Wednesday, February 24, 2016

Sekilas 52 - Mengapa Mahhaj Wahabi Di Tentang (3) - Mengenai Peminta Dan Pendokong Wahabi

 Bagi siri yang ketiga ini ingin saya kongsikan, kenapa Manhaj Wahabi ini ditolak oleh tuan-tuan guru kita terdahulu. Saya mulakan dengan saya ulangi beberapa perkara. Harap artikel ini dibaca hingga akhir.

1. Manhaj Wahabi adalah satu manhaj yang menggunakan al-Quran dan Hadis semata-mata.

2. Doktrin ini nampaknya bagus tetapi ia akan mengetepikan pandangan ulama-ulama muktabar. Sebab itu akhirnya, doktrin ini akan menolak mazhab.

3. Menolak mazhab bagi orang betul-betul berilmu, yang faham ayat hukum dan hadis hukum, tahu menggunakannya akan menyebabkan seseorang itu terselamat dari tafsiran yang salah.

4. Jika seseorang itu orang awam, yang baru berjinak-jinak dengan agama, akan mendedahkannya tersalah di dalam tafsiran sesuatu hukum. Kadang-kala, baca ayat hukum pun dari buku-buku terjemahan.

5. Walaubagaiman pun, tidak semua orang yang menggunakan kaedah ini adalah orang wahabi. Ada beberapa golongan orang di dalam hal ini.

1. Peminat manhaj (cara) wahabi. Dia bukan wahabi, tetapi peminat manhaj (cara).

Biasanya, ada tiga jenis golongan.

i. Golongan pertama ialah seseroang yang apabila dia belajar agama sampai satu tahap yang tinggi dan sudah faham perjalanan bagaimana sesuatu hukum itu dikeluarkan, mahir ilmu-ilmu alat seperi Bahasa Arab, Qawaid Fiqhiyyah, Usul Fiqh dan lain-lain, maka dia akan berminat dengan manhaj (cara) ini.  

Kebiasaannya, orang yang menjadi peminat manhaj wahabi ialah orang yang bukan dari aliran syariah (hukum hakam). Biasanya dari aliran-aliran lain (Bahasa Arab/ Usuluddin). Tetapi saya tidak menafikan, ada juga sesetengah golongan syariah yang meminati manhaj ini, tetapi bilangannya tidak seramai dari bidang lainnya.

ii. Orang awam yang baru ingin memahami Islam dan berguru dengan cara ini. Ia akan menjadi orang ikut-ikut juga. Orang macam ini, di mana pun, sama. Dia akan mengikut guru yang mengajarnya. Kebetulan, jika guru yang mengajarnya itu berhemah, maka dia akan menjadi orang berhemah. Jika guru itu jenis yang suka memperlecehkan orang lain, maka dia pasti akan terikut dengan cara ini.

iii. golongan ketiga adalah golonga yang kecewa dengan ustaz-ustaz lama ini, yang membawa pendekatan kudus, tidak boleh ditegur, suka marah-marah dan sebagainya. Kita tidak nafikan terdapat kelemahan ustaz-ustaz lama yang kadang-kala pandangannya itu ada kepentingan dan sebagainya. Apabila golongan ketiga ini bertemu dengan ustaz yang boleh membidas, dia tidak jumpa pula ustaz yang betul-betul membimbingnya, maka dia akan menjadi peminat manhaj ini.

Biasanya golongan ini terdiri dari orang terpelajar yang bukan dari aliran agama. Ustaz lama pula tidak membuka ruang untuk bertanya, jadi, perasaan ingin tahu itu meluap-luap dan apabila bertemu dengan peminat manhaj wahabi ini, dia akan berminat.

Golongan pertama boleh terselamat dari kesesatan kerana ia faham dan telah tahu banyak hukum hakam ini. Tetapi golongan kedua dan ketiga, boleh terdedah dengan kesalahan di dalam mentafsir al-Quran dan Hadis. Ini kerana, kaedah yang dibawa ialah, rujuk pada al-Quran dan hadis semata-mata.

Golongan kedua dan ketiga, jika tidak belajar secara sistematik, akan menjadi orang yang tidak berpegang dengan mazhab muktabar, tetapi nanti akan menjadi orang yang berpegang dengan mazhab ustaz yang menjadi rujukannya itu. Ustaz itu yang akan menjadi rujukan hukum baginya. Atau yang membimbangkan, akan menjadi orang yang mentafsir sendiri agama menurut fahamannya.

2. Pemegang Wahabi.
Kenapa ulama-ulama kita ada sampai ada yang berfatwa   mengatakan wahabi bukan dari ahli sunnah wal Jemaah. Ia terjadi apabila doktrin tidak berminat dengan tafsiran ulama muktabar dibawa kepada bab akidah.
Bagi manhaj Wahabi yang hanya menggunakan al-Quran dah hadis, apabila membahaskan ayat-ayat mengenai zat Allah, ia akan menjadikan seseorang itu sampai tahap menjisimkan Allah. Mengatakan Allah itu ada tangan seperti tangan kita, Allah itu duduk seperti duduk kita.

Ia yang membezakannya dengan akidah Ahli Sunnah. Ahli Sunnah tidak menjisimkan Allah. Kerana di dalam Ahli Sunnah, ada pengajian yang menekankan bahawa Allah tidak sama dengan makhluk.

**(bagi kita yang kurang mahir dalam bahasa Arab, boleh rujuk buku I’tikad Ahlisunnah Wal-Jamaah oleh K.H Sirajuddin Abbas)

Di dalam bab akidah, ahli Sunnah telah menggariskan beberapa dasar. Antaranya ialah Allah itu tidak akan sama dengan makhluk

(Dia) Pencipta langit dan bumi. Dia menjadikan bagi kamu dari jenis kamu sendiri pasangan-pasangan dan dari jenis binatang ternak pasangan- pasangan (pula), dijadikan-Nya kamu berkembang biak dengan jalan itu. Tidak ada sesuatupun yang serupa dengan Dia, dan Dia-lah yang Maha Mendengar dan Melihat (surah al-Syura ayat 11)

Jadi, peperangan yang sebenar antara wahabi dengan ahli sunnah bukan sebab qunut atau talkin. Itu hanya bab hukum hakam. Ia terjadi apabila sudah mula membahaskan bab akidah.

Kenapa Kategori Pertama (Peminat Wahabi) Juga Ditentang Di Malaysia?
Kerana, rakyat di Malaysia tidak ramai yang mengetahui apa itu wahabi. Jadi, jika manhaj wahabi disebarkan, ditakuti, bermula dengan hukum hakam, ia akan mula membahaskan bab akidah.

Ini kerana, peminat wahabi akan mendoktrinkan agar kita berpegang dengan al-Quran dan hadis semata-mata. Tidak perlu memakai pandangan ulama dalam mazhab dan sebagainya. Persoalannya, jika seorang itu tidak faham apa makna hadis itu, tafsiran siapa yang akan dipakai? Sudah tentu dia akan merujuk kepada tafisiran sendiri atau ustaznya itu sahaja.

Maka, oleh kerana tafsiran ustaz itu sendiri yang dipakai, ia akan mendedahkan kepada bahaya. Jika ustaz itu memang ilmunya tinggi, tidak menjadi masalah, tetapi, jika ustaz yang mendoktrinkan manhaj (cara) wahabi ini, ilmunya tidak berapa tinggi, ia akan mendedahkan kepadanya kesilapan tafsiran hukum yang kemudian akan diikuti oleh muridnya.

Apa jalan keluarnya ?

Jalan keluarnya, belajar agama perlu berguru dengan manhaj (cara) yang betul. Kita belajar agama bukan untuk tunjuk kita alim. Kita belajar kerana nak menghampirkan diri pada Allah. Bergurulah. Jangan ketepikan tafsiran ulama muktabar di dalam sesuatu hukum.
Belajar dengan manhaj (cara) ahli Sunnah iaitu, hukum itu dikeluarkan dengan melihat kepada al-Quran, hadis, Ijmak ulama dan kias.

Selepas itu, kaedah lain seperti masalih al-Mursalah (melihat kebaikan), sad al-Zara’ik (menghalang keburukan) dan sebagainya.
Jika semata-mata al-Quran dan hadis, ditakuti terdedah dengan kesilapan di dalam mentafsir sesebuah hukum.

Di dalam al-Quran Allah menyatakan bahawa :-
Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (surah an-Nisa ayat 59)

Imam al-Qurtubi ketika menafsirkan ayat ini menyatakan bahawa:-

Dan tidak ada selain ulama’ yang tahu bagaimana untuk balik pada al-Kitab dan al-Sunnah, maka berdasarkan perkara ini, bertanya sesuatu persoalan pada ulama’ itu hukumnya wajib.

Harapan saya
Saya mengharapkan, semua orang di Malaysia ini akan semakin matang di dalam pengajian agama. Tahu al-Quran dan hadis dengan manhaj (cara) yang betul.

Bagi para ustaz, ajar orang ramai juga merujuk kepada kitab-kitab. Buka orang awam untuk perbahasan ilmu.
Bagi ustaz yang gemar pada perbincangan, jaga adab di dalam berbincang dan adab di dalam berselisah pendapat. Jangan pula kita mengatakan, kita sahaja betul dan orang lain salah. Selagi mana ada dalil dan hujjah kita perlu berlapang dada dengan perselisihan ini. Jangan sampai perselisihan dengan emosi menyebabkan masyarakat lagi huru hara.

Bagi masyarakat, perbalahan antara ulama di Malaysia sekarang ini adalah ibarat perbalahan ibu bapa. Jika kita tidak boleh mengikuti dengan baik, bersabar dan tenang. Ketika tengah panas, semua akan saling salah menyalahkan. Doakan yang terbaik untuk semua. Yang penting, akhirnya, biar semua kembali kepada Allah dengan mencari  keredhaannya.

Semoga Allah terus memelihara kita semua dari perkara yang mengundang kemurkaannya, amin…

‘Sekilas Itu Realiti, Realiti Itu Kehidupan”

Al-Fakir Ila Rabbihi
Muhamad bin Abdullah
Seksyen 26  Shah Alam
24 Febuari 2016 jam 8.00 pagi

** dedikasi kepada semua guruku terutama Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Lubuk Tapah Kelantan dan  Ayahanda Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Mohd Said – al-Fatihah-

1,250 comments:

«Oldest   ‹Older   1201 – 1250 of 1250
Anonymous said...

Firman Allah yang jibi ciplak:

Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa.

(Al-Baqarah 2:183)

Firman Allah yang najib lupa nak baca pada Annuar Musa

Dan janganlah Nuar, najib makan (atau mengambil) harta (orang-orang lain, harta mara, kerajaan, pau gst di antara kamu dengan jalan yang salah,

dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu (memberi rasuah pada kawan2 umno seperjuangan menutup salah)

kepada hakim-hakim, peguam negara baru, menteri kdn kerana hendak memakan (atau mengambil) sebahagian dari harta manusia dengan (berbuat) dosa, khianat pada negara

padahal Najib razak mengetahui (salahnya).

(Al-Baqarah 2:188)




Hati2 semua, setan bugis pandai baca ayat quran bulan puasa. Ingat! tujuan dia satu, supaya macai penyamun sentiasa beriman pada dia menjadi ketua. Ketua yang memimpin azab ke neraka. Jangan lupa pakai baju merah sama2. Moh umno semua ikut jibi satu stadium ke neraka!!!

Anonymous said...

Malaysia kita ni pahaman ganas tak berapa banyak. Yang banyaknya ajaran sesat dan pahaman songsang. Pahaman sesat tuhan jibi dari pekan. Lepas je tuhan harun meninggal dia pun terus ditabal oleh pembodek umno dia untuk jadi rasul cum god sekalian alam. Alam putar kuat kencing kaki temberang sembang kencang.

Sekali kita dengar dia punya seruan memang tak boleh tahan. Dia sentiasa menggalakkan penganut agama makashit shar e yah dia untuk terus berjuang. Dermalah apa yang kamu ada walau dengan sebijik kurma. Derma 2 bilion lebih dulu yang jibi dapat korang kena lupakan. Itu semua hanya fitnah orang yang nak menjatuhkan kedudukan. Kedudukan tertinggi firaunnajibi dalam parti ahli punnah pembuat fitnah. Al Masih jibi al dajjal yang masih berkuasa dalam kerajaan.

Kalau kau sedekah kurma sekebun sekalipun beli pakai duit2 curi, kelepet harta kerajaan, seleweng projek negara Allah Taala nak kira macamana? Perbuatannya nampak baik tapi kebenaran tak ada. Relaks je dia suruh Azeez macha guna duit th 15 juta buat ziarah kasih. Supaya orang ramai tau yang umno dia memang terdiri dari para insan terpilih. Terdiri daripada pulamak, kumarak, keparat, penyamun bangsat yang sentiasa menyalahguna agama dan duit2 tabung haji untuk tujuan politik. Tak boleh dilawan tak boleh dikritik. Dia lagi maksum dari nabi. Dia lagi mulia dari Allah Taala sendiri.

Tak ke menyerlah bodoh fahaman sesat yang diorang anuti? Fahaman sesat macam ni lah sebenar yang perlu kita tolak. Cara dia menyesatkan manusia tu halus orang tak nampak. Dia gunakan balik sumber2 agama untuk sesatkan manusia. Supaya manusia semua tunduk pada pemerintahan akal bangang dia sekeluarga. Yang dia dah warisi turun temurun. Pahaman bangang keluarga dol ajak yang dia simpan bertahun tahun.

Sekali kita tengok dia berbuka puasa bersama keluarga nampak happy nampak bahagia. Bersusun susun anak cucu ambik gambar bersama sama. Perut dah kenyang, hati pun senang. Hidup dari kecik dah biasa menipu orang. Memang ok lah nampak semuanya. Namun dia tak sedar juadah berbuka yang dia makan ramai2 anak beranak tu umpama menelan hidangan api neraka. Yang dia telan secara berjemaah satu keluarga dengan selamba.

Umpama sebuah keluarga yang sedang menikmati hidangan nasi putih bergulai babi. Sambil menghirup sirap merah yang segar macam minum wine and toddy. Duduk berbual mesra sedang dia tak sedar seluruh keluarga dia api neraka sedang menanti. Hasil dari kerja haram yang dia dah usahakan selama ini. Makan share dan harta haram yang telah lama diwarisi. Disambung pulak hasil pendapatan haram jadah 1 emdibee buatan sendiri.

Itu pasal aku panggil kau bodoh. Dia tak paham apa maksud Allah Taala cakap. Bila Dia gugurkan amal2 yang kau buat semua tu ada sebab. Allah Taala bukan pedulik pun kau semayang terawih 700 rakaat. Walaupun seluruh masjid yang ada dalam dunia ni kau pegi sekali pun kau tetap mendapat laknat. Pasal hasil apa yang kau makan, yang kau simpan semua tak berkat. Semua hasil yang kau dapat secara curi, khianat. Kau khianat amanah yang diberi. Kau langgar janji yang kau buat sendiri. Kemudian menipu tu memang sah la mainan bibir kau setiap hari.

Semua tanda orang munafik musyrik tu cukup pada kau. Kau ceramahlah pun seluruh negara membuat kacau. Dialah pemfitnah dan pengacau sebenar dalam agama Islam. Dia hancurkan hukum dan cerita agama tu dengan dia punya kekuasaan yang ada di tangan. Dia olah sendiri islam wasatiyah ikut dia punya acuan. Supaya manusia semua keliru, bercelaru dan berpecah dalam pegangan.

