Wednesday, February 24, 2016

Sekilas 52 - Mengapa Mahhaj Wahabi Di Tentang (3) - Mengenai Peminta Dan Pendokong Wahabi

 Bagi siri yang ketiga ini ingin saya kongsikan, kenapa Manhaj Wahabi ini ditolak oleh tuan-tuan guru kita terdahulu. Saya mulakan dengan saya ulangi beberapa perkara. Harap artikel ini dibaca hingga akhir.

1. Manhaj Wahabi adalah satu manhaj yang menggunakan al-Quran dan Hadis semata-mata.

2. Doktrin ini nampaknya bagus tetapi ia akan mengetepikan pandangan ulama-ulama muktabar. Sebab itu akhirnya, doktrin ini akan menolak mazhab.

3. Menolak mazhab bagi orang betul-betul berilmu, yang faham ayat hukum dan hadis hukum, tahu menggunakannya akan menyebabkan seseorang itu terselamat dari tafsiran yang salah.

4. Jika seseorang itu orang awam, yang baru berjinak-jinak dengan agama, akan mendedahkannya tersalah di dalam tafsiran sesuatu hukum. Kadang-kala, baca ayat hukum pun dari buku-buku terjemahan.

5. Walaubagaiman pun, tidak semua orang yang menggunakan kaedah ini adalah orang wahabi. Ada beberapa golongan orang di dalam hal ini.

1. Peminat manhaj (cara) wahabi. Dia bukan wahabi, tetapi peminat manhaj (cara).

Biasanya, ada tiga jenis golongan.

i. Golongan pertama ialah seseroang yang apabila dia belajar agama sampai satu tahap yang tinggi dan sudah faham perjalanan bagaimana sesuatu hukum itu dikeluarkan, mahir ilmu-ilmu alat seperi Bahasa Arab, Qawaid Fiqhiyyah, Usul Fiqh dan lain-lain, maka dia akan berminat dengan manhaj (cara) ini.  

Kebiasaannya, orang yang menjadi peminat manhaj wahabi ialah orang yang bukan dari aliran syariah (hukum hakam). Biasanya dari aliran-aliran lain (Bahasa Arab/ Usuluddin). Tetapi saya tidak menafikan, ada juga sesetengah golongan syariah yang meminati manhaj ini, tetapi bilangannya tidak seramai dari bidang lainnya.

ii. Orang awam yang baru ingin memahami Islam dan berguru dengan cara ini. Ia akan menjadi orang ikut-ikut juga. Orang macam ini, di mana pun, sama. Dia akan mengikut guru yang mengajarnya. Kebetulan, jika guru yang mengajarnya itu berhemah, maka dia akan menjadi orang berhemah. Jika guru itu jenis yang suka memperlecehkan orang lain, maka dia pasti akan terikut dengan cara ini.

iii. golongan ketiga adalah golonga yang kecewa dengan ustaz-ustaz lama ini, yang membawa pendekatan kudus, tidak boleh ditegur, suka marah-marah dan sebagainya. Kita tidak nafikan terdapat kelemahan ustaz-ustaz lama yang kadang-kala pandangannya itu ada kepentingan dan sebagainya. Apabila golongan ketiga ini bertemu dengan ustaz yang boleh membidas, dia tidak jumpa pula ustaz yang betul-betul membimbingnya, maka dia akan menjadi peminat manhaj ini.

Biasanya golongan ini terdiri dari orang terpelajar yang bukan dari aliran agama. Ustaz lama pula tidak membuka ruang untuk bertanya, jadi, perasaan ingin tahu itu meluap-luap dan apabila bertemu dengan peminat manhaj wahabi ini, dia akan berminat.

Golongan pertama boleh terselamat dari kesesatan kerana ia faham dan telah tahu banyak hukum hakam ini. Tetapi golongan kedua dan ketiga, boleh terdedah dengan kesalahan di dalam mentafsir al-Quran dan Hadis. Ini kerana, kaedah yang dibawa ialah, rujuk pada al-Quran dan hadis semata-mata.

Golongan kedua dan ketiga, jika tidak belajar secara sistematik, akan menjadi orang yang tidak berpegang dengan mazhab muktabar, tetapi nanti akan menjadi orang yang berpegang dengan mazhab ustaz yang menjadi rujukannya itu. Ustaz itu yang akan menjadi rujukan hukum baginya. Atau yang membimbangkan, akan menjadi orang yang mentafsir sendiri agama menurut fahamannya.

2. Pemegang Wahabi.
Kenapa ulama-ulama kita ada sampai ada yang berfatwa   mengatakan wahabi bukan dari ahli sunnah wal Jemaah. Ia terjadi apabila doktrin tidak berminat dengan tafsiran ulama muktabar dibawa kepada bab akidah.
Bagi manhaj Wahabi yang hanya menggunakan al-Quran dah hadis, apabila membahaskan ayat-ayat mengenai zat Allah, ia akan menjadikan seseorang itu sampai tahap menjisimkan Allah. Mengatakan Allah itu ada tangan seperti tangan kita, Allah itu duduk seperti duduk kita.

Ia yang membezakannya dengan akidah Ahli Sunnah. Ahli Sunnah tidak menjisimkan Allah. Kerana di dalam Ahli Sunnah, ada pengajian yang menekankan bahawa Allah tidak sama dengan makhluk.

**(bagi kita yang kurang mahir dalam bahasa Arab, boleh rujuk buku I’tikad Ahlisunnah Wal-Jamaah oleh K.H Sirajuddin Abbas)

Di dalam bab akidah, ahli Sunnah telah menggariskan beberapa dasar. Antaranya ialah Allah itu tidak akan sama dengan makhluk

(Dia) Pencipta langit dan bumi. Dia menjadikan bagi kamu dari jenis kamu sendiri pasangan-pasangan dan dari jenis binatang ternak pasangan- pasangan (pula), dijadikan-Nya kamu berkembang biak dengan jalan itu. Tidak ada sesuatupun yang serupa dengan Dia, dan Dia-lah yang Maha Mendengar dan Melihat (surah al-Syura ayat 11)

Jadi, peperangan yang sebenar antara wahabi dengan ahli sunnah bukan sebab qunut atau talkin. Itu hanya bab hukum hakam. Ia terjadi apabila sudah mula membahaskan bab akidah.

Kenapa Kategori Pertama (Peminat Wahabi) Juga Ditentang Di Malaysia?
Kerana, rakyat di Malaysia tidak ramai yang mengetahui apa itu wahabi. Jadi, jika manhaj wahabi disebarkan, ditakuti, bermula dengan hukum hakam, ia akan mula membahaskan bab akidah.

Ini kerana, peminat wahabi akan mendoktrinkan agar kita berpegang dengan al-Quran dan hadis semata-mata. Tidak perlu memakai pandangan ulama dalam mazhab dan sebagainya. Persoalannya, jika seorang itu tidak faham apa makna hadis itu, tafsiran siapa yang akan dipakai? Sudah tentu dia akan merujuk kepada tafisiran sendiri atau ustaznya itu sahaja.

Maka, oleh kerana tafsiran ustaz itu sendiri yang dipakai, ia akan mendedahkan kepada bahaya. Jika ustaz itu memang ilmunya tinggi, tidak menjadi masalah, tetapi, jika ustaz yang mendoktrinkan manhaj (cara) wahabi ini, ilmunya tidak berapa tinggi, ia akan mendedahkan kepadanya kesilapan tafsiran hukum yang kemudian akan diikuti oleh muridnya.

Apa jalan keluarnya ?

Jalan keluarnya, belajar agama perlu berguru dengan manhaj (cara) yang betul. Kita belajar agama bukan untuk tunjuk kita alim. Kita belajar kerana nak menghampirkan diri pada Allah. Bergurulah. Jangan ketepikan tafsiran ulama muktabar di dalam sesuatu hukum.
Belajar dengan manhaj (cara) ahli Sunnah iaitu, hukum itu dikeluarkan dengan melihat kepada al-Quran, hadis, Ijmak ulama dan kias.

Selepas itu, kaedah lain seperti masalih al-Mursalah (melihat kebaikan), sad al-Zara’ik (menghalang keburukan) dan sebagainya.
Jika semata-mata al-Quran dan hadis, ditakuti terdedah dengan kesilapan di dalam mentafsir sesebuah hukum.

Di dalam al-Quran Allah menyatakan bahawa :-
Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (surah an-Nisa ayat 59)

Imam al-Qurtubi ketika menafsirkan ayat ini menyatakan bahawa:-

Dan tidak ada selain ulama’ yang tahu bagaimana untuk balik pada al-Kitab dan al-Sunnah, maka berdasarkan perkara ini, bertanya sesuatu persoalan pada ulama’ itu hukumnya wajib.

Harapan saya
Saya mengharapkan, semua orang di Malaysia ini akan semakin matang di dalam pengajian agama. Tahu al-Quran dan hadis dengan manhaj (cara) yang betul.

Bagi para ustaz, ajar orang ramai juga merujuk kepada kitab-kitab. Buka orang awam untuk perbahasan ilmu.
Bagi ustaz yang gemar pada perbincangan, jaga adab di dalam berbincang dan adab di dalam berselisah pendapat. Jangan pula kita mengatakan, kita sahaja betul dan orang lain salah. Selagi mana ada dalil dan hujjah kita perlu berlapang dada dengan perselisihan ini. Jangan sampai perselisihan dengan emosi menyebabkan masyarakat lagi huru hara.

Bagi masyarakat, perbalahan antara ulama di Malaysia sekarang ini adalah ibarat perbalahan ibu bapa. Jika kita tidak boleh mengikuti dengan baik, bersabar dan tenang. Ketika tengah panas, semua akan saling salah menyalahkan. Doakan yang terbaik untuk semua. Yang penting, akhirnya, biar semua kembali kepada Allah dengan mencari  keredhaannya.

Semoga Allah terus memelihara kita semua dari perkara yang mengundang kemurkaannya, amin…

‘Sekilas Itu Realiti, Realiti Itu Kehidupan”

Al-Fakir Ila Rabbihi
Muhamad bin Abdullah
Seksyen 26  Shah Alam
24 Febuari 2016 jam 8.00 pagi

** dedikasi kepada semua guruku terutama Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Lubuk Tapah Kelantan dan  Ayahanda Allahyarham Tuan Guru Haji Abdullah Mohd Said – al-Fatihah-

2,790 comments:

«Oldest   ‹Older   601 – 800 of 2790   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Katakanlah: "Wahai Ahli Kitab Melayu!

Kamu dikira takde agama sehingga kamu tegakkan ajaran Kitab-kitab Al Quran dan apa yang diturunkan kepada kamu dari Allah (iaitu Al-Quran)

" Dan demi sesungguhnya, apa yang diturunkan kepadamu Muhammad dari Allah itu,

akan menambahkan kederhakaan dan kekufuran kepada kebanyakan mereka.

Oleh itu janganlah engkau berdukacita (jangan hirau sangat) terhadap kaum yang kafir itu.


(Al-Maaidah 5:68)

Anonymous said...

Allah Taala cakap kau agamawan, ustaz, ulamak, mufti, pegawai S41 banyak yang atheist. Sebabnya kau lebih kuat menegakkan ajaran kitab2 ulamak lebih dari menegakkan apa yang Dia suruh. Kan sama tu mason dengan osmaniah orang atheist takde agama.

Yang keluar kelulusan bakar Alquran tu kau jugak, bukannya kerani N17 yang ada kuasa bagi kelulusan nak lupus Alquran. Setiap naskhah quran yang kau bakar pulak Allah Taala kira sebagai "Menyalakan Api Peperangan" pada ugama Dia. Bagi kau mungkin tu perkara remeh, benda kecik. Dengan Allah Taala boleh cerita, takde hal. Bakar lama ganti je lah dgn quran baru. Kau ahli sunnah banyak kaki boleh cetak quran baru.

Itu yang Dia cakap kau ahli kitab orang2 yang bodoh. Kau jenis tak sedar diri kau dah melancarkan perang besar pada ugama Allah Taala. Kau rasa ok, bagi Dia apa yang kau buat perkara yang Dia benci. Dah tau bodoh tak faham belajar, tak payahlah quran tu yang kau pegi bakar. Kau layurlah otak keras kau tu atas bara api bagi cair sikit biar pandai. Apalah dosa Alquran tu yang kau pegi bakar?

Anonymous said...

"(Iaitu) orang-orang yang membantah mengenai maksud ayat-ayat Allah (Alquran) dengan tidak ada sebarang bukti yang sampai kepada mereka (dari pihak yang diakui benarnya).

(Bantahan yang demikian) besar kebenciannya dan kemurkaannya di sisi hukum Allah dan di sisi bawaan orang-orang yang beriman.

Demikianlah Allah meteraikan atas hati tiap-tiap orang yang sombong takbur, lagi bermaharajalela pencerobohannya!"

(Ghaafir 40:35)

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang yang membantah mengenai maksud ayat-ayat Alquran dengan tidak berdasarkan sebarang bukti yang sampai kepada mereka (dari pihak yang diakui benarnya),

tidak ada dalam dada mereka melainkan perasaan mahukan kebesaran, bangga diri dengan dunia, jawatan, pangkat, kemahuan yang mereka tidak sekali-kali akan dapat mencapainya.

Oleh itu mintalah perlindungan kepada Allah (dari angkara jahat fitnah mereka);

sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Mendengar, lagi Maha Melihat.


(Ghaafir 40:56)

Anonymous said...


Message to tuan guru besar Rusila Marang,

Al Fasih Suci Bersih HJ Hadi Awang Freepason.


http://www.mirror.co.uk/news/weird-news/man-eating-anaconda-measuring-10m-8910472


yang ni size besar 4 kali ganda Ji dari yang muncul kat Marang hari tu. Ada cerita di sebaliknya.

Anonymous said...

Dan apabila sampai masa berlakunya hukuman atas manusia,

Kami keluarkan untuk mereka sejenis binatang dari bumi, yang akan menyatakan kepada mereka, bahawa manusia telah tidak meyakini ayat-ayat keterangan dan pengajaran Kami. Alquran.

(An-Naml 27:82)

Dan (ingatlah) hari Kami himpunkan dari tiap-tiap umat sekumpulan besar orang-orang yang mendustakan ayat-ayat keterangan Kami, lalu mereka dijaga serta diatur keadaan dan perjalanan masing-masing.

Sehingga apabila mereka datang (ke tempat pengadilan),

Allah Taala berfirman:

"Adakah kamu mendustakan ayat-ayat keteranganKu dengan tidak lebih dahulu kamu mengetahuinya secara meliputi? Atau apakah yang kamu telah lakukan?"

Dan jatuhlah hukuman atas mereka (dengan azab) disebabkan kezaliman mereka (berlaku kufur ingkar), lalu mereka diam membisu.

Anonymous said...

Dan katakanlah:

"Segala puji tertentu bagi Allah (yang melimpahkan nikmat-nikmatNya yang tidak terhitung),

Allah akan memperlihatkan kepada kamu tanda-tanda kekuasaanNya supaya kamu dapat mengetahuinya (dengan jelas nyata)";

dan Allah tidaklah lalai akan segala yang kamu lakukan.


(An-Naml 27:93)




Ingat Ji, bila Allah Taala dah nyatakan sifat nafsu awok macam ular sawa tu tanda mung tu doh dak lame. Bakal mengiringi sahabat2 karibmu semua bersame ke neraka.

Azizan, Aziz, Haron, HA???????

Nanti awok rasalah sendiri hudud tu macamana.


Bertemu dan berpisah adat manusia biasaaaa...
Hilang Di mata tapi dihati padan mukaaaa....
Berdoalah kita dia kenal itu nerakaaaa.....
Biar dia tahu Allah itu Maha Kuasaaaaa......

Anonymous said...

Dan sesungguhnya Allah Taala sedia mengetahui apa yang terpendam dalam hati dan apa yang mereka nyatakan dengan tutur kata

(An-Naml 27:74)

Dan tiada sesuatu perkara yang ghaib di langit dan di bumi, melainkan tertulis dalam Kitab yang terang nyata.

"Dan supaya aku sentiasa membaca Al-Quran".

Oleh itu, sesiapa yang menurut petunjuk Al-Quran maka faedah perbuatannya itu akan terpulang kepada dirinya sendiri,

dan sesiapa yang sesat, maka katakanlah kepadanya:

"Sesungguhnya aku hanyalah seorang pemberi amaran".

(An-Naml 27:92)

Anonymous said...

Dalam Quran memang selalu ada sebut tolong menolong dalam berbuat baik sesama manusia, kebajikan, takwa, adil saksama macam2 Allah Taala ajar dalam tu. Tapi takde pulak Allah Taala suruh tambah kuasa pada mahkamah syariah suruh hukum dan denda orang islam lain.

Kalau iyapun kau jenis orang yang takde agama, tak payahlah kau seru orang islam sokong mahkamah kau. Pulang je lah balik kuasa menghukum tu pada Allah Taala kan senang kau pun tak payah pening2 kepala. Kau tu bukannya pandai sangat pun nak menimbang dengan adil.

Allah Taala terang2 masukkan kes berselingkuh laki Nadia Nordin dalam internet, kau pandai sangatkan bab syariah? Kau pegilah settlekan dulu hal maksiat dalam negeri kau. Yang kau nak alih cerita buat apa? Kau sendiri nampak terang2 gewe tu bogel takde baju nak nyontot dengan laki orang. Bila kau nak sebat budak tu? Bila mek tu bagi bottle 1 kali kat kepala dia kau cakap orang tu kejam, ganas, brutal.

Kau tu mufti makan gaji je, tak payah banyak cakaplah nak nasihatkan orang islam bab agama. Diri sendiri pun belum tentu islam ke tak. Ruu355 kau nampak macam baik. Tapi belum tentu islam lagi apa yang kau nak buat. Iyalah asyik puak agama macam kau je nampak baik, orang lain semua habis kau nak hukum.

Apa kau boleh pasti ke yang kau tak pernah curik balak, pasir kat tempat engkau? Itu pasal Ruu diorang ni bab mencurik dia serah kat mahkamah persekutuan. Tau pulak takut tu kawan2 kau banyak jadi pencurik. Belajar pondok ilmu tinggi tapi suka menyamun mencuri harta alam.
Allah Taala pun ada jugak mahkamah Dia sendiri, kau je tak perasan pasal kau rasa diri kau lagi pandai dari Allah Taala.

Anonymous said...

Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Daud dengan Nabi Sulaiman,

ketika mereka berdua menghukum mengenai tanaman-tanaman semasa ia dirosakkan oleh kambing kaumnya pada waktu malam;

dan sememangnya Kamilah yang memerhati dan mengesahkan hukuman mereka.

Iaitu ketika mereka masuk kepada Nabi Daud, lalu ia terkejut melihat mereka;

mereka berkata kepadanya: " Janganlah takut, (kami ini) adalah dua orang yang berselisihan, salah seorang dari kami telah berlaku zalim kepada yang lain;

oleh itu hukumkanlah di antara kami dengan adil, dan janganlah melampaui (batas keadilan), serta pimpinlah kami ke jalan yang kebenaran.

" Sebenarnya orang ini ialah (seorang sahabat sebagai) saudaraku; ia mempunyai sembilan puluh sembilan ekor kambing betina dan aku mempunyai seekor sahaja;

dalam pada itu ia (mendesakku dengan) berkata: ' Serahkanlah yang seekor itu kepadaku ', dan dia telah mengalahkan daku dalam merundingkan perkara itu".

(Saad 38:23)

Anonymous said...

Nabi dulu2 mana ada buat mahkamah syariah macam korang. Jauh sekali nak keluar resit denda orang. Jimat banyaklah zaman tu tak payah bayar gaji hakim, peguam syarie, kerani, pegawai agama, kadi, mufti bertepatanlah dengan syariat yang Allah Taala bagi pada Nabi yang ugama tu bukan untuk dijual beli, bukan untuk cari makan. Hanya syariat tu untuk cari jalan penyelesaian. Apa kau ingat kau tambah kuasa mahkamah syariah naikkan denda boleh mertabatkan islam ke?

Nabi Daud dulu hanya bacakan hukum je pada kaum dia. Kemudian kau selesaikanlah sendiri perselisihan kau. Jadi dia cakap pada orang kaya ada 99 ekor kambing ni kau sedekahlah sekor kambing kau pada sedara kau. Mudah2an kambing sedara kau tu membiak dari sekor menjadi banyak. Mudah2an berkat sedekah zakat kau tu kambing kau yang 99 ekor tu jadi bertambah jugak. Bila rezeki dah banyak takdelah nak bergaduh, berselisihan sama sendiri. Macam tu je mudah cara Allah Taala ajar pada Nabi Daud. Dia baca saja hukum, bukan menghukum.

Namun kau ahli sunnah hari ni lain. Buat mahkamah syariah suka carik salah orang. Konon tangkap orang buat ajaran sesat sedang kau punya sesat mengajar kitab kau taknak mengaku. Dia tuduh orang wahabi taknak mengaku wahabi, kau pun sama jugak ahli kitab taknak mengaku diri ahli kitab. Mengaku ahli sunnah je baru kelas sikit. Sunnah apa baca kitab.

Siapa nak ikut RUU yang kau buat. Sedang hakikat dia kau gagal menyatakan kebenaran dan keadilan pada umat manusia. Itu tanda orang takde beragama. Dia suka buat hukum mengikut suka, ikut rasa. Bukan ikut pedoman.

Anonymous said...

Orang agama ni bila Allah Taala tegur dia tak boleh terima. Allah Taala janganlah ekstrem sangat sound diorang tepat je tak boleh cari makan guna agama. Sedang dia dah spend 3 4 tahun belajar UIA, Mesir belajar pasal agama. Kalau tak guna ijazah tu kang sapa nak bayar bil, rumah, keta, melancong dia?

Patut Allah iktiraflah sumbangan besar diorang majukan islam, mentadbir urus islam dengan cekap. Allah Taala tak boleh ganas sangat sampai tuduh2 diorang ASWJ ni kapir. Mana boleh dia baca quran siap hapal lagi. Ini tidak adil!!

Lebih kurang macam tu lah bodohnya pemikiran agamawan hari ni. Dia pegi Mekah doa depan Kaabah mintak petunjuk, hidayah, pertolongan, cahaya suci, rezki melimpah tapi bila Allah Taala baca Quran kat telinga kau, kau menolak, kau dustakan, kemudian kau terus jadi kufur derhaka tak percaya masihat Allah Taala. Allah letaklah kau kapir, salah ke? Lepas tu dia tuduh Allah Taala wahabi takfirkan dia. Kan ke bnagang pikir kau tu?

Allah Taala Dia baca je hukum kat kau. Jalan neraka macam ni, macam apa yang kau buat. Jual agama, mencurik, menipu dan lain2. Jalan syurga macam ni buat apa yang disuruh tinggal apa yang dilarang, itu maksud taqwa.

Kalau kau tak boleh tinggal kesenangan dunia kau takpelah, kau masuk je lah neraka ramai2. Apa susah, kau kan ramai kawan, ramai ahli, ramai jemaah. Kau enjoy je lah kehidupan neraka tu nanti macamana bersama teman2 yang kau cinta dan kau puja. Pikir positiflah sikit.

Anonymous said...

Salah sorang antara golongan agama yang bangang biol ada dalam Malaysia ni nama dia Ustaz Al Pening Zamihan Al Gay-ri. Jadi dia menghasut para mufti berbayar seluruh Malaysia ni supaya mengubah pinda undang2 tubuh negeri masing2 supaya berpegang pada akidah sesat tok nek moyang dia jadi penganut ASWAJA sampai mati. Terang2 dia mengajar orang ramai jadi sama bodoh dengan dia jenis otak tak boleh pikir panjang. Pikir pendek sepanjang ekor serban kusam dia.

Perlembagaan Tanah Melayu ni memanglah islam sebagai agama rasmi. Semua orang tau. Tapi yang jadi masalah Allah Taala tak terima Ahli sunnah wal jemaah tu sebagai pegangan, sebagai akidah islam. Itu pasal Allah Taala fatwakan tarekat kau semua sesat. Ahmadiah, Muhamadiyah, naqsyabandi, syatariah, syafieyah semua sesat sebabnya banyak ikut kitab2. Allah Taala ni pegang apa yang Dia cakap je lah, Ahli kitab sesat dan menyesatkan. Salah ke Dia pegang apa yang Dia cakap?

Agama Islam Allah dasar dan pegangan Dia tetap 1 Alquran. Hukum dan saksi semua dalam Alquran, kau nak selamat pakai je lah perlembagaan Alquran. Kau nak pakai kitab ulamak kau itu kau punya pasallah, tak payahlah kau letak nama islam. Kau letaklah nama agama syafie, agama millah hanafi, millah hasan asyairah apa kau tak malu ke ciplak nama islam Allah Taala?

Ni lah dia kecik2 mak ayah bagi minum susu lembu dgn susu kambing. Otak tu jadi bodoh macam haiwan. Baru pandai cakap arab sikit dah sombong bongkak nak paksa-paksa orang ikut akidah sesat dia. Pegilah mamposss....



Anonymous said...

"Sesungguhnya dia telah menyesatkan daku dari jalan peringatan (Al-Quran) setelah ia disampaikan kepadaku.

Dan adalah Syaitan itu sentiasa mengecewakan manusia (yang menjadikan dia sahabat karibnya)".

Dan berkatalah Rasul:

"Ya Allah sesungguhnya orang melayu hari ni telah menjadikan Al-Quran ini satu perlembagaan yang ditinggalkan, tidak dipakai".

(Al-Furqaan 25:30)

Dan demikianlah Kami jadikan bagi tiap-tiap Nabi, musuh dari kalangan orang-orang yang bersalah (orang ahli kitab);

dan cukuplah Allah Taala menjadi Pemimpin (ke jalan mengalahkan mereka) serta menjadi Penolong (bagimu terhadap mereka yang sesat).

Anonymous said...

Ustaz2 macam Zamihan Al Gay-ri ni kalau depan penyokong dan pengikut dia memang besar berapilah cakap dia. Dialah pejuang sunni terhebat abad ini. Pantang dicabar berundur lari.

Kita tunggu jugak kalau2 dia nak bersoaljawap bab agama dalam blog ustaz amin ni. Takde pulak sampainya. Kalau setakat nak ajak orang debat depan mufti ke, depan ulamak ke tu semua jobor je lebih. Bawak mari sini tengok awak tanya kita jawap kita tanya awak jawap?

Dengan Allah Taala ni Dia memang takde ambik untung, tak payah keluar duit kalau nak bercerita abb agama. Tu pasal Dia pilih tempat Dia nak bersuara. Dia tak suruh pun bukak blog, komen pun cukup. Jadi Dia tak ambik upah iklan ke, upah glamor takde. Hanya manusia kena keluar modal je sikit bayar wifi rumah dgn broadband.



Apa macam Us Zamihan Al Gay-ri? Bawak datanglah fitnah hasutan jahat kau dalam blog ni. Dalam internet ni senang orang ramai nak baca hujah kitab kau. Kita letak tajuk

Al Quran Vs Ahli Kitab Berjemaah.

Pasal wahabi versus Aswaja tu nampak sangat kau yang reka2. Ada Berani?

Anonymous said...

Dan orang-orang yang kafir itu berkata:

"(Al-Quran) ini hanyalah satu perkara dusta yang direka-reka oleh Muhammad, dan ia dibantu membuatnya oleh kaum yang lain". Maka (dengan kata-kata itu) sesungguhnya mereka telah mendatangkan satu tuduhan yang zalim dan dusta.

Al-Furqaan 25:4

Dan mereka berkata lagi:

"Al-Quran itu adalah cerita-cerita dongeng orang-orang dahulu kala, yang diminta oleh Muhammad supaya dituliskan, kemudian perkara yang ditulis itu dibacakan kepadanya pagi dan petang (untuk dihafaznya)".

Katakanlah (Wahai Muhammad):

"Al-Quran itu diturunkan oleh Allah yang mengetahui segala rahsia di langit dan di bumi; sesungguhnya adalah Ia Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.




dari dalil2 atas ni lah kaum2 yahudi macam korang menuduh yang Alquran fahaman Wahabi. Digabungkan nama Muhammad tu dengan nama Allah Taala Al Wahhab. Maka datanglah fitnah besar menggelar-gelar Alquran sebagai wahabi. Itu perangai kaum Gay-Ri macam ustan Zamihan, dia main tuduh je, bukan dia tau pun apa dia cakap.

Bila nak mari sini be, kita tunggu. Dijemput juga segala macam ahli2 kitab sunni semalaysia untuk bersoal jawap tentang agam islam dalam blog Ustaz Amin ni. Allah Taala ada sebab pilih blog ni.

Dulu Nabi tu dia bagi gelaran Al Amin. Pada Allah Taala Al A'lamin. Dari surah pembukaan Al Fatihah

Alhamdulillah hi Robbil Allamin. Dipersilakan bawak datang hujjah kitab sunnah ulamak2 sesat berjemaah. Jangan lari pulak!!!

Anonymous said...

Ustad Mihan Al Gay-ri ni kita seru2 tak sampai pulak jawapan gay dia tu. Tapi takpelah dia pun jenis ustaz glamer main facebook je pandai kita baca je lah hujjah2 kitab kat fb dia tu.

Diorang ni gay kitab nak tafsir makna ayat surah Toha pasal "isti'wa" tu je pun dah dekat 53 orang syeikh kitab yang tah sapa2 tah kita tak kenal kena tafsir. Maknanya ada 53 orang punya kepala otak yang berbeza pandangan nak tafsiri satu ayat Alquran Allah Taala. Jadi diorang cakap Allah Taala ni tak layak bagi dia nak "duduk" mana2 Dia suka. Agaknya dalam kepala hotak benak diorang tu Allah Taala ni kena berdiri je sepanjang masa.

