Wednesday, February 24, 2016

Sekilas 52 - Mengapa Mahhaj Wahabi Di Tentang (3) - Mengenai Peminta Dan Pendokong Wahabi

 Bagi siri yang ketiga ini ingin saya kongsikan, kenapa Manhaj Wahabi ini ditolak oleh tuan-tuan guru kita terdahulu. Saya mulakan dengan saya ulangi beberapa perkara. Harap artikel ini dibaca hingga akhir.

1. Manhaj Wahabi adalah satu manhaj yang menggunakan al-Quran dan Hadis semata-mata.

2. Doktrin ini nampaknya bagus tetapi ia akan mengetepikan pandangan ulama-ulama muktabar. Sebab itu akhirnya, doktrin ini akan menolak mazhab.

3. Menolak mazhab bagi orang betul-betul berilmu, yang faham ayat hukum dan hadis hukum, tahu menggunakannya akan menyebabkan seseorang itu terselamat dari tafsiran yang salah.

4. Jika seseorang itu orang awam, yang baru berjinak-jinak dengan agama, akan mendedahkannya tersalah di dalam tafsiran sesuatu hukum. Kadang-kala, baca ayat hukum pun dari buku-buku terjemahan.

5. Walaubagaiman pun, tidak semua orang yang menggunakan kaedah ini adalah orang wahabi. Ada beberapa golongan orang di dalam hal ini.

1. Peminat manhaj (cara) wahabi. Dia bukan wahabi, tetapi peminat manhaj (cara).

Biasanya, ada tiga jenis golongan.

i. Golongan pertama ialah seseroang yang apabila dia belajar agama sampai satu tahap yang tinggi dan sudah faham perjalanan bagaimana sesuatu hukum itu dikeluarkan, mahir ilmu-ilmu alat seperi Bahasa Arab, Qawaid Fiqhiyyah, Usul Fiqh dan lain-lain, maka dia akan berminat dengan manhaj (cara) ini.  

Kebiasaannya, orang yang menjadi peminat manhaj wahabi ialah orang yang bukan dari aliran syariah (hukum hakam). Biasanya dari aliran-aliran lain (Bahasa Arab/ Usuluddin). Tetapi saya tidak menafikan, ada juga sesetengah golongan syariah yang meminati manhaj ini, tetapi bilangannya tidak seramai dari bidang lainnya.

ii. Orang awam yang baru ingin memahami Islam dan berguru dengan cara ini. Ia akan menjadi orang ikut-ikut juga. Orang macam ini, di mana pun, sama. Dia akan mengikut guru yang mengajarnya. Kebetulan, jika guru yang mengajarnya itu berhemah, maka dia akan menjadi orang berhemah. Jika guru itu jenis yang suka memperlecehkan orang lain, maka dia pasti akan terikut dengan cara ini.

iii. golongan ketiga adalah golonga yang kecewa dengan ustaz-ustaz lama ini, yang membawa pendekatan kudus, tidak boleh ditegur, suka marah-marah dan sebagainya. Kita tidak nafikan terdapat kelemahan ustaz-ustaz lama yang kadang-kala pandangannya itu ada kepentingan dan sebagainya. Apabila golongan ketiga ini bertemu dengan ustaz yang boleh membidas, dia tidak jumpa pula ustaz yang betul-betul membimbingnya, maka dia akan menjadi peminat manhaj ini.

Biasanya golongan ini terdiri dari orang terpelajar yang bukan dari aliran agama. Ustaz lama pula tidak membuka ruang untuk bertanya, jadi, perasaan ingin tahu itu meluap-luap dan apabila bertemu dengan peminat manhaj wahabi ini, dia akan berminat.

Golongan pertama boleh terselamat dari kesesatan kerana ia faham dan telah tahu banyak hukum hakam ini. Tetapi golongan kedua dan ketiga, boleh terdedah dengan kesalahan di dalam mentafsir al-Quran dan Hadis. Ini kerana, kaedah yang dibawa ialah, rujuk pada al-Quran dan hadis semata-mata.

Golongan kedua dan ketiga, jika tidak belajar secara sistematik, akan menjadi orang yang tidak berpegang dengan mazhab muktabar, tetapi nanti akan menjadi orang yang berpegang dengan mazhab ustaz yang menjadi rujukannya itu. Ustaz itu yang akan menjadi rujukan hukum baginya. Atau yang membimbangkan, akan menjadi orang yang mentafsir sendiri agama menurut fahamannya.

2. Pemegang Wahabi.
Kenapa ulama-ulama kita ada sampai ada yang berfatwa   mengatakan wahabi bukan dari ahli sunnah wal Jemaah. Ia terjadi apabila doktrin tidak berminat dengan tafsiran ulama muktabar dibawa kepada bab akidah.
Bagi manhaj Wahabi yang hanya menggunakan al-Quran dah hadis, apabila membahaskan ayat-ayat mengenai zat Allah, ia akan menjadikan seseorang itu sampai tahap menjisimkan Allah. Mengatakan Allah itu ada tangan seperti tangan kita, Allah itu duduk seperti duduk kita.

Ia yang membezakannya dengan akidah Ahli Sunnah. Ahli Sunnah tidak menjisimkan Allah. Kerana di dalam Ahli Sunnah, ada pengajian yang menekankan bahawa Allah tidak sama dengan makhluk.

**(bagi kita yang kurang mahir dalam bahasa Arab, boleh rujuk buku I’tikad Ahlisunnah Wal-Jamaah oleh K.H Sirajuddin Abbas)

Di dalam bab akidah, ahli Sunnah telah menggariskan beberapa dasar. Antaranya ialah Allah itu tidak akan sama dengan makhluk

(Dia) Pencipta langit dan bumi. Dia menjadikan bagi kamu dari jenis kamu sendiri pasangan-pasangan dan dari jenis binatang ternak pasangan- pasangan (pula), dijadikan-Nya kamu berkembang biak dengan jalan itu. Tidak ada sesuatupun yang serupa dengan Dia, dan Dia-lah yang Maha Mendengar dan Melihat (surah al-Syura ayat 11)

Jadi, peperangan yang sebenar antara wahabi dengan ahli sunnah bukan sebab qunut atau talkin. Itu hanya bab hukum hakam. Ia terjadi apabila sudah mula membahaskan bab akidah.

Kenapa Kategori Pertama (Peminat Wahabi) Juga Ditentang Di Malaysia?
Kerana, rakyat di Malaysia tidak ramai yang mengetahui apa itu wahabi. Jadi, jika manhaj wahabi disebarkan, ditakuti, bermula dengan hukum hakam, ia akan mula membahaskan bab akidah.

Ini kerana, peminat wahabi akan mendoktrinkan agar kita berpegang dengan al-Quran dan hadis semata-mata. Tidak perlu memakai pandangan ulama dalam mazhab dan sebagainya. Persoalannya, jika seorang itu tidak faham apa makna hadis itu, tafsiran siapa yang akan dipakai? Sudah tentu dia akan merujuk kepada tafisiran sendiri atau ustaznya itu sahaja.

Maka, oleh kerana tafsiran ustaz itu sendiri yang dipakai, ia akan mendedahkan kepada bahaya. Jika ustaz itu memang ilmunya tinggi, tidak menjadi masalah, tetapi, jika ustaz yang mendoktrinkan manhaj (cara) wahabi ini, ilmunya tidak berapa tinggi, ia akan mendedahkan kepadanya kesilapan tafsiran hukum yang kemudian akan diikuti oleh muridnya.

Apa jalan keluarnya ?

Jalan keluarnya, belajar agama perlu berguru dengan manhaj (cara) yang betul. Kita belajar agama bukan untuk tunjuk kita alim. Kita belajar kerana nak menghampirkan diri pada Allah. Bergurulah. Jangan ketepikan tafsiran ulama muktabar di dalam sesuatu hukum.
Belajar dengan manhaj (cara) ahli Sunnah iaitu, hukum itu dikeluarkan dengan melihat kepada al-Quran, hadis, Ijmak ulama dan kias.

Selepas itu, kaedah lain seperti masalih al-Mursalah (melihat kebaikan), sad al-Zara’ik (menghalang keburukan) dan sebagainya.
Jika semata-mata al-Quran dan hadis, ditakuti terdedah dengan kesilapan di dalam mentafsir sesebuah hukum.

Di dalam al-Quran Allah menyatakan bahawa :-
Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (surah an-Nisa ayat 59)

Imam al-Qurtubi ketika menafsirkan ayat ini menyatakan bahawa:-

Dan tidak ada selain ulama’ yang tahu bagaimana untuk balik pada al-Kitab dan al-Sunnah, maka berdasarkan perkara ini, bertanya sesuatu persoalan pada ulama’ itu hukumnya wajib.

Harapan saya
Saya mengharapkan, semua orang di Malaysia ini akan semakin matang di dalam pengajian agama. Tahu al-Quran dan hadis dengan manhaj (cara) yang betul.

Bagi para ustaz, ajar orang ramai juga merujuk kepada kitab-kitab. Buka orang awam untuk perbahasan ilmu.
Bagi ustaz yang gemar pada perbincangan, jaga adab di dalam berbincang dan adab di dalam berselisah pendapat. Jangan pula kita mengatakan, kita sahaja betul dan orang lain salah. Selagi mana ada dalil dan hujjah kita perlu berlapang dada dengan perselisihan ini. Jangan sampai perselisihan dengan emosi menyebabkan masyarakat lagi huru hara.

Bagi masyarakat, perbalahan antara ulama di Malaysia sekarang ini adalah ibarat perbalahan ibu bapa. Jika kita tidak boleh mengikuti dengan baik, bersabar dan tenang. Ketika tengah panas, semua akan saling salah menyalahkan. Doakan yang terbaik untuk semua. Yang penting, akhirnya, biar semua kembali kepada Allah dengan mencari  keredhaannya.

Semoga Allah terus memelihara kita semua dari perkara yang mengundang kemurkaannya, amin…

‘Sekilas Itu Realiti, Realiti Itu Kehidupan”

Al-Fakir Ila Rabbihi
Muhamad bin Abdullah
Seksyen 26  Shah Alam
24 Febuari 2016 jam 8.00 pagi

** dedikasi kepada semua guruku terutama Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Lubuk Tapah Kelantan dan  Ayahanda Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Mohd Said – al-Fatihah-

1,432 comments:

«Oldest   ‹Older   1401 – 1432 of 1432
Anonymous said...


Orang-orang kafir Yahudi Bani Melayu telah dilaknat (di dalam Kitab Alquran melalui Allah taala sendiri.

Yang demikian itu disebabkan mereka menderhaka dan selalu menceroboh tanah melayu.

(Al-Maaidah

Mereka sentiasa tidak berlarang-larangan (sesama sendiri) dari perbuatan mungkar (derhaka dan ceroboh), yang mereka lakukan.

Demi sesungguhnya amatlah buruknya apa yang mereka telah lakukan.

Engkau melihat banyak dari mereka menjadikan orang-orang kafir (musyrik) ahbeng teman rapat mereka.

Demi sesungguhnya amatlah buruknya apa yang mereka sediakan bagi diri mereka (pada hari akhirat kelak) iaitu kemurkaan Allah menimpa mereka,

dan mereka pula tetap kekal di dalam azab (neraka).

