuasa Allah Taala ji bila nak Dia nak bagitau hal sebenar tu macamana.

Haji dengarlah pulak pesan Allah Taala ni pada Tuan Guru Haji Hadi. Dia ceramah orang pandai, dia lupa yang Allah Taala perati lakonan dia.

Katakanlah :

"Al-Quran itu diturunkan oleh Allah yang mengetahui segala rahsia di langit dan di bumi; sesungguhnya adalah Ia Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

(Mereka bukan sahaja mendustakanmu) bahkan mereka juga mendustakan hari kiamat; dan Kami telah sediakan bagi sesiapa yang mendustakan hari kiamat itu, api yang menjulang-julang.

Apabila neraka itu melihat mereka dari tempat yang jauh, kedengaranlah mereka suara marahnya yang menggelegak dan mengeluh.

Dan apabila mereka dihumbankan ke tempat yang sempit di dalam neraka itu, dengan keadaan mereka dibelenggu, menjeritlah mereka di sana meminta sejenis kebinasaan (yang melepaskan dari azab itu).

(Lalu dikatakan kepada mereka): "Janganlah kamu menjerit-jerit meminta pada hari ini sejenis kebinasaan sahaja, tetapi mintalah kebinasaan sebanyak-banyaknya (kerana azab yang menunggu kamu di sini banyak jenisnya)".

Anonymous said...

Dan (ingatkanlah) hari Allah menghimpunkan mereka (yang kafir) dan makhluk-makhluk yang mereka sembah yang lain dari Allah (imam, syaikh, guru tarekat),

lalu Dia bertanya (kepada makhluk-makhluk yang telah dipuja dan disembah itu)

"Kamukah yang menyesatkan hamba-hambaKu itu atau mereka yang sesat jalan?"

Dan Kami tunjukkan perbicaraan kepada apa yang mereka telah kerjakan dari jenis amal (yang mereka pandang baik), lalu Kami jadikan dia terbuang sebagai debu yang berterbangan.

Dan berkatalah Rasul:

"Ya Allah sesungguhnya kaumku telah menjadikan Al-Quran ini satu perlembagaan yang ditinggalkan, tidak dipakai". (malah ada yang sanggup pegi bakar)

Dan mereka tidak membawa kepadamu sesuatu kata-kata yang ganjil (untuk menentangmu) melainkan Kami bawakan kepadamu kebenaran dan penjelasan yang sebaik-baiknya (untuk menangkis segala yang mereka katakan itu).

Orang-orang yang akan diseret beramai-ramai ke neraka Jahannam (dengan tertiarap) atas mukanya, merekalah orang-orang yang amat buruk keadaannya dan amat sesat jalannya.

Al Furqan

Anonymous said...

Dan demi sesungguhnya!

Kami telah berulang-ulang kali menyebarkan hujjah-hujjah di antara manusia melalui Al-Quran supaya mereka berfikir (mengenalku serta bersyukur); dalam pada itu kebanyakan manusia tidak mahu melainkan berlaku kufur.

Katakanlah: "Aku tak mintak pada kamu sebarang balasan bagi apa yang aku sampaikan, selain daripada berimannya seseorang yang mahu mendapatkan jalan sampainya kepada keredaan Allah".

mereka (yang diredhai Allah itu ialah orang-orang) yang apabila diberi peringatan dengan ayat-ayat keterangan Allah itu, tidaklah mereka tunduk mendengarnya secara orang-orang yang pekak dan buta, bukan jenis tak paham bahasa.

Al Furqan

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayah, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci Alquran, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk.

Sesungguhnya orang-orang yang kafir, dan mereka mati sedang mereka tetap dalam keadaan kafir, mereka itulah orang-orang yang ditimpa laknat Allah dan malaikat serta manusia sekaliannya.

Mereka kekal di dalam laknat itu, tidak diringankan azab sengsara dari mereka dan mereka pula tidak diberikan tempoh atau perhatian.

Al-Baqarah 2:162

Inilah penerangan siapa sebenar orang yang dilaknat di sisi Allah Taala. Orang2 yang tau agama, tau baca quran tapi dia tak akui kebenaran hukum dan penerangan Alquran. Kalau hari ni orang2 tarekatlah, pasal kau je yang ada sekolah pondok tahfiz. Kau sembunyikan kebenaran Alquran kemudian kau bawak naik hukum dan hadis kitab2 ulamak kau. Memang kena lahanatlah kau.

Anonymous said...

Dan tidak ada yang lebih zalim daripada orang-orang yang mereka-reka perkara-perkara dusta terhadap Allah (buat cerita kitab)!

Orang-orang yang demikian sifatnya akan dibawa mengadap Allah dan pada hari itu akan berkatalah saksi-saksi (dari malaikat-malaikat, Nabi-nabi, dan anggota-anggota tubuh mereka sendiri):

"Inilah orang-orang yang membuat-buat dusta terhadap Allah Taala".

Ketahuilah (sesungguhnya) laknat Allah tertimpa kepada orang-orang yang zalim!

(Hud 11:18)

Orang-orang yang menghalang dirinya sendiri dan orang lain dari jalan agama Allah (paksa orang ikut jalan tarekat macam dia) dan berusaha supaya jalan itu menjadi bengkok terpesong, sedang mereka pula ingkarkan hari akhirat.

Ini pun sama jugak orang tarekat jugak lagi kena laknat dgn Allah Taala. Benda yang Allah Taala tak suruh buat dia pandai2 cakap tu semua perintah Allah dan Islam. Dia sendiri ikut hawa nafsu dia untuk buat undang2 dan hukum sendiri. Lepas tu kau jugak yang suka menghalang halang orang ramai dari memahami Alquran secara terus, macam kau sorang je yang pandai baca Quran, orang lain tak pandai.

Kau lah orang2 yang melampau dalam agama. Suka mendesak memaksa. Muka, cerita je nampak macam baik. Sedang hati dan batin kufur derhaka pada perintah Allah Taala. Bila kena belasah dengan Allah Taala tuduh pulak Allah Taala wahabi, keras, kejam, ganas, ekstrem. Kau punya ganas kejam zalim kau taknak pikir? Pencurik satu hal.

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang munafik itu melakukan tipu daya (terhadap agama) Allah (dengan perbuatan pura-pura beriman sedang mereka kafir pada batinnya),

dan Allah pula tetap membalas tipu daya mereka (dengan membiarkan mereka dalam keadaan munafik).

Mereka pula apabila berdiri hendak sembahyang, mereka berdiri dengan malas.