Allah Taala ni memanglah maha berdiri sendiri. Namun kalau Dia nak duduk ke, berdiri ke, baring ke, berlari ke kau bukannya nampak pun sebab Dia ghaib. Namun Dia menyatakan apa yang Dia cakap, apa yang cipta, apa yang Dia buat, apa yang Dia cerita dalam quran semua ada bukti nyata. Kalau Allah Taala boleh ciptakan kau tu duduk menyembur air liur bagi ceramah, maknaya Dia pun bolehlah jugak duduk tapi Dia takdelah buat ceramah bodoh fitnah orang sama macam kau.

Itulah maksud sebenar Allah Taala tak sama dengan makhluk, tak sama keDudukan Dia dengan manusia kufur derhaka macam kau. Pasal Dia Baik, Al Latif halus budi pekerti takde nak buat2 cerita bohong menipu macam kau. Itu maksud apa yang Allah Taala cakap Dia Ar Rahmanu A'lal A'rsyis Tawa. Yang lebih Tinggi kedudukan Dia daripada makhluk yang Dia cipta. Memang jauhlah beza ilmu dan sifat Allah Taala tu dengan perangai bodoh sombong kau.

Sukati Allah Taala lah cara mana Dia nak duduk. Arasy Dia, Dia sendiri cipta, macam kaulah buat rumah, buat istana, suka kau jugak la kan nak duduk tidur baring dalam rumah kau sendiri. Apa Allah Taala tak boleh buat ke apa Dia nak???

Anonymous said...

Ustad2 dan ulamak2 melayu hari ni sebenarnya banyak yang tak paham cakap melayu. Diorang ni rasa jobor dan sombong bila dah banyak pandai cakap arab. Dia sendiri merendah2kan mertabat bahasa kebangsaan. Sampaikan ertikata duduk dan kedudukan tu pun dia boleh jadi confuse.

Buat rugi je hantar diorang ni pegi Al Azhar. Dah lak belajar tak habis, berhutang pulak lagi tu sampai berjuta-juta. Student lokal jugak yang kau taruk tak bayar hutang PTPTN, tak adil betul perangai korang.

Meh sini kita orang2 melayu ajar korang ahli kitab tafsir surah Toha tu macamana.

To'= taat

Ha = Hamba

Kami tidak menurunkan Al-Quran kepadamu (wahai Muhammad) supaya engkau menanggung kesusahan. (untuk paham Alquran)

(Taha 20:2)

Hanya untuk menjadi peringatan bagi orang-orang yang takut melanggar perintah Allah

(Al-Quran) diturunkan dari Allah yang menciptakan bumi dan langit yang tinggi.

Iaitu (Allah) Ar-Rahman, yang bersemayam di atas Arasy.

Dia lah jua yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi serta yang ada di antara keduanya dan juga yang ada di bawah tanah basah di perut bumi.

Dan jika engkau menyaringkan suara dengan doa permohonanmu, (maka yang demikian tidaklah perlu), kerana sesungguhnya Allah mengetahui segala rahsia dan segala yang tersembunyi.

Allah yang berhak disembah, bagiNyalah segala nama yang baik-baik. yang sempurna.


Anonymous said...

Allah Taala ceritalah kisah orang2 yang taat kat Dia macamana. Dia turunkan Alquran tu senang je untuk difahami. Tak payahlah kau susah2 carik dekat 56 orang punya syeikh nak pahamkan Alquran.

Jadi Dia suruh kau doa baik2 kat Dia dengan suara penuh sopan santun untuk pahamkan Alquran yang Dia cerita. Tak payahlah kau nak kena menjerit-jerit, meneran-neran, pasang speaker besar2 penuh 1 stadium mintak doa apa yang kau taktau. Kau duduk dalam kereta sambil berjalan pun boleh doa elok2 sebab Dia mendengar. Dalam hati pun boleh takde masalah.

Allah Taala Dia yang menciptakan seluruh alam langit dan bumi. Semua isi alam ni Dia punya. Dia yang jadikan dan Dia tau apa yang Dia buat. Pasal perbuat Allah itu barang yang Dia tau. Dia tak buat benda yang sia2. Jadi kau tak payah nak temberang Dia cerita bab2 agama.

Itu sebab Dia suruh mengesakan Dia, jangan sembah benda lain. Maksud Dia tu janganlah kau sembah dan percaya cerita2 karut ulamak2 kitab yang kau tak pernah jumpa. Yang kau sendiri pun tak kenal sapa. Sedang Al Quran yang Dia cakap tu sangat mudah untuk kau memahaminya.

Apa kau tak percaya ke apa Dia cakap???

Anonymous said...

Allah Taala ni Mihan bukan kedudukan Dia saja tinggi, bahkan budi bahasa halus susunan ayat2 Quran Dia tu pun tinggi nilai dia. Cara Dia berkias bila bercerita. Dia tau muliakan manusia, cuma sikap kebanyakan manusia macam kau tu yang buat Dia kena kasar sikit dengan kau. Itu pasal Dia letak Ahli Kitab semua musuh Dia. Terutama ahli kitab ASWAJA macam korang. Jenis tak paham bahasa.

Namun Dia taklah kejam sangat nak hukum kau terus. Dia bagi tempoh sama macam Dia bagi kat iblis dulu kalau2 kau nak berubah. Cuma sampai masa kau masih buat perangai lama tuduh dan fitnah quran Dia bukan2, bila kau mati nanti kau siaplah. Dia sumbat je terus jasad gay kitab kau tu dalam neraka. Kau dan ahli kumpulan penentang, penghasut agama macam kau.

Diorang ASWAJA ni tak sedar dia menyesatkan manusia dengan bahasa arab yang diubah dek iblis. Dicakapnya tu semua sunnah nabi, hadis nabi. Tanya dia jumpa nabi kat mana, tak penah jumpa pun. Belajar ilmu kitab je dengan guru2 pondok mursyid dulu2. Ilmu kitab pasti sesatlah apa lagi.

Yang sebenarnya diorang ASWAJA ni mewarisi sikap tok guru pondok dia dulu2. Suka menghasut, sebar fitnah, buat cerita palsu, bodek raja, buat konsep agamawang agama jadi wang, menjadikan Alquran sebagai tangkal pelaris. Itulah sikap tulen yang kau warisi dari kaum ahli sihir firaun zaman dulu. Roh ilmu yang kau ambik kat Mesir tu roh samirilah, roh penyeleweng agama zaman Nabi Musa. Hari ni lepas zaman Muhammad kaulah pewaris sah ajaran sesat kaum tu.

Memang Allah Taala nyatakan bukti koranglah Dajjal yang ditunggu sekelian alam. Lost tribe of bani qeturah. Kaum perosak jalan Allah. Public enemy number 1.

Itu pasal dia suka tuduh2 orang lain ISIS supaya orang tak syak dia pengganas agama. Sedang kitab2 jihad yang dibaca dek Daesh tu semua tu ulamak aswaja dia sendiri yang tulis.

Anonymous said...

Kalau kita baca cikgu google punya info Muhammad Wahhabi yang dia cakap tu lahir tahun 1703-1792 siap ada gambar lagi muka Wahhabi tu dalam internet. Bila kita siasat balik kamera pertama dicipta pun awal kurun 18. Kodak dicipta 1888 baru mula dipakai. Dah diorang tu pakai kamera apa pulak tangkap gambar muka Pak Wahhab macam orang stone telan hashish? Tu Wahhab mana tu sebenarnya?

Nampak sangat kau semua ASWAJA ni memang bangang tak reti nak pikir. Main ikut je sunnah ulamak suci korang. Bila tak dapat jawap soalan tuduh orang lain bukan2. Mungkin diorang pakai camera Ithone 7s lah tu, bagi nama Wahabi kemudian hasut budak2 sunni melayu ni buat fitnah. zamihan jadi ketua penghasut, pasal dia paling banyak hafal kitab. Dia banyak kenal ulamak.

Kau orang semua taktau ke apa makna sunni tu dalam bahasa india? Itu gay punya baranglah selalu pakai. Kau letak sunni jadi jalan agama, mana tak perangai pondan. Pondan je suka hasut2, buat cerita, gossip fitnah orang, fitnah agama Allah.



Anonymous said...

Kalau kita soroti kisah musuh2 islam dulu2 macam Abu Lahab, Abu Jahal diorang ni kebanyakannya adalah orang yang tau pasal Islam. Dia pura2 masuk islam, mengaku diri islam sebab nak bunuh ajaran Alquran Nabi. Kalau nak ikut Abu Lahab ni dia pun orang yang taat jugak dengan tuhan2 berhala zaman tu. Antara Ahli Kitab terkenal zaman Rasulullah. Sorang yang suka pakai serban dan fasih cakap Arab, normal la tuh.

Kat Malaysia hari ni kebanyakan penentang2 ajaran Alquran ni memang pengikut tegar Abu Lahab jugak. Tapi dia pandai, dia tak mengaku diri dia ahli kitab, itu pasal bila kita panggil dia keluar hujjah dia tak berani, lari luar negeri. Munafik ni standard lah Allah Taala pun panggil dia pengecut. Depan kaum dia bolehlah dia hasut menghasut.

Munafik ni pulak perangai dia sebijik macam Abu Lahab berpura2 diri islam, mengaku islam beriman berakidah tauhid. Tapi tauhid dia tauhid ASWAJA Asyairah Maysukringgityah jual agama jual ceramah. Bukan tauhidkan Allah Taala, nak kena hati2 dengan temberang dia ni jangan salah faham. Munafik ni menipu pandai. Dia pandai pilih kawan nak cover kesesatan dia. Bukan apa, papahal ada backup takdelah orang nak salahkan dia, setakat dengan Allah Taala dia boleh tipu2 je takde hal.

Itu sebab Allah Taala letak dan fatwakan orang2 Tarekat ASWAJA ni semua Dajjal ISlamiyah aka Daesh. Hanya diorang je yang bijak dan mengenal IS/Daesh tu macamana. Apa modus operandi, kitab apa dia baca, ulamak ASWJ mana yang ajar, pondok mana yamg didik pengganas ni semua dia boleh tau. Cuma dia taknak mengaku je, sebab takut kena dakwa dengan dunia. Itu maksud dia hanya Dajal mengenal DAjjal, dia je lah yang pandai bagi talk bab tu. Pasal member2 dia dulu banyak KMM tu yang dia banyak tau.

Tapi dia taktau yang Allah Taala ni maha mengetahui. Allah boleh baca lagi halus segala kepura-puraan kau selama ni. Pakai serban, cakap arab, baca kitab sebijik macam Abu Lahab. Suka buat2 fitnah yang tak putus2 pada Alquran Allah Taala. Ada je dolak dalik dan idea sesat dia. Ada je plan dia nak menghancurkan Alquran dan islam dari dalam. Itu pasal gang2 dia yang banyak bakar2 Alquran memburuk2kan islam. Hanya ASWAJA je yang baik suci.

Betullah tu apa Allah Taala cakap,

"Dia lah jua yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi serta yang ada di antara keduanya dan juga yang ada di bawah tanah basah di perut bumi".

Memang Dia sebut dalam Quran orang2 munafik ni tempat dia dalam neraka paling bawah. Bawah tanah basah perut bumi ni memang ada kerak api paling panas. Bawah laut tempat keluar minyak hitam tu nerakalah tu. Kat situlah diamnya orang2 munafik macam kau.


Anonymous said...

Binasalah kedua-dua tangan Abu lahab, dan binasalah ia bersama!

Hartanya dan segala yang diusahakannya (memfitnah dan jual agama),

tidak dapat menolongnya.

(Al-Masad 111:2)

Ia akan menderita bakaran api neraka yang marak menjulang.

Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka.

Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka.

An-Nisaa' 4:145

Anonymous said...

(Al-Quran) diturunkan dari Allah Taala yang menciptakan bumi dan langit yang tinggi.

(Taha 20:4)

kerana sesungguhnya Allah mengetahui segala rahsia dan segala yang tersembunyi.

Nabi Musa berkata kepada Samiri:

"Jika demikian, pergilah, (engkau adalah diusir dan dipulaukan),

kerana sesungguhnya telah ditetapkan bagimu akan berkata dalam kehidupan dunia ini:

` Jangan sentuh daku ',

dan sesungguhnya telah dijanjikan lagi untukmu satu balasan akhirat yang engkau tidak sekali-kali akan terlepas daripadanya.

Dan (sekarang) lihatlah kepada tuhanmu yang engkau sekian lama menyembahnya,

sungguhnya kami akan membakarnya kemudian kami akan menghancur dan menaburkan serbuknya di laut sehingga hilang lenyap.


(Taha 20:97)

Betul tak dajjal ni lari pegi pulau? Singapore kira pulaulah tu lari bila kena usir dengan ayat2 Quran Allah Taala. Bukanlah kita nak cakap kita ni pandai atau ahli tafsir negara. Tapi benda berlaku bukti ada depan mata. Saksikan saja.

Demi Alquran yang menyatakan kebenaran, Demi Alquran yang menjadi saksi.

Anonymous said...

Ada satu lagi kalau sesiapa nak tau apa maksud nama Al Gay-ri tu maknanya orang tu macam pejuang kaum LGBT lah. Gay Right nama perjuangan sebenar dia. Mempertahankan hak2 kaum Gay Kitab Sedunia. Al Ghari dalam Alquran memang takde maksud Dia.

Pejuang tegar Ahli Sunni. Kumpulan Jemaah Tote yang suka mengadakan Gay Parade di seluruh dunia beramai-ramai. Itu pasal Allah buktikan kaum ni bila buat majlis zikir ke, selawat ke semua dia nak kena buat besar2, perdana, parade bagitau orang seluruh alam tentang aktiviti dia.

Itulah tanda kaum2 yang mengejek-ejek dan mempersenda Allah Taala.

Gay pride flag launched into space 'to spread peace'

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-37504749

Anonymous said...

Alhamdulillah syukurlah Allah Taala ni masih lagi memelihara kandungan kitab suci Alquran Dia walaupun banyak yang dah kene bakar dengan kumpulan GAy Kitab macam Mihan dalam agensi agama.

Grup gay kitab ni diorang rasa tercabar dengan kebenaran cerita Alquran Allah tu yang dibakarnya Alquran sebanyak mungkin. Dulu diorang nak cuba buang dalam kandang lembu kat Kelantan negeri Mihan, kantoi pulak orang kampung jumpa. Last sekali diorang buat keputusan buat satu tempat bakar pelupusan kat Selangor. Up 1 fatwa cakap quran boleh bakar.

Allah Taala Dia dah cakap awal, dengan gaydar kitab ni kena selalu hati2, mental kena kuat pasal diorang ni jenis suka main belakang. Cakap belakang, fitnah belakang, mencurik duit jalan belakang cuma menipu je dia berani depan2. Munafik biasalah tu, itu yang Allah Taala gerakkan sorang siap buat filem pasal korang Munafik tajuk dia. Kisah penjual ugama yang berpura2 islam.



Anonymous said...

Berbalik kita pada fahaman surah Toha ayat 20-97

kerana sesungguhnya telah ditetapkan bagimu akan berkata dalam kehidupan dunia ini:

` Jangan sentuh daku '

Kalau bahasa orang sekarang dont touch me, i'm powerfool, so untouchable. Me, my wife and all those bastards are all around me. Lebih kurang camtulah bahasa umat Samiri hari ni.

Kau orang2 biasa, orang awam jangan cuba2 nak sentuh fahaman ASWAJA dia. Kau nak selamat kau ikut akidah sesat dia, kalau tak dia tuduh kau IS anti hadis. Lawan islam, derhaka ulil samiri kata dia. Kalau nak pegang agama masuk islam maqasid asyairah masyukringgityah. Zikir dan Selawat Parade jangan risau tiap2 tahun dia keluar modal anjurkan.

Kalau dia mencuri, menyamun, menipu, seleweng jual hukum kau tak boleh dakwa dia. Mahkamah dia sendiri buat. Dia kebal dari sebarang pendakwaan. Jangan harap kau dapat sentuh kesucian diri dia. Semua orang dia boleh rasuah, banyak orang dia sudah tukar. Yang kena bunuh jawatan pun ada.

Sampai tahap Allah Taala nyatakan kumpulan jemaah As Samiri ni benci dendam punya pasal dengan nasihat Quran Allah Taala diorang pun bakar hanguskan Quran tu banyak2.

Alasan dia banyak yang dah rosak. Kitab lama, kitab tua cerita dongeng dulukala tak payah banyak cakaplah nak nasihat Gaydar Kitab macam diorang. Ulamak2 dia pun banyak yang hafiz dan pandai buat kitab. Buat apa nak pakai Quran Allah Taala. Kitab orang lama, simpan kat atas para je lah supaya orang tak pijak itu pun dah cukup.

Macam ni punya besar tuduhan dan fitnah2 yang dibuat dek Dajjal Hujung Dunia ni. Banyak2kanlah doa mintak dengan Allah Taala supaya dibinasakan kaum gaydar Firaun Dajjal laknat ni dari terus bermaharajalela.

Anonymous said...

Telah hampir datangnya janji yang telah ditetapkan oleh Allah, maka janganlah kamu minta disegerakan. Maha suci Allah dan Maha tinggilah Ia dari perbuatan syirik yang mereka lakukan.

(Al-Nahl 16:1)

Ia menurunkan malaikat membawa wahyu dengan perintahNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya dari hamba-hambaNya (yang layak menjadi Rasul);

(lalu Ia berfirman kepada Rasul-rasul): "Hendaklah kamu menegaskan kepada umat manusia bahawa tiada Tuhan melainkan Allah. Oleh itu, bertaqwalah kamu kepadaku".

Ia menciptakan langit dan bumi dengan cara yang sungguh layak dan berhikmat; Maha Tinggilah Ia dari perbuatan syirik yang mereka lakukan.

Ia menciptakan manusia dari air benih, (setelah sempurna kejadiannya),

tiba-tiba menjadilah dia seorang pembantah yang terang jelas bantahannya.

Anonymous said...

Dan (Allah menjadikan) kuda(ma chai)dan baghal serta keldai untuk kamu menunggangnya,

dan untuk menjadi perhiasan;

dan Ia menjadikan apa yang kamu tidak mengetahuinya.

Sebenarnya, bahawa Allah mengetahui akan apa yang mereka sembunyikan dan apa yang mereka zahirkan; sesungguhnya Dia tidak suka kepada orang-orang yang sombong takbur.

Dan apabila dikatakan kepada mereka:

"Apakah yang diturunkan oleh Allah Taala(kepada nabi Muhammad)?

" Mereka menjawab: "Cerita-cerita dongeng orang-orang dahulu kala".

(Al-Nahl 16:24)

(Mereka dibiarkan menuduh dengan yang demikian) supaya mereka memikul dosa-dosa mereka dengan sepenuhnya pada hari kiamat,

dan juga memikul sebahagian dari dosa orang-orang, ahli2, kaum2 yang mereka sesatkan dengan tidak berdasarkan pengetahuan yang benar,

sesungguhnya amatlah buruknya dosa-dosa yang mereka lakukan itu.

Anonymous said...

Zamihan ni kalau bab pusing cerita, raih simpati memang dia mahir. Dia ingat kita ni buat fitnah dan tohmah cakap dia tu gay-ri. Mihan bukan gay, Mihan straight, pejuang ulamak sejati pantang undur sama sekali. Kalau nak berpaling, nak lari memang kena banyak kali, sekali mana cukup.

Apalah kau Mihan kau tak baca ke hadis2 masyur ulamak kitab korang? Kisah orang main dubur yang Allah Taala taknak bercakap dan pandang muka dia di hari kiamat.

“Allah tidak akan melihat kepada seseorang yang mendatangi laki-laki atau perempuan di duburnya.” Sanad hadits ini shohih tah ye tah tidak.

Kalau dalam ayat Quran sebenar kaulah dia orang2 yang Allah Taala taknak berkata-kata dan pandang muka di hari kiamat.

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan (meminda atau mengubah) apa-apa keterangan Kitab Suci Alquran yang telah diturunkan oleh Allah,(membakarnya)

dan membeli dengannya keuntungan dunia yang sedikit faedahnya, (makan gaji jual agama)

mereka itu tidak mengisi dalam perut mereka selain dari api neraka,

dan Allah tidak akan berkata-kata kepada mereka pada hari kiamat,

dan Ia tidak membersihkan mereka (dari dosa), dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

(Al-Baqarah 2:174)

Kan sama tu maksud kiasan Allah Taala dengan cerita hadis ulamak kitab kau? Dosa yang kau buat ubah hukum, pinda quran, baca kitab, bakar quran, jual agama, sesatkan orang sama dengan dosa gay main dubur. Itu faktalah tu, bukan auta macam kau sembang je lebih.

Tu lah Mihan demo suko pandang rendah pada orang. Dia ingat dia ramai dia bagus. Meh sini kita buat hashtag untuk gay kitab macam demo.

#NeverBullyTheWeak
#NeverFearTheStrong
#AlwaysLiesTellingWrong

#MihanPuaker

Anonymous said...

Kau orang pejuang ulamak sunni dan pejuang2 RUU355 haji Hadi semuanya sombong bodoh. Belajar pandai, PHD, al hafis semua ada, tapi perasan bagus, perasan bijak, perasan islam, mengaku beriman.

Sedang Allah Taala cakap kau tu semua sama macam yahudi dulu2 yang suka meminda-minda hukum. Kalau kau cakap perlembagaan tanah Melayu ni dah ada dekat 1000 tahun. Yahudi zaman firaun dulu lagi beribu tahun buat sebelum kau, apa bodoh sangat kau tak boleh nak pikir?

Alasan dia nak buat Ruu tu pasal sekarang banyak anak haram, buang bayi, zina remaja, zina artis dgn menteri, gay pondan menteri artis berleluasa jadi kita kena naikkan dan tambah hukuman. Bodoh punya kau gay kitab, yang orang curi duit negara taknak pulak kau hukum. Pindalah hukum jangan tukar tempat penjawat awam yang sedang menyiasat kes 1mdb, masuklah dek akal sikit.

Zina tu semua punca dari kau jugak, bila orang nak kawin payah semuanya duit. Sedang kalau ikut hukum panggil kadi, imam nikah buat doa selamat pun dah cukup paling minima. Bayar GST lagi, keje tak tetap kang dihina dek mentua. Hantaran dah lak berpuluh ribu, takde pulak ulamak2 kitab kau nak pinda dan nasihat orang bab nikah kawin ni. Yang dia tau buat 1 company ajar kursus kawin ambik fees buat duit. Camana Allah Taala tak kutuk perangai jahat yang kau buat.

Punca maksiat, dosa, zina, mencurik, seleweng harta negara, menyamun ni asal dari perbuatan kau lah bakar Alquran, membakar hukum. Bila hukum hilang, saksi takde, petunjuk lenyap, pedoman dah hangus maka jadilah huru hara, masyarakat jadi binasa. Maka menjadilah akan korang goyyim, manusia berperangai binatang. Hidup takde pedoman. Bukannya RUU355 tu yang jadi penyelesaian.



Apa RUU kau semua lagi baik ke dari Alquran Allah Taala?


Itu bukti Allah Taala cakap Ahli Kitab ni semua kaum jahiliyah. Orang yang perasan pandai dia tau bab agama. Sedang dia tak sedar dia bodoh dan dibodohkan.




Anonymous said...

Mung tengok baik2 Haji Hadi usul RUU yang kau nak buat. Haji pandang berapa ramai orang bijak pandai jadi bodoh hasil dari RUU yang kau cadang?

Hari ni battery dah weak sikit, tak lama lagi terus kong. Dulu boleh cerita fitnah 2-3 jam hari ni Allah Taala pendekkan sikit jadi 1 jam, tak larat punya pasal. Alasan dia dah tua kedaung, kurang rehat. Jalan pun kena berpapah.

Sebenarnya nafsu kau dah takde dengan kau Ji. Dah jadi ular sawa, cuba tengok gambar dalam Sinar Harian tu ular sawa tu kena papah macamana? Sama tak macam diorang papah Haji? Yang ada tu tinggal nyawa dengan roh je. Roh tu memang jadi setanlah pasal banyak sesatkan orang. Banyak bawak jalan kitab. Last sekali nafsu pun melayang.

Itu hikmah AlQuran Ji, yang kau bakar yang kau dustakan. Selama ni kau yang jadi ketua jalan kesesatan. Allah Taala nyatakan betul akhirat nanti kau akan jadi apa. Nafsu tinggal dunia. Jangan haraplah dapat kembali pada Allah Taala. Macam tu lah cara Allah Taala hina musuh2 dia. Itu pasal firaun dulu2 suka bela ular.




Sebenarnya orang-orang yang terdahulu dari mereka telah menjalankan rancangan jahat (terhadap agama Allah dan Rasul-rasulNya);

maka Allah binasakan bangunan (rancangan jahat) mereka dari asas-asasnya,

lalu bumbung (bangunan itu) jatuh menimpa ke atas mereka, dan mereka pula didatangi azab kebinasaan dari arah yang mereka tidak menyedarinya.


(Al-Nahl 16:26)

Anonymous said...

Iaitu neraka Jahannam yang mereka akan menderita bakarannya; maka seburuk-buruk tempat menetap ialah neraka Jahannam;

Ini sejenis azab seksa, maka hendaklah mereka merasainya, air panas yang menggelegak dan air danur (danau) yang mengalir sebagai tempat penginapan mereka;

(Saad 38:57)

Dan azab seksa yang lain, yang serupa buruknya dan dahsyatnya adalah berbagai jenis
lagi.


Duduk dalam neraka nanti memang Haji akan lepak kat hutan paya, melayu cakap sana ada air danau, air mengalir. Ada lumpur kotor, semak samun, hutan tebal hari2 kena bakar dengan riak sinaran panas mentari. Tapi tak jugak tanned kulit haji. Bersisik je hari2. Kat kepala macam ada jambul kaler putih sikit pasal dulu duk masjid banyak buat fitnah biasa pakai serban. Macam tu la serba sikit crita Dia tentang Hakikat Hari Pembalasan.

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang yang kufur ingkar kepada ayat-ayat keterangan Kami,

Kami akan membakar mereka dalam api neraka.

Tiap-tiap kali kulit mereka masak hangus, Kami gantikan untuk mereka kulit yang lain supaya mereka dapat merasa azab sengsara itu.

Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah adalah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

(An-Nisaa' 4:56)

Bila Haji dah lama sikit jadi ular sawa tu kulit nak kena tukar. Itu pasal ular ni selalu salin kulit, panas hari2 kena bakar. Siap salin kulit sambung azab lagi, kot dijumpa pulak kat pemburu haiwan exotic, selamatlah Haji silap2 jadi kasut dengan jadi lauk. Birkin dia tak ambik ular sawa buat handbag.

Anonymous said...

Manusia bertanya kepadamu (wahai Muhammad) tentang kedatangan hari kiamat;

katakanlah:

"Sesungguhnya pengetahuan mengenainya hanyalah ada di sisi Allah.

" Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui? -

boleh jadi masa datangnya tidak lama lagi.

Sesungguhnya Allah telah melaknat orang-orang kafir dan menyediakan bagi mereka api neraka yang marak menjulang, -

serta mereka tetap ditimpa laknat. Di mana sahaja mereka ditemui, mereka ditangkap dan dibunuh habis-habisan.

Yang demikian adalah menurut "Sunnatullah" (undang-undang peraturan Allah yang telah lalu; dan engkau tidak sekali-kali akan mendapati sebarang perubahan bagi "Sunnatullah" itu.

(Al-Ahzaab 33:62)

Ini jawapan dia untuk ketua RUU355 macam Haji Hadi. Pendokong tegar hudud di Malaysia. Bagi Allah Taala orang yang seru hudud macam kau Ji, orang seru mati, seru azab. Hari ni kau dah mula terima Ji sikit2 azab yang Allah janjikan.

Camana Ji betul tak di mana ular sawa tu ditemui, dia ditangkap dan dibunuh habis-habisan. Tu nama sunatullah Ji, bukan ahli sunnah macam kau. Menipu je kuat, nak memerintah dunia punya pasal.

Takpe Ji sabar, pikir positif selalu dalam menerima azab Allah Taala ni. Lepas nafsu keluar dari badan nyawa pulak. Allah Taala Dia azab slow2 kau kena layan, baru boleh feel azab jadi ular sawa tu macamana. Cuba tengok ular tu slow je jalan dia.

Tapi kalau dak Mihan ni bakal jadi ular apa itu payah sikit nak cakap Ji. Pasal dia buat fitnah kuat jugak, cuma dia pandai ngelat sikit Ji bila orang panggil jawap soalan. Mungkin bangsa macam tu jadi reptilia yang jenis bodoh2 je kot. Jadi cicak mengkarung. Pasal dia jenis cakap je lebih, isi takdak.

Anonymous said...

Sesungguhnya Kami telah kemukakan tanggungjawab amanah (Kami) kepada langit dan bumi serta gunung-ganang,

maka mereka enggan memikulnya dan bimbang tidak dapat menyempurnakannya

dan (pada itu) manusia sanggup memikulnya.

(Ingatlah) sesungguhnya tabiat kebanyakan manusia adalah suka melakukan kezaliman dan suka pula membuat perkara-perkara yang tidak patut dikerjakan.

