Tuesday, February 7, 2012

Bicara Ilmu 52 – “Program Selamatkan Akidah Jelajah Daerah Negeri Selangor..”

Selasa 31 Januari 2012, saya dijemput untuk memenuhi progaram Jelajah Selamatkan Akidah anjuran Bahagian Dakwah Jabatan Agama Islam Selangor. Kali ini di Bandar Sungai Emas.
Memang, murtad salah satu perkara yang perlu di benteras. Kala ini, kita tidak dapat mengharapkan ahli politik untuk mempertahankannya kerana ahli politik sekarang sedang sibuk dengan hal mereka lebih-lebih lagi sekarang ahli politik terpaksa menjaga hubungan dengan orang kafir.
Kadang kala saya pun sedih, kalau sesebuah isu agama dilabel sebagai isu politik, maka orang Islam tidak akan mahu memperkatakannya kerana takut dilabel dengan mana-mana ahli parti.
Kalau kita bicara mengenai hudud kita akan dicap sebagai ustaz Pas dan jika kita bicaraa mengenai murtad sekarang kita akan dicap sebagai ustaz Umno.
Biarlah mereka yang ingin melabel. Bagi kita yang memahami bahawa Islam adalah agama tertinggi, kita akan terus berjuang untuknya walau di mana kita berada.
Di bawah ini, ingin saya kongsikan perjalanan majlis Jelajah Akidah Selangor.
Syabas dan tahniah sahabat-sahabat dari Jabatan Agama Islam Selangor, teruskan walaupun saya tahu tuan-tuan menghadapi berbagai tekanan, semoga Allah terus bersama tuan puan, amin…
“Ilmu Pelita Hidup”
Al-Faqir Ila Rabbihi
Muhamad bin Abdullah
Amman Jordan
Selasa  14 Rabiul Awal 1433/7 Febuari 2012 jam 9.00 pagi

2 comments:

Anonymous said...

Sunnah Nabi saw & para Rasul mmg menghadapi pelbagai rintangan.

Kita yg menyambung tugasan tu dlm dunia IT, globalisasi & sangat mencabar ni, ilmu & keikhlasan adalah antara senjata utama.

Hasilnya bila? hanya Allah yg tahu. Masing2 akan ditanya olehNya apa peranan kita, tak kira kita tukang sapu ke, suri rumah ke, opis boy ke, & of course para penguasa & ilmuan agama.

The Black Jubah said...

Zaman Rasulullah pun dah ada yang murtad, ikut cara Rasulullah menangani nya adalah cara terbaik.