Friday, April 1, 2011

al-Ijabah 91 – “Kisah Tanah Bagi Kompleks Yayasan al-Ijabah..”

Jumaat 25 Mac 2011 jam 4.00 petang, saya menghadiri satu mesyuarat mengenai tanah untuk pembangunan kompleks Yayasan al-Ijabah di Puchong.

Sekarang ini, asrama perempuan Alhamdulillah, telah siap diduduki, asrama lelaki semakin di perbaiki. Tumpuan saya bagi tahun 2011 ini ialah membangunkan tanah 2 ekar di Puchong. Dua ekar ini akan dibangunkan kompleks Yayasan al-Ijabah.

Tapi, pembangunan di Puchong sangat laju, kerana kawasan di Kampung Kuala Sungai Baru adalah tanah orang Melayu yang masih tinggal. Di kanan kirinya telah terbangun bandar-bandar dan perumahan Putra Heights, Subang Jaya, Puchong Perdana dan sebagainya. Ia akan menjadi seperti Kampung Baru di tengah-tengah bandar Kuala Lumpur.

Tanah yang kita beli 4 tahun lepas sekarang sudah menjadi hampir setengah juta seekar. Nasib baik keputusan untuk membelinya empat tahun lepas dibuat.

Tapi satu perkara terjadi ketika pelan pembangunan dibentangkan. Sebanyak 11 ekar tanah di sini akan diambil kerana akan menjadi laluan landasan dan stesen komuter. Dan tanah kompleks kita terkena sedikit.

Saya menemui peguam yang menguruskan tanah kita sejak awal dari Tetuan Shahrizat, Rashid & Lee di Damansara.

Agenda perbincangan tertumpu kepada perihal tanah kompleks Yayasan al-Ijabah yang mungkin akan terkena di dalam perancangan pembangunan di Puchong.

Walaupun terkena sedikit, tetapi ia tetap kena diuruskan menelusuri saluran undang-undang.

Semoga semua dipermudahkan Allah dan semoga usaha memulakan pembangunan kompleks Yayasan al-Ijabah tahun 2011 ini akan bermula.

“al-Ijabah, Bersatu Kita Berbakti”

Al-faqir Ila Rabbihi

Muhamad bin Abdullah

Asia Hotel Bukhara Uzbekistan

31 Mac 2011 jam 6.40 petang (waktu tempatan)

IMG_7528

Di ruangan menunggu Tetuan Shahrizat, Rashid & Lee di Damasara

IMG_7531

Berbincang perihal tanah Yayasan al-Ijabah

1 comment:

boxhousestudio said...

amin...semoga ALLAH SWT mudahkan usaha murni ini...Insya ALLAH...

 Alhamdulillah syukur di atas pembukaan Kapal Dive Lodge dibawah selian Ustaz Muhamad bin Abdullah atau lebih dikenali sebagai Ustaz Amin ...