Akibatnya Allah akan menyeksa orang-orang lelaki yang munafik serta orang-orang perempuan yang munafik,

dan orang-orang lelaki yang musyrik serta orang-orang perempuan yang musyrik;

dan juga Allah akan menerima taubat orang-orang lelaki yang beriman serta orang-orang perempuan yang beriman.

Dan sememangnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.


(Al-Ahzaab 33:73)

Anonymous said...

Alif, Laam, Raa'.

Ini ialah ayat-ayat Kitab (yang lengkap sempurna) dan Al-Quran yang memberi penjelasan.

Ada masanya orang-orang yang kafir ASWAJA merasa ingin kalaulah mereka telah menjadi orang-orang Islam.

Biarkanlah mereka makan dan bersenang-lenang dengan kemewahan dunia dan dilalaikan oleh angan-angan (mengaku diri islam);

kemudian mereka akan mengetahui kelak (bencana perbuatan sesat mereka).

Dan tiadalah Kami binasakan (penduduk) sesebuah negera melainkan ada baginya tempoh yang tertentu dan termaklum.

Al-Hijr 15:4

Anonymous said...

Sesuatu umat itu tidak dapat mendahului tempohnya yang telah ditentukan, dan mereka juga tidak dapat mengundurkannya.
(Al-Hijr 15:5) | | English Translation | Tambah Nota | Bookmark
A006

Dan mereka yang ingkar berkata :

"Wahai orang yang kepadanya diturunkan Al-Quran, sesungguhnya engkau adalah orang gila".

"Sepatutnya engkau membawakan malaikat kepada kami (untuk menjadi saksi tentang siapakah engkau), jika betul engkau dari orang-orang yang benar!"

Tiadalah Kami menurunkan Malaikat melainkan dengan cara yang sungguh layak dan berhikmat, dan pada ketika itu mereka (yang ingkar) tidak akan diberi tempoh lagi.

Sesungguhnya Kamilah yang menurunkan Al-Quran, dan Kamilah yang memelihara dan menjaganya. (Daripada dibakar, diubah, dciplak, dicetak rompak oleh kaum sesat spt anda)

(Al-Hijr 15:9)

Perutusan Awal Hijrah Allah Taala 1438. Ditujukan khas buat semua pembakar dan pemusnah Alquran seluruh nusantara. Anak cucu ummah samiri dajjal lahanat.

Anonymous said...

Undang2 islam ni dah lama dimertabat oleh Rasulullah dari zaman dulu lagi Ji. Kau naib presiden ulamak dunia tak payah perasanlah nak jadi pewaris nabi nak naikkan hukum syariah nek moyang iblis kau.

Hijrah bagi kuda iblis macam kau hanya dari negeri dunia ke negari akhirat je. Allah Taala dah nyatakan pada kau sifat nafsu python kau tu sedang berhijrah ke alam neraka macamana. Jalan atas perut, makan bangkai, lidah bercabang, kulit bersisik bersinar itulah hijrah sebenar bagi ulamak syaitan macam Haji.

Semua tu Allah nyatakan dari amal ibadah kau jugak selama ni yang takde tertib. Beramal dengan nafsu dunia guna ayat2 quran. Quran bawak jalan politik, memerintah, buat duit, nak hukum orang semua Allah nyatakan dari amal kau sifat kau jadi apa.

Kau suka jadi hamba nak jalan lurus jadi Allah luruskan sifat kau jadi ular takde kakitangan, kalau tak lurus jugak kau jalan taktau la kan. Kau suka makan duit2 haram jual agama, jual syariat, buat maqasid kau sendiri bila jadi ular nanti kau makanlah bangkai kotor tu puas2. Selama hidup kau menipu cerita kitab tu perkara biasa jual nama Allah jual nama nabi, Allah potonglah sikit hujung lidah kau trim sikit bagi halus. Kau suka berangan seolah2 ulamak macam kau dan kawan2 umpama sinaran bintang begemerlapan jadi ALLAH Taala sinarkanlah sikit kulit sisik kau tu hasil dari amal ibadah riak kau selama ni.

Macam tu lah Ji, makna sebenar hijrah untuk kaum derhaka macam kau. Yang Allah Taala cakap, tak dibalas satu apa pun, melainkan perbuatan diri kau sendiri. Melingkarlah kau cukup2 Ji, ingatkan iyalah dia penat. Tapi apsal pulak masuk IJN?
Jantung kene sentap ke JI?

Anonymous said...

Allah memulakan kejadian sekalian makhluk, kemudian Ia mengembalikannya (hidup semula selepas mati), kemudian kepadaNyalah kamu akan dikembalikan (untuk menerima balasan).

Dan semasa berlakunya hari kiamat, orang-orang yang berdosa akan diam membisu serta berputus asa. (ular memang bisu)

Allah yang menciptakan kamu bermula dengan keadaan lemah, selepas berkeadaan lemah itu Ia menjadikan kamu kuat.

Setelah itu Dia menjadikan kamu lemah pula serta tua beruban dari rambut samai janggut.

Ia menciptakan apa yang dikehendakiNya, dan Dia lah jua yang Maha Mengetahui, lagi Maha Kuasa.

Ar Rum

Anonymous said...

Dan semasa berlakunya hari kiamat, orang-orang yang berdosa akan bersumpah mengatakan bahawa mereka tidak tinggal (di dalam kubur) melainkan sekadar satu saat sahaja;

demikianlah mereka sentiasa dipalingkan (oleh fahaman sesatnya dari memperkatakan yang benar).

Dan (bagi menjawabnya) berkatalah orang-orang yang berilmu serta beriman:

"Demi sesungguhnya, kamu telah tinggal - menurut yang terkandung dalam Kitab Allah - sampai ke hari kebangkitan (hidup selepas mati);

maka inilah dia hari kebangkitan (yang dijanjikan) itu, akan tetapi kamu dari dahulu lagi tidak mahu mengetahui (kebenarannya)".

Maka pada hari itu tidak berguna lagi bagi orang-orang yang zalim, sebarang alasan yang mereka kemukakan untuk melepaskan diri,

dan mereka pula tidak diberi peluang untuk memohon keredaan Allah.

(Ar-Ruum 30:57)

Anonymous said...

New year ni eloklah Haji kumpul sedara mara, adik beradik, kawan2, murid buat wasiat dengan sempurna. Duit silap2 dekat 82.3 juta masih ada lagi tu dalam simpanan. Derma kawan2 wasatiyah la katakan. Wasatiyah ni derma ribu2, belas ribu, puluh ribu takda main. Derma tin milo pun dah habis zaman dah orang buat. Kalau mau derma kurang2 90 juta siap pecah parlimen dengan DUN. Boleh baca punya mainan politik wasyaitaniah ni camana.

Nak buat tahlil dengan doa selamat pun takde guna jugak. Bukannya pasal bid'ah Ji, memang dah pasti Allah Taala taknak terima punya. Dia dah cakap

tiada sebarang alasan yang mereka kemukakan untuk melepaskan diri,

dan mereka pula tidak diberi peluang untuk memohon keredaan Allah.

Allah mana ada nak tipu Ji. Doa dgn tak doa sama je bagi Dia, semayang jenazah pun takyah buat pun takpe. Mandi, bungkus, hanyut ke laut. Simple punya, jimat belanja. Macam yang gang Haji buat kat Terengganu hari tu. Carik, kumpul, bakar, tabur banyak2 abu Quran dalam laut.

Kat mana tabur hari tu JI? Marang eh?

Anonymous said...

Mereka hanya mengetahui perkara yang zahir nyata dari kehidupan dunia sahaja,

dan mereka tidak pernah ingat hendak mengambil tahu tentang hari akhirat.

(Ar-Ruum 30:7)

Sesiapa yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya dengan jalan mematuhi perintah Allah) bukan buat RUU sendiri,

kerana bagi Allah jualah segala kemuliaan.

Kepada Allah lah naiknya segala perkataan yang baik (yang menegaskan iman dan tauhid, untuk dimasukkan ke dalam kira-kira balasan),

dan amal yang soleh pula di angkatnya naik (sebagai amal yang makbul - yang memberi kemuliaan kepada yang melakukannya).

Dan sebaliknya: orang-orang yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan) mengaku diri ulamak,

adalah bagi mereka azab seksa yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesan) akan rosak binasa.

(Faatir 35:10)

Dan tiadalah seseorang Rasul pun yang datang kepada mereka, melainkan mereka selalu mempersenda dan mengejek-ejeknya.

(Al-Hijr 15:11)

Anonymous said...

Kesalahan Haji Hadi ni lain sikit dari arwah Harun Din. Harun Din dulu guna Alquran bawak jalan seru jin setan, bawak jalan perbomohan, bukak sekolah pondok mengajar kitab2 mengajar ilmu kesesatan.

Bagi Hadi Awang pulak dia antara orang yang Mencarik kemuliaan dunia dengan menjual ilmu akhirat. Menyalahgunakan ilmu akhirat untuk mengejar kesenangan dan kemewahan hidup dunia. Dia nak orang ramai dan pengikut dia muliakan diri dia sebagai guru ulamak dan pejuang RUU355, konon2 pejuang islamlah. Islam ala2 Revolusi Khomeini Iran tapi bukan syiah, jangan haraplah dia nak mengaku diri syiah. Kena kutuk dengan Mihan kang.

Bagi Haji Hadi apa yang dia buat tu semua baik mulia, nak martabatkan hukum islam, majukan islam, supaya islam dihormati. Tapi bagi Allah Taala pulak kau menghina Dia, mengejek dan mempersenda keadilan Diri Dia. Seolah-olah Allah Taala taktau nak menghukum dan berbuat adil pada umat manusia. Kau pulak tiba2 perasan diri volunteer jadi hakim mahkamah syariah kau sendiri. Macamkan Allah Taala tu tak layak pulak nak MengHakimi kesalahan manusia.

Tu tanda orang sombong dengan Allah Taala. Dengan manusia memang dia lakon tawaduk. Dia bodoh tak sedar yang Alam ni lah Mahkamah Allah Taala. Alam ni bukan saja tempat Allah Taala menyatakan cerita. Atas Alam ni jugaklah Dia menghakimi kesalahan manusia macam kau. Tu pasal Dia baca je satu persatu apa kesalahan diri kau. Supaya mendatangkan pengajaran dan keinsafan pada orang islam lain. Jangan buat perangai derhaka jual agama macam kau. Berat azab seksa kau nak kena tanggung. Itu sebenarnya yang kau tak paham.

Allah Taala memang tak berkehendak pun pada idea sesat kau buat RUU355. Pasal Dia tau camana cara mengurus Alam. Kau tak payah tunjuk pandailah pada Dia. Tu yang Dia cakap kau perangai kampung. Ustaz kampung dapat sambung belajar pegi Mesir balik Malaysia terus nak tunjuk pandai buat hukum islam maqasid syariah sendiri. Habis semua hukum2 Allah Taala dia nak jual. Dia pulak lagi arif dari Allah Taala.

Tu tujuan kau bakar quran banyak2, habis2an. Pasal kau nak bawak naik hukum Maqasid Syariah kau. Kalau ada Quran Allah Taala ni kang kau payah nak merintah orang, bukan Allah Taala taktau taktik bodoh kau. Kalau ada Quran kang habis kau kena bangkang. Lepas tu kau susun orang buat fitnah tuduh Alquran Allah Taala wahabi.

Memang padanlah lepas mati nanti kau menjalar jadi ular. Jadi orang pun asyik buat fitnah je tak sudah2. Itu maksud Alquran saksi Ji, semua kesalahan kau Dia bacakan dengan ayat2 Quran. Dia baca dari awal sampai akhir nanti kau jadi apa. Ni halus cara Allah Taala mengAdili dan mengHakimi. Kau takkan dapat lari dari hukum pembalasan Dia. Semua jelas dan nyata keterangan Dia, sekali dengan bukti.

Anonymous said...

Sesungguhnya keadaan yang demikian, mengandungi satu tanda yang memberi kesedaran kepada orang-orang yang beriman.

Dan sebenarnya penduduk kampung "Aikah" adalah orang-orang yang berlaku zalim.

(Al-Hijr 15:78)

Maka Kami membalas kezaliman mereka itu dengan azab yang membinasakan;

dan sesungguhnya kedua-duanya itu terletak di jalan yang terang (yang masih dilalui orang).

Dan demi sesungguhnya penduduk "Al-Hijr" telah mendustakan Rasul-rasul.

Anonymous said...

Sesungguhnya Allah hanya mengharamkan kepada kamu memakan babi, bangkai, dan darah, dan binatang-binatang yang disembelih tidak kerana Allah maka sesiapa yang terpaksa sedang ia tidak mengingininya dan tidak pula melampaui batas , maka tidaklah ia berdosa. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan (meminda atau mengubah) apa-apa keterangan Kitab Suci yang telah diturunkan oleh Allah,

dan membeli dengannya keuntungan dunia yang sedikit faedahnya, mereka itu tidak mengisi dalam perut mereka selain dari api neraka,

dan Allah tidak akan berkata-kata kepada mereka pada hari kiamat, dan Ia tidak membersihkan mereka (dari dosa), dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk (agama Allah),

dan (membeli) azab seksa neraka dengan meninggalkan keampunan Allah Taala.

Maka sungguh ajaib kesanggupan mereka menanggung seksa api neraka itu?

(Segala balasan yang buruk) itu adalah dengan sebab Allah telah menurunkan Kitab Alquran dengan mengandungi kebenaran (tetapi mereka berselisih padanya) berkhilaf ikut tok nenek ASWAJA dia;

dan sesungguhnya orang-orang yang berselisihan mengenai (kebenaran) Alquran,

itu sebenarnya mereka adalah dalam keadaan berpecah-belah yang jauh (dari mendapat petunjuk hidayah Allah).

(Al-Baqarah 2:176)

Anonymous said...

Kau hari ni Ji ajak orang ramai bersatu, sedang ALLAH Taala cakap kau sebenarnya dalam keadaan berpecah belah. Dah lak berpecah jaug pulak tu dari petunjuk. Mana tak jauh dah yang kau terang2 bakar Alquran nak dapat petunjuk apa? Bila selisih sama sendiri salahkan IS, memanglah Daesh tu salah dah kau yang jadi dajjal sapa suruh?

Allah Taala tak minat pun nak tau hal khilafiyah kau. Dah kau yang jadi Ahli Kitab sapa suruh? Hidup ikut pedoman kitab. Ikut ulamak sesat. Bila Allah letak kau kapir masuk neraka kau salahkan balik Allah Taala. Yang tak tahan AL Quran dituduhnya wahabi sama macam MAZA. Maza tu lebih kurang kau jugak macam bishop baptist orang pun ada mengislamkan orang guna mikrofon depan2 orang ramai. Ikut pahaman Zakeer Naik.

Dalam Alquran senang je, yang benar itu benar. Yang salah tetap salah. Bila berlaku kesilapan cepat2lah kau baiki. Allah Taala bukan nak dengar kau berkhilaf bab agama. Bukannya Dia yang nak kena paham kau, kau lah yang kena paham undang2 Dia. Apahal pulaklah Allah Taala ni nak kena hormat ahli neraka macam kau?

Dia dah bagi peringatan, kau taknak terima apa Dia cakap. Allah Taala tanyalah kau balik, apa gilanya ahli kitab melayu tu sanggup telan api neraka? Sanggup dia jual agama, jual hukum, makan gaji mengaku ulamak, pinda Quran memang sah2 tempah tiket masuk neraka.

Pelik bin ajaib, dah tau gaji yang dia makan bulan2 tu serupa macam makan babi, telan bangkai dia selamba jugak buat muka tak malu makan benda haram. Alih2 Daesh pulak yang kena pecah belahkan orang. Tak ke bangang punya cerita.

Anonymous said...

Hukum Allah Taala mudah je. Bila kau sendiri pegi interview jawatan pegawai agama, mufti, timbalan mufti, hakim syarie maknanya kau bukan dalam keadaan terpaksa untuk makan. Kau sendiri pegi interview pasal nak buat agama bahan cari makan.

Kemudian bila kau dah dapat keje ada jawatan kau ubah dan pinda hukum2 Alquran Allah Taala. Kau pakai separuh buang separuh. Kawan2 kau buat benda haram kau tak hukum, kau lepas dan bebaskan, kau dah jatuh subahat. Jadi penolong setan buat kejahatan.

Bila kau kutip duit zakat, derma anak yatim pulak duit kau salahguna. Kau tak bagi pada mereka yang berhak. Kau promote sikit kau bagi sedekah asnaf kau dalam tv suratkabar, ada lagi balance kau buat bisnes benda lain cari untung poket sendiri. Jatuh hukum beli untung dunia.

Bila dah selalu sangat telan api neraka hati dan jiwa manjang panas je tak tentu arah. Rasa dada tu macam lapang banyak duit, sedang hati tak tenteram asyik kena basuh dengan Alquran Allah Taala. Last sekali dia sendiri bakar Alquran tu pasal tak tahan sangat api neraka tu menjulang dari perut sampai ke telinga sampaikan cair taik telinga dengar peringatan Allah Taala.

Itu pasal Allah Taala cakap

Dan orang-orang ahli kitab melayu yang diberi Kitab Alquran itu, tidak berpecah-belah melainkan setelah datang kepada mereka bukti yang jelas nyata.

Pada hal mereka tidak diperintahkan melainkan supaya menyembah Allah dengan mengikhlaskan ibadat kepadaNya, lagi tetap teguh di atas tauhid; dan supaya mereka mendirikan sembahyang serta memberi zakat. Dan yang demikian itulah Agama yang benar.

Sesungguhnya orang-orang yang kafir dari Ahli Kitab Melayu dan orang-orang musyrik itu akan ditempatkan di dalam neraka Jahannam,

kekallah mereka di dalamnya.

Mereka itulah sejahat-jahat makhluk.

(Al-Bayyinah 98:6)

Anonymous said...

Ah sudah. Baru cerita bab nafsu ulamak jadi ular. Betul2 pulak muncul lagi sekor ular tedung selar 4 meter, dekat Marang lagi tuh. What the coincidence lah Ji. Sekor sekor ular keluar dari semak. Yang hat baru ni baru turun dari bukit. Macam kisah yakjud makjud turun dari tempat tinggi.

http://www.sinarharian.com.my/semasa/tedung-selar-berehat-tepi-tangga-1.568580

Ingatkan Haji Hadi je nak rehat dalam IJN. Rupanya cobrasnake pun sama jugak ikut haji rehat tepi tangga. Apa ilmu awok amal ni Ji? Syer la sikit zikir2 munajat, doa syufaat, ayat power sampai nyata pulak sifat2 amal awak. Ni bukan calang2 orang boleh buat ni Ji. Sifat nafsu amal awak tu boleh nyata sekor2. Kejap jadi python, kejap keluar cobra. Ini taraf2 ilmu tapa ni.

Kalau kita kira dia punya panjang 4 meter dah pasti dari huruf Alif Lam Lam Ha. Korang ularmak ni pulak suka menganggap orang lain macam kami ni orang2 awam yang ilmu tak tinggi macam Haji HAdi & the Ularmaks. Maka yang datang menangkap pun Jabatan Pertahanan Awam. Kira orang awam lah tu tangkap ularmak sesat rehat tepi tangga.

Tapi ayat brader tu memang baek Ji


“Menangkap ular berbisa waktu malam bukan senang, hanya yang ada kemahiran tinggi dan latihan khusus saja dapat buat,”


Kiasan brader tu kalau ilmu tak cukup tinggi jangan harap nak dapat tangkap ularmak2 kaki fitnah ni senang2. Awak ni bukan saja Al Fasih, ntah2 Al Masih Imam Al Hadi sang penyesat ummat yang ditunggu-tunggu tak? Tunggu keluar dari hospital.

GTH soon Ji.

Anonymous said...

Katakanlah kepada pejuang2 RUU355 itu:


"Allah jua yang mengetahui tentang masa mereka tidur; bagiNya lah tertentu ilmu pengetahuan segala rahsia langit dan bumi;

terang sungguh penglihatan Allah (terhadap segala-galanya)!

Tidak ada bagi penduduk langit dan bumi pengurus selain daripadaNya dan

Allah Taala tidak menjadikan sesiapapun masuk campur dalam hukumNya.

Dan baca serta turutlah apa yang diwahyukan kepadamu dari Alquran;

tiada sesiapa yang dapat mengubah kalimah-kalimahNya;

dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat tempat perlindungan selain daripadaNya.

(Al-Kahfi 18:27)

Anonymous said...

"Dan demi sesungguhnya! kami akan tempatkan kamu di negeri itu sesudah binasanya kaum yang zalim itu; balasan baik yang demikian,

adalah bagi orang-orang yang takut akan sikap keadilanKu (menghitung amalnya),

dan takut akan janji-janji azabKu".

Dan (Rasul-rasul serta umatnya yang beriman) memohon pertolongan (kepada Allah, untuk mendapat kemenangan);

dan terkecewalah tiap-tiap orang yang sombong takbur, lagi bersikap degil (dalam keingkarannya).

Di belakangnya disediakan neraka Jahannam, dan ia akan diberi minum dari air danur.

(Ibrahim 14:16)

Ia meminumnya dengan terpaksa dan hampir-hampir tidak dapat diterima oleh tekaknya,

dan ia didatangi (penderitaan) maut dari segala arah,

sedang ia tidak pula mati (supaya terlepas dari azab seksa itu);

dan selain dari itu, ada lagi azab seksa yang lebih berat.

Anonymous said...

Bandingan (segala kebaikan amal dan usaha) orang-orang yang kufur ingkar terhadap Allah ialah seperti abu yang diterbangkan angin pada hari ribut yang kencang;

mereka tidak memperoleh sesuatu faedah pun dari apa yang mereka telah usahakan itu.

Sia-sianya amalan itu ialah kesan kesesatan yang jauh dari dasar kebenaran.

(Ibrahim 14:18)

Tidakkah engkau telah nampak dan mengetahui bahawa Allah telah menciptakan langit dan bumi dengan cara yang sungguh layak dan berhikmat?

Jika Ia kehendaki nescaya dibinasakanNya kamu (dengan sebab kekufuran kamu) dan didatangkan pula dengan makhluk-makhluk yang baharu.

Anonymous said...

Orang2 tarekat ni kalau bab kitab memang tak dinafikan ilmu tinggi2. setakat jalan atas air, atas angin, berdiri atas lalang, terbang takde kepak, lidah panah berapi, bila tanya soalan ghaib al lari macam2 ilmu dia ada. Tarekat tasawuf lah katakan.

Sifat 20 semua dia tahu, ulamak dia banyak tulis2 kitab bab sifat 20 ni, dalil semua cukup. Kalau nak cerita bab menulis ilmu dalam kitab ni takyah cakaplah memang dialah ahlinya menulis dan memotong Alquran buat kitab. Itu pasal Allah Taala panggil kau ahli kitab. Orang2 yang mahir mengubah Alquran, Taurat, Injil, Zabur buat kitab2 lain, alasan dia kitab agama.

Samalah tu dengan perangai atuk dia dulu2 pengikut As Samiri. Orang yang ambik jejak ajaran rasul bawak jalan tarekat sesat. Tapi dia memang taknak mengakulah dia sesat. Pasal dia baca quran pandai, serban pakai ikut sunnah, Mesir, Arab memang biasa pegilah. Takyah cabarlah dia bab islam bab kitab ni.

Dalam pada dia mengenal ilmu sifat 20 tu, makna nama Allah Al Wahhab tu pun dia tak paham. Jadi diorang timbulkan fitnah pada masyarakat tuduh Alquran Wahabi. Ni perangai orang dengki busuk hati. Wahhab tu makna Dia maha Pemberi. Bila Allah Taala ni bagi quran pada Muhammad dia jadi tak puas hati. Sedang pada jemaah majoriti ahli sunnik dia ada orang yang lagi layak nak menerang dan mengajarkan Alquran. Kaum tarekat dia ramai tahfis. Tu yang dari dulu sampai hari ni kaum tarekat sesat ni lah yang selalu tuduh Allah Taala Wahhabi.

Itu pasal Dia letak kau semua Public Enemy no.1 musuh orang awam. Pasal ajaran sesat yang kau bawak masuk tanah melayu ni dari zaman kurun 16. Ajaran sesat kaum Usmaniah. Bila Usmaniah tak dapat masuk memerintah Mekah untuk bawak jalan tarekat kau tuduh Arab tu semua Wahhabi. Sedang yang dia tuduh wahabi tu keturunan nabi tu sendiri. Ini jahat tak jahat perangai tarekat kau, mana kau pegi mesti ada fitnah. Mesti ada kerosakan. Tak caya baca sejarah mana tempat Usmaniah pegi mesti ada berperang.

Betul tak apa yang ditulis dalam kitab2 guru ulamak tarekat sesat kau. Al Masih Dajjal yang ditunggu-tunggu tu semua ramai terdiri dari kalangan anak2 murid tarekat dia? Muncul dari timur ke pantai timur aku pun dah lupa. Tapi kalau tengok perangai dajjal, suka merosakkan agama tu memang pastilah ada sorang muncul belah Rusila Marang sana.

Anonymous said...

Ni aku bagi lagi lagu untuk korang Public Enemy no.1

Well, I got many days to do it
If a wall in the way, just watch me go through it
Cause I gotta do what I gotta do
P.E. number one, gets the job done
When it's done and over, was because they made the puaker
Through all the static, not stick but automatic
That's the way it is, they gotta get this
They talking gay, we gonna find a way
Make the state pay, I'm looking for the day
Hard as it seems, this ain't no damn dream
Gotta know what I mean, it's one against team
Catch the light beam

Korang gay kitab biasa dengar political rap tak zaman 90s dulu? Asyik dengar nasyid kitab puja nabi je kan.

Anonymous said...

Kumpulan tarekat ni selain dari beratib ramai2 depan kubur syeikh Said tengah malam2 buta. Mereka jugak suka beramal berzikir tutup lampu dalam gelap, dalam bahasa diorang nak naik "syeikh" kata dia. Zikir ni mungkin bagi dia 1 irama yang harus dilayan dengan hati dan perasaan. Baru zouk.

Kemudian dia buat cerita cakap sahabat dulu sambut nabi pun sambil menari-nari. Takde pun nabi bising. Zaman nabi dulu orang baca quran berzikir macam pokok kena pukul ribut kata dia, tapi dia jual nama Saidina Ali. Dia tak cakap pun info tu dia ambik dari kitab ulamak sesat. Tak pasal2 je Saidina Ali kena fitnah dengan hadis bangang dia.

Kau tak boleh nampak ke jenis orang zikir berayun pegang kitab ni yahudi yang beramal depan wailing wall? Terhangguk-hangguk, lambai2 tangan sikit, itu cara yahudi beramal. Sedara2 tarekat ahmadiah dia pulak beramal zikir Hayyun jugak, siap pegang tangan lagi. Camana Allah Taala tak panggil kau sesat?

Bukannya Allah Taala ni tak mengkaji kumpulan tarekat kau. Sebab Dia dah tabayyunlah Dia fatwakan kau ajaran sesat. Fitnah Nabi dan fitnah saidina Ali. Ini sikap musuh Allah Taala, suka buat cerita dongeng pasal nabi dan orang beriman. Sedang dia ingat apa yang dia buat tu baik, dapat pahala, Allah Taala suka.

Itu maksud apa Allah cakap

Bandingan (segala kebaikan amal dan usaha, zikir berayyun, jual islam) orang-orang yang kufur ingkar terhadap Allah ialah seperti abu yang diterbangkan angin pada hari ribut yang kencang;

mereka tidak memperoleh sesuatu faedah pun dari apa yang mereka telah usahakan itu.

Sia-sianya amalan itu ialah kesan kesesatan yang jauh dari dasar kebenaran.

Paham tak? Maksud Dia amal kau tu Allah Taala tak terima. Jauh dari dasar kebenaran. Suka beramal macam orang gospel gereja. Tergoyang sana, berhayyun sini. Quran tu kau hanya tau baca, tapi kau taktau apa yang buat tu betul ke salah.

Yang kena pukul dengan ribut tu sebenarnya pokok kayu macam kau. Beramal ikut sedap kepala.

Anonymous said...

Kau kalau setakat baru ada jawatan YDP tarekat murtabak ASWAJA Malaysia, tak layak pun sebenarnya nak mengajar dan berucap bab agama Islam. Sedangkan yang taraf mufti ada jawatan makan gaji tu pun Allah Taala letak orang yang tak beragama. Sebabnya dia kuat mempertahankan hukum2 kitab ulamak lebih dari menegakkan kebenaran Alquran Allah Taala. Siap bukak kedai jual kitab lagi tu dalam pejabat mufti dia. Alquran dia bakar campak ke laut.

Kau pandanglah diri kau dulu sebelum kau nak ajar orang lain. Kau tu pakar dalam bidang tarekat, ilmu2 ajaran sesat. Kat mana yang Allah Taala mentauliahkan ajaran tarekat kau tu sebagai ajaran Islam sebenar? Kalau kau pun taktau nak beza antara islam dengan tarekat elok kau pun sama diam jangan bising2. Kalau kau ada hujjah nak bantah quran Allah Taala. Kau bawak datang sini.

Tak perlu nak ugut2 dan paksa orang untuk patuh pada hukum2 kitab ulamak kau. Kecuali kau memang lagi besar kuasa dari Allah Taala itu taktau lah kan. Tengok gaya tu memang dialah yang lagi pakar bab agama dari Allah Taala. Dia ramai puak, banyak kabilah, kaum majoriti. Allah Taala Esa, tak ramai kawan, dia pulak nak mengarah-arah Allah Taala ikut majoriti tarekat aswaja dia.