Mereka (hanya bertujuan) riak (memperlihatkan sembahyangnya) kepada manusia (supaya disangka bahawa mereka orang yang beriman, guru, alim ulamak),

dan mereka pula tidak mengingati Allah (dengan mengerjakan sembahyang) melainkan sedikit sekali.

(An-Nisaa' 4:142)

Anonymous said...

Nak kenal orang berdiri malas ni senang je, bukannya dia jenis yang tak tinggal semayang 5 waktu. Semayang 5 waktu dia buat tak pernah tinggal, berjemaah lagi tu. Tapi semayang main ikut kitab, ikut syafie, hambali, maliki, hanafi. Dia tak ikut dan tak paham pun apa yang Allah Taala ajar, dia malas nak paham apa yang Allah cerita. Ikut kitab lagi senang. Itulah sebenarnya orang yang semayang malas. Dia ingat dia kumpul semayang jemaah tu dia dah dapat banyak pahala sedang Allah Taala cakap Kami jadikan dia terbuang sebagai debu yang berterbangan. Satu pun tak diterima sampai akhirat timbangan amal jadi ringan takde apa, kosong kosong.

Semayang pulak dalam masjid ramai2 semua orang boleh nampak dia semayang. Yang sampai lebam dahi pun ada tapi bila dah kena kutuk masuk tv cepat2 padamkan balik cop ahli neraka kat dahi dia tu. Baik punya munafik, malu pulak tu kena kutuk. Kau yang perasan nak jadi ulamak, riyak rasa ilmu kau dah tinggi dari Allah Taala, Dia kutuklah kau. Allah bukan tak kenal korang sapa, Dia tau yang nyata dan tersembunyi.

Anonymous said...

Sebaliknya orang yang ringan timbangan amal baiknya,

(Al-Qaari'ah 101:8)

Maka tempat kembalinya ialah "Haawiyah"

Dan sesiapa yang ringan timbangan amalnya (yang baik),

maka mereka itulah orang-orang yang merugikan dirinya sendiri, dengan sebab mereka berlaku zalim terhadap ayat-ayat Kami (dengan meletakkannya bukan pada tempatnya).

Anonymous said...

Bagi penganut fahaman ASWJ syafieyah ni diorang menganggap Alquran Allah Taala ni sebagai satu fahaman, doktrin dan ideologi. Dia tolak Alquran tu sebagai panduan dan pedoman. Itu pasal bila ada orang baca Alquran dengan terang dengan jelas pada dia akan terus dilabel wahabi tanpa ada usul periksa. Iktikad tauhid dia pada kitab ulamak2 dia lagi kukuh dari akidah pegangan dia pada Alquran. Ini punca dia tak benarkan orang ramai tafsir secara terang dan jelas Alquran tu sebab bagi kepercayaan ahli2 dia ulamak lagi faham dan mahir Alquran dari Allah Taala. Siapa tafsir ikut akal otak fikiran kau wahabi. Wahabi tu sebenarnya sapa? Aku sendiri pun tak pernah jumpa, cuma yang aku jumpa kitab jugak sama macam kitab2 karangan ulamak korang yang ada hari ni.

Zamihan cakap IS tu wahabi, sedang Allah Taala cakap IS tu ciptaan yahudi yang nak buat huru hara satu dunia. Bila kita tengok dia baca skrip Abu Musab, Abu Dajjal menampakkan dia pulak lagi mahir dan tahu selok belok pergerakan pengganas ikut skrip a la 9/11. Kau dah siasat habis ke beh siapa yang biaya IS satu dunia? Bila dia cakap dia ada kawan ahli kitab dari Pennsylvennia membuat kita tertanya adakah kau pun sama bersekongkol dgn yahudi untuk memburukkan Islam di Malaysia? Kalau tengok dari perangai suka baca kitab tu memang sahlah perangai yahudi melayu. Tapi yang kita tak sangka dia jadi promoter untuk menaikkan nama IS tu sendiri dengan ceramah2 bangang dia. Hari ni ramai pengganas yang mengaku islam merosakkan agama. Sekali selak tatu kat tangan kapir, kalau Zamihan tu pandang kat dahi kita dah tau dia islam ke kapir.

Fitnah akhir zaman yang buat fitnah ni orang yang ada kuasa dan jawatan. Macam yang ulamak korang selalu cakap dajjal akan muncul dari kaca tv masuk dalam tiap2 rumah. Cuma yang ulamak korang tu tak sedar kebanyakan dajjal lahanat ni terdiri dari anak2 murid kitab dia sendiri. Tu sebab Allah Taala ni menghimpunkan mereka (yang kafir) dan makhluk-makhluk yang mereka sembah yang lain dari Allah (imam, syaikh, guru tarekat) pada hari kiamat lepas kau mati, biar semua ularmak dan anak murid dia jawap sendiri satu persatu fitnah, tohmahan, tuduhan liar yang diorang selalu buat atas dunia ni pada islam dan Alquran Allah Taala. Macam tu lah betapa besar bencinya Allah Taala ni pada korang puak tarekat aswaja ni.

Anonymous said...

Allah pesam macam ni je lah pada semua balaci2 firaun ni. Pasal muslihat yang korang buat ni firaun dulu dah buat. Bukannya Allah Taala taktau sapa bos2 atas kau. Pada pandangan Allah Taala kau hanya seperti tukang sihir firaun dulu yang membacakan kitab2 untuk menipu orang ramai demi membela kesalahan firaun dari diketahui umum.

Kemudian Kami utuskan sesudah Rasul-rasul itu, Nabi Musa dan Nabi Harun,

kepada Firaun dan kaumnya dengan membawa ayat-ayat Kami; lalu mereka (Firaun dan kaumnya) berlaku sombong takbur (enggan menerimanya), dan mereka adalah kaum yang biasa melakukan dosa.

Dan berkatalah Firaun (kepada orang-orangnya):

"Bawalah kamu kepadaku segala ahli sihir yang mahir" (ustaz ahli kitab, ahli penipu)

Nabi Musa berkata:

"Apa yang kamu datangkan itu, itulah sihir;

sesungguhnya Allah akan mendedahkan kepalsuannya (dengan mukjizat Alquran yang dikurniakanNya kepadaku);

sesungguhnya Allah tidak akan menjayakan perbuatan orang-orang yang melakukan kerosakan pada jalan ugama Dia.

(Yunus 10:81)

"Dan Allah juga sentiasa menetapkan perkara yang benar dengan kalimah-kalimah perintahNya,

walaupun yang demikian dibenci oleh orang-orang yang melakukan dosa".

Anonymous said...