Korang nak pegang mazhab agama apa pun kau bebas buat pilihan. Tapi hakikat dajjal ni satu je, hanya pada dia lakibini je korang wajib tunjuk ketaatan. Bukan pada Allah Taala bukan pada Alquran.



Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang yang memakan harta anak-anak yatim secara zalim, duit tabung haji, harta negara sendiri sebenarnya mereka itu hanyalah menelan api ke dalam perut mereka;

dan mereka sekeluarga pula akan masuk ke dalam api neraka yang menyala-nyala.

(An-Nisaa' 4:10

Tidakkah najib mengetahui bahawa segala yang ada di langit dan di bumi tunduk sujud menyerah kepada Allah dan (di antaranya termasuklah) matahari dan bulan,

dan bintang-bintang, dan gunung-ganang, dan pokok-pokok kayu, dan binatang-binatang,

serta sebahagian besar dari manusia?

Dan banyak pulak (di antara manusia) yang berhak ditimpa azab (disebabkan kekufurannya dan maksiatnya);

dan (ingatlah) sesiapa yang dihinakan oleh Allah maka dia tidak akan beroleh sesiapapun yang dapat memuliakannya.

Sesungguhnya Allah tetap melakukan apa yang dirancangkanNya.

Inilah dua golongan (mukmin dan kafir) yang berbantah-bantahan tentang Allah Taala.

Maka orang-orang yang kafir macam jibi akan disediakan untuk mereka pakaian dari api neraka, serta dicurahkan atas kepala dia air panas yang menggelegak,

(Al-Hajj 22:19)

Yang dengannya dihancurkan apa yang ada dalam perut mereka, dan juga kulit badan mereka.

Dan mereka semua pula disediakan batang-batang besi untuk menyeksa mereka.

Anonymous said...

Dan (ingatlah),

semasa orang-orang kafir seperti jibi didedahkan kepada neraka (serta dikatakan kepada mereka):

"Kamu jib telah habiskan nikmat-nikmat kesenangan kamu dalam kehidupan dunia kamu,

dan kamu telah bersenang-senang menikmatinya bersama keluarga;

maka pada hari ini kamu dibalas dengan azab yang menghina kerana kamu berlaku sombong takbur di muka bumi dengan tidak berdasarkan alasan yang benar,

dan kerana najibi sentiasa berlaku fasik derhaka"

Al-Ahqaaf

Anonymous said...

Yang sebenar jibi memang ramai pun penjawat awam hari ni yang tak puas hati. Diorang jadi cepat tak puas hati sebab kena keje bawah manusia bodoh jadi pondana menteri. Selalu sangat bagi talk bangang2 tn50 tapi keje nak menimbus hutang kau yang berbilion bilion tak jugak habis habis lagi. Asyik duk nak kena dengar kencing kencang kau je lah tak berenti renti.

Di SF uber bermula dgn 2 buah kereta dan kini mampu menjana 62 bilion keuntungan di seluruh dunia. Di malaysia pulak apa kurangnya 1 emdibi di bawah kelolaan hasil kreativiti inovasi perompak menteri bermula dengan modal syarikat 2 ringgit digabungkan pulak dengan tandatangan firaun suci hasilnya mampu menjana derma dan sumbangan sebanyak 2.6 bilion sap sap sui senang senang dari pak arab saudi. Inilah sebenar inovasi yang jibi maksudkan.

Di negara kita ada macam2 tabung dalam kerajaan. Banyak sudah yang jibi curi secara sembunyi dan terang2an. Tah berapa banyak pulak yang kopak kawan2 dia ranjau duit dalam tabung2 kerajaan itu kita tak pasti. Dari tabung haji, ltat, kwsp dan pelbagai lagi. Tapi tabung yang paling champion tontulah tabung mami rosy, lepaslah buat beli intan permata dan bag2 mewah jenama gucci.

Makin lama makin seronok tengok bodoh akal si jibi. Dia cepat puas hati bila dia belum mati. Memanglah Allah Taala tu pencabut nyawa pemberi rezki. Namun sebelum kau mati sukalah hendakNya Dia ceritakan dulu kisah firaun nak akhir zaman macam kau ni. Firaun bingai yang mudah puas dengan segala hasil rezeki yang dia samun curi di negara sendiri.

Dulu kain pelikat Allah Taala dah bagi. Sebagai tanda nak balut si mati. Hari tu masa perhimpunan Dia bagi pulak quran dan keris sebagai bukti, yang hari keputusan dah nak menjelang tiba. Memutuskan halkum dari kepala, memutuskan nyawa dari jasad sengalnya. Itu pasal jibi rasa terpinga pinga, setan mana boleh baca quran. Bila kau serah kat dia gelisahlah dia tidak keruan. Nak cover malu penakut punya pasal kenalah control depan ahli dalam perhimpunan. Esok tu jugak terus lari pegi china mintak bantuan.

Kau bodoh bi, dapat quran bukannya dia baca. Tu pasallah Allah Taala suruh tulis panjang berjela jela. Sebagai tanda banyaknya dosa. Seorang menteri bugis yang maha puaka. Tak sedar diri sombong derhaka. Rasa diri tu baik maksum je sentiasa. Sedang dia tak sedar hadiah keris dan Alquran tu satu kiasan. Satu kiasan yang Dia nyatakan. Cuba korang semua pikir apa maksud Allah Taala Cakap macam ni


Dan mereka semua pula disediakan batang-batang besi untuk menyeksa mereka???


Besi sebatang dah bagi, quran dah serah sebagai saksi. Cuma tunggu masa je lah. Bulan ramadan bukan saja suci. Alquran turun pun dalam bulan ni. Jangan cepat puas hati jibi. Mati pasti. Bila bila boleh mari. Adios aljiblis ke neraka kau kembali.

Anonymous said...

Alah bi, janganlah sentap. Macam ni lah cara kita menyusun tutur kata bahasa lembut lagi mulia di bulan ramadan. Dibulan ramadan mubarak berdialog bersama para jin syaitan. Yang selalu berpura pura alim warak suci kudus lembut bicara menghasut manusia dengan kebaikan dan derma sumbangan. Sedang hakikat sebenar dia apa yang dia buat semua tu kosong, binasa tanpa apa2 pertimbangan. Hanya ibadah dan harapan kosong penuh angan angan.

Terlajak perahu boleh diundur, bercakap dusta buruk padahnya. Dalam neraka dia binasa. Sekali sauh dilabuhkan, sekali layar dikembangkan. Angkatan setan takkan mengubah haluan, pantang mundur balik pengkalan. Hanya api neraka je nampak di depan. Tak gitu motto perjuangan pirates of umnorian? Kan kau sendiri yang sebut, apa kau dah nyanyuk lupa kau punya perkataan?

Baru buat amal sikit dah mintak pahala. Tulis dalam blog mintak ampun dosa. Belakang2 perangai lama on lagi tak mengubah apa2. Makan rasuah, mencuri, menipu, fitnah orang fitnah agama. dalam Malaysia ni dia sorang je baik berbudi bahasa. Orang lain semua cakap kasar, tak hormat pada menteri bodoh macam dia. Cakap kena baik2 dengan dia, nanti kurang pahala puasa, dia buka makan nasik lauk babi takpe. Allah Taala selalu maafkan dia, dia insan special the chosen one dalam dunia. Boleh langgar hukum islam apa saja.

Kalau perlembagaan malaysia ni islam sebagai agama rasmi tapi menteri perangai kapir nak buat apa? Sama je pun satu negara kau bawak masuk neraka. Allah Taala pedulik apa kau ketuakan sapa. Kau perangai setan tak ikut pedoman Dia tetap humbankan kau ramai2 dalam neraka. Allah Taala bukan pandang positif, Dia pandang benar apa yang Dia kata. Bukan ikut keputusan ketua setan yang korang puja. Sukati Dia lah nak bahasakan kau macamana.

Tujuan Dia bacakan hukum Quran ni secara tersusun pada najib supaya semua orang tau yang jibi ni lepas mati dia terus masuk neraka. Pasal dia dah diadili dan dibacakan segala macam bentuk kesalahan yang dia dah buat atas dunia. Hidup2 Allah Taala dah bagi persoalan kubur pada pengikut dia. Takde sorang pun yang boleh jawap dengan sempurna. Sampai akhirat nanti siap sedialah kena azab balasan. Kau nak kebumi ke, nak ke laut kan jenazah dia ke itu kau punya urusan. Yang pasti Allah Taala taknak terima mat najibi sebagai insan, hanya layak dihina seperti iblis syaitan.

Itulah tanda Allah Maha Kuasa. Dia berkuasa mencabut nyawa dan roh mad najib bila2 masa. Bila nyawa tercabut, roh dia pun keluarlah dari tubuh dia. Maka automatically hilang lenyaplah segala jibi punya kuasa yang dia ada. Yang selama ni buat dia jadi sombong megah dalam negara. Takde sorang pun boleh halang segala kejahatan dan dia punya angkara.

Kalau kau rasa Allah Taala buat fitnah dan buat tuduhan melulu pada kau. Kau buktikanlah kau tak salah. ini tak balik2 kau tuduh orang sebar fitnah, sebijik macam anwar kau punya cerita. Sendiri buat dosa orang lain pulak yang kena. Sama je pun kau dua dua. Satu kiblat menuju neraka. Hidup berguru dengan amerika.



Anonymous said...

Orang-orang Rom telah dikalahkan -

(Ar-Ruum 30:2)

Di negeri yang dekat sekali; dan mereka sesudah kekalahannya itu akan mengalahkan lawannya

Dalam masa tidak sampai sepuluh tahun. Kepada pentadbiran Allah jualah terpulang segala urusan bukan pada jibi dan parti lain2nya sebelum berlakunya dan sesudah berlakunya; dan pada ketika berlakunya kemenangan itu, orang-orang yang beriman akan bergembira -

Dengan kemenangan yang diberi Allah. Ia memberi kemenangan kepada sesiapa yang dikehendakiNya, dan Dia lah jua yang Maha Kuasa, lagi Maha Mengasihani.

Demikian dijanjikan Allah. Allah tidak pernah mengubah janjiNya, akan tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Mereka hanya mengetahui perkara yang zahir nyata dari kehidupan dunia sahaja, dan mereka tidak pernah ingat hendak mengambil tahu tentang hari akhirat.

Anonymous said...

Patutkah jibi merasa cukup dengan mengetahui yang demikian sahaja, dan tidak memikirkan dalam hati mereka, (supaya mereka dapat mengetahui), bahawa Allah tidak menciptakan langit dan bumi serta segala yang ada di antara keduanya itu melainkan dengan ada gunanya yang sebenar,

dan dengan ada masa penghujungnya yang tertentu, (juga untuk kembali menemui Penciptanya)?

Dan sebenarnya banyak di antara manusia, orang-orang yang sungguh ingkar akan pertemuan dengan Tuhannya.

Tidakkah mereka telah berjalan dan mengembara di muka bumi, serta memerhatikan bagaimana kesudahan orang-orang yang terdahulu dari mereka?

Orang-orang itu lebih kuat daripada mereka sendiri, dan orang-orang itu telah meneroka bumi serta memakmurkannya lebih daripada kemakmuran yang dilakukan oleh mereka,

dan orang-orang itu juga telah didatangi oleh Rasul-rasulnya dengan membawa keterangan-keterangan yang jelas nyata (lalu mereka mendustakannya dan kesudahannya mereka dibinasakan).

Dengan yang demikian, maka Allah tidak sekali-kali menganiaya mereka, tetapi merekalah yang menganiaya diri sendiri.

Sesudah dibinasakan di dunia maka akibat orang-orang yang melakukan kejahatan itu ialah seburuk-buruk azab (di akhirat kelak),

disebabkan mereka mendustakan ayat-ayat keterangan Allah dan sentiasa mempersendakannya.

(Ar-Ruum 30:10)

Anonymous said...

umno tak pernah menggunakan dana daripada Yayasan Tabung Haji dalam pemberian sumbangan Program Ziarah Ramadannya. Tapi pengerusi tabung haji orang umno yang jaga. Apa berbelit sangat cha kau punya kata. Ni lah dia, ambik lagi pariah jadi chairman th. Dia tak sedar dia buat th tu macam umno yang punya. Dia boleh guna duit orang pegi haji tu suka2.

Duit songlap, saham rembat dia gunakan balik yayasan th untuk menambat hati pengundi kuantan. Alasan dia semua tempat kena bagi bantuan, kita kena berlaku adil tuhan jibi dah pesan. Walaupun kita kat situ kalah menang kat pekan. Biasalah tuhan diorang tu nampak je macho. Tapi sebenar hero kampung. Kalau rasa hebat sangat lepas ni kau tandinglah kat kuantan, amacam berani? Ada telor nak lawan pempuan?

Yang mula nak memisahkan malaysia dari tanah melayu ni kit siang, teroris macam kau lah. Kominis tua tak sedar diri nak merompak hasil negara orang. Dia jadikan alasan melayu ni bangsa yang kuat perkauman. Sedang dia tak sedar dan lupa diri dah berjuta kaum china masuk tanah melayu secara beli secara haram. Apa lu bodoh ka apek? Lupa dan taktau sejarah persekutuan dan perlembagaan.

Dalam dunia ni china tu lah negara paling kuat perkauman. Cuba bagi populasi kaum lain yang duduk dalam china dari dulu sampai sekarang. Negara lain dalam asia tenggara ni mesti dipaksa bercampur dengan kaum china punya perkauman. Sapa bantah perangai busuk hati kit siang dia fitnah pulak orang ekstremis tak memperjuangkan kebebasan. Habis tu zaman insurgency marin berapa banyak pulak orang melayu yang kominis kau bunuh hilang tanpa dikesan? hari ni kau hidup lagi bagilah satu jawapan?

Kau boleh rewrite history apek, tapi kau tak boleh tipu orang. Pasal cerita pasal busuk hati dendam kesumat yang kau simpan pada orang melayu boleh nampak terang2. Kita bukan taktau sapa yang duduk belakang jibi buat jenayah terancang. Kalau jibi tu dari kecik dah makan hasil haram duit judi yang gohtong bagi. Dah tentulah sampai hari ni kominis yang sama ajar dia buat jahat menipu orang.

Tu yang kita nampak halus lakonan tipudaya mat jibi. Budak2 umno dia pun dia hantar belajar propaganda dari kominis china seberang. Bila jibi potong dan bakar satu2 bisnes kerajaan malaysia, bukak jalan pada china. Sini kita tau dia memang anak beranak rejimen 10 punya penangan. Duduk hutan dulu babi pun telan, keluar bandar perangai babi masuk di badan. Tu yang kita nampak diorang perangai cepat menyondol suka meroyan. Badan manusia nafsu setan. Zina sama sendiri dapat sorang anak pempuan.

Yang aku herannya apek ni bila kita sebut sikit nama tuan amerika dia cepat je dia melawan. Mudah je nak kenal sikap pengkhianat tanah melayu ni. Dari zaman melaka dah ada orang macam ni. Keje duk pecah lubang pada portugis nak takluk melaka. Mudah bagi dia nak duduk lama. Dapat hasil emas, rempah hantar ke china. Hari ni seluruh negara dia suruh jibi gadai pasal dek tamak haloba.