Kot ye pun kau orang tarekat ni kaki bodek. Tak payahlah tunjuk2 sangat perangai mengadu domba kau tu. Bukan Allah Taala taktau kesesatan tarekat tok nenek kau.


Anonymous said...

Akta 355 mahkamah syariah kau tu tahun 1965 baru kau buat. Sedang Alquran tu tok nenek kau belum lahir lagi Allah dah buat. Allah Taala boleh cerita apa sebab dan tujuan ulamak2 dan mufti tarekat kau dulu buat akta tu.

Zaman dulu bila gang ustad tarekat ni masuk kampung nak jual ceramah pada orang2 tua masjid kat kampung, diorang selalu kena halau. Orang tua dulu2 bila kau nak mengajar dia agama, ceramah bab kitab2 dia akan tanya kau balik bab2 hukum dan paham Alquran tu macamana. Sedang diorang punya paham Ahli Kitab orang yang sesat lagi menyesatkan. Tak kisahlah pun bangsa apa, walaupun kau orang melayu.

Hari ni pun kita tanya dia bab Alquran dekat beratus komen satu pun tak dapat nak jawap, melainkan dia akan tuduh kita wahabi atau IS, itu saja. Pasal dek keras dan ganasnya soalan2 yang dia tak dapat nak jawap.

Bermula dari situlah yang kaum tarekat ahli kitab ni mula main politik. Dia mengikut daripada ajaran Ayatollah Khomeni Iran masa baru nak naik tahun 60an dulu. Diorang cadang supaya kumpulan agama tarekat yang belajar Mesir, arab ni boleh pegang jawatan dalam kerajaan. Dari situ dia mula buat undang2 Islam ala Khomeni dia sendiri. Tujuan dia nak memerintah orang islam dengar ceramah bangang dia, ajak orang islam ikut hukum ciptaan dia, taat dan sanjung ulamak2 dia dan paling penting sekali support bisnes kitab2 ulamak ASWAJA diorang. Camtulah politik agama kaum tarekat.

Raja dulu2 kurun 13 lagi dah pakai syarak bersendi kitabullah. Maksud dia hukum syarak pakai quran. Tak paham bincang, muzakarah. Tapi kau jangan tulis kitab, itu dah jatuh mengubah dan meminda ayat Alquran dari tempatnya. Macam tu je cara Raja2 Melayu dulu pegang hukum. Takde mufti2 bergaji makan elaun bermewah2 jual agama.

Masuk korang ajaran tarekat ni lah yang mulanya bawak macama2 fitnah dan bid'ah dalam masyarakat melayu. Itu hindu, ini haram, ini syirik sedang kau bukan siasat pun hujung pangkal sesuatu amalan tu. Bila takde dalam cerita, dalam hadis ulamak kau semua tak betul.

Allah Taala Dia biar je kau kumpul jemaah majoriti kau ejek2 Dia Wahabi. Supaya orang ramai tengok yang kau ASWAJA ni memang kaum majoriti yang takde budi bahasa takde akhlak. Nama Allah Al Wahhab tu kau wahabi, wahabun, pak wahab kan saja semua keluar. Itu tanda orang perangai kurang ajar. Tak reti nak hormat Allah Taala.



Anonymous said...

Dia orang tarekat ni cakap pusing2. Dia sendiri cakap Allah tak bertempat, tak berjisim. Tapi yang kau letak tempat Allah Taala dalam qalbu hati kau kenapa? Apa hebat sangat ke zikir sufi yang kau amal tu? Sampai Allah Taala nak kena datang dalam qolbu minal mukmin yang kau laung tu?

Inilah dia bodoh sombong tak kenal diri. Dia tuduh orang lain mujasimah. Dah yang kau letak tempat Allah Taala dalam hati busuk kau tu buat apa? Kau iyalah berjisim makan benda haram, Allah Taala mana ada makan minum. Apahal pulak Allah Taala nak kena datang dalam qolbu sombong kau tu?

Kalau Allah Taala nak datang pada orang mukmin sekali pun itu Dia punya urusanlah. Kau tu munafik, fasik, kafir derhaka tak caya Alquran buat apa Dia nak singgah. Tengok muka kau pun belum tentu lagi Dia nak datang. Dah lak kau tuduh Dia bukan2, dia pulak nak perintah Allah Taala suruh datang dalam hati suci murni dia.

Korang berzikir, selawat, syair semua memang banyak. Zikir selawat semua nak grand, tu yang dibuatnya PERTAMA tu nak jadi organizer Zikir Parade Sedunia. Dalam pada tu kalau ada budget balance2 organize majlis tu bolehlah sauk sikit2 buat belanja. Intro memanglah nampak baik, ajak orang beramal, ajak berselawat. Nak cari Allah Taala kata dia.

Kan kau cakap Allah Taala tak bertempat. Buat apa nak carik lagi? Dia ada kat mana2. Betul cara, adab kau seru Dia, Allah Taala datang, Dia bukan sombong. Tapi yang syoknya bila Dia datang tengok kau berzikir selawat ramai2 macam buat Gospel Assembly, tak minatlah Dia campur. Apa monkey nya perangai ahli tarekat sunnah ni?

Dia zikir nama Allah tapi seru Muhammad. Seru syafaat orang yang dah takde depan mata dia. Buat apa Allah Taala nak buang masa layan perangai bangang kau. Sebesar2 speaker gendang dia pasang nak cari Allah Taala.

Kau pegi tengok kat Batu Caves tu orang semayang macamana? Sama tak dengan kau?

Anonymous said...

Dan apabila dikatakan kepada mereka majoriti ASWAJA:

"Marilah berhakim kepada hukum Al-Quran yang telah diturunkan oleh Allah dan kepada hukum Rasulullah,"

nescaya engkau melihat orang-orang munafik itu berpaling serta menghalang (manusia) dengan bersungguh-sungguh daripada menghampirimu.

Wahai orang-orang yang beriman!

Masuklah kamu ke dalam Agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya;

dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.

(Al-Baqarah 2:208

"Dan jika ada segolongan dari kamu beriman kepada wahyu (perintah-perintah Allah) yang aku telah diutuskan untuk menyampaikannya,

dan segolongan lagi tidak beriman, kufur taknak percaya

maka sabarlah sehingga Allah menjalankan hukumNya di antara kita semua,

dan Dia lah jua sebaik-baik Hakim".

Al-A'raaf 7:87



Habis tu sekarang macamana? Allah Taala dah cakap Dia sebaik2 Hakim. Hukum Rasulullah Alquran. Boleh ke ikut Akta yang ulamak suci kau buat? Denda tak bayar nafkah je dah dekat 10 ribu nak kena bayar. Allah Taala tak suruh bayar denda apa2 pun. Dah lak nak kena bayar sijil kursus kawin kau sampai beratus. Ramai jugak lagi orang bercerai. Itu tanda kau bagi kursus tak betul, ajaran salah. Keje nak cari untung.

Anonymous said...

Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu,

dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan.

Jika mereka miskin, tak mampu

Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui.

An-Nuur 24:32



Allah Taala cakap senang je kalau tak mampu nanti dia bagi rezeki yang cukup untuk hidup kau suami isteri anak beranak. Lepaslah hidup sampai kau masuk kubur semua Dia tanggung. Tapi takdelah sampai nak mewah2 shopping raya pun kena pegi Milan. Tu melampaulah. Yang pasti memang takde langsung dia suruh bayar denda kalau kau tak bayar nafkah. Allah Taala bukannya mata duitan macam kau.

Anonymous said...

Dan isteri-isteri yang diceraikan berhak mendapat Mut'ah pemberian saguhati) dengan cara yang patut, sebagai satu tanggungan yang wajib atas orang-orang yang taqwa.

Tidaklah kamu bersalah dan tidaklah kamu menanggung bayaran maskahwin) jika kamu menceraikan isteri-isteri kamu sebelum kamu sentuh (bercampur) dengan mereka atau (sebelum) kamu menetapkan maskahwin untuk mereka.

Walaupun demikian, hendaklah kamu memberi "Mut'ah" (pemberian saguhati) kepada mereka (yang diceraikan itu).

Iaitu: suami yang senang (hendaklah memberi saguhati itu) menurut ukuran kemampuannya;

dan suami yang susah pula menurut ukuran kemampuannya, sebagai pemberian saguhati menurut yang patut, lagi menjadi satu kewajipan atas orang-orang (yang mahu) berbuat kebaikan.

(Al-Baqarah 2:236)

Dan jika keduanya bercerai, maka Allah akan cukupkan (keperluan) masing-masing dari limpah kurniaNya.

Dan (ingatlah) Allah Maha Luas limpah kurniaNya, lagi Maha Bijaksana.

(An-Nisaa' 4:130)


Hukum ni macamana pulak? Allah Taala suruh bagi saguhati, itu pun ikut mampu je. Kalau laki kau tak mampu Dia tak paksa. Cuma Dia cakap akan cukupkan keperluan masing2 ikut anggaran Dia. Dia dah cakap Dia bijaksana. Buat apa nak kena patuh akta perasan pandai korang.

Cuma kalau kau boleh bukti dan pastikan yang kau orang yang lagi bijak dari Allah Taala silakan. Kemudian biar kita orang awam fikir dan timbangkan.

Unknown said...

saya ibu irma seorang TKI DI SINGAPURA
pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos
sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak
kebetulan saya buka-bukan internet mendapatkan
nomor MBAH SERO katanya bisa bantu orang melunasi hutang
melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
hubungi dan minta angka bocoran SINGAPURA
angka yang kemarin di berikan 4D yaitu 6377 TGL 01-09-2016
ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat Rp.250.juta
bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negeri
apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas
jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
ini nomor hp -> (-082-370-357-999-) MBAH SERO
demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
atau silahkan buktikan sendiri..

Unknown said...

saya ibu irma seorang TKI DI SINGAPURA
pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos
sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak
kebetulan saya buka-bukan internet mendapatkan
nomor MBAH SERO katanya bisa bantu orang melunasi hutang
melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
hubungi dan minta angka bocoran SINGAPURA
angka yang kemarin di berikan 4D yaitu 6377 TGL 01-09-2016
ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat Rp.250.juta
bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negeri
apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas
jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
ini nomor hp -> (-082-370-357-999-) MBAH SERO
demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
atau silahkan buktikan sendiri..

Anonymous said...

Orang2 tarekat macam Mihan and the Fitnahters ni kalau bab bodek, adu domba, buat cerita, tuduhan liar, warpig propagandist, jual agama memang dialah yang arifin mujtahid murtabak dalam bidang tu. Dia ikut sunnah ulamak pak sedara dia Muhammad Uthman El-Muhammady. Tokoh Ahli sunnah maal hijrah pembela kaum sunni.

Dituduhnya orang lain tak taat kat pemerintah, tak taat ulamak umarak. Sedang yang buat khianat islam, khianat raja, khianat perlembagaan kau sendiri. Yang bakar perlembagaan Alquran banyak2 tu engkau, bukan aku. Kau yang buat tempat bakar kat Selangor tu besar2, kau main campak je quran tu dalam api. Kau tak nampak ke kesalahan dan pengkhianatan yang kau buat?

Siap lebur jadi abu, mufti tukang campak bagi finished dalam laut. Pegi tanya laut Lumut tu dia saksi. Kapal TUDM kalau boleh bercakap dah tentu2 dia bodohkan kau. Bodoh punya manusia, dibagi pedoman dia sendiri yang musnahkan. Gaji bulan ambik, masuk akaun. Siap dapat 10k lagi tu kalau menang tokoh maal hijrah.

Mana Allah Taala tak panggil kau makhluk jahat. Jahat, perosak, penipu, fitnah, adu domba, menyesatkan orang dengan kitab semua perangai dari iblis, firaun, samiri, aad, samud, setan, dajjal semua kau dah amal.

Sudah2 la Mihan jadi agen FreeOsmanry. Allah Taala bila Dia jadi Hakim semua benda dan bukti kesalahan kau dan puak ASWAJA kau Dia akan nyatakan habis2an. Tapi Dia buat bukan pasal dendam. Cuma menyatakan kebenaran apa yang Dia cakap tu benar.

Anonymous said...

Dalam Alquran kalau Allah Taala dah cakap pakai hukum Alquran dan Sunnah, maksud Dia kau pakai Alquran je lah. Dia tak pernah amanah kat sesiapa pun buat hukum ijmak atau hukum qias. Termasuklah pada ulamak2 sunnah khomeni kau. Khomeini dulu buat sebab nak suruh orang taat kat dia. Sapa tak taat dia hudud, pancung, potong tangan, hidung, lidah supaya kau tak lawan dia. Itu perangai syaitan, bawak islam jalan kekejaman.

Alquran tu firman Dia, sunnah tu apa yang nabi2 Dia dulu buat. Semua sunnah tu Dia dah cerita dalam quran. Dia tak suruh pun ulamak kau buat hadis baru. Pasal banyak sangat khilaf, pandangan dan cerita rekaan yang bangang2. Buatkan orang jadi keliru.

Qias tu hanya bahasa Allah Taala saja. Contohlah Dia cakap Haji Hadi perangai macam ular sawa suka makan benda haram, jual agama, mengaku ulamak, menipu orang, pinda hukum. Jadi Allah nyatakanlah sekor python dan ular tedung kat Marang sana. orang awam boleh tengok macamana ular tu perangai macamana berbisa pasal suka fitnah, suka makan bangkai sebab makan duit haram.

Itu maksud Qias. Bukan Qias tu ulamak sesat yang kau nak kena kumpul meeting ramai2 tentukan hukum2 Islam Allah Taala. Yang jenis buat ijmak macam kau tu Vatican, Allah Taala tak ajar nabi rasul dia buat macam tu.

Anonymous said...

(Mihan dan kawan2 berkata lagi):

Patutkah wahyu peringatan itu diturunkan kepada Muhammad (padahal orang-orang yang lebih layak ada) di antara kita?" (ASWAJA lagi ramai tahfis, ramai ulamak)

(Mereka bukan sahaja ingkarkan kelayakan Muhammad menerima wahyu) bahkan mereka berada dalam keraguan tentang peringatan yang Aku wahyukan itu, bahkan mereka belum lagi merasai azab.

(Saad 38:8)

Anonymous said...

(Sebenarnya Zamihan dan kawan2 tarekat ASWAJA hanyalah) satu pasukan tentera dari kumpulan-kumpulan (yang menentang kebenaran), yang pada suatu masa kelak tetap akan dikalahkan.

(Saad 38:11)

Sebelum mereka itu, kaum Nabi Nuh, dan Aad (kaum Nabi Hud), serta Firaun yang mempunyai kerajaan yang kuat, telah juga mendustakan dan fitnah Rasul masing-masing.

Dan juga Thamud (kaum Nabi Soleh), dan kaum Nabi Lut, serta penduduk Kampung Aikah (perangai kampung macam Mihan); merekalah kumpulan-kumpulan (yang menentang kebenaran).

Tidak ada satupun dari kaum-kaum yang tersebut, melainkan telah mendustakan Rasul-rasul; maka berhaklah mereka ditimpa azab.

Dan orang-orang ini (yang menentang Alquran), tidak menunggu melainkan satu jeritan suara yang tidak akan berulang lagi.


Oleh sebab Mihan dan ulamak sunni dia orang2 yang tak paham kiasan. Allah Taala suruh tulis nama dia terus. Bagi direct, cakap berkias dia bodoh tak reti nak menangkap. Macam ni lah kisah kaum derhaka dulu2 yang Allah Taala hukum sebelum Mihan. Allah binasakan semuanya habis2an. Macam Mihan and the fitnahters lain tunggu masa je lah, sooner setan.

Anonymous said...

Mihan, Mihan...Budak2 kau baru hafal hadis cerita mengaji tepi kubur pun dah bangga. Baguslah tu, mengaji tepi kubur. Pasal masa hidup dulu bangang taknak paham Alquran. Mati orang lain pulak kena bacakan quran kat dia. Tak ke sia2 amalan hidup kau. Kitab sampai berjilid2 boleh hapal.

Imam syafie kau tu baca quran tepi kubur tu pasal dia tau orang tu tak lepas jawap soalan kubur. Dia bacakanlah kat si mati tu mudah2an dapatlah dijawap soalan malaikat kubur. Dah dia tau polan tu banyak baca kitab macam kau, hidup takde pedoman. Suka pedoman kitab2 hadis sesat, dia tolonglah bacakan. Masa hidup kau bodoh tak paham.

Kalau nak ikut baca quran mana2 pun boleh. Nak sedekah pahala kau kat si mati ke, arwah atuk kau ke, arwah syeikh tarekat kau ke semua boleh. Bagilah berapa banyak pahala yang kau ada. Tapi masalahnya kau tu beramal ada pahala ke?

Sedang Allah Taala ni pedoman yang dia terima yang mengikut Alquran. Kalau kau jenis menghapal kitab berjilid2 memang dia tak ambik pun amal ibadah kau. Kitab ulamak tu bukan pedoman Dia. Dia tak suruh pun ulamak kau tulis kitab. Amal yang kau buat tu umpama amal syok sendiri. Angkat bakul naik sendiri.

Konon nak sedekah pahala kat orang. Siap pegi zikir tepi kubur lagi tuh. Kubur syeikh la katakan. Ada keramat punya tempat, manalah tau keluar nombor pulak ke kan kat batu nesan syeikh. Tapi satu hapah pun tak diterima Allah Taala.

Puncanya senang je, pertama kau dusta Alquran. Kedua kau pedoman kitab2. Ketiga kau menduakan Allah Taala, menyeru kitab2 lain selain Alquran Allah Taala. Orang yang buat keje syirik Allah Taala gelar musyriklah ye tak?

Tuhan mana yang nak kira amal kau? tuhan syafie? tuhan nawawi? tuhan tok syeikh tok pekong kubur?

Itu pasal Allah tanya Mihan mana satu nikmat Allah Taala yang kau dustakan? Iyalah Dia bagi kau pedoman Alquran kau taknak percaya apa Dia cakap. Bila Dia taknak terima amal ibadah kau, kau tuduh pulak Dia wahabi mengtakfirkan kau. Memang sah lah kau ke neraka.

Sabar Mihan pikir positif, kat neraka kau ramai kawan. Kau kan banyak jemaah atas dunia.


Anonymous said...

Tentang apakah zamihan and frens bertanya-tanya?

(An-Naba' 78:1)

Tentang berita yang besar, (berita kebangkitan manusia hidup semula menerima balasan).

Yang mereka (ragu-ragu dan) berselisihan mengenainya.

Jangan! (Janganlah Mihan bersikap demikian!) Mereka akan mengetahui (dengan yakin tentang kebenaran hari balasan itu).

Sekali lagi jangan! (Janganlah mereka mendustakan!) Mereka akan mengetahui kelak (tentang apa yang akan menimpa mereka di dalam kubur).

Anonymous said...

(Mengapa Mihan ragu-ragukan kekuasaan Allah menghidupkan semula orang-orang yang telah mati?)

Bukankah Kami telah menjadikan bumi (terbentang luas) sebagai hamparan?

Dan gunung-ganang sebagai pancang pasaknya?

Sesungguhnya hari pemutusan hukum itu, adalah satu masa yang ditentukan,

Iaitu masa ditiup sangkakala, lalu kamu (bangkit hidup) serta datang berpuak-puak

Dan (pada masa itu) langit dipecah belahkan sehingga tiap-tiap belahannya menjadi ibarat pintu yang terbuka luas,

Dan gunung-ganang - setelah dihancurkan - diterbangkan ke angkasa, lalu menjadilah ia bayangan semata-mata seperti riak sinaran panas di padang pasir.

Sesungguhnya neraka Jahannam adalah disediakan -

Untuk orang-orang yang melampaui batas hukum Allah

Anonymous said...

Kerana sesungguhnya mereka dahulu tidak menaruh ingatan terhadap hari hitungan amal,

Dan mereka telah mendustakan dengan sesungguh-sungguhnya akan ayat-ayat keterangan Kami;

Dan tiap-tiap sesuatu dari bawaan hidupnya, telah Kami hitung secara bertulis.

Setelah mereka masuk ke dalam neraka, dikatakan kepada mereka:

"Oleh sebab kamu telah mendustakan ayat-ayat Alquran maka rasalah kamu (azab yang disediakan),

kerana Kami tidak akan melakukan selain dari menambah berbagai azab lagi kepada kamu".

An-Naba' 78

Anonymous said...

Boleh paham tak Mihan kiasan Allah Taala kat atas ni? Kalau ikut paham kitab jawi ulamak kau tu memang takdelah. Tebal je lebih, tapi kosong tak bermakna. Asyik duk cerita nama imam syfie, nawawi, hanafi, ghazali, gay-ri.

Allah cakap senang je, kau jangan persoalkanlah camana cara Allah Taala nak bangkitkan kau, tok nenek kau dan ulamak2 sesat kau dari alam kubur. Itu kuasa Dia, nak bangkitkan kau jadi haiwan ke, pokok kayu ke, manusia ke semua atas keputusan Dia.

Awal dulu alam ni Dia yang jadikan. Mula dulu bumi tu rata je sebagai hamparan. Dia pacak gunung ganang sebagai pasak, bukan pelepah kurma cacak atas kubur orang. Dulu hidup kau sebagai manusia orang yang sukakan sanjungan, nama, kemasyuran, puji2an yang tinggi melangit. Megah, sombong bangga diri bila kau ada di puncak kehidupan. Tu kiasan gunung ganang. Suka tunjuk bangga dengan apa yang Allah Taala bagi kat dia.

Namun bila sampai masa ditiup sangkakala, dicabutlah nyawa kau. Hancur gunung ganang, hilang semua segala kemegahan dan kemewahan. Hilang lenyap segala bodek dan puji2an. Hanya terbayang2 wajah Mihan hitam di dahi memakai serban dalam kenangan.

Mihan tak sedar neraka jahannam sedang menuggu dia. Pasal dia dan kawan2 dulu banyak melampaui batas hukum2 Alquran. Suka nak buat hukum2 sendiri. Kemudian dia tak percaya apa yang Alquran tu cakap. Sedang malaikat sentiasa menulis pembohongan kitab2 ASWAJA yang dia baca pada masyarakat.

Akhirnya dah masuk kubur nanti baru Mihan sedar. Yang amal2 kitab yang dia buat dulu semua ditolak mentah2. Bila ditanya ma imamuka? Mihan tersentap, Mihan tak dapat jawap. Rupanya semasa hidup dulu Mihan banyak baca kitab. Bukan Alquran yang menjadi pedoman hidup Mihan. Merasalah Mihan azab yang dia dustakan selama ni. Selamat jalan Mihan.



Anonymous said...

Hai lah Mihan....

Kau bangga mencarik ilmu.
Merantau jauh pergi berguru.
Tafsir tajwid saraf dan nahu
Supaya digelar Dr serba tau.

Pegi arab belajar macam-macam.
Usuludin, fikah, tasawuf, syariah.
Tapi kau lupa subjek Manusia dan Alam
Yang pernah kau belajar di sekolah rendah.

Ingin kau miliki ilmu yang tinggi
supaya kelak engkau dipuji
bila pandai berbahas di depan mufti
mudah bagimu nak naik gaji

itu semua hanya lakonan
untuk mengejar senang kehidupan
hukum agama engkau jajakan
watakmu umpama ulamak setan

Megahnya kau berbahasa arab
Fasih sungguh engkau bercakap
Banyak betul kau baca kitab
Namun bila ditanya kau tak dapat jawap.

Kau sebar fitnah di sana sini
Supaya dilihat Alquran Wahabi
Hanya yang benar ulamak sunni
Sebenarnya kau hanya menipu diri sendiri

Usah kau bimbang tentang neraka
Pasti tempatmu ada di sana
Angkara fitnah yang engkau reka
Bersemadilah kau Mihan bersama sengsara

Puisi untuk Mihan Si Ahli Kitab.



Anonymous said...

Dan demikianlah Kami adakan dalam tiap-tiap negeri ustaz dan ulamak besar yang jahat2 (macam Mihan)

supaya mereka melakukan tipu daya dan fitnah di negeri itu,

padahal tiadalah mereka memperdayakan selain dari dirinya sendiri

(kerana merekalah yang akan menerima akibatnya yang buruk),

sedang mereka tidak menyedari.

(Al-An'aam 6:123)

Mihan hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman,

padahal Mihan hanya memperdaya dirinya sendiri,

sedang Mihan tidak menyedari.

Al-Baqarah 2:9

Anonymous said...

Kita orang melayu ni Mihan bab2 ilmu kaji dalam ni jangan kau rendah2kan. Itu pasal dulu2 tok wali arab kau selalu cakap, kalau nak belajar bab islam belajar dengan ulamak arab tapi bukan ulamak kitab. Kalau nak ngaji dalam pegi jumpa ulamak melayu tapi bukan pulak ulamak2 tarekat perasan kau. Sendiri tulis kitab sendiri perasan nak jadi wali, bukan macam tu.

Kita melayu belajar basic2 je. Dari setitik menjadi lautan, dari pengalaman menjadi pengajaran. Namun bila belayar jangan lupa pada daratan walaupun hilang dari pandangan. Angkat sauh elok2, dah angkat naik letak atas kapal baru jalan. Jangan tengah bersauh kau pegi jalan nanti terwheelie kapal di depan. Lari setempat namanya tu. Takde perubahan, takde kemajuan. Hanya bergerak dalam perasan dan mengikut perasaan.

Macam harimau nak tunjuk garang. Tapi terkurung di dalam sarang. Nak terbang tinggi seperti helang, supaya dunia senang dipandang. Tak ke kau sedar semuanya binatang. Sampai kau lupa diri kau orang. Jadi haiwan takde berguna, hanya nafsu jadi pedoman. Hanya kau sangka kejayaan dunia jadi ukuran. Sedang hakikat dia kau tak dapat kembali sebagai insan. Samada kembali sebagai haiwan ataupun setan.

Itu kita bagi bahasa basic2 je Mihan kat kau. Kang bagi bahasa dalam2 kang habis pulak kau ciplak tulis kitab. Lepas tu masuk pustaka habis kau jual semua buat meniaga. Ahli kitab takleh pakai. Pantang nampak jalan buat duit, habis semua dia jual. Termasuklah dengan mak ayah dia sekali. Itu tanda kau kaum yang beragama ikut tok nenek, ikut mak ayah. Islam baka, islam keturunan. Bukan Islam Di Sisi Allah Taala.

Anonymous said...

Ada mana punya satu Pakistan tah baca quran tak habis. Rehan Ahmad nama dia. Silap2 dia ni bawak jalan usmaniah tak masuk Malaysia. Wei macha, kau nak baca ayat quran baca betul2, jangan baca sekerat-kerat. Kau ingat Quran tu bapak kau punya ke?

Bagi bahasa kasar sikitlah kan, orang belah hindi osmaniah ni dia ada perangai kurang ajar sikit tak paham bahasa. Suka mengubah-ubah hukum quran ikut atuk osmaniah dia dulu.



Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dalam Alquran dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, (buat hukum sendiri mintak duit denda dengan orang)

dan berjaga-jagalah supaya orang macam mat Rehan & gang tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu.

Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu yakni Alquran),

maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab setengah dari dosa-dosa mereka;

dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia Ahli sunnah itu adalah orang-orang yang fasik.

Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum jahiliyah? (guna hukum kitab ulamak)

Padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa yang boleh membuat hukum yang lebih baik daripada Allah.

(Al-Maaidah 5:50)

Anonymous said...

RUU 355 kau tu hukum jahiliyah la tu bhai. Hukum yang dibuat dan dipinda oleh orang2 yang jahil tentang agama. Hanya dia sendiri mengaku dan meletakkan diri dia sebagai ulamak. Pada dia kelulusan dia dalam bidang agama tu membolehkan dan membebaskan dia untuk gubal dan ubah sesuat hukum dalam ALquran. Inilah dia ulamak islam liberal. Sukati makbapak dia buat hukum dan undang2.

Allah Taala suruh jalankan hukum untuk diri kau sendiri. Bukan kau yang nak kena hukum orang lain. Kau pun ada buat salah, jadi kau hukumlah diri kau dulu. Tak payah sibuk kau nak carik salah orang. Kau ada kakitangan kiri kanan, kau timbanglah sendiri kau betul ke salah. Hukumlah diri kau dulu. Kalau kau sendiri pun gagal nak berlaku adil dengan diri sendiri. Jangan masuk campurlah urusan Allah Taala.

Bila masa yang Allah Taala lantik kau jadi polis, mubaligh, pendakwah, hakim syarie atas mukabumi ni? Tak malu ke kau nak carik salah orang? Apa kau baik sangat ke, tak pernah menipu tak pernah mencurik seumur hidup?

Anonymous said...

Wahai Rasul Allah!

Janganlah engkau menanggung dukacita disebabkan orang-orang yang segera menceburkan diri dalam kekufuran, iaitu dari orang-orang yang berkata dengan mulutnya:

"Kami tetap beriman",

padahal hatinya tidak beriman pada Alquran,

demikian juga dari orang-orang Yahudi Melayu macam Rehan, Hadi dan Mihan,

mereka orang-orang yang sangat suka mendengar berita-berita dusta; (dengar cerita dari kitab2)

mereka sangat suka mendengar perkataan golongan lain (pendita-pendita Yahudi melayu yang suka tulis kitab) yang tidak pernah datang menemuimu dan mereka sendiri pun tak penah jumpa;

Ulamak kitab melayu ini mengubah serta meminda perkataan-perkataan (dalam Kitab Alquran) itu dari tempat-tempatnya yang sebenar. (mereka potong dan buat kitab)

Mereka berkata: "Jika disampaikan kepada kamu hukum RUU355 seperti ini maka terimalah dia,

dan jika tidak disampaikannya kepada kamu, maka jagalah diri baik-baik".