Anonymous said...

Setakat nampak banner tulisan china tu terpacak tepi jalan takyah la korang bahankan dia. Kita duduk malaysia ni bertahun macam2 tulisan, tepekong, setanggi hari2 orang nampak tepi jalan apa masalahnya? Orang melayu masih lagi bertutur bahasa melayu ok je takde apa. Yang jadi masalah sekarang orang melayu bodoh ramai tak paham bahasa.

Memang sebijik macam pekerti kaum yakjuj makjuj yang Allah Taala kata. Sahlah kita dah temui kaum perosak ni muncul kembali atas dunia. Maknanya dah sampai janji Allah Taala yang tembok penghalang yakjuj makjud tu dah terbukak bercampur baur dikalangan umat manusia. Ini perkara biasa, dari zaman Zulkarnain dulu dah ada. Apa nak heran cuma korang je lah bangang taktau cerita.

Allah Taala nyatakan satu2 camana gerakan mereka. Turun dari tanah tinggi membodohkan razak dan madjibi. Dulu lagi zaman razak china nak beli tanah melayu ni. Sekarang zaman jibi puaka dia laksanakanlah bangsa diorang punya mimpi. Mimpi nak menakluk tanah melayu dari mainland dan mengaut segala hasil bumi. Hari ni dia rasa seronok dapat membodohkan bugis melayu jibi dengan 55 bilion yang dia bagi. Bangga rasanya dapat beli sykt usahawan melayu dalam negara melayu sendiri.

Ok lah tu tanah kat kuantan dah pecah. Tapi diorang tak sedar sekali jibi ketuk tanah melayu, tanah kat sichuan jadi berubah. Gempa bumi kau 7 skala richter sekali tuhanjibi pecah tanah. Sampai xinjiang gempa susulan bila si puaka melanggar sumpah. Sumpah tanah melayu yang cukup pantang kene khianat. Sekali jibi khianat kau akan diburu sampai mati. Gempa bumi tu saja je buat geli2.

Baru bahasakan sikit2 cakap melayu dah bergegar kira ok lah tu. Takyah keluar berbilion pun hancur ranap jugak gunung2. Takyah susah gantung banner tulis melayu tepi jalan. Pasal bahasa kita bukan bahasa nak carik makan. Bahasa kita melayu bawak jalan kebenaran. Kau datang ceroboh kami tunggu depan2. Apa susah kita dah lama hidup sama2 mengenal korang punya permainan.

Boleh baca gerakan perang gerila ekonomi. Menindas dan melagakan sesama manusia kerana nak puaskan nafsu sendiri. Itu perkara biasa untuk kenal musuh kami. Memang dari kecik melayu diajar untuk kenal diri sendiri. Takyah baca falsafah suntzu pun takpe. Allah Taala dah ajar kami buat kerja. Cuma Allah Taala bukan macam korang suka sembunyi niat jahat.

Allah Taala jenis cakap terus terang je pada korang bagi peringat. Dia bukan macam kau, paling majoriti dalam dunia. Kalau Dia nak hancurkan kau Dia boleh buat bila2 masa. Takyah pakai keris takyah susah cipta senjata nuklear. Pasal Dia tau sampai masa kau kan binasa. Tu hukum alam setiap yang baharu pasti binasa.

Kau usahalah macamana pun nak membina kau punya kegemilangan firaun purba. Dia pedulik apa kau semua asal dari dinasti mana. Kalau ikut sejarah dah berapa ramai dinasti yang tumbang. Semuanya hancur hangus binasa sampai hilang. Buat balik perangai lama hasad dengki dengan orang.

Musuh kau yang sebenar adalah diri kau sendiri. Itu ayat kitsiang bila nasihat pada jibi. Sifat hasad dengki yang terpendam dalam hati. Perangai hati busuk nak menjajah tanah melayu. Guna bodoh jibi untuk tawan negara orang. Nak panggil sedara mara turun sini jual jalang. Tamak perangai jahat nak ambik hasil melayu sini. Dia berpura2 baik berlakon wayang menjadi suci.

Dulu latok suntzu ada ajar kami macam ni. Pretend nampak lemah tapi hati ada dengki. Racun orang melayu kasi gaduh sama sendiri. Biar melayu semua gaduh bertikam sampai mati. Dia nak buat malaysia ni macam syria palestin halau penduduk asal ke luar negeri. Mudah bagi dia ambik emas, minyak negara kami. Bukan susah nak baca niat terpendam kaum ahbeng ni. Kau bertandinglah dalam pulau kena buang kat langkawi. Kau sekarang takde power kena ikut cakap dap.

Anonymous said...

Dulu Allah Taala ajar taknak dengar. Sekarang menggelabah harta anak dia kena gegar. Cuba kau tengok harta tychoon china ada berani diorang langgar? Hanya pada kau sekeluarga je diorang sasar. Sebagai bukti balas dendam lama yang belum berbayar. Friend close enemy closer.

Tu yang Allah Taala cakap manusia ni bodoh. Walaupun dekat 1 bilion bangsa dia dalam dunia tak ramai yang pandai. Perangai barbarian mengejar dunia mengalahkan sakai. Hutan sakai duduk tu pun dia nak tebas ambik emas. Puncanya pasal bodoh nik aziz jugak dulu bukak lombong dekat kelantan.

Hari ni dia buat railway terus nak kebas. Kebas habis hasil bumi melayu dengan modal juta2. Bawak balik kingdom nak memerintah satu dunia. Biar dunia tahu dinasti dia paling berkuasa. Ini dragon sudah bangkit mau tawan antarabangsa. Naga firaun berapi sudah sampai nusantara. Maun conquer habis ini negara malai sia. Lu langsi lu mati kata depa.

Memang naga tu asal dia pengikut firaun dulu. Asal dulu manusia kena sumpah jadi ular. Tu sebab naga tu berbentuk ular besar. Tukang sihir firaun yang tamak harta cinta dunia. Dia tak sedar dia diperguna dek firaun untuk jaga harta benda. Tu yang diorang jadi tamak bila nampak emas permata. Semangat sayang dunia tu tak boleh lekang dari dia. Payah dia nak ubah sikap lama. Walaupun dah berbilion keturunan Allah Taala lahirkan balik semula.

Namun nek moyang dia ni bukan pulak orang jahat. Kerja dengan firaun dalam istana pegang sikat. Bila dia taat Allah Taala firaun terus hukum family dia. Rebus dalam air panas menggelegak sampai binasa. Habis satu keluarga kena bunuh firaun purba. Tu yang kulit dia putih mata sepet bila lahir semula. Kesan perbuatan firaun bila dia kena seksa.

Bila dia mintak dengan Allah Taala untuk reincarnation kelahiran semula Allah Taala tunai janji. Asal dulu cakap nak berubah jadi beriman. Nak berubah jadi baik supaya boleh tambah amalan. Boleh masuk syurga untuk dapat kenikmatan. Tapi semuanya janji kosong janji palsu. Dia ingat dia dapat tipu Allah Taala tapi dia taktau dia tipu diri sendiri. Rupanya bila lahir semula dia buat perangai lama pentingkan diri. Masih sibuk buru dunia untuk kepentingan peribadi. Nyatal sikap sebenar dia nak hidup senang sampai mati.

Hukum Allah Taala ni mudah je. Setiap zaman ada penghujung. Ada tempoh yang ditentukan. Kau buat orang kau mesti terima balasan. Macam tu je cara Allah Taala jalankan keadilan. Bila firaun dah sampai puncak dah sampai masa dia jatuh. Pasal puncak piramid tu tajam takde tempat berpijak kukuh. Akan tersungkurlah kau. Salah kau jugak suka sangat tunjuk angkuh.

Angkuh dengan pencapaian dan harta dunia yang kau simpan. Yang kau curi dari orang jalan menipu. Tindas orang lain suka2 tak bagitau. Ceroboh tanah orang buat macam tempat kau sendiri. Mencampur halal haram merosakkan manusia setiap hari.

Sebelum nak binasa Allah taala bagi dulu peringatan. Sebagai pedoman untuk orang yang datang kemudian. Masih jugak gagal berubah Dia tambah azab seksaan. Tak susah pun bagi Dia untuk menguruskan kejadian. Jadi kata Allah Taala pasti jadi kehancuran. Dekat dengan jauh masa Dia tentukan.

Anonymous said...


Dan Kami biarkan mereka melayu china pada hari itu (keluar beramai-ramai) bercampur-baur antara satu dengan yang lain; dan (kemudiannya) akan ditiup sangkakala, lalu Kami himpunkan makhluk-makhluk seluruhnya di Padang Malaysia

Dan Kami perlihatkan neraka Jahannam, pada hari itu kepada orang-orang kafir, dengan pendedahan yang jelas nyata.

(Iaitu) orang-orang yang matanya telah tertutup daripada melihat tanda-tanda yang membawa kepada mengingatiKu, dan mereka pula tidak dapat mendengar sama sekali.

Maka adakah orang-orang kafir menyangka bahawa mereka mengambil hamba-hambaKu sebagai makhluk-makhluk yang disembah, selain daripadaKu, dapat menolong mereka?

Sesungguhnya Kami telah sediakan neraka Jahannam bagi orang-orang kafir itu sebagai tempat tetamu.

Al-Kahfi

Anonymous said...

Katakanlah (pada mereka semua): "Mahukah Kami khabarkan kepada kamu akan orang-orang yang paling rugi amal-amal perbuatannya?

Iaitu) orang-orang yang telah sia-sia amal usahanya dalam kehidupan dunia ini, sedang mereka menyangka bahawa mereka sentiasa betul dan baik pada apa sahaja yang mereka lakukan".

Merekalah orang-orang yang kufur ingkar akan ayat-ayat Allah dan akan pertemuan denganNya; oleh itu gugurlah amal-amal mereka;

maka akibatya Kami tidak akan memberi sebarang timbangan untuk menilai amal mereka, pada hari kiamat kelak.

(Mereka yang bersifat) demikian, balasannya neraka Jahannam, disebabkan mereka kufur ingkar,

dan mereka pula menjadikan ayat-ayatKu dan Rasul-rasulKu sebagai ejek-ejekan.

(Al-Kahfi 18:106)

Anonymous said...

Nanti kalau dapat tengok comet ke meteor shower ke kat langit tu kau jangan buat perangai jakun pulak. Korang ni pantang nampak benda pelik sikit semua nak komen. Ada je idea kreatif buat ayat2 katun dalam media sosial. Bila orang baca benda real dia taknak terima. Tak sesuai dengan kitab2 ulamak dia.

Benda tu semua petunjuk nyata. Kisah alam yang nak menuju kemusnahan akibat kepandaian dan kepakaran manusia. Kalau orang bodoh dia tak pandai cipta senjata. Banyak nak guna duit dan tenaga bila mencipta senjata nuklear. Lepas tu kesan kehancuran dia besar pada tamadun manusia. Perkara ni biasa terjadi dalam sejarah peradaban orang dulukala. Puncanya satu, ikut firaun nak menunjuk kuasa.

