Wednesday, February 24, 2016

Sekilas 52 - Mengapa Mahhaj Wahabi Di Tentang (3) - Mengenai Peminta Dan Pendokong Wahabi

 Bagi siri yang ketiga ini ingin saya kongsikan, kenapa Manhaj Wahabi ini ditolak oleh tuan-tuan guru kita terdahulu. Saya mulakan dengan saya ulangi beberapa perkara. Harap artikel ini dibaca hingga akhir.

1. Manhaj Wahabi adalah satu manhaj yang menggunakan al-Quran dan Hadis semata-mata.

2. Doktrin ini nampaknya bagus tetapi ia akan mengetepikan pandangan ulama-ulama muktabar. Sebab itu akhirnya, doktrin ini akan menolak mazhab.

3. Menolak mazhab bagi orang betul-betul berilmu, yang faham ayat hukum dan hadis hukum, tahu menggunakannya akan menyebabkan seseorang itu terselamat dari tafsiran yang salah.

4. Jika seseorang itu orang awam, yang baru berjinak-jinak dengan agama, akan mendedahkannya tersalah di dalam tafsiran sesuatu hukum. Kadang-kala, baca ayat hukum pun dari buku-buku terjemahan.

5. Walaubagaiman pun, tidak semua orang yang menggunakan kaedah ini adalah orang wahabi. Ada beberapa golongan orang di dalam hal ini.

1. Peminat manhaj (cara) wahabi. Dia bukan wahabi, tetapi peminat manhaj (cara).

Biasanya, ada tiga jenis golongan.

i. Golongan pertama ialah seseroang yang apabila dia belajar agama sampai satu tahap yang tinggi dan sudah faham perjalanan bagaimana sesuatu hukum itu dikeluarkan, mahir ilmu-ilmu alat seperi Bahasa Arab, Qawaid Fiqhiyyah, Usul Fiqh dan lain-lain, maka dia akan berminat dengan manhaj (cara) ini.  

Kebiasaannya, orang yang menjadi peminat manhaj wahabi ialah orang yang bukan dari aliran syariah (hukum hakam). Biasanya dari aliran-aliran lain (Bahasa Arab/ Usuluddin). Tetapi saya tidak menafikan, ada juga sesetengah golongan syariah yang meminati manhaj ini, tetapi bilangannya tidak seramai dari bidang lainnya.

ii. Orang awam yang baru ingin memahami Islam dan berguru dengan cara ini. Ia akan menjadi orang ikut-ikut juga. Orang macam ini, di mana pun, sama. Dia akan mengikut guru yang mengajarnya. Kebetulan, jika guru yang mengajarnya itu berhemah, maka dia akan menjadi orang berhemah. Jika guru itu jenis yang suka memperlecehkan orang lain, maka dia pasti akan terikut dengan cara ini.

iii. golongan ketiga adalah golonga yang kecewa dengan ustaz-ustaz lama ini, yang membawa pendekatan kudus, tidak boleh ditegur, suka marah-marah dan sebagainya. Kita tidak nafikan terdapat kelemahan ustaz-ustaz lama yang kadang-kala pandangannya itu ada kepentingan dan sebagainya. Apabila golongan ketiga ini bertemu dengan ustaz yang boleh membidas, dia tidak jumpa pula ustaz yang betul-betul membimbingnya, maka dia akan menjadi peminat manhaj ini.

Biasanya golongan ini terdiri dari orang terpelajar yang bukan dari aliran agama. Ustaz lama pula tidak membuka ruang untuk bertanya, jadi, perasaan ingin tahu itu meluap-luap dan apabila bertemu dengan peminat manhaj wahabi ini, dia akan berminat.

Golongan pertama boleh terselamat dari kesesatan kerana ia faham dan telah tahu banyak hukum hakam ini. Tetapi golongan kedua dan ketiga, boleh terdedah dengan kesalahan di dalam mentafsir al-Quran dan Hadis. Ini kerana, kaedah yang dibawa ialah, rujuk pada al-Quran dan hadis semata-mata.

Golongan kedua dan ketiga, jika tidak belajar secara sistematik, akan menjadi orang yang tidak berpegang dengan mazhab muktabar, tetapi nanti akan menjadi orang yang berpegang dengan mazhab ustaz yang menjadi rujukannya itu. Ustaz itu yang akan menjadi rujukan hukum baginya. Atau yang membimbangkan, akan menjadi orang yang mentafsir sendiri agama menurut fahamannya.

2. Pemegang Wahabi.
Kenapa ulama-ulama kita ada sampai ada yang berfatwa   mengatakan wahabi bukan dari ahli sunnah wal Jemaah. Ia terjadi apabila doktrin tidak berminat dengan tafsiran ulama muktabar dibawa kepada bab akidah.
Bagi manhaj Wahabi yang hanya menggunakan al-Quran dah hadis, apabila membahaskan ayat-ayat mengenai zat Allah, ia akan menjadikan seseorang itu sampai tahap menjisimkan Allah. Mengatakan Allah itu ada tangan seperti tangan kita, Allah itu duduk seperti duduk kita.

Ia yang membezakannya dengan akidah Ahli Sunnah. Ahli Sunnah tidak menjisimkan Allah. Kerana di dalam Ahli Sunnah, ada pengajian yang menekankan bahawa Allah tidak sama dengan makhluk.

**(bagi kita yang kurang mahir dalam bahasa Arab, boleh rujuk buku I’tikad Ahlisunnah Wal-Jamaah oleh K.H Sirajuddin Abbas)

Di dalam bab akidah, ahli Sunnah telah menggariskan beberapa dasar. Antaranya ialah Allah itu tidak akan sama dengan makhluk

(Dia) Pencipta langit dan bumi. Dia menjadikan bagi kamu dari jenis kamu sendiri pasangan-pasangan dan dari jenis binatang ternak pasangan- pasangan (pula), dijadikan-Nya kamu berkembang biak dengan jalan itu. Tidak ada sesuatupun yang serupa dengan Dia, dan Dia-lah yang Maha Mendengar dan Melihat (surah al-Syura ayat 11)

Jadi, peperangan yang sebenar antara wahabi dengan ahli sunnah bukan sebab qunut atau talkin. Itu hanya bab hukum hakam. Ia terjadi apabila sudah mula membahaskan bab akidah.

Kenapa Kategori Pertama (Peminat Wahabi) Juga Ditentang Di Malaysia?
Kerana, rakyat di Malaysia tidak ramai yang mengetahui apa itu wahabi. Jadi, jika manhaj wahabi disebarkan, ditakuti, bermula dengan hukum hakam, ia akan mula membahaskan bab akidah.

Ini kerana, peminat wahabi akan mendoktrinkan agar kita berpegang dengan al-Quran dan hadis semata-mata. Tidak perlu memakai pandangan ulama dalam mazhab dan sebagainya. Persoalannya, jika seorang itu tidak faham apa makna hadis itu, tafsiran siapa yang akan dipakai? Sudah tentu dia akan merujuk kepada tafisiran sendiri atau ustaznya itu sahaja.

Maka, oleh kerana tafsiran ustaz itu sendiri yang dipakai, ia akan mendedahkan kepada bahaya. Jika ustaz itu memang ilmunya tinggi, tidak menjadi masalah, tetapi, jika ustaz yang mendoktrinkan manhaj (cara) wahabi ini, ilmunya tidak berapa tinggi, ia akan mendedahkan kepadanya kesilapan tafsiran hukum yang kemudian akan diikuti oleh muridnya.

Apa jalan keluarnya ?

Jalan keluarnya, belajar agama perlu berguru dengan manhaj (cara) yang betul. Kita belajar agama bukan untuk tunjuk kita alim. Kita belajar kerana nak menghampirkan diri pada Allah. Bergurulah. Jangan ketepikan tafsiran ulama muktabar di dalam sesuatu hukum.
Belajar dengan manhaj (cara) ahli Sunnah iaitu, hukum itu dikeluarkan dengan melihat kepada al-Quran, hadis, Ijmak ulama dan kias.

Selepas itu, kaedah lain seperti masalih al-Mursalah (melihat kebaikan), sad al-Zara’ik (menghalang keburukan) dan sebagainya.
Jika semata-mata al-Quran dan hadis, ditakuti terdedah dengan kesilapan di dalam mentafsir sesebuah hukum.

Di dalam al-Quran Allah menyatakan bahawa :-
Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (surah an-Nisa ayat 59)

Imam al-Qurtubi ketika menafsirkan ayat ini menyatakan bahawa:-

Dan tidak ada selain ulama’ yang tahu bagaimana untuk balik pada al-Kitab dan al-Sunnah, maka berdasarkan perkara ini, bertanya sesuatu persoalan pada ulama’ itu hukumnya wajib.

Harapan saya
Saya mengharapkan, semua orang di Malaysia ini akan semakin matang di dalam pengajian agama. Tahu al-Quran dan hadis dengan manhaj (cara) yang betul.

Bagi para ustaz, ajar orang ramai juga merujuk kepada kitab-kitab. Buka orang awam untuk perbahasan ilmu.
Bagi ustaz yang gemar pada perbincangan, jaga adab di dalam berbincang dan adab di dalam berselisah pendapat. Jangan pula kita mengatakan, kita sahaja betul dan orang lain salah. Selagi mana ada dalil dan hujjah kita perlu berlapang dada dengan perselisihan ini. Jangan sampai perselisihan dengan emosi menyebabkan masyarakat lagi huru hara.

Bagi masyarakat, perbalahan antara ulama di Malaysia sekarang ini adalah ibarat perbalahan ibu bapa. Jika kita tidak boleh mengikuti dengan baik, bersabar dan tenang. Ketika tengah panas, semua akan saling salah menyalahkan. Doakan yang terbaik untuk semua. Yang penting, akhirnya, biar semua kembali kepada Allah dengan mencari  keredhaannya.

Semoga Allah terus memelihara kita semua dari perkara yang mengundang kemurkaannya, amin…

‘Sekilas Itu Realiti, Realiti Itu Kehidupan”

Al-Fakir Ila Rabbihi
Muhamad bin Abdullah
Seksyen 26  Shah Alam
24 Febuari 2016 jam 8.00 pagi

** dedikasi kepada semua guruku terutama Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Lubuk Tapah Kelantan dan  Ayahanda Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Mohd Said – al-Fatihah-

2,790 comments:

«Oldest   ‹Older   401 – 600 of 2790   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Nak kenal ulamak firaun dengan ulamak tauhid bukan susah. Jangan ingat dia guru pondok dia tu mati sebagai ulamak. Yang mengangkat kau sebagai ulamak anak murid dan pengikut dia, bukan Allah Taala. Tu yang berkerumun orang angkat keranda dia. Pasal hidup dia dunia dulu nak orang angkat diri dia sebagi ulamak.

Kebanyakan tuan guru bertaraf firaun ni bila dia mati mesti ada berlaku banjir besar contoh macam kat Kedah, Kelantan. Nik Aziz sebelum mati Allah hantar banjir besar, Kedah pun sama lepas berlaku je banjir ada lagi sorang guru pondok PAS mati. Tu tanda kau bawak jalan firaun bukan jalan tauhid. Islam bawak jalan memerintah, tapi guna jalan pondok.

Jalan firaun jalan kitab. Orang tauhid tak baca kitab banyak2, pasal susah nak jawap soalan kubur. Jadi kalau korang rasa yang mati tu ulamak kau silaplah. Pasal sekarang dia tak lepas nak jawap soalan dalam kubur. Kalau ada antara anak2 murid pondok dia boleh kumpulkan kitab2 agama yang dia pernah ajar kat pondok dia dulu. Tolonglah pegi hantar kitab2 tauhid tu tepi kubur arwah, malaikat tanya siapa saudaramu? Dijawapnya ahli sunnah saudaraku. Guru tauhid pa benda hang ni? Soalan kubur senang tak boleh jawap.

Anonymous said...

Kau gang ahli sunnah sombong, seolah-olah pada kau je ada ilmu islam Allah Taala ni. Orang lain semua awam tak mampu nak berpikir sehebat ulamak2 kau. Pada kumpulan je yang ada ilmu fikah tulen orang lain takde, itulah tanda orang yang sombong dgn ilmu. Dia nak orang dengar pendapat kitab dia saja.

Camanalah orang awam ni nak percaya dengan ilmu2 sesat yang kau ajar. Nak pakai pakaian yang sesuai masuk baitullah pun kau tak reti. Itu basic fekah je pun. Pakai ihram berpakaian sempurna. Pakailah hensem2, segak pakai baju melayu dengan sampin pun Allah Taala terima, sedaplah sikit tengok, siap seluar dalam. Ini kau yang bodoh taqlid ikut hindu tarekat kau tak sedar. Kau claim ni nabi buat, bengong. Cuba kau tengok sami hindu dgn budha? Sama tak balut kain dia macam kau? Warna je lain. Itu tanda kau suka mengikut ikut. Dah macam buddhist punk kepala gonjeng buat tawaf pun ada.

Kau orang aswj ni takde pedoman, camana kau nak mengajar orang? Sedang kesesatan diri kau sendiri pun kau gagal nak betulkan. Cuma kau rasa bangga diri pasal kumpulan kau ramai. Allah Taala kena terima kumpulan kau, kena terima pandangan hukum kau. Sedang kau tak paham, tak sedar Allah Taala ni Dia bukan mengharapkan sokongan orang ramai. Dia hanya pandang benar ke salah apa yang kau buat itu saja. Bila Allah Taala suruh kau ramai2 buat semayang hajat mintak mati takde sorang pun berani nak buat. Kalau debat, menyembur-nyembur air liur kena mikrofon kutuk orang.

Anonymous said...

Kalau kau jenis orang yang tak tahu tapi perasan tahu. Meh sini aku baca sikit mana diam tempat korang dan ulamak2 korang.

tentang apakah mereka bertanya-tanya?

Tentang berita yang besar, (berita kebangkitan manusia hidup semula menerima balasannya).

Yang mereka (ragu-ragu dan) berselisihan mengenainya

Sesungguhnya neraka Jahannam adalah disediakan -

Untuk orang-orang yang melampaui batas hukum Allah, sebagai tempat kembalinya. (pakai macam sami buat haji)

Mereka tinggal di dalamnya berkurun-kurun lamanya.

Kerana sesungguhnya mereka dahulu tidak menaruh ingatan terhadap hari hitungan amal,

Dan mereka telah mendustakan dengan sesungguh-sungguhnya akan ayat-ayat keterangan Kami;

An Naba'

Dan tiap-tiap sesuatu dari bawaan hidupnya, telah Kami hitung secara bertulis.

Anonymous said...

Itulah keterangan-keterangan mengenai hari (kiamat, hari kematian) yang sungguh tetap berlakunya; maka sesiapa yang mahukan kebaikan dirinya, dapatlah ia mengambil jalan dan cara kembali kepada Allah (dengan iman dan amal yang soleh)!

Sesungguhnya (dengan keterangan-keterangan yang tersebut),

Kami memberi amaran kepada kamu mengenai azab yang dekat (masa datangnya),

- iaitu hari seseorang melihat apa yang telah diusahakannya;

dan orang yang kafir akan berkata (pada hari itu):

"Alangkah baiknya kalau aku menjadi tanah (supaya aku tidak dibangkitkan untuk dihitung amalku dan menerima balasan)".


(An-Naba' 78:40)

Macam tu lah perasaan ulamak tuan guru pondok kau yang meninggal. Dia sanggup jadi tanah dari jadi manusia, disebabkan kesalahan apa yang dia dah buat pada diri sendiri dan orang ramai. Dia tak sangka yang kitab2 tauhid yang dia baca pada orang tu Allah Taala tak terima sebagai pedoman. Dia gagal mentauhidkan Allah pada Zat. Zat Al Quran yang menguasai alam dan segala ciptaan.

Anonymous said...

Firaun Ramses, tutnkhamun, namrud dulu2 dengan firaun najibiyah hari ni ada beza. Tapi perangai jelek dan tingkahlaku serupa. Suka bermewah2, suka makan riba', suka menzalimi, menipu, mencuri dan mengubah ubah maksud kitab2 Allah Taala untuk memerintah dunia dan manusia. Firaun purba dulu walaupun dia kejam dan kasar dia tak bakar kitab2 Taurat buang dalam laut. Cuma dia suruh ahli sihir@ahli kitab, menteri dia ubah maksud ayat2 kitab Taurat supaya orang taat kat dia.

Namun firaun zaman hari ni walaupun nampak lembut, gaydar, tawaduk, pemurah tapi dia sebenar lagi jahat, lagi kejam, lagi halus tipudaya memang betul macam iblis perwatakan dia. Pasal firaun hari ni Al Quran tu dia bakar terus. Lepas dia ubah, buat kitab banyak2, Alquran dia lupuskan. Ni yang buat Allah Taala jadi benci dengan dia. Bila Allah Taala dah benci, takde makna pun kau cakap baik2, lemah lembut, sopan, tegur beradab pada dia, tak payah. Buang masa macam cakap dengan keldai kambing tak paham bahasa. Tu sebab Allah Taala cakap direct pada korang kaum yakjud makjud firaun dajjal lahanat ni. Bagi Allah Dia tak perlu nak jaga hati dan hormat musuh2 ketat Dia. Dah lak kau burukkan nama islam Allah Taala dgn maqasid syariah kau. Lagi kau nak ajar Allah Taala balik dengan ayat quran Dia. Kau bodoh ke apa, tak boleh berpikir?

Bila kau isytihar perang kau kenalah sedia hadapi segala macam penghinaan dan kutukan Allah Taala. Mana ada orang perang nak pukul lembut2, sopan santun. Kalau kau mati sekali pun Allah Taala pedulik apa sama kau? Dia boleh gantikan kau dgn makhluk yang lagi baik. Cuma Dia punya sukalah nak cerita dan nyatakan pada orang ramai firaun moden perangai jahat macamana. Kau sendiri dgn Allah Taala pun kurang ajar, kau nak expect Allah Taala tu hormat beradab dgn kau. Kau siapa? Kau ke yang mencipta atau Allah Taala yang mencipta?

Anonymous said...

Pergilah, engkau dan saudaramu, membawa mukjizat-mukjizat pengurniaanKu dan janganlah kamu berdua lemah dan cuai dalam menyebut serta mengingati Daku.

"Pergilah kamu berdua kepada Firaun, sesungguhnya ia telah melampaui batas dalam kekufurannya.

Allah berfirman: "Janganlah kamu takut, sesungguhnya Aku ada bersama-sama kamu; Aku mendengar dan melihat segala-galanya.

Nabi Musa menjawab:

"Tempoh yang aku tetapkan untuk kamu itu ialah hari perayaan (sebulan raya aidilfitri),

dan hendaklah orang ramai berhimpun pada waktu dhuha".

Maka Firaun pun berangkat ke majlis itu. Ia mengumpulkan ahli-ahli sihir untuk menjalankan tipu-dayanya, kemudian dia datang ke tempat perlawanan (tempat pertempuran).

Anonymous said...

Kami berfirman kepadanya: "Janganlah engkau takut (wahai Musa)! Sesungguhnya engkaulah yang tertinggi mengatasi mereka dengan kemenangan.

Sesiapa yang berpaling ingkar dari peringatan Al-Quran itu, maka sesungguhnya dia pada hari kiamat menanggung beban (dosa) yang berat.

(Taha 20:100)

Mereka kekal di dalam (azab) dosa itu; dan amatlah buruknya tanggungan itu bagi mereka pada hari kiamat,

Anonymous said...

Dan di antara manusia ada orang yang tutur katanya mengenai hal kehidupan dunia, menyebabkan engkau tertarik hati (mendengarnya), dan dia (bersumpah dengan mengatakan bahawa) Allah menjadi saksi atas apa yang ada dalam hatinya, padahal dia adalah orang yang amat keras permusuhannya (kepadamu).

(Al-Baqarah 2:204)

Wahai orang-orang yang beriman! Perangilah orang-orang kafir musyrik yang berdekatan dengan kamu;

dan biarlah mereka merasai sikap kekerasan (serta ketabahan hati) yang ada pada kamu;

dan ketahuilah sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang bertaqwa (dengan memberikan pertolonganNya).

Dan di antara orang-orang yang di sekeliling kamu dari orang-orang "melayu kitab" ada yang bersifat munafik dan (demikian juga) sebahagian dari penduduk Malaysia;

mereka telah berkeras dengan sifat munafik; engkau tidak mengetahui mereka(bahkan) Kamilah yang mengetahui mereka.

Kami akan azabkan mereka berulang-ulang, kemudian mereka dikembalikan kepada azab yang besar.

Wahai Nabi, berjuanglah menentang orang-orang kafir dan orang-orang munafik, dan bertindak keraslah terhadap mereka.

Dan (sebenarnya) tempat mereka ialah neraka Jahannam, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali.

At-Taubah 9:73

Anonymous said...

Bagi orang2 munafik ni, bila dia dapat buat satu lembaga jadi Tabung Haji dia rasa bangga, megah, ada sikit takburlah. Bila dia dapat kumpul juta2 bilion2 boleh beli hartanah, bangunan dgn jiwa manusia pun dia boleh beli guna subsidi duit tabung orang pegi haji dia rasa lapang dada. Dia cakap TH ni lambang kebanggaan dunia islam. Sebenarnya bukan dunia islam, islam yang mengejar nama dan kemasyuran dunia. Sekali kita dengar dia punya tipu helah tu memang sedaplah bunyinya, subsidi belaka.

Memanglah takde negara lain yang buat macam apa yang kau buat. Pasal ramai yang tahu perbuatan menyalahgunakan duit2 haji orang tu salah. Perbuatan menggunakan hukum haji untuk kejar duit, mewah dunia, beli lot tanah mahal2 tu salah. Meniaga hukum2 agama tu lagilah salah di sisi hukum Allah, hukum ulamak tarekat ahmadiah kau ialah semua boleh. Halal haram semua campur. Bagi pahaman orang tarekat ahlus sunnah ni lepas masuk neraka dia boleh masuk syurga. Allah Taala cuci sekejap je dosa kau dalam neraka. Macam hantar baju basuh dobi, macam cuci duit 1mdb hantar orang buat haji. lebih kurang macam tu lah kira2 diorang. Dosa pahala boleh campur, takde hal. Umarak najibiyah benarkan. Apapahal Allah Taala tanya soalan dalam kubur kau sebut nama dia 3 4 kali.

Apalah maknanya kau dimasyur sebagai dunia islam berjaya bagi subsidi tapi bila sampai Mekah satu hapah amal kau pun Allah Taala tak terima, tak peduli. Tertib takde, adab tak jaga. Belajar ilmu sesat pakai macam sami. Tawaf Kaabah macam orang gila. Takde makna apa pun duit perniagaan yang kau kumpul bilion2 tu. Kau je rasa perasan kau dapat tolong orang. Sedang kau tak sedar kau menolong orang jalan menuju neraka. Itulah hakikat Dia. Buat barang tak ketahui binasa.

Anonymous said...

Syaitan sentiasa menjanjikan mereka (dengan janji-janji indah, subsidi) serta memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong;

dan apa yang dijanjikan oleh Syaitan itu tidak lain hanyalah tipu daya semata-mata.

Nasib kamu hai orang-orang munafik adalah sama dengan nasib orang-orang sebelum kamu (yang telah dibinasakan),

mereka lebih kuat, lebih banyak harta benda (lebih mewah) dan anak pinak daripada kamu;

seterusnya mereka telah bersenang-senang dengan bahagian yang mereka kumpul;

maka kamu pula telah bersenang-senang dengan bahagian kamu sebagaimana orang-orang yang sebelum kamu itu bersenang-senang dengan bahagiannya;

dan kamu pula telah memperkatakan (perkara yang salah dan dusta) sebagaimana mereka memperkatakannya.

Mereka yang demikian, rosak binasalah amal-amalnya (yang baik) di dunia dan di akhirat, dan merekalah orang-orang yang rugi.

(At-Taubah 9:69)

Anonymous said...

(Kekufuran mereka) yang demikian, ialah kerana mereka lebih mengutamakan kehidupan dunia daripada hari akhirat,

dan kerana Allah tidak memberi hidayah petunjuk yang menyampaikan kaum yang kufur ingkar (kepada kebahagiaan akhirat).

Mereka itulah orang-orang yang telah dimeteraikan Allah Taala hati mereka dan pendengaran mereka serta penglihatan mereka; dan merekalah orang-orang yang lalai.

Tidak syak lagi, bahawa mereka ialah orang-orang yang rugi pada hari akhirat kelak.

(Al-Nahl 16:109)

Anonymous said...

Mereka itu tidak akan dapat melemahkan kekuasaan Allah daripada menimpakan mereka dengan azab di dunia, dan tidak ada pula bagi mereka, yang lain dari Allah, sesiapapun yang dapat menolong melepaskan mereka dari seksaNya.

Azab untuk mereka akan digandakan (kerana mereka sangat bencikan jalan agama Allah), sehingga mereka tidak tahan mendengarnya, dan tidak pula suka melihat tanda-tanda kebenarannya.

(Hud 11:20)

Merekalah orang-orang yang merugikan diri sendiri, dan hilang lenyaplah dari mereka apa yang mereka ada-adakan.

Tidak syak lagi, bahawa sesungguhnya merekalah yang paling rugi, pada hari akhirat kelak.

Anonymous said...

Kau orang munafik cakap apa pun menipu. Takde bukti pun boleh menyokong kebenaran kata2 kau. Dulu cakap wasatiyah nak jaga nyawa. Hari ni cakap nak lindung orang dari keganasan. Sekali keluar youtube depan trafik light je orang mengganas. Mati tgh jalan. Dah macam pekan koboi pun ada negara kau. Bunuh orang letup pakai C4, upah orang tembak, mati simen, letup chopper, culik 1 kapalterbang menyamun merompak tu memang biasa keluar beritalah. Apa bukti yang islam wasatiyah kau benar? Tu yang Allah Taala cakap kau sombong nak ajar2 Allah pasal islam. Islam sederhana konon.

Malaysia ni IS tu hanya pengganas ciptaan orang politik. Jarang2 berlaku orang Malaysia ni nak merusuh, bergaduh pasal agama. Habis kuat pun ustaz utube je suka berperang kapir mengkapir sesama sendiri. Yang selalu ganas ni orang2 yang suka rebut kuasa, rebut jawatan, rebut kawasan. Tu yang kita biasa dgr kat Malaysia gangster bertembak sama sendiri. Gangster ada macam2, gangster politik, bisnes, kongsi gelap, jual dadah, ah long, curi balak semua ada. Bila kau nak selesaikan keganasan diorang semua? Kumpulan pengganas terancang. Yalah kalau 4 5 bilion dia boleh bawak keluar sap sap sui je tak kena dakwa. Memang organizelah rangkaian pengganas kau. Peguam negara pun tak boleh dakwa.

Kita nampak macam baiklah, tak ganas dia tak bunuh orang. Tapi meletup jugak Altantuya kena bom. Nampak macam orang tu mati kemalangan, sekali Allah Taala cakap helikopter kena sabotaj. Bersepai orang dgn duit2 derma kawin sekali dalam hutan. Yang mati kena simen orang cakap tak sengaja, kalau dah mati tu maksudnya memang kau arah oranglah suruh bunuh. Orang tu banyak simpan rahsia. Tapi dia tak sedar Allah Taala ni mengetahui segala yang terang dan yang tersembunyi. Sampai masa sampai tempoh Dia nyatakanlah semuanya apa yang orang lain taktau.





Anonymous said...

Katakanlah :

"Kalau kamu sudah tidak ada sesuatu bukti) maka Allah mempunyai bukti yang tegas nyata.

(Awasilah keadaan-keadaan kamu, kerana) jika kamu nyatakan sesuatu atau kamu sembunyikan dia, maka sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahui akan segala-galanya.

Pada hari itu Allah akan menyempurnakan untuk mereka balasan (azab seksa) yang berhak mereka mendapatnya, dan mereka pula akan mengetahui bahawa Allah Maha Adil, lagi nyata keadilanNya.

Katakanlah (wahai Muhammad):

"Sebenarnya maut yang kamu melarikan diri daripadanya itu, tetaplah ia akan menemui kamu;

kemudian kamu akan dikembalikan kepada Allah yang mengetahui segala yang ghaib dan yang nyata,

lalu Dia memberitahu kepada kamu apa yang kamu telah lakukan (serta membalasnya)

Anonymous said...

Orang-orang munafik lelaki dan perempuan, setengahnya adalah sama dengan setengahnya yang lain;

mereka masing-masing menyuruh dengan perbuatan yang jahat (mencuri, pecah amanah, seleweng, menipu, labur harta anak yatim jadi pelaburan emas),

dan melarang dari perbuatan yang baik,

dan mereka pula menggenggam tangannya (bakhil kedekut).

Mereka telah melupakan (tidak menghiraukan perintah) Allah dan Allah juga melupakan (tidak menghiraukan) mereka.

Sesungguhnya orang-orang munafik itu, merekalah orang-orang yang fasik.

(At-Taubah 9:67)

janganlah engkau sembahyangkan seorang pun yang mati dari orang-orang munafik itu selama-lamanya,

dan janganlah engkau berada di (tepi) kuburnya,

kerana sesungguhnya mereka telah kufur kepada Allah dan RasulNya, dan mereka mati sedang mereka dalam keadaan fasik (derhaka).

(Jika demikian halnya) maka adakah orang yang beriman sama seperti orang yang fasik?

Mereka tidaklah sama (dalam menerima balasan).

(As-Sajdah 32:18)

Anonymous said...

Kalau nak kenal orang2 fasik yang datang bawak berita bukan susah. Kita nampak je dia muka baik, ramah, petah bercakap depan camera tapi hakikatnya dialah yang Allah panggil golongan fasik derhaka. Pada lidah dia dan kitab2 ulamak dialah datangnya fitnah2 besar pada ugama Allah. Dia bacakan Alquran tapi sebaliknya dia suruh manusia taat pada syaitan. Dia gunakan ayat quran tu sebagai modal menyesatkan manusia dari jalan Allah Taala. Inilah dia sebenar orang fasik derhaka. Pasal dia tak sedar dia membantah dan menyeleweng hukum dan perintah yang Allah tetapkan. Hati2lah bila nampak orang macam ni.

Dia sangka dia betul, baik bila orang angkat dia jadi menteri dia rasa dia layak menyampaikan bab dan hukum agama. Bos dia dah bayar gaji, jadi orang ramai kena pandang positif pada ilmu dan pandangan graduan UIA macam dia. Dia tafsir ayat2 Quran tu ikut akal singkat dia, buat macam bilik2. Sama module yang biasa digunakan penceramah motivasi untuk menipu orang. Sedang kau lupa dan tak paham, Alquran tu yang menjadi peringatan dan amaran bagi kaum yang fasik derhaka macam kau. Bila Allah Taala ni laknat kau Dia takkan pakai bahasa yang baik untuk melaknat kau. Camtulah cara melaknat, pasal Allah Taala Dia tak guna bahasa maki hamun.

Perang antara Allah dengan kau kamu munafik tak sama dengan perbalahan antara orang beriman. Kau jangan perasan kau tu beriman sedang kau orang kufur derhaka. Pasal kau orang yang terang2 bantah dan bakar hukum2 Allah Taala. Kaulah musuh2 sebenar Allah Taala. Sama macamana Allah Taala letakkan firaun sebagai musuh2 Dia. Ini bukan main-main.

Anonymous said...

Sesungguhnya Allah tidak malu membuat perbandingan apa sahaja, (seperti) nyamuk, babi, kera, anjing, keldai, unta, lembu hingga ke suatu yang lebih daripadanya (kerana perbuatan itu ada hikmatnya),

iaitu kalau orang-orang yang beriman maka mereka akan mengetahui bahawa perbandingan itu benar dari Allah;

dan kalau orang-orang kafir pula maka mereka akan berkata:

"Apakah maksud Allah membuat perbandingan dengan ini?"

(Jawabnya):

Allah akan menjadikan banyak orang sesat dengan sebab perbandingan itu, dan akan menjadikan banyak orang mendapat petunjuk dengan sebabnya;

dan Allah tidak akan menjadikan sesat dengan sebab perbandingan itu melainkan orang-orang yang fasik;

(Al-Baqarah 2:26)

Anonymous said...

Kemudian orang-orang yang zalim (penderhaka) itu mengubah perkataan (perintah kami) yang dikatakan kepada mereka dengan melakukan sebaliknya;

maka Kami turunkan ke atas orang-orang yang zalim itu bala bencana dari langit, dengan sebab mereka sentiasa berlaku fasik (menderhaka).

Dan sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) ayat-ayat keterangan yang jelas nyata (Al-Quran),

dan tidak ada yang akan mengingkarinya melainkan orang-orang yang fasik.

(Al-Baqarah 2:99)

Anonymous said...

Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat keterangan Kami,

mereka akan dikenakan azab seksa dengan sebab mereka berlaku fasik.