Dan sesiapa yang dikehendaki Allah kesesatannya, maka engkau tidak berkuasa sama sekali (menolak) sesuatu apapun (yang datang) dari Allah untuknya.

Mereka ialah orang-orang yang Allah tidak mahu membersihkan hati mereka;

bagi mereka kehinaan di dunia, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang besar.

(Al-Maaidah 5:41)



Payahlah kau Mihan, dah lak Allah Taala taknak tengok muka, taknak berkata kata. Hati busuk kau tu pun Allah Taala takmau bersihkan. Pasal kau suka pinda dan ubah2 hukum dan ayat2 suci Alquran Dia kau buat kitab. Boleh tahan besar jugak dosa kau Mihan dan kawan2. Camana cara nak hudud tu Mihan?

Tu lah bukti yang Allah Taala cakap kebanyakan kau pendita ASWAJA melayu ni suka curik ayat2 Quran Dia buat kitab dan buku agama. Lepas tu pandai2 tafsir ikut akal sendiri jual buat meniaga. Kau jual nama Allah Taala cakap Allah yang suruh.

Anonymous said...

Bahawasanya orang-orang yang beriman,

dan orang-orang Yahudi Melayu, pakistan, mamak,

dan orang-orang Saabiein,

dan orang-orang Nasrani,

dan orang-orang Majusi,

serta orang-orang Musyrik,

sesungguhnya Allah akan memutuskan hukumNya di antara mereka pada hari kiamat, (bukan dalam mahkamah syariah sengal)

kerana sesungguhnya Allah sentiasa Memerhati dan Menyaksikan tiap-tiap sesuatu.

(Al-Hajj 22:17)

Tidakkah engkau mengetahui bahawa segala yang ada di langit dan di bumi tunduk sujud kepada Allah

dan (di antaranya termasuklah) matahari dan bulan, dan bintang-bintang,

dan gunung-ganang, dan pokok-pokok kayu, dan binatang-binatang,

serta sebahagian besar dari manusia?

Dan banyak pula (di antara manusia kapir tak percaya Alquran ni) yang berhak ditimpa azab (disebabkan kekufurannya, derhaka, munafik, suka menipu buat maksiat);

dan (ingatlah) sesiapa yang dihinakan oleh Allah maka ia tidak akan beroleh sesiapapun yang dapat memuliakannya.

Sesungguhnya Allah tetap melakukan apa yang dirancangkanNya.

Anonymous said...

Inilah dua golongan (mukmin dan kafir munafik) yang berbantah-bantahan tentang Allah Taala.

Maka orang-orang yang kafir akan disediakan untuk mereka pakaian dari api neraka,

serta dicurahkan atas kepala mereka air panas yang menggelegak,

(Al-Hajj 22:19)

Yang dengannya dihancurkan apa yang ada dalam perut mereka, dan juga kulit badan mereka.

Dan mereka pula disediakan batang-batang besi untuk menyeksa mereka.

Tiap-tiap kali mereka hendak keluar dari neraka itu,

disebabkan mereka menderita azabnya, mereka dikembalikan padanya, serta dikatakan:

"Rasalah kamu Mihan and the ASWAJA'S azab seksa yang membakar!

Anonymous said...

Ini serba sikitlah Mihan cerita ASwaja melayu yang baru balik haji. Tu yang Dia bagi Al Haj. Melayu Aswj ni ingat dia balik haji tu dapat bawak balik pahala besarlah. Allah Taala terima dia punya haji sebagai hajjan mabruron. Sedang diorang taktau haji yang dia buat hari tu semua hajji si moron.

Bodoh, silly, moron bawak ajaran sesat masuk baitullah. Ada ke dia buat solidariti pakat ramai ramai pusing tawaf baitullah tu sampai 7 kali. Atuk osmaniah dia ajar buat perangai velvel dalam masjid pakai baju sami putih. Itu perangai kapir Mihan takde pedoman, ikut jalan kitab. Nabi dulu tak buat tawaf2 macam tu. Pakai towel spa macam sami hindu nak menghadap Allah Taala. Kan sama amal2 ibadah kau dengan penyembah tepekong berhala?

Anonymous said...

Oleh kerana kesalahan kau berpakaian seperti sami2 hindu masuk buat amalan dan ajaran sesat dalam baitullah al haram yang dilarang berbuat perangai2 haram dan kurang sopan di dalamnya.

Maka Allah sediakan untuk kau nanti pakaian2 sesuai untuk ahli neraka macam kau. Dibuat dari api neraka jugak, selalunya beli pakai duit2 haram ni lah. Duit mencurik, makan rasuah, menipu, jual agama, jual hukum dan sebagainya.

Bila curah je api neraka atas kepala kau, kau pun menggelupur tapi tak mampus lagi. Panas je terasa sampai dalam perut, kena jantung sikit, lalu anak tekak kau pasal dulu kau banyak menipu.

Batang besi ni selalu malaikat pegang Mihan, aku pun tak pandai nak cakap camana rupa dia. Cuma bila kau nak keluar je dari api neraka tu kau kena masuk balik. Kira macam budak sekolah gagal repeat paperlah. Padahal dulu dia dah belajar bab2 agama, Alquran, syariah macamana. Dia sendiri buat keje bangang pegi langgar2 hukum.

Mendapatlah kau Mihan. Moga berjaya.

Anonymous said...

Dan apabila gunung-ganang di terbangkan ke angkasa (setelah dihancurkan menjadi debu)

Dan apabila unta-unta yang bunting terbiar;

Dan apabila binatang-binatang liar dihimpunkan;

Dan apabila lautan meluap-luap bercampur-baur;

Dan apabila tiap-tiap diri disatukan dengan pasangannya;

Dan apabila anak perempuan yang ditanam hidup-hidup: ditanya, -

Dengan dosa apakah ia dibunuh?

Dan apabila surat-surat amal dibentangkan;

Dan apabila langit ditanggalkan dari tempatnya;

Dan apabila neraka dinyalakan menjulang;

At-Takwiir 81:12

Anonymous said...

Camna Mihan boleh paham tak bahasa melayu macamana? Kau kang kiasan macam ni pening kepala kau nak hadam. Kalau kitab, tebal mana pun baiklah, semua kau boleh hapal.

Inilah kisah perjalanan hidup kau Mihan. Dari negeri dunia ke alam neraka. Habis selesai hancur gunung ganang, sombong keegoan dalam diri kau. Dia himpunkan manusia2 liar berperangai binatang macam kau. Kau pernah tengok koboi halau lembu camana? Melaut je lembu2 tu lari berjemaah dihalau tuan koboi dia.

Nafsu binatang kau akan disatukan dengan sifat lembu kau selepas kau mati. Dapatlah kau pakai otak lembu sebenar dan oxtail kontot macam ekor serban yang kau selalu pakai pegi masjid baca kitab. Kulit tebal pasal kau jenis liat takmau terima nasihat pengajaran.

Aku bagi sikit dululah Mihan, yang bab api neraka menjulang tu sekarang pun boleh tengok macamana panasnya kau bila kena hujjah dengan ayat2 Alquran. Tangkap kepala tak Mihan kena bakar dengan ayat Quran? Tu tanda api neraka dah mula menjulang tu dalam sifat kau.

Anonymous said...

Mihan dengar baik2, ada sebab kenapa Allah Taala bangkitkan orang2 bodoh macam kau jadi lembu. Cuba kau baca surah Al Baqarah cerita pasal Ahli Kitab. Semua tu mengkisahkan tentang perangai bodoh sombong derhaka ahli2 kitab sunni macam kau. Cerita pasal manusia yang suka buat kitab, baca kitab, ubah Al Quran, pinda hukum2 dalam Quran termasuklah yang suka buat RUU355 macam kau.

Mihan kalau kau buat undang2 denda orang minum air mabuk, denda budak pempuan melayu melacur, denda mek menari tiang, denda pondan pakai bra, denda orang tak bagi nafkah tak banyak mana pun merugikan bisnes2 tokey cina dalam Malaysia ni. Ayah Najib dulu dah siap bagi tanah bukak kilang arak, bukak empire judi atas Genting.

Lesen hiburan keluarga, pinjaman berlesen, rumah urut anak dia pulak yang sambung tolong tokeh cina bagi lesen buat meniaga. Menteri pun ada jugak yang kaki kongkek, yang jadi gay tua pun ada. Apa sebenarnya yang kau nak perjuangkan?

Belum cerita lagi orang curik balak, rompak diesel, petrol, curik emas, curik pasir, curik balak kesalahan macam ni kau nak hukum macamana? Mencurik harta2 alam menteri memang kena main perananlah. Sekali merompak hasil bilion2 bukan kecik kerugian yang dia buat. Sedang pengarah air pun buat duit dah berpuluh juta simpan dalam rumah.

Cuba kau bayang yang ada pangkat taraf menteri ni berapa bilion dia boleh buat? Setakat baru tangkap pengarah itu baru taraf kambing, ni yang taraf buaya darat ni. Camana kau nak hudud?

Kau tau nak hukum orang2 biasa je Mihan, supaya manusia ni takut dan hormat dengan kau. Tapi kau jual nama dan hukum2 islam. Ni yang buat Allah taala benci, marah bila kau buruk2kan agama Dia. Sedang pada Dia dengan kau2 sekali patut dihukum. Korang lagi banyak buat dosa buat salah. Dosa2 besar pulak lagi tu.

Itu sebab kau bila bangkit layak jadi lembu. Bodoh tak boleh berpikir. Senang nanti bila kau jadi lembu boleh sembelih potong anggota kau banyak2. Macam tu baru betul hudud. Kasi potong habis2an. Dari kepala sampai badan.




Anonymous said...

Dan janganlah kamu menghampiri zina,

sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan).

(Al-Israa' 17:32)

Dan janganlah kamu membunuh diri seseorang manusia yang diharamkan oleh Allah membunuhnya kecuali dengan alasan yang benar. (bomb, simen, letup helipkopter)

Dan sesiapa yang dibunuh secara zalim,

maka sesungguhnya Kami telah menjadikan warisannya berkuasa menuntut balas.

Dalam pada itu, janganlah ia melampau dalam menuntut balas bunuh itu, kerana sesungguhnya ia adalah mendapat sepenuh-penuh pertolongan (menurut hukum Syarak). bukan ikut hukum RUU355

(Al-Israa' 17:33)

Anonymous said...

Allah Taala dah tegah jangan hampiri zina. Maksud Dia kau janganlah bagi lesen rumah urut, visa pelacur, bukak kilang arak bagi orang mabuk. Bila dah mabuk kang mulalah jadi gatal nafsu tak terkawal. Kiasan Dia tu cegah lagi baiklah daripada kau tak tentu arah nak hukum orang.

Bila kau dah tak tentu arah hilang pertimbangan maka rosaklah jadinya kehidupan. Hukum ni semua Dia dah cerita dalam Quran kau nak perkasakan apa lagi?

Bila nafsu tak terkawal tote dah gatal dah mula carik amoy cina Mongolia buat bahan. Dalam pada tu kau kutuk2 cina, tapi china doll mengangkang kau taruk jugak. On top lagi. Munapik betollah kau. Tak boleh nak cover punya pasal dah jadi berbunuhan.

Tengok Mihan macamana Allah Taala cerita, apa sebab puncanya kerosakan yang berlaku hari ni. Semuanya korang punya keje. Sapa suruh kau berguru dengan iblis. Alih perasan diri nak perkasakan mahkamah syariah.

Han, Najib salam dengan syiah Iran tu kau taknak komen apa2 ke? Kalau arab wahabi semua kau dajjalkan. Syiah kau tak kutuk apa pun. Ke kau memang syiah ayatollah ni Mihan? Jangan wayanglah.

Anonymous said...

Dan janganlah kamu menghampiri harta anak yatim melainkan dengan cara yang baik,

sehingga ia baligh (dewasa, serta layak mengurus dirinya sendiri);

dan sempurnakanlah perjanjian (dengan Allah dan dengan manusia),

sesungguhnya perjanjian itu akan ditanya.

Dan sempurnakanlah sukatan apabila kamu menyukat, dan timbanglah dengan timbangan yang adil.

Yang demikian itu baik (kesannya bagi kamu di dunia) dan sebaik baik kesudahan (yang mendatangkan pahala di akhirat kelak).

(Al-Israa' 17:35)

Dan janganlah engkau mengikut apa yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya;

sesungguhnya pendengaran dan penglihatan serta hati, semua anggota-anggota itu tetap akan ditanya tentang apa yang dilakukannya.

Anonymous said...

Manusia kebanyakannya bodoh. Dia rasa dia dah cukup pandai dari Allah Taala. Bila dah riak perasan bijak ni mulalah nak puji diri sendiri. Nak buat hukum sendiri, mahkamah sendiri semua dia nak buat ikut suka tempolok nafsu dia.

Baca sejarah pandai Hitler, Napoleon, Osmaniah, Stalin, Salehuddin semua dia tau macamkan dia orang yang hidup zaman tu. Semua info dihujung jari sakti dia. Mungkin atuk dia dulu2 pandai tulis2 kitab itu yang dia mengikut tu.

Cuma kebanyakan diorang ni tak paham dan tak sedar yang Allah Taala ni perang bukan macam korang. Nak kena ada jeneral, koperal, blogger postpaid, proksi gatal main pipit, tukang hantar duit untuk menggerakkan jentera tempur Dia, itu takde. Yang suka buat macam tu piraun. Allah Taala tak buat keje bodek bangang macam tu.

Allah Taala dulu hantar 2 orang je hadap bapak segala firaun. Nabi Musa, Nabi Harun. Itu pun Dia suruh sampai pesan je. Musa datang bawak tongkat je pun, mana ada meriam, kapal perang, kapal selam, nuri, tanker semua takde. Kalau nak ikut firaun dengan Rosmajib, firaun dulu lagi kaya. Dari patung, keranda, furniture semua dia buat pakai emas. Istana pun besar2, askar ramai itu yang Allah cakap firaun dulu orang2 yang kuat gagah. Bab ilmu memang dia lagi tinggilah daripada macai cabuk macam korang.

Haman pulak jadi jeneral dia, macai tukang buat keje. Keje fitnah, menghasut, provoke, execution semua serah kat haman. Qarun si kaya tukang bagi dana sponsorship firaun mengekalkan kuasa. Tu zaman kemuncaklah bagi firaun, mewah betul. Macam korang hari ni firaun copypaste je. Itu pun dah berlagak. Ada kuasa, ilmu, pandai tulis kitab, banyak duit dah megah sombong bongkak nak memerintah manusia.

Namun takdelah susah sangat bagi Allah Taala nak binasakan dia. Walaupun firaun tu dah habis smart, dah cukup kaya, banyak pengaruh. Sampai orang boleh panggil dia tuhanlah. Nak cakap dia tak merancang dah cukup baik perancangan dia buat nak bunuh Nabi Musa. Tapi tak jugak berhasil.

Akhir sekali dalam diam2 smart thinkingnya firaun ni, rupanya dia bodoh. Dia ingat dia dah kumpul kaum, atur strategi, upah macai sana sini, dia selalu lepas dari azab balasan dan dosa yang dia buat. Dia dah rasa selamat, comfortable, riak, takbur, overconfident. Tinggal lagi 1 step je firaun nak kenakan Musa kat tepi laut.

Sebenarnya firaun ni memang betul bodoh, gelojoh. Harap pikir je smart laut tu tiba2 terbukak luas pun dia takleh nak pikir apa sebab Allah Taala buat macam tu. Ini pikir bodoh orang over-con, dia ingat dia nak habiskan hidup orang, kesudahnya dia sendiri yang kena tenggelam dalam laut zaman berzaman. Sampai hari ni tak timbul2. Berat punya pasal dosa yang dia buat.

Bijak tak Allah Taala? Kos jimat, emas takde keluar pun bawak pegi perang. Cuma main pesan2 je. Hantar askar pun 2 orang, kem askar pun takyah buat. Cuma hukum dengan air je bagi finished, pasal dek riaknya firaun tu pasal dia tak pernah tersentuh dek azab selama hidup dia. Tu yang diikut dek cerita mafia tu hantar bangkai ikan dalam suratkabar, Luca brasi sleeps with the fishes.

Moral of the story Dia senang je. Kau buatlah perancangan apa sekalipun. Kau kumpullah macai, duit, balaci, niat jahat semua kau buatlah. Cuma Allah Taala ni pegang apa yang Dia cakap je.


Dan banyak pulak antara manusia kapir tak percaya Alquran yang berhak ditimpa azab (disebabkan kekufurannya, derhaka, munafik, suka menipu, sombong bangga perasan diri);

dan (ingatlah) sesiapa yang dihinakan oleh Allah maka ia tidak akan beroleh sesiapapun yang dapat memuliakannya.

Sesungguhnya Allah tetap melakukan apa yang Dia rancangkan.

Al Hajj 22-18

Anonymous said...

Sesiapa yang menyangka bahawa Allah Taala tidak sekali-kali akan menolong Para Nabi Rasul Dia dalam dunia ini dan di akhirat kelak,

maka hendaklah dia menghulurkan tali (serta mengikatnya) di bumbong rumahnya,

kemudian hendaklah dia jerut lehernya (supaya dia mati tercekek);

dalam pada itu hendaklah dia memikirkan lebih dahulu,

adakah tipu dayanya itu dapat menghapuskan sebab-sebab yang menimbulkan kemarahannya?

(Al-Hajj 22:15)

Dan demikianlah pula Kami menurunkan Al-Quran itu sebagai ayat-ayat keterangan yang jelas nyata;

dan sesungguhnya Allah memberi hidayah petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan dan undang-undangNya).


Kau boleh paham tak Mihan apa maksud Allah Taala kias macam tu? Kalau melayu punya bahasa pegi mamposlah kau dengan bijak kau. Balik Malaysia pun tak berani. Perang pondan, main bodek2 dari jauh. Janji akaun masyuk.

Anonymous said...

Barang siapa mengenal dunia,
Tahulah ia barang teperdaya.
Bersungguh-sungguh engkau memeliharakan tangan,
Daripada segala berat dan ringan.
Apabila perut terlalu penuh,
Keluarlah perangai yang tak senonoh.
Jari tengah hendaklah diangkat,
pada cucunya bagi peringat.

Mengumpat dan memuji hendaklah pikir,
Di situlah banyak orang tergelincir
Jika sedikit berbuat bohong,
Boleh diumpamakan mulutnya berbau pekung.

Apabila banyak berkata-kata,
Di situlah jalan masuk dusta.
Apabila kita kurang siasat,
Itu tanda pekerjaan orang yang sesat.

Barang siapa khianat akan dirinya,
Apalagi kepada lainnya.
Kepada dirinya ia aniaya,
Orang itu jangan engkau percaya.
Lidah yang suka membenarkan dirinya,
Daripada yang lain dapat kesalahannya.
Daripada memuji diri hendaklah sabar,
Dengar dek orang macam kelakar.

Ingatlah sikit bila nak mati,
Pasal mati perkara pasti.
Akhirat itu terlalu nyata,
Kepada hati yang tidak buta.
Bodek membodek kerana wang
Moga tuan menjadi sayang.
Ambik payment dekat pejabat POS
Pegi mati pegilah mampos....


Gurindam Sedas Raja Wali Haji.

Anonymous said...

Daripada pengalaman Allah Taala perang besar dengan firaun tu lah Dia karangkan cerita pasal

Nuun.

Demi Pena dan apa yang mereka tulis, -

Al-Qalam 68:1

Engkau (wahai Muhammad) - dengan sebab nikmat pemberian Allah bukanlah seorang gila (sebagaimana yang dituduh oleh kaum musyrik, munafik aswaja, kaki bodek pembakar quran) bahkan engkau adalah seorang yang bijaksana.

Dan sesungguhnya engkau tetap beroleh pahala yang amat besar, yang tidak putus-putus,

Dan bahawa sesungguhnya engkau mempunyai akhlak yang amat mulia.

Maka (tidak lama lagi) engkau akan melihat, dan mereka juga akan melihat, -

Siapakah orangnya yang gila di antara kamu semua.



Kau dapat tangkap tak Mihan kiasan Allah Taala ni camana? Kau tu harap IQ je tinggi, kitab hapal banyak, ceramah pandai, bodek pun boleh tahan. Sejarah manusia kau taknak ambik tau. Mussolini lak kau lagi kenal dari nabi2 Allah Taala. Cakap ikut sunnah nabi.

Anonymous said...

Asal dulu Allah Taala seru Nabi Musa atas gunung. Dia nampak satu api, cahaya membuatkan dia tertarik nak pegi. Itu yang hari ni ada antara agama dalam dunia ni suka pasang api, nyala obor, lilin ikut dari cerita tu lah. Cuma diorang tak boleh paham kisah tu sampai habis. Membuatkan dia buat ibadat ikut cara dia sendiri. Tak caya nanti kau tengok masa hari Deepavali, kisah orang mencarik api.

Bila Musa datang dengan tongkat, Allah Taala suruh dia campak tongkat tu untuk dijadikan mukjizat bagi dia menghadap firaun. Hanya sebatang tongkat je bekal senjata bagi Musa nak menghadap seluruh bala tentera macai firaun sekelian alam. Daripada tongkat yang sebatang tu lah manusia hari ni buat pen dan pensel sebagai alat tulisan. Cuba kau tegakkan pen kat opis kau Mihan nyata tak huruf Alif?

Cerita Dia tu Mihan sebenarnya Allah Taala ni kalau nak perang musuh2 Dia semudah alif ba ta je, kalau ikut bahasa rumi sesenang a,b,c. Jangan kau bongkaklah IQ kau tinggi. Dari kisah tu Allah buktikan Sebatang tongkat membelah laut, kerana mukjizat Firaun maut. Boleh masuk tak akal kau Mihan camana sebatang tongkat je boleh belah sebuah lautan?

Moral cerita Dia Mihan, jangan pandang rendah pada lawan.

Anonymous said...

Mihan dan Boss suka kalaulah engkau bertolak ansur (menurut kemahuan sesat mereka), supaya mereka juga bertolak ansur berlemah-lembut (pada zahirnya terhadapmu).

Dan janganlah engkau (berkisar dari pendirianmu yang benar, dan jangan) menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina (pendapatnya dan amalnya), -

Yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan (untuk memecah belahkan orang ramai), -

Yang sering menghalangi amalan-amalan kebajikan, yang melanggar hukum-hukum agama, lagi yang amat berdosa, -

Yang jahat kejam, yang selain itu tidak tentu pula bapanya.

(Al-Qalam 68:13)

Adakah kerana ia seorang hartawan,ramai anak-pinak, banyak jemaah, ramai kawan (maka ia mendustakan agama Kami)?

Biarkanlah Aku sahaja membereskan orang2 yang mendustakan keterangan Al-Quran ini,

Kami akan menarik mereka sedikit demi sedikit (ke jurang kebinasaan), dari arah yang mereka tidak mengetahui.

Dan Aku akan melanjutkan tempoh untuk mereka;

sesungguhnya rancangan sulitKu (terhadap golongan yang kufur ingkar itu), amatlah kuat kukuh.

Anonymous said...

Alhamdulillah, eloklah Haji keluar2 hospital dah mula ceramah pasal kiamat bagus sangatlah tu. Dah mula nak peringat pada diri sendiri. Kiamat untuk orang macam haji ni memang bila2 masa pun boleh.

Nak tau kisah pasal manusia ditelan bumi tu memang dah selalu Ji nampak, haji tak ceramah pun kita tau. Esok Haji Hadi dah sampai hukum kiamat nanti memang kena telan bumilah. Taktaulah kalau haji dah plan nak hanyutkan jasad ke laut ke kan? Ikut haji lah jasad haji.

Syurga tu memang kita tau lah ada Ji, tapi kau tu pasti ke masuk syurga? Sedang amal kau buat banyak nak ke neraka. Jual agama, jual hukum, jual Alquran, mengubah Alquran dari tempatnya kalau nak listkan banyak sangatlah. Sampai tahap Haji punya kreatif akal RUU355 nak dilaksanakannya atas nama Islam pala hatok dia. Dalam Quran dan hadis mana ada cerita pasal Akta macam tu Ji.

Orang kalau nak paham Quran kenalah pakai akal guna pikir. Baru boleh timbang mana benar mana salah. Kalau jenis ikut kitab hadis ulamak2 sesat ni mana kita nak paham. Sedang dia sendiri pun tak cukup paham. Buat apa kita nak ikut bodoh dia?

Kau nak bodoh kau bodohlah sorang. Kita taklah pandai sangat, tapi taknaklah jadi bodoh mengikut2 orang macam haji. Mengaku diri tuan guru, tapi bukannya dia tau pun apa dia cakap.

Kau pernah minum ke Ji air sungai arak kat syurga tu? Sungai buah2an kata dia, apa bangang kau Ji nak menipu pun gunalah akal. Syurga tu Allah cerita hanya sebagai kiasan je, tempat tu elok, bersih, banyak nikmat, kau tak perlu banyak pikir, takde perkataan bohong dan sia2 yang macam haji buat. Kalau haji tak pernah pegi syurga, tak payahlah bohong nak cerita dengan orang. Dia tak suruh kau berangan dan membayang pasal syurga tu macamana.

Kau tak boleh paham ke haji Hadi apa Allah cakap

Dan janganlah engkau mengikut apa yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya. (kalau tak pernah masuk syurga tak payahlah bohong cerita kat orang)

sesungguhnya pendengaran dan penglihatan serta hati,

semua anggota-anggota itu tetap akan ditanya tentang apa yang dilakukannya.


Anonymous said...

Mereka tidak akan mendengar dalam Syurga itu perkataan yang sia-sia dan tiada pula sesuatu yang menyebabkan dosa; -

(Al-Waaqi'ah 56:25)

Mereka hanya mendengar ucapan: " Selamat! Selamat! " (dari satu kepada yang lain).

Dan puak kanan, - alangkah bahagianya keadaan puak kanan itu?

Mereka bersenang-lenang di antara pohon-pohon bidara yang tidak berduri.

Dan pokok-pokok pisang yang tersusun rapi buahnya,

Dan naungan yang tetap terbentang,

Dan air yang sentiasa mengalir,

Serta buah-buahan yang banyak,

Yang tidak putus-putus dan tidak pula terlarang mendapatnya,

Dan tempat-tempat tidur yang tertinggi keadaannya.

Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa,

Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh),
(Al-Waaqi'ah 56:36) | | English Translation | Tambah Nota | Bookmark
A037

Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang sebaya umurnya.

(Semuanya itu disediakan) bagi puak kanan;

Anonymous said...

Haji Hadi ni dia paham ke tak bahasa kiasan ni macamana? Ingatkan Mihan sorang je macam bodoh2 alang tak paham bahasa, Rupanya Mihan memang ramai gang ulamak yang tak paham bahasa. Sahlah kau Mat Aswaja ni perangai ustaz kampung haprak punya perangai. Berangan je nak masuk syurga

Bila Dia cakap senang lenang, hidup penuh dengan hasil, tak payah susah nak menipu bekerja jual agama, mencurik tu kira kesenanganlah. Tempat tu terbentang luas, aman damai, air selalu ada kau tak payah bayar bil, takyah makan rasuah bagi projek kat adik beradik semua Allah Taala uruskan.

Buah2an tu kiasan hasil dan nikmat kehidupan bila sekian lama kau menuai amal ibadah yang baik2 ikhlas mengikut Alquran dari apa yang Dia cakap. Bukan dari apa yang ulamak penipu kau cakap. Kitab kau lain, Alquran Dia lain tak sama syurga yang kau janjikan dengan apa yang Dia janjikan. Allah tepat janji Dia sedang kau tak, kau selalu khianat.

Baru tau baca quran sikit, kau dah mula nak ubah2 hukum Dia. Nak cakap kau amanah apa? Kau pulak sendiri tetapkan keputusan Allah Taala kena masukkan kau dalam syurga. Sebabnya kau ada parti islam, tahfis quran, belajar mesir, naib pres ulamak sunni, hapal banyak hadis jadi kau rasa kau layak dapat syurga. Janganlah perasan sangat Ji, nampak sangat bodoh Haji pikir macam orang takde akal.

Tapi kalau cerita bab dara ni Mihan mesti suka. Kalau kiasan anak dara tu kau dapat teman yang freshlah. Muka tak longot, tak berminyak, mata elok cantik semua dia nampak, dia dara ke tak sama je pasal kau kat sana bukannya ada nafsu sangat pun. Kau dah hidup senang, apa yang nafsu kau teringin kat dunia ni, itu yang kau akan dapat tanpa perlu pikir dan berusaha.

Itu pasal Dia suruh kau amal betul2 atas dunia. Ini tak baru tau bab agama sikit semua kau nak jual buat meniaga. Lepas tu berangan kuat nak masuk syurga. Apa bodoh pikir kau ni Ji?

Anonymous said...

Hadi ni dia tak puas hati bila Allah Taala bangkitkan sifat nafsu, roh dia jadi ular. Mana boleh ana amal banyak, zikir, baca quran, ceramah kitab, usul RUU355, buat parti islam semua ana dah buat untuk perjuangan islam. Apsal pulak Allah Taala nak bangkitkan dia jadi haiwan pulak di hari kiamat? Ni semua cerita karut, dongeng dulukala, ini amalan hindu budha cerita pasal reincarnation.

