Wednesday, December 14, 2011

Diari 342 – Young Khalifah Disember 2011

Apabila menyebut mengenai pihak berkuasa tempatan, biasanya tanggapan kita adalah cukai pintu atau saman parking. Ia memang sinonim dengan badan berkenaan.

Lain halnya dengan Majlis Bandaran Shah Alam (MBSA) yang pada setiap cuti sekolah akan diadakan program untuk golongan remaja kerana golongan ini amat perlu di berikan perhatian.

Ini kali keempat saya membantu MBSA di dalam program Young Khalifah. Lebih menarik pada kali keempat ini, TV al-Hijrah minat untuk bekerja sama dan menjadi TV rasmi program ini. Ini kerana, konsep Young Khalifah ini bertepatan dengan konsep TV al-Hijrah.

IMG_8342

3 Disember 2011, saya dan wakil MBSA dijemput untuk ke program Assalamualaikum di TV al-Hirjah untuk membincangkan mengenai konsep dan perjalanan program ini.

IMG_8354

Menurut penerbit, konsep TV al-Hijrah adalah lebih kepada remaja dan sebab itu mereka meminati konsep Young Khalifah dan ingin bekerjasama bagi program 2o12

IMG_8469

5 Disember 2011, program bermula dengan 170 peserta, walaupun telah dihadkan sebanyak 150 orang, tetapi kadang-kala tidak sampai hati nak tolak ibu ayah yang merayu.

IMG_8487

Kali ini, Young Khalifah di buat di Perpustakaan Baru Shah Alam

IMG_8888

9 Disember, setelah 5 hari berkursus, diharapkan mereka dapat membentuk diri mereka menjadi insan yang berperanan sebagai khalifah di muka bumi ini.

IMG_8891

Konsep Young Khalifah kali ini ialah 65 peratus multimedia, jadi peserta akan dapat diajak mengembara bersama ke serata dunia dengan berkongsi visual.

IMG_8907

Semoga ia dapat dimanfaatkan lagi dimasa akan datang, insyaAllah..

“Diari Merakam Sejarah Mencatat Kenangan”

al-faqir Ila Rabbihi

Muhamad bin Abdullah

Putra Heights

18 Muharram 14 Disember 2011 jam 750 pagi

2 comments:

Anonymous said...

Bagusnya program2 seperti ni..
semuga anak2 ni menjadi pemimpin yang bertaqwa akan datang

doakan ye ustaz anak2 saya minat ke program2 seperti ni & menjadi hamba Allah yg disayangiNya.

ibu

chaya said...

terima kasih ustaz atas pendidikan dan tunjuk ajar...byk ilmu yg saya pelajari dr prgm ni..

 Alhamdulillah syukur di atas pembukaan Kapal Dive Lodge dibawah selian Ustaz Muhamad bin Abdullah atau lebih dikenali sebagai Ustaz Amin ...