Dari zaman berlakunya 9/11 yang kita nampak hanya 2 bijik kapal terbang langgar 2 bangunan. Siapa yang bawak kapal tu takde sorang pun nampak dan tau. Cuma bila keluar berita tv, sokabar, internet keluar muka2 orang arab yang mengaku kumpulan dia tu ganas dan pengganas. Bataclava pun sama yang tembak tembak bertopeng, cuma keluar tv, internet masih jugak orang arabyang mengaku diri dia ganas. Asal dulu nama Alqaeda bila dah tak laku tukar lak IS. Senarionya tetap sama yang buat ganas, bawak lori langgar orang semua yang keluar muka2 pan arab. Apsal la yang puak melayu Ahlli sunnah ni bangang sangat berpikir?

Mana ada orang dalam dunia ni yang jahat, ganas, pencurik, penyamun, perompak nak mengaku dia jahat? Tak caya kau tgk sendiri dalam Malaysia ni orang curik duit bilion2 mana ada dia nak mengaku. Orang bodoh je pegi mengaku dia buat jahat tapi dia tak sedar dia lagi bodoh Allah Taala tu tau kebodohan dia. Camana pulak orang yang pegi bomb bangunan besar kat US tu boleh nak mengaku dia ganas? Memang tak logiklah, tak masuk akal.

Kalau kau nak carik asal usul pengganas ni senang je, kau cariklah sapa tokey besar yang jual senjata perang tu. Dialah sebenar pengganas. Kalau takde senjata dia takde supplier camana diorang nak berperang. Cuba kau tgk kat Syria yang kau tgk dalam tv kesan tempat tu dah kena bomb je. Sapa punya bomb, sapa tokey jual bom, sapa tembak sorang pun taktau. Masuk tv dia tuduh orang lain je yang buat ganas, dia baik. Samalah paham macam korang ahli sunah suka menuduh orang.

Itu sebab diorang kena cipta Alqaeda dan IS. Buat huru hara, kalau tak bisnes senjata dia tak jalan. Sama jugak macam LAhad Datu lepas dia dah buat huru hara, kau punya pemimpin bodoh balaci tu pun dia tipulah suruh beli peralatan perang, senjata dari company dia pakai duit negara kau. Itulah politik penaja pengganas.

Tapi kalau kau rasa kau pandai sangat, kau tolonglah carik pengganas mana yang pegi letupkan MH17? Tau2 dah bersepai je, sapa tembak semua taknak mengaku. Tu lah perangai pengganas suka ugut2 orang supaya dengar cakap dia. MH370 hilang terus, kan ke perangai ahli sihir tu, hilang tanpa dikesan. Kan kau baik sangat dengan KDN bawaklah datang bukti sapa punya keje. Bukan korang taktau pun sapa punya keje. Cuma telo tu je dah kena pegang, tu yang tak berani bersuara. Allah tau tak payah menipulah. Itu pasal Dia berani cakap Dia kenal pembelot pengkhianat dalam JPM tu.

Anonymous said...

Kaum Ahli Sunnah ni kebanyakannya orang2 yang tak kenal diri. Yang dia tau diri dia tu hamba je, macam haiwan ternakan haiwan liar. Cuma diorang rasa perasan bila banyak mengaji kitab2 dari ulamak murtabak ni dia dah makrifat, dia dah cukup kenal Allah Taala siapa. Tapi dia bukan kenal sangat pun. Dia sibuk pertikaikan pasal sifat Allah Taala.

Allah Taala nak ada tangan ke kaki ke mulut ke itu Dia punya pasallah, kan ke Dia ghaib kau bukannnya nampak pun. Allah Taala cakap dia berkata kata, mutakalimun, kalam memanglah kau tak nampak mulut Dia. Tapi bila Dia bercakap tau tau kau dah nampak sebuah Alquran, kau pun baca pakai mulut kau. Keluarlah suara Dia, tapi Allah kau tak nampak pasal Dia ghaib. Namun kalam perintah Dia tu tetap ada, tetap bersuara, tetap berkuasa. Bukan macam korang Allah Taala bagi telinga pekak tak dengar, tak paham bahasa. Allah bagi mata buta, tak nampak petunjuk. Allah bagi hati dan otak takleh pikir dan tak boleh paham. Suka ikut perasaan. Itulah beza sifat Allah Taala dengan sifat kau. Walaupun sifat yang kau pakai hari2 tu Dia yang cipta.

Allah Taala memang ada tangan, tapi tangan Dia tak macam kau suka mencurik, gila kuasa. Ayat quran dia pun korang curik buat kitab. Allah Taala ada mulut, tapi mulut Dia tak macam kau suka menipu. Allah Taala ada mata memerhatikan, tapi mata dia taklah macam kau suka memandang dunia, itu pasal korang semua suka mengikut dunia. Allah Taala sifat Dia sempurna jauh lagi baik daripada sifat kau. Pasal sifat kau tu pun Dia jadikan dari perahan zat Adam, Dia ambik balance2 lebih yang tak boleh pakai tu untuk jadikan kau. Itu pasal kau dan ulamak2 kau semua banyak perangai haprak. Pasal cipta guna barang reject.

Anonymous said...

Dan (mereka kaum ASWJ berkata lagi):

"Janganlah kamu percaya melainkan kepada orang-orang yang mengikut agama kamu" (agama ASWJ syairah masyukridiah).

Katakanlah:

"Sesungguhnya petunjuk yang sebenar benarnya ialah petunjuk Allah". (bukan petunjuk ulamak kau)

(Mereka berkata pula:

"Janganlah kamu percaya) bahawa akan diberi kepada sesiapa seperti apa yang telah diberikan kepada kamu, atau mereka akan dapat mengalahkan hujah kamu di sisi Allah".

Katakanlah (wahai Muhammad):

"Sesungguhnya limpah kurnia itu adalah di TANGAN Allah, diberikanNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya; dan Allah Maha Luas limpah kurniaNya, lagi Meliputi pengetahuanNya.

Sesungguhnya Allah telah mengurniakan (rahmatNya) kepada orang-orang yang beriman,

setelah Ia mengutuskan dalam kalangan mereka seorang Rasul dari bangsa mereka sendiri,

yang membacakan kepada mereka ayat-ayat Allah (kandungan Al-Quran yang membuktikan keesaan Allah dan kekuasaanNya),

dan membersihkan mereka (dari iktiqad yang sesat, iktikad ahli sunnah wal jemaah),

serta mengajar mereka Kitab Allah (Al-Quran) dan Hikmah (pengetahuan yang mendalam mengenai hukum-hukum Syariat).