Akan sampai masa bila ahli kitab ni semua akan bersengketa. Ahli kitab demokrazi bertembung dengan ahli kitab maoxist dong untuk berebut hegemoney, emas, minyak di pasaran dunia. Masing2 akan tunjuk kuat sapa lagi power. Sapa paling banyak kumpul harta dia layak memerintah semua. Kena tunjuk pada masyarakat kaum mana paling berkuasa. Allah Taala duduk langit hanya jadi penonton saja.

Bila jong un nak lepaskan 4 peluru berpandu itu tanda awal kau nak perang. Dari 4 huruf Alif Lam Lam Ha. Bila dia nak lancarkan itu terpulang pada Dia. Allah Taala bagi peluang orang muda tunjuk kuasa. Kalau korang rasa diri dah kuat kebal sangat pegilah serang negara dia. Allah Taala tengok je lah korang semua bertanding kuasa. Senjata sapa lagi kuat untuk menang perintah dunia.

Bagi Korea utara dia tak rugi apa. Walaupun Dunia mengasak hidup dia tetap jalan macam biasa. Cuma dia buat senjata tu atas langkah berwaspada. Zaman sekarang ni banyak sangat penceroboh nak ugut orang gila kuasa. Nak monopoli hidup dan hasil negara orang yang tak pernah ganggu dia. Perbuatan tu salahlah memang nyata tak boleh diterima. Timbang berat sebelah tak adil. Hanya kau je sorang boleh buat degil.

Bila kau dah perang akan berlaku kemusnahan. Berapa lama kau nak berjuang itu kau punya pasal. Allah Taala taknak masuk campur kau punya hal. Cuma kalau kau nak perang jangan susahkan orang lain. Kau nak bertembak berbunuh kau buatlah jangan ceroboh hak orang. Ceroboh hak dan hasil bumi orang lain perkara salah dalam hukum perang. Bila kau buat salah belum tentu kau boleh menang. Ini perkara yang suntze lupa ajar bila tentera dia nak pegi berjuang.

Sebab kita tau suntzu ni dulu pengamal Taurat. Tu pasal dia suruh korang kenal diri dulu untuk menang segala pertempuran. Kenal gerak musuh untuk tawan negara diorang. Buat macam2 strategi sekali sekala main wayang. Bila musuh leka baru diorang boleh serang. Nampak najib bangang kena cepat rebut peluang. Macam tu serba sikit falsafah kitab dia menipu orang.

Anonymous said...

Namun bagi Allah Taala takde lagi perang sesama manusia. Takde lagi penjajahan untuk merebut tempat merebut kuasa. Tak perlu nak perang strategi nak usir melayu keluar dari bumi sendiri. Tak payah kau nak berangan claim tanah melayu motherland mak kau. Bila kau buat kacau kat sini bala tu akan sampai balik dalam mainland.

Sebab kau tak cukup kenal cara Allah Taala menyusun dunia. Dunia ni dalam genggaman Dia. Dia boleh kecaikan dengan kau kau sekali sampai hancur tak tinggal apa. Mampuslah kau ramai2 masuk neraka. Bodoh sombong punya orang tak sedar lupa diri asal mana. Ulamak dia lupa nak mengajar kenal diri sampai nyata.

Asal dulu mani dah nyata jadi orang sombong bongkak. Dia pulak lagi pandai dari Allah Taala tentang nasib bangsa dia. Lagi 40 50 tahun kami china nak tawan malaysia. Sedang dia bodoh tak pikir dia nak dekat sampai binasa. Dia pun tak pasti lagi 4 5 tahun dia mati kat mana. Bodoh takde otak, yang dia pikir hanya tau nak menawan dunia.

manusia ni bodoh tak sedar bila pedoman dah hilang akan berlaku kemusnahan. Semua kemusnahan berlaku atas dari usaha korang. Semua dah tak boleh pikir hanya mengikut hukum binatang. Bunuh sama sendiri atas alasan nak menang. Sapa menang dia conquer. Siapa kaya dia berkuasa.

Tunggulah kalau kau tak caya manusia binasa macamana. Benda ni akan berulang semula. Hakikat manusia ni sikap sama saja. Manjang tak puas hati je hidup dia. Tak pernah cukup dengan apa yang dia ada. Akhirnya berbunuhan sama sendiri. Allah Taala bangkitkanlah generasi yang lagi baik dari korang semua. Nyawa Dia pegang, roh pulak dia cipta. Mati setan macam korang, Dia boleh bangkitkan yang baru semula. Reincarnation amatlah mudah bagi Dia.

Anonymous said...

Demi bintang semasa ia menjunam

Dan bahawa sesungguhnya, Dia lah (Pencipta) "Bintang Syikra;

Dan bahawa sesungguhnya, Dia lah yang membinasakan kaum "Aad" yang pertama

Dan kaum "Thamud" takde siapa yang dibiarkan hidup.

Dan kaum Nabi Nuh sebelum itu (telah juga dibinasakan). Sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang sangat zalim dan sangat melampaui batas.

Dan bandar-bandar yang ditunggang balikkan itu, Dia lah yang (mengangkatnya ke angkasa dan) menghempaskannya ke bumi;

Lalu (penduduk) bandar-bandar itu diliputi azab seksa yang meliputi

(Al-Quran) ini adalah pemberi amaran di antara jenis-jenis amaran yang telah lalu!

Telah hampir masa datangnya saat yang dekat itu;

Tidak ada sesiapapun selain Allah yang dapat menahan atau menghapuskan huru-hara "hari kiamat" itu.

Maka patutkah kamu merasa hairan terhadap keterangan-keterangan Al-Quran ini (sehingga kamu mengingkarinya)?

Serta kamu tertawa (mengejek-ejeknya), dan kamu tidak mahu menangis (menyesali kesalahan kamu serta takutkan balasan buruk yang akan menimpa kamu)?

Sedang kamu adalah orang-orang yang sombong angkuh, lagi yang melalaikan kewajipan?


(An-Najm 53:61)

Anonymous said...

Allah taala tak minatlah ji nak kawan dengan munafik macam haji. Cakap bohong, janji khianat, pecah amanah. Dia tak minat nak jadikan haji sekutu bagi Dia untuk jadi penyelamat islam. Haji ni jenis lebai penipu mulut puaka lancang. Kurang ajar selalu fitnah Dia reka cerita sedap mulut. Haji ingat Dia suka setiap ayat Dia yang haji sebut?

Budaya politik bangang tak reti bahasa ni mesti dihentikan. Bodoh tua2 ada otak tak pikir panjang. Sedap kau je buat cerita cakap nabi kena halau. Perangai haji hari ni sama macam abu lahab suka fitnah pada orang. Itu punca sebenar kenapa nabi bawak diri. Pasal mulut puaka sembur fitnah macam haji lah suka cerita bukan2.

Haji janganlah bodoh sangat. Nabi dulu tak kena halau pun dari tanahair dia sendiri. Cuma zaman dia berhijrah jazirah arab luas lagi. Takde pun apa2 sempadan yang memisahkan. Nabi bebas ulang alik mana2 tempat yang dia nak pergi. Semenanjung tanah arab dulu tak sama macam hari ni. Kena pecah belah dengan yahudi.

Haji kena pikirlah betul2 sebelum buat ceramah. Apa bingailah haji ni cakap Allah Taala bagi politik hidayah. Tu fitnah ji, fitnah rekayasa. Haji hadi pandai tambah semata2 nak orang dengar ceramah dia. Kalau dah tanah arab takde sempadan memang takdelah pilihanraya. Jadi nak buat apa nabi main politik nak cari sokongan manusia?

Tu yang cakap haji ni bodoh. Dia tak boleh fikir matang. Dia ingat islam Allah Taala ni sama macam sistem ulamak alazhar dia. Suka keluar fatwa bodoh reka cipta hukum agama. Perangai macam padri boleh bagi ampun orang berdosa. Kena sangka baik pada jibi selalu. Mungkin dulu dia jahat hari ni dia dah berubah. Kalau dulu makan ratus juta sekarang curik bilion. Dulu makan rasuah hari ni telan babi. Kan positif tu perubahan bangang pada jibi. Dulu jadi penipu naik pm jadi pencuri.

Takleh pakai cakap lebai malang macam haji ni. Bagi ceramah agama atas sebab populariti. Hari tu punya soalan pun tak dapat jawap lagi. Lagi mau cakap banyak macam kau tu lebai suci. Cuba jihadi bagi sebab kenapa Allah Taala kena cakap baik2 dengan firaun macam haji?

Aku ni bukan nabi nak cakap baik2. Dengan Nabi Musa ya dia pesan cakap elok2. Namun zaman lepas Muhammad ramai orang tau baca quran. Patut bila kau dah tau takdelah kau ubah Dia punya pedoman. Bila kena kutuk terasa. Bila bodoh salahkan orang cakap kasar. Kau punya bodoh sombong tak dengar kata kau tak sedar.

Elok kau berenti je lah ji bagi tafsiran agama bodoh2 ni. Bila Dia marah tau pulak kau nak ajak bincang. Dia bagi nasihat bukan kau nak dengar. Kau kumpul lagi ada budak pas kau satu padang merbok nak mencabar. Kau sapa Allah Taala nak kena hormat kau sebagai pendita?

Anonymous said...

Katakanlah: "Sesungguhnya yang diwahyukan kepadaku
bahawa Allah Taala maha esa. Dia tak pernah lantik jihadi dan jibi jadi pembantu islam Dia.

maka adakah haji mahu menurut apa yang diwahyukan kepadaku?"

(Al-Anbiyaa' 21:108)

Sekiranya haji hadi berpaling ingkar maka katakanlah:

Aku telah memberitahu kepada haji (apa yang diwahyukan kepadaku) dengan keterangan yang jelas untuk kita bersama;

dan aku tidak mengetahui sama ada (balasan buruk) yang dijanjikan kerana keingkaran haji itu, sudah dekat atau masih jauh.

Sesungguhnya Allah mengetahui akan perkataan yang haji sebutkan dengan terus terang, dan juga Ia mengetahui apa yang kamu sembunyikan dalam hati

"Dan aku tidak mengetahui (mengapa dilambatkan balasan buruk yang dijanjikan kepada haji)

jangan-jangan lambatnya menjadi satu sebab yang menambahkan azab pada haji

dan di samping itu Dia memberi haji kesenangan hidup hingga ke suatu masa yang tertentu".

Anonymous said...

Apabila najib munafik datang kepadamu mereka berkata:

"Kami mengakui bahawa sesungguhnya engkau - sebenar-benarnya Rasul Allah".

Dan Allah sememangnya mengetahui bahawa engkau ialah RasulNya,

serta Allah menyaksikan bahawa sesungguhnya pengakuan mereka adalah dusta.

(Al-Munaafiquun 63:1)

Mereka menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas oleh Dunia),

lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah.

Sesungguhnya amatlah buruk apa yang najib telah kerjakan.

(Perbuatan buruk) yang demikian kerana dia mengaku beriman (di hadapan orang-orang melayu) kemudian mereka tetap kafir sesama UMNO sendiri,

maka dengan sebab itu dimeteraikan atas hati mereka; lalu mereka tidak dapat memahami (yang mana benar dan yang mana salah).

Anonymous said...