(Al-An'aam 6:49)

Anonymous said...

Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?

" Ketahuilah!

Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Ingatlah! Kamu ini orang-orang (bodoh),

kamu telah memajukan bantahan tentang perkara yang kamu ada pengetahuan mengenainya (yang diterangkan perihalnya dalam Kitab Alquran),

maka mengapa kamu membuat bantahan tentang perkara yang tidak ada pada kamu sedikit pengetahuan pun bersabit dengannya?

Dan (ingatlah), Allah mengetahui (hakikat yang sebenarnya) sedang kamu tidak mengetahuinya.

(Dengan yang demikian),

maka Firaun dan para menterinya memperbodohkan kaumnya,

lalu mereka mematuhi, mempercayai, mentaati Firaun,

sesungguhnya mereka itu adalah kaum yang fasik - derhaka.


Kau tak caya Allah Taala panggil kau bodoh? Dalam Quran banyak Allah cerita pasal orang bodoh, dan kaum kau lah antara kaum bodoh yang masih wujud sampai hari ni. Kaum firaun laknatullah.

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang yang derhaka, mereka selalu tertawakan orang-orang yang beriman.

Dan apabila orang-orang yang beriman lalu dekat mereka, mereka mengerling dan memejam celikkan mata sesama sendiri (mencemuhnya).

Dan apabila mereka kembali kepada kaumnya (kaum ASwj), mereka kembali dengan riang gembira;

Dan apabila mereka melihat orang-orang yang beriman, mereka berkata:

"Sesungguhnya orang-orang itu adalah golongan yang sesat!"

Pada hal mereka tidak diutus untuk menjaga sesat atau tidaknya orang-orang yang beriman itu!

(Al-Mutaffifiin 83:33)

Anonymous said...

Apabila bumi digegarkan dengan gegaran yang sedahsyat-dahsyatnya,

Serta bumi itu mengeluarkan segala isinya,

Dan berkatalah manusia (dengan perasaan gerun); "Apa yang sudah terjadi kepada bumi?"

Adakah kamu merasa aman (dan tidak memikirkan), bahawa Allah akan menggempakan sebahagian dari daratan itu menimbus kamu,

atau Dia akan menghantarkan kepada kamu angin ribut yang menghujani kamu dengan batu, kemudian kamu tidak beroleh sesiapapun yang menjadi pelindung kamu?

Wahai orang-orang yang beriman!

Janganlah kamu jadikan teman rapat mana-mana kaum yang dimurkai Allah,

mereka telah berputus asa daripada mendapat kebaikan akhirat,

sebagaimana berputus asanya orang-orang kafir yang ada di dalam kubur.

Anonymous said...

Bagi Allah Taala Islam adalah Islam. Takde mazhab takde aliran takde tarekat. Hanya satu jalan Alquran sebagai pedoman. Cuma Dia jadikan langit bumi, surga neraka untuk manusia yang taat dan derhaka. Cuma apa yang berlaku hari ni semua hasil cerita dan karangan pengalaman Dia dalam Quran. Kau taat Dia tak untung kau ingkar Dia tak rugi.

Dia tak pernah suruh nabi rasul wali Dia pegi jadi mat tiarap jaga sempadan, jadi pegawai imigresen kawal nepal masuk, jadi pegawai agama kat majlis agama negeri, jadi polis hukum menyesatkan fahaman lain. Cuma Dia suruh bacakan hukum supaya jelas dan nyata kau akan tahu kesudahan hidup kau di mana hasil perbuatan kau selama ni. Dia suruh perang supaya kebenaran Dia nyata takde orang boleh seleweng. Dia suruh tegakkan hukum yang Dia dah buat, bukan pertahan hukum yang ulamak sesat kau cipta. Kau boleh fitnah Allah Taala apa saja namun Dia tetap Dia tak berubah dari segi sifat dan zat percakapan Dia.

Dia ciptakan dunia ni sebagai jalan ujian dan kehidupan je bagi kau. Supaya Dia dapat tengok dan menghakimi sapa benar sapa salah. Kau nak sangat islam dunia, nama dunia, mewah dunia ambiklah pasal neraka Dia memang atas dunia. Cuma bila kau dah mati nanti, dah sampai hukum kiamat Dia tukarlah sifat kau jadi hewan, pokok kayu sebagai penghias alam. Dia bisukan lidah kau, pasal kau hidup dunia pun banyak tanya soalan2 bodoh, ada lidah pun apa guna? Menipu tak sudah2. Macam tu lah halus bijak susunan Allah Taala.

Kau dah puas jadi binatang Dia heret kau masuk neraka ramai2. Dia kecaikan sifat kau sampai hancur pasal kau dulu orang ingkar derhaka. Masuk neraka ramai2 keluar jadi lava. Ada yang keluar kat Hawaii, Bali, Iceland, Jepang ikut sukati Dialah. Tapi memang dah takde rupa oranglah, merah menyala je keluar dari neraka. Senyap tak bersuara walaupun dulu petah berkata-kata. Keluar dan turun dari tempat tinggi. Itu maksud Dia kau kaum yakjud makjud turun dari mana, suka buat rosak jalan2 agama Dia dengan tarekat2 sesat yang kau bawak.

Jadi Allah Taala buktikan cerita Dia asal usul kau semua dari mana bila lahir semula sebagai manusia. Kau tak dapat lari dari perangai neraka yang kau bawak dulu. Itu maksud Allah yang kau diciptakan dari bahan lebihan api neraka.

Anonymous said...

(Muhammad bukanlah penyair) dan Kami tidak mengajarkan syair kepadanya dan kepandaian bersyair itu pula tidak sesuai baginya.

Yang Kami wahyukan kepadanya itu tidak lain melainkan nasihat pengajaran dan Kitab Suci Alquran yang memberi penerangan;

Supaya ia memberi peringatan kepada orang yang sedia hidup (hatinya), dan supaya nyata tetapnya hukuman (azab) terhadap orang-orang yang kufur ingkar.

Anonymous said...

Benda-benda yang mereka sembah itu tidak dapat sama sekali menolong mereka, sedang benda-benda itu sendiri menjadi tentera yang akan dibawa hadir (pada hari kiamat, untuk memberi azab seksa) kepada mereka.

Maka janganlah engkau (hai Muhammad) berdukacita disebabkan tuduhan-tuduhan mereka (terhadapmu).

Sesungguhnya Kami sedia mengetahui apa yang mereka sembunyikan dan apa yang mereka nyatakan.

Anonymous said...

Tidakkah manusia itu melihat dan mengetahui, bahawa Kami telah menciptakan dia dari (setitis) air benih?

Dalam pada itu (setelah Kami sempurnakan kejadiannya dan tenaga kekuatannya) maka dengan tidak semena-mena menjadilah ia seorang pembantah yang terang jelas bantahannya (mengenai kekuasaan Kami, perintah Kami menghidupkan semula orang-orang yang mati),

Serta ia mengemukakan satu misal perbandingan kepada Kami (tentang kekuasaan itu), dan ia pula lupakan keadaan Kami menciptakannya sambil ia bertanya:

"Siapakah yang dapat menghidupkan tulang-tulang yang telah hancur seperti debu?"

Katakanlah: "Tulang-tulang yang hancur itu akan dihidupkan oleh Allah yang telah menciptakannya pada awal mula wujudnya; dan Ia Maha Mengetahui akan segala keadaan makhluk-makhluk (yang diciptakanNya);

"Allah yang telah menjadikan api dari pohon-pohon, pokok-pokok yang hijau basah untuk kegunaan kamu, maka kamu pun selalu menyalakan api dari pohon-pohon itu".

Yaa sin.



Kaulah manusia yang tak dengar kata macam cakap dengan pokok kayu. tak paham bahasa. Allah Taala bakarlah balik sampai jadi api yang menjulang sampai ke puncak gunung tinggi. Ini halus tak halus bahasa Allah Taala. Tak sama macam kitab2 rekaan korang. Semua cerita ada bukti, semua hukum pasti jadi.

Anonymous said...

Akan tetapi (engkau hanya mengetahui kisah itu dengan jalan Kami memberi wahyu kenabian kepadamu disebabkan) Kami telah mengadakan beberapa umat (dari zaman Nabi Musa hingga ke zamanmu) sampai berlanjutanlah masa yang mereka lalui (serta kucar-kacirlah agama yang mereka anuti).

Dan engkau pula tidak pernah tinggal bersama-sama penduduk negeri Madyan membaca dan mempelajari dari mereka ayat-ayat keterangan Kami (tentang hal Nabi Musa di sana),

tetapi Kamilah yang mengutusmu (menjadi Rasul dan memberi wahyu kepadamu mengenai hal itu).

(Al-Qasas 28:45)

Anonymous said...

Hari ni agama melayu memang caca merba kucar kacir. Yang takde agama pun ramai. Yang jualbeli agama perkara biasa. Imam ada beribu, kitab ada berpuluh ribu, lidah2 pengarang yang dakwah ceramah bab agama memang melambak di pasaran. Benar ke salah agama yang dia amal tu belum tentu lagi. Pasal kebanyakannya semua mengaku Islam. Sampai kalau kau nak sampaikan AlFatihah kat kucing anjing kau yang dah mati pun boleh mudah2an dia dapat masuk syurga dengan hadiah AlFatihah kau. Kalau dah jadi binatang tu confirmlah dia dah jadi ahli neraka jahanam, tak payahlah kau doa dia lagi, tanam je lah cukup.

Rasul ada macam2 rasul najib, rasul kahar. Nabi pun ada duduk Sungai Buloh. Namanya Anwar Bin Ibrahim kira NABIlah tu kalau ikut ejaan nama dia. Sekali dia seru pengikut turun ramai yang datang. Baca Quran pun pandai. Tapi beza kisah dia dengan Nabi Yusof lain sikit, Yusof dulu kena fitnah tapi dia masuk penjara pasal buat perangai sama macam umat Nabi Lut. Dia tuduh orang lain buat fitnah, tapi yang main anu dia.

Mazhab dan tarekat takyah cakaplah berpuluh tarekat mazhab ada. Semua claim dia betul, dia islam, dia beriman, dia ahli tauhid, ahli hakikat, ahli sunnah masuk syurga tak masuk neraka. Sedang atas dunia kita tengok nyata dia buat perangai ahli neraka. Parti politik pun sama semua mengaku perjuang islam, tapi halal haram dosa pahala semua campur. Islam pakaian je, hukum takde, bebas, anarki, atheist.

Hari ni hari Allah Taala bangkitkan balik segala asal usul kau. Dari apa kau dijadikan, apa yang kau akan jadi dan apa akan berlaku lepas kau mati. Sebagai bukti hari kebangkitan tu ada dan pasti berlaku. Kau tak boleh lari, kau tuduhlah, fitnah, melalaklah banyak mana pun neraka tu pasti bagi kau kalau kau gagal berubah. Bukan parti pemerintah saja yang kena ubah, kau pun sama.



Anonymous said...

Sesungguhnya mereka telah mendustakan kebenaran (Al-Quran) ketika ia sampai kepada mereka.

Oleh itu, akan datanglah kepada mereka berita (yang membuktikan kebenaran) apa yang mereka selalu ejek-ejek itu (iaitu mereka akan ditimpa bala bencana

Dan sesungguhnya Allah telahpun menurunkan kepada kamu (perintahNya) di dalam Kitab (Al-Quran), iaitu: apabila kamu mendengar ayat-ayat keterangan Allah diingkari dan diejek-ejek (oleh kaum kafir dan munafik),

maka janganlah kamu duduk (bergaul) dengan mereka sehingga mereka masuk kepada memperkatakan soal yang lain;

kerana sesungguhnya (jika kamu melakukan yang demikian), tentulah kamu sama seperti mereka.

Sesungguhnya Allah akan menghimpunkan sekalian orang manufik dan orang kafir melayu di dalam neraka jahannam.

Anonymous said...

Katakanlah :

"Sesungguhnya jika sekalian manusia dan jin berhimpun dengan tujuan hendak membuat dan mendatangkan sebanding dengan Al-Quran ini,

mereka tidak akan dapat membuat dan mendatangkan yang sebanding dengannya, walaupun mereka bantu-membantu sesama sendiri". (buatlah Seminar Antarabangsa kitab Imam Al-Bukhari)

Dan sesungguhnya Kami telah menerangkan berulang-ulang kepada manusia, di dalam Al-Quran ini, dengan berbagai-bagai contoh perbandingan (yang mendatangkan iktibar);

dalam pada itu, kebanyakan manusia tidak mahu menerima selain dari kekufuran.

(Al-Israa' 17:89)

Anonymous said...

Dalam islam mazhab bertarekat, mereka suka meletakkan manusia lain sebagai Orang Awam. Kalau korang ilmu tak tinggi, tak cukup fasih baca kitab2, tak cukup jauh mengaji sampai negeri arab, tak cukup kenal ramai ulamak syaikh serban, tak cukup kenal sufi bertarian bersyair merdu puisi lagu anda layak dilabel sebagai orang awam. Jangan berani2 kacau dan bantah pahaman2 mazhab sufiah tarekat idrisiyah ahmadiah dan yang segerombolan dengannya. Atau mereka akan bekerjasama dengan PBT untuk melabel anda sebagai IS, pengganas Daes, eksteremis atau pengamal ajaran sesat kerana melawan dan menentang ajaran2 mazhab ulamak2 terkenal murtabak diorang. Yang mereka dakwa pembawa dan pencetus islam di nusantara.

Huiyohhh...

Bila orang ramai tanya wajib ke tidak melayu islam ikut mazhab kau jawap berpusing pusing, berputar putar. Jawap je lah ringkas ya atau tidak, wajib atau sunat, halal atau haram, itu saja. Bukannya orang nak dengar ulamak kau mujtahid ke tidak. Bagilah dalil dan bukti dari Alquran ayat mana yang Allah Taala perintahkan islam kena ikut mazhab? Kat mana Allah Taala turunkan ayat perintah manusia suruh ikut mazhab, ikut tarekat? Kat Yaman, Yarmouk ke, Aleppo ke, Baghdad ke kenalah bagitau mana satu ulamak kau yang dapat wahyu suruh tubuhkan mazhab. Jadi bolehlah kita tanya dengan Allah Taala betul ke tak mazhab yang polan malaun tu bawak. Nabi Muhammad dulu iku mazhab apa?

Kau orang mazhab berpegang pada akidah iktiqad orang yang dah mati. Sedang kami diajar untuk berpegang pada Alquran Allah yang hidup dan tak mati mati. Kau nak tanya Dia soalan apa pun Dia boleh jawap pasal Allah Taala wujud lagi sampai hari ni. Dia mampu jawap dan menangkis segala serangan dan fitnah2 sesat yang dibuat oleh kaum ahli kitab macam korang. Allah Taala nak takut apa? Alquran Dia punya, Dia yang kata. Bukhari siapa, Syafie pulak siapa nak tentukan islam syurga neraka? Panggillah bawak datang kalau ulamak2 muktabar pujaan kau tu boleh jawap persoalan2 Allah Taala?

Anonymous said...

Patutkah kamu membahagi untuk diri kamu mazhab2, tarekat, ulamak2 yang kamu suka?

Pembahagian yang demikian, sudah tentu suatu pembahagian yang tidak adil.

Benda-benda yang kamu sembah itu tidak lain hanyalah nama-nama yang kamu dan datuk nenek kamu menamakannya.

Allah tidak sekali-kali menurunkan sebarang bukti yang membenarkannya.

Mereka yang berbuat demikian, tidak menurut melainkan sangkaan-sangkaan dan apa yang diingini oleh hawa nafsunya.

Padahal demi sesungguhnya telah datang kepada mereka petunjuk Alquran dari Allah.

(An-Najm 53:23)

Anonymous said...

Islam seluruh alam ni Allah Taala yang turunkan. Dia ciptakan Adam, Dia ciptakan Alam sebagai bukti Dia wujud, sebagai satu hikmah kebenaran Dia menjadikan. Dia letak satu agama bernama Islam sebagai pegangan dan panduan. Supaya manusia hidup berpedoman.

Janganlah kau ahli sunnah perasan sangat mendakwa yang ulamak2 kau yang menyebar Islam di alam melayu ni. Islam tu dah lama wujud seantero dunia lagi sebelum ulamak perasan kau lahir. Kalau kau terang2 pedoman kitab2 buku2 agama tu bukanlah islam. Itu islam ciplak, islam buatan. Sekadar mahukan nama dunia dan kemasyuran dunia supaya manusia mengenal dia dan mengikut aliran mazhab dia nak dikenal sebagai alim ularmak pasal banyak karang kitab.

Macamana Allah Taala nak mengesahkan apa yang kau bawak, sedang kau orang dan kaum yang suka mengubah ubah pedoman, yang suka memutar belit kalam Allah, yang suka mengadakan hukum islam kau sendiri sedang Allah Taala hidup lagi. Kau terang2 menghina dan tak menghormati Allah Taala dengan selayaknya. Allah Taala cakap lain kau pusing kata2 Allah Taala tu ikut nafsu kau sendiri, kau tuduh orang lain sesat, kau tuduh orang lain ganas sedang kejahatan dan kezaliman kau menyesatkan orang kau tak pikir. Kau yang mencurik menyamun kau salahkan IS buat ganas, yang kau tu baik sangat ke?

Yang beli hartanah kat NYC anak beranak dia, keluar berita seluruh Malaysia IS yang ganas. Apa ni, kau ingat orang ramai ni bodoh sangat nak bezakan antara Islam sesat dengan Islam setan?


Anonymous said...

(Mereka juga beroleh) ucapan salam sejahtera dari Allah yang beserta Alam.

(Yaa Siin 36:58)

Dan (sebaliknya dikatakan kepada orang-orang yang kafir):

"Berpisahlah kamu pada hari ini, hai orang-orang yang berdosa, (dari bercampur gaul dengan orang-orang yang beriman).

"Bukankah Aku telah perintahkan kamu wahai anak-anak Adam, supaya kamu jangan menyembah Syaitan? (setan jin dan manusia)

Sesungguhnya setan musuh yang nyata terhadap kamu!

"Dan (Aku perintahkan): hendaklah kamu menyembahKu; inilah jalan yang benar.

"Dan sesungguhnya Syaitan itu telah menyesatkan golongan yang ramai di antara kamu; (setelah kamu mengetahui akibat mereka) maka tidakkah sepatutnya kamu berfikir dan insaf?




Allah Taala cabarlah korang kaum ahli sunnah bawak bukti mana datang perkataan mazhab, tarekat dalam Alquran? Kau yang jadi ulamak setan kau tuduh Allah Taala ganas sesat.

Anonymous said...

Shanti Mantras

Sarve bhadraani pashyantu
Maakaschit(maqasid) duhkha bhaag bhavet

May all look (pashyantu)to the good of others!
May none suffer from sorrow! (duhkha)


Kita boleh buktikan yang islam tarekat, mazhab e islami, maqasid syar e yah korang bawak tu semua asal dari islam hindu. Islam usmaniah yang berasal dari lembah hindi. Tu pasal bila diorang naik haji ke Mekah dia suka pakai ihram macam hindu pegi Batu Caves. Dia suka jalan kaki jauh2 dgn alasan untuk menyuci dosa. Itu pasal kau orang mazhab suka jalan pusing2 keliling Kaabah, pasal ikut amalan nek moyang hindu usmaniah kau. Itu pasal bila kau tafsir quran kau suka cakap belit2 pasal kau ada lidah hindu tar e kat. Lidah tebal,kelu, keras membuatkan kau tak dapat membacakan ALquran tu dengan benar. Suka dolak dalih. Tak boleh cakap lurus dan jelas. Banyak cakap kesudahnya suka mengarang kitab tokok tambah cerita Allah Taala. Itulah kau sebenar kaum tar-ee-kat Ahmadiah Iblissiyah NaqSyaitaniah.

Anonymous said...

Sebelum alam ni ada Allah Taala memang ada tempat Dia sendiri. Dia nak baring ke, berdiri atas kaki sendiri ke, nak melihat, mencipta Dia nak buat apa pun terpulang atas Dia lah Tuan empunya diri, pemilik alam.

Kau orang semua yang bangang jahil tak payahlah heboh2 pikir macam orang takde otak tentang keadaan diri dan hidup Dia macamana. Kalau Dia cerita tempat Dia kat mana pun kau bukan pernah pegi tempat tu. Kau tak pernah sampai cerita dengan tak cerita sama je. Cuma yang Allah Taala sediakan untuk kau syurga tu kesenangan abadi, neraka tu azab yang berkekalan. Tu pasal Dia suruh kau kenal diri kau dulu supaya kau tak sibuk2 nak pikir tentang orang lain dan keadaan diri Allah Taala macamana.

Kau ahli sunnah jemaah kalau iyapun bodoh, simpanlah sikit bodoh tu dalam serban. Jangan tunjuk sangat kat orang bangang yang kau miliki. Dia orang2 bodoh membayangkan Allah Taala lagi besar dari alam sampai Dia nak masuk alam pun tak boleh dek kerana besarnya Dia. Apa bodoh sangat pahaman kitab kau ni? Yang maha besar tu kekuasaan, kekuatan, keagungan, zat Dia. Bukan sifat Dia. Zat dan ilmu Allah tu yang menguasai alam, beri kehidupan, yang meliputi.

Cuba kau hidup takde nyawa, takde roh. Nak bangun tekan keypad buat fitnah dalam FB pun tak larat. Pasal jasad kau takde roh, takde kekuatan dan kuasa. Namun roh tu pulak kau tak nampak besar mana. Tapi bila roh tu masuk dalam jasad cukup dan sempurna untuk kehidupan diri kau sendiri. Macam tu lah kiasan Allah Taala, Dia tiupkan roh sebagai satu zat dan kuasa yang memberi kehidupan. Dia tempatkan roh tu dalam batang tubuh tak sedar diri kau tu. Sampai masa Dia tarik balik untuk kau diadili. Tempat kau akan diadili tu di sisi Dia, kat mana kau jangan tanya. Kalau cakap kau bukannya paham sangat pun, melawan je lebih.

Macam tu lah cara Allah Taala menguasai alam dengan ciptaan. Itu yang Dia cakap dengan nama Allah zat yang memiliki kebesaran dan kemuliaan. Kat mana2 tempat dalam alam ni semua ada tanda kebesaran Dia. Yang buat kau tak nampak pasal kau buta matahati. Lepas tu suka salahkan wahabi.

Anonymous said...

Bertanyalah:

"Siapakah yang memelihara dan mentadbirkan langit dan bumi?"

Jawablah: "Allah".

Bertanyalah lagi:

"Kalau demikian, patutkah kamu menjadikan benda-benda yang lain dari Allah sebagai Pelindung dan Penolong, yang tidak dapat mendatangkan sebarang manfaat bagi dirinya sendiri, dan tidak dapat menolak sesuatu bahaya?"

Bertanyalah lagi:

"Adakah sama, orang yang buta dengan orang yang celik?

Atau adakah sama, gelap-gelita dengan terang?

Atau adakah makhluk-makhluk yang mereka jadikan sekutu bagi Allah itu telah mencipta sesuatu seperti ciptaanNya, sehingga ciptaan-ciptaan itu menjadi kesamaran kepada mereka?"

Katakanlah:

"Allah jualah yang menciptakan tiap-tiap sesuatu, dan Dia lah Yang Maha Esa, lagi Maha Kuasa".

Anonymous said...

Sabda ulamak2 kitab tarekat ASWJ mafhumnya "Syurga itu untuk orang2 bodoh". Bodoh yakni suka mengikut-ikut segala ajaran kitab songsang ulamak2 terlebih pandai diorang. Biar bodoh janji masuk syurga, zikir sunnah kaum tarekat. Jangan bantah, jangan lawan, jangan pikir nanti kau tak masuk syurga. Ikut saja.

Patutlah banyak sangat ahli pengikut kau yang bodoh2. Rupanya memang tok guru ulamak murtabak dia dah doktrin macam tu. Nabi tak pernah cakap pun orang bodoh masuk syurga. Yang Allah Taala cakap orang yang benar dan beramal soleh ikut apa yang Dia cakap dalam Quran tu yang Allah janjikan syurga. Mereka yang mengikut kebenaran Alquran, orang2 yang taat cakap Dia. Bukan taat cerita ulamak.

Kau mengaku ulamak tulis kitab2 sendiri lepas tu berangan nak masuk syurga, siap ajar pulak pengikut dia jadi bodoh kalau nak masuk syurga. Mana benarnya cerita kitab kau? Sedang kau ahli kitab pasti ke neraka, macamana kau nak bawak orang masuk syurga? Itu tanda kau orang bodoh tak boleh berfikir dengan sempurna. Membodohkan orang dengan cerita. Suka berkhayal dan berangan. Candu apa yang kau telan pun tak tau lah. Candu kitablah tu banyak sangat masuk telinga.

Anonymous said...

Masuk syurga bukan ditentukan oleh pakai tudung, serban, burqa, jubah, songkok kupiah yang kau pakai. Hanya ditentukan dengan amal perbuatan benar atau salah. Ada jugak imam khalifah yang derma sedekah beribu-ribu sponsor imam siak kampung pegi haji satu musim tapi kesudahnya dia ke neraka jugak pasal guna duit tak betul. Ada jugak imam dan ustaz ulamak profesional yang meniaga pakej2 haji dapat hasil lumayan tapi akhirnya neraka menunggu jugak kedatangan dia kerna menjual hukum agama.

Takde fatwa ke korang nak keluarkan dari perbuatan jahil golongan agamawan songsang ni?

Bila ustaz2 fesbuk kutuk mufti KL kau melenting. Tak hormat institusi agama kata diorang. Kutuk ulamak setan bukannya salah, yang salah mufti tu sendiri jugak. Apahal lak Pokemon tu pulak yang kau haramkan? Kau dah tau benda tu tak elok kau jumpa je lah SKMM jangan bagi masuk Apps tu, kan senang. Bila kena kutuk tau lak malu.

Halal haram Allah Taala dah lama tentukan, kau tu yang taknak ikut. Pasal kau rasa diri kau pandai. Pandai mencadang hukum. Ada halal kau buat hab, jadi industri. Datang Pokimon kau haramkan pulak, apa bengong mazhab yang kau bawak ni?

Hukum Fatwa tu kan kerja Allah Taala. Yang kau sibuk2 perasan diri nak buat keje Allah Taala buat apa? Kan dah kena kutuk. Sendiri tanggunglah.

Anonymous said...

Dan demikianlah Kami jadikan bagi tiap-tiap Nabi itu musuh dari Syaitan-syaitan manusia dan jin,

setengahnya membisikkan kepada setengahnya yang lain kata-kata dusta yang indah-indah susunannya untuk memperdaya pendengarnya.

Dan jika Allah menghendaki, tentulah mereka tidak melakukannya. Oleh itu, biarkanlah mereka dan apa yang mereka ada-adakan (dari perbuatan yang kufur dan dusta) itu.

(Katakanlah:

"Patutkah aku (terpedaya dengan kata-kata dusta Syaitan-syaitan itu sehingga aku) hendak mencari hakim selain dari Allah, padahal Dia lah yang menurunkan kepada kamu kitab Al-Quran yang jelas nyata kandungannya satu persatu (tentang yang benar dan yang salah)?"

Dan orang-orang yang Kami berikan kitab, mengetahui bahawa Al-Quran itu adalah diturunkan dari Allah dengan sebenar-benarnya.

Oleh itu, jangan sekali-kali engkau menjadi dari golongan yang ragu-ragu.

(Al-An'aam 6:114)

Anonymous said...

Dan telah sempurnalah Kalimah Allah (Al-Quran, meliputi hukum-hukum, fatwa dan janji-janjiNya) dengan benar dan adil;

tiada sesiapa yang dapat mengubah sesuatupun dari Kalimah-kalimahNya;

dan Dia lah yang sentiasa Mendengar, lagi sentiasa Mengetahui.

(Al-An'aam 6:115)

Dan jika engkau menurut kebanyakan orang yang ada di muka bumi,

nescaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah;

tiadalah yang mereka turut melainkan sangkaan semata-mata, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta.

Dan demikianlah Kami adakan dalam tiap-tiap negeri orang-orang besar (ulamak jahat, imam penipu) yang jahat supaya mereka melakukan tipu daya di negera itu,

padahal tiadalah mereka memperdayakan selain dari dirinya sendiri (kerana merekalah yang akan menerima akibatnya yang buruk), sedang mereka tidak menyedari.

Anonymous said...

Dan ingatlah hari (kiamat yang padanya) Allah akan himpunkan mereka semua, (lalu berfirman):

"Wahai sekalian jin (Syaitan-syaitan)!

Sesungguhnya kamu telah banyak pengikut-pengikut dari manusia".

Dan berkatalah pula pengikut-pengikut mereka dari golongan manusia:

"Wahai Tuhan kami, sebahagian kami (manusia) telah bersenang-senang (mendapat kemudahan) dengan sebahagian yang lain (Syaitan-syaitan), dan kami telah sampai kepada masa kami (hari kiamat) yang Engkau telah tentukan bagi kami".

(Allah berfirman):

"Nerakalah tempat kediaman kamu, kekal kamu di dalamnya, kecuali apa yang dikehendaki Allah".

Sesungguhnya Allah Maha Bijaksana, lagi Maha Mengetahui.


Dan demikianlah Kami jadikan sebahagian dari orang-orang yang zalim itu kawan rapat dengan sebahagian yang lain (ulamak songsang kawan dengan imam pembelot),

disebabkan apa yang mereka telah usahakan (dari perbuatan-perbuatan kufur dan maksiat itu).


(Al-An'aam 6:129)

Anonymous said...

Dengan Allah Taala ni mudah je. Bila orang kata syurga neraka tu antara kau dengan Dia. Dia jawaplah terus tempat kau nanti kat mana.

Tu tandanya Allah Taala bijak, Allah Taala dah cakap, Dia lah yang sentiasa Mendengar, lagi sentiasa Mengetahui. Allah Taala boleh bagi jawapan pasti pada korang bila2 masa.



Dan Dia lah yang berkuasa atas sekalian manusia;

dan Ia mengutuskan kepada kamu pengawal-pengawal (malaikat yang menjaga dan menulis segala yang kamu lakukan),

sehingga apabila sampai ajal maut kepada salah seorang di antara kamu,

lalu diambil (nyawanya) oleh utusan-utusan Kami (malaikat); sedang mereka pula (malaikat itu) tidak cuai (dalam menjalankan tugasnya).

(Al-An'aam 6:61)

Kemudian mereka (yang diambil nyawanya itu) dikembalikan kepada Allah Pengawas mereka yang sebenar (yang akan membalas dengan adil).

Ketahuilah, bagi Allah jua lah kuasa menetapkan hukum (pada hari kiamat itu), dan Dia lah secepat-cepat Pengira - Penghitung.

Anonymous said...

Kau ustaz2 ahli sunnat Allah Taala pun kau tak habis kenal sibuk pulak lagi buat cerita penipu nabi Isa mazhab apa. Soalan yang lepas2 pun banyak tak habis jawap dia sibuk pulak kalih buat cerita baru. Yang ikut mazhab, ijmak, kias tu semua ulamak2 pujaan kau. Alquran dan mazhab dua perkara berbeza.

Agama kristian ada jugak mazhab macam kau. Katolik dan protestan. Kau ahli sunnah WJ samalah macam prosetan suka membangkang dan membantah cakap Allah Taala. Nak pakai hukum ulamak tak sedar diri kau je. Hukum syariah tu pun kau boleh buat meniaga, meniaga KWSP. Konon dengan hikmat kuasa sakti pemikiran ulamak, ustad, mufti korang dapat menghalalkan duit pelaburan tak betul berkonsepkan syariah rekaan korang. Shilako.

Kalau kau ambik duit orang ramai melabur dalam tabung haji, dalam hab halal, dalam pelaburan emas yapeim sama jugak, haram jadah jugak perangai yang kau buat. Duit hasil titik peluh orang kau labur dalam industri agama. Memang islam mak ayah, ulamak penipu kau dulu ajar jual2 hukum agama ke?

Bila Allah Taala panggil kau Ahlil Kitab taknak mengaku. Jobor, takbur pandai cakap arab. Sedang kau tak sedar sebelum Muhammad datang yang jadi ahli kitab tu orang2 arab jugak, bukan yahudi je ahli kitab. Habis tu Abu Jahal, Abu Lahab dulu tak pandai cakap arab ke macam korang? Perangai jahat tu dah sama dah.



Anonymous said...

Sistem Mazhab awal dalam dunia ni diasaskan oleh penyeleweng agama zaman nabi Isa. Itu pasal dalam agama diorang banyak santa atau saint yang kononnya menyambung ajaran nabi Isa. Dalam pada tu yang nak bunuh salib nabi Isa tu kumpulan mazhab diorang jugak. Sebab dia tak boleh terima nabi Isa jadi nabi. Bila Isa takde diorang ubah Injil tu jadi Bible.