Dan sesungguhnya mereka sebelum itu adalah dalam kesesatan yang nyata.(pasal banyak mengikut ulamak jadian)

Azab seksa yang demikian itu ialah disebabkan perbuatan yang - telah dilakukan oleh tangan kamu sendiri. (suka mencuri, tulis kitab, suka buat kerosakan)

Dan (ingatlah), sesungguhnya Allah tidak sekali-kali berlaku zalim kepada manusia"

Anonymous said...

Allah menentukan pemberian rahmatNya itu kepada sesiapa yang dikehendakiNya; dan (ingatlah), Allah mempunyai limpah kurnia yang besar.

Dan di antara Ahli Kitab (tarekat aswj),

ada orang yang kalau engkau amanahkan dia menyimpan sejumlah besar harta sekalipun, ia akan mengembalikannya (dengan sempurna) kepadamu,

dan ada pula di antara mereka yang kalau engkau amanahkan menyimpan sedinar pun, ia tidak akan mengembalikannya kepadamu kecuali kalau engkau selalu menuntutnya.

Yang demikian itu ialah kerana mereka mengatakan:

"Tidak ada jalannya kami menanggung dosa mengenai orang-orang yang Ummi dan mereka pula selalu berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta).

Sesungguhnya orang-orang yang mengutamakan keuntungan dunia yang sedikit dengan menolak janji Allah dan mencabuli sumpah mereka, mereka tidak akan mendapat bahagian yang baik pada hari akhirat,


dan Allah tidak akan berkata-kata dengan mereka dan tidak akan memandang kepada mereka pada hari Kiamat, dan tidak akan membersihkan mereka (dari dosa), dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

Dan sesungguhnya, di antara mereka (Ahli Kitab tarekat aswj itu) ada (Ketua-ketua agamanya) yang memutar-mutar lidahnya (mulut) semasa membaca Kitab Alquran (dengan mengubah maknanya),

supaya kamu menyangkanya sebahagian dari Kitab Alquran padahal ia bukanlah dari Kitab itu.

Dan mereka pula berkata: "(bahawa) ia adalah (datangnya) dari sisi Allah",

padahal ia bukanlah dari sisi Allah;

dan mereka pula tergamak berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta).


(A-li'Imraan)

Anonymous said...

Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu),

maka ketahuilah kamu: akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya,

(akibatnya kamu tidak menemui selamat).

Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu.

(Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa, dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa.

(Al-Baqarah 2:279)

Orang tarekat ni banyak yang kurang cerdik. Bila Allah Taala cakap bahasa arab lain lidah dia suka nak putar maksud apa yang Allah cakap tu jadi benda lain. Ni yang membuatkan orang ramai jadi keliru. Contohlah Allah cakap harbi tu riba', maksud Allah Taala tu Dia kiaskan pada kisah kaum yang mengamal riba', kutip cukai, ambik faedah dari hasil usaha orang lain. Tapi dia ulamak perasan yang bodoh overconfident pegi debat jadi kafir harbi. Kan ke jauh maksud Dia tu antara pemakan riba dengan kapir harbi. Sebenarnya kau dan bos atas kau firaun tu lah yang Allah maksudkan sebagai harbi. Makan ribak sesuka hati. Kutip GST sana sini. Untung dapat buat jolly.

Allah Taala suruh perang bukan pakai mesingan, grenade, mortar. Dia suruh pakai dan baca hujah2 kebenaran Alquran Dia saja, supaya kau beringat yang perangai kau tu buruk dan tak betul. Kau suka2 ambik riba' dari orang ramai, menyusahkan hidup orang lain. Sedang kau bermewah mewah dengan duit cukai yang kau ambik. Bawak bini shopping satu dunia bukan 1malaysia. Perbuatan kau tu merosakkan kehidupan masyarakat, patut duit tu boleh beli susu anak dah kena pau dengan riba'GST yang kau ambik. Tak ke perangai buruk kau tu menyempitkan hidup orang lain? Sapa sokong kau kau tolong, sapa tak sokong pancung. Itu perangai harbi lah tu, si kapir takde agama pemakan riba'.

Yang Allah perintah perang perangai buruk kau lah. Suka langgar hukum dan buat undang2 sendiri. Tapi kalau kau nak bertaubat tu yang Dia suruh kau pulangkan balik, tak pun mansuhkan terus cukai2 riba' yang kau buat. Itu maksud Allah Taala. Tapi bila Dia tengok kau memang perangai firaun tak dengar cakap, rasa diri bagus, rasa diri macam tuhan, untouchable takde orang boleh kacau. Dia pesan je lah bagi tempoh pada korang sampai satu masa. Dia sendiri akan jatuh hukum. Dah semua taknak mengaku diri kapir, taknak betul kesalahan. Korang standby je lah, bila Allah Taala sendiri hukum berat sikit.

Anonymous said...

Fa asharat ilayhi qalu kayfanukallimu man kana fi Al Mahdi sabiyya

(Maryam 19:29)

Ia menjawab:" Sesungguhnya aku ini hamba Allah; Ia telah memberikan kepadaku Kitab Injil, dan Ia telah menjadikan daku seorang Nabi.


Dan Ia menjadikan daku seorang yang berkat di mana sahaja aku berada, dan diperintahkan daku mengerjakan sembahyang dan memberi zakat selagi aku hidup.

" Serta (diperintahkan daku) taat dan berbuat baik kepada ibuku, dan Ia tidak menjadikan daku seorang yang sombong takbur atau derhaka.

Dan segala keselamatan serta kesejahteraan dilimpahkan kepadaku pada hari aku diperanakkan dan pada hari aku mati, serta pada hari aku dibangkitkan hidup semula (pada hari kiamat)".

Yang demikian sifat-sifatnya itulah Isa Ibni Maryam. Keterangan yang tersebut ialah keterangan yang sebenar-benarnya, yang mereka ragu-ragu dan berselisihan padanya.

Anonymous said...

Bila Allah Taala cakap kau orang mufti2 kat Malaysia ni bodoh-bodoh Dia ada bukti. Jadi korang cakap mufti perlis wahabi, makan gaji. Kau mufti ahli sunah pun sama jugak bodoh makan gaji. Mufti Perak bodoh pasal suka bakar Quran. Mufti Pahang pulak bodoh kapir harbi pun tak kenal. Mufti N.Sembilan bodoh suka ikut orang. Mufti KL pulak bodoh suka baca kitab, dia ingat dia fasih kitab hikam dia layak jadi ulamak. Memang sahlah bukti yang Allah nyatakan kau semua banyak yang bodoh. Tak paham bahasa satu, nak tunjuk pandai pun lagi satu hal. Bayan Linnas kepala hayah dia.