Tu yang kita melayu cakap orang tamak selalu rugi pek. Macam anjing dengan kit siang. Keje menyalak je sampai ke tua ada je tak puas hati dengan orang melayu penduduk asal. Dia lupa dulu tok nenek kita bagi tumpang hari ni dengan kita kita dia bangkang. Kita pulak balik kena terima benda haram dia bawak masuk. HAsil bumi kita semua dia nak sauk. Monopoli yahudi kaifeng punya perangai. Turun kat Perak jadi Taipeng.

Dunia ni kit siang kau menang pun jadi abu kalah jadi arang. Tak caya kau tengoklah kuan yew dengan karpal kena bakar sampai hancur tinggal abu. Bangkit hidup balik reincarnation pun tetap jugak jadi arang. Silap2 balik hidup kali kedua jadi pokok kayu kering yang mati sampai tumbang. Bila dah jatuh, kering makan dek matahari orang bakar lagi tinggal arang. Tak ke mana de hasad dengki dan rancangan jahat kau tu kit siang. Rumah kata pigi, pendiang api kata datang. Lai lai....kita buat babi panggang!!













Anonymous said...

(Iaitu) orang-orang yang matanya telah tertutup daripada melihat tanda-tanda yang membawa kepada mengingatiKu, dan mereka pula tidak dapat mendengar sama sekali.

Maka adakah Sharkar lanchang menyangka bahawa mereka mengambil najip sebagai makhluk-makhluk yang disembah, selain daripadaKu, dapat menolong dia?

Sesungguhnya Kami telah sediakan neraka Jahannam bagi orang-orang kafir itu sebagai tempat tetamu.

(Al-Kahfi 18:102)

Katakanlah pada shakar dan najibi:

"Mahukah Kami khabarkan kepada kamu akan orang-orang yang paling rugi amal-amal perbuatannya?

(Iaitu) orang-orang yang telah sia-sia amal usahanya dalam kehidupan dunia ini, sedang mereka menyangka bahawa mereka sentiasa betul dan baik pada apa sahaja yang mereka lakukan".

Merekalah orang-orang yang kufur ingkar akan ayat-ayat Allah dan akan pertemuan denganNya; oleh itu gugurlah amal-amal mereka semua;

maka akibatya Kami tidak akan memberi sebarang timbangan untuk menilai amal mereka, pada hari kiamat kelak.

(Mereka yang bersifat) demikian, balasannya neraka Jahannam sahaja, disebabkan mereka kufur ingkar,

dan mereka pula menjadikan ayat-ayatKu dan Rasul-rasulKu sebagai ejek-ejekan.

Anonymous said...

Dunia hari ni Sharkar macam2 pahaman ada. Ada yang sembah mao zitung, mau untung, mao sinang, mao uwang dan jugak mao tipu olang. Ni serba sikitlah pahaman songsang teroris ekstremis yang dah lama wujud dalam negara kita. Benda ni sejarah yang mesti dibaca, bukan dihapal untuk ambik periksa. Tu yang kita kena baca dan paham betul tabiat dan kepercayaan manusia.

Namun bagi kita orang islam untuk mereka agama mereka, kita islam kita. Takdelah kita nak paksa dan ubah apa yang dia percaya. Cuma kita nampak bukti depan mata, apa yang dia buat akhir keputusan hidup dia. Dia sendiri ramai2 bakar berhala2 dah pemimpin pujaan dia dalam api umpama neraka. Jangan pulak dia salahkan kita tak bertimbangrasa. Yang ganas kejam pegi bakar orang tu engkau, bukan aku yang hasut dengan menggunakan propaganda agama.

Dalam Malaysia ni macam2 puak ada. Ada yang jual hukum, mengubah hukum, taktau hukum yang hidup takde berhukum memang ramailah atas nama kemajuan dunia hidup macam haiwan melata. Bukit tu pun boleh rata pasal dek tamak nafsu manusia. Untuk kemodenan kata dia. Macamkan kita melayu ni bangang sangat taktau buat rumah taktau membina. Semua progres dan pembangunan semua nak kena harap pada dia. Habis dulu rumah2 kayu melayu bina pakai apa? Masuk penyamun macam kau habis balak kau sebat sampai kita nak buat rumah pun kayu dah mahal tak boleh guna.

Tu yang sampai imam pala ayahtollah jibi pekani kau dia terus import je dengan bank pembangunan china masuk malaysia. Senang nak menambah hutang yang dia buat sejak dia mula berkuasa. Kalau tun Razak orang gelar bapa pembangunan sampai ke anak dia turunkan jadi bapak penipu dan bapa pembangangan. Bangang betul cara keturunan dia berpikir nak hidup senang. Semua ambik jalan singkat, jual terus tanah, harta, emas, hasil negara pada china untuk dimajukan. Dia bodoh pemalas sakit mental taktau membangunkan. Buat apa nak keje susah2, panggil je ahbeng melabur kat sini. Senang dia bawak masuk modal dan rakyat2 dia sekali duduk memenuhkan malaysia ramai2. Dia bagi alasan pelaburan untuk mencipta peluang pekerjaan. Sedang dia tak sedar dan taktau untuk sapa keuntungan dan pekerjaan tu disediakan.

Macam tu la tun ajak dulu punya pikir bangang. Dia ingat dia serahkan tanah genting tu orang melayu boleh keje atas sana cari makan. Sedang arwah tak sedar sampai hari ni tanah genting tu kau tak boleh ambik balik jangan haraplah dia nak pulangkan. Dan bila korang dah banyak sangat bercampur dengan benda haram perangai kau jugak akan berubah. Hidup mesti selalu nak buat salah. Walaupun jibi cuba pura2 baik depan rakyat jelata. Belakang2 korang dia tetap makhluk puaka. Puaka perosak bangsa malaysia.











Anonymous said...

(Masa yang diwajibkan kamu berpuasa itu ialah) bulan Ramadan yang padanya diturunkan Al-Quran, menjadi petunjuk bagi sekalian manusia,

dan menjadi keterangan-keterangan yang menjelaskan petunjuk dan (menjelaskan) perbezaan antara yang benar dengan yang salah.

Oleh itu, sesiapa dari antara kamu yang menyaksikan anak bulan Ramadan (atau mengetahuinya), maka hendaklah ia berpuasa bulan itu; dan sesiapa yang sakit atau dalam musafir maka (bolehlah ia berbuka.

(Dengan ketetapan yang demikian itu) Allah menghendaki kamu beroleh kemudahan, dan Ia tidak menghendaki kamu menanggung kesukaran.

Dan juga supaya kamu cukupkan bilangan puasa (sebulan Ramadan), dan supaya kamu membesarkan Allah kerana mendapat petunjukNya, dan supaya kamu bersyukur.

(Al-Baqarah 2:185)

Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka)

sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka);

Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu.

Maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul.

Anonymous said...

Tujuan Allah Taala suruh puasa tu sebab nak bersih dan menyucikan diri. Setelah 11 bulan macam2 benda kau telan sebulan ramadan ni kau kenalah cuci. Segala macam najis halal haram dari makan zat alam yang kau dah belasah hari2. Cuma kalau makan rasuah, duit judi, menipu dengan duit 1mdb yang ni kes special sikit. Orang macam ni Allah Taala kena cuci dengan api. Api neraka yang menjulang tinggi.

Allah Taala bukan pandang berapa ramai jemaah kau boleh kumpul sekali berbuka puasa. Dia bukan heran kau duduk tengah dataran buka puasa ramai2. Buka puasa tunjuk glamour. Nak bagi tau semua orang dia piem paling sporting dalam dunia. Boleh duduk makan ramai2 dengan rakyat sama2. Balik rumah seri perdana makan lauk sahur macam biasa, kunyah api neraka sayur kangkung ulam raja. Hasil menabung duit haram makan harta anak yatim satu keluarga.

Ni tanda orang taktau agama, hari tu mintak ampun, esok pagi keluar suratkhabar cakap jibi takkan mintak maaf pula. Mana ada jibi jual negara pada china. Jibi broker je ambik percent taukeh sana. Tak salah pun untuk kemajuan dan pembangunan negara. Jibi bukan saja bodoh dalam pendidikan ekonomi dan agama, malah jibi juga bangang dalam mengenali sejarah keluarga.

Tengoklah sejarah arwah abah kau jibi, umur tak sampai 60 dah jalan. Semuanya berpunca dari api neraka yang dia telan. Bila banyak sangat telan api dalam badan, jasad dia takmau terima. Sikit demi sikit api tu makan sel darah dan sel otak bungkor dia. Lama2 dia pun padam di zaman penghujung kuasa. Meninggalkan pulak legasi kebodohan pada anak bangang dia. Satu orang makhluk yang pandai berpura pura bermain kata.

"Kalau senang dan ada kuasa, kawan ramai, orang ramai sekeliling kita...kita tidak jemput pun mereka hadir tetapi apabila pada waktu susah, orang bersama kita...itu tanda kejujuran dan keikhlasan perjuangan firaun mula terasa. Barulah timbul rasa keseronokan dalam klimaks bila hasil rompakan dapat diagih bersama. Khasnya pada jibi suami isteri yang tamak haloba. Dia makan bilion2 korang makan juta2. Apalah bodoh bulan puasa nak menipu manusia?

Dalam perjuangan para firaun mana ada kejujuran, jauh sekali nak menunjukkan keikhlasan. Tipu muslihat tu perkara biasa perangai syaitan. Syaitan bertopeng manusia pondan. Baru bagi duit, bina jalanraya, naikkan pangkat menteri dah menuntut kesetiaan. Sapa tak setia, suka melawan jibi pancung dia punya jawatan. Alasan dia kau tak setia pada umno, kau derhaka pada tuhan. Sapa pecah rahsia jibi hanya nyawa jadi taruhan. Matilah kau jatuh helikopter dalam hutan. Setiakawan apa benda yang kau cakapkan?

Dia mentadbir ala2 mafia supaya manusia taat kat nafsu dia. Guna lakonan dan duit yang banyak menabur kuasa. Kuasa duit tu lah yang jadi percaturan bagi dia. Tu yang dia sanggup rompak, gadai samun banyak2 harta negara. Bagi jibi dialah maharaja. Dinasti pak rajak yang memerintah dunia. Jadi broker kampung nak cepat kaya. Kalah pak man telo dia buat keje.

Layannn....Macam2 firaun ni punya lakonan. Orang buka puasa dia pergi, orang terawih dia ikut. Orang sedekah kurma dia bagi. Semua nampak macam baik, tapi hakikatnya banyak yang tak betul. Banyak pura2 dari benarnya. Penuh helah takut hilang kuasa. Takut orang tau dia dah banyak mencuri duit negara. Dari bapak sampai ke dia semua buat keje yang sama. Tapi sayang dua dua bodoh cintakan dunia. Diorang sanggup buat apa saja untuk nampak baik dimata manusia. Di sisi Allah Taala pasti anak beranak dia semua masuk neraka.


Anonymous said...

1. Celakalah bagi setiap pencaci dan pengkeji

2. Yang mengumpulkan hartanya tak sudah sudah dan menghitung-hitungnya.

3. Najib mengira bahwa hartanya itu dapat mengekalkan dia di dunia

4. Tidak! Sekali-kali tidak! Sesungguhnya jibi benar-benar akan dilemparkan ke dalam neraka Huthamah.

5. Dan sudahkah jibi tahu apa Itu Huthomah?

6. Ia adalah Api Allah nyalakan

7. Yang terbakar menjulang sampai ke hati

8. Sungguh api neraka itu ditutup rapat dari atas mereka.

9. Sedang mereka dibelenggu dengan besi secara melintang.

Anonymous said...

"Sesiapa yang mendirikan solat (tarawih) pada malam bulan Ramadan dengan penuh keimanan dan keikhlasan, maka Allah ampunkan segala dosanya yang telah lalu."

Hadis Nabi mohd najibi.



Firman Allah taala pulak macam ni

Jangan demikian wahai mad najib, (sebenarnya kata-kata kamu itu salah).

Bahkan (perbuatan kamu wahai jibi yang hidup mewah, lebih salah lagi

kerana kamu tidak memuliakan anak yatim, (malah kamu menahan apa yang mereka berhak menerimanya);

Dan kamu tidak menggalakkan untuk memberi makanan (yang berhak diterima oleh) orang miskin;

Dan kamu sentiasa makan harta pusaka tanah melayu secara rakus (dengan tidak membezakan halal haramnya),

Serta kamu pula sayangkan harta secara tamak haloba!

Jangan sekali-kali bersikap demikian najibi!

(Sebenarnya) apabila bumi (dihancurkan segala yang ada di atasnya dan) diratakan serata-ratanya,

Dan (perintah) Allah pun datang, sedang malaikat berbaris-baris (siap sedia menjalankan perintah),

Serta diperlihatkan neraka Jahannam pada hari itu, (maka) pada saat itu jibi dan razak akan ingat (hendak berlaku baik), dan bagaimana ingatan itu akan berguna lagi kepada mereka?

Anak beranak itu akan berkata: "Alangkah baiknya kalau kami dahulu sediakan amal-amal baik untuk hidup kami (di sini)!"

Maka pada hari itu tiada sesiapapun yang dapat menyeksa seperti azab (yang ditimpakan oleh) Allah.

Dan tiada sesiapapun yang dapat mengikat serta membelenggu seperti ikatan dan belengguNya.

(Al-Fajr 89:26)


Anonymous said...

Baru pegi solat terawih 10 20 rakaat dah nak dakwah kat orang. Ni lah kesan dia bila buka puasa dengan air toddy. Cakap pun dah merapu macam orang tak sedar diri. Meleleh air mata dengar tuhan jibi punya hadis qudsi. Mengajak umat mengimarahkan masjid, semayang sunat, tapi benda2 wajib yang mesti dilakukan oleh penjawat awam macam dia, dia boleh main langgar je ikut suka hati. Dia sorang je dalam malaysia ni yang boleh langgar sumpah dan ikrar jawatan pasal dalam poket dia ada simpan raja sakti. Raja money sama queen rosy mansuri.

Nikmat ekonomi yang ada dalam MAlaysia ni semua Allah Taala yang bagi. Bukan kau yang cipta dan olah sendiri. Kau tu bodoh penyamun bugis tak ingat mati. Tu yang kau main langgar je hukum2 agama ikut sedap hati. Cuba kau tengok apa jugak yang kau sentuh semua jadi bala bencana dari MAS, 1mdb sampai FGV. Hancur kerana rasuah, tangan puaka macam kau mana boleh bagi rahmat. Kau sejak lahir lagi Allah Taala dah laknat.

Cuma Allah Taala nak buktikan pada semua orang umno dari veteran sampai pemuda. Ni lah hasil dia bila bapak dulu pm umno bodoh tak dengar kata. Makan hasil duit haram campur gaji bulan2. Maka lahirlah sorang anak babi. Benih Abdulajak Benih Iblis. Iblis suci nusantara. Mengaku diri tuhan tak pernah buat dosa. Korang semua semayang je terawih ramai2 kumpul pahala. Nanti Allah Taala bagi ganjaran hidup dunia, hujung bulan sebelum raya ni brim bakal menjelma. Hebat tak sihir si firaun puaka? menipu je keje sepanjang masa.