Itu tanda kau orang bodoh Ji tak kenal diri. Kau ingat kau hapal quran ilmu kau dah cukup tinggi. Sedang kau taktau pada kitab hindu, buddha tu lah terdapat serba sikit ilmu Taurat dengan Zabur dulu2. Ilmu awal kejadian, ilmu tentang hukum hakam. Cuma pada diorang takde ilmu keputusan. Itu yang buat dia tak boleh nak paham.

Diorang percaya pada kisah kebangkitan hidup semula, cuma dia tak percaya pada hari akhirat itu saja. Itu pasal diorang semua hanya pikir dunia saja. Pasal bagi hukum kitab diorang akhirat takde, maksudnya takde keputusan dalam hidup. Itu pasal diorang suka kejar dunia, pasal dia takde pedoman. Kitab Taurat, Injil, Zabur Allah dah tak kira sebagai pedoman.

Bagi orang islam yang mengikut Alquran, akhirat pasti. Lepas kau mati kau pasti kena hukum. Bila Dia menghukum Dia bangkitkanlah kau balik semula pakai roh dan nafsu dunia yang kau ada dulu. Daripada amal ibadah kau jugak. Tapi ubah sifat lain, pasal amal yang kau buat tak sempurna.

Bila beramal kau riak nak disanjung sebagai guru. Bila ceramah kitab kau sombong macam kau je betul. Bila berdiri kempen depan penyokong kau takbur, konon kau pejuang islam. Bila diperingat dengan Alquran kau jadi angkuh taknak menerima nasihat. Cukup 4 sifat riak, angkuh, sombong, takbur.

Kan kitab kau yang cakap takkan masuk syurga orang yang ada sombong dengan Allah Taala besar bijik sawi ke, bijik apa tah. Bila tempoh masa kau dah tamat, sampai hukum kiamatlah sifat kau. Kena telan dengan tanah. Bila jawap soalan kubur tak lepas, Dia himpitlah rusuk kau cukup2 sampai keluar zat nafsu dan roh derhaka tu dari badan kau. Cuma roh dan nafsu benda ghaib mana orang nampak. Hanya azab tu je yang kau rasa.

Dia dah cakap

"Ya, benar !(Kamu semua akan dibangkitkan) dengan keadaan hina-dina "

(Kebangkitan ini mudah) kerana sesungguhnya ia boleh berlaku hanyalah dengan suara sahaja,

maka dengan serta mereka semuanya (bangkit) melihat (apa yang akan jadi).

(Lalu malaikat berkata kepada mereka):

" Ini ialah hari memutuskan hukum untuk memberi balasan yang dahulu kamu mendustakannya ".

(As-Saaffaat 37:19)

Anonymous said...

(Tinggalah penduduk Syurga itu menikmati kesenangan), lalu setengahnya mengadap yang lain, sambil berbincang dan bertanya-tanya.

Seorang di antaranya berkata: " Sesungguhnya aku (di dunia) dahulu, ada kenal sorang Haji (yang menempelak daku).

"katanya: Adakah engkau juga salah seorang dari golongan yang mengakui benarnya (kebangkitan orang-orang mati pada hari akhirat)?

"Adakah sesudah kita mati dan menjadi tanah dan tulang, adakah kita akan (dihidupkan semula serta) dibalas apa yang telah kita lakukan? "

(Setelah menceritakan perihal rakannya itu) ia berkata lagi: " Adakah kamu hendak melihat (keadaan Haji PAS yang ingkar itu)?"

Maka ia pun memandang (ke arah neraka), lalu dilihatnya Haji tu berada ditengah-tengah neraka yang menjulang-julang.

Ia pun (menempelaknya dengan) berkata:

" Demi Allah! Nyaris-nyaris Haji ni menceburkan aku dalam kebinasaan.(dengan ceramah2 sesat dia)

"Dan kalaulah tidak disebabkan nikmat pemberian Allah (dengan hidayah petunjuk), nescaya akan menjadilah daku dari orang-orang yang dibawa hadir (untuk menerima balasan azab sama macam dia) ".

(Kemudian ia berkata kepada rakan-rakanya yang sedang menikmati kesenangan di Syurga bersama):

" Bukankah kita (setelah mendapat nikmat-nikmat ini) tidak akan mati lagi,

(As-Saaffaat 37:58)


Camni cerita dia Ji ahli syurga dengan ahli neraka. Cerita ceramah kau tu banyak yang bohong. Cerita kitab, ahli kitab perasan nak masuk syurga. Sebelum nak ceramah makan ubat dulu Ji. Takut Haji jadi bodoh pelupa.

Anonymous said...

Allah Taala pesan ayat ni je kat kau Haji Hadi PAS Rusila Marang


(Setelah nyata kekuasaan Kami) maka bertanyalah kepada Haji Hadi (yang ingkarkan hidupnya semula orang-orang mati):

Adakah diri dia lebih sukar hendak diciptakan, atau makhluk-makhluk lain yang Kami telah ciptakan?

Sesungguhnya Kami telah mencipta Hadi PAwang dari tanah liat (yang senang diubah dan diciptakan semula).

(As-Saaffaat 37:11)

(Pertanyaan itu tidak juga berfaedah kepada dia) bahkan engkau merasa hairan (terhadap keingkaran Hadi), dan sebaliknya dia mengejek-ejek (peneranganmu). (dalam ceramah sesatnya)

Dan apabila diperingatkan, Hadi tetap tidak mahu menerima peringatan itu.

Dan apabila Hadi melihat sesuatu tanda (yang membuktikan kekuasaan Kami dan kebenaranmu),

Dia mencari-cari jalan memperolok-olokkan dan mengejek-ejek Alquran.

Anonymous said...

Sejarah Firaun Mesir dulu2 diorang memang suka bela ular Mihan. Pasal ular yang dia bela tu asalnya orang2 kuat dia, tukang sihir dialah. Kalau zaman kita hari ni orang2 macam kaulah. Pandai buat cerita, bodek dan reka fitnah. Tu menunjukkan firaun dulu ilmu tinggi dan suka membalas budi macai2 dia yang dah jadi binatang.

Namun firaun hari ni lain sikit, dia suka bela kucing. Nak bela rimau tak berani takut kena telan kepala dengan rimau. Kucing yang dia bela tu nampak macam garang, fotogenik tapi sebenarnya manja cutie lebih kurang sama macam tuan dia.

Iyalah orang dah biasa kena manja dari kecik apa nak semua makayah bagi. Hidup dah biasa kena suap dengan duit tokeh cina, tokeh judi, tokeh ayam, kilang arak tu yang buat dia jadi manja. Tapi kalau berucap macam panglima gayanya. Semua dia tak takut. Musuh politik semua dia potong, takde kok punya. Ganas, garang dalam manja takut bini pun dia agresif jugak orangnya.

Macam tu lah cerita Dia Mihan Allah Taala nyatakan kiasan kisah hidup firaun dulu dan sekarang. Dulu firaun dia memang kuat main ilmu, tu pasal dia kuat takde orang boleh tanding. Ilmu dari Taurat Injil tu yang dia ubah buat sihir, buat jalan ilmu hitam.

La punya firaun dia main ubah hukum2 Alquran tu sikit2 je. Lepas tu dia ubah sikit akta dan undang2 negara supaya orang tak tangkap dia. Senang bila nak mencurik dia boleh lepas. Camtulah taktik manja firaun kita. Bab bakar Alquran serah kat Mihan.

Itu sebab dulu antara soalan2 awal yang Nabi Musa tanya pada Firaun bunyi macam ni


`Adakah engkau suka hendak mensucikan dirimu (dari kekufuran, maksiat, rasuah, mencuri harta negara, pembunuhan kejam) yang kau lakukan?

`Dan mahukah, aku tunjuk kepadamu jalan mengenal Allah Taala, supaya engkau merasa takut (melanggar perintah Dia)? ' "

(An-Naazi'aat 79:19)

Macam tu Allah buktikan Mihan firaun ni tau Allah Taala tu ada. Cuma dia tak kenal je Allah Taala tu siapa.

Anonymous said...

Ular Tedung Selar Telan Ular Sawa Dalam Reban Ayam,
Kg Gadong Labu, Sembang.


Ha' Ji Hadi ada berita baru pulok untuk Mat lebong macam mung. Ular makan ular boleh baca tak kiasan2 alam macam ni? Benda ni dalam kitab2 ulamak mujtahik mung memang takde, dalam animal planet je selalu ada kelakuan macam ni. Ular bisa makan ular sawa makan bangkai.

Kalau kita tengok tedung tu macam kejamlah sedara dia sendiri dia telan. Dah lak badan pun tak besar mana, selamba je dia makan sawa batik tu. Tapi di sebalik kekejaman dia secara tak langsung dia selamatkan pulak beberapa ekor ayam dari kena makan dengan pemakan bangkai macam si python ni tadi. Ada pulak baiknya si tedung selar ni. Selamat gang2 ayam ni semua bolehlah tuan dia sembelih buat makan. Nak sembelih helang kang kau taknak makan pulak, walaupun helang tu terbang tinggi di awan.

Macam2 kisah animal planet ni Ji. Nak kena pandang betul2 kisah perjalanan hidup dia tu macamana. Akhirnya semua kena tangkap dengan APM. Ambik gambar sikit, tunjuk kat orang sebagai bukti yang ular ni semua dah dihukum. Kan Allah dah cakap

Hadi suka kalau kamu menjadi kafir sebagaimana mereka telah menjadi kafir, maka (dengan yang demikian) menjadilah kamu sama seperti mereka.

Oleh itu janganlah kamu mengambil (seorang pun) di antara mereka ulamak aswaja menjadi teman rapat kamu,

sehingga mereka berhijrah pada jalan Allah (dengan mentaati hukum Alquran).

Kemudian kalau mereka sengaja berpaling ingkar, maka tawanlah mereka dan bunuhlah mereka di mana sahaja kamu menemuinya;

dan jangan sekali-kali kamu mengambil (seorang pun) di antara mereka menjadi teman rapat atau penolong;

(An-Nisaa' 4:89)

Dan Allah menurunkan golongan Ahli Kitab melayu macam Hadi yang membantu tentera musuh itu,

dari benteng-benteng mereka (menyerah diri),

setelah diisikanNya hati mereka dengan perasaan gerun.

(Lalu mereka diadili dan dijatuhkan (hukuman);

sebahagian di antaranya kamu bunuh, dan sebahagian lagi kamu tawan.

(Al-Ahzaab 33:26)

Apa macam Ji betul tak apa Allah cakap? Sekor ular bunuh sedara dia sendiri, yang tedung selar kena tawan. Pernah dengar cerita tongkat Nabi Musa telan ular sihir raja firaun? Cuba Haji tengok camana ular tu makan ular lain, nyata tak apa yang ALLAH Taala cakap. Itu maksud Dia Alquran yang mempunyai banyak Hikmah.

Anonymous said...

Firaun macam Haji Hadi berkata:

"Kalau demikian, bawalah bukti Alquran itu jika betul engkau dari orang-orang yang benar".

(Asy-Syu'araa' 26:31)

Nabi Musa pun mencampakkan tongkatnya,

maka tiba-tiba tongkatnya itu menjadi seekor ular yang jelas nyata.

Anonymous said...

Ji Hadi, JiHadi...Awatlah singkat otak mung ni JiHadi. Ada telan ketum ke? Islam ni dah lama dah memerintah Alam sebelum tok nenek hang ada lagi. Sebelum dan selepas Nabi Muhammad ada Allah Taala dah lama memerintah. Allah Taala tak perlu pun khidmat consultant dan penggubah undang2 Alquran macam awok. Inilah dia perangai lama kaum Ibrahim Libya, antara IS, Daesh awal di Malaysia. Nak buat Islam jalan memerintah. Perintah ikut suka hukum makayah diorang. Hukum MAkAyahtollah.

Kau sendiri cakap RUU355 bukan undang2 Islam, bertujuan hanya nak perkasakan hukum mahkamah syariah. Senang nak up duit denda dan hukum orang yang beragama Islam. Kesimpulan dia senang nak mark up duit dari melayu buat salah. Boleh bayar gaji orang agama macam dia. Mudah nak menakut-nakutkan orang islam. Tak ke Firaun perangai mung tu Ji?

Haji, parti mung dengan black metal lebih kurang sama je. Pengikut Ajaran Setan. Mung letak gambar tengkorak pala kambing kat bendera bulan mung tu? Sama tak, macam budak black metal? Perangai suka sembah setan. Black metal nyanyi lagu keras, mung nyanyi lagu gospel qasidah pasal Muhammad. Tapi hakikat samalah sembah setan. Pasal yang selalu derhaka tak dengar cakap ni setan. Suka menambah, buat hukum dan mengamal ajaran sesat. Lagi jauh sesat manusia tu lagi dia suka. Itulah perangai bidak, bidak di papan catur Iblis.

Islam tak perlukan parti Ji. Islam ni kita yang menegakkan hukum perintah Allah pada diri kita sendiri. Kita sendiri yang kena hukum diri sendiri bukan orang lain yang buatkan hukum untuk kita. Macam tu cara Islam menegakkan hukum. Kebenaran kita untuk diri kita sendiri. Kita yang pilih jalan Islam jadi kitalah yang kena pegang hukum. Bukan kita yang nak kena hukum orang. Itu pasal Allah Taala Dia bagi tempoh pada semua orang. Menunjukkan Dia adil, tak zalim. Haji dah mati dah kena telan bumi, haji siap. Nanti hukum sampai.

Cuba Haji kira balik dari zaman Ibrahim Libya sampailah Harun Din dah dekat 9 orang pejuang hudud tumbang kena hukum. Sorang mati kena bunuh, dekat sebaldi perfume dia tabur nak wangikan kubur. Berangan nak mati syahid punya pasal. Ada lagi sorang je tak mati lagi nak cukupkan 10. Haji rasa yang kesepuluh tu sapa?



Anonymous said...

Dan demikianlah Kami menjelaskan ayat-ayat keterangan Kami satu persatu

(supaya nyata segala kebenaran), dan supaya mereka kembali (kepada kebenaran).

(Al-A'raaf 7:174)

Dan bacakanlah kepada Hadi,

khabar berita seorang Haji yang kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) Kami Alquran. (sampai dia jadi tahfis)

kemudian ia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya,

lalu ia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dari orang-orang yang sesat.

Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan (sebab mengamalkan) Alquran itu.

Tetapi Hadi bermati-matian cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; (nak memerintah buat parti sesat)

maka bandingannya Hadi adalah seperti anjing,

jika engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah,

dan jika engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah.

Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan, tak percaya Alquran Kami.

Maka ceritakanlah kisah-kisah itu pada semua orang supaya mereka berfikir.


Boleh paham tak Mihan apa maksud kisah di atas? Kalau anjing termengah2 tu maksud Dia cakap dengan cakap sama je. Dia takmau mendengar nasihat, terjelir je lidah dia, ada je dia nak bangkang apa Allah cakap. Tapi Alquran dia boleh hapal. Macam tu lah Mihan nak paham kiasan bab animal planet ni. InsyaAllah mudah je.

Anonymous said...

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia

yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah),

dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah)

dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat) Alquran Allah Taala;

mereka itu seperti binatang ternak,

bahkan mereka lebih sesat lagi;

mereka itulah orang-orang yang lalai. (ghoplah)

(Al-A'raaf 7:179)


Bukan kita saja2 nak cakap demo dan jemaah demo jadi lembu Mihan. Alquran dah terangkan kisah tu. Kalau demo tak cayo demo bukak quran. Toksir tubik ayak kitab. Pasal demo lo ni tak serupo mulo. Dulu kecik baco quran, ngaji jauh belaja kitak. Guano demo Mihan, lupo daratan. Caner Mihan, dah apply buat haji Karbala belum tahun depan?

Anonymous said...

Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat (perintah) Kami

dan yang angkuh (merasa dirinya lebih pandai, lebih arif) daripada mematuhinya,

merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.

Maka tidak ada yang lebih zalim daripada orang yang berdusta terhadap Allah atau yang mendustakan ayat-ayatNya.

Orang-orang itu akan mendapat bahagian mereka (di dunia) dari apa yang telah tersurat (bagi mereka), hingga apabila datang kepada mereka utusan-utusan Kami yang mengambil nyawa mereka,

bertanyalah malaikat itu (kepada mereka):

"Manakah (makhluk-makhluk dan benda-benda) yang kamu sembah selain Allah?"

Mereka menjawab: "Semuanya itu telah hilang lenyap daripada kami",

dan mereKa pula menjadi saksi terhadap diri mereka sendiri, bahawa mereka adalah orang-orang yang ingkar.

Dan Kami tidak mendapati bagi kebanyakan mereka sebarang janji (yang ditepati),

dan Kami tidak mendapati kebanyakan mereka melainkan orang-orang yang fasik.

Al-A'raaf 7:102



Allah Taala suruh tanya lagi pada Haji Hadi. Hadi cakap rukun iman tu kalau ikut kitab2 ayahtollah dia ada lebih dari 6. Kau tolong bagi detail Ji selain dari 6 tu nak percaya pada sapa?

Anonymous said...

Ini adalah pemutusan tanggungjawab (batal perjanjian, batal syahadah, batal Islam, batal rukun iman)

dari Allah dan RasulNya terhadap kaum kafir musyrik (mufti atheist, Hadi & freepason, pegawai2 agama, pemecah amanah negara, pencuri, pengkhianat agama, pembakar ALquran)

yang kamu mengikat perjanjian setia (dengan mereka).

(At-Taubah 9:1)

Oleh itu hendaklah kamu (hai kaum musyrik spt disebut di atas) bergerak di muka bumi (dengan bebasnya) selama empat bulan,

dan ketahuilah bahawa kamu tidak terlepas dari (azab seksa) Allah.

Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah akan menghina orang-orang yang kafir (dengan bala bencana di dunia dan azab seksa di akhirat).

Dan inilah perisytiharan (declaration) dari Allah dan RasulNya kepada umat manusia,

(diisytiharkan) pada Hari Raya Haji (lepas Muharam) yang terbesar,

bahawa sesungguhnya Allah dan RasulNya memutuskan tanggungjawab terhadap orang-orang musyrik;

oleh itu jika kamu (wahai kaum musyrik) bertaubat (dari kufur) maka yang demikian adalah baik bagi kamu;

dan jika kamu berpaling (ingkar),

maka ketahuilah sesungguhnya kamu tidak akan dapat melepaskan diri dari (azab seksa) Allah.

Dan khabarkanlah kepada orang-orang kafir (bahawa mereka akan ditimpakan) dengan azab yang tidak terperi sakitnya.

Anonymous said...

Boleh paham tak Haji Hadi apa Allah Taala cakap?

Ni tak sama macam deklarasi rakyat yang kau buat. Allah Taala Dia takde nak merayu-rayu pada sesiapa nak menegakkan kebenaran diri dan Alquran Dia. Kau tak boleh nak selesaikan masalah itu Dia tak pedulik. Hukum Dia yang pastikan, bukan kau yang tentukan.

Dia bagi tempoh 4 bulan. Kalau nak ikut dah banyak tahun Dia bagi tempoh. Sebelum ni Dia dah baca ayat macam ni, tak lama lepas tu karam korang 1Malaysia. Mintak dermalah sana sini nak cover bencana punya pasal. Yang pegi shopping pegi shopping. Namun korang masih taknak beringat.

Jadi kalau kau orang yang betul paham dan tahfis dalam bidang Alquran. At Taubah ni ayat perang. Deklarasi perang antara Allah Taala dengan korang. Kaum munafik dan musyrik melayu seMalaysia.

Anonymous said...

Dan tidaklah menjadi kebiasaan Allah Taala membinasakan mana-mana negeri

sebelum Dia mengutus ke ibu negeri itu seorang Rasul yang akan membacakan kepada penduduknya ayat-ayat keterangan Kami, Alquran;

dan tidaklah menjadi kebiasaan Kami membinasakan mana-mana negeri, negara

melainkan setelah penduduknya berlaku zalim.

(Al-Qasas 28:59)

Bukan nak cakap sombong Mihan, tapi Allah Taala ni memang jadi kebiasaan Dia hantar budak2 yang biasa main town untuk bagi peringatan. Memang ustaz2 perangai kampung macam kau walaupun belajar Iraq ke, India, Palestin, Syria, Mesir, Madinah belajar kitab ni semua tak layak pun nak cakap pasal ugama Dia. Pasal korang selalu sombong bila berilmu, cepat lupa diri.

Itu maksud Dia hantar kat ibu negeri, township area. Kalau tak biasa bercampur dengan diorang, tak biasa turun town melepak, merempit, merendek, telan biskut, mengorat gadis, fighting on the street takyah sembang lebih la. Pedulik apa kau pernah bentang syarahan depan menteri ke tak.

Kebenaran milik Allah Taala Mihan. Kau dah siapkan belum kelengkapan nak naik haji ke Karbaula, Najd? Sana tak pakai ihram kain sami, diorang pakai blackend. Bawak rantai sama cota pukul badan. Untuk Gay-ri macam kau special sikit. Kau lilit rantai tu dari leher lalu celah kangkang, kemudian tarik lilit keliling pinggang. Nampak fetish look sikit Mihan. Huhu...so gay Mihan.

Shiite, lubang kunyit, sunni, gay ri ada kena mengena tak Mihan?

Anonymous said...

Al-Ghari menegaskan bahawa maksud negeri Najd itu menjurus kepada kawasan tempat kelahiran Muhammad Ibn ‘Abd Al-Wahhab (yang dianggap sebagai pengasas mazhab Wahabi). Dengan penegasan itu, Al-Ghari mengaitkan gerakan dakwah yang dilancarkan oleh tokoh berkenaan sebagai pencetus fitnah yang bertanduk syaitan.

negeri Najd sebagai tempat yang banyak berlaku gempa bumi dan fitnah. Realiti sejarah telah membuktikan bahawa tempat yang banyak berlaku gempa bumi ialah kawasan sekitar negeri Iraq dan Iran.

Semua fenomena yang berlaku di Iraq sejak dari dahulu sampai sekarang adalah suatu fitnah yang benar-benar menepati apa yang digambarkan oleh Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam dalam sabdanya itu. Bahkan banyak riwayat hadith sahih yang menunjukkan bahawa kemunculan Dajjal di akhir zaman juga berlaku di sebelah Iraq, iaitu di kawasan Asbahan dan Khurasan yang sekarang ini termasuk dalam sempadan negara Iran.


Ni Al Gayri mana yang tulis kitab camni Mihan? Kau lupa ke nak masukkan Iran tu sebagai Najd? tempat muncul fitnah, dajjal dari Khurasan kau cakap. Tak sangka pulak kau kaum penyokong Dajjal dar Khurasan. Kan Iraq tu huruhara pasal syiah Khurasan. Tak ke mendajjal perangai dia tu?

Kau nak tengok lambang tanduk syaitan yang dibawak kaum Najd Osmaniah macam kau? Cuba kau pandang betul2 kat puncak Menara Jam Mekkah hari ni. Ada tak lambang tanduk setan?

Anonymous said...

Melayu oversea ni ramai yang bodoh2 Mihan. Walaupun dia rasa dia dah cukup cerdik bercakap dari Manchester. From Sekinchan to Manchester. Once a kampung always a kampung, prinsip tu dia lupa pakai kat diri dia. Dia rasa diri dia pandai pasal moyang dia dulu raja wali haji pandai tulis syair gurindam kitab wali.

Promise Land ni sebenar bahasa bible, bukan bahasa Allah Taala. Zaman dulu punya tanah suci dengan hari ni selepas Alquran punya tanah suci berlainan bentuk, rasa, bau dan sifat. Itu pasal dia tegah kau jangan bakar Quran tu kat Cheras Selangor nanti kau jadi bodoh tak paham. Lepas tu kau tulis panjang2 salahkan Mahathir nak ambik kuasa. Sedang dosa khianat bakar Alquran kaum kerabat kau sendiri kau lupa. Kau nak menyihir orang alih topik supaya orang ramai tak soal apasal kau bakar quran banyak2 kat Selangor. Ni palat tak palat perangai writer raja Petish. Dia duduk sini pun tak, ambik upah je jadi pemfitnah ala2 Munsyi Abdullah dulu2.

Pettish, yang dikatakan tanah yang dijanjikan Allah Taala tu kat kau dan kaum kerabat suci kau adalah Tanah Kubur. Tak kisahlah kau nak tanah kubur kat bukit Melawati ke, jalan Ampang ke, Southern cemetery pun boleh, kau pilihlah sendiri. Tapi Allah Taala memang Dia akan tepati janji Dia dan kau pasti akan dapat tanah tu. Kau ambiklah berapa banyak kau nak, kau masuklah ikut pintu mana kau suka, kau nak tidur, baring, nak main internet memang takdelah pasal tempoh kau dah sampai cukup2lah tu nak menulis tunjuk pandai.

Anda mungkin bagus, bijak menganalisis politik, harta orang, rasuah, bodek, fitnah tapi anda kena sedar hujung2 dia bodoh dan bingai anda tu kan tampak jua. Pasal Allah Taala ni Dia tau yang zahir terpendam dan yang nyata. Dia boleh nyatakan semua. Pasal antara Allah Taala dengan firaun perang dia berlainan. Tak sama macam perang firaun sesama firaun berebut kuasa dan harta orang ramai. Itu pasal atok2 kau dulu banyak tak lepas mengarang kitab2. Tulis kitab2 syair, gurindam, rukun pasal nak dapat pengaruh dan sokongan orang ramai. Itulah perangai yang kau ikut hari ni.

Allah taala Dia tegah Alquran jangan ubah buat kitab2 nanti manusia tak boleh paham. Pasal apa yang kau tulis tak sama dengan apa yang Allah Taala cakap. Allah bahasa kiasan Dia tinggi, halus sedang kau bahasa Riau kampung, tak sama dengan Dia. Pasal hakikat Dia Allah Taala berlainan dengan makhluk2 yang Dia jadikan. Itu perkara yang kau jahil tak paham.

Anonymous said...

“Tatkala baginda mangkat, zakarnya berdiri. Maka tidak ada orang yang berani menanam baginda itu. Maka mesyuaratlah segala menteri apa sebab pekerjaan itu, sangat ajaib.

Maka kata daripada isi istana: Adalah baginda tengah berahikan Encik Pong itu, maka baginda itu pun mangkat. Maka takbir segala menterinya (yang) baginda itu takut tiada meninggalkan anak cucu yang bangsa daripadanya.

Maka disuruhnya orang besar-besar itu akan Encik Pong itu setubuh dengan baginda itu konon, pada ketika itu. Maka apabila selesai baharulah rebah zakar baginda itu. Maka Encik Pong pun buntinglah konon.”


Ni lah dia antara petikan karya2 awal fitnah sombong, perasan diri bagus, rasa diri pandai dalam masyarakat bodek sebelah Riau satu ketika dulu. Kehendaki Allah Taala Dia nyatakan lagi sorang perangai sama dari keturunan tu. Tapi zakar dia tak berapa naik, tekan2 keyboard buat cerita pasal orang dari Manchester. Alasan dia raja tak bagi balik.

Kalau diteliti bentuk pikiran, tulisan, blog dan karya2 agung yang dia buat lebih kurang sama macam atok dia dulu. Selalu bias, puji diri sendiri, kaki bodek, ampu, nak senang dunia dapat duduk UK orang tanggung. Nak meniaga oil n gas tak berapa pandai. Mengampu je lah keje dari jauh.

Kau baca dulu Tuhfat Al Nafis tu habis2. Kat situ banyak cerita sejarah pasal diri kau. Tak payah lah kau nak tafsir pasal promise land, napoleon, Csar and etc. Kisah satu orang kaki bodek pengampu moden yang pandai menulis dan berkarya untuk meng up kan bangsa keturunan dia sendiri.

Kan sama apa yang atuk kau, kau dan kawan2 buat? Rasa diri sendiri dan keturunan kau lebih baik bijak dari suku kaum lain. Sama macam perangai yahudi Bani Israel penakut taknak tolong Nabi Musa masuk Palestin. Dia berani duduk Manchester je main tekan2 dari jauh. Sejarah pasti berulang Pete, cuma kau tak sedar yang sejarah dan neraka itu adalah kau bukan orang lain.

Anonymous said...

"Wahai kaumku, masuklah ke Tanah Suci yang telah diperintahkan oleh Allah untuk kamu (memasuki dan mempertahankannya;

dan janganlah kamu berbalik undur ke belakang, (kalau kamu undur) maka kamu kelak menjadi orang-orang yang rugi (di dunia dan di akhirat)".

(Al-Maaidah 5:21)

Mereka si penakut menjawab:

"Wahai Musa bahawasanya di negeri itu ada kaum yang gagah perkasa (berkuasa banyak duit), dan sesungguhnya kami tidak akan memasukinya sehingga mereka keluar daripadanya;

kemudian jika mereka keluar daripadanya, maka sesungguhnya kami akan masuk (ke negeri itu)".

Berkatalah dua lelaki di antara orang-orang yang takut (menyalahi perintah Allah), lagi yang telah diberi nikmat (taufik) oleh Allah kepada keduanya:

"Seranglah mereka melalui pintu itu, kerana apabila kamu memasukinya maka sudah tentu kamulah orang-orang yang menang; dan kepada Allah jualah hendaklah kamu berserah (setelah kamu bertindak menyerang), jika benar kamu orang-orang yang beriman"

Mereka si penakut (menolak dengan) berkata:

"Wahai Musa, sesungguhnya kami tidak akan memasuki negeri itu selama-lamanya selagi kaum itu masih berada di dalamnya; (selagi raja tak panggil kami balik, kami takut naik court, dulu kami kaki fitnah)

oleh itu pergilah engkau bersama Allah dan perangilah mereka.