Politik dunia umno madnajib ni tak susah sangat nak faham. Bangsa bodoh keturunan munafik kitol ni dari dulu dah ada. Dari zaman portugis, inggeris, belanda, jepun sampailah china. Watak pengkhianat bangsa melayu ni akan sentiasa ada dalam masyarakat melayu nusantara. Kerja dia lain takde buat fitnah dan pecah belah melayu dengan pengaruh dan kuasa yang dia ada. Semata mata nak dapat senang dunia.

Hutang dia berpuluh bilion dia ajak melayu semua lupakan beban yang dia cipta. Ahbing china dah datang hari tu hulur sikit buat bayar bunga. Hutang pokok banyak lagi sebenarnya najib tak cerita. Kalau tak main sihir tak najib razak nama dia.

Pada semah pulak duit permata memang takde kat tangan dia. Semua diuruskan oleh balaci upahan. Kalau mah nak pakai diorang je lah yang kena keluarkan. Mah hanya guna duit tu untuk shopping. Nak pegang takut kena tangkap dengan sprm. Duit cukai berbelanja mewah pun mah tak pernah bayar. Semua free je jibi belanja, bukan susah salahgunalah kuasa yang dia ada. Masuk neraka pun kami berdua. Yang korang sibuk kenapa?

Kau nak meluat itu kau punya pasal. Sapa suruh kau mengundi najib bebal. Kan hari ni ramai2 dah menyesal. Kena buat kem lain nak settlekan bala. Ini bala bukan biasa. Ini bala bencana besar yang Allah Taala dah kata. Bila sampai masa firaun memerintah dunia. Maka adalah sebab dan alasan bagi Allah Taala untuk mengazab korang semua. tak kisahlah kau fahaman bangsa apa. Yang Allah Taala kira dosa pahala.

Bangsa Dia tak pedulik pasal jahat korang lebih kurang sama. Tu tanda Allah Taala adil menimbang sesuatu. Dia tak pernah memilih bulu. Kau ramai2 buat dosa, Dia hancurkan semua sekali. Apa akibat Dia tak peduli. Dia boleh hidupkan manusia baru yang lebih baik, yang lebih matang dari perangai bodoh haji hadi.

kalau kita tengok hari ni semua kaum perosak tu dah ada. Dah cukup bagi Dia nak menghantar bala bencana. Perangai Aad dan samud ni ada pada China. Bangsa yang pandai memahat batu. Habis nak dipahatnya banjaran titiwangsa nak ambik emas. Satu kaum yang bijak mencipta. Kemudian jadi sombong bila dah berjaya. Dia rasa megah dengan pencapaian dunia.

Pada melayu pulak cukup sifat kaum firaun. Bangsa yang kuat mengubah dan memutar hukum agama. Menjual agama nak untung dunia. Suka melawan apa Allah Taala kata. Kuat membangkang macam yahudi purba. Nak memerintah dunia menggunakan agama. Tabayyun kepala bapak dia ajar buat hutang berbilion jual tanah melayu pada china. Nak cover hutang berbilion dollar. Bodoh apa kau jadi menteri? Melayu umno bolehlah kau bodohkan. Najib sendiri skru orang melayu dengan pinjaman hutang. Sedang dia hidup senang lenang.

Anonymous said...

Kisah ni dari dulu dah berlaku. Apa nak heran bila benda ni berulang. Salah korang jugak gagal nak menimbang. Dulu mahathir ingat najib ni baik. Boleh diharap boleh dididik. Sedang dia tak kenal tun razak camana. Lagi puaka dari anak dia. Dialah mulakan menjual genting pada china. Takkan politik mudah macam ni kau tak boleh baca.

Lain kali main politik jangan bersandar pada jasa manusia. Guna pedoman hukum agama. Bila kau dah terlajak buat salah payah nak betulkan. Pasal quran yang kau ubah tu mengajar manusia menjadi setan. Hari ni semua bukti Allah Taala nyatakan. Dia bagi kau rasa sendiri dengan perasaan. Apa yang pernah kau usahakan dulu dalam kerajaan.

Allah Taala tak menganiaya sesiapa. Korang sendiri yang tak dengar kata. Bila dah hancur menjerit pulak. Mulalah buat doa untuk malaysia. Sedang kau taktau kau nak binasa. Akibat perbuatan salah yang kau sendiri buat. Suka sangat jadi pengkhianat. Allah Taala tak pedulik apa nak jadi. Sampai masa kau tanggunglah sendiri. Kau kan lagi pandai dari Dia mentadbir bumi.

Dari sichuan sampai sumatera Dia bagi gempa bumi. Maknanya betullah azab tu dah dekat nak sampai sini. Korang mati pun nak buat camana. Dah memang korang ni kaum yang banyak dosa. Terima je lah balasan dan seksa. Jangan ingat kau ambik emas tanah melayu ni kau boleh hidup senang. Silap tu, emas tanah melayu ni bukan emas sebarang. Silap2 boleh jadi berperang. Hari ni pun dah mula nampak bibit peperangan. Antara firaun dunia yang tamak kuasa. Dia nak gunakan hasil bumi nak menguasai dunia.

Emas tanah melayu ni panas. Ada tuan ada penjaga. Kau salah ambik kau dapat bala. Tak kisahlah kau anak raja mana. Kalau kau berani tak payahlah pakai pawang nak korek dia. Kau tengok nanti dia punya bencana. Sorang sorang akan mati meninggal dunia. Dia akan hancurkan korang semua. Jangan pulak kau tuduh emas tu berpuaka. Yang puaka tu sebenar najib dan kawan2 dia. Tunggu je lah akibat kalau kau tak percaya.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman!

Sesungguhnya (kepercayaan) orang-orang kafir musyrik itu najis,

oleh itu janganlah mereka menghampiri Masjid Al-Haraam sesudah tahun ini;

dan jika kamu bimbangkan kepapaan, maka Allah akan memberi kekayaan kepada kamu dari limpah kurniaNya, jika dia kehendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

Allah jua yang memiliki segala yang ada di langit serta yang ada di bumi; dan kecelakaan besar bagi orang-orang yang kufur ingkar (terhadap Al-Quran) dari azab yang amat berat (yang akan menimpa mereka kelak

Orang-orang yang mengutamakan dunia lebih daripada akhirat,

dan menghalangi manusia dari jalan agama Allah, serta menghendaki jalan itu menjadi bengkok terpesong,

mereka itulah orang-orang yang terjerumus ke dalam kesesatan yang jauh terpesongnya.

(Ibrahim 14:3)


Anonymous said...

Bodoh cara kau najib buat huru hara dalam malaysia. Bila neraka dah panas mulalah upah budak2 bakar flare dalam dewan. Apa sawan kau pegi bakar bom asap dalam tu. Bangang hantar gangster rempit pegi tanya soalan pasal memali. Bagilah soalan yang sesuai dengan isu semasa. Cerita tahun 85 kau soal nak buat apa. Takde kene mengena pun sebenarnya soalan bodo yang kau tanya.

Hanya membuktikan yang jibi razak ni memang pemimpin bodoh tak boleh jawap soalan. Alih2 hantar macai cakap malaysia ni sebenar negara islam. Islam kepala bapak kau hajar jadi perdana menteri curik duit orang. Itu bukan perangai islam. Itu perangai setan. Syaitanajibi yang sedang ketakutan. Takut kena tangkap dan hilang jawatan.

Mana ada orang islam hantar orang pegi haji pakai duit curi. Sampai mekah terus hantar gambar kat rakyat malaysia jemaah 1mdb dah sampai tanah suci. Kami semua selamat takde apa apa. Semuanya ok terima kasihlah atas sumbangan haji percuma rasul mulia. Rasul madjibi yang macam cilaka.

Anwar memang tak layak jadi PM, sampai hari ni pun dia masih tak jadi. Di masa hadapan pun belum pasti. Cuma dia buat salah dah kena hukum. Jadi Allah Taala takdelah nak menyerang dia membuta tuli. Sebab Allah ni adil sesama manusia. Setan dah kena tambat Dia tak kasi buru. Hanya setan yang bebas je boleh diperangi. Pasal bodoh dan jahat dia melampau sangat macam madjibi. Selalu mencetuskan huruhara dan busuk hati.

Malaysia bukan negara islam. Malaysia negara bebas berkecuali. Islam tu nak amal pada diri kau sendiri. Takde kena mengena dengan penubuhan negara dan undang2 fatwa bangang yang mufti kau gubah sendiri. Islam Allah Taala menguasai dan meliputi seluruh alam. Islam Allah takde negeri. Semua negara dalam dunia ada manusia yang menganuti islam ni.

Diorang bebas nak mengamal dan mempelajari islam yang dah lama wujud di muka bumi. Allah Taala tak penah suruh pun jibi razak buat islam wasatiyah versi dia sendiri. Pasal Dia tau jibi ni sebenar kapir musyrik tak kenal diri. Hanya menggunakan agama nak hidup senang. Nak memerintah malaysia guna islam sampai ke mati. Biar manusia taat dan undi dia dan aid midi.

Anonymous said...

Hari ni yang Allah Taala nampak ramai yang kapir. Menduakan Allah Taala taat kat najib. Apa najib seru semua dia ikut. Dia takut hilang dunia dan harta benda. Risau jawatan dia hilang di sisi manusia. Malu nanti kalau hidup orang melayu tak pandang mulia. Reputasi firaun mesti dijaga setiap masa.

Mati kering pun takpelah asalkan dunia dipandang tinggi. Akhirat jatuh hina takpe ok, lepas mati dah takde orang peduli. Korang tulislah komen dan kutukan banyak mana pun azab neraka tu memang dah pasti apadahal korang punya caci maki. Ini lumrah perangai firaun dari zaman mesir sampai tanah melayu.

Mana ada malu muka diorang buat dosa setiap hari. Yang penting manusia mesti selalu sokong tindakan dia. Supaya dia boleh kekalkan kuasa dan harta. Semoga disanjung sentiasa umat manusia.

Apa korang ingat jibi tu suci sangat ke tak kawan dengan amerika? Betul ke jibi tu tak kawan dengan yahudi menjadi broker? Habis tu golmen sak tu sapa yang jibi hired? Berapa banyak fees 1mdb pegi kat mereka? MH370 hilang kontrak mencarik bagi kat sapa? Duit dah keluar berpuluh juta tapi bangkai satu pun tak jumpa. Bila orang awam jumpa semua buat penafian dalam berita. Alasan dia orang awam tu tak pro macam kontraktor dia. Teknologi tak canggih macam amerika.

Buat apa nak susah buat majlis n2h tu nak tanya soalan. Korang sendiri tau yang jibi razak ni firaun pondan. Memang itu sejarah kaum firaun bila buat kesalahan. Dia akan lari dan bagi alasan. Kau jangan harap dia nak datang pertahankan kebenaran. Najib ni akan sentiasa bagi helah dan cipta kerosakan. Pasal dalam diri dia tu nafsu haiwan perangai setan.

Setan ni bila kau buru dia jadi panas. Tu bukti dia baling flare nak tunjuk kekuasaan. Kuasa api atok iblis dia dulu yang Allah Taala jadikan. Merah je menyala api tu. Sampailah kat dia punya baju melayu tetap sama warna macam tu. Warna neraka yang dia seru.