Lepas tu ngam je pagi raya kang dia pun suruh orang khutbah supaya taat kat pemerintah dunia. Pemerintah firaun dajjal lahanat yang seleweng kuasa. Dirembatnya harta2 tinggalan orang tak tuntut dalam amanahraya. Kemudian dia sedekahkan pulak pada orang ramai dalam bentuk brim semua dapat melayu india cina. Yang lain2 pun dapat juga. Punya halus mainan politik bangang dia. Nampak macam baik, dia tak sedar dia tu makhluk puaka. Ahli neraka yang dijelmakan semula. Tu pasal kebanyakan perangai dia semua mengarah ke sana.

Kalau Allah Taala cakap kau bodoh jibi, Dia pasti dengan bukti. Walaupun kau tuduh Allah Taala fitnah kerajaan kau setiap hari. Konon2 Allah Taala ni nak jatuhkan kuasa dia yang orang ramai undi. Dia jibi power takde orang boleh tangkap suka2 hati. Aku tuhan najibi takde takut takde lari. Demi mempertahankan nama busuk keluarga pak ajak dan bini rosy.

Takde manalah seruan terawih yang kau buat tu jibi. Kau sendiri pun masuk neraka, camana kau nak ajak orang buat amal ibadah ke jannah? Kau punya dosa punya banyak kau tak sedar menyebar fitnah. Habis semua orang kau fitnah termasuklah agama islam sendiri. Jangan haraplah Allah Taala nak terima doa kau dan ampunkan dosa2 besar yang kau dah amal selama ni. Dari iblis jibi datang, kepada neraka dia kembali. Hanya itu janji yang pasti.






Anonymous said...

Dan Allah tidak menjadikan bantuan tentera malaikat itu melainkan kerana memberi khabar gembira kepada kamu, dan supaya kamu tenteram dengan bantuan itu.

Dan (ingatlah bahawa) pertolongan yang membawa kemenangan itu hanya dari Allah Yang Maha kuasa, lagi Maha Bijaksana bukan dari rasul jibi si tuhan derhaka

(A-li'Imraan 3:126)

(Kemenangan Badar itu) kerana Allah hendak membinasakan satu golongan dari orang-orang kafir medustakan Alquran macam najip

atau menghina mereka (dengan kekalahan), supaya mereka kembali pada parti mereka dengan hampa kecewa.

Engkau tidak berhak sedikitpun (wahai Muhammad) dalam urusan (orang-orang yang ingkar) itu, (kerana urusan mereka tertentu bagi Allah),

sama ada dia menerima taubat jibi dan kawan2 ataupun Dia menyeksa mereka; kerana sesungguhnya mereka itu orang-orang yang zalim.

Dan bagi Allah jualah segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Ia mengampunkan sesiapa yang dikehendakiNya,

dan dia menyeksa sesiapa yang dikehendakiNya. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu makan atau mengambil riba GST, cukai pelancongan dengan berlipat-lipat ganda,

dan hendaklah kamu bertaqwa kepada Allah supaya kamu berjaya.

Dan peliharalah diri kamu dari api neraka, yang disediakan bagi orang-orang kafir macam jibi penipu dan rakan2.

(A-li'Imraan 3:131)

Anonymous said...

Kau kot ye pun nak menyamar jadi nabi mohd najibi rasul akhir zaman janganlah sampai ayat2 quran tu pun kau jual buat meraih sokongan. Baru tau ayat quran 2 3 rangkap dah sibuk nak petik tulis dalam blog dan huraikan kisah perang badar. Macamkan dia pernah hidup zaman perang Badar dulu. Sedang dia tak sedar yang hari ni tentera quraisy musuh Allah Taala pimpinan Abu Lahab tu sama taraf dengan dia. Najibul razak piem kelahap gila kuasa tamakkan harta.

Lain kali nak baca quran baca habis2. Baru kau paham apa Allah Taala cakap. Apa sebab Allah Taala benci kau punya perangai yang macam abu jahal abu lahab. Pura2 masuk islam nak memerintah dunia. Supaya senang bagi dia nak mengaut segala macam harta negara. Dibakarnya quran diubah hukum agama. Hukum maqasid syariah sendiri demi nak membela nasib keluarga. Mudah bagi dia nak buat kerja. Merompak menipu sepanjang masa.

Dia dah lak hidup macam orang takde agama, dia suruh pulak orang bagi cadangan aspirasi untuk kebaikan agama. Bagi dengan tak bagi sama je pun kau tetap jugak masuk neraka. Bukannya boleh mengubah nasib dan jalan kau untuk masuk syurga. Nak buat apa bagi cadangan komen untuk orang bingai macam kau? Hidup macam iblis hari2 suka menderhaka.

Perangai macam koboi dengan red indian. Dia sendiri jadi perosak, dia yang mencuri, menyamun buat huru hara last sekali di akhir babak dia menyamar pulak jadi jaksa pendamai jadi pembela. Dialah hero tukang settle bala bencana yang dia cipta. Dah difitnahnya pulak orang lain tak buat keje, tak patuh undang2 felda dan undang2 tuhan jibi sembahan isa.

Sedang arahan dia sendiri jugak yang suruh kobau pendek bawak keluar duit felda labur duit beratus juta. Bukan orang taktau kau punya mainan politik menyamun camana. Dah itu keje keturunan firaun macam kau. Mana nak berubah, hari2 tugas kau jadi orang2 besar yang menjalankan tipudaya. Itu yang Allah Taala kata.

Nak kenal pondan bukannya susah. Dia boleh buat orang, tapi orang tak boleh buat dia. Ni baka pondan bugis yang dah wujud semenjak dulukala. Itu pasal ada dikalangan diorang ni taknak tunduk hormat ke raja. Pasal dia tu sendiri yang tamak tak sedar diri nak merintah dunia nak jadi raja. Tapi hakikat perangai dan perbuatan dia tetap sama. Bacul, penakut, penipu, pemalas, penyamun durjana.

Kau buatlah apa akta sekalipun nak kekalkan kuasa. Diarahnya machai suruh bentang akta baru supaya orang tak mengutuk dia di media sosial. Dia tuhan yang mahal sempurna haram dicaci tak boleh dihina. Dia suci pilihan di peti undi segala umat manusia. Tapi bila dia nak mencuri, menyeleweng takde satu mahkamah dan akta pun boleh dakwa dia. Hanya dia lakibini je yang ada ilmu kebal raja2.

Tak ke bangang punya manusia? Kalau kau rasa kebal sangat kau buatlah akta baru untuk ubah tempat kau dari kena azab api neraka. Kau suruh peguam kau fail pada Allah Taala tolong jangan hantar malaikat izrail mencabut nyawa. Aku tuhan jibi boleh hidup selama lamanya kekal berkuasa. Tak masuk kubur tak makan dek api, hanya dimakan dek bodoh diri diri sendiri. Mengaku diri utusan tuhan menyamar nabi.

Anonymous said...

Dan adakah orang yang mati (hatinya dengan kufur), kemudian Kami hidupkan dia semula (dengan hidayah petunjuk), dan Kami jadikan baginya cahaya (iman) yang menerangi (sehingga dapatlah ia membezakan antara yang benar dengan yang salah, dan dapatlah) ia berjalan dengan suluhan cahaya itu dalam masyarakat manusia,

(adakah orang yang demikian keadaannya) sama seperti yang tinggal tetap di dalam gelap-gelita (kufur), yang tidak dapat keluar sama sekali daripadanya?

Demikianlah (sebagaimana iman itu diperlihatkan keelokannya kepada orang-orang yang beriman),

diperlihatkan pula pada pandangan orang-orang yang kafir macam jibi itu akan keelokan apa yang mereka telah lakukan (dari perbuatan kufur dan segala jenis maksiat).

Dan demikianlah Kami adakan dalam tiap-tiap negera orang-orang besar yang jahat macam jibi, isa dan rakan taulan supaya mereka melakukan tipu daya di negeri itu,

padahal tiadalah mereka memperdayakan selain dari dirinya sendiri (kerana merekalah yang akan menerima akibatnya yang buruk), sedang mereka tidak menyedari.

(Al-An'aam 6:123)

Dan apabila datang kepada mereka sesuatu keterangan, mereka berkata:

"Kami tidak akan beriman sehingga kami juga diberi (wahyu) sama seperti yang telah diberikan kepada pesuruh-pesuruh Allah".

Allah lebih mengetahui di mana (dan kepada siapakah yang sepatutnya) Ia berikan jawatan Rasul (dan wahyu) yang diberikanNya itu.

Orang-orang yang melakukan perbuatan yang salah macam kau jibi akan ditimpa kehinaan di sisi Allah,

dan azab seksa yang amat berat, disebabkan perbuatan tipu daya yang mereka lakukan.

Anonymous said...

Sesiapa memusuhi Allah (dengan mengingkari segala petunjuk dan perintahNya) dan memusuhi Malaikat-malaikatNya dan Rasul-rasulNya,

khasnya malaikat Jibril dan Mikail, (maka ia akan diseksa oleh Allah) kerana sesungguhnya Allah adalah musuh bagi orang-orang kafir

(Al-Baqarah 2:98)

Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu semua ayat-ayat keterangan yang jelas nyata (Al-Quran), dan tidak ada yang akan mengingkarinya melainkan orang-orang yang fasik.

Patutkah (mereka ingkarkan ayat-ayat keterangan itu) dan patutkah tiap-tiap kali mereka mengikat perjanjian setia, dibuang dan dicabuli oleh segolongan dari mereka?

Bahkan kebanyakan mereka tidak beriman.

Anonymous said...


Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik,

dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitanajip suka makan duit haram,

kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.

(Al-Baqarah 2:168)

Dia hanya menyuruh kamu melakukan kejahatan dan perkara-perkara yang keji,

dan (menyuruh) supaya kamu berkata (dusta) terhadap Allah apa yang kamu tidak ketahui (salah benarnya).

Dan apabila dikatakan kepada mereka

Turutlah akan apa yang telah diturunkan oleh Allah"

mereka menjawab: "(Tidak), bahkan kami (hanya) menurut apa yang kami dapati jibi dan datuk dan abah dia melakukannya".

Patutkah (mereka menurutnya) sekalipun datuk abahnya itu tidak faham sesuatu (apa pun tentang perkara-perkara agama),

dan tidak pula mendapat petunjuk hidayah (dari Allah)?

Anonymous said...

Dia Kau puasa sepanjang tahun sekali pun bi, tak bagi makna apa2 pun dalam hidup kau sebagai manusia. Sebab hakikat roh dan nafsu yang ada dalam badan boyak kau tu ditunggang oleh iblis setan. Kau pulak hanya main peranan, buat seni lakonan drama melayu aspirasi dari hero filem tamil campur dengan filem hindustan. Maka terhasillah satu orang manusia najiblisetan menipu manusia nak bayar hutang nak carik makan.

Tak sudah2 cerita pasal gst, kalau orang lain perintah diorang tak berani nak hapus cukai ni. Cukai gst ilham mad jibi ni bukan saja untuk kerajaan, malahan juga untuk menolong peniaga cina nak lari cukai ringankan beban. Gb bukan saja nak bayar hutang ahbeng, jibi juga nak tolong ahtong punya bisnes dalam sektor pelancongan.

Dengan adanya cukai tourism ni nanti, senang genting resort nak divertkan cukai hasil pada kerajaan. Secara tak langsung, saham haji noah dulu dalam genting naik berlipat kali ganda. Untunglah jibi anak beranak sedara mara, aku kaya aku kaya. Korang pandai2 lah bawak kemah nak melancong mana mana. Kalau tak mampu beli kemah duduk rumah, layan drama melayu versi hindu jibirosy dalam berita.

Orang puasa nak mensucikan diri, dia puasa tiap2 tahun kena jugak bakar dalam api. Apa makna Alquran yang kau hayati selama ni? Quran apa yang kau pakai? Quran resam mat jibi rekaan kau sendiri. Terasa nak telan babi sumbat je masuk mulut banyak2 sampai kenyang. Halal haram belakang kira, janji nafsu puas boleh hidup senang atas dunia.

Ni tanda kau bukannya ada agama. Kau hanya menyamar dan mengaku islam saja nak jadi kaya. Kau memperguna dan selewengkan hukum islam nak tambah harta. Bagi kau senang kat dunia akhirat kaya. Ini raja duit boleh bawak sampai syurga. Amal ibadah sama Allah Taala boleh bayar saja saja. Allah taala bukan tau pun duit jibi datang dari mana. Ni hasil titik peluh rosy yang pandai menabung sejak muda. Elok dulu kurus sampai gemoklah jadi dia. Banyak sangat makan duit haram duit derma.

Duit gst yang kau makan tu pun dah cukup bagi kau untuk mensucikan diri dengan api neraka. Duit pau hasil kudrat rakyat jelata. Orang penat keje hari2 kau sedap je pungut semua main pukul rata. Bukannya kau kutip kat peniaga pun sebenarnya. Kau guna duit tu untuk bayar hutang2 yang kau cipta. Dah tau bodoh, tak mampu tak payahlah kau nak majukan negara. Tak ke mana pun negara ni di bawah akal bangang kau jadi ketua. Akal tau nak menipu je hari2 bawak keluar harta negara masuk akaun dia.

Tiap tiap satu kejahatan yang kau buat ada balasan Dia. Segala macam fitnah dan tohmahan yang kau rancangkan selama ni pada orang lain Allah Taala akan nyatakan semuanya. Kau boleh kontrol semua benda dari duit sampai media massa. Cuma yang kau tak boleh halang dan kawal bila ajal kau nak menjelang tiba.

Masuk kubur kau takkan ditanya lagi apa sebab kau masuk neraka. Sebab atas dunia lagi Allah Taala dah mengadili, menyatakan, membuktikan segala dosa besar dan kesalahan kau pada Allah Taala, agama islam dan seluruh umat manusia. Pada diri dan perbuatan kau lah Allah Taala tunjukkan kenapa dari dulu dia benci iblis setan, firaun dajjal yang merosakkan kehidupan manusia. Dalam quran yang kau bakar tu lah semua ada cerita..

Anonymous said...

Aku bukannya nak jadi nujum tukang tilik nasib hidup kau jibi. Namun dari segala bentuk perbuatan dosa tingkahlaku yang kau buat tu lah kita boleh baca sikit2 yang kau ni macam hampir dah nak mati. Pasal fiil yang kau buat hari ni ada lebih kurang sama macam bapak penyamun kau sebelum dia nak mati. Sebelum dia dibuang dengan penuh kehinaan ke luar negeri. Akibat dosa menyamun menipu merompak hasil perbuatan dia sendiri.

Dari segi susunan politik korang anak beranak sama je. Kalau dulu sebelum bapak kau nak mati dia serah siap2 kuasa piem pada biras usin dia sebelum nak mati. Dengan harapan semoga kekayaan harta malaysia ni masih berada dalam lingkungan keluarga penyamun mad noah untuk dikongsi. Walaupun semua orang tau yang mat usin ni sekolah tak berapa tinggi. Hanya sebab dia kawin dengan anak mad noah majistret orang anggap keluarga diorang ni suci macam nabi. Apa saja dosa dalam dunia dia boleh buat sesuka hati.

Pasal diorang ni rasa perasan ingat atok mad noah dia tu macam rasul utusan tuhan yang pandai bina kapal untuk selamatkan diri. Sampai kat cucu bangang dia sekarang taktau mana sauh mana layar untuk digunakan dalam pelayaran hidup dia sendiri. Sedang dia tak sedar yang atok dan abah dia semua sekarang sedang mendiami neraka jahannam kena laundry dalam api. HAsil perangai bangang sendiri jugak makan harta haram, makan rasuah, harta anak yatim macam telan daging babi.