Sebenarnya kami di sinilah (Manchester) duduk menunggu sambil tekan keyboard".


Kisah Raja Pondan Kolopir.

Anonymous said...

Alquran Allah Taala ni kalau tak dibakar dek melayu2 bodoh ni memang mudah je nak dipaham. Apa yang Allah cakap tu mudah dan ringkas, cuma kena pikir sikit dan paham bahasa melayu, itu saja. Tak perlu jadi ustaz, raja wali untuk paham apa yang Allah Taala cakap. Tak perlu berbunga2 karang syair gurindam prosa lama.

Contohlah Allah Taala cakap babi tu haram, tak boleh makan. Ada sebab kenapa kau tak boleh makan, pasal dalam babi tu ada sejenis kuman yang kau tak boleh nak bunuh. Kuman tu boleh hidup tak mati2 dalam tubuh badan pemakannya, walaupun kau bakar dia 100 celsius. Jadi untuk mengelakkan kau sakit, mudarat Dia tegahlah kau makan.

Kemudian kalau kau ada kuasa pulak, kau janganlah bagi lesen dan tanah ladang bagi pada tokeh2 cina tu membesarkan keluarga babi2 dia. Bila babi2 cina tu dah banyak membiak dengan ramai, tempat kau jadi kotor, habis sungai laut kau penuh kuman najis babi. Lepas tu bila penyakit datang J.E, gila babi kau balik yang susah. Mulalah nak kena keluar bajet import ubat dari US, UK. Kalau keluarga melayu2 biasa ni nak dapatkan rawatan kat sana tak mampu. Takde Tuan nak tanggung.

Oleh kerana kau dah tau kau tak mampu, kau cegahlah dulu lagi baik. Janganlah bagi jalan kat peladang babi tu cari makan. Nak cerita pasal dosa neraka kang kau cakap Allah Taala tu macam ustaz lak kang nak nasihat anak2 raja wali macam kau.

Sama jugak dengan arak, bagi family suci macam kau memang sedaplah minum ramai2 satu keluarga. Kena pulak masa winter. Tapi masalahnya Malaysia ni takde musim macam tu. Tak sesuailah. Bila kau yang bagi lesen, bukak tanah kilang stout besar2 kat Shah Alam, buat arak air banyak nak pakai. Dah lak air Langat tu pun dah tak berapa nak cukup. Yang kau pulak sibuk nak buat untung kutip cukai, komisen kilang2 arak buat menambah pendapatan. Bila air sungai kering kau salahkan Allah Taala. Ni bala lah, kemaraulah, dosa maksiatlah semua keluar. Sedang benda simple je boleh pikir. Namun akibat dia besar bila 1 flat orang tak mandi, tak minum. Kau sedaplah duduk jauh orang tanggung.

Jadi kau ubahlah nasib dan perangai diri kau sendiri. Allah Taala ni bagi nasihat dan baca hukum saja supaya kau paham. Bila kau dah tau apa yang kau buat tu salah, mengundang bala janganlah kau teruskan. Allah Taala tegur suruh kau berusaha baiki diri dan kesalahan kau sendiri. Itu pasal Dia suruh pikir, kalau berilmu je tak cukup tanpa berpikir benar salah. Sebab apa yang kau buat ada akibat.

Kalau kiasan makan babi tu kisah orang yang suka makan hasil haram. Bila kau selalu sangat bagi anak bini kau makan duit tak betul effectlah sikit pada tubuh badan, perangai dan tingkahlaku dia. Tu yang ada yang sampai kena hantar bini buat rawatan luar negara. Kat Malaysia ni kang hospital banyak doktor melayu kampung. Tak capai standard yang kau nak.

Kan dulu Tun Razak macam tu, semua rawatan hantar London. Habis berhutang nak belanja duit merawat dia. Orang kampung kat Malaysia jugak yang kena korban. Kau taktau cerita ke? Kau kan banyak info.




Raja Papan Kunci.


Anonymous said...

Islam dan Alquran Allah Taala ni semua untuk seluruh alam kampung, bandar, taman, kondo, istana, kutub utara kutub selatan, timur barat semua orang boleh amal. Siapa nak ambik jadi pedoman silakan. Allah Taala tak paksa dan Dia tak halang. Cuma Dia baca, ajar dan pahamkan pada siapa mau. Simple dan mudah. Taktau cakap melayu, belajar tak susah. Cuma melayu ni bahasa banyak lenggok, kias, perumpamaan, pantun bidalan semua ada.

Ada sebab Dia tegah kau ulamak, syeikh, wali ni semua tulis kitab2. Pasal bahasa arab yang kau tafsir, terjemah tak sama macam bahasa yang Dia cakap. Sastera Arab dulu lain dengan yang sekarang. Sama jugak bahasa melayu sekarang tak sama dengan melayu dulu bercakap menyusun ayat. Tu sampai awek melayu punya surat cinta zaman dulu pun Belanda simpan buat kajian. Pasal dek halusnya susunan bahasa dan ayat orang dulu. Macam korang punya bahasa pasar hari ni memang jauhlah seni dia dengan atuk dulu2. Tu lah dia kesan perubahan zaman.

Bagi kitab2 korang jihad tu perang, bagi Allah Taala jihad berhenti. Bagi kau perang tu bunuh orang, sedang bagi Allah Taala perang tu hanya menegakkan kebenaran Alquran Dia saje tanpa pertumpahan darah. Apa kau ingat Allah Taala ni kejam sangat ke suka makan darah orang?

Bila kau orang melayu sunnah seru pengikut pada jihad Islam, kau menyeru orang berhenti jadi islam. Bila dah berhenti jadi islam, ramailah yang kapir. Lepas tu kau salahkan wahabi takfirkan kau. Sedang kau yang tulis kitab berhenti di jalan islam. Ni akibat yang kau tak sedar bila kau salah tafsir sesuatu ayat, lepas tu kau pandai2 tulis kitab, jual kat orang. Ajar kat pondok, sekolah, madrasah, surau, masjid habis semua orang ikut. Semua dah nak jadi penjihad je kejenya.

Allah Taala ni bila kau bakar Quran Dia umpama kau isytihar peranglah pada Dia. Dia tulis Quran cakap baik2 nak nasihatkan kau, nak ajar kau, suruh kau ubah nasib jangan ikut kitab2 macam yahudi dulu2. Kau takmau terima, kemudian kau bakar. Baling dalam relau banyak2, hangus semua. Campak abu ke laut. Tercabarlah Dia, seolah2 kau menghina apa yang Dia cakap. Kau tunjukkan pada manusia kitab2 ulamak raja wali kau lagi baik dari Alquran Dia. Pada kau Allah Taala tu tak layak nak nasihat dan ajar ulamak dan orang2 suci macam kau orang. Tapi doa hari2 nak hidup senang, nak sembuhkan sakit bini pun kau mintak dengan Dia.

Namun kau tak sedar ke kau biadap dengan Allah Taala? Perlu ke Allah Taala nak tolong kau? Kau pandai, banyak ikhtiar, dah maju, ada teknologi, banyak duit, ramai sponsor kenal orang kau buatlah sendiri cara kau. Hidup mati nasib kaulah ye tak? Kau dah habis usaha Allah Taala bagilah keputusan, mati tu pasti. Masuk kubur tanam, kau rawat dengan tak rawat sama je bagi Dia. Hanya masa dan tempoh je menentukan berapa lama kau dapat bersama. Mati sorang tinggallah kenangan.

Itulah hakikat dunia. Kemajuan bukanlah segala2nya. Dapat hidup senang kita syukur Allah Taala bagi. Bila dah masuk kubur baru kau sedar, kau datang sorang balik sorang. Sunyi tak berteman, hanya menunggu azab untuk dibinasakan. Walaupun hidup kau semua nampak indah di awal permulaan.

Anonymous said...

Dan tiap-tiap seorang manusia Kami akan kalongkan bahagian nasibnya di lehernya,

dan pada hari kiamat kelak Kami akan keluarkan kepadanya kitab suratan amal yang akan didapatinya terbuka untuk di tatapnya sendiri.

(Al-Israa' 17:13)

(Lalu Kami perintahkan kepadanya):

"Bacalah Kitab (suratan amalmu),

cukuplah engkau sendiri pada hari ini menjadi penghitung terhadap dirimu sendiri

(tentang segala yang telah engkau lakukan)".

Anonymous said...

Dunia ni Mihan memang macam2 orang wujud dan tercipta. Ada kaya, miskin, melayu, cina, punjab, senang, pandai, stupid semua ada untuk seimbangkan alam. Dalam pada tu ramai jugak yang mengaku diri bijak ni selalu hilang pertimbangan. Puncanya senang je Mihan, kurang fikir dan hilang pedoman.

Orang melayu kampung dulu2 Mihan, belajar memang tak berapa nak tinggi. Cuma makayah selalu antar pegi ngaji Quran je tiap hari. Itu pun ada malaun perangai palat yang dengki pegi bakar2 Alquran tak tentu arah.

Bagi diorang Mihan Alquran tu ibu segala suratan. Kalau kau nak kenal dan belajar tentang isi alam, kau kena kenal Tuan dia dulu macamana. Belajarlah dulu cerita elok2 dengan Dia. Hakikat dia segala macam benda, ubat, alat, kemajuan yang kau ada hari ni ilham dan ilmu dari Dia. Tunjuklah sikit rasa hormat dan muliakan Dia. Dia bukan mintak duit makayah kau pun. Itulah adab hidup berguru yang diajar dari kecik oleh orang melayu. Dia ambik dari tertib nabi Adam.

Memanglah kau susah tak maju, kurang teknologi, asal kampung kena gigit penyengat. Buatlah sikit2 sampai berjaya jadilah bukit, besarlah pencapaian yang kau dapat nanti kemudian hari. Itu pasal dia suruh mengembara, merantau. Carik ilmu, carik petunjuk. Tapi janganlah sampai lupa diri, Alquran Dia balik yang kau pegi bakar, melampaulah. Bila Dia peringatkan kau, kau tuduh dia mat jihad, wahabi, syiah semua kau hambur pada Dia. Sedang ilmu tu semua Dia yang bagi.

Pengamal Taurat dia memang suka mengkaji, mencipta benda dan peralatan itu sebab dia maju. Injil pulak banyak amal tentang tertib kehidupan. pengamal Zabur banyak suka menghukum dan cipta hukuman tu yang Osmaniah buat menghukum orang. Tapi tujuan dia salah nak bagi orang taat kat dia. Jadi kejam dan menganiayalah apa yang kau buat.

Hari ni haji Hadi nak tiru perangai lama Osmaniah, suka menghukum sesama manusia. Sedang Allah dah cakap sampai kiamat kau mati nanti Dia hukumlah kau jangan risau. Buat apa kau nak buat mahkamah syariah kau menghukum orang Islam?

Tu lah dia Mihan manusia ni dia suka baca sejarah sekerat-sekerat. Dia tak baca dan paham habis2 apa isikandung Alquran. Dia ingat dia khatam quran 6 bulan dia dah cukup paham. Kisah Moses tu kalau nak ikut kau kena baca dari awal, dari dia kecik kena hanyut dekat sungai sampai dia tua menghadap firaun sampai tepi laut. Akhirnya firaun kecundang tak dapat dikesan.

Cuba kira berapa lama tempoh yang Moses lalui sampai jadi kisahlah hidup dia dalam Alquran? Kalau nak ikut firaun tu lagi maju daripada kau, dia ada teknologi awet jasad sampai hari ni, kau hado? Namun dia silap bila selalu memandang rendah dan kecik budak yang dia bela selama ni. Sebabnya budak tu anak pungut tah dari mana punya kampung dihanyut dek mak dia firaun pun taktau. Dari situ kita tau firaun tak kenal Allah Taala, dia tak belajar tentang ilmu dan kuasa Allah Taala walaupun Taurat injil tu ada pada dia. Dia tak cukup kenal tak cukup paham, hanya dia mengaku diri dia bijak dan tertinggi.

Itu maksud alif lam ro Mihan. Bawak ke darat jadi alor jadi jalan, hanyut ke air jadi alir menjadi pelayaran. Macam tu lah melayu kampung ni dulu2 baca Alquran. Dia boleh baca kisah perjalanan hidup nabi tu macamana buat rumusan. Mungkin Osman kampung yang Mem kau jumpa tu jenis biasa2 je kot. tu yang dia lurus je jawap.

Dari keseluruhan kisah Moses dan Pharaoh ni lah Mihan orang2 melayu kampung dulu2 menyimpulkan bahwasanya

"Kecik jangan disangka anak, Besar jangan disangka bapak"

Eh' English cakap apa Mihan? dont expect son small, dont estimate Abah Pig ke big? Tak pasanlah aku Mihan. Sama je nampaknya pig dengan big.


Anonymous said...

Dan sesungguhnya Al-Quran itu dalam Ibu Suratan di sisi Kami - sangat tinggi (kemuliaannya),

lagi amat banyak mengandungi hikmat-hikmat dan kebenaran yang tetap kukuh.

(Az-Zukhruf 43:4)

Patutkah Kami membiarkan kamu dengan mengenepikan dan menjauhkan peringatan Al-Quran daripada kamu,

kerana kamu telah menjadi kaum yang melampau buruk keadaannya?

(Tidak! Kami tidak akan biarkan, bahkan Kami tetap mengingatkan kamu, sama ada kamu mahu menerimanya atau sebaliknya).


Ok Mihan update sikit hashtag baru untuk demo versi pantai timur

#Never bully the weak
#Never fear the strong
#Always lies telling wrong
#Dont write & smoking bong

#Mihan_Mu_The_Puaker

Anonymous said...

Kau bagus Mihan, dah ada sikit perubahan. Walaupun kau masih berpegang akidah ahli kitab. Namun kau dah kurang sikit zikir pasal salafi wahabi sekarang ni. Dah mula baca selawat nabi tu takpelah, kita boleh layan. Tapi kau jangan choirkan pulak selawat nabi tu. Kau nak dream of nabi ke itu kau punya hal lah aku tak campur.

Kita bincang balik Mihan pasal huruf alif lam ro tadi. Ok Mihan alif baris depan bunyi apa? Uuu. Lam baris atas bunyi apa, Laa. Ro tu kau letak tanda mati. Sebut betul2 mahraj dia, Uulaar. Kalau ikut bahasa London East End snake.

Aku ajar kau sikit Mihan selok belok Nat Geo Wild pulak macamana. Ular ni sifat dan kelakuan dia macam2 Mihan. Ada yang berbisa, ada membelit, duduk dalam air, atas pokok, lidah cabang, gigi tajam, mematuk banyak lagilah kalau nak baca. Kakitangan memang takde, telinga rata pasal dulu pekak tak dengar kata. Bisu pasal hidup dulu banyak sangat bicara, tapi otak dia aku taktau besar mana. Kau bedahlah sendiri.

Salah dia jugak Mihan ular ni, dia gelojoh sangat buat fitnah tanpa usul periksa. Nak jadi ulamak punya pasal dia tak sedar dia selalu buat fitnah dalam agama. Fitnah yang dia buat tu pakai kitab dan buku agama je.

Masa dulu firaun suka guna ahli2 agama dia buat kitab dan buku agama. Ubah sikit kandungan Taurat Injil tu jadikan hadis, kemudian dia cakap itu semua cerita dan perintah Allah Taala. Supaya bila dia buat hukum, kutip hasil, ambik harta dunia orang tak bangkang dia. Kalau kau lawan dia cakap kau tak taat kat dia, pengganas, pemberontak. Macam tu halus tak halus permainan fitnah Firaun pada Allah Taala. Taurat dan Injil sebenar dia sorok, supaya orang taktau cerita sebenar.

Kalau anjing lain pulak Mihan, asal dia memang jenis jinak, taat pada tuan. Tu yang kau tak boleh kasar dan ganas dengan dia. Anjing ni antara haiwan yang IQ tinggi. Tapi taklah setinggi macam IQ kau. Kalau Einstein punya standard 160 kau mau 4 5 ratus jugak bergeliga, delima, zamrud semua ada dalam kepala hotak kau. Tu yang orang suka ambik kau keje bahagian propagandist perang. Memang aku caya lah benda tu.

Tapi Allah Taala ni memang dia ajarlah Mihan teknik nak pelihara dan menghadapi haiwan2 liar macamana. Cuma kita kena baca kat dia tentang asal usul diri dia macamana. Dari apa dia dijadikan, lepas tu ada sikit jampi mentera la Mihan nak kena baca kat dia. Ilmu mistik mesti mau guna2 sikit Mihan. Melayu dan mistik itu memang biasa tak dapat dipisahkan.

Kau nak amal Mihan apa mentera mujarab yang nak dipakai? Aku bab syair selawat ni tak berapa pandai. Cuba kau try lagu ni

They've got a uniform.
And I'm okay.
They writing and barking.
Just for a day.

Dogs of war, we're after you.
Dogs of war, we're after you.
Dogs of war, we're after you.
Dogs of war, WE'RE AFTER YOU.

Stab him with my keyboard.
I'll shoot them with my gun.
I'm a psycho killer.
Just for fun.

Dogs of War.
Dogs of War..
Dogs of War...
Dogs of War....

Punk's Not Dead Mihan. Exploited Barmy Army.

Anonymous said...

Kau orang IQ tinggi2 ni sebenar boleh menangkap ke tidak ni Mihan kiasan2 Allah Taala ni? Ke masuk telinga kiri keluar telinga kanan? Kalau otak kau susah nak menangkap ilmu pelajaran, lepas ni masa kau ikat serban kau lilit sikit telinga kau sebelah kanan. Biar serban kau nampak senget sikit takpe, janji bila Allah Taala ajar ilmu boleh masuk dalam pala hotak. Kalau tak nanti sia2 pulak IQ tinggi yang kau ada.

Dah tengok dah Mihan video ular sawa romen dalam stor kat Australia? Boleh tahan jugak besar ular tu Mihan, tapi kolopir ular tu aku tak nampak besar mana. Tapi kau ada dengar cerita Mihan couple tua pencurik kuat shopping beli rumah dan ladang kat Australia? Aku tengok ular sawa tu teringat pulak nasib si firaun kedaung tu nanti macamana. Macam tu lah agaknya diorang berjimak dalam reban rumah orang. Dulu duduk Malaysia suka menipu, mencurik, main bomoh, mengenakan orang. Sampai hukum nanti Allah Taala balas macam tu lah kat dia.

Sebenarnya Mihan segala macam kiasan pasal binatang yang Allah Taala baca kat korang ni lah yang dipanggil ilmu kias. Hukum kias nama dia. Bila dikumpul banyak2 semua cerita kiasan ni, dalam bahasa arab atok2 kau dipanggil jamak, ijmak. Tu yang Allah Taala maksudkan hukum Qias dan Ijmak. Ijmak tu kumpullah, banyak. Kias tu bahasa, Dia kiaskan pada alam.

Bukan kau dan ulamak perasan kau yang nak kena meeting ramai2 buat fatwa keluar hukum jadi ijtihad. Itu cardinal style Mihan. Ke kau memang grad Vatican school? Takpe Mihan masih ada peluang bagimu untuk kembali ke pangkal jalan. Sedang Safiey Ilias pun diterima masyarakat. Inikan pulak ulamak gay-ri macam kau.

Anonymous said...

Bagi Allah Taala bila kau dah takde pedoman, Alquran kau dah bakar, automatic kau kapir. Allah Taala cakap terus terang. Tu pasal Dia kias korang semua banyak perangai haiwan, binatang, nat geo wild. Cakap dengan tak cakap sama saja. Tak dengar nasihat.

Kehidupan korang hanya umpama manusia berperangai haiwan. IQ kau tinggi mana pun baiklah, roh kau banyak yang mati. Sifat dan amalan insan dan kemanusiaan kau banyak dah takde. Sama macam lembu di ladang, keje makan, tido, kencing, berak. Mana yang pandai tulis sikit buatlah blog berbayar tiap2 bulan. Adalah sikit pendapatan. Sedang akal pikiran kau mati tak dapat menimbang benar salah. Senget je timbang akal dia sampai tak nampak tuan suci dia punya salah.

Setiap perbuatan memanglah ada pembalasan. Kat diri kau pun sama ada pembalasan takyah heboh2 pegi tengok kat Mahathir. Allah Taala bukan taknak betulkan kau.

Pertamanya kau orang2 pandai, keturunan mulia, darah suci, mix pulak lagi tu. Tapi kang bila Allah nasihat kau bukan nak dengar. Kau sanggup ke nak tinggalkan kesenangan dan kemuliaan hidup kau berkerja jadi orang biasa2? Kau sanggup keje bawak lori, keje pam minyak dalam umur kau 66 tahun? Sedang hidup kau banyak dihabiskan mengambik upah buat fitnah2 dalam masyarakat. Bila orang bayar kau suruh tulis fitnah semua kau buat. Semua kau ambik, sebab bagi kau ok. Duit halal, kau niat nak tolong orang kekalkan kuasa. Niat kau suci lagi baik, bagi kaulah.

Inilah dia perbuatan orang yang terlebih pandai. Sama jugak macam yahudi dulu2 lagi pandai daripada kau. Allah Taala cakap tidak, dia jawap boleh. Bila Allah cap dia ahli neraka dia tuduh Allah Taala wahabi. Allah Taala tak adil pada bangsa bijak pandai macam dia.

Fitnah tu lah yang jadi barah dalam masyarakat. Bagi kau apa yang kau tulis berpuluh page selama ni satu tindakan clever, good gud. Orang lain funny, kau smart. Kau berjaya singkirkan Pak Lah dengan karya2 agung kau. Sedang bagi Allah Taala Dia tak terima pun segala apa yang kau buat.

Itu sebab dia tunjukkan balasan fitnah2 yang kau buat tu pada family kau jugak. Ada yang sakit, ada yang nak ranjau RXZ kawan pun ada. Cuma ada kabel sikit lepaslah kes mahkamah, kang malu pulak orang tengok cucu cicit rajawali main RXZ.

Barah tu asal dari fitnahlah. Fitnah yang membarah merosakkan hubungan sesama manusia. Bila bawak pada diri kau dia jadi penyakit. Makan sifat kau luar dalam. Allah Taala Dia baca halus tak sama macam kau. Tu pasal kalau orang sakit barah dia mati ada tempoh. Azab tanpa sedar. Hanya menghitung hari saja. Punca dari hasil apa yang dia buat, apa yang dia makan.

Kau jangan cium sangat tangan Haji Hadi tu. Haji tu tau nak hukum orang je, semua orang islam nak di karmanya, sedang diri dia bukan dia nak hukum. Tanya mana pegi 90 juta sampai hari ni tak jawap2. Dah berpuluh hari lawyer PAS meeting nak saman SR tak gak jalan2. Semua sembang je lebih. Funny lah lu Ji.

Kesimpulan Dia kau progressive ke, PASif, Anwaris, Bersatu, Umno, PKR, DAP apa jugak pahaman kalau takde pedoman semua sama. Allah Taala punya kira senang je. Kau amal islam dan Alquran Dia adalah syurga yang Dia janjikan. Tapi kalau kau pakat ramai2 menghancur, membakar, menghilangkan pedoman Alquran Dia, kau semua akan sama2 Bersatu Bersama masuk neraka. Kau nak sangat parti, kau partylah ramai2 dalam neraka.

Once you leave everything to God, the All-Knowing, as He knows the truth and you seek His guidance and justice. This is His clear answer to you. Your poke is not funny anymore. If you like to go to hell then. Please, God will help you get what you want.





Anonymous said...

Kamu juga akan dapati golongan-golongan yang lain (yang pura-pura Islam) supaya mereka beroleh aman dari pihak kamu,

dan (sebaliknya mereka melahirkan kekufurannya) supaya mereka beroleh aman dari pihak kaumnya, pihak bosnya (yang masih kafir).

Tiap-tiap kali mereka diajak kepada fitnah, buat cerita (pencerobohan), mereka segera terjerumus ke dalamnya. (suka ambik upah)

Oleh itu, jika mereka tidak membiarkan kamu (dan terus mengganggu atau berpihak kepada musuh yakni bos yang mereka taati),

dan (tidak pula) menawarkan perdamaian kepada kamu dan juga (tidak) menahan tangan dan mulut mereka (daripada memerangi kamu),

maka hendaklah kamu bertindak menawan mereka dan membunuh mereka di mana sahaja kamu menemuinya;

kerana merekalah orang-orang yang Kami jadikan bagi kamu alasan yang terang nyata untuk bertindak balas terhadapnya.

(An-Nisaa' 4:91)

Anonymous said...

Mihan aku ingatkan kau dulu awal2. Kau dan budak2 kau jangan pusing2 cerita cakap Allah Taala suruh bunuh orang, suruh jadi pengganas ikut IS. Kau tak paham tanya. Walaupun nama kau tersenarai dalam ularmak asatizah, ustazah ASWAJA kau jangan buat tuduhan bukan2.

Kalau nak tau camana cara menawan musuh belajar. Cara membunuh pulak lain. Kita bunuh tak pakai pistol, parang ala2 Ibrahim Libya, pecat chef, pecat jawatan orang takde. Allah Taala Dia baik. Dia tak ganas, cuma kau memang tak dapat lari bila hukum mati kau dah sampai.

Mula2 Dia bagi penyakit dulu tawan diri kau. Bila kau tak dapat lari dari penyakit yang Dia bagi kau menggelupur cari ubat serata alam nak sembuhkan diri kau. Hantar berubat sana sini tak jugak sembuh. Pegi London berhutang nak buat rawatan konon nak hidup lama nak memerintah. Tapi tak berjaya.

Akhirnya kau terbunuh sendiri di atas tilam rumah sakit dekat London. Bawak balik Malaya kebumi kat sini. Kena tawan dalam tanah sebelah Masjid Negara. Sebagai bukti petunjuk balasan orang2 yang membuat kerosakan dan mendustakan Alquran di Tanah Melayu

Itu cerita Dia Mihan pemimpin dulu2. Bukan Mahathir punya cerita. Mahathir tolong selesaikan hutang berubat mentor dia saja. Tapi hukum karma Allah Taala yang bagi, Dia yang tentukan. Itu pasal Dia tegah kau jangan menyalahkan dan menghukum orang. Bila kau gagal hukum diri kau sendiri maka itulah akibatnya.

Anonymous said...

Sesungguhnya Syaitan itu hanyalah bermaksud mahu menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu dengan sebab arak dan judi,

dan mahu memalingkan kamu daripada mengingati Allah

dan daripada mengerjakan sembahyang.

Oleh itu, mahukah kamu berhenti (daripada melakukan perkara-perkara yang keji dan kotor itu atau kamu masih berdegil)?

(Al-Maaidah 5:91)


Ini soalan yang Allah Taala tanya dia dulu sebelum dia nak luluskan kasino dan kilang2 arak. Dia bukan taktau baca Quran, dia bukan tak belajar agama. Dia orang yang tau hukum. Tapi dia sendiri buat degil tak dengar cakap. Nak hidup senang dunia punya pasal. 10 tahun lepas tu dia jalan.

Dari perbuatan dia dulu bagi lesen, sampai hari ni orang nak bukak pulak kasino kat Penang. Puncanya dia asal dulu bagi tapak, sampai hari ni arak dan perjudian merebak, tak boleh nak dihalang. Belum kira lagi ahlong, rumah urut, kedai mesin ni semua pun punca dari idea kreatif dia jugak bagi kebenaran, salahguna kuasa, menjual hukum untuk kesenangan dunia.

Cuba kau kaji Mihan berapa banyak family yang rosak bercerai berai, berbunuh, berhutang, jual rumah harta punca dari permainan judi? Yang rosak pasal dek arak, merogol, melahirkan bastard kadang2 arak pun jadi punca jugak.

Mihan jangan takut menyatakan kebenaran, daripada kau mengamal zikir fuck wahabi berterusan. Cuba kau carik jalan selesaikan perkara ni. Manalah tau boleh mengurangkan sikit azab neraka yang bakal kau tanggung nanti.

Anonymous said...

Oh Mihan, kekadang fun pun ada rasanya melayan karenah orang2 tua dan ulamak maulana terpilih macam korang. Kalau kau tengok perangai manusia2 terlebih pandai ni Mihan memang kau nak gelak pun ada. Kita ingat iyalah dia pakar baca sejarah, rupanya takde mana pun.

Bodoh macam biasa suka menyalah2kan orang. Bukannya dia nak belajar dari kesilapan orang. Apalah diorang ni telan muda2? nak cakap telan Dolphin, rolex tahun 60 70an dulu barang belum sampai lagi masuk Malaysia. Kita andaikanlah dia suka balut ciliapi sambil merendek dengan makwe atas motor.

Bukan apa Mihan aku biasa jugak joined budak tabligh tarekat ni. Konon keluar pi umah orang nak ajak orang ke masjid semayang jemaah, dengar tazkirah. Tapi mata kecik, rabak. Iyalah nak keluar jalan kang panas. Tu yang kepala kena isi dulu, baru sedap dakwah. Celah serban je selit ciliapi. Cilako perangai, diri sendiri ada setan, ada hati nak ajak orang jalan kebenaran.