Kau imam mahdi pun kau tak pernah jumpa janganlah konfiden sangat keluar statement dalam berita al mahdi orang arab, keturunan nabi, nama macam nabi dan blah blah blah3 mengikut kitab ulamak haprak sekian2. Itu pasal Allah Taala tegak2 je cakap kau mufti bodoh. Aku tukang tulis je, yang panggil kau bodoh Allah Taala. Tak caya kau tanya dia kenapa Dia panggil kau bodoh?

Kalau ikut cerita Allah Taala Nabi Isa tu dari dulu Dia dah gelar Al Mahdi. Tapi dia bukan orang arab pun. Tak sama pulak nama dia dgn Muhammad, cuma Nabi Isa tu pesan lepas dia ada rasul nama Ahmad akan datang. Allah Taala cerita pasal Al Mahdi dalam ayat atas tu, kau bacalah sendiri kisah diri Al Mahdi tu macamana. Yang pastinya Al Mahdi bukan orang yang macam korang, sombong takbur derhaka.

Apsal kau yang taraf mufti bodoh sangat tak paham apa kiasan Allah Taala? Apa kau ingat kau bagus sangat ke kau pandai cakap arab? Iblis pun pandai cakap arab. Mana pun Allah Taala nak letak Al Mahdi itu Dia punya pasallah. Apalah yang kau sibuk sangat. Kau diri sendiri pun tak kenal. Lagi mau sombong takbur.

Anonymous said...

Macam ni lah, memandangkan kau mufti2 satu Malaysia ni makin hari makin banyak kebodohan dan kebangangan korang tunjukkan pada masyarakat awam. Apa kata kau tunjukkan bukti kat umat melayu seluruh Malaysia ni Imam Syafie tu macamana pulak? Orang kadazan ke, jawa ke, banjar ke, fatani ke.

Macam2 imam ada zaman kau ni, semua dari cerita kitab. Siapa yang mengesahkan sorang pun taktau. Cuma dia je sendiri perasan dia ikut ulamak. Tah mana punya yahudi mabuk tulis kitab pun kau sangka ulamak. Imamnye takde, kitab je tebal. Bodoh, mana tak sesat. Konon pegi Palestin tgk kubur imam syafie, tah mana punya pendita yahudi diorang tanam dalam tu, hias kubur tu cantik2, letak nama imam syafie kau pun kaum ahli sunnah satu Malaysia berjemaah ikut fahaman dia ramai2.

Tu lah tanda kau ahli sunnah ni orang yang suka mengikut. Tabayyun apa benda, kitab orang dah mati pun kau boleh percaya, Allah Taala cakap kau bantah. Allah Taala cakap kau bodoh pasal kau suka mengikut benda yang kau taktau, yang kau tak paham, yang kau sendiri taktau asal usul perkara tu macamana. Itulah akidah sesat kau kaum ahli sunnah. Bukti takde main ikut je cerita kitab orang.

Anonymous said...

bila orang cakap kau orang dah kena pegang telor, kau buat banyak dalih. Sekali bila tuan fbi kau keluar surat dakwaan baru kau tau, kau tu kena bodoh kat orang. Kau dalam 1mdb tu watak kambing je, watak utama yang bakal kena sembelih dengan tuan. Orang tu fees dia bilion2 yang kau bayar kira burn. Hangus, dapat duit free atas angin hasil kejayaan menipu keldai laki bini dari Malaysia. Apa bos dia suruh buat suruh sign semua dia buat. Kau ingat kau boleh dapat balik duit2 investment kau kat US? Jangan harap. Allah Taala bukti Dia nyata, Dia nyatakan siapa pengkhianat dan pembelot sebenar dalam negara.

Pegi Vegas tu enjoy, shopping PAris, milan walaupun badan cutting panda zoo negara. Ada hati nak berfesyen. Ada hati nak nak party ngan Paris Hilton. Cuci dosa Mecca. Inilah dia kaum tak sedar diri. Tak sedar bila dia buat janji dgn yahudi orang tu akan makan dia balik. Allah Taala dulu lagi dah tegah jgn adakan perjanjian dgn yahudi ni, ada sebab. Hari ni kau pandang sendiri apa sebab Dia. Lagi pun kau lebih kurang sama je pun perangai yahudi melayu kau, apa da hal.

Camana, betul tak apa Allah cakap pasal kau

Dan Kami adakan untuk mereka teman-teman rapat (dari jin dan manusia),

lalu teman-teman itu memperhiaskan kepada mereka (fahaman-fahaman sesat) mengenai perkara-perkara dunia yang ada di hadapan mereka, (semua indah belaka)

serta perkara-perkara akhirat yang ada di belakang mereka;

dan (dengan sebab itu) tetaplah hukuman (azab) atas mereka bersama-sama dengan umat umat (yang sesat) dari jin dan manusia yang terdahulu daripada mereka.

Sesungguhnya mereka semuanya adalah golongan yang RUGI (bawaan hidupnya).

Anonymous said...

Bila korang cakap Allah Taala tak sama dgn makhluk memang betullah. Allah Taala buktikan sifat Dia, perangai Dia, Islam Dia memang tak sama betul dengan Islam aswaja wasatiyah korang. Allah Taala kekuasaan Dia kekal, tak lebih tak kurang sama macam dulu sebelum kau dicipta. Adil Dia jauh lagi baik dari korang, Dia siap tunjuk bukti satu persatu apa yang Dia cakap tu betul benar. Walaupun KPN tak suka kebenaran apa yang Dia cakap. Islam Dia baik, sapa buat salah mesti kena hukum, tapi Dia tak carik salah orang.

Memandangkan kau banyak ulamak, umarak, penyangak yang bertaraf dunia bagi Dunia jelah yang saman kau anak beranak. Allah serahkanlah kau semuanya ke dunia. Kan ke kau orang yang bertaraf dunia. Goyyim bertaraf dunia taat ke duit membawa berkat, masuk neraka paling selamat. Kuasa kau banyak mana sangat yang kau ada, setiap baharu binasa. Hanya tunggu masa.

Allah Taala cakap terus terang, muhkamat, muktamat. Kau cabar Dia, Dia sahut. Dia sanggup turun nak berdepan dengan kau musuh ketat Dia dunia akhirat. Bila Dia dah buru kau dari dunia lagi, masalah besarlah bagi kau. Memang tak lepaslah bila Allah Taala sendiri datang buru. Iblis setan manusia yang paling Dia benci sekali abad ni. 137 page tu kira ok lagi tu, sedang Alquran yang kau dah bakar hari2 taktau dah berapa trailer hangus. Pasal dek bodoh kau jugak tanak berpikir.