Babi dengan rasuah tu sama taraflah haram dia di sisi Allah Taala. Kalau Allah Taala nak sebut semua karang panjang pulak cerita nak tulis dalam quran tu nanti. Jadi Dia singkatkanlah tulis haram makan babi, darah, bangkai. Janganlah kau makan hasil macam tu nanti makan diri. Si ajak ni tak caya, hah kau mampus terlantar orang cakap kena sakit misteri. Sebenarnya sampai hari ni orang taktau yang dia tu meninggal sakit telan api. Yang Allah Taala cakap azab api neraka yang menjulang ke hati.

Zaman P Ramlee dulu semua kisah puaka keluarga ji noah dia rangkumkan dalam cerita 3 abdul tu semua sekali. Kisah 2 orang specky bodoh kena kencing dengan pak mentua sendiri. Digunakan dek mentua untuk menjual harta pusaka tanahair kita ni. Hari ni syukurlah zaman IT, tak perlu lagi kita nak keluar modal besar guna studio jalan ampas untuk menceritakan kisah puaka lahanat keluarga firaun malaya ni tadi.

Tekan je komen panjang2 untuk dibaca sama2 kita kongsi. Cuma kali ni special sikit Allah Taala sendiri yang baca ayat2 quran supaya melayu boleh baca kisah sebenar firaun melayu dalam quran sambil menghayati. Bukti nyata kelakuan firaun dajjal tu ada tak jauh hari2 kita nampak dalam sokabar, blog dan dia punya fb. Ada je perangai bangang dia buat menipu orang buat jenaka membodohkan diri.

Hari ni dia ulang balik kelaku arwah abah dia sebelum nak mati. Dia dah siap susun dan sediakan jawatan menteri khas untuk sepupu bisex dia jadi real pondana menteri wannabe. Senang sepupu 2 alam dia nanti cover keje2 jahat yang dia dah buat dalam kerajaan selama 8 tahun ni.

Jangan haraplah dia nak turunkan pusaka harta tok nenek dia pada aid midi. Aid nampak je setia tapi kelulusan menyamun tak berapa tinggi. Budak2 pondok baca kitab pandailah jual agama. Otak menipu mengencing mencuri serah pada legasi jiblies familia. Bukan saja keluarga lanun, malahan terkenal dengan perangai penyamun pelakon tersohor satu malaya. Keluarga bugis sebenar yang bakal menghuni Isi Neraka.

Anonymous said...

Dan apabila Kami beri manusia merasai sesuatu rahmat sesudah mereka ditimpa sesuatu kesusahan,

mereka dengan serta-merta melakukan rancangan mereka menentang ayat-ayat keterangan Alquran Kami dengan mendustakannya dan mengingkarinya.

Katakanlah (wahai Muhammad): "Allah lebih cepat melakukan rancangan menentangnya!"

Sesungguhnya malaikat-malaikat utusan Kami sentiasa menulis akan rancangan tipu daya yang jibi dan para penyamun jalankan itu.

(Yunus 10:21)

Dan bukanlah Al-Quran ini sesuatu yang boleh diada-adakan, dicetak baru oleh tuhan najip yang lain dari Allah;

tetapi Al-Quran itu diturunkan oleh Allah untuk membenarkan Kitab-kitab yang diturunkan sebelumnya,

dan untuk menjelaskan satu persatu hukum-hukum Syarak yang diwajibkan (atas kamu semua);

tidak ada sebarang syak dan ragu-ragu pada Al-Quran itu tentang datangnya dari Allah, yang mencipta dan mentadbirkan sekalian alam.

(Yunus 10:37)

Dan tidaklah engkau (wahai Muhammad) dalam menjalankan sesuatu urusan,

dan tidaklah engkau dalam membaca sesuatu surah atau sesuatu ayat dari Al-Quran dan tidaklah kamu (wahai umat manusia) dalam mengerjakan sesuatu amal usaha,

melainkan adalah Kami menjadi saksi terhadap kamu semua termasuk jibi, jamil dan aid midi,

ketika kamu mengerjakannya.

Dan tidak akan hilang lenyap dari pengetahuan Allah Taala sesuatu dari sehalus-halus atau seringan-ringan yang ada di bumi atau di langit,

dan tidak ada yang lebih kecil dari itu dan tidak ada yang lebih besar,

melainkan semuanya tertulis di dalam Kitab yang terang nyata.

(Yunus 10:61)

Ingatlah!

Sesungguhnya bagi Allah jualah segala yang ada di langit dan yang ada di bumi dan bahawa mereka yang menyembah najibi yang lain dari Allah sebagai sekutuNya,

mereka tidak menurut (sesuatu keyakinan), mereka hanya menurut sangkaan semata-mata,

dan mereka hanyalah orang-orang yang sentiasa berdusta.

(Yunus 10:66)



Anonymous said...

dia ingat dia cetak quran baru banyak2 boleh dapat pahala besar dalam agama. Alquran yang lama dia bakar hanguskan camoak dalam laut sana. dia nak tunjuk lakonan palsu dia pada mansuia konon dia dah gantikan quran yang dia dah bakar habis binasa. Sedang sebaliknya dia cetak quran baru resam Usmadjibi supaya manusia taat kat dia. Sah lah perangai kau saling tak tumpah dengan atok2 firaun kau di zaman purba.

Mana tak firaun perangai, dia cetak quran banyak2 keluar duit juta2 buat modal jual agama. Cetak quran tulisan arab, tapi hukum dalam tu semua mesti taat, setia dan walak kat dia. korang puasalah, semayanglah terawih banyak2, sedekahlah kurma berkilo2 tapi bab duit, emas, hasil negara, gst mesti bayar hari2 sama tuhan jibi dia. Nama pun tuhan carik makan, keluar modal 60 juta buat untung bilion2. Bilion punya hasil dia sapu dengan menipu umat manusia.

Korang pulak pegi semayang terawih macam2 masjid pegi. Siap upload dalam fb gambar semayang sebelah tuhan jibi. Tuhan pujaan man kadir ni wajib dipertahankan. Manalah tau man kadir boleh naik pangkat jadi pengarah hospital di masa depan. Kalau ali, azeez boleh tak mustahil man kadir pun tuhan madjibi boleh adjustkan. Camnilah cara macha@machai bodek naik pangkat hari ni dalam sektor kerajaan.

Allah taala manalah nak terima semayang palsu korang. Bukan Dia nak sombong, bukan Dia taknak layan. tapi Dia dah naik menyampah tengok amal ibadah korang yang penuh kepura puraan. Depan nampak soleh, belakang2 macam setan. Kiblat hala Mekah tapi hakikat semayang sembah berhala sebagai tuhan. Taat kat berhala najip menyerah puji bodek sebagai harapan.

Habis hukum agama islam Dia kau ciplak kemudian kau rosakkan. Kau cipta pulak hukum2 baru yang sesuai dengan kau punya hawa nafsu. Mencurik dan khianat hasil negara ok takde dosa. jibi bukannya makan babi, jibi kunyah2 je sedapkan tekak mengikut hawa. Hawa nafsu mami rosy tamak kelahap tak ingat dunia. Dulu ajak kena kencing dengan pak mentua hari ni jibi pulak kena kencing dengan bini dia. dia tak sedar ayang yang tido sebelah dia hari2 tu kencing dia mengajak ke neraka.

Macam tu lah sejarah Adam dan Hawa. Pasal dek hawa Adam terpedaya turun ke dunia. Dia tak sedar buah yang iblis hulur tu nak menipu diorang berdua. Tujuan iblis tu nak bagi diorang masuk neraka. Hari ni jibi tagteam pulak dengan mami rosy menarik satu malaysia semua ke sana.

Puasa dah buat tahan lapar dahaga. Semayang pun dah tunai mengharap segala balasan pahala. Zakat dah bayar bulan pada PPZ agen bisnesman agama. Last sekali habis semua melingkup masuk neraka bersama sama. Tu nama dia buat amal ibadah sia sia. Satu hapah amal pun Allah Taala taknak terima. Puncanya mudah je, Rukun Iman korang terlebih satu

1. Percaya pada Allah Taala
2. percaya pada kitab2 Allah Taala
3. percaya pada nabi rasul
4. percaya malaikat dan para wali
5. percaya pada hari kiamat
6. percaya qadak dan qadar
7. percaya pada tuhan jibi, dikencingnya korang tegak2 sampai mati.

Anonymous said...

“Ganjaran besar juga dijanjikan kepada umat Islam yang menghayati dan melipatgandakan amalan pada sepuluh malam terakhir sebagaimana sabda Rasul jibi:

“Sesiapa yang melakukan qiam (solat malam) pada malam al-Qadar kerana iman dan mengharapkan (pahala) nescaya dosanya yang lalu diampuni.” (Riwayat laskar malaya)

“Nabi mohd najibilis juga ingin kongsikan salah satu doa yang boleh dibaca sebagai satu usaha untuk menemui Lailatul-Qadar yang bermaksud:

“Ya Allah, sesungguhnya engkau Maha Pemaaf yang menyukai permintaan maaf, maka maafkanlah aku. Aku selalu menipuMu, umat melayu dan juga negaraku” (Riwayat Anjibi)

Anonymous said...

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Sesungguhnya Kami telah menurunkan (Al-Quran) ini pada Malam Lailatul-Qadar,

Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Malam Lailatul-Qadar itu?

Malam Lailatul-Qadar lebih baik daripada seribu bulan.

Pada Malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Allah, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut);

Sejahteralah Malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar!


(Al-Qadr 97:5)

Anonymous said...

Tu yang aku cakap Resam quran Usmadjibi tak sama langsung dengan Allah Taala punya versi. Biarlah jibi ilhamkan nasyrul quran rege 60 juta sekali pun namun kepalsuannya tetap terbukti. Jibi ni dah lak penipu, lanun cetak rompak apa punya bodoh la kau sampai Alquran Allah Taala ni pun kau nak plagiat sekali. Tengok bangang teruk tak bodoh bangang keturunan mad noah yang jibi warisi?

Bukan senang nak mengubah minda bodoh yang memang dah lama ada dalam otak dungu kau jibi. Bangang tu dah memenuhi selaput otak kau membuatkan kau tak boleh berpikir dengan waras dan seimbang. Body nampak ok, tapi otak manjang senget je tak berpikir panjang. Tak kisahlah kau hidup zaman apa pun, dari zaman tv hitam putih sampailah era moden ni bodoh warisan ji noah ni sentiasa sama je paten dia tanpa perubahan. Jenis bangsa bugis otak tak berkembang. Pertama bodoh buat keputusan, kedua cakap merapek sembang kencang.

Bilamasa pulak Allah Taala kata Lailatulqadar tu turun bulan Ramadan? Cuma yang Dia kata malam tu lebih baik dari seribu bulan. Dia tak penah cakap pun kat nabi dulu Lailatulqadar tu ada dalam bulan ramadan. Ni bukti Allah Taala cakap yang kau tu berdusta. Suka buat cerita dan menambah nambah hukum dalam agama. Jenis suka jual nama Allah Taala ikut makbapak dia punya suka. Apahal pulak Allah Taala nak janjikan kau balasan pahala berlipatkali ganda? Neraka adalah ni ha Dia sediakan untuk orang sombong derhaka macam kau menjual agama.

Lainkali nak tulis blog pikir habis2 dulu. Duit dah habis berjuta bayar company mana tah anak mat aseh tukang karang kau punya cerita penipu. Sedang dia tak sedar penghujung dia habis semua kena bakar menjadi abu. Hidup suka sangat mereka reka cerita agama, buat fitnah dan tuduhan melulu. Sedap mulut je dia cakap nabi bersabda macam yang dia tulis tu. Alah, yang macam dalam kitab ulamak2 ahli punnah ni tulis buat cerita dongeng merapu.

Tak penah pun Rasulullah ni dulu cakap macam tu. Tak penah nabi dulu ajar umat mencuri menipu. Kau semayang qiam dekat 60 tahun umur kau habiskan. Siang malam kau makan harta anak yatim, harta curik, rasuah, menyamun tak berenti renti. Pahala besar mana kau ingat Allah Taala nak bagi pada dosa kesalahan yang kau dah kumpul selama ni? Apa kau ingat malaikat Allah Taala tu tak buat keje ke mencatit dosa2 besar yang dah kau himpun seumur hidup. Ni tanda orang dusta Allah, dusta nabi, dusta malaikat, dusta Alquran. Habis syahadah, rukun iman semua binasa tanpa pertimbangan.

Pertama dia tak caya dan tak boleh terima segala macam komen, susunan dan huraian yang Allah Taala nyatakan. Bagi otak bangang dia ni semua hanya komen manusia picisan. Yang tak sebangsatwan macam dia keturunan firaun pondan. Sedang dia tak sedar ayat quran ni turun satu persatu pada telinga pekak dia tu sebagai peringatan. Dia menjadi sombong bongkak bila Allah Taala bacakan Alquran mengikut qadar ketentuan Dia dah bertahun2 semenjak dia jadi Pm sebagai amaran. Nak bagitau dia yang dia tu satu satunya firaun melayu yang dah banyak sangat melakukan kesalahan.

Punya tebal spek kat mata dia tu quran yang terang Allah Taala baca ni pun dia tak boleh paham. Melainkan dia buat cerita dan cakap quran ni semua fitnah dan cerita palsu nak menjatuhkan dia punya kedudukan. Allah Taala jangan sekali kali nak masuk campur dalam urusan kerajaan Bangang Najibi dia punya pentabiran. Allah Taala duduk je semayam kat langit jaga peredaran matahari dan bulan. Biar jibi puaka je sorang uruskan harta tanah melayu untuk dijadikan korban. Pada chin ah beng jibi gadai sekar sekar buat keuntungan.

Payah bi kau nak sembunyi bodoh yang kau warisi. Allah Taala boleh baca balik perangai keturunan Kitol sorang ni. Kitol ni dulu lari ke johor sembunyikan diri. Tapi dia mengaku kat orang sana dia keturunan bendahara dari melaka. Puncanya sebab kitol ni sebenarnya nak merintah gilakan kuasa. Kalau kita amati betul2 Kitol punya perangai memang sebijik pada keturunan jibi ada persamaannya. Pengkhianat bangsa melayu perosak durjana.

Indriaty Manirjo said...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Anonymous said...

zaman kau ni jibi kapal terbang hilang, jatuh, kena tembak, helikopter terhempas dah jadi perkara biasa bagi kita. Bala bencana yang kau bawak sepanjang kau keje jadi PM tu dah jadi lumrah bagi masyarakat Malaysia. Baru dengar jibi keluar hadis maudhu habis jatuh menjunam kapalterbang sujud ke jibi mendengar kata. Sat gi keluarlah fatwa mati syahid berjuang demi tuhan anjibi tercinta.

Baru jibi syorkan umat mintak doa hawk108 takde apapa. Sekali tengok terbungkam jua akhirnya. Tu tanda doa firaun macam kau mana Allah Taala nak terima. Doa palsu buat apa Allah Taala nak layan kau punya cerita. Zaman jibi jadi firaun ni tak ucap tahniah, terimakasih, takziah itu je selalu ucapan yang dia baca. Tapi duit, ganjaran, pampasan, komisen semua dia sapu masuk poket clean je takde orang tau. Sikit pun orang tak boleh kesan cara dia buat duit jalan menipu.