Samalah kronologi macam kau kaum ahli sunnah. Hari ni yang jadi saint dan santa claus dalam mazhab kau digelar ulamak, wali suci, imam pembelit yang mendakwa penyambung sunah nabi. Yang buat kitab2 agama pun sama jugak kumpulan kau jugak. Maka bila nak membentuk satu kumpulan dan mencari penyokong dan pengikut kenalah declare mazhab. Jadi kau ubah Alquran tu jadi kitab2 hadis, ikut resam usmaniah. Namun kau letakkan ilmu buku kitab yang kau ubah dan karang sendiri tu sebagai sunnah dan Alquran. Letak satu nama perawi hadis yang dah mati macam bukhari, muslim, hurairah, syafie supaya orang tak persoalkan sunnah2 nabi kau benar ke salah. Sedang sunnah yang kau bawak datang dari ajaran kitab santa ahli sunnah wal jemaah. Hasil potongan ayat2 quran.

Sama je perbuatan kau dengan orang kapir. Syahadah kau kosong, takde makna pun di sisi Allah Taala. Kau mengucap sedang hati kau kufur ingkar pada Quran Allah Taala. Kau tunjuk pada Allah Taala kitab2 kau lagi baik dari Alquran. Kau menunjukkan yang Muhammad tu lagi baik dari Allah Taala. Sedang Muhammad sampaikan Alquran tu untuk orang paham je, kalau tak paham tanyalah Allah Taala. Guru mursyid Dia merata seluruh dunia. Kau tu je yang bodoh perasan nak jadi guru.


Anonymous said...

Allah Taala bukan taknak ambik kau jadi ulamak. Kau baca quran boleh, nahu saraf semua ok, tajwid pun cantik macam lagu hindustan pun ada. Cuma yang spoilnya korang ni jenis bangsa munafik, kuat hasad dengki. Kau jenis yang tak boleh tengok orang lain lebih. Lebih kaya dari kau tak boleh, lagi pandai dari kau pun tak boleh, kau jenis orang suka nak monopoli ugama. Samalah kau dengan yahudi bani qeturah suku sakat nek moyang kau dulu.

Bila Allah Taala baca quran je ada je tuduhab dan fitnah yang kau lemparkan. Wahabi lah, liberal, plural, syiah zaidi, hanya sunnah kau je betul. Orang lain sesat dan kau sesatkan dengan fahaman sunnah songsang kau. Camana Allah Taala nak ambik kau jadi ulamak?

Baru tau sikit bab hukum agama habis semua kau jual meniaga. Dari syahadah, solat sampai haji semua kau buat duit. Ada je idea2 songsang kau nak jual hukum2 Allah jadi untung dunia. Bila kita tegur taknak berubah, degil, bajet pandai, surga neraka Allah tentukan. Bila Allah Taala tentukan kau masuk neraka tak boleh terima pulak tu. Dia pengikut penyokong ramai. Sekali ceramah penuh satu masjid. Allah Taala patut terima kasih dgn usaha dia mengembangkan islam.

Islam kau tak sama dengan Allah Taala punya. Islam kau kuat main duit, suka cari pengaruh, suka dipuji2, suka berhibur2, suka membodek2 sedang Allah Taala Dia tak makan bodek. Terpulang kat kau lah. Allah Taala Dia bagi ingat je.

Anonymous said...

Dan apabila engkau membaca Al-Quran),

Kami jadikan perasaan ingkar dan hasad dengki orang-orang yang tidak beriman kepada hari akhirat itu sebagai dinding yang tidak dapat dilihat, yang menyekat mereka daripada memahami bacaanmu.

patutkah orang-orang (munafik) yang ada penyakit (syak, ragu-ragu) dalam hatinya: menyangka bahawa Allah tidak sekali-kali akan mendedahkan perasaan dendam dan hasad dengki mereka ?

Dan umat tiap-tiap Rasul tidak berpecah belah dan berselisihan (dalam menjalankan agama Allah) melainkan setelah sampai kepada mereka ajaran-ajaran yang memberi mereka mengetahui (apa yang disuruh dan apa yang dilarang);

berlakunya (perselisihan yang demikian) semata-mata kerana hasad dengki sesama sendiri.

Dan kalaulah tidak kerana telah terdahulu kalimah ketetapan Allah Taala (untuk menangguhkan hukuman) hingga ke suatu masa yang tertentu,

tentulah dijatuhkan hukuman azab dengan serta-merta kepada mereka.

Dan sesungguhnya orang-orang yang diberikan Allah mewarisi Kitab agama kemudian daripada mereka, berada dalam keadaan syak yang menggelisahkan terhadap Alquran itu.

(Asy-Syuura 42:14)

Anonymous said...

"Alhamdulillah masuk tahun ini dah 10 tahun saya ambil upah buat badal haji dengan Tabung Haji," katanya yang merupakan penduduk tetap di sini yang berasal dari Pattani, Thailand.

Katanya selain upah yang dianggapnya lumayan sebanyak SR2,400 sehingga selesai mengadakan badal, beliau juga merasa kagum dengan komitmen TH melaksanakan badal haji.

"Negara lain saya tak nampak pulak buat seperti Tabung Haji buat macam ini. Ini langkah yang sangat baik dan beri peluang kepada kami untuk cari rezeki," katanya.

Petikan berita Sinar Carian.

Anonymous said...

Inilah antara sebab kenapa korang semua tak layak jadi ulamak. Suka makan upah jual amal ibadah. Jual ceramah, jual pakej 105k, jual tanah segala apa dalam agama tu boleh dijual semua kau jual. Ada pulak tu yang menganggap tu saham akhirat. Apalah bezanya korang dengan paderi2 penasihat dan penyuci dosa dalam gereja tu?

Kau cakap paderi tu ambik duit derma untuk cuci dosa penganut dia. Kau pun sama jugak ambik upah duit buat haji untuk orang yang dah mati, lagilah parah. Siap buat meniaga pakej pulak tu 2400 riyal semusim. Apa bangang sangat cara korang berpikir?

Kau yang cakap Allah Taala ciptkan jin dan manusia untuk beramal ibadat pada Dia. Kau dah tau orang tu dah mati yang kau pegi gantikan haji dia buat apa? Amal ibadah untuk orang yang hidup bukan untuk orang mati. Roh tu kan urusan Allah Taala pandai Dia lah selesaikan. Tah apa keje bodohlah kau pegi buat meniaga badal haji ni. Ikut kitab banyak tu lah jadinya, otak takleh pikir. Orang mati bolehlah kau tipu. Tunggulah kau mati sok, tengok apa akibat yang kau dapat.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman!

Janganlah kamu makan atau mengambil riba (faedah, makan upah jual agama) dengan berlipat-lipat ganda, dan hendaklah kamu bertaqwa kepada Allah supaya kamu berjaya.

(A-li'Imraan 3:130)

Dan peliharalah diri kamu dari api neraka, yang disediakan bagi orang-orang kafir.

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang yang membeli (memilih) kufur dengan meninggalkan iman tidak sekali-kali mereka akan dapat mendatangkan mudarat kepada Allah sedikitpun,

dan mereka pula beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

(A-li'Imraan 3:177)

Dan jangan sekali-kali orang-orang kafir melayu itu menyangka bahawa Kami membiarkan (mereka hidup lama) itu baik bagi diri mereka;

kerana sesungguhnya Kami biarkan mereka hanyalah supaya mereka bertambah dosa (di dunia),

dan mereka pula beroleh azab seksa yang menghina (di akhirat kelak).



Islam Pattani yang duduk Mekah tu pun cakap orang Tabung Haji Malaysia je yang buat meniaga badal haji ni. Kau tak sedar lagi kenapa Allah Taala ni benci amat kat kaum jahiliyah macam kau? Tu yang sampai2 Madinah kena halau dengan ribut pasir.

Anonymous said...

Bagi kaum Ahlus Sunnah, ASWJ tu sendiri satu penjenamaan. Ni ciri manusia yang suka jadikan ugama sebagai modal dunia. Bukti Dia banyak, kalau kita tengok asal musim perayaan je makin rancaklah perniagaan agama yang diorang dagangkan. Mula dari raya puasa, meniaga jual ibadah haji, jual korban lembu kambing, jual kitab, jual quran, jual fatwa dan segala macam jualan ahli tarekat diorang promosikan.

Berkat usaha ajaran ulamak2 diorang jugak. Pasal dulu ulamak2 diorang ni suka jual cerita2 agama supaya manusia taat pada dia. Bila dah mati semuanya terangkat. Angkat pegi mana taktaulah. Tapi nak kembali pada Allah Taala tu memang confirm tak sampai. Pasal hidup ulamak2 diorang dulu bila mengucap suka "naik saksi". Tu yang buat roh dia terangkat, bukan setakat ilmu je yang terangkat.

Kalau dalam bahagian alam ni antara bumi dengan awan tu tempat para jin setan. Jin setan ni tak boleh naik langit lagi atas untuk curi2 berita Allah Taala. Kena panah dengan petir. Jadi Allah Taala letak ulamak jin setan ni semua paras tu je. Mana yang tahap Dr, lebai, ustaz, mufti setan yang penah belajar dgn dia dulu duduk taraf bawah2 atas bumi. Mengajar kitab2 setan kat surau dan masjid sebagai mewarisi ilmu2 kitab Angkatan Syaitan wal Jahiliyah.

Salah diorang jugak sebenarnya. Suka menyesatkan dan fitnah orang lain. Allah dan Muhammad pun diorang fitnah. Ada ke dia kata Ahli Sunnah wal jemaah tu diiktiraf Allah Taala dan Rasul. Boleh lak dia buat cerita ahli sunnah dah lama diamalkan dari zaman Adam dulu2. Janganlah bangang sangat buat ceramah, Allah Taala tu kan Wujud dan Hidup lagi. Kau nak menipu pun beragaklah. Mengajar ilmu sifat 20, tapi dia tak sedar yang Allah Taala tu dengar cerita bohong yang dia buat hari2 pada ugama Allah Taala.



Anonymous said...

Katakanlah (kaum musyrik tarekat ASwj):

"Serukanlah makhluk-makhluk yang kamu dakwakan sebagai tuhan, guru selain dari Allah Taala;

mereka tidak memiliki kuasa seberat debu pun di langit dan di bumi,

dan mereka tiada sebarang bahagian perkongsian (dengan Allah) dalam (mencipta dan mentadbirkan) langit dan bumi,

dan Allah pula tidak mendapat dan berkehendak sebarang pertolongan pun dari mereka".

(Saba' 34:22)

Dan tidak berfaedah syafaat di sisi Allah kecuali bagi orang yang telah diizinkan Allah,

(maka orang-orang yang hendak memohon syafaat terpaksa menunggu izin itu dengan penuh perasaan takut dan bimbang) sehingga apabila dihapuskan Allah perasaan takut dari hati mereka (dengan pemberian izin itu) bersukarialah mereka dengan bertanya-tanyaan sesama sendiri:

"Apakah yang telah dititahkan oleh Allah?"

Sebahagian di antara mereka menjawab:

"Allah Taala telah menitahkan kebenaran"

dan Dia lah jua Yang Maha Tinggi keadaanNya, lagi Maha Besar kekuasaanNya.

Anonymous said...

Katakanlah lagi:

"Tunjukkanlah kepada aku sifat-sifat ketuhanan yang ada pada makhluk-makhluk, ulamak2, guru2, syaikh2 yang kamu hubungkan dengan Allah sebagai sekutu-sekutuNya? (yang boleh nagi syafaat)

Tidak ada pada sesuatu makhluk pun sifat-sifat itu,

bahkan yang mempunyai sifat-sifat ketuhanan ialah Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana".

Dan orang-orang yang berusaha menentang dan membatalkan ayat-ayat keterangan Kami (Alquran) sambil menyangka dapat melepaskan diri (dari hukuman Kami),

mereka itu akan berada di dalam azab seksa.

(Saba' 34:38)

Anonymous said...

Bagi Allah Taala, setiap kitab2 yang kau baca, segala buku kitab agama yang kau karang, segala macam Quran yang kau kaler kan warna warni buat meniaga semuanya dikira sebagai usaha menentang dan membatalkan ayat2 keterangan Allah Taala.

Iyalah Allah Taala dari zaman Nabi Adam ke Muhammad Dia dah kumpulkan segala macam cerita alam dan pengalaman Dia dalam sebuah Alquran. Sampai kat kau boleh pulak kau pegi ubah tanda, baris, huruf warna-warni konon2 nak mengajar orang ramai baca quran. Bila masa Allah Taala mengajar Nabi Adam dan Muhammad guna huruf kaler2? Kot iyapun kau buta warna, buta petunjuk matahati janganlah kau ubah Quran tu ikut sukahati mak ayah kau. Mana pegi adab yang ulamak kau ajar selama ni?

Kalau kau bodoh, kau ubah je lah diri kau sendiri. Kalau kau sesat pun janganlah kau sesatkan orang lain sekali. Duduk suluk ramai2 kat pondok pengajian kau, kau sesatkan ahli sunnah kau ramai2. Kau kan kaum majoriti, buatlah apa kau nak. Janganlah kau babitkan Alquran Allah Taala. Kau nak rebus air kitab wali2 ulamak kau pun buatlah. Biar terangkat ilmu wali ulamak kau tu sampai puncak kepala hotak.

Anonymous said...

Dan demi sesungguhnya!

Kami telah menjadikan di langit: bintang-bintang (yang berbagai bentuk dan keadaan) serta kami hiasi langit itu bagi orang-orang yang melihatnya.

Dan Kami pelihara (urusan) langit itu dari (masuk campur) tiap-tiap Syaitan (ulamak setan) yang kena rejam.

(Al-Hijr 15:17)

Kecuali Syaitan yang curi mendengar percakapan (malaikat di langit), maka dia diburu dan diikuti (dengan rejaman) api yang menyala (petir), yang nyata kelihatan.

Anonymous said...


(Ingatlah) ketika orang-orang munafik aswj dan orang-orang yang ada penyakit (syak) dalam hatinya berkata:

Orang-orang (Islam) itu telah diperdayakan oleh agama mereka (sehingga mereka berani menentang kami yang lebih besar bilangannya, majoriti aswj)".

Dan (yang sebenarnya) sesiapa yang bertawakal kepada Allah (dengan sepenuh-penuh yakin, maka Allah akan menolongnya untuk mengalahkan musuh yang lebih besar bilangannya, golongan majoriti sesat),

kerana Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

Anonymous said...


Dan tiadalah sembahyang mereka itu di (dataran merdeka) melainkan bersiul-siul dan bertepuk tangan (sambil bersyair-ah, berqasidah)

Oleh itu rasalah kamu (wahai orang kafir) akan azab seksa dengan sebab kekufuran kamu.

(Al-Anfaal 8:35)

Sesungguhnya orang-orang kafir yang selalu membelanjakan harta mereka untuk menghalangi (manusia) dari jalan Allah,

maka mereka tetap membelanjakannya kemudian (harta yang dibelanjakan) itu menyebabkan penyesalan kepada mereka,

tambahan pula mereka dikalahkan.

Dan (ingatlah) orang-orang kafir itu (akhirnya) dihimpunkan dalam neraka jahanam.

Anonymous said...


Kerana Allah hendak membezakan yang jahat dengan yang baik dan menjadikan (golongan) yang jahat itu setengahnya bersatu dengan setengahnya yang lain,

lalu ditimbunkannya kesemuanya, serta dimasukkannya ke dalam neraka Jahanam.

Mereka itulah orang-orang yang rugi.

Al-Anfaal 8:37

Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu,

jika mereka berhenti (dari kekufurannya, mencuri, menipu, menyeleweng, jual agama),

nescaya akan diampunkan dosa mereka yang telah lalu,

dan jika mereka kembali lagi (ingkar maka Kami akan menyeksa mereka),

kerana sesungguhnya telah berlakulah kebinasaan orang-orang (yang kufur ingkar) dahulu kala.( termasuk bapak2 dia)

Anonymous said...

Segala yang bersifat baharu tercipta atau dicipta. Jadi segala macam kitab2 agama, fatwa temberang, hadis ulamak2 sunah wj, islam maqasid kau semua bersifat baharu. Rekaan semata-mata takde bukti kebenaran. Allah Taala kalam Dia kekal, cerita Dia betul ada bukti alam ni Dia yang ciptakan. Semuanya ada hikmah kebenaran.

Bila kita dengar ustaz2 diorang berceramah pasal sifat 20 Allah Taala nampak macam iyalah dia mengenal Allah Taala. Sedang hakikatnya dia pun baca dari kitab2 baharu yang ulamak dia karang. Apasal kau tak pakai quran kalam Allah Taala untuk mengenal sifat2 Dia? Apa ulamak2 kau tu lagi handal ke kenal Allah Taala dari Allah Taala mengenal sifat Dia sendiri? Kau yang mencipta ke Allah Taala?

Kau cakap Dia baqa', qadim, samak, basar, alimun. Apahal pulak ulamak2 kau nak kena tulis kitab2 baharu untuk manusia mengenal Allah Taala? Apa ulamak kau semua pernah nampak ke rupa sifat Allah Taala? Apa kau lagi pandai dari Allah Taala ke? Quran ada lagi, Allah pun hidup lagi pandai Dia lah nak mengajar macamana. Kalau Dia cakap kau tak layak mengajar jadi ulamak memang Dia ada sebab.

Anonymous said...


Itu pasal Allah nyatakan kalimah اللة kat langit Johor sebab kau aswj kaum yang tak mengenal Allah Taala walaupun kau tau Dia ada. Tanda orang tu tak kenal Allah Taala senang je.

Antaranya dia suka buat hukum, fatwa, undang2 sendiri.

Dia suka buat mazhab dan kitab2 dia sendiri.

Dia suka langgar hukum dan perintah Allah sesuka hati.

Dia nak Allah Taala tu hormat dan ikut hukum2 wasatiyah yang dia buat.

Dia bakar quran Allah Taala ganti dengan quran baru yang dia cetak, kemudian dia paksa orang ramai ikut kitab2 hadis ulamak dia.

Dia nak memerintah manusia supaya taat cakap dan arahan dia macamkan dia tu adik beradik dengan Allah Taala.

Yang paling buruk perangai bila dia gunakan islam Allah Taala pulak tu menipu orang ramai.

Ini ciri2 orang yang tak kenal betul dengan Allah Taala, walaupun dia pandai ceramah, pandai bodek, pandai belit. Dia tak sedar sampai tahap dia nak perintah Allah Taala tu dengar cakap dia, cakap ulamak dia, cakap ulil amri dia.

Allah Taala ni kalau dah nyatakan mukjizat dan petunjuk Dia pada alam tu tanda kau dekat nak binasa. Bukan Dia nak muliakan kau sangat pun. Dah kau melampau batas. Duduk tengah padang ramai2 seru Muhammad bukan seru Allah Taala pun. Alasan buat doa tu pasal dulu dapat malu kena azab dekat Mekah, dekat Malaysia, anak tiri kena tuduh mencuri main judi, cuci duit haram, tipu orang. Lepas tu dia anjurkan mat tasawuf tarekat ni syair nyanyi lagu siul ramai2 untuk kejahatan dan kesalahan dia. Bodohlah kau kalau kau rasa kau dapat tipu Allah Taala.

Anonymous said...


Dan tiada yang menghalang Kami dari menghantar turun mukjizat yang mereka minta itu melainkan kerana jenis mukjizat itu telah didustakan oleh kaum-kaum yang telah lalu;

dan di antaranya Kami telahpun memberikan kepada kaum Thamud unta betina sebagai mukjizat yang menjadi keterangan yang nyata, lalu mereka berlaku zalim kepadanya;

dan biasanya Kami tidak menghantar turun mukjizat-mukjizat itu melainkan untuk menjadi amaran (bagi kebinasaan orang-orang yang memintanya kalau mereka tidak beriman).


(Al-Israa' 17:59)

Anonymous said...

Bagi Allah Taala kau ibnu Taimiyah ke, Imam syafie, nawawi, hambali, qurtubi, fasiki, kafiri pengikut tarikat ahmadiyah sesati semua sama je dikenali dengan satu nama dan gelaran, Ahli Kitab, berpegangan iktikad ahli sunnah wal jemaah.

Kau cakap yahudi dulu rahbaniyah suka mengamalkan apa yang takde, apa yang Allah tak suruh dia suka buat. Kau pendita tarekat pun sama jugak bersuluk, berfatwa, buat mahkamah syariah sendiri kutip duit, berzikir dalam gelap, bernyanyi lagu kenabian, meninggalkan semayang zuhur hari jumaat, mintak wakaf harta orang lain dan macam2 lagilah. Kalau nak kira banyak salah kau.

Bila Allah Taala hukum kau kafir kau tak boleh terima, pasal yang bacakan Alquran dalam komen2 atas ni manusia. Jadi pada pandangan alim ulamak ahli kitab macam korang, orang bertaraf awam tak layak nak mengingatkan korang pasal agama. Alasannya tak pandai cakap arab, ilmu tak cukup, tak pandai menafsir dan tak pandai tulis kitab2 baharu yang macam ulamak kau buat dulu2. Apa AL Quran tu nek moyang mak ayah kau punya ke?

Memang Allah Taala awal dan akhir. Sebab Dia awal dan akhirlah Dia tak mintak dan mengharap ulamak2 sesat ASeSatWJ kau tolong tulis kitab2 agama nak mengajar manusia tentang sifat diri Dia. Berapa banyak pun sifat yang Allah Taala ada, itu Dia punya pasallah nak terangkan dengan orang ramai sifat dan kelakuan Dia macamana. Kenapa kau pulak yang sibuk2 nak mengajar orang Allah Taala tu macamana?

Kau beriman pada kitab2 ulamak. Ulamak kau semua banyak yang dah mampus, dah berakhir kisah hidup dia. Sedang Allah Taala akhir Dia memang takde kesudahan. Sampai kau mati pun Alquran Dia tetap menerangi alam dengan kuasa petunjuk Dia.

Tu tanda Allah Taala Hayyun, Hidup tak mati mati.

Mutakallimun, bercakap sepanjang masa, cuma pasal dek pekak je buat kau tak dengar Kalam Dia.

Memang Dia pasti taulah zahir dan batin, itu pasal Allah Taala berani cakap kau musyrik dan kafir.

Jasad mengadap Baitullah, Roh menyembah dunia dan kesenangannya. Tu pasal kau Ahli Sunnah kaum yang kuat jual agama.


Anonymous said...

Ketahuilah bahawa (yang dikatakan) kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah (bawaan hidup yang berupa semata-mata) permainan dan hiburan (yang melalaikan) serta perhiasan (yang mengurang),

juga (bawaan hidup yang bertujuan) bermegah-megah di antara kamu (dengan kelebihan, kekuatan, ilmu, pengikut majoriti ramai dan bangsa keturunan) serta berlumba-lumba membanyakkan harta benda dan anak pinak;

(semuanya itu terhad waktunya) samalah seperti hujan yang (menumbuhkan tanaman yang menghijau subur) menjadikan penanamnya suka dan tertarik hati kepada kesuburannya,

kemudian tanaman itu bergerak segar (ke suatu masa yang tertentu),

selepas itu engkau melihatnya berupa kuning;

akhirnya ia menjadi hancur bersepai;

dan (hendaklah diketahui lagi, bahawa) di akhirat ada azab yang berat (di sediakan bagi golongan yang hanya mengutamakan kehidupan dunia itu = kaum penjual agama )

dan (ada pula) keampunan besar serta keredaan dari Allah (disediakan bagi orang-orang yang mengutamakan akhirat).

Dan (ingatlah, bahawa) kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.


(Al-Hadiid 57:20)

Anonymous said...

Dan sesungguhnya orang-orang kafir yang sebelum mereka telah melancarkan rancangan jahat terhadap ALquran

oleh itu, (janganlah engkau bimbang kerana) bagi Allah jualah kuasa menggagalkan segala jenis rancangan jahat.

Allah Taala mengetahui apa yang diusahakan oleh tiap-tiap diri;

dan orang-orang yang kafir akan mengetahui bagi siapakah balasan (yang baik dan yang buruk) pada hari akhirat kelak.

Dan orang-orang yang kafir itu berkata:

"Engkau bukanlah seorang Rasul dari Allah".

Katakanlah (kepada mereka puak tarekat ahli sunnah kesemuanya):

"Cukuplah Allah menjadi saksi antara aku dengan kaurang,

dan juga disaksikan oleh orang-orang yang ada ilmu pengetahuan mengenai Kitab Allah yakni Alquran".

(Ar-Ra'd 13:43)

Anonymous said...

Bukan itu sahaja kata-kata mereka bahkan mereka menuduh dengan mengatakan:

"Ia (Muhammad) yang mereka-reka Al-Quran itu!

" katakanlah :

"(Jika demikian tuduhan korang), maka cubalah buat serta datangkan sepuluh surah rekaan yang sebanding dengan Al-Quran iini, dan panggilah siapa sahaja yang kamu sanggup memanggilnya, yang lain dari Allah, jika betul kamu orang-orang yang benar".

Dan tidak ada yang lebih zalim daripada orang-orang yang mereka-reka perkara-perkara dusta terhadap Allah!

Orang-orang yang demikian sifatnya akan dibawa mengadap Allah Taala,

dan pada hari itu akan berkatalah saksi-saksi (dari malaikat-malaikat, Nabi-nabi, dan anggota-anggota tubuh mereka sendiri):

"Inilah orang-orang yang membuat-buat dusta terhadap Allah Taala".

Ketahuilah (sesungguhnya) laknat Allah tertimpa kepada orang-orang yang zalim!




-Surah Alquran Allah Taala-

Anonymous said...

Allah Taala cakap kau ustaz banyak yang bodoh kurang ajar. Masuk masjid surau buat fitnah reka cerita. Bodoh kepala ayah dia ajar Allah Taala, Nabi Adam dan Muhammad mengiktiraf Ahli Sunnah Wal Jemaah tu sebagai satu ikitikad pegangan Islam.

Kau yang perangai macam babi makan gaji hasil duit haram keje pejabat mufti. Sedap mulut kau je jual2 nama Allah Taala depan orang ramai. Kau ingat Allah Taala tu bangang tak dengar apa kau cakap cerita fitnah pasal Diri Dia?

Ni cilaka tak cilaka orang pondok tarekat ahmadiyah idrissiyah.

Anonymous said...

Dan ingatlah ketika Allah Taala mengeluarkan zuriat anak-anak Adam (turun-temurun) dari (tulang) belakang mereka,

dan Ia jadikan mereka saksi terhadap diri mereka sendiri,

(sambil Ia bertanya dengan firmanNya):

"Bukankah Aku Allah Taala?"

Mereka semua para roh menjawab:

"Benar (Engkaulah Allah Taala), kami menjadi saksi".

Yang demikian supaya kamu tidak berkata pada hari kiamat kelak:

"Sesungguhnya kami adalah lalai (tidak diberi peringatan) tentang (hakikat tauhid) ini".


(Al-A'raaf 7:172)

Anonymous said...

Allah Taala cakap Islam Dia dari zaman Nabi Adam dulu sama je tetap satu. Satu Allah dan satu Adam, takde minor takde major. Tak payah masuk ahli, ikut je Alquran yang Dia dah Cakap. Allah Taala bukan ada sistem berparlimen pun dalam hidup Dia. Allah Taala tak berkehendak pun pada keputusan majoriti ramai. Sedang pengalaman Dia sendiri melihat macamana bila anak cucu Adam ni bertambah ramai dia banyak ikut setan, ikut jalan sesat. Itu pasal diorang suka buat mazhab tarekat, berpecah mengikut iblis setan.

Awal dulu sebelum kau ada lagi Allah dah tanya penyaksian korang di alam roh dulu. Bila keluar je dari rahim mak kau terus buat jalan sendiri. Pandai2 pulak cakap Muhammad dulu suruh ikut kumpulan ramai. Sedang kalau nak ikut Nabi Adam, Ibrahim, Musa, Isa, Khidir, Daud, Sulaiman, Muhammad semua sorang je yang jadi nabi. Tapi yang sorang tu lah yang Allah Taala terima amal ibadah dia. Tu pasal Allah taala cerita kisah nabi Dia dalam Quran. Kisah orang yang sikit menentang kaum kafir yang ramai. Samalah macam korang hari ni, jumlah banyak tapi tak sedar kekafiran dan kekufuran yang kau buat pada Allah Taala.

Kau jual agama islam tu ikut suka nafsu kau je. Buat konsep patuh syariah lepas tu paksa orang suruh sokong dan ikut bisnes hukum yang kau buat. Kita orang Islam kami yang cari duit, kami punya sukalah nak letak duit EPF kami kat mana. Kau islam buat melabur buat untung, kami Islam buat amal untuk jalan akhirat. Dunia ni carik untu hidup je, bukan nak mewah sangat sampai mencuri, menipu, cuci duit haram sampai ke Mekah. Bayangkanlah bodoh tak bodoh perangai orang pegi haji pun dia belanja pakai duit hasil menipu. Semata-mata nak orang sokong pemerintahan dia.

Kau dulu yang kecik lahir taktau apa pun Dia boleh bagi makan bagi kehidupan. Cuma halal haram benda yang kau makan tu ikut mak bapak kau lah dari mana hasil duit yang dia dapat. Tapi kalau orang biasa hidup keje jual agama dalam majlis agama, jakim, jabatan mufti, tolong cina bukak pusat judi ni memang pastilah sumber haram. Kalau kau masuk neraka kau jangan soallah Allah Taala kenapa. Sedang Dia dah tanya kau awal dulu masa dalam tulang sulbi bapak kau lagi.

Salah kau lah, kau yang ingkar mungkir janji. Bila lahir ke dunia gagal mengenal diri. Gagal kalau Dia hancurkanlah sifat kau dalam neraka. Macam ke bagus nak mengajar ilmu sifat 20, sifat sendiri bakal kena makan api neraka pun kau tak sedar.

Anonymous said...

Awaslah!

Kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan),

kamu sahajalah yang suka (dan percayakan mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu.

kamu juga beriman kepada segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran).

Dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: "Kami beriman",

tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, (sesama jemaah ahli sunnah) mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu),

katakanlah (wahai Muhammad):

"Matilah kamu dengan kemarahan kamu itu". (pegi mampuslah kau dengan marah kau!)

Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan segala (isi hati) yang ada di dalam dada.



(A-li'Imraan 3:119)

Anonymous said...

Bukankah telah berlalu kepada manusia satu ketika dari masa (yang beredar),

sedang dia (masih belum wujud lagi) dan tidak menjadi sesuatu benda yang disebut-sebut,

(maka mengapa kaum musyrik itu mengingkari hari akhirat)?

(Al-Insaan 76:1)

Sesungguhnya Kami telah aturkan cara mencipta manusia bermulanya dari air mani yang bercampur , serta Kami tetap mengujinya (dengan kewajipan-kewajipan); oleh itu maka Kami jadikan dia berkeadaan mendengar dan melihat.

Kerana keadaan itu tidak mencukupi, maka) sesungguhnya Kami telah menunjukkan kepadanya melalui Alquran akan jalan-jalan (yang benar dan yang salah;

maka terserahlah kepadanya) sama ada ia bersyukur (dengan beriman dan taat), ataupun ia berlaku kufur (dengan mengingkari kebenaran Quran atau menderhaka).

(Dalam pada itu), sesungguhnya Kami telah menyediakan bagi sesiapa yang berlaku kufur (atau menderhaka):

beberapa rantai dan belenggu serta neraka yang menjulang-julang.

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang ahli sunnah (yang menentangmu) itu sentiasa mencintai (kesenangan dan kemewahan dunia) yang cepat habisnya,

serta mereka membelakangkan (tidak menghiraukan bekalan) untuk hari akhirat yang amat berat (penderitaannya kepada orang-orang yang tidak bertaqwa).

(Al-Insaan 76:27)

Kamilah yang menciptakan mereka serta menguatkan tulang sendi dan urat saraf mereka;

Kami berkuasa membinasakan mereka) dan apabila Kami kehendaki,

Kami gantikan (mereka dengan) orang-orang yang serupa dengan mereka, dengan penggantian yang sebaik-baiknya.

Anonymous said...

Allah Taala ni bercakap Dia takde sembunyi2, takde sorok2, takde dolak dalih, takde jobor dan tak perlu berselindung di sebalik Ipad dan iphone 6. Cuma bezanya Dia tak gentleman macho je macam kau pasal Dia tak berjisim. Hensem Dia tak sama macam hensem kau, mungkin Dia jauh lagi baik dari peribadi kau. Dia memang lagi kayalah daripada atuk dan ayah kau cuma Dia takde nak bermegah2 dengan apa yang Dia ada. Jauh sekali nak tunjuk mewah. Walaupun burung terbang tu Allah Taala yang ciptakan, Dia tak letak pun kalimah Allah tu pada tengkuk burung tu. Macam tu lah maksud Allah Taala tak berjisim, tak sama dengan makhluk yang Dia cipta.