Macam tu lah mainan psikologi Allah Taala ni pada kau. Dia tarik sikit demi sedikit kau ke arah kebinasaan sedang kau tak menyedari. Orang yang dekat dengan kau je Dia hukum dulu. Hari tu baru seronok2 makan durian ambik komisen buat jalan ketapi MY ke Sg. Sekarang kau dihina pulak dengan caci maki orang ramai dengan penghinaan yang tak putus2. Tu lah yang Allah Taala cakap kau kaum yang dilaknat dunia dan akhirat.

Anonymous said...

Dan itulah peristiwa kaum Melayu mereka mengingkari ayat-ayat keterangan Allah,

serta mereka menderhaka kepada Rasul-rasulnya;

dan mereka menurut perintah tiap-tiap ketua yang bermaharajalela, lagi degil dalam keingkarannya.
(
Hud 11:59)

Dan mereka ditimpa laknat (yang tidak putus-putus) dalam dunia ini dan pada hari kiamat.

Ketahuilah Sesungguhnya kaum Melayu itu telah kufur ingkar kepada Allah mereka ketahuilah!

Sesungguhnya kebinasaanlah akhirnya bagi Aad: kaum Nabi Hud.


Asal sebenarnya memang kisah kaum A'ad, tapi mandangkan mufti ulamak kau ramai yang bodoh2 tak paham bahasa melayu, tak paham kiasan. Tulis direct je la senang semua orang boleh paham, itu pun kalau otak kau masih boleh paham.

Anonymous said...

Firaun (dato seri) akan mengetuai kaumnya pada hari kiamat kemudian tetaplah ia akan membawa mereka masuk ke neraka. Dan seburuk-buruk tempat yang dimasuki ialah neraka.

(Hud 11:98)

Dan mereka diiringi oleh laknat yang tidak putus-putus di dunia ini, dan pada hari kiamat. (Sebenarnya) laknat itu adalah seburuk-buruk pemberian yang diberikan.

Korang semua tak percayakan Allah Taala taknak terima satu apa pun amal ibadah korang. Allah Taala jawap balik bukti dan sebab musabab Dia. Dia takde masalah pun nak ulang Quran ni banyak kali. 30 juzuk bukan banyak bagi Dia, tapi cukuplah nak pancung kepala2 firaun dajjal laknat macam kau.

Anonymous said...

Dan Kami jadikan mereka ketua-ketua (dalam kesesatan) yang mengajak ke neraka (dengan kekufurannya), dan pada hari kiamat pula mereka tidak mendapat sebarang pertolongan.

(Al-Qasas 28:41)

Dan Kami iringi mereka dengan laknat di dunia ini, dan pada hari kiamat pula adalah mereka dari orang-orang yang tersingkir (dari rahmat Kami) dengan sehina-hinanya.

Sesungguhnya orang-orang yang melakukan perkara yang tidak diredai Allah dan RasulNya, Allah melaknatkan mereka di dunia dan di akhirat, dan menyediakan untuk mereka azab seksa yang menghina.

(Al-Ahzaab 33:57)

Camana Haji Hadi wasatiyah yang mung nak buat dengan proksi mung? Allah Taala tak redha pun dengan Islam kau, jangan perasanlah. Mana ada negara dan parti islam dalam dunia ni. Islam tu jalan ke akhirat. Yang nak balik ke Allah Taala manusia bukan negara, bukan dunia. Islam dunia Allah Taala tak terima. Manusialah yang kena mengamal Islam pada diri dia sendiri. Bukan Islam tu nak kena bertanding pilihanraya buat parti.

Anonymous said...

Dan tiadalah Kami menganiaya mereka,

tetapi merekalah yang menganiaya diri sendiri.

Maka berhala-berhala (ketua parti, imam, mufti, ulamak yang mereka sembah selain dari Allah itu tidak dapat menolong mereka sedikitpun pada masa datangnya azab Allah;

dan penyembahan yang mereka lakukan itu hanya menambahkan kerugian sahaja kepada mereka.

Dan demikianlah azab Allah,

apabila ia menimpa (penduduk) negeri-negeri yang berlaku zalim.

Sesungguhnya azabNya itu tidak terperi sakitnya, lagi amat keras serangannya.

(Hud 11:102)



Rasa tak pukulan buah keras tu macamana? Itu hari kau tuduh orang bersilat lidah nak bangkang RUU kau. Bangkang islam wasatiyah kau. Hari ni kau rasa ramai2, fussilat kalam Allah Taala tu macamana. Mulut tak nampak, tapi terasa keras, sakit, bisa pukulan Dia. Tepat jugaklah kena, tak kena hati kena muka. Tapi kalau jenis muka tak malu macam korang ni buat bodoh je lah. Dah memang kau bodoh pun nak buat caner.

Anonymous said...

Kau maksud jihad pun kau taktau kau nak ajar orang jihad sebenar tu apa. Dalam bahasa arab Allah Taala cakap jihad tu maksudnya berhenti. Bila kau yang mengaku memerintah cakap jihad islam, jihad ekonomi, jihad pendidikan maknanya kau suruh orang berenti jadi islam, jadi pandai. Tu pasal secara automatiknya kau jadi bodoh, pasal kau sendiri tak paham maksud bahasa arab tu apa. Mungkin arab iran pakistan sebut jihad tu perang. Arab Muhammad tak, jihad maksud dia berhenti. Dalam Alquran bila nampak huruf Jim kecik maknanya kena berenti bacaan, toma'ninah, bukan perang.

Pemerintahan langit dan bumi Allah Taala punya, bukan kau yang punya. Bukan ulamak ustaz perasan ni yang nak kena tentukan sapa yang nak diperangi. Allah Taala perang cara Dia lain, seluruh alam ni bergerak kalau nak perang dengan kau. Kau tengoklah sendiri camana Dia bagi kau dengan kemarau banjir ribut. Allah Taala tak penah suruh pun kau memerintah orang lain guna hukum2 ugama Dia, guna Quran Dia sewenang2nya. Kau siapa?