Takyah buang masalah nak lawan setan guna jalan politik. Pasal politik tu ilmu firaun. Bukan ilmu yang Allah Taala turun. Ilmu iblis menyesatkan hawa. Menghasut hawa nak merintah dunia. Tu pasal rosmah tu kuat dia punya tipudaya. Sebab dek iblislah yang menasihat dia.

Jibi pulak jadi setan menjalan kerja. Menghasut orang membenci orang tua. Dia sendiri mengajar budak2 tak hormat orang lama. Pasal raja yang dia pegang tu lagi berkuasa. Boleh membodohkan sesama manusia. Memimpin korang jalan ke neraka. Mana dia bukti islam dalam kau punya negara? Islam apa bawak ke neraka?


Anonymous said...

Maka sepatutnya ada di antara umat yang telah dibinasakan dahulu daripada haji hadi awang itu,

orang-orang yang berkelebihan akal fikiran yang melarang kaumnya najib razak dan kawan2 dari perbuatan-perbuatan jahat di muka bumi tetapi sayang!

Tidak ada yang melarang melainkan sedikit sahaja,

iaitu orang-orang yang Kami telah selamatkan di antara mereka.

Dan haji hadi pas yang tidak melarang itu telah menitik beratkan segala kemewahan yang diberikan kepada mereka dan menjadilah haji hadi pun sama orang-orang yang berdosa.

(Hud 11:116)

Dan Allah Taala tidak sekali-kali hendak membinasakan mana-mana negeri dengan sebab kezaliman penduduknya, selagi mereka sentiasa memperbaiki keadaan sesama sendiri.

Dan kalaulah Allah menghendaki,

tentulah Ia menjadikan umat manusia semuanya menurut agama yang satu.

(Tetapi Ia tidak berbuat demikian) dan kerana itulah mereka terus-menerus berselisihan.

Anonymous said...

Bodoh jihadi dengan jibi sama je bangang dia 2 2 sekali. Tak banyak perbezaan yang kita lihat. Satu lebai satu pengkhianat. Kami satu hati menjahanamkan islam dalam malaysia. Mengubah perlembagaan islam jadi ahli sunnah wal jamaah. Menggunakan Alquran ke jalan salah.

Apa beza memali dengan polis mati kat lahad datu? Apa pulak perasaan inspektor tu punya balu? Laki kena pancung kepala buang ke laut. Zaman jibi razak perkara ni berlaku. Kenapa benda ni korang tak sebut? Apsal semua jadi penakut? Duit punya pasal jadi berat sebelah. Salah jibi kau boleh terima, salah mahathir kau hina saja. Mana datang negara islam yang kau kata?

Tu bukti haji hadi pun sama kapior sebenarnya. Cakap je membangun bersama islam, tapi dia pun 2 x 5 nak senang dunia. Jual je hukum Allah Taala tu tak kira tempat. Budak2 PAS bodoh kau bolehlah kau bangangkan. Dengan Allah Taala tak semudah tu kau nak perdayakan.

Ini sebab kenapa Allah Taala tak suka main politik. Hidup orang politik ni menipu dan berpura2 je sepanjang masa. Bangun tidur sentiasa pikir ayat dan strategi nak menipu manusia. Semata mata nak kejar dunia. Itu beza kita orang islam ada agama dengan kapir jihadi yang tak paham bahasa. Perangai yakjud makjud otak bebal gila kuasa.

Malaikat memang tak cakap projek railway ecrl tu akan merugikan negara. Yang rugi korang pengkhianat melayu masuk neraka. Iyalah hari jumaat ceramah kat masjid jual ayat Alquran. Sambil tu dia jadi broker PAS jual emas tanah melayu pada china kat kelantan. Hari2 orang ramai tertipu ingat dia lebai, rupanya dialah lebai berperangai setan. Menipu manusia untuk kekayaan. RPK bolehlah haji bodohkan mencium tangan. Kami orang muda tak semudah tu jihadi nak akalkan.

Tu pasal Allah Taala sebut yakjud makjud tu kaum, bangsa manusia. Bangsa yang bergabung antara benua. Benua china dan nusantara. Mencampurkan dosa jugak pahala. Menggabungkan kebenaran dan kesalahan. Diorang adunkan bersama menjadi kerosakan. Itu yang jadi hancur rosak segala pedoman. Dia bakar terus naskhah Alquran.

Sebab dia panas dengar Allah Taala punya perkataan. Menghalang nafsu dia menjadi binatang. Binatang yang sentiasa memburu dunia kesenangan. Hanya muka nampak macam manusia Allah Taala jadikan. Roh tak babi, anjing, keldai, tapir, kalau jenis teruk sikit badak hyppo berendam air.

Tu lah roh umno yang jibi sebut. Perjuangan babi memburu dunia. Memakan yang haram setiap masa. Sehari tak makan gatal tekak dia. Dah biasa makan dari kecik sampai dewasa. Sampai hari ni tak berubah perangai lama. Sentiasa nak buat jahat je menipu manusia. Tamak kuasa dan gila harta. Ni lah sebenar orang gila dan miskin merempat dalam dunia.

Itu pasal kita melayu ni selalu dididik berpegang agama. Supaya kita menjadi manusia. Manusia yang tau menimbang benar dan salah. Menjadikan hidup kita lebih berfaedah. Diterima Allah Taala dunia akhirat. Sebagai insan yang mendapat berkat. Yang boleh menerima segala hakikat. Hakikat kebenaran yang Allah Taala ajar. Bukan dunia ni yang kita nak kena kejar.

Itu beza kita melayu dengan china ahbing. Pandai melayu tak sama dengan pandai china. Bodoh china pun tak sama dengan bodoh melayu. Ada sebab Allah Taala buat macam tu. Sebab Dia mau orang ramai tau. Yang Allah Taala ni bijak mencipta sesuatu.

Dari bodoh sampai ke pandai. Dari miskin hinggalah kaya semua sempurna Dia yang cipta. Rezeki yang kau curik dalam tanah melayu ni Dia yang punya. Jangan kau perasanlah kau cina kaya. Kalau betul kau kaya kau tak datang negara orang naik tongkang nak buat harta. Serupa rohingya je kalau nak ikut kau punya cara. Mesti hidup kau dulu susah merempat kat negara china. Hari2 kena tindas dengan cukai yang potong kepala. Cukai king Manchu yang tamak haloba.

Itulah sejarah bangsa korang yang kau malu nak baca. Hari ni dah senang orang melayu nak dikutuknya. Tak sedar diri bila dah kaya. Dah lak mengaut hasil negara orang, dengan kita pulak nak difitnahnya.

Anonymous said...

Apa class yang kau ada? Cuma rasa duit kau banyak kau boleh beli tanah2 melayu. Membeli tanah jalan menipu. Last sekali dia tak sedar dia kena bakar dalam pendiang. Masuk keranda orang pun dah tak sayang. Hanya jadi cerita saja untuk dikenang.

Kisah lanun yang banyak dosa. Menipu melayu nak senang dunia. Akhirat memang pastilah kau sampai neraka. Bangkit semula menjadi haiwan. Ikut dari apa yang kau makan. Kalau dah hari2 makan harta bumi orang melayu dah tentulah kau bangkit jadi babi hutan. Menyondol je keje mencarik makan. Duduklah kau menghabiskan reincarnation kau kat dalam hutan. Cariklah sangat dunia yang kau idamkan. Allah Taala suruh datang sini cari pedoman. Kau sondollah semua apa kau suka. Dah jadi babi tak kenal siapa. Sebagai balasan dan azab seksa.

Ini cerita yang kita tau dari Alquran. Kisah manusia keliru dalam kehidupan. Bagi dia dunia ni lah tempat menilai kejayaan. Mencari kuasa dan kesenangan. Menindas dan mengenakan sesama manusia nak jaga bangsa. Seolah2 bangsa dia saja yang bertahap mulia. Lebih pandai dan mahir meniaga. Ada class tersendiri merata dunia. Sedang finishing masuk neraka. Kena bakar dan masuk keranda.

Ada sebab Allah Taala pisahkan tempat bangsa manusia. Supaya setengah manusia tu tak rosak dengan budaya. Budaya china lain tak sama dengan melayu asia tenggara. Tak boleh campur sebenarnya. Bila bercampur dia akan jadi rosak hancur binasa. Tu semua umno bodoh dululah punya keje. Pegi jual kerakyatan kepada china. Bawak masuk diorang secara berleluasa. Hari ni melayu terimalah akibat padahnya. Bukan senang nak betulkan kesilapan dulu. Tunggu binasa je lah kau 2 bangsa cina melayu.

Yakjud tu china, makjud tu melayu. Bila dia bergabung bersatu buat bencana. Takde tembok yang boleh halang kejahatan dia. Pasal nafsu kebinatangan dia tu kuat nak kejar dunia. Dia tak pedulik nak jadi apa. Tu yang hancur bumi ni dulu diorang punya keje. Ahli neraka yang menguasai manusia. Ini maksud dia roh neraka yang bangkit dari kubur nak bermaharajalela.

Turun dari tempat tinggi gunung berapi kat indon sana. Bila dia dapat menguasai sifat bangsa dia semula. Maka berlakulah kerosakan dalam dunia. Kalau dah rosak kau tunggu je lah nak binasa. Tak payahlah kau bangga kau bangsa apa. Bangsa neraka ni perangai sama je. Buat dosa, kemusnahan, berbunuhan, mencuri, menipu, menyamun semua dia usahakan. Baru keluar api nerakalah katakan. Mana reti nak duduk diam. Baru keluar azab menanggung kesakitan.

Bukti ni semua Allah Taala tunjukkan. Sebagai benar segala kenyataan. SumpahKu yang benar, yang benar Aku nyatakan. Allah Taala cerita dalam Alquran. Kau cina, melayu, india taknak percaya bukan Dia punya urusan. Dia hanya cerita kisah kebenaran. Dia tak pernah rugi kalau najib, jihadi taknak beriman. Pasal Allah Taala tau ke neraka jugak peginya mereka punya kesudahan. Sebagai tanda Dia yang Awal Dia yang Akhir dalam segala kehidupan.

Anonymous said...

Bertanyalah kepada orang-orang musyrik itu):

"Siapakah yang memberi rezeki kepada kamu dari langit dan bumi?"

Terangkanlah jawabnya:

"Ialah Allah; dan sesungguhnya (tiap-tiap satu golongan),

sama ada golongan kami ahli tauhid atau golongan kamu ahli syirik -

(tidak sunyi daripada salah satu dari dua keadaan):

keadaan tetapnya di atas hidayah petunjuk atau tenggelamnya dalam kesesatan yang jelas nyata ".

(Saba' 34:24)

"Kamu cina tidak akan bertanggungjawab tentang kesalahan yang kami melayu lakukan,

dan kami melayu pulak tidak akan bertanggungjawab tentang apa yang kamu cina kerjakan".

Anonymous said...

"Pergilah kepada Firaun, sesungguhnya ia telah melampaui batas (dalam kekufuran dan kezalimannya);

(An-Naazi'aat 79:17)

"Serta katakanlah kepada mereka semua: `Adakah engkau suka hendak mensucikan dirimu (dari kekufuran)?

`Dan mahukah, aku tunjuk kepadamu jalan mengenal Allah Taala?

supaya engkau merasa takut (melanggar perintahNya)? ' "

Anonymous said...