Banyak beza Allah Taala dengan korang. Tu pasal Dia suruh kau kenal diri kau sendiri dulu, jangan duk perasan nak mengajar pasal hukum dan sifat Allah Taala. Ini tak, Dia bagi kau sifat kau pegi telan syabu. Bila dah mati roh merayau tak tentu arah. Mana Allah Taala nak terima roh penagih dadah. Kau anak sapa pun baiklah. Pegilah jumpa sedara mara kau mintak duit buat tambang masuk syurga.







Anonymous said...

Kau ularmak melayu ni bukan KWSP je yang kau jual. Wakaf tu pun sama jugak kau meniaga buat untung. Buat untung atas angin. Dia buat kempen wakaf untuk kaut tanah pusaka dan tanah adat orang ramai. Bagi free2 je tanah orang wakaf kat dia. Alasan dia wakaf tanah, harta, duit nanti akhirat dapat masuk syurga. Dah macam ulamak broker pun ada main jual2 saham akhirat.

Allah Taala dah cakap akhirat tu tak sama langsung dengan dunia. Maksud cakap Dia tu kau janganlah samakan nilai duit yang kau dapat dunia ni dengan kesenangan akhirat. Kalau Allah Taala cakap buat amal soleh tu kau ikut je lah amal yang Dia dah ajar dalam Quran. Kau jangan ubah apa yang Dia cakap, sikit kau ubah jauh lari maksud dari apa yang Dia cakap.

Orang Islam tu orang yang makan hasil usaha tangan dia sendiri. Orang kapir munapik fasik je yang suka makan hasil harta orang lain. Tipu duit haji orang, duit epf, buat syarikat 2 inggit jual tanah kerajaan, beli murah jual mahal tu ciri2 orang pemakan ribak lah tu. Keje malas menipu kuat. Rasuah orang pandai, lepas tu bangga diri dia bawak kemajuan pada manusia. Sedang disebalik perbuatan, kau lah yang sebenar membawa jalan kesesatan dan kehancuran pada agama dan masyarakat.

Allah Taala Dia tau segala yang terang dan tersembunyi.

Anonymous said...

Dan sesiapa yang datang membawa amal jahat (yang telah dikerjakannya) maka sudah tentu mereka akan ditumuskan mukanya ke dalam api neraka, (sambil dikatakan kepada mereka):

"Kamu tidak diberi melainkan balasan apa yang kamu telah lakukan".

(Katakanlah):

" Aku hanyalah diperintahkan supaya menyembah Allah yang telah menjadikan Tanah Melayu ini negeri yang suci lagi dihormati dan yang menguasai segala-galanya;

dan aku diperintahkan supaya tetap menjadi dari orang-orang Islam (yang menyerah diri bulat-bulat kepada Allah Taala),


"Dan supaya aku sentiasa membaca Al-Quran".

Oleh itu, sesiapa yang menurut petunjuk (Al-Quran dan beramal dengannya) maka faedah perbuatannya itu akan terpulang kepada dirinya sendiri, ]

dan sesiapa yang sesat, maka katakanlah kepadanya:

"Sesungguhnya aku hanyalah seorang pemberi amaran".


(An-Naml 27:92)

Anonymous said...

Asal usul perkataan ulamak tu dari nama sifat Allah Taala, ya A'limun. Melayu panggil alim ulamak. Macam tu jugak para wali, asal dari nama Allah Taala jugak Al Waliyy. Kalau orang dulu, mereka letakkan rukun iman ke 5 tu percaya pada malaikat dan para wali. Pasal diorang yang selalu baca dan bawak quran Allah Taala. Bila datang ajaran hindu tarekat ahli sunnah wj diorang buang rukun percaya pada para wali. Dia ubah pulak suruh percaya dan ikut cerita2 kitab ulamak2 muktabar penipu diorang. Kau sama macam ayatollah khomeini buat dulu, suruh islam iran taat pada dia, supaya senang dia nak memerintah. Sebenarnya senang dia buat duit jual agama dan kitab2, itu matlamat dia.

Kau Allah Taala pun kau tak kenal, macamana lah masyarakat ni nak taat dan ikut hukum2 sesat kitab2 ulamak kau? Allah Taala Dia memang bagi kau bebas memilih jalan benar jalan salah, namun Dia bukan liberal. Cuma Dia cakap kau ada akal kau pikirlah apa yang Dia cakap. Tapi kau jangan ubah Alquran yang Dia cakap. Nanti berubah pedoman manusia.

Takde satu ayat pun dalam Quran Allah Taala suruh berpegang pada mana2 mazhab. Tu pasal Dia cakap Islam tu atas pilihan kau sendiri. Kau bebas memilih. Yang kau nak kongkong orang suruh ikut ulamak muktabar kau buat apa? Bila kita siasat punya siasat semuanya ahli kitab. Takde sorang pun yang paham Alquran tu macamana. Habis ceramah je semua Walahhualam.

Baik kita tanya terus dengan Allah Taala. Apahal pulak kau yang kena jadi agen Islamiyyah nak mengajar agama? Kau baru satu kuliah kau buat dah mintak duit fees RM 20. Allah Taala tak mintak satu sen pun. Dah banyak dah pun Dia belanja orang ramai. Takde pulak Dia mintak dalam kubur nanti kau bayar balik rezki yang Alah Taala bagi.

Tu pasal nama Dia Al Waliy, Dia membela nasib dan hidup manusia seluruh alam. Dia Maha Tahu, yang A'lim dengan ilmu Dia. Cuba kau pikir balik elok ikut ulamak sesat kau ke? Atau lagi baik ikut Quran Allah Taala?


Anonymous said...

Belajar hafal Quran sikit, dapat kumpul ahli, dah perasan diri nak jadi ulamak. Buat satu pertubuhan majlis ulamak kebangsaan. Buat page Ahli sunnah research. Kau Islam kau nak kena research pulak balik apa hal? Nampak benarlah yang Islam kau tu tak sempurna. Orang tak kenal diri memang tak sempurnalah Islam dan amal ibadah dia. Sedang Allah Taala cakap Islam Dia dah sempurna dari zaman Muhammad dulu. Tu sebab Dia letak Muhammad rasul terakhir, supaya takde lagi kitab yang manusia akan pegang selain Alquran.

Dia sendiri lantik ahli kumpulan dia jadi ketua ulamak ahli sunnah. Apa bodoh perangai kau? Cardinal, bishop gereja tu yelah buat style macam tu. Meeting ramai2 kat Vatican lantik sorang Pope Jemaah memimpin. Kan sama tu sistem ahli sunnah kau dengan nasrani. Cuma beza kau pakai serban je lah. Jubah sama, selendang tasawuf taruk kat bahu tu pun sama pope ada pakai. Kumpul ramai2 tengah padang berqasidah pun sama, cuma kat Vatican diorang kumpul depan gereja nyanyi2 lagu agama jugak. Lirik lain sikitlah kot, kau nyanyi ya hanana, diorang taktaulah apa pulak. Tapi kesimpulannya amalan sama.

Mana bukti yang islam ulamak kau bawak selama ni benar? Kalau bab jual agama ni tak payah cakaplah. Orang gereja tu lagi lama amal sebelum kau, kau nak cakap apa. Tapi kita tak sangkalah yang kau tarekat ahli sunnah ni kuat mengikut gereja. Cuma kau ubah nama islam jadi Ahli Sunnah Wal Jemaah.

Anonymous said...

Dan demi sesungguhnya!

Kami telah mudahkan Al-Quran untuk menjadi peringatan dan pengajaran,

maka adakah sesiapa yang mahu mengambil peringatan dan pelajaran?


(Al-Qamar 54:17)

Anonymous said...

Dalam Islam Allah Taala, hatta dalam Alquran sekalipun takde sebut langsung tentang hukum wakaf. Cuma yang ada sedekah, zakat, derma itu pun kalau orang tu ada pendapatan lebih. Namun tanah, rumah atau apa2 aset yang manusia boleh pakai untuk kesinambungan anak cucu dia di kemudian hari jangan sekali-kali kau pandai2 sedekah wakaf kat majlis agama dan peniaga agama wakaf melayu putar alam hari ni. Tujuan Allah Taala ajar macam tu supaya anak cucu orang melayu ada tempat, ada pembelaan untuk kehidupan dia di kemudian hari. Itu hikmah yang Allah Taala cakap.

Di sisi Allah Taala haram manusia mewakaf harta dan mengamal konsep wakaf. Kalau ada ustaz atau orang yang wakaf apa2 harta dia untuk kegunaan orang lain itu salah. Umpama kau menyalahguna dan memakan harta anak yatim secara khianat. Kau mengamal hukum yang takde, macamana Allah Taala nak kira amal yang kau cipta? Allah Taala Dia bukannya pandang baik yang kau buat. Dia hanya pandang kebenaran hukum yang kau laksana.

Konsep wakaf atau funding ni amalan gereja. Bukan amalan orang Islam. Islam usmaniah tu yalah semua benda dia nak kaut buat untung. Firaun Usmaniah hindu dulu buat wakaf ni pasal dia nak ambik tanah orang lain cara mudah dapat kat dia. Hasil tanah tu nanti dia ambik buat kesenangan peribadi dia. Asal wakaf ni sebenar amalan firaun. Bukan amalan para nabi dan rasul.

Cukup2lah menipu orang dengan permainan hukum. Kalau kau tak takut Allah Taala tu kau punya hal. Tapi harta benda orang lain kau tak payah usik. Pasal kau tak sedar yang kau menceroboh kehidupan dan hak orang lain secara halus dan licik. Tu yang buat Allah Taala benci.

Anonymous said...

Dalam Islam memanglah disuruh menegur pemimpin dengan cara baik, dengan hikmah bijaksana, dengan adab budi bahasa. Tapi kalau nak ajar dan bancuh firaun kurang ajar kapir laknat tak reti bahasa ni pulak kita nak tegur macamana pun itu kita punya pasallah. Dia bukannya taktau yang sikap firaun yang dia bawak tu dilaknat Allah Taala. Apahal pulak nak kena jaga adab dengan kau? Macamkan dia pulak bagi nyawa kat umat manusia. Kau nak tau kau dihormati atau dilaknati kau tunggulah hari kau mati kelak. Tengok berapa banyak orang menyumpah sikap bodoh yang kau buat.

Hari ni kita tengok ramai pemimpin2 melayu yang bodoh, kurang akal, tak paham bahasa, tak boleh ditegur, tak boleh harap kadang menyusahkan orang lagi ada. Dia nak manusia memandang mulia jasa yang dia buat. Hari ni yang kita nampak nyata yang jual hukum, jual agama, bakar quran, menipu orang, mencuri duit negara kebanyakan orang yang boleh dikategori sebagai pemimpin tua, senior, veteran tapi sayang ramai yang gagal dalam membuat keputusan. Gagal nak menimbang antara benar dengan salah macamana. Cuma dek kerana terdesak dia takut2kan orang dan paksa orang ramai taat kat bodoh dia.

Kalau kau nak orang dengar cakap kau, buatlah cerdik sikit. Jangan ikut kata hati, jangan taat cakap bini. Pandang quran tu elok2 paham dulu apa Allah Taala cakap. Ni quran pun kau bakar kau nak mengaku kau islam macamana? Islam wasatiyah Allah Taala tak terima, tak masuk book. Siapa nak pakai? Kau sendiri pun tak pakai konsep maqasid yang kau cakap. Menipu jugak kau hari2, takde sapa pun yang nak potong lidah bercabang kau?

Allah Taala hari2 Dia pandang macamana kau punya perangai bodoh melampaui batas hukum2 agama. Bukannya Dia tak melihat, cuma kau tak nampaklah mata Dia macamana pasal kau mata empat. Satu memandang dunia, satu nak cepat kaya, satu pikir camana nak menipu, satu lagi memandang neraka. Bukannya susah nak kenal perangai ahli neraka, bila kita tegur, kutuk, sembur dia hari2 dengan ayat quran tengok macamana dia punya panas telinga menangkap sampai ke jantung peginya.

Tu maksud Allah Taala Alquran mempunyai banyak hukum. Kau nampak Islam Setan ni kau pancung dia dengan ayat2 quran Allah Taala. Biar dia rasa azab dunia sikit2 Allah Taala bagi kat dia macamana. Akhirat sok kita takyah pikirlah neraka mana yang dia masuk.





"Matilah kamu dengan kemarahan kamu itu!!". (pegi mampuslah kau dengan marah kau!)




Anonymous said...

Jasa kebinasaan yang dibuat Tun Razak dulu kita boleh jadikan teladan sebagai tatapan dan kajian pemikiran generasi akan datang. Kisah sorang pemimpin melayu yang meWakafkan tanah puncak Genting pada tokey kasino buat meniaga judi maksiat terbesar di asia tenggara. Sedar tak sedar dari duit hasil meniaga judi tu jugaklah orang asing beli tanah2 ladang sawit melayu, tanah kampung, tanah bandar secara sulit dan senyap. Tapi jangan salahkan orang, kau yang pegi pandai2 letak hukum wakaf sapa suruh. Berapa banyak tanah2 melayu yang dah diwakaf hari ni?

Bila tak cukup rumah, rumah mahal mengeluh. Bila ada tanah banyak tengah bandar jual kat China. Asal ada peluang sikit buat duit cara mudah semua dia sapu. Bukan kau pikir pun akibat yang orang melayu kena tanggung. Janji kau dapat hidup senang sudah. Lepas tu kau nak harap orang taat setia pada kau. Tak ke firaun perangai kau tu?

Ambik tanah2 melayu semua main konsep wakaf je. Nampak tanah kosong boleh buat hasil semua dia sebat. Nampak tanah adat orang bergaduh adik beradik tak dapat nak tuntut, dia pun datang suruh wakaf kat ugama ahli sunnah dia. Bila orang mintak zakat kedekut, berkira, banyak tanya, banyak alasan, buat helah. Baru tolong repair umah orang kampung dah jobor konon dia buat keje. Apa kau ingat Allah Taala tu taktau apa disebalik perbuatan korang tu?

Satu persatu Dia baca hukum kat kau atas tu. Supaya orang lain sedar macamana kau kaum ahli sunnah memperguna dan menjual hukum2 agama. Alasan dia nak majukan islam. Kalau maju kenapa banyak lagi orang mintak duit baitulmal? Mana pegi duit baitulmal banyak2?

Kau lah sebenar Daish, Dajjal Islamiyah. Kau tak sedar yang bagi nama Daesh tu dulu budak belajar pondok sunnah jugak. Dia malu orang tau tarekat pondok dia mengajar I.S islam setan. Mana tak perangai dajjal, belajar pondok, pakai serban. Tapi dia seru pengikut, pemimpin parti dia ikut semangat ahli sukan olimpik. Kau tak tau ke olimpik tu dulu kisah manusia yang memuja roh firaun?

Anonymous said...

Haji Hadi cakap Mahkamah Syariah hanya boleh hukum orang2 Islam. Tak adillah macam tu, mentang2 ahli sunnah kau ramai yang kapir patutlah ramai yang tak kena hukum. Habis tu Allah Taala kau nak letak mana Ji? Sedang Dia dah cakap hukum keputusan atas pertimbangan Dia. Kalau kau boleh buat mahkamah syariah atas dunia, akhirat tu pasti ke kau tak masuk neraka?

Allah Taala sendiri cakap untuk orang2 kapir yang ingkar derhaka macam kau pun Dia bagi tempoh. Kalau2 kau nak bertaubat ke, berubah ke, insaf ke. Dia tak terus hukum pun atas dunia ni, walaupun Dia tau kau tu kaum yang melampaui batas. Apasal kau yang lebih2 beriya pulak nak buat hukum undang mahkamah syariah kau sendiri? Kau dah hukum ke diri kau sendiri? Betul ke tak kau ada ambik 90 juta orang derma? Jawaplah dulu.

Allah Taala ni 24 jam tengok perangai kau. Bukan jauh pun Dia dari kau. Tu pasal Dia tanya soalan2 agama ni pada puak ahli sunnah macam kau. Orang lain semua kau nak hukum, semua kau nak denda, sampai kat kau semua lepas. Apasal kau pulak lagi suci dari orang lain? Apa hukum2 Allah Taala dalam Quran tu semua tak boleh pakai ke? Iyalah kalau kau dah boleh buat mahkamah syariah kau sendiri. Maknanya kau lagi bijak dan lagi haluslah menghukum dari Allah Taala, ye tak?

Tu tanda orang tak kenal diri. Dia tak sedar dia nak jadi Allah Taala. Dia pulak nak ambik kerja Allah Taala menghukum orang. Bila Allah Taala baca hukum kau kapir kau tak boleh terima. Kau tuduh Allah Taala wahabi, itu pun suruh macai tulis fitnah dalam FB.

Anonymous said...

Katakanlah (kepada kaum haji hadi yang mengada-adakan sesuatu hukum):

"Sudahkah kau nampak baik-buruknya sesuatu yang diturunkan Allah untuk manfaat kamu itu sehingga dapat kamu jadikan sebahagian daripadanya haram, dan sebahagian lagi halal?

" Katakanlah lagi (kepada mereka):

"Adakah Allah izinkan bagi kamu berbuat demikian,

ATAU kamu hanya mengada-adakan secara dusta terhadap Allah Taala?".


(Yunus 10:59)

Anonymous said...

Dan Dia lah Allah tiada Tuhan melainkan Dia.

Segala puji tertentu bagiNya, di dunia dan di akhirat;

dan hanyalah Dia yang berkuasa menghukum,

serta kepadaNyalah kamu semua dikembalikan.

Al-Qasas 28:70)

Anonymous said...

Sesungguhnya mereka sebelum itu dilalaikan oleh kemewahan (dunia, dari mengingati hukum Allah).

(Al-Waaqi'ah 56:45)

Dan mereka pula sentiasa melakukan dosa yang besar,

Anonymous said...

Patutkah mereka (membutakan mata) tidak mahu memperhatikan alam langit dan bumi dan segala yang diciptakan oleh Allah,

dan (memikirkan) bahawa harus telah dekat ajal kebinasaan mereka?

Maka kepada perkataan yang mana lagi sesudah (datangnya Kalamullah Al-Quran) itu mereka mahu beriman?


(Al-A'raaf 7:185)

Anonymous said...

Katakanlah:

"Wahai Ahli Kitab ASWJ!

Mengapa kamu menghalangi orang-orang yang beriman daripada menurut jalan jalan (agama Islam),

kamu hendak menjadikan jalan Allah itu bengkok terpesong,

padahal kamu menyaksikan (kebenarannya)?

"Dan (ingatlah),

Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan.


(A-li'Imraan 3:99)

Anonymous said...

Katakanlah kepada orang-orang kafir itu:

"Kamu akan dikalahkan (di dunia ini) dan akan dihimpunkan (pada hari kiamat) ke dalam neraka Jahannam,

dan itulah seburuk-buruk tempat yang disediakan".

Dan tidak ada satu makhluk pun melainkan dihimpunkan ke tempat perbicaraan Kami,


semuanya dibawa hadir (untuk menerima balasan).


(Yaa Siin 36:32)




Kalau Tuan Haji Hadi PAS sedia berjumpa menghadap Allah Taala untuk jawap persoalan di atas sini. Bawaklah datang, cuba kumpul orang PAS ramai2 satu stadium buat solat hajat mintak Haji mati cepat, senang sikit nak mengadap dan menjawap dengan Allah Taala. Allah Taala pun nak tau jugak mana dia dapat lesen buat mahkamah syariah atas muka bumi ni. Dia memang maha mengetahui. Memang Allah Taala tau betul bodoh puak ahli sunnah ni macamana.

Anonymous said...

Kau ahli sunnah bila nampak cina mualaf murtad balik pada agama asal dia kau kutuk2. Sedang kau tak penah pikir pun kenapa orang tu murtad. Berapa banyak kaum mualaf yang murtad ada kau penah tanya kenapa?

Muslim China dari mainland sendiri pun pernah cakap yang islam kat Malaysia ni lain dari yang lain. Dia cakap islam kat Malaysia ni banyak pedoman kitab2. Kitab hadis, kitab sirah, kitab fiqh, kitab tasawuf dan segala macam kitab yang melayu ahli sunnah pakai. Bagi orang yang baru masuk islam memang peninglah kepala nak belajar macam2 kitab dalam agama sunnah kau.

Orang cina ni ada yang tau islam tu hanya mengikut satu Alquran. Bila kau ulamak kitab gagal nak pahamkan Alquran pada dia, dia baliklah pada agama asal dia. Tu yang ramai masuk kristian, pasal senang pakai bible je sebuah. Tak serabut diorang nak pikir. Ini karang nak mengaji kitab ulamak2 kau je dah beratus buah, tak ke menyusahkan orang? Sedang Allah Taala dah cakap

"Dan demi sesungguhnya! Kami telah mudahkan Al-Quran untuk menjadi peringatan dan pengajaran.

Yang buat susahnya kau ulamak ahli sunnah jugak.

Agama islam ahli sunnah kau banyak sangat khilaf, banyak sangat beza pendapat sapa nak ikut? Bila mualaf murtad kau menyalahkan orang macam diri kau je betul, benar, kau sorang je bertaraf wali ulamak. Bila Allah Taala letak kau kapir kau meroyan, tak pasal2 Allah Taala kau tuduh wahabi. Apa ulamak kau lagi baik ke dari Allah Taala?

Anonymous said...

Kita anak2 melayu orang tua kami dulu selalu pesan, kalau nak belajar agama jangan baca kitab2. Tak kisahlah kitab kuning ke, kelabu asap ke, kitab ada cop bunga2 ke asal nama kitab jangan pakai. Dia orang tua dulu cakap belajar kitab sama dengan belajar dengan setan. Mula dulu budak2 memang tak pahamlah apa maksud dia cakap. Bila dah meningkat dewasa ni baru paham rupanya yang ulamak2 kitab melayu yang perasan nak jadi guru tu semua dah jadi setan.

Mana tak jadi setan, dia pulak lagi pandai dari Allah Taala nak tulis kitab2 agama karangan tangan dia sendiri. Dia pandai2 ubah tempat dan hukum2 dalam quran ikut tafsiran akal dia sendiri. Lepas tu dia dakwa kitab kuning yang dia tulis tu ajaran tentang agama islam Allah Taala. Tah mana tempat dia dapat wahyu suruh buat kitab takde pulak dia nak bagitau orang ramai. Bila dia mati masuk kubur terus jadi sesat. Rupanya dia sendiri pun tak sedar kitab yang dia tulis tebal2 tu rupanya kitab ajaran sesat.

Allah Taala dah cakap awal lagi dalam Fatihah, ahli kitab tu kaum yang sesat dan menyesatkan. Bila kau terlebih kreatif sangat pegi buat kitab, Allah Taala letaklah kau sebagai ahli kitab. Cukuplah dulu Muhammad dah tulis sebuah ALquran. Keje kau hanya untuk paham saja, bukan pegi tulis kitab. Bila mati kapir sesat menyalahkan orang. Bila kau duduk alam roh lama sangat sesat atas dunia ni, lama-lama jadilah setan. Pasal asal roh kau tu dulu suka menyesatkan orang ramai dengan ajaran2 kitab sesat yang kau karang. Setan sesat tulis kitab takde tauliah.

Tu sebab Allah tanya dalam quran tu awal2 masa kau hidup


" Katakanlah, tanyakan lagi (kepada mereka):

"Adakah Allah izinkan bagi kamu berbuat demikian,

ATAU kamu hanya mengada-adakan secara dusta terhadap Allah Taala?".



Anonymous said...

Kalau dalam cerita Alquran, kau ahli kitab ahli sunnah wal jemaah ni lah yang digelar kau AL HIJR. Itu pasal bila korang nak sebar dan buat fitnah kau tubuhkan stesen tv nama Al Hijrah, manifestasi dari kisah kaum durhaka dulu2. Kisah satu kaum yang disebut2 dan terkenal dengan perangai suka mendustakan agama, dusta Alquran, dusta nabi rasul, dusta Allah Taala.

Itu pasal Allah Taala bukak cerita tu kisah penduduk kampung. Macam koranglah, perangai kampung, pekan nak senang dunia punya pasal sanggup jual apa saja agama, bangsa, tanahair, hatta makayah kau tu pun kalau boleh jual pun dia jual sekali buat meniaga. Tu yang ada TRX exchange, jual lot kat tabung haji. Jual atas jual, bubuh nama orang mati. Ini yang Allah Taala cakap buruk tak buruk perangai ahli kitab.

Dia buat stesen tv dia tu atas tempat tinggi tepi masjid negara tempat orang lalu lalang. Supaya orang ramai tau konon2 dia orang yang meninggikan syiar agama islam. Padahal yang duduk keje dalam tu banyak yang menjual agama untuk tujuan dunia. Ada yang keje nak buat duit, ada yang nak mengembangkan pengaruh, ada yang jual kitab, ada jual cerita nabi, ada yang jual slot orang pegi haji, ada yang jual iklan macam2 lagilah perniagaan yang diorang buat dalam tu. Tapi hakikat dia memang kejar mewah dunialah. Cuma dia je perasan apa yang diorang buat tu baik dapat pahala.

Pada mereka kaum Al Hijr ni, segala macam buku kitab agama, buat rancangan tv, bisnes haji, sembelih korban semua tu mereka anggap sebagai sumbangan dalam memajukan agama islam. Tapi bila kita pikir2 balik, takde satu pun sumbangan perasan yang dia buat tu diterima Allah Taala. Banyak yang tak patuh syariat. Semua main bedal je asal boleh jadi ringgit.

Allah Taala Dia tak menerima duit yang banyak, kitab yang tebal, qasidah merdu dan apa jenis rekaan dan ciptaan kau dalam bidang agama Dia tak ambik. Bila Dia bacakan ayat dan hukum2 dari Alquran tu tanda Dia hanya bagi peringatan, supaya kau ingat kau dah tahap melampau batas. Kau dah nak dekat binasa. Tapi macamana cara Dia nak binasakan kau kadang2 kau memang terpikir, tak sedar, tak caya pun ada.

Itu pasal Allah Taala bagi kiasan kisah Nabi Nuh dulu orang ingat dia nabi bodoh, gila buat kapal atas gunung. Sampai masa tak sedar, banyak orang yang hancur binasa. Sama jugak macam kat Aceh, kita nampak sana orang dia macam kuat pegang islam. Rupanya ahli kitab sama macam korang. Islam usmaniah.

Anonymous said...

Maka Kami membalas kezaliman mereka itu dengan azab yang membinasakan;

dan sesungguhnya kedua-duanya itu terletak di jalan yang terang (yang masih dilalui orang).

Dan demi sesungguhnya penduduk "Al-Hijr" telah mendustakan Rasul-rasul.

(Al-Hijr 15:80)

Dan Kami telah berikan kepada mereka tanda-tanda (yang membuktikan kebenaran agama dan Alquran Kami); dalam pada itu, mereka terus juga berpaling (mengingkarinya).

Dan mereka memahat sebahagian dari gunung-ganang, sebagai tempat tinggal, tempat kerja dengan keadaan aman.

Meskipun demikian, mereka dibinasakan juga oleh letusan suara yang menggempakan pada bumi waktu pagi.

Maka apa yang mereka telah usahakan itu, tidak dapat menolong mereka sedikit pun.

Anonymous said...

Dan sebenarnya penduduk kampung "Aikah" adalah orang-orang yang berlaku zalim.

(Al-Hijr 15:78)

Anonymous said...

(Iaitu) mereka yang menjadikan Al-Quran terbahagi kepada beberapa bahagian lalu mereka percaya kepada sebahagian dan menolak sebahagian yang lain. (mana bawak untung pakai, tak untung buat hukum kitab sendiri)

Demi Allah! Kami akan menyoal mereka (yang kafir itu) kesemuanya

Mengenai apa yang mereka telah lakukan.

Oleh itu, sampaikanlah secara berterus-terang apa yang diperintahkan kepadamu, dan janganlah engkau hiraukan bantahan dan tentangan kaum kafir musyrik itu.

Sesungguhnya Kami tetap memelihara dan mengawalmu dari kejahatan orang-orang yang mengejek-ejek dan mempersendakanmu,

Al Hijr.

Anonymous said...

Kita berpegang islam, Alquran bebas merdeka. Tak perlu dan tak wajib nak bertaqlid mengikut mana2 ulamak sesat dan mazhab tarekat. Itu sebab Allah Taala cakap takde paksaan pun dalam agama islam Dia. Bagi kau puak2 kapir ahli sunnah kau beranggapan yang Allah Taala jadikan manusia untuk dijadikan hamba. Sedang Allah Taala cakap terang2 Dia jadikan ADAM untuk dijadikan Khalifah bukan hamba. Ini jelas satu fitnah dan kesesatan yang kau buat bila mentafsir ugama Allah Taala.

Allah Taala Dia tak pernah menghambakan sesiapa pun. Dia jadikan Adam sebagai Khalifah untuk memakmurkan bumi, beramal ibadat, berlaku adil dan menjalankan syariat yang Dia dah tulis dan tetapkan dalam kitab2 terdahulu. Mudah sikit hidup manusia bila Allah tuliskan pedoman, namun Dia tak penah cakap pun Adam tu hamba Dia. Itu pasal Allah suruh beramal atas ikhlas. Buat amal yang kau tahu, bukan cipta dan reka amal yang takde.

Hanya ulamak2 tafsir kau je yang cakap manusia ni hamba Allah Taala. Kau ingat kau dah tawaduk, sedang kau tak sedar kau buat fitnah pada Allah Taala. Kau pusing dan putar maksud percakapan Allah Taala supaya orang ramai taat dengan dongeng cerita kitab ulamak2 sesat kau. Sebenarnya kau tu yang nak menghambakan orang supaya dengar dan taat setia pada pembohongan kau.

Yang ubah maksud manusia ni hamba Allah Taala firaun. Tujuan dia ubah maksud percakapan Allah Taala tu pasal dia nak manusia taat kat dia. Senang dia nak memerintah menghambakan manusia, senang nak buat duit dan untung sesama manusia. Kutip zakat, derma, cukai, ribak kemudian dia cakap tu semua perintah dari Allah Taala. Kau manusia tahap hamba kena patuh dengan hukum2 kitab yang firaun gubah. Jangan banyak soal kata firaun, nanti Allah Taala murka.

Tu yang buat Allah Taala benci amat dengan firaun. Dia pusing maksud cakap Allah Taala supaya manusia taat kat dia. Macam yang kau ahli sunnah buat hari ni. Kau jual habis2 islam Allah Taala supaya orang ikut cakap kau. Supaya kau boleh hidup bermewah-mewah dan bersenang-senang.

Anonymous said...

Kau Ahli Sunnah wal jemaah dengan kristian tak banyak beza dalam banyak perkara. Kau yahudi bani qeturah dengan bani quraizah memang ngamlah adik beradik, pandai bisnes agama. Kau jual hab halal, yahudi jual kosher. Kristian tu maksud dia

Kumpulan

Ritual

Islam

Tarikat

Ahmad

Niah/Diah

Kalau belah arab tarekat ahmadiah kau tu dipanggail ahmadniah, tarekat jalan ke neraka. Iyalah dalam quran pun dah sebut ahli kitab masuk neraka. Kau je yang perasan beriman, beriman pada kitab ulamak masuklah neraka, apa susah.

Bukan aku yang hukum Allah Taala yang kata, iman kau tak sempurna. Camana Dia nak terima? Dia suruh kau beriman pada Alquran, kau nak beriman pada kitab yang banyak, itu atas pilihan kau Dia tak paksa. Cuma Dia cakap Ahli Kitab masuk neraka. Masuk je lah dah itu yang kau nak. Yang kau nak marah orang buat apa?

Anonymous said...

Dan bacakanlah kepada mereka ,

khabar berita seorang yang kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) Alquran Kami.

kemudian dia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu ia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dari orang-orang yang sesat.

Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat Alquran itu.

Tetapi dia bermati-mati cenderung kepada dunia (nak makan gaji keje mufti ulamak) dan menurut hawa nafsunya (menipu orang baca kitab sesat);

maka bandingannya adalah seperti anjing,

jika engkau menghalaunya: dia menghulurkan lidahnya termengah-mengah,

dan jika engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah.

Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami.

Maka ceritakanlah kisah-kisah itu pada mereka supaya mereka berfikir.

(Al-A'raaf 7:176)

Amatlah buruknya bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami, dan mereka pula berlaku zalim kepada diri mereka sendiri.

Anonymous said...

Mufti kristian ahli sunni ni Allah Taala kias macam anjing je. Orang tau baca quran, fasih cakap arab, hafiz jenis orang yang ada ilmu dan tau hukum2 agama, tapi dia sendiri main langgar je hukum yang dia tau. Bukannya dia takde belajar ilmu pasal Alquran, tapi dia sendiri yang pilih jalan kesesatan, nak buat macamana. Pandang je lah, cuma bagi kita orang awam ni jangan percaya je lah bila dia buat irsyad fatwa yang bangang2 tu.

