Friday, January 28, 2011

Universiti Kehidupan 184 – “Iktibar Perjalanan Ke Koperasi Muslimin….”

26 Januari 2011 jam 3.00 petang, saya bersama YM Raja Mazian (Kak Yan) Pengasas Produk Hiraq menghadiri mesyuarat di Koperasi Muslimin Malaysia Berhad.

Mesyuarat ini membincangkan pembiayaan usahawan Hiraq yang akan diberikan oleh Koperasi Muslimin.

“Kat mana tempat dia kak?” tanya saya pada kak Yan.

Mesyuarat yang dijadualkan berlangsung jam 4.00 petang memerlukan kami bergerak segera dari Shah Alam, lebih-lebih lagi di Kuala Lumpur dan jalan yang tidak biasa.

“Kat Diamond Square ustaz, ustaz tahu tak nak pergi ke sana?” Kata Kak Yan yang tidak biasa dengan jalan di sana.

“Subahannallah, saya tahu tempat itu” kata saya.

Bersyukur kepada kehendak Allah dan ini biasanya terjadi…..

Saya pernah sesat di kawasan ini beberapa bulan lalu, rupanya Allah hendak berikan pengetahuan jalan itu pada saya ketika saat nak cepat seperti hari ini.

Pengetahuan tentang jalan diberikan beberapa bulan awal dari keperluan kita. Itulah kebesaran dan kasih sayang Allah. Kami sampai tepat jam 4.00 petang.

Bicara sedikit mengenai Koperasi Muslimin ini….

Koperasi Muslimin Malaysia Berhad adalah merupakan salah satu organisasi kewangan. Kewujudannya hampir sama dengan umur Bank Islam. Ditubuhkan pada 22 November 1980, atas daya usaha Persatuan Ulama' Malaysia (PUM).

Sekarang ia banyak membiayaai pinjaman secara Islam dapat kita ikuti perbincangannya di IKIM. Untuk mengetahui lanjut kita boleh layari http://www.koperasimuslimin.com.my.

Hari ini, seorang usahawan Hiraq mendapat pembiayaan dari Koperasi Muslimin. Semoga Allah terus bantu umat Islam di dalam membangunkan ekonomi, amin…

“Diari Merakam Sejarah Mencatat Kenangan”

Al-Faqir Ila Rabbihi

Muhamad bin Abdullah

Bukit Jelutong

23 Safar 1432/28 Januari 2011 jam 12.00 tengah hari

IMG_5169

Kami bergerak dari Hiraq,

IMG_5181

Koperasi Muslimin

IMG_5179

Bersama Azadan Rabbani dalam mesyuarat ini…

No comments:

 Alhamdulillah syukur di atas pembukaan Kapal Dive Lodge dibawah selian Ustaz Muhamad bin Abdullah atau lebih dikenali sebagai Ustaz Amin ...