Apa sebenarnya berlaku najib? Dengarnya PMO kau dah risik MIG35 baru nak beli gantikan aircraft yang lama. Apasal PM ofis pulak yang carikan vendor? Berapa percent pulak kau makan komisen atas angin buat duit raya? Tak berani ke beli aircraft dengan amerika, takut eh tuan kau makan kau balik pecahkan rahsia? Kecut bacul eh kene kejar dengan DOJ nak rampas harta? Pilot dah mati ni ha 2 orang, tak pasal2 je tak dapat nak raya bersama keluarga. Kesian anak orang tu jadi anak yatim di bulan puasa.

Kau jangan ingat kecik jibi dosa yang kau buat pada umat manusia. Berapa banyak dah nyawa yang terkorban sepanjang kau di tampuk kuasa? Berapa ramai pulak yang mati katak saja saja. Semua terjadi pasal dek tamak kau lah lakibini nak memerintah dunia. Menyalahguna kuasa menjual agama.

Tu yang Allah Taala cakap najip razak ni musuh Dia. sebaik baik jinbi sejahat jahat manusia. Dia punya lakonan bapak halus menyesatkan manusia. Lembut gigi dari lidah bila dia berbicara. Ayat, bahasa nampak baik tersusun. Muka lembut, kalah pondan buat facial spa parlour merah je bibir tapi hati, perbuatan belakang macam syaiton durjana. Akal pikir nak berdusta je sepanjang masa. Perangai dajjal punya bangsa.





Anonymous said...

Dan mereka telah menjalankan tipu daya dengan merancangkan rancangan yang amat besar jahatnya (untuk menentang seruan Al quran).

(Nuh 71:22)

"Dan (ketua-ketua parti) mereka (menghasut dengan) berkata:

`Jangan kamu meninggalkan (penyembahan) tuhan-tuhan kamu, terutama (penyembahan) Wadd, dan Suwaa', dan Yaghuth, dan Ya'uuq, serta Nasri, aid, money, jibi.

"Dan sesungguhnya ketua-ketua parti mereka itu telah menyesatkan kebanyakan (dari umat manusia);

dan (dengan yang demikian) janganlah Engkau (ya Allah) menambahi orang-orang yang zalim itu melainkan kesesatan jua".

Disebabkan dosa-dosa dan kesalahan mereka, mereka ditenggelamkan (dengan banjir dan taufan),

kemudian (pada hari akhirat) dimasukkan ke dalam neraka;

maka mereka tidak akan beroleh sebarang penolong yang lain dari Allah (yang dapat memberikan pertolongan).

Dan Nabi Nuh berkata: "Ya Allah! Janganlah Engkau biarkan seorangpun dari orang-orang kafir itu hidup di atas muka bumi!

"Kerana sesungguhnya jika Engkau biarkan mereka (hidup),

nescaya mereka akan menyesatkan hamba-hambaMu, dan mereka tidak akan melahirkan anak melainkan yang berbuat dosa lagi kufur ingkar.

Anonymous said...

"Saya percaya golongan wanita akan dapat merealisasikan potensi sebenar mereka dengan ruang dan peluang yang disediakan oleh kerajaan, Insya-Jibi,"

"Bak kata pepatah bugis, tangan yang menghayun buaian mampu menggoncang dunia," katanya.

Menurut Najib, ramai tokoh wanita Islam wasatiyah yang berjaya dan diberi pengiktirafan atas sumbangan besar mereka yang dapat dijadikan pedoman seperti Saidatina Rosmah mak lampir yang merupakan usahawan wanita terulung dan seorang pelantak komisen yang merupakan sumber inspirasi kepada Rasulullah Najibi alaihissyaiton

."Kita juga sedia maklum akan kebijaksanaan Saidatina Rosy RHA sebagai tokoh pendidik dan keberanian Rosmah KP al mansuriyah, seorang srikandi wanita yang mempertahankan baginda Jiblies dalam Perang jihad monopoli ekonomi di Malaysia ini,"

hadis riwayat blok gb



Anonymous said...

Cuba korang baca betul2 doa nabi Nuh kat atas tu? Kenapa Nabi Nuh sanggup mintak dengan Allah Taala supaya orang2 kafir ni mati dan tak jadi penghuni bumi. Punya tebal rasa geram dia pada satu kaum derhaka dan mendustakan Allah Taala. Kaum yang kuat menentang apa yang Allah Taala sampaikan pada umat manusia di muka bumi. Nabi Nuh ni percaya, kalau Allah Taala biarkan diorang hidup pasti dia akan lahirkan anak derhaka perangai babi. Tak sudah2 buat kerosakan pada agama dan kehidupan manusia sendiri.

Itu sebab jibi dalam masyarat minang diorang sanggup mati anak dari mati adat pegangan sendiri. Kalau lahir anak perangai iblis syaitan macam kau dengan rosmah tak berbaloi hidup dunia ni. Buat kena sumpah je dengan orang ramai hari2. Perangai setan yang dia ambik dari noah, ajak, shamsiah tak hilang2 sampai sekarang. Ada je akal dan bicara dia nak menuduh, menipu dan memfitnah orang. Orang ramai semua jangan mudah percaya pada segala fitnah yang diada adakan. percayalah sepenuhnya pada tuhankhamu mami ros dan jibi lanun broker pekan.

Natijahnya orang yang difitnah terus menjadi mangsa dan masyarakat akan dimomokkan dengan perkara tidak benar. Yang sebenarnya mami beli cincin permata tu bukan untuk apa, saja je buat menunjuk nunjuk pada rakyat kebanyakan. Hari tu masa ikut uncle jibi pegi meeting, berkenan pulak mami tengok batu permata bling bling berkilau kilauan. Harga pun ok, mami sapulah satu kali suruh jolau tolong bayarkan. Duit rompakan semua ada pada dia, biar jolau taik je tolong uruskan.

Y'all ok kan? tak kisah ke kalau mami stylish sikit2 walaupun bodyshape mami ni dah macam cipan. Masa mula2 sailang uncle jibi dulu cutting mami ok macam buah pear. Banyak sangat ruang dan peluang bisnes madjibi bagi, mami sebatlah makan semua benda halal haram masuk badan. Hah kau hasilnya, tak sangka pulak badan mami sekarang dah naik gemok macam khinzir reban. Korang semua kutuklah, mami tak kisah. Jiwa srikandi minang mami ni sentiasa kental mengharap habuan dan balasan dari darling mami usmadjibi rasul pilihan.

Kemain berbunga pulak kita dengar pasangan keldai dua sejoli ni berjual pantun bersahut sahutan. Baru tembak sikit2 guna ayat biasa2, mengelintin rasa bontot sorang2. Baik punya puji memuji antara iblis dengan setan. Sorang puji bini srikandi, sorang lagi bodek laki dia macam tuhan. Puncanya hanya satu, demi kesenangan hidup dan jugak kekayaan. Menghasut umat melayu supaya jangan percaya fitnah Allah Taala, percaya je pada kerajaan. Kerajaan firaun pimpinan madjibi false god yang carik makan.

Anonymous said...

Hidup kalau pikir nak mencurik, menyamun, makan komisen, shopping je 24 jam nak buat apa mami? Askar polis semua sibuklah berkorban cuti dan masa bersama keluarga. Yang kau dorang keje menipu je nak hidup mewah. Jual segala harta negara pada taikun cina nak kaya cepat. Keje malas, tau nak makan untung atas angin je hidup kau kaki rembat. Macamkan Allah Taala ni taktau kegiatan jenayah korang buat. Hidup berlakon je pura2 baik macam malaikat.

Memang asal iblis tu pun malaikat sebenarnya. Lagi baik amal ibadah dan lakonan dia dari korang berdua. Tapi tak sangka pulak tetiba dia jadi penderhaka. Sombong derhaka tak dengar kata. Allah Taala ingat iblis ni banyak amal dia patuhlah arahan Dia. Sekali tengok baru tau, yang iblis ni beramal, bersedekah, berzikir, semayang hanya untuk mendapat nama. Nak jadi mulia. Sedang hakikatnya kau tu hina disisi Allah Taala di kalangan manusia. Episod yang iblis lalu dulu tu sebijik berlaku pada korang berdua. Kisah sepasang lakibini yang mencarik kemuliaan dunia. Dengan berlakon, menghasut, memfitnah, mencuri, menipu sesama manusia.

Dari kisah iblis, firaun, dajjal, abu lahab, abu jahal semua cukup perangai, sifat dan kelakuan dia pada jibi dan rosy Allah Taala nyatakan. Semua lengkap Allah Taala kumpul dan ceritakan. Walaupun jibi cuba membakar quran dan cetak quran sendiri. Demi nak menyembunyikan sikap iblis sebenar yang ada dalam dia punya diri.

Namun jibi silap, kau boleh bakar quran, hilangkan pedoman, ubah syariah, tukar haluan tapi kau tak boleh padam api neraka dan tangguhkan kematian. Pasal ajal dan kematian satu ketetapan. Kau berdua hanya gagal membuat pilihan. Neraka kekal tu pasti untuk korang berdua sebagai istana kediaman. Jangan pulak kau salahkan orang lain buat fitnah, kau salah kan sendiri kau punya amal perbuatan.

Anonymous said...

Tak susah pun nak kenal perangai broker kampung dalam Malaysia hari ni camana. Dia buat keje mencurik menyamun kat federal lepas tu dia menabur rezki dalam area kampung dia sahaja. Ikut watak hero english robin hood merompak menyamun sambil berderma. Cuma zaman kita ni dah moden dia ubahlah konsep cuci duit rompakan dengan berzakat kepada manusia. Alasan dia nak kongsi keuntungan negara sama2. Dia bagi rm780 pada peneroka yang dia sebat lakibini taktau berapa juta.

Harga minyak jatuh tapi keuntungan hasil jual minyak sawit pada china dia tak cakap berapa. Tak payah banyak soallah korang ambik je lah duit raya 7 8 ratus tu buat belanja. Melayu felda, pekan harus bersyukur dengan kurnia nikmat yang jibi bagi. Bukan senang nak dapat hadiah bertuah macam ni. Sementara jibi jadi pm ni lah korang dapat merasa hasil penyamun untuk dikongsi. Pekan2 lain korang jangan harap nak dapat, korang banyak cakap suka mengutuk mencela ayunk jibi si mami rosy.

Mami baru shopping gelang sikit2 korang dah heboh cerita kat fb. Biarlah pun mami rosy kau tu nak pakai apa dah nama pun kampung biarlah dia nak berfesyen ikut cara dia sendiri. Dia nak pakai coat bulu kambing dari jambul sampai leher ke, dia nak sarung gelang dari tapak tangan sampai ketiak ke dia punya pasallah. Kenapa korang semua busybody? Korang tak penah tengok ye acik2 kampung sarung gelang macamana bila diorang pegi kenduri? Tu yang mami beli gelang saja dekat satu peti, nak menunjukkan kat korang yang mami rosy kau ni memang kg.

Broker kampung ni dari segi penampilan dan perwatakan dia rasa nampak cerdik. Dia ingat bila dia tabur zakat banyak2 tu rakyat rasa lega, nyaman, lapang dengan duit menyamun yang dia derma. Kemudian bagi dia pulak zakat yang dia sumbang dari sumber haram tu dapat membersihkan diri dan dosa dia. Ini islam baru konsep wasatiyah, cuci duit hasil jenayah. Korang boleh curik, tipu berapa banyak korang suka. Hasil dapat sendiri2 punya.

Nak cuci duit curik dengan dosa senang saja, bagi zakat sumbang derma. Kalau rasa2 dosa macam dah berat sikit naik Mekah cuci kat sana. Aid midi dah sampai dah pi solat terawih nak mintak pahala. Rasa2nya Allah Taala bagi tu dekat 3 4 ratus ribu jugak satu malam ganjaran pahala semayang kat sana. Nampak tak bodoh kelakuan diorang macamana? Bodoh dalam timbangan amal dan kira kira.

Anonymous said...

Kau tiap hari mentedarah duit haram, makan babi, telan rasuah, seleweng harta negara alih2 kau ingat Allah Taala nak cuci harta kau yang haram jadi halal supaya amal ibadah kau diterima? Kau tak sedar ke perbuatan kau tu umpama melempar taik pada manusia? Satu pemimpin bodoh bagi makan najis kat orang kampung dia. Cuma yang penting keluar berita sokabar nanti orang puji pemerintahan baginda. Thank yu latok jibi bawak onk pada semua.

Bertuah betul acik dapat rahmat sumbangan robin hood malaysia. Ingatkan robin hood dah pupus, rupanya ada ni ha kat pekan membantu manusia. Baguslah macam ni, kalau Allah Taala nak hantar ribut taufan hari2 pun takpe. Tuhan jibi ada, dia boleh cover balik bagi bantuan pada setiap mangsa. Hail tuhan jibi, kau memang power.

Apalah bodoh cara jibi ni berkuasa. Dia bijak merancang tipudaya, tapi semuanya hala ke neraka. Pegi semayang terawih depan baitullah, masa iftar makan duit jalan salah. Cuma dia datang tu nak rasa suasana semayang dan berbuka bersama umat islam seluruh dunia. Supaya semua orang tau dia dah ada kat sana. Dekat Malaysia makan babi, sampai Mekah nak menghadap Ilahi.

Apa kau tak sedar ke aid hamidi kau mengejek dan mempersendakan Allah Taala dalam rumah Dia? Dah lak kau pakai baju sami, perasan diri bersih dan suci. Dia ingat Allah Taala ni pandang ihram sami dia sedang dia taktau Allah Taala pandang hati. Biarlah kau datang beribu batu jauh sekalipun namun amal kau dia tak terima sama sekali. Dari KL sampai Mekah hakikat amal kau tetap sama, semayang ke Allah Taala taat pada manusia. Nak kira macamana, kosong je lah tak dapat apa.

Kau post je lah kat IG kau dah ziarah ke sana. Dunia je lah nampak Ok, akhirat kelak pasti neraka. Pasal Allah Taala tak pandang baik, Dia tetap pegang benar apa yang Dia kata. Tak payah beranganlah nak masuk syurga. Allah Taala Dia adil, Dia hanya terima yang benar mengikut Alquran Dia. Apa kau ingat kau ubah dan cetak quran baru buat untung Allah Taala nak terima? Celakalah kau seumur hidup hendakNya. Berpura pura dalam agama.

Anonymous said...

Katakanlah jibi dan aid midi:

"Sesungguhnya aku hanyalah seorang manusia seperti kamu;

diwahyukan kepadaku bahawa Allah hanya Satu;

maka hendaklah kamu tetap teguh di atas jalan yang betul benar

serta pohonlah kepadaNya mengampuni (dosa-dosa kamu yang telah lalu).

Dan (ingatlah), kecelakaan besar bagi orang-orang yang mempersekutukanNya (dengan sesuatu yang lain),

(Fussilat 41:6)

Kecelakaanlah bagi tiap-tiap pendusta yang berdosa,

Al-Jaathiyah 45:7

Yang mendengar ayat-ayat penerangan Allah sentiasa dibacakan kepadanya,

kemudian dia terus berlagak sombong (enggan menerimanya),

seolah-olah ia tidak mendengarnya; oleh itu gembirakanlah dia dengan azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

Dan apabila sampai ke pengetahuannya sesuatu dari ayat-ayat penerangan Kami,

dia menjadikannya ejek-ejekan;

mereka yang demikian keadaannya, akan beroleh azab yang menghina.