Khalifah bukannya yahudi cipta, Allah Taala dah jadikan Nabi Adam dan Daud lama dulu sebagai khalifah atas muka bumi. Orang yang berlaku adil dan mengadili. Yahudi cipta pengganas dan pembaca kitab2 sesat macam kau. Ahli sunnah kau pun kau ikut dari yahudi sebenarnya, pengikut firaun lama dulu2 zaman bani israel. Orang yang suka baca kitab. Kaum yang suka mengikut ikut secara berjemaah. Itu sebab Allah panggil kau kaum sesat.

Anonymous said...

Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka):

sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka);

Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu.

Dia lah Allah yang menguasai timur dan barat; tiada yang berhak sesungguhnya Allah; maka jadikanlah Dia Penjaga yang menyempurnakan urusanmu.

dan biarkanlah Aku sahaja membalas orang-orang yang mendustakan (bawaanmu) itu, orang-orang yang berada dalam kemewahan, dan berilah tempoh kepada mereka sedikit masa;

Kerana sesungguhnya di sisi Kami disediakan (untuk mereka) belenggu-belenggu dan neraka yang menjulang-julang,

Serta makanan yang menjadikan pemakannya tercekik, dan azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

(Al-Muzzammil 73:13)

Anonymous said...

Maka bukanlah kamu yang membunuh mereka, akan tetapi Allah jualah yang menyebabkan pembunuhan mereka.

Dan bukanlah engkau yang melempar ketika engkau melempar, akan tetapi Allah jualah yang melempar (untuk membinasakan orang-orang kafir), dan untuk mengurniakan orang-orang yang beriman dengan pengurniaan yang baik (kemenangan) daripadaNya. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.

(Al-Anfaal 8:17)

Demikianlah (caranya nikmat yang dikurniakanNya kepada kamu), dan sesungguhnya Allah sentiasa melumpuhkan tipu daya orang-orang yang kafir.

Jika kamu (hai orang-orang musyrik tarekat) memohon supaya diberi kemenangan (bagi pihak yang benar) maka sesungguhnya kemenangan (yang kamu pohonkan) itu telah datang (dan disaksikan oleh) kamu;

dan jika kamu berhenti daripada memusuhi maka yang demikian amat baik bagi kamu, dan jika kamu kembali (memusuhinya),

Kami juga kembali (menolongnya mengalahkan kamu); dan golongan (angkatan perang) kamu tidak sekali-kali akan dapat menyelamatkan kamu sedikitpun, sekalipun ia lebih ramai; dan (yang demikian itu adalah kerana) sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang beriman.

Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang (kafir dan munafik ASWJ) yang berkata:

"Kami dengar", padahal mereka tidak mendengar (tidak mahu menerima dan mematuhi kebenaran Alquran).

Anonymous said...

Sesungguhnya Kami menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran,

supaya engkau menghukum di antara manusia menurut apa yang Allah telah tunjukkan kepadamu (melalui wahyuNya);

dan janganlah engkau menjadi pembela bagi orang-orang yang khianat.

Dan janganlah engkau berbahas untuk membela orang-orang yang mengkhianati diri mereka sendiri.

sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang selalu melakukan khianat, lagi sentiasa berdosa.

Dan jika engkau mengetahui adanya perbuatan khianat dari satu kaum melayu(yang mengikat perjanjian setia denganmu, khianat bangsa dan agama)

maka campakkanlah (perjanjian itu) kepada mereka dengan cara terus terang dan adil.

Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang khianat.

(Al-Anfaal 8:58)

Anonymous said...

Aku akan menyeksa (para pengkhianat dengan azab) yang memuncak beratnya.

Kerana sesungguhnya dia telah memikirkan dan mereka-reka berbagai tuduhan terhadap Al-Quran)

Maka binasalah dia hendaknya! Bagaimanakah dia berani mereka-reka (yang demikian)?

Sekali lagi: binasalah dia hendaknya! Bagaimana ia berani mereka-reka (tuduhan-tuduhan itu)?

Kemudian ia merenung dan memikirkan (berkali-kali: jalan-jalan mencaci Al-Quran, tetapi dia gagal);

Anonymous said...

Sesungguhnya neraka itu adalah salah satu (malapetaka) yang amat besar,

Tiap-tiap diri terikat, tidak terlepas daripada (balasan buruk bagi amal jahat) yang dikerjakannya,

"Dan mereka dahulu selalu mengambil bahagian memperkatakan perkara yang salah (menipu, buat fitnah, baca kitab, menyesatkan orang) bersama-sama orang-orang yang memperkatakannya;

"Dan mereka sentiasa mendustakan hari pembalasan,

(Kalau demikianlah halnya orang-orang yang bersalah), maka mengapa mereka berpaling lari dari peringatan (Al-Quran)? (suka tak jawap soalan, buat cerita lain)

Seolah-olah mereka sekawan keldai liar yang lari,

Sebenarnya! (Bukan kerana kemahuan mereka tidak berhasil), bahkan mereka (tidak percaya dan) tidak takut akan hari akhirat.


Al-Muddaththir

Anonymous said...

Bila kita kutuk mufti2 Malaysia ramai yang terasa. Siap import syaikh dari Mesir untuk peringatkan rakyat supaya jangan sesekali kutuk ulamak. Kau Mufti Paris pakai jubah pun dah macam orang gereja, cuma bezanya yahudi pakai kippah kau pakai kopiah merah. Balut sikit pakai kain putih. Tu tanda kau golongan ahli kitab bukan ulamak. Camtu cara kita nak kenal antara pope hitam dgn pope putih. Pope putih duduk vatican, pope hitam duduk Al Azhar. Mengajar kitab2 hadis sesat dalam Al Azhar. Tapi dia canang seluruh dunia dia pemimpin ahli sunnah internasional.

Yang bodoh2kan mufti seluruh dunia ni Allah Taala. Bagi Allah Taala kau orang yang terlebih pandai, rasa diri bagus, sombong dengan ilmu, bangga dengan pangkat, sukakan sanjungan dan kemasyuran dunia. Fatwa yang kau buat bukan fatwa Allah Taala, Dia tak pernah suruh pun kau keluar hukum fatwa sendiri pada masyarakat. Allah suruh jaga dan pelihara hukum Dia itu saja. Kenapa pulak kau pandai2 keluar idea fatwa kau sendiri? Kalau fatwa kau tu salah macamana? Kalau fatwa kau menyesatkan orang macamana? Timbullah bermacam kekeliruan dalam agama.