Pasal daging korban boleh simpan berapa lama pun dia nak buat fatwa. Macamlah kau tu pernah duduk dekat Madinah zaman Rasulullah hidup dulu. Habis semua cerita sahabat yang dia tau. Betul punya busybody sahabat2 kau tu. Mana nabi pegi ada je hadis dia nak tulis. Semua perkara nabi buat habis semua dia dapat salin buat kitab, syarah ilmu hadis kata dia. Nanti senang umat kemudian nak ikut nabi. Tak ke bodoh punya cerita.

Apa nabi dulu ada tukang tulis biografi ke nak tulis dan kisahkan tentang hidup dan ilmu yang dia ajar pada orang ramai hari2? Kuat betul ingatan perawi hadis kau semua benda dia boleh ingat. Dah 1400 tahun berlalu ni, takkan takde yang berubah cerita kitab diorang? Sedang kisah hang Tuah Hang Jebat pun ada macam2 versi cerita orang tulis. Kau tak pikir ke kalau kisah hadis yang kau baca dari kitab tu hadis binasa, hadis yang tak pernah wujud dan tak ada?

Itu pasal Allah cakap kau macam anjing. Lidah tu tak habis2 menipu je baca kitab. Terjulur termengah2 menipu orang baca ceramah. Nak duit dan nama dunia punya pasal sanggup dikutuk dengan Allah Taala daripada kena kutuk dihina dengan orang ramai. Perangai anjing ni dia taat pada tuan, walaupun dia nampak dan tau tuan dia makan duit dan harta2 haram. Dia sanggup biar je, asalkan tuan dia sayang pada dia.

Anonymous said...

Tahun 2016 ni Dr Zulbakri yang jadi masa'aloh bukang berapa lama daging korban tu boleh disimpan dalam fridge. Cuma yang jadi masalah dang persoalang dalang agame kite ari ni
Daripada mana datangnya sumber lembu2 korban yang diorang buat meniage kat surau dan masjid2 seluruh Malaysia???
Hari ni meniaga korban lembu kambing ni tak kurang jugak hebatnya untung yang boleh dijana. Ramai jugak puak ahli sunni yang jadi broker lembu korban.
Ada yang jual lembu curik. Ada jugak yang jual lembu hak seludup. Ada pulak mat kastam yang jual lembu rampasan satu kontena. Beli murah jual mahal. 
Tahun ni 1 bahagian kurang2 5 6 ratus satu kepala. Sekor lembu mau 4 5 ribu. Beli lembu lari cukai kadang baru 400 satu kontena. Guane cerita tuang mufti? Boleh makang ke hok lembu takde Gst tu? Kang Najik bising pulok dok bayar cukai.
Mung keluar skik irsyad fatwa lebong mat aming mung tuh. Irsyad fatwang guru kitak hikang. Semayang tahajud buat lalu, tapi agama jual jugak. Adab apalah yang kau belajar selama ni.

Anonymous said...

Alquran Allah Taala ni kau tak boleh ubah, Tak boleh reka-reka, tak boleh kaler-kaler ikut suka, tak boleh bakar sesuka hati, tak boleh dinyanyi lagu dan disyairkan, tak boleh bawak bertanding tilawah, tak boleh buat meniaga pondok tahfiz, tak boleh buat sihir memerintah dunia, tak boleh dijual hukum2 Dia dan takde satu orang pun boleh potong ayat dan ubah tempatnya untuk buat kitab2 lain. Walaupun kau cakap tu kitab nak mengajar agama.

Bila kau kaum sunni melayu pegi bakar, pegi ubah pedoman, menipu orang dengan ayat2 Quran, Allah Taala datanglah jawap sendiri segala kesesatan dan kemunafikan yang kau buat. Kau padamlah macamana pun quran tu, Dia tetap nyatakan kebenaran kalam Dia. Dia berkuasa dan menguasai alam, Dia nak takut apa?

Dia tak memerintah dengan kekejaman, kezaliman, pembohongan, kejahatan atau kebodohan. Allah Taala memerintah dengan hikmah kebijaksanaan. Dengan kebenaran dan kekuatan. Dengan kebesaran dan kemuliaan. Dengan ilmu tahu dan pengalaman. Itu pasal Dia boleh cerita semua perkara, walaupun orang kapir macam kau tak suka. Itu cara Allah Taala.

Allah Taala tak harap pun kau majukan agama Dia. Dia tak suruh perintah pun kau kumpul duit banyak2 untuk tolong Islam Dia. Allah pun tak harap kau dan group ahli sunnah kau menguruskan rombongan dan amal orang pegi haji ke rumah Dia. Dia tak perlukan pun duit2 zakat yang kau kumpul beratus juta. Allah Taala pun taknak terima korban2 binatang yang kau sembelih.

Cuma yang Allah Taala nak Dia dimuliakan dengan selayakNya. Dia dibesar dan diagungkan sebagai Pencipta mengikut undang2 peraturan Dia. Bukan Dia yang kena ikut cakap ulamak dan kitab2 kau. Kau siapa Dia nak kena taat hukum kau?

Ulamak kau yang ajar barangsapa memerangi WaliyKu, mereka mengisytiharkan perang pada Aku. Apa kau orang semua tak sedar ke yang Waliy tu sifat Allah Taala. Bila kau dah isytihar perang pada Sifat Dia, Allah Taala cakap kau tunggu masa je lah. Bila2 masa pun Dia boleh binasakan. Macam yang Dia selalu cakap, beri mereka tempoh "sedikit" masa.

Anonymous said...

Oleh kerana nak bukak quran surahmy hari ni dah tak boleh. Mungkin ramai setan2 yang panas telinga mendengar rejaman dari ayat2 quran. Kami kirim pantun berlada je lah untuk kalian penganut tarekat sesat senusantara.

Ramai ularmak sudah mati
Sorang pun taktau ke mana pergi
Tinggalkan kitab untuk di ikuti
Kitab ajaran sesat itulah pasti

Konon dulu ulamak sufi
Banyak zikir di dalam diri
Alasan dia nak sucikan hati
Masuk kubur jawap soalan tak reti

Dulu hidup guru tarekat
Kata kat murid mengajar hakikat
Muridnya rasa guru dia hebat
Sedang hakikat guru kau merempat

Roh dia merayau tak tentu hala
Pasal dulu tak dengar kata
Mengajar kitab, Alquran kau dusta
Itulah akibat tak paham bahasa

Kau yang pilih nak mulia dunia
Supaya digelar ahli agama
Islam kau jual mengikut suka
Sampai akhirat masuklah neraka

Neraka itu engkau yang pilih
Salahkan orang takde berguna
Dulu hidup kau cakap Allah kasih
Kenapa sekarang kau dihina?

Kau yang nyanyi aku tak layak
Untuk masuk ke syurga akhirat
Bila kau mati baru kau nampak
Kau rasalah sendiri azab yang berat

Ku cipta pantun untuk mereka
Anak muridmu yang banyak derhaka
Hasil rekaan tarekat yang kau cipta
Bakal mengiringimu bersama ke neraka

Supaya mereka kelak tidak bersedih
Bersama ularmak yang mereka puja
Menderita bersama azab yang pedih
Kekal bersama di neraka selamanya.

Sambil bersyair-ah kan lagu.

Bersamanya, selamanya,
Sama-sama duduk dalam neraka
Leyleyleyleylah..oohooh...oohoohoohh
Leyleyleyleylah....aahaahh...aaahaahaahh...
Leyleyleyleylah....haahaahaaa...hahaha....

Padanlah muka, duduk neraka...

Rangkap bawah tu korang kena chanting macam ultras sikit. Baru semangat nak kena bakar.




Anonymous said...

Tuhanku mereka tidak layak untuk syurgamu
kerana mereka ikut mazhab-mazhab sesat
oleh itu biarkanlah mereka masuk neraka
pasal itu yang dia mahu
suka ikut orang buat benda-benda
yang meraka tak tahu

biar mereka duduk neraka selama-lamanya
bersama ulamak pujaan mereka
ampun tak ampun sama saja
dosa mereka besar
bila nasihat tak dengar kata
suka kena tipu dengan kitab-kitab
ulamak-ulamak besar


Ini aku gubah sikit lagu syair imam syafie korang. Lirik baru sempena bulan haji dan kemerdekaan. Yang ini tepat sikit untuk korang. Memang kau tak layak pun masuk syurga.
Bukan aku kata, imam syafie kau lah kata.

Anonymous said...

Setan-setan ni bila kena rejam tepat kat muka tak malu dia tu mulalah cakap pun merapik rapik. Tak penah pulak kami baca dalam Aquran Allah Taala suruh masuk bertanding presiden UMNO untuk jatuhkan firaun. Dia tak penah seru pun suruh jatuhkan kau. Cuma yang Dia pesan

"Pergilah kepada Firaun, sesungguhnya dia telah melampaui batas".

Omputih cakap dia dah "Cross the line".

Allah Taala bukan taktau camana cara kau bertanding dalam UMNO dari zaman ketua pemuda sampai presiden. Dah berapa banyak perwakilan yang kau sogok tak payah cakaplah. Ambik duit kat cina balak, cina judi banyak2 sogok kat orang masa pemilihan. Tu yang tokey2 judi ni sayang betul kat dia, pasal dia sama macam bapak dia senang kena beli. Hari ni dengan semangat bapoknya dia ajak orang lawan dia bertanding presiden parti.

Allah Taala mana minat nak bertanding jawatan presiden ni. Buat apa Dia buat keje bangang bertanding jawatan dengan presiden bodoh. Dari zaman pemuda sampailah ketua menipu, mencurik je tak habis2. Allah Taala memerintah mana guna parti. Duit pun Dia tak pakai.

Cuma bila Dia tengok kau macam dah tak keruan buang tebiat ni Dia tanyalah. Kalau kau betul handal hebat sangat, kuat gagah kebal sakti, cubalah kau lari dari mati? Macam arwah bapak kau dulu, sampai London lari pegi berubat nak hidup lama punya pasal. Allah Taala nak tengok, berapa jauh kau boleh lari????

Anonymous said...

Sejarah firaun ni sebenar dia orang bodoh. Dari segi fizikal, material, pengaruh memang kita nampak dia kuat, hebat, samseng, ramai kaum. Tapi hakikatnya dia bodoh. Bodoh tu pasal dia nak lawan Allah Taala sapa lagi power.

Dah lak kau ciplak Quran Allah Taala. Kau bakar quran yang lama. Hari ni dengan penuh rasa bangga menggunakan semangat Bangsa Jobor dia menyeru sapa tak puas hati dengan dia masuklah bertanding parti bapak dia. Bangsa Jobor ni kalau nak ikut lagi ramai dari Bangsa Johor. Bangsa yang suka menunjuk2 kemewahan, tunjuk kekuatan, tunjuk kuasa segala apa yang dia boleh tunjuk jobor kat orang semua dia tunjuk. Ni perangai Bangsa Jobor, kuasa menjobor dia tu luas.

Firaun dulu sebelum nak mati macam tu lah. Allah Taala bukakkan laut tu suruh dia lari. Lari mengejar mati, itu yang sebenarnya tujuan Allah Taala bukakkan laut tu untuk dia. Dia orang yang kuat sangat mengejar dunia. Allah Taala bukak betul2 dunia ni untuk dia. Tapi dek kerana bodohnya firaun ni tak paham, baru separuh jalan dah tenggelam. Mati sambil berlari. Lari dari kebenaran. Dah sampai tengah laut baru dia sedar yang mati tu pasti. Bila nak mintak keampunan Allah Taala dah taknak terima.

Untuk kau pun samalah, lebih kurang macam tu jugaklah cerita Dia.





Anonymous said...

Wahabi ni memang asal daripada Ahli Sunnah. Ahli kitab ASWJ lah yang ajar wahabi buat kitab. Kalau takde guru2 ulamak dari ASWJ yang mengajar kitab2 sesat pada WAhabi, maka takdelah Wahabi ni buat kitab fahaman dia sendiri. Dalam ertikata sebenarnya

Ahli Kitabi + Ahli Sunnah WJ = Ahli kitab Mohd Wahabi

Cuma yang buat gang ASWJ ni bengang dan benci sangat kat Wahabi ni pasal, fahaman Wahabi ni mengganggu urusan dan jualan kitab2 kumpulan ulamak Ahli Sunnah. Wahabi mula lawan tokeh, bila kitab dia lagi laku dari kitab ulamak ASWJ. Ini yang sebenarnya jadi punca perbalahan kumpulan ajaran sesat diorang. Mula2 tuduh menuduh antara satu sama lain. Lama2 mula caci mencaci sesama sendiri. Macam yang Allah Taala sebut, Ahli Kitab suka bergaduh sesama sendiri.

Hari ni Allah Taala buktikan apa yang Dia cakap tu betul pasal group ahli kitab ni. Dia suka nak berkuasa dan memerintah manusia dan orang islam. Sebabnya kalau takde orang islam bisnes kitab agama diorang tak berapa laku. Itu sebab diorang kena mengaku dia islam, supaya senang meniaga dan cari pengaruh, walaupun hakikat sebenarnya dia kapir menjual agama. Itu pasal bila dia buat RUU dia hanya nak hukum orang islam sebagai mangsa. Member2 kitab dia yang kapir lepas, pasal menyokong kesesatan dia. Macam tu lah bijaknya menipu politik firaun ahli kitab ni.

Kita negara 59 tahun merdeka, dia pulak nak paksa kita ikut hukum2 kitab sesat dia. Dia yang suruh kita pegang Kepercayaan kepada Allah Taala. Bila Allah Taala dah baca Quran banyak2 ni kita percayalah apa Dia cakap memang betul semuanya. Semua ada bukti. Nak taat setia kat pengkhianat buat apa?

Allah Taala pun ada pantang jugak, Dia pantang tengok orang ubah2 Quran dan Islam Dia. Memang Dia marah orang seleweng ugama Dia. Dia buat untuk umat Dia, kau yang nak jadi wali setan tak payahlah masuk campur hal urusan agama Dia. Kau pikir pantang mak ayah kau je, sedang Allah Taala dah cakap terang2


Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang khianat.


Anonymous said...

Tidakkah engkau melihat (bagaimana jahatnya) orang-orang yang bersahabat karib dengan kaum yang telah dimurkai Allah (dengan sebab kekufuran dan khianatnya)?

Mereka itu bukanlah dari golongan kamu dan bukan pula dari golongan kaum yang tersebut itu (kerana mereka ialah golongan munafik);

dan lagi mereka selalu bersumpah dengan dusta, sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta)

(Al-Mujaadalah 58:14)

Allah telah menyediakan bagi mereka azab seksa yang berat; sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah lakukan.

Mereka menjadikan sumpahnya sebagai perisai (untuk menyelamatkan diri dan harta bendanya daripada dirampas atau dibunuh),(didakwa peguam bekas peguam negara),

maka dengan yang demikian dapatlah mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari jalan Allah; oleh itu mereka beroleh azab seksa yang menghina.

harta benda mereka dan anak pinak mereka tidak sekali-kali akan dapat memberikan sebarang pertolongan kepada mereka dari azab Allah.

Merekalah Ahli Neraka, mereka tetap kekal di dalamnya.





Haters gonna hate. Sinner go to hell.

Anonymous said...

Ulamak2 ahli sunnah al syair ah ni bukan saja bangsa jobor, bangsa perasan pun ada jugak. Pada dia kemerdekaan yang Malaysia dapat selama ni tak banyak sikit datang dari doa2 keramat, ilmu tinggi syeikh wali tarekat dan ilmu2 kasyaf kitab yang diorang amal dulu2 sampai sekarang.

Orang melayu kena timakasih dan hargai pejuang2 agama perasan macam diorang. Dia ulamak2 kitab dulu banyak jasa, doa merdeka kat stadium tahun 1957 dulu pun syeikh tarekat dia yang doakan depan raja2 melayu. Doa dia ada sikit bunyi macam ni

"Bantulah kami menewaskan segala musuh dan orang yang dengki.

Zahirkanlah kemarahanMu dan kemurkaanMu kepada orang yang melampau dan yang melakukan kerosakkan.

Ya Allah! Awasilah dengan penglihatanMu yang tidak pernah lena"

Hari ni memang Allah Taala makbulkanlah doa kau, pasal yang banyak perangai hasad dengki dan merosakkan jalan agama sekarang budak2 tarekat imam syafie kau jugak, bukan kaum lain. Yang banyak ubah2 hukum dan Alquran Allah Taala kaum tarekat ahmadiyah kau jugak, memang Allah Taala nyatakan betul2 Dia benci dan murka pada perangai sesat korang. Pasal Allah Taala Dia tak pernah cuai dalam tingkahlaku Dia. Hari2 Dia pandang dan lihat apa yang kau buat. Macam yang kau belajar dalam ilmu sifat 20

Allahu Basirun bima Ta'malun

Kau yang sebenar bukannya Pejuang Agama, Penjual Agama Pedagang Islam layaklah bubuh kat kau. Guna agama nak dapat senang dan masyur dunia. AL MAsyukridiah la katakan. Ajaran sesat tapi taknak mengaku sesat. Takut hilang pengaruh, kuasa, pangkat, gaji mufti bulan2 tu yang dia taknak mengaku.

Perangai ahli kitab Al Masyukridiah ni senang je nak kenal. Quran dia bakar, dia suruh jabatan dia kumpul quran lama banyak2 kemudian dia bakar. Dia bagi alasan quran tu rosak, koyak tak boleh baca. Selesai bakar dia sendiri pegi hantar campak dalam laut satu kapal. Dia cakap laut tu terima dengan tenang.

Yang sebenarnya kau tu mufti setan, kau tak boleh terima kebenaran Alquran. Nanti payah kau cari makan. Senang kumpulan setan tarekat asyaitaniah wal masyukridiah dia nak jual ratusan kitab2 agama yang dibuat ulamak2 songsang diorang. Lepas tu suruh balaci buat FB fitnah orang. Pemfitnah Besar Akhier Zaman

Tu yang Allah Taala cerita kisah korang, Kisah orang yang suka makan benda2 haram untuk menampung kehidupan. Jual kitab, jual ceramah, jual agama, jual hukum. Jadi Dia Kias kau umpama BABI pasal biasa sangat makan hasil dan buat benda haram.

Tu pasal kau digelar B.A.B.I. (Bala, Tentera/Askar, Budak-budak/Benih, Iblis).

Yang Allah Taala suruh bunuh tu fahaman sesat korang, bukan jasad haram jadah kau. Nak buat apa berbunuh dengan manusia taraf BABI? Orang Islam ni babi pun kalau boleh dia taknak sentuh. Jangan kau pusing pulak cerita aku cakap aku pengganas. Perang dengan babi ni pakai ayat quran je dah lah. Itu pun dah panas sampai ke bontot.




Anonymous said...

"Dan diperlihatkan neraka jelas nyata kepada orang-orang yang sesat;

"Serta dikatakan kepada mereka: ` Mana dia benda-benda yang kamu sembah dahulu?-

` Selain dari Allah Taala?

Dapatkah mereka menolong kamu atau menolong dirinya sendiri ? '

"Lalu mereka dihumbankan ke dalam neraka dengan tertiarap, jatuh bangun berulang-ulang, - mereka dan orang-orang yang sesat bersama,

"Termasuk juga Bala Tentera Iblis semuanya.

(Asy-Syu'araa' 26:95)

"Mereka berkata, sambil bertengkar sesama sendiri dalam neraka:

" ` Demi Allah! Sesungguhnya kami (semasa di dunia dahulu) adalah di dalam kesesatan yang jelas nyata,


" ` Kerana kami menyamakan kamu (para ulamak, imam, syeikh) dengan Allah sekalian alam;

" ` Dan tiadalah yang menyesatkan kami melainkan golongan yang berdosa.





Inilah sebenar cerita kisah As Syairah Al Mathuridiyah yang kau anuti selama ni. Kisah kaum neraka yang berpegang akidah sesat. Dia lebih mempercayai ulamak dan kitab2 lebih dari Alquran yang Allah Taala terangkan. Asal cerita Dia nama As Syu'ara, kisah ahli syair. Macam kau lah suka bersyair qasidah sampai tak sedar kau ahli neraka. Kau ucaplah timakasih kat Abu Hasan Asyairah kau tu, untung2 kau dapatlah syair2 sama dia dalam neraka.



Bersamanya....selamanya.....
Asyairah semua Ahli Neraka.....
Eleyleyleylahh.....huuhuuhuuuhuu....(ulang banyak x happy2)

Anonymous said...

Kalau kau masih bangang2 blur tak paham lagi, cuba kau bukak cerita P Ramlee

Abu Hassan Pencuri

Itu kes Ulamak As Syairah kau lah, Abu Hassan Assyairah, orang yang suka curik ayat2 dan cerita2 Alquran Allah Taala. Kemudian dia buat kitab2. Dia jadikan ayat2 Quran yang dia curi tu sebagai sihir menipu orang ramai supaya ikut cakap dia. Hari ni ada berjuta orang bodoh kena sihir dengan jalan Assyairah yang dia cipta, termasuklah kau.

Anonymous said...

Dalam Islam kau nak ziarah kubur ke, kau nak masuk kubur ke, itu kau punya hal lah. Takde sapa pun larang sebab sampai masa kau masuk jugak ke sana. Itulah maksud 73 pintu 73 jalan, 7 kaki dalam 3 kaki panjang 1 orang je masuk kubur. Pasal yang kena tanya kau sorang sorang bukan ikut jemaah ahli sunnah. Malaikat tu bukan pedulik pun kau ikut asyairah ke tak.

Cuma yang jadi halnya kau orang tarekat ni pegi buat amalan sesat zikir ramai2 depan makam syeikh keramat korang. Agaknya dulu syeikh tu baca doa dekat stadium merdeka punya pasal anak dia pun suruh gang malaun tarekah ni pegi zikir sesat ramai2 depan kubur bapak dia. Yang ni memang salahlah, bukannya tak pernah jadi, kita pernah tengok depan mata tengah malam buta buat majlis zikir hol depan makam atuk dia. Apa gila kau buat keje bangang depan kubur orang mati?

Bila orang cakap kau tarekat sesat kau pandai pusing cerita. Mana mati tak jadi ular, suka cakap bohong fitnah orang. Jadi mufti menyesatkan orang ramai dengan jalan tarekat. Tapi nak buat camana kau yang nak kan jalan lurus, Allah Taala luruskanlah badan kau jadi ular. Pandai kau lah nak jalan macamana. Pasal kau yang dulu doa dalam stadium merdeka

"Tunjukkanlah kami jalan yang lurus,

jalan yang telah Engkau kurniakan kepada umat Islam yang telah menikmatinya,

bukan sebagaimana orang yang Engkau murkai dan bukan juga orang yang sesat."




Inilah kisah ulamak sesat tarekat ahmadiah bini 4, Syeikh Ahmad nama dia. Antara ulamak awal yang suka menuduh-nuduh Alquran Allah Taala wahabi. Sedang dia tak sedar anak2 murid tarekat dia ramai yang jadi babi.

Anonymous said...

Kau orang2 tarekat ni sombong. Suka tuduh2 fitnah orang. Kau je alim warak. Bila orang taknak join kau buat wirid kau tuduh orang fahaman wahabi.

Bukannya kita taknak ikut kau buat wirid. Dari istighfar sampai Laila ha illallah semua nampak ok. Sekali dah nak habis wirid ada pulak wirid sesat "Fi kulli lam hatin wa nafasin" hatok dia ajar. Allah Taala jalan Dia Fi sabilillah, Fi kulli lam hatin tu jalan tarekat Fi Raun buat Salah. Sapa nak ikut?

Kau nak sesat kau sesatlah ramai2. Aku tak minat nak ikut kesesatan korang. Dia yang bodoh tak sedar pasal dek zikir Fi kulli lam hatin tu lah yang buat kau tak lepas azab kubur. Ada hati pulak nak orang kenang dia sebagai ulamak tersohor nusantara.

Tabayyun lah dulu. Kau yang mangkuk ayun tak kenal Alquran. Main tambah je zikir kalimah ikut sukati mak ayah kau. Bila sesat menyalahkan orang. Tu lah perangai ahli sunnah iblis berjemaah. Dia ikut ikrar janji tok guru iblis dia satu masa dulu. Suka nak menyesatkan anak Adam. Menyesatkan orang dengan kalimah.

Apa kau lupa ke, yang iblis tu lagi dulu beramal dari kau. Pasal dek amal dia yang banyak tu lah buat iblis jadi sombong derhaka pada Allah Taala. Sama tak macam ulamak2 sesat tarekat kau?

Anonymous said...


Iblis berkata:

Wahai Tuhanku! Kerana Engkau telah menjadikan daku sesat, (maka) demi sesungguhnya aku akan memperelokkan segala jenis amal maksiat kepada Adam dan zuriatnya di dunia ini, dan aku akan menyesatkan mereka semuanya,

Al-Hijr 15:39

"Kecuali di antara zuriat-zuriat Adam itu hamba-hambaMu yang dibersihkan dari sebarang syirik".

Allah berfirman:

Inilah satu jalan yang kebenaran(Alquran), yang tetap Aku memeliharanya.

"Sesungguhnya hamba-hambaKu, tidaklah ada bagimu sebarang kuasa untuk menyesatkan mereka, kecuali sesiapa yang menurutmu dari orang-orang yang sesat (dengan pilihan dan tarekatnya sendiri).

"Dan sesungguhnya neraka Jahannam itu, tempat yang dijanjikan bagi sekalian mereka (yang menurutmu).

"Ia mempunyai 7 pintu; bagi tiap-tiap sebuah pintu ada bahagian yang tertentu dari mereka (yang sesat dan menyesatkan itu)".



Kan betul tu, 7 kaki dalam masuk kubur. 3 kaki panjang tanam jasad. 7 pintu masuk neraka jahanam. Yang sampai hanya 1 orang derhaka sesat jalan, salah tarekat.

Itulah dia kaum AlHijr.

Unknown said...

saya ibu irma seorang TKI DI SINGAPURA
pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos
sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak
kebetulan saya buka-bukan internet mendapatkan
nomor MBAH SERO katanya bisa bantu orang melunasi hutang
melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
hubungi dan minta angka bocoran SINGAPURA
angka yang di berikan 4D yaitu 6377 TGL 01-09-2016
ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 250.juta
bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri
apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas
jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
ini nomor hp -> (-082-370-357-999-) MBAH SERO
demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
atau silahkan buktikan sendiri..

Anonymous said...

Firaun ni kalau bercakap lembut gigi dari lidah. Berkepul2 bunga keluar dari lidah bercabang dia. Dunia zaman kita hari ni bukan susah nak kenal antara hamba ALLAH dengan hamba SETAN. Hanya dengan kelakuan, percakapan dan perbuatan tu je dah cukup untuk kita mengenal lakonan dan sandiwara dunia dia macamana. Tu pasal dia suka isytihar parti dia bertaraf dunia. Memang hakikatnya kau tu hamba dunia dan seisinya.

Bila dia cakap lain, buat jadi lain ni je dah pasti tanda orang munafik. Belakang2 suka mencurik sambil2 buat fitnah pada orang yang tak sokong dia, dah pasti fasik. Bila Allah Taala tegur supaya baiki kesilapan dia tunjuk sombong, dah pasti kufur. Bila dia kumpul kaum dan pegawai ahli sunnah dia buat islam wasatiyah ganti islam hadhari, dah pasti kapir. Bila kau buktikan pada Allah Taala kau bakar Alquran, menunjukkan kau orang yang tak perlu dan mahu pada hukum dan pedoman Allah Taala, Dah pasti neraka. Kau nak cakap apa?

Malaysia tak perlu pemimpin yang bodoh dan lemah. Allah Taala suka orang yang kuat-kuat, yang bijak pandai. Tapi bukan orang yang kuat mencurik, bukan pula orang yang pandai menipu. Kalau lemah pandai2lah resign bukan susah sangat nak buat keputusan untuk kebaikan diri sendiri, Malaysia dan rakyatnya. Pasal dek tamak punya pasal, takut kena hukum, kenalah menipu selalu. Itulah adat orang munafik.

Pada pandangan Allah Taala kau tak layak pun nak jadi pemimpin. Tak payah bohonglah cakap memperjuang agama dan negara. Sedang Allah Taala tau kau hanya menjual agama dan negara untuk kepentingan diri. Islam Allah Taala dah cukup sempurna.

Siapa yang lantik dan bagi wahyu pada kau untuk majukan agama Islam DIA???

Anonymous said...

Dan berilah amaran kepada mereka tentang (hari kiamat) yang dekat (masa datangnya),

iaitu ketika hati seseorang merasa resah gelisah,

kerana cemas takut, sambil masing-masing menahan perasaannya itu.

(Pada saat itu) orang-orang yang zalim tidak akan mendapat seorang sahabat
pun yang boleh membelanya, dan tidak akan mendapat pemberi syafaat yang diterima pertolongannya.


Allah mengetahui PENGKHIANATAN, PENYELEWENGAN dan tidak jujur) pandangan mata seseorang, serta mengetahui akan apa yang tersembunyi di dalam hati.

(Ghaafir 40:19)

Dan Allah memutuskan hukum dengan adil, sedang (DUNIA) yang mereka sembah yang lain dari Allah - tidak dapat memberikan sebarang keputusan.

Sesungguhnya Allah Dia lah Yang Maha Mendengar, lagi Maha Melihat.





Sampai masa nanti kau taulah, jemaah menteri kau boleh tolong ke tak boleh tolong bila sampai hukum keputusan Allah Taala. Jangan cakap Allah Taala tak bagi ingat. Kau nak neraka, silakan. Neraka menunggu, ayah kau pun ada sana. Dah sampai sana nanti baru kau akan tau yang bapak tak kenal anak, anak pun tak kenal bapak.

Melayu cakap sesal kemudian tiada berguna.

Anonymous said...

Allah Taala terang2 letak lambang dacing kat parti BN. Bapak kaulah yang buat dulu. Sebagai alamat 1 pertimbangan antara benar dengan salah, syurga neraka, dosa pahal, dunia akhirat. Kemudian Dia bagi kau halamankan dua jalan untuk kau buat 1 pilihan. Itu pasal Dia taruk 1Malaysia, sebab 1 Allah Taala yang akan buat keputusan

Bila orang cakap kau kapir kau takmau terima. Kau ahli sunnah, ikut nabi, mana ada kapir. Mengaku diri dia islam.

Orang Islam bila Allah Taala letak hukum, dia patuh, taat, tak banyak cakap, takde melawan. Bila Allah Taala bagi Islam dia tak perlu nak ubah2 jadi sederhana ke, ganas ke, melampau ke takde. Islam yang Muhammad bawak dah cukup baik sempurna. Yang suka buat perubahan, amendment ni orang kristian. Pengikut derhaka Nabi Musa dulu2, tu yang dia buat 10 amendment, asal dulu 10 commandment. Kisah kaum yang suka mengubah-ubah agama Allah Taala ikut suka nafsu dunia dia.

Hari ni umur dah masuk 70 kau gagal nak buat pertimbangan dan keputusan dengan benar mengikut Alquran. Masih lagi buat perangai lama nak menipu, mencuri, fitnah orang, bunuh jalan rezki orang pendek kata semua dosa2 besar yang ada dalam quran tu banyak yang kau dah buat.

Tunggu masa je lah. Orang penjara kata kalau banduan akhir ni tunggu tempoh. Sama macamana Allah Taala bagi tempoh pada Iblis Laknatullah.

Anonymous said...

Allah berfirman:

"Turunlah engkau dari Syurga ini, kerana tidak patut engkau berlaku sombong di dalamnya oleh sebab itu keluarlah, sesungguhnya engkau dari golongan yang hina".

Iblis berkata:

Berilah tempoh kepadaku hingga hari mereka dibangkitkan (hari kiamat)".

(Al-A'raaf 7:14)

Allah berfirman:

"Sesungguhnya engkau dari golongan yang diberi tempoh (ke suatu masa yang tertentu)".

Iblis berkata:

"Oleh kerana Engkau menyebabkan daku tersesat (maka) demi sesungguhnya aku akan mengambil tempat menghalangi mereka (dari menjalani) jalanMu yang benar.

Anonymous said...

Islam Usmaniah yang korang anuti ni islam kejam, islam zalim, islam yang disalahguna untuk memerintah dunia. Islam yang buat manusia jadi bodoh, ganas, suka mencuri menipu. Itu pasal dulu2 kita tengok macamana usmaniah ni bunuh musuh2 yang dia fitnah pasal tak sokong cara islam dia. Habis dia gantung manusia depan orang ramai, difitnahnya orang tu wahabi pasal tak ikut hukum dia. Dia bawak islam kepada jalan berbunuhan dan menghukum sesama manusia. Suka mengugut-ugut dan menakut-nakutkan orang ramai.