Anonymous said...

Aku heran betul tengok telatah broker2 kampung ni semua. YAng nak kena rampas aset 1mdb, yang melompat kerajaan Malaysia. Korang pun tau 1mdb punya syarikat ditubuhkan macamana. Bukan guna modal besar pun, guna airliur dengan tandatangan rasmi pemimpin negara je. Yang jadi hal, korang semua nak menggelabah nak melalak buat apa?

Biarlah pun DOJ tu nak sita berapa banyak harta 1mdb kat negara dia. Salah kau jugak sapa suruh pegi cuci duit dekat sana. Malaysia ni kan banyak kedai dobi kau boleh labur suka2. Kau kan orang ada kuasa, kau buatlah apa yang kau suka. Bukannya orang Malaysia ni tak tau yang korang tu kebal api neraka. Apa adahal korang kan insan terpilih punya bangsa. Mana ada orang berani dan boleh hukum kau dorang, taraf korang tinggi setakuk dari maharaja. Apsal pulak kau nak pasang lawyer takut dihina?

Nampak, berani kerana benar, takut kerana salah. Orang salah je selalu upah lawyer nak cover muka. Sapa berani buat fitnah nanti mami upah orang dakwa dia. Korang nak tangkap MO1 tangkaplah, itu bukan mami punya keje. Mami suci, muka bersih kulit halus tulus mulus putih gebu selalu buat treatment uncle belanja. Yang korang ni jeles sangat dengan kesenangan hidup mami kenapa? Apa salah mami ni pada korang semua?

Tuan lawyer tolong, ada orang kutuk mami di media sosial. Mami takde buat salah pun, mami maksum tak buat dosa. Tuan peguamcara jangan lupa eh hantar sekali writ saman pada ALLAH TAALA di langit sana. DAh banyak sangat fitnah quran ni persoalkan pada pasangan kami berdua. Tolong cakap dengan Allah Taala tunjukkan bukti yang jibirosi ada buat salah pada rakyat jelata. Atau mami akan saman Allah Taala menyampaikan berita Alquran tanpa usul periksa.

Fuhhh....hebat tak hebat tahap firaun mencabar Allah Taala bila berkuasa. Betul2 nak dihantarnya lawyer pada Allah Taala menyebarkan fitnah pada manusia. Allah Taala ada ke lawyer power macam dia nak sustain kuasa? Allah Taala ada duit ke nak bayar lawyer 8 9 juta nak sue musuh2 Dia? Jangan banyak cakap sangat baca quran dalam blog dan media sosial. Kalau Allah Taala takde bukti jangan suka2 nak buat cerita.

Pasal Allah tau lah Dia bentangkan sikit sikit bukti nak nyata. Nak dekat raya ni keluar bukti sedap sikit tengok wayang raya di seluruh dunia. Telemovie penyamun 2 serangkai tengah meroyan nak hilang harta. Puas dia kumpul harta sepencarian tak pasal2 je orang nak sita. Alih2 dia suruh balaci desak sapa yang buat repot pada DOJ aliran duit dan harta dia pegi ke mana. Apa kau bodoh buat buat lupa ke yang lawyer kau sendiri jugak yang pecah lubang bagi berita?

Ni bukti Allah Taala kata, tak dibalas satu apa pun melainkan perbuatan diri korang berdua. Kau yang mencurik, menipu kau yang buat silap kau tanggunglah akibatnya. Apa susah korang duit bilion2 upah je lah lawyer handal2 satu dunia saman DOJ mereka cerita. Merampas harta 1mdb legasi tun razak yang mahal kaya. Caner korang nak buat projek trx tu kalau harta, duit, modal dah kena beku? Meloponglah jawapnya tegak2 kena tipu.

Kau nak cabar Allah Taala guna lawyer OK, Allah Taala sahut kau punya cabaran. Allah Taala tunggu kau punya saman. Tak payah pakai peon, poslaju, dhl dan lawyer pun takpe hari2 Allah Taala ada tunggu kat kau punya depan. Kau cakap je dengan Allah Taala berapa Allah Taala nak kena bayar kau punya saman?

Tapi kau ingat kalau kau gagal buktikan kau tak salah, kau takde mencuri, membunuh, menipu, menyeleweng harta negara Malaysia sepanjang kau diberi kuasa. Nyawa kau 2 orang jadi taruhan. Kau kira balik berapa banyak nyawa yang dah melayang semata2 nak menanggung kau punya beban. Tahun ni pasti korang berdua akan dapat azab balasan.





Sumpah Allah Taala benar, Yang benar Dia akan nyatakan.








Anonymous said...

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Tentang apakah rosy bertanya-tanya?

(An-Naba' 78:1)

Tentang berita yang besar, (berita kebangkitan manusia menerima balasannya).

Yang mereka (ragu-ragu dan) berselisihan mengenainya.

Jangan! (Janganlah jibirosy bersikap demikian!)

Mereka akan mengetahui (dengan yakin tentang kebenaran hari pembalasan).

Sekali lagi jangan! (Janganlah mereka berselisihan!)

Mereka akan mengetahui kelak (tentang apa yang akan menimpa mereka dan apa yang telah mereka lakukan).

(Mengapa kamu berdua ragu-ragukan kekuasaan Kami menghidupkan semula orang-orang yang telah mati?)

Bukankah Kami telah menjadikan bumi (terbentang luas) sebagai hamparan?

Dan gunung-ganang sebagai pancang pasaknya?

Dan Kami telah menciptakan kamu berdua jibi dan rosy berpasang-pasangan?

Anonymous said...

Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang yang keluar dari negerinya dengan berlagak sombong dan menunjuk-nunjuk (kekuatan, kuasa, emas permata mereka) kepada orang ramai (kerana hendak meminta dipuji),

serta mereka pula menghalang manusia dari jalan Allah dan (ingatlah) Allah Maha Meliputi pengetahuanNya akan apa yang najibi rosemah kerjakan.

(Al-Anfaal 8:47)

Dan (ingatlah) ketika Syaitan memperhiaskan kepada mereka berdua perbuatan mereka (yang salah itu, untuk dipandang elok dan diteruskan),

serta menghasut mereka dengan berkata: "Pada hari ini tidak ada sesiapa pun dari umat manusia yang dapat mengalahkan kamu jibirosy, dan sesungguhnya aku adalah pelindung dan penolong kamu".

Maka apabila kedua-dua puak (angkatan tentera Islam dan kafir musyrik) masing-masing kelihatan (berhadapan),

Syaitan najibi itu berundur ke belakang sambil berkata:

"Aku berlepas diri dari kamu, kerana aku dapat melihat apa yang kamu tidak dapat melihatnya; sesungguhnya aku takut kepada Allah, dan Allah sangat berat azab seksaNya".

Anonymous said...

Dan (amatlah ngerinya) kalau engkau melihat, ketika malaikat mengambil nyawa orang-orang kafir dengan memukul muka dan belakang mereka (sambil berkata):

"Rasalah kamu jibi azab seksa neraka yang membakar".

(Al-Anfaal 8:50)

(Azab seksa) yang demikian itu ialah disebabkan apa yang telah dilakukan oleh tangan kamu sendiri (kuat mencuri, menyamun, menipu), kerana sesungguhnya Allah tidak sekali-kali berlaku zalim kepada hamba-hambaNya.

(Keadaan orang-orang kafir itu) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang yang terdahulu dari mereka.

Mereka kufur ingkar akan ayat-ayat Allah, lalu Allah menyeksa mereka dengan sebab dosa-dosa mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha berat seksaNya.

(Balasan) yang demikian itu, ialah kerana sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu nikmat yang telah dikurniakanNya kepada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri.

Dan (ingatlah jibi) sesungguhnya Allah Maha mendengar, lagi Maha Mengetahui.

Anonymous said...

Beli emas, cincin permata berlian suasa harga juta2. Tapi pakai kat tubuh nenek kebayan punya muka. Kalau dah muka macam nenek kebayan tu kau pakaikan apa pun tetap buruk jugak nampaknya. Dah lak perangai buruk, hati busuk dah apalah yang tinggalnya kebaikan pada diri korang berdua? Sama je pun kau sabar dengan tak sabar, ke neraka jugak peginya.

Sabar je lah, bila setan berganding bahu dengan nek kebayan macam tu lah jadinya. Dua2 makhluk perosak muka tak malu tak paham bahasa. Dia sendiri buat dosa orang lain pulak dia seru suruh sabar atas segala bala yang dia cipta. Korang semua sabar je lah, nak buat macamana jibi memang lahir2 dah bodoh. Makayah dia tak perasan pulak bodoh jibi ni natural born punya. Tengok sifat nampak ok, taktau pulak bila dah besar bodoh dia nampak ketara. Sabarlah ye rakyat Malaysia. Nasib koranglah dapat piem bingai macam dia.

Bodoh dia pulak berkembang biak pada jamal dan semua bala tentera. Habis semua jibi bodohkan tegak2 buta2. Apalah bodoh tunjuk permata murah kat media kita. Lainkali kalau bodoh tak sekolah, jangan tunjukkan sangat di mata manusia. Simpan sikit2 bodoh tu dalam bilik air ke, dalam tuala mandi atau dalam kotak permata. Tak manis orang pandang bodoh bangang yang korang ada.

Dah lak bodoh, penipu, mencurik pulak lagi tu. Bila orang tanya taknak mengaku. Cakap derma dah pulang balik, rupanya dia suruh bini pegi deal gems baru. Bangang punya perangai buruk siku. Dah lak siku bini kau pun berlipat, ada hati nak sarungkan permata mahal2 22 karat. Apa punya celaka perangai musibat. Akal tu pikir nak menyonglap dan merembat. Sehari tak mencuri badan jadi gatal berpanau berkulat.

Ni tanda orang sesat. Takde pegangan agama takde hakikat. Nak mencuri, merompak, menipu pun dia mintak Allah Taala tolong dia. Senang dia nak buat keje. Jibi bukan curik banyak pun, sikit je ratus juta dengan bilion2 punya harga. Allah Taala kan maha kaya jibi pun sabar orangnya. Sabar dalam menahan azab api neraka. Jibi buat bala bencana di serunya rakyat supaya terima. Allah Taala ok boleh cerita, dah nak dekat raya ni bolehlah kita bermaaf maafan sesama kita.

Dia macam ni jibi, Allah Taala sediakan neraka tu memang untuk orang khas macam kau lakibini saja. Jenis manusia hidup takde pedoman suka mempersenda ayat quran dan hukum agama. Jenis manusia yang menggunakan islam dan ayat2 quran Allah Taala untuk kekal berkuasa. Supaya mudah bagi dia berdua nak menambah pendapatan menambah dosa. Apa jugak hasil dia boleh sebat, dia pulun habis2 tak tinggal apa. Tamak punya pasal mengumpul ngumpul harta dunia. Ending dia neraka je lah apa susah2 nak panjang cerita.

Kau nak keluar firman apa pun pada masyarakat itu kau punya pasallah. Dah nama pun firaun suka menciplak ayat Allah Taala reka cerita. Sedang dia tak sedar yang Allah Taala tu sekarang tengah fokus perang dengan firaun bangsat macam dia. Perangai dajjal nak menyamun merompak duit orang dengan menyalahguna kuasa. Habis dikerahnya semua machai bala tentera. Tolong cha, chai backup buntut tuhan jibi ni yang dah panas dijilat api neraka. Korang cakap dulu korang nak kipas buntut jibi. Tunggu apalagi, tiuplah sekarang ramai2 sampai hilang bahang panasnya. Ingatkan api neraka ni biasa2, rupanya boleh tahan jugak hangat dia sampai cecah ke lubang telinga.

Ayuh laskar semua! bangkit kalian dengan sabar. Kita mara semua ke neraka. Sana pun ok ada duit banyak kita bawak ramai2 terjun sama2. Mami jangan lupa sarung Lorraine dari rambut sampai buku lali. Beli dah mahal kalau tak sarung nanti rugi. Kat nerakalah tempat sesuai mami tunjuk loket dan cincin permata yang mami beli. Sabar ye mami, perjalanan ke neraka tu dah hampir pasti. Untuk mami dan uncle jibi!!

Anonymous said...

"Dan semasa najib dan rozmah berselindung (ketika melakukan dosa di dunia dahulu) bukanlah kerana mereka bimbangkan pendengaran dan penglihatan serta kulit-kulit badan mereka menjadi saksi terhadap perbuatan-perbuatan jibirosy yang berdosa itu,

akan tetapi kerana mereka menyangka bahawa Allah tidak mengetahui kebanyakan dosa yang mereka lakukan (secara bersembunyi itu).

"Dan sangkaan jibi yang demikian, yang mami sangka terhadap Allah Taala, itulah yang telah membinasakan kamu berdua; (dengan sangkaan kamu yang salah itu) maka menjadilah kamu dari orang-orang yang rugi!"

Oleh itu, sama ada kamu berdua bersabar menderita azab atau sebaliknya (maka sama sahaja) kerana nerakalah tempat tinggal mereka;

dan jika mereka memohon peluang untuk mendapat keredaan Allah,

maka mereka bukanlah lagi dari orang-orang yang diterima permohonannya.

Anonymous said...

wakakaka bhahahaha cayalah kau jamal. Baru balik dari umrah dah pandai buat tazkirah. Ana jamal balachi baru dapat wahyu dari Mekah. Rupanya iblis dajjal Malaysia ni adalah Mahathir. Najibul razak pulak adalah imam mahadi. Suami rozmah yang mahai suci. Pemimpin khalifah agung yangs sedang dicari cari selama ini. Ditunggu tunggu kemunculannya di sana sini.

Membawa syafaat barakah kurma, beras, susu pekat manis ke serata negeri. Oh tuhan najibi, kedatanganmu jamal nantikan bersama para balachi, minachi ayoyo tambi. Bring us more money, pilihanraya nak dekat ni. Rahmat berbilion2 yang keluar dari poketmu dan juga akaun peribadi. Guru jibi, guru jibi, guru jibi. Zikir jamal ketika sunyi.

Baguslah tu mal, orang balik dari Mekah bawak balik pahala beratus ribu. Kau bawak balik bodoh saja2 bagi tazkirah merapu. Iblis dengan dajjal pun tak boleh nak kenal mana satu. Hati gelap banyak sangat roket duit haram dari tekak sampai ke perut. Cakap pun dah macam makpet mengarut ngarut. Mahathir sabotaj sistem ketuhanan negara, ada ke difitnahnya jibi & rosy menyonglap guna 1mdb. Itukan syarikat ilham tuhan jibi yang bangang bistari? Syarikat peleburan emas permata curik duit negara nak menghias mami rosy the most pretty.

Tapi elok jugak sebenarnya jibi kau buat RCI bukak balik kes lama satu masa dulu. sekurang kurangnya orang tau kenapa note rm1000 dan 500 BNM hapuskan. Tak boleh guna sampai sekarang. Betul ke ada melaun yang simpan note tu banyak2 kat luar negara sebagai hasil rompakan? Sampai hampir jatuh nilai matawang. Tapi ok lah tu, MYR ke USD habis kuat pun 3.80 je masa tu. Tak lah teruk macam sekarang sampai 4 ringgit lebih. Apa teruk sangat bodoh kau berpikir? Nilai duit sendiri pun kau tak boleh jaga. menyamun pandailah kau tak ingat dunia.

