Thursday, June 14, 2012

Bicara Ilmu 60 – “Mengingati Nabi Dengan Membaca Ayat Yang Terdapat Di Makamnya..”

Sempena dengan Israk dan Mikraj yang akan kita lalui minggu depan, ingin saya kongsikan amalan yang boleh menjadikan kita mengingati Nabi.
Ayat ini terdapat di hadapan makam junjungan besar Nabi kita Muhammad SAW.
Sekali kita membaca potongan ayat ini, pasti hati kita akan mengembara jauh sehinggalah sampai di hadapan makam Nabi SAW.
InsyaAllah, pada Isnin 18 Jun ini, saya bersama 30 orang jemaah akan bertolak ke al-Aqsa dan kami akan meraikan Israk dan Mikraj di dari bumi yang mempunyai kaitan secara langsung dengan peristiwa Israk dan Mikraj ini.
Semoga Allah terus merezkikan saya dan seluruh sahabat maya orang yang mencintai Allah dan RasulNya, amin…
“Ilmu Asas Amal”
al-Faqir Ila Rabbihi
Muhamad bin Abdullah
Putra Heights
14 Jun 2012 jam 1.20 pagi

6 comments:

Anonymous said...

وه! تق صبر راسڽ نق تاهو عمالن ايت، ساي اكن توڠڬو انتري استاذ ايت

Anonymous said...

Salam ustaz. Setiap kali ustaz muncul di tv9 dan membaca doa waktu akhir akak mesti menangis. Akak takut mati. Akak pernah bermimpi lihat sendiri jenazah akak di masukkan ke liang lahad. Untuk pengetahuan ustaz,akak memang bangun solat di tengah malam dan buat macam ustaz sebut pagi tadi solat fardu,sunat,tapi akak takut Allah tak terima. Ustaz,apa yang harus akak lakukan lagi untuk terus beribadah dan mengharapkan keredhaan Allah.

GlobalVenture said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Kak anon 6:40
Semua manusia fitrahnya rasa begitu.
Tu yg kita disarankan mengharap & bersangka baik.
Buat yg disarankan Allah swt & Rasul saw, berdoa, mudah2an kita semua dimatikan dlm khusnul khatimah & ditempatkan di syurga bersama2 hamba2Nya yg terpilih. Amin.

FAIZMIN said...

slmt sampai dan balik ustaz

Anonymous said...

alhamdulillah..ustaz buat kesekian kalinya dpt lg mjejakkan kaki ke al-Aqsa.mohon ustaz doakn supaya satu hari nnti kami pn dpt mjejakkn kaki ke sana..amin..

 Alhamdulillah syukur di atas pembukaan Kapal Dive Lodge dibawah selian Ustaz Muhamad bin Abdullah atau lebih dikenali sebagai Ustaz Amin ...