Bagi korang politician manusia2 perasan dan gila kuasa ni dipanggil diktator. Pada Allah Taala pulak term yang Dia pakai bukan diktator, firaun. Firaun ada banyak jenis, firaun jantan, firaun pondan, firaun perempuan semua ada. Matlamat sama nak merintah dunia nak jadi kaya.

Buat hukum ciptaan sendiri supaya manusia tunduk pada perintah dan fatwa bangang mufti2 dia. Apa Allah Taala baca dalam quran hafal saja, hukum dan kepercayaan serah kat dia. Firaun bebal yang banyak kuasa.

Asal firaun ni dulu orang yang tau agama. Taurat Injil tu dia fasih baca. Lama kelamaan dia tengok ayat2 wahyu Allah Taala ni boleh diperguna. Untuk menyihir umat manusia. Dia ubah sikit demi sikit isikandung kitab2 Allah. Dia olah jalan cerita, dia seleweng hukum agama. Kemudian bawak pulak ke jalan memerintah dunia.

Firaun nampak ada peluang untuk buat kekayaan dengan menjual dan meniaga hukum2 yang Allah Taala reka. Kalau betul cara boleh maju sesuatu negara bila dah ubah ilmu Alquran. Senang dapat hasil lumayan.

Maka firaun susunlah memanda menteri dan para ulamak palsu yang dia bayar. Tujuan dia untuk menyebarkan sihir2 palsu dan hadis rekaan. Dia buat fitnah cakap ini semua firman tuhan. Tuhan mana dia tak nyatakan, hanya dia suruh korang taat dia punya pedoman. Pedoman kitab2 hadis mazhab sesat mengikut setan. Ulamak salah fool soleh kepala ayah dia ajarkan. Jangan tak ikut, nanti dia tuduh kau ekstremis penaja keganasan. Sedang dia punya bodoh dia taknak fikirkan. Suka sangat telan komisen haram masuk ke badan. Tu yang bodoh nak jadi tuhan.

Firaun ni walaupun dia jenis yang tau agama, boleh baca quran. Hantar orang pegi Madinah mengaji agama namun dia sebenar tak kenal diri. Dia taktau dari apa dia diciptakan. Yang dia tau dia ingat dia tu keturunan terpilih dilantik tuhan. Allah Taala kena pelihara dia punya keselamatan. Konon2 dia jaga agama islam di dalam Malaysia. Nak taknak Allah Taala yang kena dengar perintah dia. Dia berkuasa umpama raja. Semua orang ikut cakap dia. Allah Taala pun samalah kena ikut macam manusia. Kalau nampak firaun buat salah pejamkan mata. Lama2 dosa kesalahan tu akan hilang lenyap dengan sendirinya.

Ni bodoh cara firaun melayu berpikir. Dia ingat apa dia buat semuanya betul. Semua baik jangan prasangka. Pilihan tuhan ni atas dunia. Menjaga agama mendaulatkan negara. Sampai kering empangan kat negeri dia. Kering kemarau dia tak sedar dia punya dosa. Bila Allah Taala dah selamatkan dia buat2 lupa. Ini semua konon berkat dari dia yang jadi penguasa. Allah Taala dah tolong korang semua.

Kau firaun semua telan. Jenis hidup kau mana ada pedoman. Halal haram semua kau makan. Mana kau nak beza dosa dan kesalahan. Dia ikut fahaman confusious yingyang dalam kehidupan. Mencampurkan kejahatan dengan kebaikan. Lama2 dia tak sedar dia dah jadi setan. Memperdaya manusia mengubah pedoman. Alasannya dia tak ganas membunuh orang. Dia hanya memimpin manusia menuju kesesatan. Tak salahkan perbuatan beta?

Allah Taala mana pernah lantik para nabi menjadi raja. Dia suruh peringatkan saja umat manusia. Tentang hari perhimpunan yang nak menjelang tiba. Di padang masyar tempat bersemuka. Menghitung segala dosa pahala. Yang korang dah kumpul sekian lama. Bodoh dah lama hidup pun tak paham bahasa. Suka melanggar hukum agama. Halal haram taktau nak beza. Semua belasah nak cepat kaya.

Ini tanda korang firaun setan sebenarnya. Tak boleh terima nasihat Alquran yang Dia baca. Kau rasa diri kau tu maha mulia. Kau punya hina kau taknak baca. Minum todi makan rasuah macam orang gila. Gila tamak mengejar dunia.

Anonymous said...

Lalu Firaun mendustakan Alquran dan menderhaka kepada Allah Taala

(An-Naazi'aat 79:21)

Kemudian ia berpaling ingkar sambil menjalankan usahanya menentang.

Lalu ia menghimpunkan orang-orangnya dan menyeru, -

Dengan berkata: "Akulah tuhan kamu, yang tertinggi".

Maka Allah menyeksa Firaun di akhirat dan di dunia ini, dengan azab yang menakutkan sesiapa yang mengetahui.

Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi pelajaran yang mendatangkan iktibar bagi orang-orang yang takut (melanggar perintah Allah).

(Wahai golongan yang ingkarkan kebangkitan hidup semula!)

Kau ke yang sukar diciptakan atau langit?

Maka apabila datang hari yang bencananya amat besar, -

Iaitu hari manusia akan mengingati apa yang telah diusahakannya, -

Dan neraka diperlihatkan kepada sesiapa sahaja yang dapat melihatnya, -

Maka (dapatlah masing-masing mengetahui kesudahannya); adapun orang yang melampau

Serta ia mengutamakan kehidupan dunia semata-mata,

Maka sesungguhnya neraka Jahanamlah tempat kediamannya

Anonymous said...

Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Ibrahim, ketika ia berkata kepada kaumnya:

"Sembahlah kamu akan Allah dan bertaqwalah kepadaNya;

yang demikian itu adalah baik bagi kamu jika kamu tahu (membezakan yang baik dengan yang buruk).

"Kamu hanyalah menyembah berhala-berhala yang diperbuat oleh orang,

tidak menyembah Allah yang mencipta segala-galanya,

dan kamu hanya mengadakan penyembahan yang dusta.

Sesungguhnya tuhan2 firaun yang kamu sembah yang lain dari Allah itu, tidak berkuasa memberi rezeki kepada kamu;

oleh itu carilah rezeki dari sisi Allah Taala,

dan sembahlah akan Dia, serta bersyukurlah kepadaNya bukan pada tangan Zahid Midi yang bagi rezki

(ingatlah), kepada Allah jualah kamu akan dikembalikan.

(Al-'Ankabuut 29:17)

Anonymous said...

Firaun perasan ni selalu rasa diri dia pemberi rezeki pada umat melayu ni. Berkat hasil usaha parti dialah orang melayu boleh makan bersuap nasi. Apa dia bodoh sangat tak berpikir yang sebelum zaman UMNO ada lagi orang melayu dah pandai bersawah padi. Setakat turun laut tangkap ikan tu perkara biasa orang melayu buat hari2. Makan minum semua ok cukup sejak zaman dulu lagi melayu dah makan nasi.

UMNO ada dengan takde sama je nasi tu memang melayu punya makanan ruji. Janganlah jobor sangat macam rezeki atas dunia Allah Taala kurnia ni pemimpin UMNO yang bagi. Ni tanda dia munafik musyrik menduakan kekuasaan Allah Taala tanpa dia sedari. Sombong megah bangga diri. Perasan diri macam raja sekalian manusia dalam tanah melayu ni. Anak cucu dia je nak hidup senang, anak cucu orang lain dia biar dan arah2 sesuka hati. Taat kat dia tak berbelah bagi.

Orang lain mencurik makan rasuah kena tangkap, dia ok lepas bebas tanpa diadili. Allah Taala jangan bagi tau rakyat jelata berapa banyak hasil emas, balak dah kami curi dari tanah melayu ni. Nanti dah sampai neraka kami cerita depan2 cara gentleman dengan Allah Taala sendiri. Dunia Allah Taala tolong cover perbuatan jahat kami. Malulah kami orang tau kami lanun menyamar mencari rezeki.

Sejarah raja2 tanah melayu ni diorang bukan jenis memerintah dan mengarah orang. Jauh sekali nak berkomplot dengan taukeh cina nak hidup senang. Takde pun raja2 melayu dulu mengaut hasil bumi makan sorang. Rakyat bercucuk tanam dapat hasil dia serahlah sikit pada raja. Atas ikhlas sesama manusia. Bukannya dia paw duit melayu semua. Ambik cukai atas kepala. Raja british lain tak sama dengan melayu. Memang banyaklah beza kalau korang nak tau.

Raja melayu dulu hanya mengadili. Menguruskan kehidupan manusia setiap hari. Menjalankan hukum yang Allah Taala bagi. Allah Taala baca hukum, dia tukang laksana pada hamba melayu. Supaya melayu tak berselisih faham. Tak bersengketa sesama sendiri. Hidup aman damai secara harmoni. Berlaku masalah raja sendiri baca hukum pada umat manusia, tak pernah pakai pun khidmat mufti. Kau selesaikanlah cara baik mengikut Alquran. Memang dari zaman melayu lama dulu Alquran menjadi perlembagaan. Tak banyak masalah pun dalam kehidupan.

Bila masuk penjajah datang sini dia nak ubah sistem melayu ni. Guna acuan mereka sendiri. Samada republik atau demokrasi. Gunakan khidmat lanun buat huru hara. Biar tanah melayu porak peranda. Paksa melayu ikut sistem yang dia reka. Pedoman Allah Taala dia bawak lari. Nak mengambik ilmu melayu untuk dipelajari. Maka dibawaklah manuskrip2 ilmu Alquran melayu keluar negeri. Tinggalkanlah kitab2 bodoh pada korang untuk dibaca. Hidup2 melayu kena tipu sampai sekarang. Biar melayu jadi mundur kena temberang.

Ni serba sikit sejarah kerajaan melayu yang Allah Taala tau. Kalau kau nak detail pun Dia boleh baca. Cukuplah sikit Dia bagi untuk kau berpikir. Supaya korang jangan tertipu dengan orang kapir. Orang kapir ni kerja nak memperdaya manusia. Supaya manusia sesat mengikut dia. Berjemaah bersama masuk neraka. Bersatu hati melayu semua.

Macam ni lah sihir melayu sekarang. Menggunakan hashtag dan juga slogan. Mengajak manusia menuju kesesatan. Bila pedoman dia dah hilangkan. Kau ikutlah pedoman fulamak dia. Pakar fitnah mereka cerita. Cerita bangang pasal agama. Dia cakap kat kita Allah Taala yang kata. Allah Taala mana pernah bayar pendita. Kau iyalah nak menipu orang buat macam tu. Supaya manusia taat selalu.

Tu Allah Taala pesan hati2 dengan tuhan melayu. Muka nampak baik sebenar penipu. Menggunakan sihir simpulan bahasa memperdaya manusia. Dengan harapan tak hilang harta. Takut hidup melarat atas dunia. Hari2 merempat macam penagih. Kat Alam Akhirat mana ada rumah PENGASIH. Dunia ya lah kau terpelihara. Dikelilingi kekayaan yang kau tak pernah usaha. Semua sub bagi kat china. Dia ambik emas je bertrailer2.