Itu pasal bagi Allah Taala Dia tak perlukan jabatan, majlis, agensi, universiti agama atas muka bumi ni. Allah Dia boleh urus sendiri. Dia tak perlukan khidmat ulamak2 kitab sesat macam korang. Allah bagi ilmu kat nabi rasul Dia free, tapi kau orang yang makan upah makan gaji. Kau tak layak pun jadi pewaris nabi. Kau je yang perasan sendiri. Pasal Dia dah cakap Islam Hak Allah, bukan kau punya. Manusia hanya boleh pilih jalan, tapi hukum Allah tentukan. Bukan mufti, bukan ulamak kitab.




Anonymous said...

Kau orang mufti, ulamak dunya ni semua sebenar sombong, sombong dengan Allah Taala. Depan manusia, bos, tuan , orang awam memang dia nampak baik. Ceramah suara lembut je baca kitab2 hadis. Muka nampak smooth tawaduk je depan tv, tapi hati jahil sombong.

Macamana tak sombong, bagi diorang para ulamak setan ni hukum dan undang2 Allah Taala perlu diubah dan digubal mengikut keadaan semasa. Bagi diorang hukum Quran Allah Taala ni tak sesuai dengan keadan umat zaman dia. Zaman moden hari ni Allah Taala boleh pakai dan kena dengar pandangan ijmak, fatwa, idea ulamak2 hebat macam diorang. Hukum quran Allah cerita lama, cerita dulukala sekarang takleh pakai, tak up to date. Bakar je senang. Guna hukum baru yang mufti ulamak ni cipta. Sini yang diorang ni tak nampak dia menunjukkan kesombongan keangkuhan pada Allah. Dia nak ajar Allah Taala balik bab hukum syarak. Camana kau orang tak kena bodoh?

Kau ulil pencuri dalam negeri pun kau tak mampu nak hukum. Lagi kau nak ajar2 Allah Taala. Dalam kitab2 kau cakap akhir zaman ni islam ada 73 jalan 73 pintu. Hanya 1 jalan je yang masuk syurga jalan Ahli sunnah wal jemaah kata dia. Kalau betul apa yang kau dakwa tu benar, jadi masuk syurga. Kau buatlah semayang hajat ramai2 mintak mati. Tengok kau masuk syurga ke masuk neraka?

Anonymous said...

Katakanlah ( kepada kaum Yahudi ASWJ):

"Kalau syurga negeri akhirat itu telah menjadi hak istimewa untuk kamu pada sisi hukum Allah,

tidak boleh dicampuri oleh orang-orang lain (seperti yang kamu dakwakan itu),

maka cita-citakanlah mati (supaya kamu dimatikan sekarang juga),

jika betul kamu orang-orang yang benar".

(Al-Baqarah 2:94)

Anonymous said...

Allah Taala ni selalu mengemukakan bukti bila Dia cakap sesuatu. Kalau Dia cakap kau bodoh dan sesat Dia ada sebab. Dia tak suka tuduh orang suka2 hati secara bukan2. Dia tak cakap dolak dalih, itu cara Allah Taala.

Zaman sekarang Dia tengok kau kaum islam Ahli sunnah wj ni banyak yang mereng, sewel, biol, gila dari segi penampilan memang normal. Puncanya sebab bodoh ikut2 ktab, ikut ulamak tarbus. Pasal Dia sendiri tengok kau ramai2 datang buat haji,umrah ke rumah Dia buat keja bodoh macam orang gila, tawaf baitullah ramai2 sampai 7 kali. Dia tanyalah, apasal bodoh sangat umat manusia hari ni? Kau dah kumpul duit banyak2, datang dari jauh, yang kena tipu dgn agen pun ada tapi bila sampai depan rumah Dia kau pegi buat perangai hindu velvel. Dah jadi macam orang tak siuman keliling baitullah banyak kali. Cuba kalau orang datang banglo kau buat macam tu? dah tentu kau repot polis.

Bila datang rumah Allah kau dah nampak rumah Dia terang2 depan mata kau, kau masuk bagilah salam. Lepas tu kau cariklah tempat, duduk je lah baik2, sopan santun, berzikir ke apa patut. Takyah la kau buat keje mereng sewel tawaf Kaabah tu tiap tahun datang rumah Dia. Dari Malaysia datang nampak ok, sampai Mekah dah biol. Apa yang kau buat tu amalan ugama hindu. Pasal yang suka berarak ni kumpulan diorang. Hindu Ottoman. Islam Allah tak ajar macam tu.

Kalau iyapun wayar kau banyak yang dah putus, takyah tunjukkan sangat kat orang seluruh dunia. Kalau skru longgar tercabut boleh pasang balik. Tapi kalau otak wayar putus nak sambung buat wiring baru tu yang buat akal kau jadi terencat. Pusing2 rumah Allah Taala tak tentu arah. Kira sesatlah tu, bila otak mereng dah jumpa rumah pun dia nak buat keje gila lagi rounding session depan baitullah.


Anonymous said...

Bagi Allah Taala amal ibadah dan kehidupan manusia ni kena ada tertib. Itu pasal Dia cakap dan bacalah Al-Quran dengan "Tartil". Ikut tertib, adab kena jaga masuk rumah Allah Taala. Ini tak kau datang rupa orang tapi perangai macam lembu keliling Kaabah ramai2. Dah lak pakai tak sempurna takde seluar dalam, sarung kain towel dgn talipinggang wrestling hijau je masuk rumah Dia. Kau ingat apa? Masuk spa urut ke? Bila bodoh sesat salahkan wahabi, syiah, liberal. Kau yang punya bangang baca kitab imam syafie ASWJ taknak mengaku.

Kau ilmu tauhid tinggi mana pun baiklah kalau dah masuk rumah Allah Taala takde adab, pakai pakaian tak sesuai Dia tetap tolak amal ibadah kau. Pasal kau bodoh kurang ajar. Cuba kau pegi masuk rumah orang balut towel satu badan tengok? Yang pegi hantar jemaah pakai duit curi takyah cakaplah. Ini memang hamlau jenis tak reti bahasa. Anak tiri dia bawak duit curi main judi, dia punya terlebih bijak hantar orang pegi haji guna duit curi. Jihad najibiyah lah tu kot. Tolong orang beramal, dia taktau tiap2 hari Allah Taala kutuk kebodohan dia. Ini tanda orang sewel wayar putus, dia tak boleh nilai dan bezakan halal dengan haram. Yang dia nak orang tau dia baik dan sokong bodoh dia. Dulu cakap orang gila, hari ni Allah Taala buktikan sapa sebenar gila.

«Oldest ‹Older   201 – 400 of 2790   Newer› Newest»

 Alhamdulillah syukur di atas pembukaan Kapal Dive Lodge dibawah selian Ustaz Muhamad bin Abdullah atau lebih dikenali sebagai Ustaz Amin ...