Samalah korang hari ni. ASWJ iblis usmaniah lah ajar korang suka label dan hukum orang yang tak sokong kejahatan kau. Dia bunuh karier periuk nasi orang. Tukar jawatan supaya orang tutup mulut. Tuduh orang lain IS, liberal, sesat pasal tak ikut jalan wasatiyah kau. Salahguna kuasa dan agama untuk tujuan memerintah dunia. Sebijik betul perangai kau dengan firaun.

Itulah cara kau anak cucu iblis menghalang orang dari jalan benar. Buat fitnah, bunuh orang, tipu harta orang ramai, jual kitab, meniaga agama. Dia gunakan tempat, kedudukan, jawatan, agama dan kuasa mandat yang dia dapat untuk sesatkan orang ramai.

Lama tak lama tempoh Dia bagi dekat 70 tahun jugaklah kau hidup mewarisi sikap2 iblis. Allah Taala buktikan apa Dia cakap semua betul dan benar. Dia buktikan yang kebanyakan korang memang lahir dari benih iblis. Suka buat kerosakan, kesesatan dan kezaliman atas muka bumi.




Anonymous said...

Bila mufti tarekat ahmadiah dapat anugerah daripada pondan kau melenting. Tak hormat orang islam kata kau, sedang yang tak hormat Alquran pun itulah muftinya. Ketua tarekat ajaran sesat.

Allah Taala tu bagi kias je, yang kau kebanyakan mufti2 kat Malaysia ni lawan kau tahap pondan bapok je. Takyah berlagak la nak tunjuk pandai nak lawan Allah Taala. Pondan bapok bolehlah kau dakwa kat Mahkamah Syariah kau. Mahkamah Ahli Kitab memang taraf2 pondan je lah yang suka mengarang kitab2 hadis ni. Orang yang suka buat2 cerita, tu maksud Ahli Ilmu Hadis. Orang melayu panggil tukang karut. Ada je cerita2 bodoh pasal nabi dia baca.

Perangai babi buat cerita cakap nabi suruh isteri taat suami walau duduk atas bontot unta. Kalau iyapun kepala otak kau besar buah kismis macam budak hitam dari Habsyah, janganlah kau buat cerita dongeng bangang yang tak masuk akal.

Bini Nabi Nuh yang derhaka suami tu pun Allah Taala tak paksa dia supaya taat suami. Itu taraf bini nabi, bukan bini menteri. Cuma Dia perintahkan Nuh tinggalkan saja bini dia, senang Dia nak azab sekali dgn anak laki dia dalam banjir besar. Siapa buat salah dialah tanggung akibat, macam tu lah Adil Allah Taala.

Kau sayang ke tak dgn bini kau itu bukan hal Dia. Sedang Dia tau berapa banyak bini2 melaun ni yang hasut suami suruh buat benda jahat. Kat Malaysia ni bukan takde, bini menteri perangai macam Mak Lampir kuat main bomoh, main sihir.

Apa bodoh sangat hadis-hadis yang kau baca? Ini kesan mengaji kitab tarekat banyak sangat. Otak kismis dia tu tak boleh pikir dengan waras benar dgn salah.

Anonymous said...

Dalam Alquran tak pernah ada pulak hukum Wajib sokong RUU 355 Haji Hadi. Ada sapa2 pernah nampak dalil pasal hukum mahkamah syariah? Cuma dalam quran sebut jika datang sorang lebai munafik fasik bawak berita kita kena siasat dulu kesahihan berita atau hukum yang dia pandai2 nak buat.

Allah Taala bukan apa, tujuan Dia suruh siasat tu supaya jelas dan orang ramai boleh paham apa yang dia buat tu hukum parti islam dia sendiri atau islam Allah Taala. Kalau bukan dari Allah Taala benda tu jatuh hukum fitnah. Fitnah pada agama Allah, tak kisahlah dia tu pangkat naib pres ulamak dunia ke itu Allah Taala tak pedulik. Yang benar tetap benar, salah tetap salah.

Kau orang Pas habis semua orang islam kau nak hukum. Apa kau parti islam baik sangat ke? Kau tak penah mencurik? Tak penah menipu? Tak penah berzina? Tak penah makan rasuah? Kalau kau pun sama banyak buat dosa tak payahlah sibuk2 nak buat mahkamah syariah. Semata mata nak denda orang mintak duit.

Kita bukan taktau politik keji orang tarekat ni macamana. Tujuan dia nak pinda undang2 mahkamah syariah tu pasal senang dia nak tangkap orang2 yang tuduh tarekat dia buat ajaran sesat. Senang dia nak mengembangkan bisnes ugama dia, takde orang kacau. Itu matlamat kau. Jual agama Allah taala ni habis habisan.

Itu pasal Allah Taala letak kau kapir munafik. Suka meminda dan ubah hukum2 Allah Taala. Sapa nak masuk neraka sama dgn dia pegilah sokong.

Parti Ajaran Songsang,Setan, Sesat, Samiri......

Anonymous said...

maka Allah berfirman kepada Nabi Musa:

Sesungguhnya Kami telah mengenakan kaummu satu fitnah ujian sepeninggalanmu, dan mereka telah disesatkan oleh Samiri"

Taha.

Kau orang tarekat ahli sunnah dengan samiri memang ada hubungan DNA dari dulu lagi. Samiri dulu pun ikut nabi jugak, sezaman pulak tu. Depan2 je dia kencing umat nabi Musa buat sihir ajaran sesat. Dia ambik jejak nabi tu buat ajaran songsang.

Hari ni kau pun ikut nabi jugak. Walaupun nabi dah takde depan mata kau. Kau ambik jugak jejak Alquran yang nabi ajar, buat sihir kitab2. Ambik quran buat kitab jadi ajaran sesat memesongkan akidah orang. Dia sesatkan orang dgn akidah asyairah. Letak lambang 2 capal nabi sbg simbolik dulu pernah ikut Samiri. Hari ni dia lunaskan dendam lama tuan guru Samiri dia dengan membakar Alquran Allah banyak2 sampai jadi abu. Abu tu lah yang kau buang dalam laut.

Dari sikap kau tu lah kita boleh tau yang kau tu keturunan pengikut Samiri di masa lalu. Kisah kiasan 1 kaum yang buat patung anak lembu. Dia jadikan sembahan yang lain selain Allah. Pada kaum kau pulak dibuatnya kitab2 lain selain Alquran sebagai sembahan dan pedoman, muncullah fahaman kitab2 hadis sesat. Dari pengikut Samiri lah muncul fahaman 10 commandment serupa macam maqasid korang.

Allah Taala semua benda Dia tau. Mana pegi anak cucu iblis, anak cucu dajjal, anak peranakan samiri, anak beranak setan semua Dia boleh baca. Hanya dengan memandang pada tingkahlaku dan perbuatan kau saja. Ni halus tak halus pengetahuan dan pengalaman Allah Taala.

Anonymous said...

Allah berfirman:

"Sesungguhnya telah dikabulkan doa kamu berdua; oleh itu hendaklah kamu tetap (menjalankan perintahKu),

dan janganlah kamu menurut jalan orang-orang yang tidak mengetahui (peraturan janjiKu)".

(Yunus 10:89)

Anonymous said...

Dan Kami bawakan Bani Israil ke seberang Laut Merah, lalu dikejar oleh Firaun dan tenteranya, dengan tujuan melakukan kezaliman dan pencerobohan,

sehingga apabila Firaun hampir tenggelam berkatalah dia (pada saat yang genting itu):

"Aku percaya beriman, bahawa tiada Tuhan melainkan yang dipercayai oleh Bani Israil,

dan aku adalah dari orang-orang yang berserah diri (menurut perintah)".(aku hanya sorang presiden yang takut Allah Taala!!)

(Yunus 10:90)



(Allah berfirman):

"Adakah sekarang baharu engkau nak beriman?

padahal sesungguhnya engkau dari dulu telah kufur derhaka.

dan engkau telahpun menjadi dari orang-orang yang banyak melakukan kerosakan?.

"Maka pada hari ini,

Kami biarkan engkau (hai Firaun) terlepas dengan badanmu (tidak bernyawa, ditelan laut),

untuk menjadi tanda bagi orang-orang yang di belakangmu (supaya mereka mengambil iktibar, penagajaran).

Dan (ingatlah) sesungguhnya kebanyakan manusia lalai daripada (memerhati dan memikirkan) tanda-tanda kekuasaan Kami!".

Anonymous said...

Cerita anak cucu Firaun pun Allah Taala tau jugak. Mana pegi sanad susur galur keturunan lahanat tu semua Dia nampak. Kat Malaysia ni memang adalah, tak dinafikan. Jenis cakap macam bagus2 je kan, takut Allah Taala konon. Kan sama tu dialog dia dengan atuk firaun dia dulu pakai sebelum nak mati.

Tu tandalah tu cicit firaun mangkuk ni dah nak mati. Dah mula mintak nyawa depan penyokong2 yang dia dah banyak sesatkan. Dia takut kat Allah Taala tu pasal dia tau ajal dia dah nak sampai. Orang kalau dah nampak neraka dia mulalah gelabah beruk dia tu sampai. Panaskan neraka tu, kat dunia lagi Allah Taala dah tunjuk pada sikap dan percakapan kau.

Allah Taala tau apa tujuan sebenar firaun ni bakar quran. Pasalnya dia tu malu bila orang ramai tau cerita Alquran sebenar bahwasanya firaun yang Allah Taala cerita tu semua kisah pasal diri dia. Ni yang membuatkan dia suruh mufti2 dia bakar quran habis2an. Buat cerita kitab2 hadis banyak2, cetak quran baru. Supaya orang taktau cerita sebenar kisah kefiraunan dia dan keluarga dia. Camtulah cara atuk2 firaun dia dulu sorok bukti, sembunyi kebenaran.

Hari ni cicit dia ulang balik perbuatan tu. Kau nak siasat 1mdb, apahal kau? 1 floor bukit aman tu dia boleh bakar. Kau nak panggil Sprm? Esok pagi pengarah dah kene tukar. Kau skandal dgn laki dia, october 2006 kau jumpa mayat bersepai dalam hutan. Lebih kurang samalah dengan perangai firaun suka sorok, hapus bukti. Dia tak suka orang tahu kejahatan dia. Dia suruh orang keluar fatwa wajib taat pada dia.

Dunia belum kiamat lagi dol. Kau yang dah nak kiamat itu kau punya hal. Kau yang buat dosa, buat salah kau sendirilah tanggung akibat. Tau pulak tu takut pada Allah Taala. Time mencurik, menipu, berzina takde pulak kau pikir nak takut azab Allah Taala?

Anonymous said...

Layan dulu al syairah berjudul Al Kain Kapan.


Bila Izrail datang memanggil
Jasad terbujur di pembaringan
Seluruh tubuh akan menggigil
Terkujur badan dan kedinginan

Tiada lagi gunanya harta
Kawan karib sanak saudara
Jemaah menteri, juga isteri
habis semua di tinggal pergi

Janganlah mahu disanjung-sanjung
Engkau digelar manusia agung
Sedarlah diri dah banyak ambik untung
Dah sampai masa keranda diusung

Datang masanya insaflah diri
Selimut putih pembalut badan
Baru sekarang nak kenal diri
Baru sekarang nak takut tuhan

Bila Izrail datang memanggil
Jasad terbujur di pembaringan
Masuk neraka takut menggigil
Padanlah muka kau banyak dosa.....

Anonymous said...

Wahyu awal yang Allah Taala baca ke Rasulullah Baca olehmu dengan Nama Allah yang menjadi. Yang menjadikan Adam, iblis, setan, firaun, malaikat, manusia dan alam seisinya. Dia suruh baca dan paham dari perangai dan sifat sesuatu benda supaya manusia mengenal dan ambik pelajaran. Itu pasal Dia tak penah suruh pun kau hafaz dan bukak pondok tahfis Alquran. Pasal Dia tau tujuan kau bukak pusat tahfis tu pasal nak meniaga dan mengajar kitab2 sesat. Bukannya kau paham pun Alquran Allah Taala macamana. Kau hanya pandai hafal tapi taktau baca.

Bila orang nak baca quran tulis rumi kau letak hukum haram. Makhraj tak betul, tak sempurna kata kau. Apa kau baca kitab, bakar quran tu betul sangat ke? Ni aku gubah lagu pulak untuk korang, pinjam lirik budak hip hop melayu.


Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Mereka baca kitab, tapi rasa dah berilmu
Mereka fasih baca tapi fasik bercerita
Kita kongsi nama bangsa tapi bukan fahaman agama

Pura-pura dengar quran, tapi tidak hadam
Hafaz jadi huffaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri, aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi, mari tafsir alif bata alif ba ta....

Alif.....Ada mustahil takde, ada yang dicipta ada pencipta

Ba.......baharu binasa, bersalahan tiap baharu

Ta.......Ternyata ada apa yang dicipta, apa yang Dicerita

Sa.......Satu pada yang Esa.


Aku maafkan kamu tak perlu kita bertemu
Cukuplah kau tahu, yang kau tu penipu.....








Anonymous said...

Lepas alifbata kita terus pegi Ha pulak


Haa, (Hak, Hakikat)

Miim. (Mulia, Kemuliaan hanya milik Allah Taala)

(Al-Ahqaaf 46:1)

Diturunkan Al-Quran ini, dari Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

(Ingatlah), tidaklah Kami menciptakan langit dan bumi serta segala yang ada di antara keduanya melainkan dengan ada gunanya yang benar dan dengan ada masa penghujungnya yang tertentu (yang padanya dijalankan pembalasan);

dan orang-orang yang kafir berpaling lari dari menerima peringatan yang diberikan kepada mereka mengenainya.


Anonymous said...

Bila kena belasah dengan ayat quran lari pegi keluar negeri. Panas punya pasal. Depan orang kampung bolehlah tunjuk hero. Kau dah tabur duit banyak2, seru orang untuk bersatuan dengan dia.

Melayu ni memanglah takkan hilang di dunia. Pasal kau lah melayu yang kuat mengejar dunia. Kuasa melayu ni atas Allah Taala yang menentukan. Sapa jugak yang Dia nak bagi kuasa itu Hak Dia. Bukan parti Umno kau yang nak tentukan melayu berkuasa, hilang ke tidak, mulia ke hina. Sedangkan hari ni orang melayu kau sendiri yang bodoh2kan depan mata.

Tuah dulu dalam taat pada raja adik beradik sendiri pun dia sanggup tikam. Itu pun main helah. Kau pun sama jugak kawan2 sendiri kau sanggup pancung, asalkan rahsia tak terbongkar. Taknak Hilang Dunia Punya pasal. Apa yang best sangat kuasa yang kau ada?

Orang bawak lari anak dara orang kau denda 1000 hinggit. Orang bawak lari duit negara takde pulak kau nak denda, hukum, potonglah tangan penyamun dia tu kalau kau betul sangat. Dia nak membodohkan orang dgn idea RUU 355 bangang ulamak dia. Benda hal remeh temeh dia nak bawak bincang. Islam atas masing2 lah. Sapa yang tahu islam dia amallah untuk diri dia sendiri. Kenapa pulak kau yang kena letak hukum?

Kumpulan jahat perangai jahannam kau takde pulak kau nak hukum. Orang lain sibuk kau nak carik salah. Undang-undang mana yang kau amal? Ikut nafsu kau ke atau Ikut hukum Allah Taala? Kau lagi kuasa ke dari Allah Taala?

Anonymous said...

Katakanlah kepada orang-orang musyrik melayu yang menentangmu:

"Sudahkah kamu mengetahui kekuasaan dan kelayakan makhluk - makhluk yang kamu seru dan sembah yang lain dari Allah Taala?

Tunjukkanlah kepada aku apakah yang mereka ciptakan dari bahagian bumi ini?

Atau adakah mereka mempunyai sebarang perkongsian (dengan Allah Taala) dalam mencipta dan menguruskan langit?

Bawalah kamu kepadaku sebuah Kitab yang lain dari Al-Quran ini, atau sebarang keterangan yang berdasarkan ilmu (peninggalan orang-orang yang telah lalu) kalau betul kamu orang-orang yang benar!"


(Al-Ahqaaf 46:4)

Dan tidak ada yang lebih sesat daripada orang yang menyembah sesuatu yang lain dari Allah Taala (menyembah presiden, menyembah kitab)

yang tidak dapat menyahut atau memberikan sebarang pertolongan kepadanya (dari dunia) hinggalah ke hari kiamat,

sedang makhluk-makhluk yang mereka sembah itu tidak dapat menyedari atau memberi layanan baik kepada permohonan mereka.

Anonymous said...

Tuan presiden Haji Hadi suruh jemaah2 dia baca quran, jangan baca FB dan media sosial. Dia cakap ALLAH SWT perintah kita dalam Al-Quran supaya laksanakan hukumNYA.” dul Hadi juga mengingatkan ahlinya agar tidak mempedulikan kata-kata orang selagi mereka melaksanakan perintah ALLAH SWT.

Wah baik punya wahyu kau sampaikan kat ahli kau ji. Allah Taala memang suruh laksanakan hukum Ji, tapi hukumlah diri kau sendiri dulu sebelum kau nak hukum orang lain. Bila masa pulak Allah Taala perintah kat kau suruh usul RUU untuk memertabatkan mahkamah syariah kat Parlimen? Alquran mana yang kau baca ni Ji? Cuba kau bawak datang ayat dari surah mana Allah Taala perintah kau buat undang2 sendiri? Undang2 denda pondan bapok, denda pakai seluar katok, denda menari tiang, bawak lari anak dara orang.

Apa kau tak nampak dalam Sinar Harian berita pasal ular sawa besar kat tempat kau. Sampai orang kampung cakap "Pertama kali saya nampak ular sawa sebesar itu". Itu kisah Alquran lah tu Ji. Kisah kiasan satu orang lebai dari Rusila taknak mengaku ambik duit 90 juta dari member ahli sunnah jahiliyah dia.

Lebai ni suka jual agama, dia dah sebat duit banyak2 masuk perut dia. Dia taknak mengaku. Dia sibuk nak hukum orang lain. Samalah tabiat tuan guru MP dari Marang tu dengan ular sawa besar tu. Suka makan bangkai. Allah Taala tunjukkan betul2 rupa ular besar tu macamana.

Kalau tak caya Quran kufur Ji betul tak? Ular sawa besar tu Haji bela ke? Terlepah lah pulok.

Anonymous said...

Kalau kita baca Quran, Allah Taala suruh baca ayat macam ni je kat Haji Hadi si ulamak suci.



(Mengapa mereka masih berdegil dalam kekufurannya?

Adakah mereka yang lebih kekuatan dan kehandalannya atau kaum "Tubba'" dan orang-orang yang terdahulu dari mereka?

Orang-orang itu semuanya Kami telah binasakan, kerana sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang berdosa.

Dan tidaklah Kami menciptakan langit dan bumi serta segala yang ada di antara keduanya, secara main-main;

Tidaklah Kami menciptakan keduanya (serta segala yang ada di antaranya) melainkan kerana menzahirkan perkara-perkara yang benar; akan tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui (hakikat itu).

Sesungguhnya hari pemutusan hukum untuk memberi balasan, ialah masa untuk mereka semua berhimpun, -

(Ad-Dukhaan 44:40)

Iaitu hari seseorang kerabat atau sahabat karib (presiden PAS dan UMNO) tidak dapat memberikan sebarang perlindungan kepada seseorang kerabat atau sahabat karibnya,

dan mereka pula tidak akan diberikan pertolongan (untuk menghapuskan azab itu),

Anonymous said...

Baca FB takde salah apa pun Ji. Sekurang2nya dalam FB lah kita dapat mengenal perangai orang2 kapir macamana. Orang kapir ni dia memang takkan mengkafirkan orang lain, pasal dia sendiri kafir. Itu pasal kaum ahli sunnah dia tak boleh kapirkan orang. Mana ada orang kapir yang boleh mengkafirkan orang Islam?

Dari FB lah kami belajar yang ahli sunnah wal jemaah ni memang pengikut asal firaun. Diorang ni lah yang membantu firaun membina piramid satu masa dulu. Diorang ASWJ ni lah termasuk dalam kaum yang bijak memahat batu, sampailah jadi piramid. Macam yang dipetik dari artikel

“Siapakah Ahlussunnah Wal Jamaah?

"kaedah mengajar ulama ASWJ Al-Azhar itu adalah kebenaran. Mereka membina piramid (ilmu kita) dengan cara yang benar; membangunkan tapak piramid dari bawah, hingga sampai ke hujung ke puncaknya yang berada di atas."

Hakikat dia kau bukan bina ilmu memang kau tu pengikut setia firaun sampai hari ni. Samiri tu asal dia pengikut firaun lah Ji. Nak hidup punya pasal dia lari ikut nabi Musa. Samalah macam kau, dulu ikut PKR, DAP. Untung tak banyak sekarang ikut lah firaun baru pulak, masyukringgitiah lah sikit. Kan ke itu pahaman kau. Syairah n Masyukkkk....ringitttt....tiyahhhh.....Tak payah keje susah susah.

Anonymous said...

Dan Firaun pula berkata:

"Wahai orang-orangku (ASWJ),

aku tidak mengetahui ada bagi kamu sebarang tuhan yang lain daripadaku;

oleh itu, wahai Haman, bakarkanlah untukku batu-bata,

serta binalah untukku bangunan yang tinggi,

supaya aku naik melihat Tuhan Musa (yang dikatakannya itu);

dan sesungguhnya aku percaya adalah Musa dari orang-orang yang berdusta".

(Al-Qasas 28:38)

Dan berlaku sombong takburlah Firaun dan tenteranya di negeri itu dengan tiada alasan yang benar,

dan mereka menyangka bahawa mereka tidak akan dikembalikan kepada Kami.

Anonymous said...

Dan Kami jadikan mereka (Tuan Presiden) ketua-ketua (dalam kesesatan) yang mengajak ke neraka (dengan kekufurannya),

dan pada hari kiamat pula mereka tidak mendapat sebarang pertolongan.

(Al-Qasas 28:41)

Dan Kami iringi mereka dengan laknat di dunia ini,

dan pada hari kiamat pula adalah mereka dari orang-orang yang tersingkir (dari rahmat Kami) dengan sehina-hinanya.



Kalau baca dalam Quran ayat macam ni ayat muhkamat Ji. Jelas dan terang maksud Dia. Sound tepat atau sound tepek kena muka. Kau mana ada malu punya orang.

Anonymous said...

Atas kepala murai sekawan
ular sawa menjalar darilah hutan
seorang lebai pakailah serban
konon nak ajar ilmu Alquran

Habis diseru jemaah semua
habis dijual hukum agama
tiket ke syurga ada padanya
kalau melawan masuk neraka


Pecah tembelang.....duit dah hilang
Babi dah pulang…... dah pecah lubang.....


Sebelum jadi babi, ular sawa renang-renang
ikut satu datuk dia mula jual temberang
datuk bagi sampul dalam tu banyak uwang
syurga atas dunia terbang tinggi di awang-awang

Yo! ijazah terbaik datangnya dari jalanan
Dari pengalaman bercakap dan bersalaman
jauh perjalanan luas pemandangan
baru kita kenal mana iblis mana setan

bukan dari pondok belajar ilmu kesesatan
mengaku diri guru menipu depan-depan
bukak kitab tebal tapi itu bukan pedoman
bila masuk kubur kau pasti kena rotan


Gerakkan hati.... hati gerakkan....
Bukannya mudah....nak lawan setan......



Mentera Bergaduh.






Anonymous said...

Dalam Malaysia ni memang ramai pengamal islam liberal. Nak tahu dia tu liberal ke tak tengoklah bila dia dah mula buat hukum dan undang2 syariah sendiri. Dia gunakan undi dan kedudukan parlimen untuk buat rang undang2 syariat haji hadi, bukan undang2 islam. Parti kau je yang nama islam, kau tu belum tentu islam lagi.

Bagi Allah Taala Islam dia tetap, sama, qadim tak berubah dari dulu lagi. Itu pasal bila dia buat Alquran takde sapa boleh ubah, takde sapa boleh rosakkan hukum dan jalan2 Dia. Sedang apa jugak RUU 355 yang kau buat semua bersifat baharu, ciptaan manusia semata-mata. Takde bukti kebenaran. Hanya sekadar nak menakut-nakutkan manusia dan menambah pendapatan. Bukannya atas sebab kebenaran.

Maksud satu pada Allah Taala tu, kau sorang je lah yang satukan hati dan kepercayaan kau pada Allah Taala. Bukannya Dia suruh kau bersatu buat parti, buat kempen baca quran 1 jam, lagi 23 jam jadi kapir setan tak percaya Alquran. Allah Taala tak heran pun lakonan kepura-puraan yang kau buat. Sedang Dia tau apa tujuan dan niat hati kau bila buat sesuatu perkara.

Dibrandingnya islam tu jadi 1st class. Apa kau ingat islam Allah Taala ni apa? Macam beli tiket kapalterbang ke 1st class 2nd class. Kalau Dia cakap islam dah cukup sempurna maksud Dia kau tak payah buat kempen pun takpe manusia tetap akan tau islam Allah Taala tu baik. Hanya kau je suka ubah2 maksud untuk kepentingan dunia kau.

Dari zaman dulu lagi Firaun ni dah seru kaum dia supaya bersatu dengan dia. Cuma hari ni Allah Taala ingatkan balik supaya kau tahu, yang firaun tu memang wujud tiap2 zaman. Ada mustahil takde, ada firaun adalah samiri, adalah dajjal laknat macam korang.

Anonymous said...

Dan demi sesungguhnya! Firaun dan kaumnya telah didatangi Alquran yang memberi amaran.

(Al-Qamar 54:41)

Mereka telah mendustakan mukjizat-mukjizat Kami semuanya, lalu Kami timpakan azab seksa kepada mereka sebagai seksaan dari Yang Maha Perkasa, lagi Maha Kuasa.

Adakah orang-orang kafir kamu (wahai kaum musyrik Malaysia), lebih baik (kekuatan, kekayaan dan kehandalannya) daripada kaum-kaum kafir yang tersebut itu?

Atau adakah kamu mempunyai sebarang bukti dalam Kitab-kitab Suci tentang kebebasan kamu (dari azab dan membuat hukum2 sendiri)?

Anonymous said...

(Mereka tidak mempunyai sebarang bukti) bahkan mereka akan berkata (dengan angkuhnya):

Kami satu kaum yang bersatu, yang sudah tentu dapat membela diri!

Kumpulan mereka yang bersatu itu tetap akan dikalahkan dan mereka pula akan berpaling lari.

(Al-Qamar 54:45)

(Bukan kekalahan itu sahaja) bahkan hari kiamat ialah hari yang dijanjikan kepada mereka (untuk menerima balasan yang sepenuh-penuhnya) dan (azab seksa) hari kiamat itu amat dahsyat dan amat pahit.

Sesungguhnya orang-orang yang berdosa berada dalam keadaan sesat (di dunia),

dan (di akhirat pula mereka berada dalam) api Neraka.

Anonymous said...

Depan murid angkuh cakap Dato' jangan risau
Ini jemaah bodoh lagi bodoh dari kerbau
Cucuk lubang hidung mereka semua dengar kata
Jolok duit banyak diorang senyum sampai telinga

Lu bikin dosa masuk neraka
Testis testis itu yang kau jaga
Pasal kau mau hidup senang dunia
Jual agama Alquran kau dusta...


Babi bawak tidur.....Potong leher kerbau.....
Masuk dalam neraka.....Ramai-ramai jangan risau....



Jadikanlah ku tentera Fisabilillah
Yang tertera di kalimah harap memanduilah
Entah apabila persimpangan tiba,
Pasti akan tiba bila sampai masa

Mencari keterangan, menjiwai peranan
Menepati pesanan janji juga saranan
Menegak kebenaran tanpa harap balasan
Tak perlu habuan juga kemasyuran.











Anonymous said...

Wahai umat manusia, bertaqwalah kepada Allah Taala!

Sesungguhnya gempa hari kiamat itu suatu perkara yang amat besar.

Pada hari kamu melihat (peristiwa-peristiwa yang mengerikan) itu, tiap-tiap ibu penyusu akan melupakan anak yang disusukannya,

dan tiap-tiap perempuan yang mengandung akan gugurkan anak yang dikandungnya;

dan engkau akan melihat manusia mabuk, padahal mereka sebenarnya tidak mabuk, tetapi azab Allah amatlah berat, mengerikan.

Dan ada di antara manusia yang membantah perkara-perkara yang berhubung dengan Allah Taala dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan,

dan dia menurut tiap-tiap syaitan yang telah sebati dengan kejahatan.

(Al-Hajj 22:3)

Yang telah ditetapkan kepada (tiap-tiap) syaitan itu,

bahawa sesiapa yang berketuakan dia, maka sesungguhnya dia akan menyesatkannya dan memimpinnya kepada azab neraka.

Anonymous said...

Ahli sunnah hari ni rata2 semua suruh orang melayu berkorban dan sedia dikorban. Ustaz2 sunni ni cakap kita mesti contohi dan ikut Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail. Ikut macam isteri baginda model istri mithali, taat cakap suami.

Huiyohhh...Korban? Korban apa? Korbani, Korbana, Korbangang atau korban wang?

Memang melayu ni dah banyak jugak berkorban duit bayar cukai GST. Dah berbilion jugaklah KDRM cakap kutipan yang dia dapat. Banyak jugaklah hasil titik peluh orang dah kena korban. Tapi taktaulah duit korban tu guna bayar hutang 1mdb ke, bayar duit shopping kasut isteri ke, takde pulak ustaz2 ASWAJA ni nak keluar dalam ceramah tv dan media sosial. Yang ada WSJ je keluar maklumat isteri tak sedar diri shopping sakan sampai Itali.

Nabi Ibrahim memang dia nak sembelih betul anak dia. Kiasan Dia tu nabi tu sanggup hilang anak, dunia yang dia kasih kerana Allah Taala. Lama jugak dia tunggu anak tu lahir. Sampai dia cakap pada Allah Taala yang dia laki bini dah tua, boleh ke dapat anak lagi? Allah Taala jawap takde yang mustahil bila Dia kehendaki. Tapi sampai masa anak tu dewasa Allah Taala perintah pulak untuk disembelih. Kau hari ni sanggup ke hilang dunia yang kau sanjung puja dan kau sayang2 setiap hari?

Apa buktinya yang kau orang2 yang berkorban di jalan Allah Taala?

Sedang hakikat dia hari ni semua mengejar dunia. Sampai lembu kerbau buat korban tu pun kau buat meniaga. Jual daging sekilo $32, jual lembu sekor berat 80kg $4500 ke atas takde kok punya harga. Ekor, sirloin, ribs, gearbox semua kira lain harga. Upah sembelih lagi caj lain. Nabi mana yang kau ikut ni setan? Semua benda kau jual meniaga.

Takde pernah dengar Allah Taala cerita Nabi Rasul dulu buat meniaga EZqurban, Korban Kemboja, Korban Palestina, Korban Syam. Sampai kat kau ahli sunnah hari ni semua pakej ada. Siap je lah duit.

Anonymous said...

Lembu kerbau yang kau korban tu semuanya tok nenek moyang kau dulu2. Pengamal ajaran Ahli Kitab, ahli sunnah. Dulu masa hidup suka nak jadi Hamba Allah. Bila dah mati Allah Taala bangkitkan sifat baharu bagi dia dihamba dek orang. Jadilah lembu kambing haiwan berkaki 4. Sampai masa hari pemutusan hukum Allah Taala gerakkanlah kau ramai2 supaya sembelih lembu tu buat korban. Pada dia sebagai lembu pulak adalah hari pemutusan halkum.

Allah Taala ni bijak. Dia pulangkan balik orang sesat ni dulu pada anak cucu dia untuk dihukum. Yang kau lapah, potong kaki tangan lembu tu bersilang sampai ekor tu hukumlah bagi dia. Pasal dulu dia orang2 yang mendustakan Alquran macam korang. Kau siatlah kulit lembu, kapaklah kepala dia, potong anu dia buat sup. Bagi anak cucu dia makan balik daging tok nenek dia. Dalam quran sebut hari membebaskan hamba abdi. Tu pasal hari ni kita boleh tengok lembu peluk orang sebelum kena sembelih. Pasal yang dia peluk tu orang yang dia kenal.

Yang kau lepaskan tu roh dia dari sifat lembu kambing. Kalau Allah Taala letak lembu tu rupa arwah atok kau, kau pun tak sanggup potong. Allah Taala bangkitkanlah sifat baharu bagi dia. Menunjukkan Dia Adil tak zalim, pasal yang potong sembelih tu korang bukan Dia.

Itulah Hakikat Korban. Hari Raya Haji, Hari Keputusan. Dulu dia orang yang suka jual agama. Hari ni Allah Taala jual dia balik sebagai haiwan untuk dijadikan Korban.