Takpelah, kalau betul kau nak jawap Allah Taala tunggu je.


Bila kau nak datang masuk neraka?


Allah Taala gentle je tunggu kau sampai sana. Kalau betullah kau nak bertanding sapa lagi power.

Anonymous said...

Apa bodohlah korang ni. Cara mengaum nampak macam rimau hutan yang berani jawap soalan. Rupanya lemah akal fikiran. Hanya menampakkan tingkahlaku kau yang sebenar rimau manja yang duduk kandang. Hari2 kena baby shower pakai getah paip dengan orang. Aummm....meowmeow nak tunjuk garang. Pi la mabok rimau pondan.

Allah Taala ajak masuk neraka tak berani pulak. Duk tulis firman dalam FB je nak ajak borak. Ingatkan ye lah padu sangat kau punya serangan. Rupanya hanya sekadar rimau kampung main di taman. Berenang renang ke tepian. Meroyan royan menghasut manusia nak dapat sokongan.

Kalau korang nak tau jalan ke neraka Allah Taala boleh tunjukkan. Senang je tu Allah Taala ada pengalaman. Mula2 kau bukak bisnes stesen minyak cari pendapatan. Lepas tu dah dapat duit banyak kau buat modal beli syabu mengembangkan perniagaan. Separuh kau pakai buat hisap bersendirian. Bubuh atas dapur shisha asap dia kau telan. Bila dah cautut, gigi kacip kau mulalah layan. Mudah2an kau kuat bertenaga berhari harian. Sampai masa syabu yang kau hisap tu akan makan badan. Hancur kau punya sifat dalam sampai kau tak perasan. Makan kau punya hati menjadi kerosakan.

Sahlah kau mati bunuh diri membinasakan alam. Tak menghargai dan mensyukuri nikmat kesihatan yang Allah Taala berikan. Akhirat akhir hayat sampailah ke alam neraka yang kau impikan. Di situlah baru kau tau apa keputusan. Samada kau yang lemah atau Allah Taala sendiri yang kuat dan berkuasa mengadili kesalahan.

Dunia memanglah kau lepas siap buat masjid untuk polis kau dirikan. Supaya manusia taktau yang kau buat dosa dengan harta benda curik yang kau makan. Sini Allah Taala dah menang 1-0 kalau kau perasan. Tu yang Dia sanggup tunggu korang mati sorang sorang untuk terima pembalasan. Perangai bodoh tak habis2 cinta dunia mencari kesenangan. Perasan diri power banyak duit dia dah capai kemenangan.

Allah Taala punya game halus tak sama macam kau punya perhitungan. Dia laksana satu persatu tanpa kau sedar kau akan dapat kebinasaan. Mati memanglah binasa, tak kekal lama hidup dunia. Kau dah mati Dia azablah kau cukup2 sampai kau hancur. Tu sebab dia tunggu kau datang jawap soalan kat dalam kubur.

Kata gentleman, kenalah hadap sorang2 berdepan dengan Allah Taala. Setakat dunia kau ramai bala tentera nak buat apa. Itu bukan gentleman itu strategi bapok namanya. Nak gaduh dengan Allah Taala panggil kawan. Dia sorang otak lemah takleh berpikir menghadapi serangan.

Kau perang dengan Allah Taala tak sama macam kau perang dengan umat manusia. Takkan kau nak suruh Allah Taala bertinju dengan kau, memang tak suailah dengan Dia. Jadi Dia bagilah kau tempoh sampai umur kau habis. Dah cukup masa Dia hentaklah kau cukup2. Kau pun tak malu kena azab seksa. Bukan ada rakyat tau pun kau kena seksa macamana.

Kalau kau nak tau camana adik beradik, tok nek moyang kau kena azab Allah Taala boleh bagitau camana. Semua dah sampai neraka menikmati azab yang dia usaha. Masa hidup bodoh tak kenal diri tamakkan dunia.

Menipu orang, mengambil hasil tanah melayu, menjual agama dan tanahair. Jual kat orang asing nak kayakan diri. Dia taktau hari ni hasilnya hidup dia dimamah api. Menggunakan Alquran menjadi sihir. Mengubah Alquran nak memerintah dunia. Menyeleweng agama nak jadi kaya. Makan yang haram sepanjang masa.

Itu keputusan anak cucu korang sampai bila bila. Gagal, bodoh, lemah dalam pertimbangan. Taktau membezakan kebenaran dan kesalahan. Halal haram semua kau telan. Masuk je lah semua sekali dalam neraka apa nak susahkan. Allah Taala ada kuasa apa nak heran. Syabas atas segala kemenangan. Akhirnya kau dapat julang api neraka yang kau impikan. Tahniah well done.



Anonymous said...

Dan kepada pengikut setia "Madnajib" Kami utuskan saudara mereka berkata:

"Wahai Melayu! Sembahlah kamu akan Allah!

(Sebenarnya) tidak ada yang berHak sesungguhnya Allah.

Dan janganlah kamu mengurangi sukatan dan timbangan.

Sesungguhnya aku melihat kamu berada dalam kemewahan;

dan sesungguhnya aku bimbang, kamu akan ditimpa azab hari yang meliputi.

Dan wahai tuhan2 Melayu!

Sempurnakanlah sukatan dan timbangan dengan adil dan janganlah kamu kurangkan manusia akan benda-benda yang menjadi haknya,

dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi.

Limpah kurnia Allah kepada kamu lebih baik bagi kamu (daripada yang kamu ambil secara haram itu),

jika betul kamu orang-orang yang beriman.

Dan aku bukanlah orang yang menjaga dan mengawas perbuatan dosa kamu".

Anonymous said...

Peringatan Allah Taala tak sama langsung dengan konsep dakwah palsu yang haji hadi lakukan. Curi ayat2 Alquran Allah Taala jual kat melayu nak jadi ulamak perasan. Supaya manusia menganggap diri dia guru agama yang memberi ilmu pelajaran.

Yang sebenarnya jihadi lah Samiri Dajjal yang Allah Taala maksudkan. Dia ambik cerita2 Alquran yang Allah Taala baca untuk bawak jalan kesesatan. Nak tolong jiblis dia punya kawan.

Sejarah samiri dajjal dulu samalah macam haji. Orang yang tau agama mengikut nabi. Tapi dia memang jumpalah nabi Musa tu depan2. Bukan jenis baca kitab ulamak2 ahli sunnah yang macam haji bacakan. Menipu melayu dengan serban. Ingatkan ya lah dia lebai PAS yang mengamal islam. Penipu rupanya dialah manusia berjiwa syaitan.

Samiri dengan haji memang sebijiklah perangai dia. Mengambik jejak2 rasul menyesatkan manusia. Dia ambik segala ilmu nabi Musa tu menjadi sihir. Dia cipta satu patung anak lembu sebagai sembahan. Kemudian dia bacakan ilmu nabi Musa menjadi sihir pada patung tu untuk dihidupkan. Supaya pengikut Musa sembah anak lembu tu dalam hidup seharian. Mendustakan petunjuk Allah Taala yang bagi pedoman.

Hari ni jihadi lah penyambung ajaran Samiri. Menyesatkan manusia dengan Alquran. Alquran Rasul yang Allah Taala berikan. Dia sihirkan melayu dengan kitab2 ulamak sesat dia menjadi pedoman. Hari2 melayu ikut tanpa bantahan. Kalau kau bantah dia tuduh kau sesat, liberal, anti hadis tak mengikut Alquran. Dia jual ayat2 Quran takpe takde dosa kesalahan. Allah Taala dengan para ulamak PAS OK dah jadi kawan.

Semua hukum Allah Taala lebai PAS bebas buat meniaga mencari keuntungan. Buat je apa kau nak sekolah pondok, rumah ngaji, kilang cetak quran, badal haji, zakat, tabung haji semua boleh usaha asalkan memberi pulangan. Yang penting hidup dunia ni senang mewah. Kami lebai2 melayu dah lama hidup susah. Inilah masanya menjual agama mendapat faedah.

Haji hadilah kaum paling bahaya Allah Taala jadikan. Kaum perosak bangsa dan hukum agama islam yang Allah Taala perintahkan. Dia ubah, jual, seleweng hukum2 dalam agama menjadi perniagaan. Menjadikan melayu sesat tanpa pedoman. Dah pedoman semua budak tarekat Ahli Sunnah haji bakar habis dimusnahkan. Diorang cetak quran baru untuk meniaga seluruh ASEAN. Dapat untung masuk poket diorang menambah pendapatan.

Pada haji, jibi, zahid, wajdi, jamil ni semualah kaum yang Allah Taala panggil puak bergabung. Dari dajjal, yakjud makjud, setan, jin, iblis, manusia digabungkan menjadi satu. Satu puak yang menjalankan kerosakan. Pada agama Islam Allah Taala yang telah sempurna. HAsil dari kreativiti dan inovasi yang diorang reka. Nak memerintah umat melayu dengan agama. Memaksa melayu mentaati hukum dah khalifah penipu.

Betul ke haji cakap melayu hari ni bersama islam? Tak ramai pun yang islam zaman sekarang. Semua munafik musyrik menduakan Allah Taala. Berpura2 islam dan tau agama. Alquran memanglah kau fasih baca. Tapi hukum Najib jugak yang korang puja. Mengangkat ringgit menjadi raja. Melanggar perintah dan larangan agama.

Kalau dah pasti haji kapir dah tentu tak selamatkan? Mana tak kapir mengaku diri nak jadi nabi ulamak utusan tuhan. Membaca Alquran mengajar kesesatan. Pada haji hadi awang marang lah Allah Taala nyatakan segala jawapan. Pada soalan lalu yang haji gagal berikan.

Anonymous said...

Patutlah hangus hotel terbakar kat Mekah. Rupanya kat sini ada sekor dajjal melayu baca sunnah palsu pada jemaah. Bangang punya haji hadi, betullah kau ni fulamak yang taktau agama. Kau main sebut je ji kan orang dulu tawaf telanjang. Apa punya bodohlah kau mengaji agama tapi tak paham.

Ji, yang buat tawaf telanjang tu orang hari ni. Kaum ahli punnah wal jamaah macam haji hadi. Pakai tuala putih tak pakai spendar menunaikan haji. Naik bas ramai2 turun arafah tak pakai spendar bawak bini. Kalah orang putih lepak pantai dekat Miami. Ada ke buat amal ibadah pakai sari tak jahit benang.

Memang sahlah haji hadi ni naib presiden ulamak dunya kepala bangang. Main sabda je kat orang benda yang dia taktau. Pura2 pada manusia dia seorang ulamak berilmu. Kau sendiri pun haji marlboro otak penipu. Camana pulak kau nak doa kat orang dapat haji mabrur?

Nabi Ibrahim dulu seru manusia mentauhidkan Allah Taala. Rasul najib kau hari ni seru melayu suruh doa untuk dia. Doa menang pilihanraya. Korang tolong mintak dengan Allah Taala firaun najib nak kekalkan kuasa. Kalah nanti susah, ramai orang nak dakwa dia.

Lakibini kuat mencuri duit negara dan sumber bumi. Orang lain 55 sen pun dia suruh bayar. Pada family dia semua free. Sign je bajet bagus dari ofis perdana menteri. Semua lulus takde bantahan dari kabinet dia sendiri.