Lambat laun RCI tu akan tau kenapa duit kita hari ni jatuh merudum tak menentu. Orang akan tau jugak berapa banyak simpanan emas negara kau bawak keluar gadai ke china. Semata mata nak cepat kaya. Buat keje jahat sembunyi2 tak bagitau raja. Sekali tengok hambik kau sebuah kapalterbang hilang entah ke mana. Niat jahat nak rompak harta negara, separuh jalan orang lain pulak rompak dia. Baru kau tau Allah Taala tu ada. Yang maha bijak dan maha kuasa.

Tak pasal2 habis semua rugi dari MAS sampai 1mdb. Semua harta yang kau curi tak mendatangkan berkat pada kehidupan kau sendiri. sumpah seranah lahanat tu memang jadi makanan kaulah sehari hari. Pasal dosa perbuatan kau jugak lakibini. Buta hakikat tak nampak pedoman. Hanya tau makan yang haram. Ada Alquran dia dustakan. Menyamar diri nak jadi tuhan.

Itu sebenar dajjal si mata satu. Mata buta sebelah memandang dunia. Sedang akhirat dia neraka. Umur 60 tahun dah tak paham agama. Yang dia tau mencurik menyamun makan ribak ikut perangai atuk firaun dia. Menghasut jamal dengan kuasa dan harta benda. Mudah bagi Jamal untuk mandi api neraka bersama bos jibi kesayangan dia. Pastilah kau semua dah dapat cop masuk ke sana.





Anonymous said...

"Dan sesiapa yang berpaling ingkar dari ingatan dan petunjukKu, maka sesungguhnya adalah baginya kehidupan yang sempit, dan Kami akan himpunkan dia pada hari kiamat dalam keadaan buta".
(Taha 20:124)

Ia berkata: "Wahai Tuhanku, mengapa Engkau himpunkan daku dalam keadaan buta, padahal aku dahulu melihat?"

Allah berfirman: "Demikianlah keadaannya! Telah datang ayat-ayat keterangan Kami kepada jibi dan jamal, lalu engkau melupakan serta meninggalkannya,

dan demikianlah engkau pada hari ini dilupakan serta ditinggalkan".

Dan demikianlah Kami membalas orang yang melampaui batas dan tidak beriman kepada ayat-ayat keterangan Tuhannya; dan demi sesungguhnya azab akhirat itu lebih berat dan lebih kekal.

Adakah tersembunyi serta belum jelas lagi kepada mereka: berapa banyak Kami telah binasakan dari kamu-kaum yang terdahulu daripada mereka, sedang mereka sekarang berulang-alik melalui tempat-tempat tinggal kaum-kaum itu? Sesungguhnya pada yang demikian ada tanda-tanda (untuk mengambil iktibar) bagi orang-orang yang berakal fikiran.

Anonymous said...

Perutusan Aidilfitri 2017 dari Allah Taala pada semua firaun se Malaya!!!!!!


Wahai anak-anak Adam!

Janganlah kamu diperdayakan oleh Syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapa kamu dari Syurga, sambil ia menyebabkan terlucutnya pakaian mereka berdua untuk memperlihatkan kepada mereka: aurat mereka.

Sesungguhnya Syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka.

Sesungguhnya Kami telah menjadikan Syaitan-syaitan itu teman rapat bagi orang-orang yang tidak beriman.

(Al-A'raaf 7:27)

Dan (orang-orang yang tidak beriman itu) apabila mereka melakukan sesuatu perbuatan yang keji, mereka berkata:

"Kami dapati datuk nenek Noah, rajak, kitol kami mengerjakannya, dan Allah perintahkan kami mengerjakannya".

Katakanlah pada mereka firaun semua: "Sesungguhnya Allah tidak sekali-kali menyuruh mengerjakan perbuatan yang keji.

Patutkah kamu mengatakan terhadap Allah apa yang kamu tidak mengetahuinya?"

Katakanlah: "Allah Taala menyuruh berlaku adil (pada segala perkara),

dan (menyuruh supaya kamu) hadapkan muka (dan hati) kamu (kepada Allah) dengan betul pada tiap-tiap kali mengerjakan sembahyang, (bukan pada jibi dan kawan2)

dan beribadatlah dengan mengikhlaskan amal agama kamu kepadaNya semata-mata;

(kerana) sebagaimana Ia telah menjadikan kamu pada mulanya, (demikian pula) kamu akan kembali (kepadaNya).


Sebahagian (dari umat manusia) diberi hidayah petunjuk oleh Allah (dengan diberi taufiq untuk beriman dan beramal soleh); dan sebahagian lagi (yang ingkar) berhaklah mereka ditimpa kesesatan (dengan pilihan mereka sendiri),

kerana sesungguhnya mereka telah menjadikan Syaitan-syaitanajibi itu pemimpin-pemimpin (yang ditaati) selain Allah.

Serta mereka pula menyangka, bahawa mereka berada dalam petunjuk hidayah.

Wahai anak-anak Adam! Pakailah pakaian kamu yang indah berhias pada tiap-tiap kali kamu ke tempat ibadat (atau mengerjakan sembahyang),

dan makanlah serta minumlah,

dan jangan pula kamu melampau;

sesungguhnya Allah tidak suka akan orang-orang yang melampaui batas.


Anonymous said...

Katakanlah:

"Sesungguhnya Allah hanya mengharamkan perbuatan-perbuatan yang keji,

sama ada yang nyata atau yang jibi sembunyikan;

dan perbuatan dosa;

dan perbuatan menceroboh (harta, poket, tanah, hasil sawit orang lain dan sbgnya) dengan tidak ada alasan yang benar;

dan (diharamkanNya) kamu mempersekutukan sesuatu dengan Allah sedang Allah tidak menurunkan sebarang bukti (yang membenarkannya);

dan (diharamkanNya) kamu memperkatakan terhadap Allah sesuatu yang kamu tidak mengetahuinya.

(Al-A'raaf 7:33)

Dan bagi tiap-tiap umat derhaka macam jibi ada tempoh (yang telah ditetapkan); maka apabila datang tempohnya, tidak dapat najibi dikemudiankan walau sesaatpun, dan tidak dapat pula dia didahulukan.

Wahai anak-anak Adam!

Jika datang kepada kamu Rasul-rasul dari kalangan kamu yang menceritakan kepada kamu ayat-ayat (perintah) Ku,

maka sesiapa yang bertaqwa dan memperbaiki amalnya, tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita.

Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat (perintah) Kami dan yang angkuh (merasa dirinya lebih baik lebih suci) daripada mematuhinya, merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.

Maka tidak ada yang lebih zalim daripada orang yang berdusta terhadap Allah atau yang mendustakan ayat-ayatNya.

Orang-orang itu akan mendapat bahagian mereka (di dunia) dari apa yang telah tersurat (bagi mereka),

hingga apabila datang kepada mereka utusan-utusan Kami (malaikat) yang mengambil nyawa mereka,

bertanyalah malaikat itu (kepada jibi dan semua setiakawannya):

"Manakah (makhluk-makhluk dan benda-benda) yang kamu sembah selain Allah?"

Mereka semua menjawab:

"Semuanya itu telah hilang lenyap daripada kami",

dan mereKa pula menjadi saksi terhadap diri mereka sendiri,

bahawa mereka adalah orang-orang yang ingkar derhaka

Anonymous said...

Allah berfirman:

"Masuklah kamu semua ke dalam neraka bersama-sama umat-umat yang terdahulu daripada kamu, dari jin dan manusia.

Tiap-tiap satu umat yang masuk, mengutuk akan saudaranya (golongannya sendiri); hingga apabila mereka semua berhimpun di dalamnya, berkatalah golongan yang akhir mengenai golongan yang pertama di antara mereka:

"Wahai Tuhan kami, mereka inilah yang telah menyesatkan kami; oleh itu berilah kepada mereka azab seksa yang berlipat ganda dari (azab) neraka".

Allah berfirman: "Kamu masing-masing disediakan (azab seksa) yang berlipat ganda tetapi kamu tidak mengetahui".

Dan berkatalah golongan pertama (ketua-ketua parti, mufti), di antara mereka, kepada golongan yang akhir (pengikut-pengikutnya yang walak setia):

"(Jika demikianlah hukuman Allah), maka tidak ada bagi kamu sebarang kelebihan atas kami".

(Allah berfirman): "Oleh itu rasalah kamu azab seksa disebabkan apa yang kamu telah usahakan".

Sesungguhnya orang-orang yang mendustakan ayat-ayat (perintah) Kami dan yang angkuh (merasa dirinya lebih baik, lebih mulia, lebih bangsawan) daripada mematuhinya,

tidak sekali-kali akan dibukakan bagi mereka pintu-pintu langit dan mereka tidak akan masuk Syurga sehingga unta masuk di lubang jarum dan demikianlah Kami membalas orang-orang yang melakukan kesalahan.

Disediakan untuk mereka semua hamparan-hamparan dari api neraka,

dan di atas mereka lapisan-lapisan penutup (dari api neraka) dan demikianlah Kami membalas orang-orang yang zalim (disebabkan keingkarannya).


(Al-A'raaf 7:41)

Anonymous said...

Lah jibi aku ingat kau raya kat beverly hills tahun ni dengan rizak. Tengok sambut raya kat sini. Buat makan2 sikitlah nak dekat PRUkan kenalah lakon wayang lebih sikit. Strategi meraih undi. Harta rompakan kat luar negara banyak dah nak kena sita. Nak taknak kena balik Malaysialah jawapnya FBI dah cari. Dengan harapan diorang tak cekup jibi punya anak tiri. Abih tu takde lagi lah cerita soft porn mengongkek atas meja ofis keluaran producer terkenal anak tiri@ anak syarikat haramjadah 1 emdibi? Tak syok lah macam ni riza puaka dah tak buat cerita geli2.

Haji, haji kau tu baru keluar wad sakit jantung dah buat balik perangai lama buat citer bodoh sempena hari raya idulfitri. Ni lah akibat dia bila orang sakit jantung nak komen pasal masalah negara sendiri. Kena potong tali jantung, dia punya bangang tu merebak sampai ke akal dia sendiri. Dia dah tua kan tak berapa nak sedar, dia taktau apa dia cakap tu betul ke salah. Buat cerita je pandai main belasah.

Kau taktau ke jihadi yang jibi sendiri yang bawak masuk kuasa asing masuk melalui 1mdb?

Dia upah golmen sak jadi agen lepas tu dia bodoh tak sedar orang tu jadi double agen yang menjahanamkan dia sendiri. Kalau tak camana orang nak dapat emel2 jolau tulis banyak2 buat invois intan permata mami rosy? Dah tentulah agen yang dia upah tu yang bagi semua maklumat ni. Bodoh, malu taknak mengaku salah punya pasal dia tuduhlah Mahathir buat repot kat DOJ pasal 1mdb. Sedang yang makan komisen banyak2 tu golmen sak lah jadi penasihat sykt 25% kerajaaan bugis rosynajibi. Apasal budak2 umno tak persoalkan golmen ni? Yang buat keje jolau, orang lain pulak dia fitnah nak rosakkan negara sendiri. Takkan politik mudah macam ni haji taktau analisis?

Haji tak payah pegi jauhlah sampai abassiyah dan kerajaan melayu melaka dulu. Cuba haji tengok lepas je jibi tubuh 1emdibi dengan bantuan golmen sak ni tadi, macam2 berlaku kat kita punya ekonomi. Duit jatuh, MAS hampir lingkup, proton gadai, hutang 1emdibi tak habis bayar lagi semuanya hasil inisiatif tuhan jibi yang haji sayang dan pegang tangan masa nak lepaskan kapal rohingya tempoh hari.

Ubat dan bantuan yang korang hantar tu sebenar tak sampai pun pada puak rohingya, tegak2 je orang malaysia kena kencing dengan azeez tambi. Dia serah ubat kat menteri buddha myanmar. Balik tulis kpi repot cakap sama tuhan ane sudah selesaikan misi. Misi suci crusader tambi islam tabung haji. Demi menyahut seruan suci tuhan jibi 1emdibis.

Anonymous said...

Orang kapir takde beriman bila memimpin negara memang macam ni. Dia bodohkan je lebai2 bangang PAS macam haji. Salur duit juta2 haji makanlah ramai2 dengan budak2 pondok haji. Haji nak kesenangan dunia semua dia boleh bagi. Sebut je berapa harga haji nak semua dia boleh kasi. Tapi haji jangan lupa sokong islam dia guna quran resam usmadjibi. Masuk neraka pun kena sama2lah tanda haji dan jibi bersatu hati. Bagilah alasan pada orang melayu ni semuanya perjuangan islam maqasid, sederhana, wasatiyah tak gung ho dan tak ekstrem. Semuanya moderate saja man man orang suka walaupun kita kuat mencuri.

Hukum Allah Taala boleh ubah ma, kita maharaja bersiong dalam ini negeri. Alquran pun kita boleh ubah cetak je baru edarkan banyak2 seluruh asia. Biar dia tau yang kita Aswaja malaysia ahli punah dalam agama. Islam bawak jalan memerintah dengan mengolah dan mengedit hukum agama. Yahudi purba dulu boleh buat kenapa jibi tak boleh laksana? Jibi lah waris yahudi yang hilang yahudi melayu nusantara.

Penjual agama, pengubah Alquran dengan tujuan nak berkuasa. Biar melayu semua tau kuasa jibi dengan Allah Taala sama rata. Cuma bezanya Allah Taala semayam kat langit jibi semayam kat sri perdana. Allah Taala mana boleh buat jamuan makan raya lauk rendang macam dia. Jibirosy tiap2 tahun belanja orang makan2 duit derma. Allah Taala ada penah buat ke open house hari raya?

Sama je bagi Allah Taala kau belanja dengan tak belanja. Tu yang Dia terang bagi perutusan yang diorang semua tu beraya rumah ahli neraka. House of Satan aljibi pemimpin umat menyesatkan manusia. Buat makan2 semata2 nak menunjuk pada rakyat malaysia. Dia satu2nya syaitan yang prihatin pada nafsu melantak manusia semua.

Datanglah beramai2 ke dalam neraka yang dia cipta. Perut anda kenyang, untuk kanak2 angpow pun ada. Ambik je sikit2 duit2 saman dan gst korang semua. Dari poket korang ia datang, pada perut korang jugak ia kembali. Tapi jangan lupa bagi undi. Mami kau punya gelang, cincin, loket tak cukup lagi ni.

Ha' makan kenyang2. Dalam neraka besok tak dapat nak enjoi2 macam ni. Korang balik kena barbecue dalam api. Berlapis lapis pulak tu penutup api neraka korang kena goreng macam ayam KFC. Kat neraka nanti jangan banyak cakap pulak mintak itu mintak ini. Apa azab Allah Taala bagi tu makan je jangan banyak tanya, pasal jawapan semua Allah Taala bagi. Salah korang sendiri jugak sapa suruh bodoh tak guna akal taat kat jibi. Dah sampai neraka nanti kau rasalah nikmat kekufuran dan kekafiran yang kau dah buat selama ni.

«Oldest ‹Older   1201 – 1250 of 1250   Newer› Newest»