Selamat Menyambut Hari Raya Korban.......

Anonymous said...

Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia amal-amal yang tinggi darjatnya di sisi Allah Taala?

(Di antara amal-amal itu - bagi orang yang mampu) ialah: memerdekakan hamba abdi; (lembu, kambinglah tu)

(Al-Balad 90:13)

Atau memberi makan pada hari kelaparan -

Kepada anak yatim dari kaum kerabat,

Atau kepada orang miskin yang terlantar di atas tanah.

Anonymous said...

Wahai umat manusia, sekiranya kamu menaruh syak (ragu-ragu) tentang kebangkitan makhluk (hidup semula pada hari kiamat),

maka (perhatilah kepada tingkatan kejadian manusia) kerana sebenarnya Kami telah menciptakan kamu dari tanah,

kemudian dari setitik air benih,

kemudian dari sebuku darah beku,

kemudian dari seketul daging yang disempurnakan kejadiannya dan yang tidak disempurnakan;

(Kami jadikan secara yang demikian) kerana Kami hendak menerangkan kepada kamu (kekuasaan Kami);

dan Kami pula menetapkan dalam kandungan rahim (ibu yang mengandung itu) apa yang Kami rancangkan hingga ke suatu masa yang ditentukan lahirnya;

kemudian Kami mengeluarkan kamu berupa kanak-kanak;

kemudian (kamu dipelihara) hingga sampai ke peringkat umur dewasa;

dan (dalam pada itu) ada di antara kamu yang dimatikan (semasa kecil atau semasa dewasa) dan ada pula yang dilanjutkan umurnya ke peringkat tua nyanyuk sehingga ia tidak mengetahui lagi akan sesuatu yang telah diketahuinya dahulu.

Dan (ingatlah satu bukti lagi); Engkau melihat bumi itu kering, kemudian apabila Kami menurunkan hujan menimpanya, bergeraklah tanahnya (dengan tumbuh-tumbuhan yang merecup tumbuh), dan gembur membusutlah ia, serta ia pula menumbuhkan berjenis-jenis tanaman yang indah permai.

(Kedua-dua kenyataan) yang tersebut membuktikan bahawa sesungguhnya Allah jualah Yang Sebenar-benarnya (yang berhak disembah),

dan sesungguhnya Dia lah yang menghidupkan makhluk-makhluk yang mati,

dan Dia lah jua Yang Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

Dan bahawa sesungguhnya hari kiamat itu tetap akan datang,

tidak ada sebarang syak padanya,

dan bahawa sesungguhnya Allah akan membangkitkan (menghidupkan semula) orang-orang yang ada di dalam kubur.



(Al-Hajj 22:7)

Anonymous said...

Ini semua peringatan je bagi orang2 yang mau berfikir. Kalau kau rasa RUU 355 kau tu dah cukup handal nak hukum orang. Kau tunggulah masa kau dah mati nanti. Baru kau tau hudud tu wujud ke tidak. Potong tangan,potong kaki, sebat buntut, pancung leher semua kau dapat masa dah jadi lembu ternakan nanti. Pasal Allah Taala dah cakap kau aswaja Ahli kitab ni semua umpama binatang ternak. Maksud Dia tu sampai masa kau semua akan kena ternak dek manusia.

Tapi bangsa yang jadi ular tedung ular sawa gemuk ni memang yang jenis ada pangkatlah. Kurang2 mursyid am atau naib presiden ulamak dunia. Yang ini betul2 jadi ular. Ular dalam semak. 100kg berat ular sawa Marang tu, sama berat dengan orang pun ada.

Selalu yang bangkit jadi ular ni banyak kena hukum bunuh. Ketuk dan gantung sampai mati. Pasal kesalahan dia besar. Menyeleweng dan memperguna Alquran untuk buat sihir nak memerintah dunia. Itu pasal ular tak boleh makan. Haram. Pasal hidup dulu dia suka buat benda haram dan perangai durjana.

Anonymous said...

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah) Alquran,

dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah)

dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat Allah Taala);

mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.


(Al-A'raaf 7:179)


Maafkan mereka, mereka takde nilai
Ibu bapak lalai dari kecil dah diabai
Bila sudah besar mereka suka jadi macai
Biarpun masuk universiti mereka belajar pandai-pandai.....

Anonymous said...

Haa....Hakikat, pegangan

Mim....Melayu, berpegang pada kemuliaan Alquran

Diturunkan Al-Quran ini, dari Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

Saad, demi Al-Quran yang mempunyai kemuliaan serta mengandungi peringatan dan pengajaran

(Orang-orang ASWJ yang mengingkari Alquran dengan tidak berdasarkan kebenaran) bahkan mereka yang kafir itu bersifat sombong angkuh dan suka menentang kebenaran.

Anonymous said...

Kau kaum sunnah jahiliyah jenis orang sombong takbur, cakap besar, bangga diri, angkuh, riak dengan ilmu dan pandai cakap arab. Bagi diorang aswaja puak setan ni bila nak menyesatkan orang memang kena berjemaah. Kalau takde jemaah yang menyokong fitnah2 dia, kumpulan dia tak kuat. Itu pasal diorang kena Bersatu dalam majoriti untuk memesongkan agama Allah Taala.

Bagi kita orang melayu, lama sebelum datangnya aliran2 kitab tarekat tasawuf sesat ni datuk nenek kami dah lama bepegang ilmu hakikat. Itu je dulu pahaman asal orang melayu sebelum datangnya fahaman2 sesat pondok di tanah melayu ni. Orang melayu dulu baca quran takyah masuk pondok pun takpe, kat rumah pun boleh baca, boleh amal. Pasal bagi diorang quran tu hakikat pegangan, bukannya nak kena jadi tahfis pun bertanding dalam tv, tilawah antarabangsa. Sampai kat kau je habis semua kau bawak bertanding. Konon nak majukan islam, sebenarnya nak isi poket dia tiap2 bulan jual ayat2 quran.

Kau nak haramkan taimiyah ke, bakar quran ke kau buatlah. Tapi dalam quran takde pulak cakap yang kitab2 ulamak aswaja tu halal. Sama je lah pun kau dengan fahaman lain. Syiah nyanyi lagu Ali kau nyanyi lagu Nabi kan sama 2 2 suka menyanyi. Syiah kutuk sahabat nabi kau kutuk dan bakar Alquran Allah Taala, kan kau lagi teruk dari syiah? Apa halalan toiyiban sangat ke pahaman aswaja ulamak kau tu?

Jobor konon pegang tauhid sifat 20. Allah Taala cakap benda mudah pun kau tak boleh paham. Kau tunjuk sombong pulak lagi pada Kalam kalimah Allah Taala. Tafsiran ulamak kau tu pulak konon lagi baik dari Kalam Allah Taala.

Itu sebab kau lepas mati sifat bangkit jadi lembu. Bodoh suka mengikut-ikut kitab. Suka ikut ulamak sesat. Bila kena hukum pun kenalah berjemaah jugak ramai2 kejekan sifat lembu kau tu. Sorang potong buntut, sorang belah perut kitab, sorang kapak kepala buang otak pasal dulu bangang.

Macam tu lah keadaan kau kelak bila masuk neraka jahannam. Pegi Jahannam dengan kau punya sifat dan pahaman2 sesat yang kau bangga dan sanjung puja masa hidup dulu. Itu bukti Allah Taala cakap kenapa Dia fatwakan orang Tarekat ni orang sesat, mati hidup balik pun masih lagi Terikat tunggu kena sembelih putus urat. Itu sebab memang ada lembu korban ni yang degil2, pasal dek kuatnya dia berpegang akidah2 sesat masa hidup dia dulu.




Anonymous said...

Dan demi sesungguhnya, mereka (yang menentangmu Alquran) telah melalui bandar yang telah dihujani (dengan) azab yang buruk,

maka (mengapa mereka masih berdegil), tidakkah mereka selalu dapat menyaksikan?

(Mereka tidak fikirkan yang demikian itu satu balasan kufur) bahkan mereka adalah orang-orang yang tidak ingatkan adanya kebangkitan hidup semula (untuk menerima balasan).

Dan apabila mereka melihatmu , mereka hanyalah menjadikanmu ejek-ejekan (sambil mereka berkata):

"Ini ke orangnya yang diutus oleh Allah Taala untuk mengingatkan kami?

"Sebenarnya ia hampir-hampir dapat menyesatkan kami dari tuhan-tuhan ulamak kami, jika tidaklah kerana kami tetap teguh menyembahnya". Dan mereka akan mengetahui kelak ketika mereka melihat azab seksa: siapakah yang sebenar-benar sesat jalannya.

Nampakkah kamu keburukan keadaan orang yang menjadikan hawa nafsunya: tuhan yang dipuja lagi ditaati?

Maka dapatkah engkau menjadi pengawas yang menjaganya jangan sesat?

Atau adakah engkau menyangka bahawa kebanyakan mereka mendengar atau memahami Alquran?

Mereka hanyalah seperti binatang ternak (bodoh macam lembu kambing), bahkan (bawaan) mereka lebih sesat lagi.



(Al-Furqaan 25:44)


Anonymous said...

Dan demi sesungguhnya, mereka (yang menentang Alquran) telah melalui bandar yang telah dihujani dengan azab yang buruk,

maka (mengapa mereka masih berdegil), tidakkah mereka selalu dapat menyaksikan?



Apa susah sangat ke kau nak paham Allah Taala cakap? Maksud melalui bandar tu kau tengoklah kat banyak bandar seluruh negara, berapa banyak lembu2 ni semua kena azab. Kan ke buruk azab yang dia terima kena potong, lapah, gergaji. Yang lembu sado pulak orang ambik gambar dia ramai2 buat kenangan sebelum kena azab tunjuk kat anak cucu. Tapi taklah dia malu sangat, pasal masa manusia dulu orang bukan kenal dia siapa.

Macam tu cara Allah Taala pelihara aib orang. Dia tunjuk azab saja supaya kau pikir. Itu pasal Dia suruh manusia Saksikan. Pikir dulu sebelum kau nak ejek-ejek ayat quran.

Anonymous said...

Dengan sebab yang demikian itu kami tetapkan atas Bani Melayu,

bahawasanya sesiapa yang membunuh seorang manusia dengan tiada alasan yang membolehkan membunuh orang itu,

atau (kerana) melakukan kerosakan di muka bumi, maka seolah-olah dia telah membunuh manusia semuanya;

dan sesiapa yang menjaga keselamatan hidup seorang manusia, maka seolah-olah dia telah menjaga keselamatan hidup manusia semuanya.

Dan demi sesungguhnya, telah datang kepada mereka Rasul-rasul kami dengan membawa keterangan yang cukup terang;

kemudian, sesungguhnya kebanyakan dari mereka sesudah itu, sungguh-sungguh menjadi orang-orang yang melampaui batas (melakukan kerosakan) di muka bumi.

(Al-Maaidah 5:32)

Hanyasanya balasan orang-orang yang memerangi Allah dan RasulNya serta melakukan bencana kerosakan di muka bumi ialah dengan dibalas bunuh (kalau mereka membunuh sahaja dengan tidak merampas),

atau dipalang (kalau mereka membunuh dan merampas),

atau dipotong tangan dan kaki mereka bersilang (kalau mereka merampas sahaja),

atau dibuang negeri/negara kalau mereka hanya mengganggu ketenteraman umum. (pegi California)

Hukuman yang demikian itu adalah suatu kehinaan di dunia bagi mereka, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang amat besar.



Sodaqollah hul Adzim.


Tuhan Harun yang orang tuduh ajaran sesat tu pun meninggal kat Malaysia bawah tahanan Polis. Sama2lah kita mengambil iktibar pengajaran. Selamat Jalan.

Anonymous said...

Dr. Haron Din minta dikebumikan di AS - Mohd Shukri

2 tahun 2 orang tukang sihir agama tumbang. Tinggal lagi satu haji Hadi Marang pulak.

Apa macam Ji? Betul tak apa Allah Taala cakap pasal hudud? Masa kau nak mati dan dah mati baru kau tau azab hudud tu macamana. Kau rasa camana Ji, sakit tak agaknya jantung kena potong hidup2 dengan Allah Taala?

Yang kita heran Ji awat depa tak bawak berubat kat darussyifak? Kalau betul ilmu quran yang kau amal tu jalan benar, dah tentu boleh menyembuh segala penyakit.

Petunjuklah tu bagi semua pengamal dan penyokong ASWJ, awal lagi arwah tu pesan kebumi kat sana. Pasal orang2 tahfis ni dia bukannya taktau hukum2 dalam quran. Dia bukan taktau dia salah. Nak jaga status ulamak punya pasal.


Anonymous said...

Katakanlah kepada orang-orang kafir itu:

"Kamu akan dikalahkan (di dunia ini) dan akan dihimpunkan (pada hari kiamat) ke dalam neraka Jahannam, dan itulah seburuk-buruk tempat yang disediakan".

Kumpulan mereka yang bersatu itu tetap akan dikalahkan dan mereka pula akan berpaling lari. (Lari pegi US)

Kamilah yang menentukan (dan menetapkan masa) kematian (tiap-tiap seorang) di antara kamu, dan Kami tidak sekali-kali dapat dikalahkan atau dilemahkan;

(Membinasakan mereka, serta) menggantikan mereka dengan makhluk-makluk yang lebih baik dari mereka;

dan Kami tidak sekali-kali dapat dikalahkan atau dilemahkan.


Al Quran Kalam Allah.


Baca Quran lah Ji, jangan baca FB. Chilakak, lebong mung. Rupanya dia pun ada akaun FB.




Anonymous said...

Patutnya kau orang jemaah PAS semua kenalah bersyukur doa kat stadium KB sebelum election dulu banyak dah makbul. Mintak azab dapat, hancurkan firaun haman dapat, apa kau doa tu Allah Taala dah bagi.

Orang perasan alim ni memanglah kembali ke alam. Tapi berlainan sifat jadi haiwan dan pokok kayu, sebab masa dia jadi manusia dulu dia suka tak percaya Alquran walaupun dia tau baca.

Kalau baca komen ulasan penyokong kau memanglah semuanya indah belaka. Bintang gemerlapan, cahaya berkelipan, ilmu bersinaran sedang di sisi Allah Taala hanya menjadi bahan neraka untuk dibakarkan.

Bagi Allah Taala tak ditanya 1 apa pun bagi tahfis Alquran melainkan neraka kekal tempatnya. Tu pasal dia mati kat Hospital Setanford, kira macam port setanlah budak melayu cakap. Tanam kat Santa Clara, kira tempat suci ulamak kristianlah tu. Kau mengaku je islam, perangai kapir mendusta dan menjual ayat2 quran buat meniaga darussyifak.

Bukannya Allah Taala taktau berapa banyak jin dia pakai buat berubat. Menyihir orang pun ada pakai jin setan. Mencurik duit bank pun ada guna khidmat jin. Kalau tak camana kau nak meniaga? Orang lain bolehlah kau tipu. Kau masuk kubur kau tipulah Allah Taala kalau betul kau wali ulamak, guru mursyid, alim saufi.

Kau ceritalah depan2 dgn Allah Taala pasal maqasid syariah kau. Selama ni kau cakap je pandai bab hukum agama. Habis semua orang islam kau nak hukum. Lawan ahli sunnah kau tuduh wahabi, syiah. Kau pergi cerita dengan malaikat kubur tengok ahli sunnah ni Allah Taala terima ke tak?

Anonymous said...

Sebenarnya mereka memandang azab itu jauh (daripada berlaku),

Sedang Kami memandangnya dekat, (tetap akan berlaku),

Dan sahabat karib tidak bertanyakan hal sahabat karibnya,

Padahal masing-masing diberi melihat setengahnya yang lain; (pada saat yang demikian) orang yang kafir suka kiranya dapat menebus dirinya dari azab itu dengan anak-anaknya sendiri,

Dan isteri serta saudaranya,

Dan kaum kerabatnya yang melindunginya,

Dan juga sekalian makhluk yang ada di bumi - kemudian (diharapkannya) tebusan itu dapat menyelamatkannya.

Tidak sekali-kali (sebagaimana yang diharapkannya)! Sesungguhnya neraka (yang disediakan baginya) tetap menjulang-julang apinya,

(Membakar serta) menggugurkan kulit ubun-ubun dan anggota anggota tubuh badan,

Neraka itu juga memanggil dan menarik orang yang membelakangi serta berpaling (dari kebenaran Alquran),

Dan yang mengumpulkan harta kekayaan (menjual agama) lalu menyimpannya.

Anonymous said...

Itulah yang wajib dipatuhi; dan sesiapa yang menghormati hukum-hukum Allah maka yang demikian menjadi kebaikan baginya di sisi Allah Taala.

Dan dihalalkan bagi kamu binatang-binatang ternak, kecuali yang dibacakan kepada kamu (tentang haramnya),

maka jauhilah kekotoran syirik yang disebabkan oleh penyembahan berhala (sembah kitab, sanjung ulamak), serta jauhilah perkataan yang dusta, menipu atas nama agama-

(Amalkanlah perkara-perkara itu) dengan tulus ikhlas kepada Allah, serta tidak mempersekutukan sesuatu pun denganNya;

dan sesiapa yang mempersekutukan sesuatu yang lain dengan Allah Taala (suka seru jin setan)

maka seolah-olah dia jatuh dari langit lalu disambar oleh burung,

atau dihumbankan oleh angin ke tempat yang jauh (yang membinasakan). (di tengah padang pasir California Uber Alles)


(Al-Hajji 22:31)

Anonymous said...

Ini 1 kisah kiasan yang memang takde dalam RUU355 atau mana2 kitab ulamak2 sesat korang. Kisah satu orang dukun yang menyekutukan Allah Taala menyeru jin setan sebagai sahabat korin untuk mendapatkan hasil pendapatan dunia.

Jampi serapah pakai ayat quran, pindah hantu jembalang pakai bas kilang, nak buat hudud menghukum orang dan akhirnya Allah Taala hantar jasad derhaka dia tu naik 1 burung besi sampai ke sebuah negeri padang pasir yang tandus gersang.

Macam ni lah halus tak halus bahasa sastera dan kiasan Allah Taala. Semua nampak nyata. Kalau Dia cakap kau tak boleh semayang doa tepi kubur orang munafik ni memang Dia tak bagi punya. Hukum Dia pasti. Kena pulak kau orang jenis hafal quran cakap arab cakap melayu.

Korang yang tuduh Allah Taala samseng, Allah Taala hantarlah kau betul2 kat sana. Sama tak macam yang gangster mafia ni selalu buat dalam filem? Tanam betul2 jasad dia tengah padang pasir.

Anonymous said...

Demikianlah (ajaran Allah);

dan sesiapa yang menghormati Syiar-syiar agama Allah (tak ubah hukum, tak jual agama)

maka (dia lah orang yang bertaqwa) kerana sesungguhnya perbuatan itu satu kesan dari sifat-sifat taqwa hati orang mukmin.

Al-Hajj 22:32

Sesungguhnya Allah membela orang-orang yang beriman; sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap seorang yang khianat, lagi tidak bersyukur.

Diizinkan berperang bagi orang-orang (Islam) yang diperangi (oleh golongan penceroboh),

kerana sesungguhnya mereka telah dianiaya; dan sesungguhnya Allah Amat Berkuasa untuk menolong mereka (mencapai kemenangan).

Anonymous said...

Orang melayu ni bila kita bacakan hukum perihal manusia sesat ni dia cakap kita sombong, sesat, suka menghukum, tak baik pikir negatif pada ulamak PAS dia dulu orang baik2 suka tolong orang ramai dan orang kampung. Dia lulusan Al Azhar Mesir background dia bagus.

Memanglah depan kau dia baik macam malaikat suci. Bukan dia saja Sai Baba, Pablo Escobar tu pun orang cakap dia baik. Ramai orang kat Medellin suka pada Pablo. Suka bagi sedekah, tolong orang sakit, buat club bolasepak, bina sekolah cuma bukan sekolah tahfiz lah. Tapi realiti hidup dia jual dadah, buat jenayah tapi tak pulak sampai dia jual agama hanya orang situ anggap dia baik saja walaupun dia banyak bunuh orang.

Sai Baba pun sama dia campurkan hindu dan islam untuk buat baik. Pandai jugak ubat orang, percaya jugak pada 1 god. Digelar satguru mursyid jugak oleh kaum hindu di India. Tapi hakikat dia sama jugak kalau buat salah kau banyak tolong orang ke tak tetap masuk neraka. Allah Taala tetap sama tak terima kebaikan hanya kebenaran saja yang Dia terima untuk ditimbang sebagai amal soleh yang dimakbulkan.

Kalau korang rasa tak puas hati nak bangkang, kau tanyalah sendiri dengan Allah Taala kenapa guru2 kau semua banyak masuk neraka?

Anonymous said...

Dan (ingatkanlah) masa Allah menghimpunkan mereka semua (pada hari kiamat), kemudian Ia bertanya kepada malaikat:

"Adakah orang-orang ini, (kamu setujui) menyembah kamu dahulu?"

Malaikat menjawab:

"Maha Suci Engkau (dari adanya sebarang sekutu denganMu).

Engkaulah (yang kami hubungi sebagai Pemimpin dan) Pelindung kami bukan mereka.

(Tidak ada hubungan dari pihak kami dengan mereka mengenai penyembahan mereka kepada kami),

bahkan mereka adalah menyembah Jin Syaitan;

kebanyakan mereka pula percaya kepada Jin Syaitan itu (sebagai sekutu Allah Taala yang dipuja dan dipatuhi)".

(Saba' 34:41)

Maka pada hari ini, masing-masing di antara kamu tidak berkuasa memberi sebarang manfaat kepada kawannya,

dan tidak pula dapat menolak sesuatu bahaya daripadanya;

dan Kami katakan kepada orang-orang yang zalim (yang berlaku syirik) itu:

"Rasalah azab neraka yang kamu dahulu mendustakannya".

Anonymous said...

Perhatian:
1. Yuran Kursus ialah RM700. Bayaran minima ketika pendaftaran ialah RM350.
2. Bagi Muslimin - Sila berpakaian baju melayu atau kemeja berlengan panjang dan kopiah putih ketika hari pendaftaran.Tidak dibenarkan memakai T-Shirt.
3. Bagi Muslimat - Sila berpakaian menutup aurat yang sopan dan bertudung labuh.
4. Sekiranya tidak hadir pada hari pendaftaran, calon-calon adalah dianggap tidak berminat atau menolak tawaran untuk mengikuti kursus ini. Sebarang rayuan tidak akan dipertimbangkan.

KEPUTUSAN TEMUDUGA PENGAMBILAN PELAJAR SESI 2016

IJTIMAK DARUSSYIFA’ SEMALAYSIA

Anonymous said...

Inilah pengajaran dan iktibar yang boleh kami belajar tentang dunia perniagaan ulamak islam PAS. Buat kursus jual ilmu dan ayat suci Alquran sesuka hati. Buat kelas mengajar berubat, tapi ambik upah pindahkan hantu setan pegi lain tempat. Allah Taala mana pernah suruh orang tolong buat servis pindahkan makhluk setan. Allah Taala suruh azab setan tu, pasal Dia cakap terang2 syaitan itu musuh yang nyata bagi kamu. Yang pegi tolong dia pindah kawasan buat apa?

Di sini kami belajar mengenal kisah pawang besar, dukun moden yang menjana untung, meraih populariti, menambah pengaruh dan mengembangkan bisnes perbomohan moden yang diterajui ustaz PAS macamana. Memang lumayan, maju dan berjaya bisnes yang dia buat. Jual agama dan ayat2 quran untuk mewah dunia. Itulah iktibar dan pengajaran yang kita perlu belajar.

Pada mata penyokong dia semuanya baik, tapi disisi Allah dia banyak menyekutukan Allah Taala dengan menyeru yang lain selain Allah. Kurang2 5, 6 ekor jugak jin ikut dia. Cuma benda ghaib orang tak nampak, kalau cerita pun bukannya kau nak percaya. Cuma kita boleh nilai dari hukum Alquran yang Allah Taala baca. Apa kesalahan dia.

Kau cakap je Ji, suruh orang baca Alquran. Bila Allah Taala bacakan hukum2 Alquran kat member2 kau, kau bukan boleh terima pun. Itu pasal kau Haji Hadi orang2 yang kufur, dusta, tak percaya pada Alquran dan hukum2 Allah. Tu yang kau berani cabar Allah Taala untuk bentang rancangan undang2 kau sendiri. Tapi kau bodohlah jual nama Allah Taala untuk tujuan dunia kau.

Kalau Allah Taala pun belum tentu nak maafkan orang yang kafir derhaka macam korang. Buat kita yang manusia nni nak maafkan kau. Sama je pun maaf dengan tak maaf. Kau tetap jugak masuk neraka. Tapi dengar cerita belah California tu banyak jugak syurga2 dunia Ji, banyak tempat enjoy. Untunglah sapa tanam kat sana.

Anonymous said...

Kau ulamak buat RUU355, Maqasid syariah, pondok tahfis, kursus halau hantu je dia jatuh hukum macam ni




Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan (meminda atau mengubah) apa-apa keterangan Kitab Suci yang telah diturunkan oleh Allah,

dan membeli dengannya keuntungan dunia yang sedikit faedahnya,

mereka itu tidak mengisi dalam perut mereka selain dari api neraka,

dan Allah tidak akan berkata-kata kepada mereka pada hari kiamat, dan Ia tidak membersihkan mereka (dari dosa),

dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.


(Al-Baqarah 2:174)


Camana Haji Hadi betul tak apa Alquran cakap? Nak bercakap dengan kau pun Allah Taala tak sudi. Tu yang Dia humbannya jauh2 sampai Amerika. Cuba haji pikir balik, besar mana sumbangan yang korang dah buat untuk islam?

Anonymous said...

Sesungguhnya Kami telah menurunkan Kitab Alquran,

yang mengandungi petunjuk dan cahaya yang menerangi;

dengan Kitab itu nabi-nabi yang menyerah diri (kepada Allah) menetapkan hukum bagi orang-orang Melayu dan manusia seluruhnya,

dan (dengannya juga) ulama mereka dan pendita-penditanya (menjalankan hukum Allah), (bukan buat Ruu355 sendiri)

sebab mereka diamanahkan memelihara dan menjalankan hukum-hukum dari Kitab Allah Alquran itu,

dan mereka pula adalah menjadi penjaga dan pengawasnya (dari sebarang perubahan).

Oleh itu janganlah kamu takut kepada manusia tetapi hendaklah kamu takut kepadaKu (dengan menjaga diri dari melakukan maksiat dan patuh akan perintahKu);

dan janganlah kamu menjual (membelakangkan) ayat-ayatKu dengan harga yang sedikit (kerana mendapat rasuah, pangkat dan lain-lain keuntungan dunia);

dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir.

(Al-Maaidah 5:44



Allah Taala mana hukum denda pakai duit Ji. Kau je ubah pinda suka nak denda2 orang.

Anonymous said...

Jangan sekali-kali engkau terpedaya oleh usaha gerakan orang-orang yang kafir di dalam negeri (yang membawa keuntungan-keuntungan kepada mereka)

Sesungguhnya orang-orang yang mengutamakan keuntungan dunia yang sedikit dengan menolak janji Allah dan mencabuli sumpah mereka,

mereka tidak akan mendapat bahagian yang baik pada hari akhirat,

dan Allah tidak akan berkata-kata dengan mereka dan tidak akan memandang kepada mereka pada hari Kiamat, dan tidak akan membersihkan mereka (dari dosa),

dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.


(A-li'Imraan 3:77)


2 kali ji Allah Taala cakap Dia taknak tengok, taknak cakap dan tak akan bersihkan dosa kau orang. Maksud Dia tu perbuatan kau meminda hukum dan menjual agama tu jatuh kes berat, mandatori. Wajib janji seksa, takde pengampunan. Kau nak cakap apa? Penyokong kau bolehlah kau tipu. Kau tipulah Allah Taala kalau kau berani?

Anonymous said...

Ini punca dan sebab musabab kenapa kau kebanyakan ulamak, ustaz, wali Aswaja jatuh kapir dan masuk neraka. Tapi diorang pandai pusing cerita, pandai buat fitnah dia cakap Alquran tu wahabi. Dia cakap kat orang ramai wahabi yang kapirkan dia. Jadi dia keluarkan pulak fatwa sesat aswj ramai2 cakap wahabi tu yang haram, dia aswaja halal lagi bersih.

Allah Taala dah kata bila Dia taknak cakap dan tengok muka perasan suci kau memang betul2 Dia buat. Itu maksud tak ditanya 1 apa pun bagi yang membaca Alquran mengajar ilmu kesesatan melainkan neraka kekal tempat dia. Nak buat apa buang masa tanya soalan dengan kau? Bukan kau tak hafal quran, bukan taktau hukum. Kau sendiri yang sengaja langgar hukum.

Baca dulu semua ayat2 quran dalam ni semua habis2. Siapa yang sebenar letak kau jatuh kufur dan kafir? Al quran Allah Taala ke wahabi? Dapat ke kau semua lari dari hukum dan hari pembalasan Allah Taala?

Kau selawat syifak 2000 juta x ke, sedekah jariah rm 2.1 bilion ke, semayang jemaah tak tinggal dari muda sampai tua ke, kau pandai tangkap 13000 jin ke, pegi haji umrah 34 kali ke sama jugak tetap ke neraka. Apa makna amal ibadah dan perjuangan yang kau bangga selama ni?

Anonymous said...

Dan juga bukanlah Al-Quran itu perkataan seorang pawang. Tetapi sayang!) amatlah sedikit kamu mengambil peringatan.

(Al-Quran itu) diturunkan dari Allah sekalian alam.

Sesiapa saja (yang menyampaikan Al-Quran itu) mengatakan atas nama Kami secara dusta - sebarang kata-kata rekaan, (mengadakan yang takde)

(Al-Haaqqah 69:44)

Sudah tentu Kami akan menyentapnya, dengan kekuasaan Kami, -

Kemudian sudah tentu Kami akan memutuskan tali jantungnya (supaya dia mati dengan serta-merta);

Maka tidak ada seorangpun di antara kamu yang dapat menghalang (tindakan Kami itu) daripada menimpanya.

Anonymous said...

Dan sesungguhnya (Al-Quran) itu tetap menjadi peringatan bagi orang-orang yang bertaqwa.

Dan sesungguhnya Kami sedia mengetahui bahawa ada di antara kamu yang mendustakan (Al-Quran, maka Kami akan membalasnya).

(Al-Haaqqah 69:49)

Dan sesungguhnya Al-Quran itu sudah tentu akan menyebabkan penyesalan bagi orang-orang yang kafir (semasa mereka menerima balasan).

Anonymous said...

Oleh itu, janganlah engkau tertarik hati kepada harta benda dan anak-anak mereka,

(kerana) sesungguhnya Allah hanya hendak menyeksa mereka dengan harta benda dan anak-anak itu dalam kehidupan dunia,

dan hendak menjadikan nyawa mereka tercabut sedang mereka berkeadaan kafir (untuk mendapat azab akhirat pula).

(At-Taubah 9:55)

Dan mereka (yang munafik itu) bersumpah dengan nama Allah bahawa sesungguhnya mereka dari golongan kamu, islam.

padahal mereka bukanlah dari golongan kamu, tetapi mereka ialah suatu kaum yang pengecut.

Anonymous said...

Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati,

dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu.

Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya.

Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.



(A-li'Imraan 3:185)

Anonymous said...

Tau tak apa maksud Alquran bukan perkataan sorang pawang?

Maknanya Alquran tu jangan dibuat sihir, bukan alat kau nak buat duit mengubat orang mintak pengeras walaupun kau cakap atas ikhlas, bukan suka2 kau nak ubah hukum buat hudud PAS kau, bukan untuk cari pengaruh. Sebab Alquran tu cerita Allah Taala.

Bila orang cakap kau perangai macam Don Pablo kau bising. Sekali sekala kau layanlah drama Narcos season 2 tengok cerita pasal Pablo tu macamana. Kisah 1 orang yang kuat, hati kering, kaya, banyak sicarios, ditaati ramai, gentle je dia hadap musuh2 dia depan2 tapi akhirnya jatuh kecundang atas bumbung rumah orang. Bukannya tak boleh kau nak layan drama melayu Tundukkan Playboy Itu, Suamiku Paling Sweet yang tu ok je.

Kita belajar tengok alam. Alquran Allah Taala ni cerita Dia pada isi alam. Bukan pada tafsiran ulamak2 setan. Itu pasal Dia cakap kalau nak tulis kisah nabi, rasul, manusia ni 7 laut dakwat tak cukup. Banyak sangat cerita tentang kisah hidup. Cukuplah 1 Alquran tu jadi pegangan, jadi pedoman.