Ini halus mainan firaun melayu nama madjibi. Nampak macam baik, tapi belakang ada muslihat. Muslihat lanun yang kuat merembat. Ada je sihir dia nak buat. Suruh KJ bodek sultan masuk sukan sea. Bagi sultan menang emas 2 kali. Nanti lepas menang pilihanraya tuanku mesti balas budi.

Jibi dah plan nak rembat minyak, balak, emas, besi. Dulu masa TIA tak dapat buat projek ni. Dah ada 1mdb projek jahat jibi berjalan kembali. Nak rembat hasil bumi terengganu banyak2 satu kali. Bukan suka2 jibi buat ecrl kalau tak menyelam sambil mencuri. Sebagai permulaan kenalah gunakan politik sukan nak bodek sultan. Bukan susah nak baca mainan bangang politik syaitan.

Hati2lah dengan tipudaya sihir jibi razak. Dia ni lakonan nampak cantik, tapi belakang memang perompak. Keturunan lanunlah katakan, bukan mudah nak berubah. Dia akan cipta macam2 cara nak jadi kaya senang dunia. Dia tak pedulik pun apa jadi pada semua rakyat Malaysia. Yang penting dia senang capai matlamat nak jadi hartawan. Salah satu cara guna politik dalam sukan.

Anonymous said...

Setakat menang bola game 2 3 kosong bukan masalah besar bagi dia. Call je bookie2 DAP yang payung jibi masa pilihanraya. Jangan ingat najib umno dia tak kawan dengan DAP. Jibilah umno paling kuat panjat genting ambik sponsor dengan cina. Dalam berita dialah pakar sebar fitnah putar alam. Memainkan persepsi bangang pada semua rakyat jelata. Menggambarkan imej suci macam dia tak makan rasuah. Sebenarnya dialah presiden umno yang paling kuat berpaling tadah.

Depan korang semua ceramah kutuk Dap. Pegi china buat railway sign agreement dengan PKC. Dia lagi kominis dari cina dekat sini. Melayu busuk hati jual hasil negara sendiri. Bersekongkol dengan china jual emas melayu ke luar negeri. Bila orang tanya tak jawap soalan dengan pasti. Tanah2 melayu dia lelong macam atuk dia punya pusaka. Memang patutlah keturunan lanun macam korang ramai2 masuk neraka.

Bodoh punya bangsa, pengkhianat agama, negara, tanahair. Nak senang punya pasal sanggup jual kedaulatan tanahir sendiri pada orang. Lepas tu buat muka taktau malu buat cerita jual temberang. Pendapat dia sorang je betul orang lain semua jahat. Hati dia sorang je wangi minum whiskey banyak sangat. Harum je bau hati dia kalah harum kasturi tangkap hidung punya menyengat. Bau wangian ahli surga mengejar dunia tara ingat. Kalah bau kubur as syakit ustad brahim libya pujaan haji.

Hari ni jemaah yang kau hantar sponsor by 1mdb tu lah sebenar jemaah haji buat maksiat. Guna duit kotor buat haji nak mintak berkat. Dia buat maksiat halus menduakan Allah Taala tak ikut syariat. Dia pegi haji mengikut seruan firaun melayu yang Allah laknat. Korang tak pikir pun halal haram masuk Mekah nak beribadat. Tu yang Dia cuci balik ruang kaabah tu dengan hujan lebat. Najib hantar najis masuk dalam rumah Allah.

Kau nak menang undi itu kau punya hal Allah Taala taknak tolong. Kau tu penyamun penipu hati jahat kuat sombong. Ada je sihir kau nak buat menipu Allah Taala dan umat melayu. Hari ni kau hantar orang buat haji jalan menipu. Curi duit negara buat amal jual agama. Kau gunakan agama Allah Taala supaya manusia taat kat dia. Bangang punya lanun jibi takde otak tak reti mengira.

Dia taktau nak beza mana dosa mana pahala. Dia ingat apa dia buat tu semua baik hantar orang pegi haji sebagai penaja. Pegi haji harap balasan nak menang pilihanraya dekat Malaysia. Kau ingat Mekah ni bapak kau punya rumah zaman nabi Ibrahim dulu dia tolong bina? Kau rumah pr1ma pun tak habis buat duit kau songlap satu keluarga.

Pegi melencong ada duit, buat rumah melayu duit taktau pegi mana. Selalu bagi alasan minyak turun di pasaran dunia. Duit minyak petrol, sawit jibi dah banyak kelepet beratus juta. Isa dah kena tangkap hanya jibi sorang lepas. Sahak dah meninggal lepas raya. Kroni penyamun umno tua ni dah nak pupus sebenarnya dalam malaysia. Tinggal lagi berapa kerat je yang belum kena tangkap masuk penjara.




Anonymous said...

Cukup cukuplah ji membodohkan diri sendiri. Haji ni macam kemaruk pulak kita tengok tunjuk bangang hari2. Setiap hari ada je cetusan idea bingai keluar dari tempurung serban haji. Tak buat fitnah islam, mesti buat cerita bodek nak back up jibi.

Perhambaan memang dah takde lagi. Allah taala pun tak menghambakan sesiapa termasuk manusia. Buat apa dia nak hambakan kami, Dia bukannya jenis suka membuli, mengarah orang sesuka hati. Dia bagi perintah tu untuk kau taat apa Dia cakap untuk keselamatan kesejahteraan diri kau sendiri. Kalau kau tak taat Dia tak rugi. Neraka tu memang Dia cipta untuk kau jugak masuk sana nanti. Atas dosa kejahatan yang kau buat dengan rela hati.

Allah taala tegah dan larang je supaya kau selamat di kemudian hari. Takde ertikata perhambaan antara Allah Taala dengan manusia. Manusia bebas memilih syurga neraka. Cukup dengan amal perbuatan kau Dia menilai semua perkara. Hak keputusan di tangan Dia.

Bukan RUU355 haji yang mesti diguna. RUU355 haji bangang tak cukup sempurna. Hukum tak seimbang nak cari wang. Nak bayar gaji budak2 tahfis dan lulusan al azhar yang bodoh agama. Supaya diorang boleh jual hadis kitab sesat menyara keluarga. Ini ternyata salah dan melanggar hukum dalam Alquran. Menjual alquran nak carik makan.

Hari ni kita hidup zaman perhambaan. Menghambakan sesama manusia nak pungut wang. Wang yang dipungut pulak guna nak bayar hutang. Hutang madnajib yang melambak lambak. Bodoh jadi menteri kewangan tak reti mengira tambah dan tolak. Kalau bab memboros pandailah pulak.

Shopping beli jet, jewellery, painting, bot mewah semua dia buat. Nak mengawal harga minyak dia takde kuasa. Bab menghabiskan duit petronas serah kat dia. Dia lanun pakar nak buat kerja. Menghabiskan hasil laut seluruh malaysia. Anak bini semua dia belanja. Duit belanja harian orang ramai dia paw nya semua. Ni cara firaunajib menghambakan manusia. Islam wasatiyah apa nama?

Timbulnya kerosakan di darat dan laut semua haji dan jibi punya angkara. Bila jibi haji bakar alquran habis rosak pedoman manusia. Hilang pegangan dan ilmu agama. Haji dan jibi buat tu atas dasar dengki pada Allah Taala yang memerintah manusia. Korang nak manusia taat pada kau pemerintah dunia. Supaya kau mudah mengaut dan menggadai hasil negara.

Macam nik aziz dululah. Nampak baik macam pendita. Tawadduk betul bila bercerita. Siap orang ambik gambar masa semayang. Tapi perangai mengalahkan jembalang. Jadi agen jual balak dan emas negeri Kelantan. Menyamar ulamak berhati syaitan.

Mana tak setan ji bukak lombong emas beratus ekar. Habis tanah orang asli kena tarah. Jakun tu pulak balik yang kena pindah. Bila tokeh china menceroboh daerah. Tu yang nik aziz bangkit semula menjadi ular. Ular agama yang tinggal di semak. Mengaku guru sebenar perompak. Merompak hasil tanah melayu. Habis dia jual cara menipu. Benda ni semua Allah Taala tau.

PAS haji ni parti angkatan syaitan. Pengikut ajaran sesat yang menjana kekayaan. Menjual agama tanpa malu dan segan. Sebijik macam Penganut Ajaran Syiah dari Iran. Situ sebenar tempat haji hadi belajar monopoli agama. Dia bawak masuk fahaman ayatollah dalam Malaysia. Memanipulasi agama nak perintah dunia. Guna alasan Allah Taala yang kata. Ikut sunnah nabi kitab yang dia reka.

Haji tak payah nak menilai islam orang lain. Islam haji pun tak betul nak jadi pemimpin. Habis hukum islam semua haji nak jual. Dari rukun haji sampailah halal. Selagi boleh buat duit semua haji bedal. Haji tak pikir pun betul ke salah. Asalkan dunia haji boleh memerintah. Memerintah melayu ala ayatollah. Taat ke ulamak menjadi imam. Imam jihaadi yang gila kuasa. Nak jadi superior supervisor agama. Macamkan islam makayah haji punya. Ternyata haji hadi ni bodoh punya manusia.



Anonymous said...


Allah mengeluarkan sesuatu yang hidup dari benda yang mati,

dan mengeluarkan benda yang mati dari sesuatu yang hidup,

serta menghidupkan bumi sesudah matinya;

dan sedemikian itulah nik aziz dan jihadi akan dikeluarkan (hidup semula dari kubur).

"Hendaklah kamu menyempurnakan sukatan cupak-gantang, dan janganlah kamu menjadi golongan yang merugikan orang lain.

"Dan timbanglah dengan neraca yang betul timbangannya.

"Dan janganlah kamu mengurangi hak-hak orang ramai,

dan janganlah kamu bermaharajalela melakukan kerosakan di bumi mengutip gst dan kuat mencuri

Kamu telah dilalaikan oleh perbuatan berlumba-lumba untuk mendapat dengan sebanyak-banyaknya (harta benda, anak-pinak pangkat dan pengaruh di kalangan manusia

Sehingga kamu masuk kubur.

Jangan sekali-kali (bersikap demikian)! Kamu akan mengetahui kelak (akibatnya yang buruk semasa hendak mati)!

Sekali lagi (diingatkan): jangan sekali-kali (kamu bersikap demikian)!

Kamu akan mengetahui kelak (akibatnya yang buruk pada hari kiamat)!

Demi sesungguhnya! Kalaulah kamu mengetahui - (apa yang kamu akan hadapi) - dengan pengetahuan yang yakin,

tentulah kamu akan mengerjakan perkara-perkara yang menjadi bekalan kamu untuk hari akhirat

(Ingatlah) demi sesungguhnya! - Kamu akan melihat neraka yang marak

Selepas itu - demi sesungguhnya! -

kamu (wahai orang-orang yang derhaka) akan melihatnya dengan penglihatan yang yakin (semasa kamu dilemparkan ke dalamnya)!

Selain dari itu, sesungguhnya kamu akan ditanya pada hari itu, tentang segala nikmat (yang kamu telah menikmatinya)!

«Oldest ‹Older   1401 – 1432 of 1432   Newer› Newest»