Mula dengan alif lam mim, alam. Mula dengan alif lam ro, melayu panggil alor maksudnya jalan. Hanya Alquran tu lah satu-satunya jalan pada Allah Taala. Ahli sunnah bukan jalan, ahli sunah ahli kitab bawak jalan kesesatan.

Anonymous said...

Allah Taala ni Dia bukannya ada masalah sangat pun dalam hidup Dia. Cuma Dia cakap Allah mendengar dan melihat. Jadi tak perlulah bagi Dia bersikap GQ pada orang ramai untuk selesaikan masalah orang. Pasal bagi Dia yang banyak buat masalahnya korang bukan Dia. Kau doa mintak tolong Dia akan tolong mana yang Dia rasa baik buat kau.

Bila Allah Taala nak bercakap pulak kat mana2 pun boleh. Tapi bahasa Dia tetap Alquran, tak berubah. Dia nak tulis quran dalam internet ke, dalam kitab Alquran ke, atas kulit kerbau ke, pada pokok kayu ke semua boleh atas kuasa Dia.

Kalau nak tulis di alam maya ni Dia gerakkanlah sorang yang menulis peringatkan kau. Kalau kau sendiri nampak Allah main internet kang kau tuduh pulak Allah Taala takde standard, nak jadi keyboard warrior, wahabi dan macamlah fitnah dan ejek2an yang kau lemparkan pada Allah Taala. Jadi Dia hanya nyatakan Alquran tu dalam bahasa kau je bahasa melayu supaya kau berpikir.

Kalau nak bersemuka dengan kau memang buang masalah bagi Dia. Walaupun Dia ghaib najis kau keluar besar mana pun Dia boleh tau. Tu tanda Allah Taala ni bercakap dengan ilmu. Bukan cerita kosong bodoh nak menarik minat dan perhatian orang. Hanya Dia cakap Alquran tu sebagai peringatan dan amaran je bagi orang2 yang ingkar macam kau.


Anonymous said...

Kemudian jika mereka berlaku ingkar , maka katakanlah:

"Sesungguhnya aku berlepas diri dari apa yang kau lakukan!"

(Asy-Syu'araa' 26:216)

Dan berserahlah kepada Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Mengasihani,

Yang melihatmu semasa engkau berdiri,

Dan (melihat) gerak-gerimu di antara orang-orang yang sujud.

Sesungguhnya Dia lah jua yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.

Mahukah, Aku khabarkan kepada kau, kepada siapakah Syaitan-syaitan itu selalu turun?

Anonymous said...

Mereka selalu turun kepada tiap-tiap pendusta, penipu, pembohong yang berdosa,

(Asy-Syu'araa' 26:222)

Yang mendengar bersungguh-sungguh (apa yang disampaikan oleh Setan-setan itu), sedang kebanyakan ceritanya adalah bohong, dusta.

Dan Al-Quran itu pulak tidak sekali-kali dibawa turun oleh setan-setan.

Katakanlah:

"Sesungguhnya orang-orang yang mengada-adakan sesuatu yang dusta terhadap Allah, tidak akan berjaya".

(Yunus 10:69)

(Apa yang mereka beroleh hanya) kesenangan di dunia,

kemudian kepada Kamilah tempat kembalinya mereka.

Kemudian Kami akan rasakan mereka azab yang berat disebabkan perbuatan kufur yang mereka lakukan.

Anonymous said...

Aku tak sekali-kali menghendaki sebarang rezeki pemberian dari mereka,

dan Aku tidak harap supaya mereka bagi makan kepada AKu.

(Adz-Dzaariyaat 51:57)

Sesungguhnya Allah Dia lah sahaja Yang Memberi rezeki (kepada sekalian makhlukNya, dan Dia lah sahaja) Yang Mempunyai Kekuasaan yang tidak terhingga, lagi Yang Maha Kuat Kukuh kekuasaanNya.

(Setelah ternyata hakikat yang demikian),

maka sesungguhnya bagi orang-orang yang zalim (yang menentang ajaran Alquran) itu ada bahagiannya (dari azab seksa) seperti bahagian rakan-rakan mereka yang telah mati.

Oleh itu, janganlah mereka mintak kepadaKu menyegerakan kedatangannya.

Anonymous said...

Allah Taala tidak dapat dilihat dan diliputi oleh penglihatan mata,

sedang Dia dapat melihat (dan mengetahui hakikat) segala penglihatan (mata),

dan Dia lah Yang Maha Halus, lagi Maha Mendalam pengetahuanNya.

(Al-An'aam 6:103)

(Orang-orang kafir memang tak mengakui hakikat yang demikian) bahkan mereka mengatakan:

"Dia lah yang mengada-adakan Al-Quran menurut rekaannya".

(Dakwaan mereka itu tidaklah benar) bahkan Al-Quran ialah perkara yang benar dari Allah Taala, supaya engkau memberi ingatan dan amaran kepada kaum melayu yang telah lama tidak didatangi sebarang pemberi ingatan dan amaran sebelummu, semoga mereka beroleh hidayah petunjuk.

(Jika demikian halnya) maka adakah orang yang beriman sama seperti orang yang fasik?

Mereka tidaklah sama. Berlainan sama sekali.


(As-Sajdah 32:18)

Anonymous said...

NGO ahli ni sunnah sombong bodoh, kurang ajar. MAZA bolehlah kau sound tak kasi wahabism masuk negeri ahli sunnah. Kena hormat dengan pegangan songsang palsu kau. Kemudian jual nama dan bodek orang atas.

Apa islam dan alquran ni memang amal ikut negeri je ke? Ikut parti? Ikut kaum? Ikut bangsa? Atau ikut suka paham tok nek moyang kau suka mengikut jalan kitab? Kau pikir sabar kau je ke? Habis tu Allah Taala tu suka sangat dengan perangai kau bakar2 quran?

Baru sekali kau keluar tuduhan fitnah tuduh quran bukan2 melimpah-limpah air laut naik dari Kedah sampai Klang. Bukti air liur mulut kau tu busuk suka buat fitnah. Air tu lambang sifat riyak, tu yang melayu panggil riak air. Dia rasa bangga pasal seluruh Malaysia dia ramai ASWJ, Allah Taala tolong hormat sikit pada pahaman sesat ulamak sunni dia. Yang naik tu bukan air pasang besar, tapi manusia yang besar kepala tak sedar diri.

Kau sapa? Kau nak masuk Mekkah tu pun atas izin dan kehendak Allah Taala. Itu pasal ada antara korang ahli sunnah ni Allah Taala taknak terima masuk Rumah Dia.

Iyalah kau orang jugak yang cakap Mekah tu banyak pahaman wahabi. Karang kau nak semayang, tawaf, saie wahabi ramai duduk sebelah, kiri kanan depan belakang semua ada. Kang panas pulak darah kau tengok wahabi ramai sangat. Allah Taala tangguhlah dulu bagi kau pikir masak2. Wahabi nak masuk tempat kau tak boleh, haram.

Allah Taala Dia adil. Kau orang semua ahli sunnah pikir dulu baik2. Jangan tunjuk sangat riyak tu pada Allah Taala. ALlah Taala memang Penyabar, tapi kadang2 Dia pantang Dicabar.



Anonymous said...

Katakanlah:

"Dia lah yang memiliki dan menguasai timur dan barat serta segala yang ada di antara keduanya;

kalau kamu orang-orang yang berakal tentulah kamu memahamiNya!"


(Asy-Syu'araa' 26:28)

Anonymous said...

Sungguh benar apa yang Allah cakap pasal diri Dia, Allah Taala maha mengasihani. Memang Allah Taala ni kesian dengan perangai perasan yang menebal dalam diri suci korang semua. Perasan baik, perasan pandai, bijak, bagus, berjaya tapi kau tak sedar kesudahan hidup korang banyak ke neraka. Tu yang Allah Taala Kasihankan.

Bertahun-tahun Dia bagi nasihat tak jugak paham2. Suka nak mengikut ulamak2 setan, suka nak mengaji kitab, suka ikut buku tarekat. Sampaikan Alquran Allah Taala baca kat telinga kau pun kau tak boleh dengar, tak boleh paham.

Dia kesian tengok korang ada mata buta. Ada telinga pekak. Ada hati, otak semua cukup tapi banyak tak paham apa Allah cakap. Bila tak dapat jawap soalan dituduh lak Allah Taala bawak pahaman ganjil, tak sama macam aliran yang diamal tok nenek dia dulu.

Islam sunnah dia dulu turun kat Terengganu tulis atas batu. Camana pulak hari ni Allah boleh nak tulis quran dalam internet pulak peringatkan diorang? Lain cara Allah Taala ni, tak sama dengan sunnah ulamak nusantara.

Sudah tentu Kami akan menyentapnya, dengan kekuasaan Kami, -

Kemudian sudah tentu Kami akan memutuskan tali jantungnya (supaya dia mati dengan serta-merta);

Camana? Terasa tak sentapnya kena peringat ayat Allah Taala? Tu yang sampai putus tali jantung arwah ulamak barussyifak diorang. Silap dia sikit je. Mengubah Alquran bawak jalan dunia. Menuju jalan kesesatan, meninggalkan pedoman.

Anonymous said...

Sesungguhnya Allah tidak menganiaya manusia sedikitpun,

akan tetapi manusia jualah yang menganiaya diri mereka sendiri.

(Yunus 10:44)

Anonymous said...

Al Rahman

Dia lah yang mengajarkan Al-Quran.

(Ar-Rahmaan 55:2)

Dia lah yang menciptakan insan -

Supaya kau membuat pertimbangan dengan Alquran

Dan tumbuh-tumbuhan yang melata serta pohon-pohon kayu-kayan, masing-masing tunduk menurut peraturanNya.

Dan langit dijadikannya tinggi, serta Ia mengadakan undang-undang dan peraturan neraca keadilan,

Supaya kamu tidak melampaui batas dalam menjalankan keadilan;

Dan betulkanlah cara menimbang itu dengan adil, serta janganlah kau bersikap berat sebelah

Anonymous said...

Allah Taala yang mentadbirkan dua timur, dan yang mentadbirkan dua barat.

mana satu di antara nikmat-nikmat Allah Taala yang kau hendak dustakan?

(Ar-Rahmaan 55:18)

Segala yang ada di muka bumi itu akan binasa:

Dan akan kekallah Zat Allah Taala yang mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan

Anonymous said...

Hei sekalian jin dan manusia!

Kalau kau dapat menembus keluar dari kawasan-kawasan langit dan bumi (untuk melarikan diri dari kekuasaan dan balasan Kami),

maka cubalah kau menembus keluar?

Kau tidak akan menembus keluar melainkan dengan satu kekuasaan (yang mengatasi kekuasaan Kami,

Masakan dapat!

Maka yang mana satu antara nikmat-nikmat Allah Taala yang kau dustakan?



(Ar-Rahmaan 55:34)

Anonymous said...

Allah berfirman:

" Hai lblis!

Apa yang menghalangmu daripada turut sujud kepada (Adam) yang Aku telah ciptakan dengan kekuasaanKu?

Adakah engkau berlaku sombong takbur,

ataupun engkau dari golongan yang tertinggi? "

(Saad 38:75)

Iblis menjawab:

" Aku lebih baik, lebih mulia daripadanya;

Engkau ciptakan daku dari api, sedang dia Engkau ciptakan dari tanah ".

Allah berfirman:

" Kalau demikian, keluarlah engkau daripadanya, kerana sesungguhnya engkau adalah makhluk yang diusir.

" Dan sesungguhnya engkau ditimpa laknatk Allah terus menerus hingga ke hari kiamat! (sampai kau mati)."

" Demi sesungguhnya! Aku akan memenuhi neraka Jahannam dengan jenismu dan dengan orang-orang yang menurutmu di antara zuriat-zuriat Adam (yang derhaka) semuanya ".

Katakanlah pada mereka:

" Aku tak mintak kepada kamu sebarang bayaran, upah, gaji bulan, elaun ceramah, kontrak penyiaran kerana menyampaikan ajaran Al-Quran ini, dan bukanlah aku dari orang-orang yang mengada-ngada ".

Anonymous said...

Allah Taala cakap syurga neraka tu memang bukan mak bapak Dia punya. Pasal Allah Taala dari sebelum nek moyang kau lahir lagi Dia memang takde mak bapak. Tujuan Dia bagi peringat tu supaya kau berpikirlah yang syurga neraka tu pun memang bukan mak ayah kau jugak yang punya. Pasal ramai jugak tok nenek, anak beranak kau yang Dia dah sumbatkan dalam neraka, hanya kau tu je tak sedar diri perasan bagus.

Kalau kau jenis keturunan memang lahir2 ada dalam syurga kau buatlah apa yang kau suka. Tapi kalau kau pun jenis bangsa lahir atas dunia sibuk nak masuk syurga kau ikut je lah pedoman Alquran. Kau taknak takpe Allah Taala tak paksa, tapi jangan pulak sampai kau kumpul kaum mengejek, menghina, mempersenda ayat2 dan quran Allah Taala.



Apa engkau semua lagi tinggi ke dari Allah Taala??




Anonymous said...

iblis dulu memang Allah Taala jadikan daripada api. Tu yang buat dia jadi sombong bongkak dengan amal ibadah dan kedudukan dia. Bila bercakap taknak kalah, berapi-api je sembang dia, sampai Allah Taala pun dia berani nak cabar pasal dek mulianya dia tak penah bersaing dengan sesiapa sebelum Adam dijadikan.

Tapi dia silap, dia taktau yang Adam tu ALLAH Taala adun dari tanah air api angin. Semua sifat alam ni cukup pada Adam. Tu yang alam ada air pasang, angin ribut, hutan terbakar, tanah runtuh semua azab ni ada dalam alam. Jadi cerita Dia tu kau pengikut iblis ni takyah la sombong sangat bila berdepan dengan Allah Taala.

Allah Taala Dia biar je kau nak berdebat ke, bertekak, bergaduh, berselingkuh, bergomol sama sendiri itu kau punya hal. Allah tak masuk campur pasal kau orang bukan ramai yang islam pun. Cuma pura2 mengaku islam je dari kecik, alasan dia pasal tok nenek dia dulu islam tau baca quran.

Sukati kaulah setan, yang masuk nerakanya kau. Bukan Allah Taala, Dia bukan rugi apa pun kalau kau bodoh tak dengar cakap.

Anonymous said...



Dan sesungguhnya Allah mengetahui akan orang-orang yang beriman,

dan sesungguhnya Ia mengetahui akan orang-orang yang munafik.



Al-'Ankabuut 29:11

Anonymous said...

Misal bandingan orang-orang yang menjadikan benda-benda yang lain dari Allah sebagai pelindung-pelindung (yang diharapkan pertolongannya) adalah seperti labah-labah yang membuat sarang;

padahal sesungguhnya sarang-sarang yang paling reput ialah sarang labah-labah,

kalaulah mereka orang-orang yang berpengetahuan.

(Al-'Ankabuut 29:41)

Sesungguhnya Allah mengetahui (kepalsuan) apa jua yang mereka sembah yang lain daripadaNya,

dan Allah jualah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

Anonymous said...

Dan misal-misal perbandingan yang demikian itu Kami kemukakan kepada umat manusia,

dan hanya orang-orang yang berilmu yang dapat memahaminya.

Allah mencipta langit dan bumi dengan cara yang layak dan berhikmat;

sesungguhnya yang demikian itu mengandungi satu tanda (yang membuktikan kebijaksanaan Allah Taala) bagi orang-orang yang beriman.


(Al-'Ankabuut 29:44)

Anonymous said...

Freemason ni maksud dia orang2 yang takde agama, sukakan kebebasan, suka buat undang2 sendiri, suka kejar mewah dunia, bagi diorang akhirat tu takde dan tak penting. Dia mengambik faham tu pulak dari Feer On, ubah2 sikit jadilah freeamason.

Kat Malaysia ni ramai jugak pengikut pahaman liberal macam freemason ni. Dia gunakan agama islam, alquran ubah2 adjust sikit hukum2 quran tu jadi hukum islam dia sendiri. Maka wujudlah pahaman RUU355 dan hudud islam pas. Mereka itulah yang layak digelar FreePASon versi melayu. Satu kaum agama yang mengaku islam tapi dia sendiri menjual hukum2 dan undang islam untuk memerintah dunia.

Perangai ubah2 agama ni memang freepason ni belajar dengan yahudi. Metodnya dia sebarkan fahaman2 kitab ala2 ahli kitab yahudi zaman firaun dulukala. Bagi namalah sikit ahli sunnah baru boleh tarik pengikut. Kalau guna nama ulamak ahli kitab nanti orang cap dia sesat, tak boleh. Ulamak mana boleh sesat, ulamak mesti mau suci.

FreePASon ni memang suka monopoli agama. Jual kitab, jual ceramah, kutip zakat, kutip derma, keluar fatwa, bagi tauliah, jual umrah semua diorang buat untuk dapatkan duit dan untung dunia. Bagi diorang jual agama ni modal tak besar, guna air liur pun dah cukup dengan pandai menipu. Kalau tak ikut kitab diorang terus dapat cop anti hadis, anti ulamak. Kalau tak ikut mazhab dia pulak terus di cap wahabian.

Jangan suka kapirkan puak dia walaupun dulu dia cakap umno kapir, ikut british. Hati-hatilah dengan puak FreePASon ni, diorang memang suka mengapi-apikan perbalahan dan menyesatkan orang yang tak semazhab dengan dia. Memang sahlah Haji Hadi apa yang mung translate dalam buku Pawn In The Game satu masa dulu. Buku tu betul2 menceritakan kisah diri mung.

Kisah satu orang ulamak mengaku islam yang menjadi bidak dan budak di papan chess iblis. Dia jadi kuda iblis menyesatkan orang dengan agama, alquran dan bahasa arab. Dulu kau yang cakap orang jual pil kuda, hari ni kau yang kena kuda.

Lepas ni mung tulis buku baru pulak Ji, Tajuk dia

"Da Ma Chai Iblisit"




Apa macam Ji ambiklah jawatan mursyid am tu kalau berani? Apa takut ke kena sentap dengan Allah Taala? Setakat ni dah 2 guru mursyid kau yang tumbang. Pikir baliklah ji siapa sebenar Guru.



Korang ke Allah Taala???

Anonymous said...

Firaun berkata:

"Patutkah kamu beriman kepadanya sebelum aku memberi izin kepada kamu?

Sesungguhnya ini adalah perbuatan tipu daya yang kamu lakukan dalam negara ini kerana kamu hendak mengeluarkan penduduknya dari padanya.

Oleh itu, kamu akan mengetahui (akibatya).

(Al-A'raaf 7:123)

"Demi sesungguhnya, aku akan memotong tangan dan kaki kamu dengan bersilang, kemudian aku akan memalang kamu semuanya".

Firaun berkata lagi:

"Patutkah kamu beriman kepada Alquran sebelum aku memberi izin kepada kamu?

Sesungguhnya dia lah ketua kamu yang mengajar sihir, pembohongan kepada kamu.

Oleh itu, demi sesungguhnya, aku akan memotong tangan dan kaki kamu dengan bersilang,

dan aku akan memalang kamu pada batang-batang pohon tamar;

dan demi sesungguhnya kamu akan mengetahui kelak siapakah di antara kita yang lebih keras azab seksanya dan lebih kekal".

(Taha 20:71)

Anonymous said...

Masuniah dengan Usmaniah yang kau amal hari ni samalah Ji semua satu jalan. Niah tu kan maknanya neraka. Mason dia ahli kitab chapter kristian, usmaniah tu pulak ahli kitab versi islam.

Dalam kristian ada bermacam mazhab koptik, maronite, katolik, protestan. Kau ahli sunah hanafi, syafie, hambali, ghazali, ahmad, hambal, hadi, haron macam2 imam ada dalam mazhab kau. Berlainan agama tapi tetap berpegang pada satu hakikat bersatu, bersama seiring ke neraka.

Hudud ke, mahkamah syariah ke semua kau belajar dari firaun. Usmaniah dulu pun berguru dari firaun. Itu pasal dia letak Alquran tu resam nama dia. Cerita Alquran pakai Allah Taala punya, bab menghukum manusia pakai hukum dia sendiri. Tujuan usman tu macam tu supaya orang taatlah kat dia. Jangan berani2 nak bangkang perintah dia, memang kena palang punya.

Dulu Usman tu potong lidah orang pasal tak kasi orang kutuk2 pemerintahan jahat dia. Sapa tuduh dia sesat ke kafir dia gantung je depan2 orang ramai. Tapi dia suruh ahli fitnah dia cakap orang tu wahabi. Lawan pemerintah yang Allah Taala pilih. Macam tu punya besar fitnah yang dia buat pada Allah Taala.

Kau pun apa kurangnya buat mahkamah nak tuduh orang lain tak patuh ikut ajaran islam. Tak tutup aurat, takde tauliah mengajar kitab, mengajar ajaran sesat, tak tasauf saufi macam ulamak2 korang. Tujuan buat mahkamah tu nak tutup mulut orang yang bangkang tarekat sesat ulamak2 kitab korang. Bukan Allah taktau apa tujuan kau nak pinda RUU355 tu.

Kan ke firaun punya perangai tu. Nak hudud orang tak tentu arah, padahal diri kau sendiri kau taknak hukum. Gang tarekat kaulah yang selalu menuduh fahaman Alquran Allah Taala ni umpama barah dalam agama. Kau tuduh Alquran Allah ni merosakkan sunnah ulamak kau.

Itu pasal Guru Nik Aziz kau Allah bagi barah kat testis dia. Bukti Allah Taala daripada koranglah puncanya benih2 barah yang merosakkah jalan ugama islam Dia. Lepas tu nak mengaku diri guru.

Anonymous said...

Ok Ji satu chanting Ji untuk mung


ulamak, ularmak Hadi datang
Hadi datang jual temberang......
syalalala.....
Sekarang Al quran datang
Parti Sesat dikutuk sajaaaa......


Di Neraka tak ada Nasi Berani
Di Neraka tak ada Nasi Dagang
Di Neraka tak ada soto babat
Yang ada hanyalah orang sesat!!!


kena nyanyi manhaj aremania ni ji. Cuba baca FB Ultras Arema.

Anonymous said...

Dalam islam tak pernah ada pun tauhid 3 serangkai, tauhid 2 sejoli, tauhid sunnah berjemaah dan segala macam terma tauhid yang kau bincang2 tu tak pernah ada. Semua terma perkataan, fitnah dan tuduhan sesat tu hanya kitab kau je yang reka2. Nak menunjukkan pada orang ramai yang sunnah kau lah yang paling asli dalam islam.

Hakikat tauhid di sisi Allah Taala tetap sama Allah 1, Muhammad 1, quran 1, islam 1. Semuanya satu takde 2, 3 atau jemaah dalam istilah tauhid Allah Taala. Kalau nak pegang islam ini je pedoman yang boleh pakai, selain dari tu binasa, ditolak tak diterima.

Itu pasal kalau ada bilis wahabi dgn iblis sunni ni nak mengajar orang islam tentang sifat20 ke, Allah tak bertempat ke, mujasimmah ke bolayan je lah cerita bangang diorang tuh. Bukannya dia kenal sangat pun Allah Taala siapa. Cuma dia nak tunjuk eksyen depan orang awam konon dia orang berilmu. Apa kau buta tak reti baca berapa banyak ilmu, sifat, kuasa dan keterangan yang Allah Taala cerita pasal diri Dia dalam sebuah Alquran?

Macam2 dia cerita dalam tu timur & barat Dia punya, kisah Arasy, baitullah baitulmakmur, dunia, alam, laut, langit, sungai, mountain semua Dia ceritakan dalam Alquran. MaksudNya semua tempat tu Dialah yang punya. Mana tempat Dia nak pergi atas alam ni kau tak payah la pertikaikan. Kau bukannya pandai sangat pun, itu pasal Allah Taala boleh cerita sendiri pasal Agama Islam Dia dalam internet.

Tu tandanya Dia tak percaya dengan ulamak2 sesat kau. Suka buat kitab, suka salah tafsir apa yang Dia cakap. Allah cakap lain kau ubah jadi lain seolah olah kau orang yang tau pasal Allah Taala. Sedang kau tak sedar kau menyesatkan orang ramai dengan jalan kitab.


Apahal kau nak sibuk2 busybody cerita tentang tempat dan kedudukan Allah Taala??

Anonymous said...

Allah memberikan satu misal perbandingan:

Seorang hamba abdi yang menjadi milik orang (dimiliki kumpulan ASWJ), yang tidak berkuasa melakukan dengan bebasnya sesuatupun; (melainkan dipaksa mengikut ajaran sesat SWJ)

dan seorang lagi (yang merdeka) yang Kami kurniakan kepadanya pemberian yang baik dari Kami (ilmu, harta, kehidupan), maka dia pun membelanjakan hartanya dengan bebasnya, sama ada secara bersembunyi atau terbuka, adakah kedua orang itu sama?

Segala puji tertentu bagi Allah (dan Allah jualah yang berhak disembah),

tetapi kebanyakan mereka (yang musyrik) tidak mengetahui (hakikat tauhid itu).

(Al-Nahl 16:75)

Dan sesungguhnya jika engkau bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu:

"Siapakah yang menciptakan langit dan bumi?"

Sudah tentu mereka akan menjawab: "Allah".

Ucapkanlah: "Alhamdulillah" (sebagai bersyukur disebabkan pengakuan mereka yang demikian - tidak mengingkari Allah),

bahkan kebanyakan mereka tidak mengetahui (hakikat tauhid dan pengertian syirik).

(Luqman 31:25)

Anonymous said...

Allah Taala jua yang memiliki segala yang ada di langit dan di bumi; sesungguhnya Allah Dia lah jua yang Maha Kaya, lagi sentiasa Terpuji.

(Luqman 31:26)

Dan sekiranya segala pohon yang ada di bumi menjadi pena,

dan segala lautan (menjadi tinta),

dengan dibantu kepadanya 7 lautan lagi sesudah itu,

nescaya tidak akan habis Kalimah-kalimah Allah itu ditulis.

Sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

Bersifatnya Allah dengan penuh kekuasaan dan luas ilmu pengetahuan itu kerana bahawasanya Allah Dia lah sahaja Yang Sebenar-benarnya,

dan bahawa segala yang mereka sembah selain dari Allah adalah palsu belaka.

Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah Dia lah Yang Maha Tinggi keadaanNya, lagi Maha Besar (kekuasaanNya).

Anonymous said...

Kebanyakan ulamak2 sunnah iblis ni dia suka mengamal kitab Hakikat Insan. Tok Kenali, Nik Aziz, Daud Fatani ini antara pengamal tegar hakikat insan. Tu yang kita biasa dengar konon diorang ni semua hustler ilmu tasauf. Ilmu tinggi kenal tuhan. Tapi tuhan mana satu yang dia kenal itu dia sendiri pun tak pasti.

Sebabnya bila kita tengok Allah Taala nyatakan kalimah Dia pada awan langit itu tandanya orang tu jenis manusia tak kenal Allah Taala. Bila semayang fardu dia selalu beriktikad Allah tu ada dalam diri dia, tempat Allah ada dalam hati bersih suci dia hasil dari jutaan zikir selawat yang dia amal selama ni. Jadi si tasauf perasan ni beranggapan Allah Taala tu boleh duduk dalam diri dan hati suci dia bila2 masa.

Ini nama dia fahaman sesat lagi songsang. Orang kalau dah letak Allah Taala tu dalam diri dia dah sama level la dengan firaun nak jadi tuhan. Tu yang ramai ulamak dan pengamal ASWJ berpahaman apa yang ada atas alam ni semua hak dia, dia ada syer dan partnership tak bertulis dengan Allah Taala. Kalau dia buat hukum RUU umat kena wajib taat. Kalau tak dia cakap kau anti islam, anti ularmak.

kau dah kenapa setan? Apa singkat sangat akal kau berpikir? tempat Allah Taala bukannya dalam hati busuk, penuh dendam dan fitnah jahat kau tu. Allah Taala Dia bersih dari segala sangkaan bodoh yang kau buat selama ni. Buat apa Dia nak datang jumpa kau? Dah lak kau tabur fitnah pada Alquran Dia. Lagi nak perasan cakap Allah Taala selalu ada sama dia.

Kau orang sapa nak perintah-perintah ALLAH Taala suruh pelihara kesesatan dan kederhakaan yang kau buat? Apa ni, apsal pulak Allah Taala kena dengar titah perintah korang?

Siapa yang lagi mulia ni? ALLAH Taala ke korang??

Anonymous said...

Dan sesungguhnya agama Islam ini ialah agama kamu - agama yang satu asas pokoknya, dan Akulah Allah; maka bertaqwalah kamu kepadaKu.

(Al-Mu'minuun 23:52)

Kemudian umat Rasul-rasul itu berpecah-belah, bermazhab dalam urusan agama mereka kepada beberapa pecahan, tiap-tiap golongan bergembira dengan apa yang ada pada mereka.

Maka biarkanlah mereka tenggelam dalam kesesatannya itu hingga ke suatu masa.

Adakah mereka menyangka bahawa apa yang Kami berikan kepada mereka dari harta benda dan anak-pinak itu.

(Bermakna bahawa dengan yang demikian) Kami menyegerakan untuk mereka pemberian kebaikan?

(Tidak!) Bahkan mereka tidak menyedari (hakikatnya yang sebenar).

Anonymous said...

Dalam hidup berbeza pendapat tu perkara biasa, tapi dalam agama kalau ada perselisihan dan tak sefahaman Allah Taala suruh kembali rujuk pada Allah, Quran dan Rasul supaya kau dapat petunjuk hidayah. Itu Allah yang kata bukan imam syafie taktahullah yang kata. Takde hukum khilaf pun sebenarnya dalam islam.

Hari ni ALquran kau yang sendiri bakar, macamana manusia tu tak jadi ganas, kejam, melampaui batas? Kau yang sendiri bakar pedoman, kenapa pulak kau nak tuduh Alquran tu bawak keganasan? Kau sendiri bodoh kau tak sedar ke?

Kaulah sendiri yang sebenarnya melahirkan Dajal2 Islam aka Daesh hasil perbuatan tangan kau sendiri yang menghilangkan pedoman. Bila bodoh salahkan orang lain. Sedang pokok dan punca keganasan tu datang dari kaulah orang2 agama yang bakar quran.

Keje makan gaji konon nak majukan islam, nak kembangkan agama, nak tadbir urus islam sebaliknya kau sendiri yang menghancurkan islam dari dalam. Itu pasal Allah cakap Dia tak suka pada tiap2 orang yang khianat. Pasal Dia tau siapa pengkhianat2 besar dalam agama Dia.

Kau orang nak tuduh Dia fasis ke, rasis, ganas, ekstrem, melampau itu kau punya hal la. Memang Dia tau kau ahli kitab ni memang pakar dalam bidang fitnah dan hasut menghasut. Sunnah dan fitnah tu memang sikap yang sebati dalam diri setan kau. DAh berguru dengan iblis, tu lah jadinya.

Tu maksud orang melayu cakap Batu Api. Perangai suka pusing cerita, buat fitnah, hasut orang. Batu tu maksud bodoh, bebal, keras kepala tak dengar cakap. Api tu memang dia ambik sifat iblislah panas je, suka nak mengapi-apikan perbalahan, suka nak menakut2kan, suka mengugut, suka nak bakar api permusuhan sesama manusia. Tapi dia tuduh orang lain yang jahat dia baik. Daesh tu memang sesat, asalnya orang2 kitab sesat jugak yang ajar dia jadi macam tu.



Anonymous said...

orang-orang Yahudi Melayu Kitab itu berkata:

"Tangan Allah terbelenggu",

tangan merekalah yang terbelenggu dan mereka pula dilaknat dengan sebab apa yang mereka telah katakan itu,

bahkan kedua tangan Allah sentiasa terbuka (nikmat dan kurniaNya luas melimpah-limpah).

Ia belanjakan (limpahkan, berikan) sebagaimana yang Dia kehendaki;

dan demi sesungguhnya, apa yang telah diturunkan kepadamu dari Allah itu akan menjadikan kebanyakan dari mereka bertambah derhaka dan kufur;

dan Kami tanamkan perasaan permusuhan dan kebencian di antara mereka (ahli kitab)hingga hari kiamat.

Tiap-tiap kali mereka menyalakan api peperangan,

Allah memadamkannya; dan mereka pula terus-menerus melakukan kerosakan di muka bumi, sedang Allah tidak suka kepada orang-orang yang melakukan kerosakan.


(Al-Maaidah 5:64)


Ni dalil bukti dari Allah Taala kaulah sebenar Dajal Islam Daesh. Makhluk perosak, pakar fitnah agama.

«Oldest ‹Older   401 – 600 of 2790   Newer› Newest»

 Alhamdulillah syukur di atas pembukaan Kapal Dive Lodge dibawah selian Ustaz Muhamad bin Abdullah atau lebih dikenali sebagai Ustaz Amin ...