Sejarah manusia ni Mihan selalu yang buat rosak, binasa, menghancur alam dan kehidupan banyak kerja orang2 yang terlebih pandai. Yang buat bomb, guns, nuclear warhead, potong balak, korek emas dan segala macam kerosakan semua orang yang genius. Yang menipu pun sama jugak otak kena bergeliga. Ada je akal dia nak buat keje nak menjahanamkan. Kalau orang IQ biasa2 ni layan pandang je lah. Yang pandai dia, yang kaya senang pun dia, yang masuk neraka pun dia bukan kita.

Sinilah yang kita nampak dia bodoh. Dia ingat apa yang dia buat tu dah cukup cerdik, hidup dia senang, ada pangkat, dapat projek besar, payment chantek sedang dia tak sedar penghujungnya apa yang dia buat tu semua makan diri dia balik. Dia taktau yang Allah Taala tu bukan rugi apa pun kalau kau masuk neraka. Sekurang2nya lapanglah sikit syurga tu takde orang kepala bodoh macam kau. Kau ada pun buat semak je buat apa?

Allah Taala ni simple je Mihan kalau kau nak kenal. Dia hanya sedia tempat untuk kau dunia, bumi, air, api, angin, syurga, neraka kerja kau hanya buat apa yang disuruh tinggal apa yang Dia larang. Tu pasal pada Dia Qidam, menyediakan. Kau hanya buat pilihan.

Tapi kau janganlah bodoh sangat suka ikut orang. Kalau orang tu masuk neraka sekalipun, kau ubahlah nasib kau supaya masuk syurga. Ini tak kau pi salahkan orang tu balik, nak bunuh orang Kelantan pasal dia tak luluskan projek air. Kau complaint air paip keluar kaler macam kopi sarbat. Sedang aku tengok Mihan membesar elok je keje ceramah fitnah pasal agama. Kampung kau air paip ok Mihan? Ke kau korek air perigi? Tapi kau jenis ilmu2 karamah tahap wali ni silap2 cucuk jari telunjuk je dah keluar matair jadi perigi.

Apa kau tak kira ke ABASS tu jual air jadi arak macamana? Berapa juta gallon dah dia jual air ke kilang arak seluruh Selangor? Kalau ikut lebai Mihan Al Gayri ni punya kitab cakap setitik dah sampai neraka. Kau berjuta gallon pegi jual, bukan keluar kaler kopi, proses terus jadi stout. Minum ramai2 export seluruh dunia. Adik hantar sikit duit hasil bagi abang buat belanja duduk Manchester.

Lebih kurang sama je lah pun korang semua. Bila orang suruh party ramai2 dalam neraka kau terasa. Takpelah Mihan, aku ni IQ biasa2 je pun ok lah. Boleh timbang sikit2 mana benar mana salah cukuplah tu. Tengok je lah perangai bangang manusia ni macamana. Bodoh statik.

Anonymous said...

Dan sempurnakanlah sukatan apabila kamu menyukat, dan timbanglah dengan timbangan yang adil. Yang demikian itu baik (kesannya bagi kau di dunia) dan sebaik baik kesudahan (yang mendatangkan pahala di akhirat kelak).

(Al-Israa' 17:35)

Dan janganlah engkau mengikut apa yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya; sesungguhnya pendengaran dan penglihatan serta hati, semua anggota-anggota itu tetap akan ditanya tentang apa yang dilakukannya.

(Al-Israa' 17:36)

Anonymous said...

Mihan diorang ahli2 sunni tau tak cara timbang sukat ni camana? Jangan kau pegi lurus bendul pulak suruh diorang pegi beli scale, dacing timbang macam beli bawang, ikan masin kat pasar. Benda basic camni Mihan kau kena selalu buat ulangkaji pada diorang. Tapi aku memang tak dapat hodhir Mihan talkshow ASWAJA seluruh negara. Sembang online la jawapnya cut cost.

Maulana Husin yang kau bawak tu betul ke ulamak tu Mihan? Semacam je aku tengok janggut dia. Dia apa, tarekat ke syarikat tabligh punya orang? Jual kitab ke? Mana punya kadawaley lah Mihan kau bawak datang Malaysia. Kan Malaysia ni ramai ahli sopi, ahli topi tajam pun ada. Apakejadah la kau pegi list dekat beratus asyaitizah ASWJ tu, tapi akhirnya macha janggut tu jugak yang kau jemput.

Maulana kadawaley camtu memanglah terer buat hadis Mihan. Satu ayat kau bagi dekat beratus ayat dia boleh pusing buat hadis kitab. Osmaniah dulu ambik atuk2 dioranglah reka kitab2, tu pasal dia ahli dalam kitab tu. Kau cakap je nak sunan apa, semua dia cakap dari rasulullah. Kau boleh caya ke Mihan muka janggut kadawaley macam tu penah jumpa dengan nabi? Mesti dia buat cerita kitab atuk2 dia dulu, semua dia claim sanad ke nabi.

Tu pasal Dia suruh kita sukat Mihan, timbang betul2 apa yang orang tu cerita benar ke salah. Kalau betul dia cakap cerita tu dari nabi kita siasat dulu kat mana orang tu salin cerita pasal nabi? Tanya dia apa sebab dia tulis kisah hidup nabi buat kitab? apa Allah Taala tu pelupa ke nak tulis kisah hidup nabi Dia sampai kau pulak kena riwayatkan hidup nabi. Kemudian ada tak dia memotong ayat2 quran untuk buat kitab2 dia?

Kalau ada ambik ayat quran, sah dia pencurik. Kalau takde, sah dia buat cerita dongeng. Macam tu lah cara nak timbang dia Mihan. Mudah je, guna otak kiri otak kanan. Kalau tak boleh fungsi dengan sempurna kau minum susu Dugro sechawan.

Jangan suka carik salah orang je Mihan. Kalau kau tak boleh timbang salah semua orang, kau timbang dulu apa yang baik untuk diri kau. Kemudian kau pilih sendiri syurga neraka yang kau nak. Ahli kitab masuk neraka, ikut Quran masuk syurga dengan izin Allah Taala.

Allah Taala cerita bukan pasal nak burukkan orang dulu2 Mihan. Supaya kau anak cucu yang ada hari ni betulkan balik apa salah silap yang dia dah buat. Ini kau sendiri pulak pegi sambung diorang punya ajaran sesat, memang sah ke nerakalah kau apa lagi. Tu yang Dia pesan jangan buat barang kau tak tau. Nanti kau akan terima nasib yang sama macam diorang. Sebab Allah Taala Dia tau ramai ahli kitab ni yang dah masuk neraka.

Anonymous said...

Dan ada di antara manusia: orang yang memilih serta membelanjakan hartanya kepada cerita-cerita dan perkara-perkara hiburan yang melalaikan;

yang berakibat menyesatkan (dirinya dan orang ramai) dari agama Allah dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan;

dan ada pula orang yang menjadikan agama Allah itu sebagai ejek-ejekan;

merekalah orang-orang yang akan beroleh azab yang menghinakan.

(Luqman 31:6)

Dan apabila dibacakan kepadanya ayat-ayat Kami,

berpalinglah dia dengan angkuhnya,

seoleh-oleh ada penyumbat pada kedua telinganya;

maka gembirakanlah dia dengan balasan azab yang tidak terperi sakitnya.


Caner Mihan dah macam pantun melayu tak rangkap pertama tu? Kau tengok Allah Taala bahasakan budak2 macam kau camana Mihan? Tu pasal Dia bagi surah Luqman, kisah nasihat untuk budak kecik sebenarnya. Yang suka minum susu Dugro, Snow, Dumex, Dutch Lady, Vitagen, Yakult, choki2, ding dang atau sumi jelly manis macam kau.

Itu yang dia suruh cakap baik2, elok2, tenang, santai supaya kau mudah hadam. Walaupun kau janggut dan dahi hitam tapi sifat keanakan pra matang tu masih ada menebal dalam diri kau. Fuiyooh...Ingat tak? Macam budak2 tak perangai kau?

Anonymous said...

Kau janganlah mental sangat Mihan kalau tak dapat job jadi juri Pencetus Ummah. Biasalah tu meniaga agama, ada naik turun sama jugak macam main bola. Ada menang ada kalah ikut musim. Nama pun bola, permainan dunia tak payahlah beriya sangat.

Adatlah tu Mihan orang meniaga jual kitab, jual cerita, jual hadis segala apa isik alam ni boleh dijual boleh buat duit semua korang jual. Atheist macam tu lah perangai. Kau jangan heran. Kalau setakat job jadi juri baru berapa ribu sangat satu rancangan.

Manusia memang banyak yang sengal bodoh Mihan. Dia ingat Allah Taala ni jenis suka nak meniru perangai bodoh dia. Dia ingat dia jenis suka menayang barang permainan dia macam budak2 Allah Taala ni nak heran. Kemon lah Mihan, kalau Allah Taala yang tiru bangang kau, maknanya kaulah ciptakan Dia dulu. Tujuan Dia bercakap tu supaya kau paham, kiasan yang baca tu salah. Janganlah perasan sangat Mihan. Ada ke ular boleh bersuara Mihan, pisshhhh...

Kalau kau bebal sangat tak paham kiasan Allah Taala, kau sewa 1 Lamborgini tekan pedal laju2 kau rembat tembok tol PLUS tu satu kali top speed sampai tumbang. Kalau kau berjaya keluar dari kereta dengan selamat. Memang sah lah Allah Taala tu yang meniru kau. Pasal kau boleh hidup lama tak mati2 macam Allah Taala. Kau gentle buat macam tu Mihan?

Takpe Mihan kau pakatlah ramai2 dengan balaci ASWAJA kau mintak buat slot baru dalam TV ALHijrah, buat bertanding lawan MAZA. Nama rancangan dia Perosak Ummah. Kau buatlah sketsa2 bangang kau, berlakon jadi ahli kitab, bersyair, choir, buat lawak kau buat konsep maharaja lawak. Baru rating kau tinggi. Korangkan suka nama sebutan yang tinggi melambung sampai ke awan ni. Mati sok tanam dalam kubur jugak.

Bodoh punya pikir akai tadak.

Anonymous said...

(Kamu diberitahu tentang itu) supaya kamu tidak bersedih hati akan apa yang telah luput daripada kamu,

dan tidak pula bergembira (secara sombong dan bangga) dengan apa yang diberikan kepada kamu.

Dan (ingatlah),

Allah tidak suka kepada tiap-tiap orang yang sombong takbur, lagi membanggakan diri sendiri dan pencapaian hidup dunia yang tak kekal abadi.

(Al-Hadiid 57:23)


Kau pikir baik2 ayat ni Mihan. Kau tu banyak dikelilingi ustaz2 pramatang. Tu Allah Taala buktikan dengan tingkahlaku kau. Namun bagi kau apa yang kau ada satu kejayaan. Sedang kau taktau neraka raya sedang menunggu di depan. Tu pasal Dia suruh pesan dengan mangkuk macam kau ayat macam ni

Dan apabila dibacakan kepadanya ayat-ayat Kami,

berpalinglah dia dengan angkuhnya,

seoleh-oleh ada penyumbat pada kedua telinganya

maka gembirakanlah dia dengan balasan azab yang tidak terperi sakitnya.

Tah headphone apa yang kau pakai aku taktaulah Mihan. Pekak semacam je. Takpelah asalkan kau orang semua gembira dengan azab neraka yang dijanjikan. Apa pendapat kau Mihan? Hidup kalan banyak telan crack, kau rasa boleh masuk syurga tak Mian?

Kau hidup beramal pun tak, chautut je hari2. Lagi nak perasan hidup berjaya dunia akhirat. Takde keje aku nak copy n paste peragai setan. Rasa sedap2 kepala cukuplah Mihan. Bila kau dah kena lebih2 tu yang dia tangkap badan, rosak sifat kau. Hancur seluruh badan. Namun kau takmau sedar.


Anonymous said...

(ingatlah wahai Asmuni, Lee, Mohan, David, Schilaci, Maradona, Petra) ketika Allah mengeluarkan zuriat anak-anak Adam (turun-temurun) dari (tulang) belakang mereka,

dan Ia jadikan mereka saksi terhadap diri mereka sendiri,

(sambil Dia bertanya dengan firmanNya):

"Bukankah Aku Taala yang menjadikan kau?"

Mereka semua menjawab:

"Benar (Engkaulah Allah Taala), kami menjadi saksi".

Yang demikian supaya kamu tidak berkata pada hari kiamat kelak:

"Sesungguhnya kami adalah lalai, bodoh, bangang (tidak diberi peringatan) tentang (hakikat tauhid) ini".

Anonymous said...

Negara Islam kau dah tak payah nak tegakkan lagi Mihan. Kau pegi nasihat sikit mangkuk ISMA tu bangang perangai kepala ayah dia ajar menegakkan negara islam jadi wajib. Babi perangai kecik2 taknak mampus, dah gemuk jadi bangang.

Alam yang kau duduk hari ni semua dalamnya asal orang2 Islam. Tapi bila kebanyakan bodoh macam ustad Asmuni, hidup tak kenal diri, bila mati dia jadilah isi alam. Tu yang dia akan jadi pokok kayu dan binatang. Masa hidup 2016 ni dia bodoh tak dengar nasihat. Orang suruh ikut quran dia bodoh baca kitab.

Itu pasal Allah Taala cakap islam di sisi Dia, pandai Dialah uruskan. Islam kat Madinah tu pasal nabi dulu duduk sana, maka kat Madinah lah tempat Dia menguruskan hal ehwal islam. Namun Dia tak penah buat pun mahkamah syariah, institusi islam, hab halal, PPZ, ASWAJA dekat Madinah mana ada. Kau sapa nak sibuk2 menegakkan negara islam? Allah Taala dah bagi kau nyawa nak hidup pun dah cukup baik.

Asal dulu dari alam roh lagi Dia dah tanya semua orang soalan di atas. Semua manusia jawap ok, Allah Taala ada, kami saksi. Bila masuk je alam dunia ramai yang jadi kapir. Tu pasal Dia letak soalan tu anak Adam.

Dia mengakulah silap Dia, ingatkan bila korang dah dapat sifat kau jadi pandai, boleh berpikir. Sekali tengok dah sampai dunia banyak yang bodoh dan terlebih pandai. Sampai Allah Taala pun kau nak ajar balik.

Namun bagi Dia bukanlah satu penyesalan menciptakan umat manusia yang bodoh sombong macam kau. Hanya Dia buktikan apa yang Dia cakap dan cerita dalam Quran tu semua benar berlaku kisah hidup manusia ni macamana. Sebenarnya kau tak dapat menyakiti Dia sikit pun. Segala macam kerosakan yang kau buat tak mengurangkan sikit pun kuasa pada Dia. Arasy tu tetap sama, tak bergegar apa pun. Azab tu semua sampai kat kau balik. Pasal yang duduk bumi kau bukan Dia.

Bila ramai korang kena azab maka jadilah pokok kayu, binatang dan isi alam. Kira dah tegaklah tu jadi pokok kayu. Yang menjalar, merangkak semua ada kau nak tegakkan apa lagi? Islam ni kau tegakkan masa hiduplah untuk diri kau sendiri. Bukan kena buat negara, negara dah ada duduk je lah. Elok perangai kau amanlah alam. Kalau kau memang perangai jenis kampung, bukit, estet asyik buat kacau je kejenya memang tak amanlah hidup.

Tu tujuan Dia bagi pedoman senang kau ikut. Allah Taala ni Dia bijak, Dia banyak pengalaman itu pasal Dia siapkan Alquran untuk semua manusia. Tapi kau janganlah pegi bakar. Sebabnya bila kau bodoh kau suka menyalahkan orang. Bergaduh sama sendiri, bertanding kulit siapa lagi power, sapa banyak harta, sapa pandai bisnes, sapa pandai menipu. Allah Taala Dia tau manusia ni perangai semua lebih kurang sama je.

Jangan tunjuk sangat bangang tu pada orang. Sok kau balik yang malu.



Anonymous said...

Dan (bukti berpalingnya manusia ialah) apabila mereka diajak kepada Kitab Allah dan Sunnah RasulNya supaya menjadi hakim memutuskan sesuatu perkara di antara mereka,

maka dengan serta-merta sepuak dari mereka berpaling ingkar (menolak ajakan itu jika keputusan tidak menguntungkan mereka).

(An-Nuur 24:48)


Dan (sebaliknya) jika keputusan itu memberi hak kepada mereka, boleh hidup senang, boleh kaya, immortal, boleh memerintah

mereka segera datang kepadanya dengan tunduk taat (menerima hukumnya).

Anonymous said...

Zaman hari ni Mihan senjata perang ada macam2. Duit, pempuan, arak, syabu semua boleh jadi senjata. Hakikat tujuan dia tetap sama, penghujungnya dia akan buat kau tumbang, tewas, sakit, perit samada kau sedar atau tidak. Itu nama dia modern warfare Mihan, tau2 sorang askar kau dah maut. Askar yang kau sayang2 pulak tu.

Itu pasal dalam ilmu perang orang melayu dulu2 dia tak suka rapat dengan musuh. Pasal dia taktau musuh punya helah macamana bila dia dekat dengan kau. Dalam prinsip perang, orang yang rapat tu lah musuh paling bahaya bagi kau. Dia dekatkan dengan kau, bila2 masa dia boleh kenakan kau. Kalau kau tak sampai lagi baca ilmu perang sampai tahap tu, kau tak payahlah beranganlah nak jadi juri ke, presiden perang ASWAJA ke simpan je lah Mihan.

Gerila moden perang lain, banyak pakai duit je. Kau nak apa? senang, stone, happy, geli2 semua dia boleh bagi. Tapi kau silap sikit dia mainlah kau balik. Itu yang penghujung dia kau sampai neraka. Itu benda yang kau takde belajar kat sekolah. Itulah ilmu iblis, dia umpan dengan makan, supaya Adam dapat hidup lama. Sebaliknya Adam kena turun dari syurga.

Anonymous said...

Aku bukan tak minat nak ikut tarekat ASWAJA kau ni Mihan. Dari budak aku follow camana gerakan ajaran sesat korang. Mula asal dia dari pondok je. Kemudian dia susun organisasi politik agama dia sampai dia dapat jadi mufti. Lepas dapat buat jabatan mufti, dia dah mula ambik gaji. Bila dah dapat pegang kuasa kukuh, dia mulalah jual kitab2 tulisan tangan dia pada orang ramai. Dia cakap itu semua kitab hadis, cerita nabi.

Orang melayu ni bila dengar bab islam, nabi dia cepat seronok. Seronok nak beli kitab, amalan suka membaca. Maka larislah jualan kitab2 korang. Tak caya kau tengok grup ARG jual kitab berapa banyak? Siap buat silibus lagi tu. Kalau 50 orang beli kitab setiap kelas, masyuk tu Mihan berapa banyak income kau dapat. Itu baru sales kitab saja, makan, tenaga pengajar semua duit tu. Allah Taala ajar free je Mihan bukak google, bacalah quran. Tak paham bincang2.

Belajar memanglah kene berguru Mihan, mufti Kedah pun tau. Cuma yang dia taktau nabi dulu dengan Jibril belajar baca quran, memahamkan Alquran. Bila Allah Taala wahyukan Alquran melalui Jibril diorang bincanglah sama2 apa maksud Allah Taala cakap. Dia tak suruh pun Muhammad ikut mazhab Syafie, kitab turath lagilah tak wujud nak ikut buat apa? Kang sesat dah nak kena salahkan RORA & MAZA, satu keje pulak.

Itu pasal Allah Taala Dia biarkan je kau sesat. Cuma Dia pesan, kau janganlah sesatkan orang lain pulak dengan amalan kitab tok nenek kau. Dah lak dulu kau cakap kau nak pelihara Alquran, sampai nak pencen hari ni kau tak dapat selesaikan. Kau yang makan gaji bersumpah nak jaga dan pertahankan agama. Tapi yang Dia tengok korang Mufti tarekat ASWJ ni lah yang setuju ramai2 Alquran kena bakar.

Tu bukan pelihara, tu khianat. Dah lak bodoh sombong, jahat pulak tu merosakkan pedoman. Allah Taala tak heran pun kau ramai jemaah, kau majoriti, kau mufti, kau boleh kumpul kaum itu lagi baik. Senang mati besok Dia humban kau ramai2 dalam api neraka. Kan meriah neraka tu nanti dengan kumpulan kau?

Anonymous said...

Sesungguhnya orang-orang kafir yang selalu membelanjakan harta mereka untuk menghalangi (manusia) dari jalan Allah,

maka mereka tetap membelanjakannya kemudian (harta yang dibelanjakan) itu menyebabkan penyesalan kepada mereka,

tambahan pula mereka dikalahkan.

Dan (ingatlah) orang-orang kafir itu (akhirnya) dihimpunkan dalam neraka jahanam.

(Al-Anfaal 8:36)

Kerana Allah hendak membezakan yang jahat (golongan yang ingkar) dari yang baik (golongan yang beriman),

dan menjadikan (golongan) yang jahat itu setengahnya bersatu dengan setengahnya yang lain,

lalu ditimbunkannya kesemuanya, serta dimasukkannya ke dalam neraka Jahanam.

Mereka itulah orang-orang yang rugi.


Anonymous said...

Burn down the pondok
Hang the liars ASWJ
Because the fitnah's they constantly play
It says nothing to me about my life.

Hang the ASWJ
Hang the ASWJ
HANG the ASWJ

Kau penah dengar tak nasyid macam ni Mihan? Nasyid pegi mampos sama tarekat pondok kau. Kalau kau nak belajar bahasa kias english dalam2, kau beli tiket pegi Manchester, sana pun kau ada kaum jugak. 24 hours fitnah people.



Mihan's_Mu_The_Puaker.

Anonymous said...

Tiap-tiap diri (sudah tetap) akan merasai mati termasuklah Haji Hadi,

kemudian Haji akan dikembalikan kepada Allah (untuk menerima balasan).

Dan orang-orang yang beriman serta beramal soleh, Kami akan tempatkan mereka dalam mahligai-mahligai di Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya. Demikianlah balasan yang sebaik-baiknya bagi orang-orang yang beramal soleh -

(Iaitu) mereka yang sabar, dan mereka pula berserah diri bulat-bulat kepada Allah.

Dan tidaklah ada yang lebih zalim daripada orang yang mereka-reka perkara-perkara yang dusta terhadap Allah, Allah tak suruh buat mahkamah syariah dia pandai2 buat.

atau mendustakan kebenaran setelah kebenaran itu disampaikan kepadanya.

Bukankah (telah diketahui bahawa) dalam neraka Jahannam disediakan tempat tinggal bagi orang-orang yang kafir mamcam Haji Hadi?

Al-'Ankabuut 29:68)

Anonymous said...

Camana Ji boleh terima tak petunjuk Alquran sebegini? Haji baca quran tak habis tu, jangan baca sekerat-sekerat. Baca betul2 paham habis2. Barulah potong ayat2 quran tu. Kalau pakai separuh buang separuh tu perangai yahudi. Mana yang nafsu haji tak boleh terima haji taknak pakai. Mana yang boleh bawak sokongan pada haji, haji cedok buat untung dunia.

Islam mana ada paksa2 Ji, Haji janganlah kelam kabut nak paksa orang ikut RUU Haji tu. Haji nak buat undang2 macam tu cuba laksana kat Rusila dulu tengok. Ada perubahan tak perangai orang tempat Haji?

Allah Taala ni pantang Ji haji selalu salahguna ayat2 quran Dia. Keluar lagi sekor tedung selar kat tempat Haji. Tu tanda Dia dah benci betullah dengan mulut haji. Selalu sangat buat fitnah guna ayat quran.

FYI Ji, mahkamah syariah memang takde kuasa pun hukum dosa orang lain. Sedang haji sendiri pun banyak buat salah. Dah berapa kali haji naik mahkamah untuk dihukum? Kalau haji sendiri pun selalu lepas, elok haji pun taubat je lah banyak2.

Islam memang bukan agama zalim, agama carik makan, agama politik ikut suka haji nak buat hukum apa haji nak. Jadi haji tak perlu nak caru orang untuk hukum sesiapa. Haji neraka haji, diorang neraka diorang. Haji tak payah masuk campur urusan agama Allah Taala. Amal ikut paham masing2.



Anonymous said...

Katakanlah secara terus terang pada Haji Hadi:

"Patutkah haji hendak memberitahu kepada Allah Taala tentang agama Islam (dengan berkata: ` kami telah beriman ')?

Padahal Allah mengetahui segala yang ada di langit dan yang ada di bumi,

dan Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu".

(Al-Hujuraat 49:16)


Haji curik ayat hujurat 13 Allah Taala tolong haji sambung sampai ayat 16 supaya mudah semua orang paham. Yang Alquran, Islam, syurga neraka bukan haji dan makbapak haji yang nak kena tentukan hukum masuk sana. Jelas tak apa yang kami tunjukkan?

Anonymous said...

Dulu Nabi Musa berkata:

"Kalau kamu dan sesiapa jua yang ada di muka bumi seluruhnya berlaku kufur ingkar,

maka (hal yang demikian tidak merugikan Allah Taala),

kerana sesungguhnya Allah adalah Maha Kaya, lagi Maha Terpuji.

(Ibrahim 14:8)

Ji, saya paham haji orang tua. Bukan kita taknak hormat, tapi bila haji buat kelakuan macam orang tak paham bahasa ni kita kena cakap kasar sikitlah. Allah Taala Dia adil, semua manusia Dia bagi tempoh untuk hidup untuk baiki kesilapan, untuk buat pilihan benar salah.

Cuba haji masuk Sg Buloh atas kesalahan curik duit masjid 90 juta. Penjara bagi tempoh 3 tahun untuk haji ubah perangai. Kalau haji perangai baik, dengar cakap, taubat banyak silap2 hukuman haji dipendekkan jadi 1 tahun. Adalah masa bagi haji nak baiki kesalahan. Dalam umur tua haji tu bolehlah haji menghabiskan sisa2 hidup dalam masyarakat membersihkan dosa2 silam.

Itu pasal Allah Taala ni setiap kali Dia baca sesuatu hukum Dia akan akhiri dengan Allah maha pengampun lagi maha penyayang. Tujuan Dia cakap macam tu supaya kau ubahlah perangai. Jangan buat lagi, tapi jangan pulak kau hukum orang lain dan jangan ulang lagi curik duit 90 juta tu. Allah Taala ni kalau on the spot je Dia nak hukum memang banyak dah manusia yang mati. Untuk membuktikan Dia baik, adil Dia tangguhlah dulu sampai haji mati.

Haji dah masuk kubur nanti Dia hukumlah apa patut. Jadi haji pun tak malu, takde orang tengokkan haji kena hukum macamana. Camtu cara Allah Taala Ji. Dia bukan jenis kelam kabut, menggelabah sikit2 nak hukum, sikit2 nak pancung, nak rotan, denda.

Cuma hari ni Dia bacakan je lah hukum2 dan jenis azab yang Dia ada. Supaya haji beringat, jangan buat Dia marah. Pasal haji selalu sangat fitnah agama Dia. Habis ayat2 quran Dia haji jual. Sedang haji bukan paham pun apa Dia cakap. Dia peringatkan haji tu supaya haji berhenti buat benda2 fitnah yang Dia tak suka.

Allah Taala cakap terus terang je sama haji. Pasal haji pun ahli kitab jugak, orang lain rukun iman 6, haji lebih dari 6. Percaya pada kitab ulamak, percaya raja duit, percaya osmaniah, percaya pada tok dukun Harun kalau nak list banyaklah rukun yang haji pakai.

Kesimpulan Dia memang tak rugi apa haji dan orang PAS ramai2 masuk neraka. Yang masuk neraka haji bukan Dia. Dia mencipta saja. Macam tu lah cara Allah Taala melakukan pembersihan dalam parti haji. Dia kumpul haji dan orang pas totok ramai2. Humban masuk neraka secara berjemaah. Bersih lajnah PAS luar dalam kena jilat api neraka.

“Anta kena faham JiHadi, Allah Taala tak akan redha Pas berada dalam keadaan yang ada sekarang ini melainkan Allah akan bersihkan Pas !” . Ni bukan ana buat cerita ji, arwah Harun Taib yang cakap.


Anonymous said...

Budak2 kau Ji cakap orang anjing pandai, yang diorang menyalak tak tentu arah sampai UK boleh dengar. Semua duk bercerita pasal RUU, hudud. Ada hudud Pas, ada hudud Pan. Apa haji ke yang ajar dia baca quran 6 bulan boleh khatam satu masa dulu? Express betul dia khatam, itu IQ tahap kayangan tu Ji anak murid haji sorang tu. Patutlah beriya dia kucup tangan haji.

Kau tah mat Pet manalah yang kau ajar ilmu tak betul ni Ji. Sibuk nak tanya2 orang hukum syariah hukum hudud. Nak tanya sembahyang orang camana pulak. Yang korang tu semayang dengan tak semayang sama je masuk gak dalam neraka. Kau semayang 20 waktu ke, 1000 rakaat ke, tunggang tunggik sehari semalam satu rakaat pun Allah Taala taknak terima. Camana Dia nak ambik semayang kau, tertib pun tak sempurna. Macam menyembah tok pekong pun ada.

Kau semua semayang banyak ikut kitab2. Tok guru kitab kau dulu2 banyak potong ayat2 quran tu buat kitab. Asal hukum2 syarak yang dia ambik tu semua dari cerita Alquran. Kalau takde cerita potongan ayat2 quran, orang ramai tak percaya ilmu dan ajaran yang dia bawak. Tak lakulah kitab2 tarekat dia nanti. Itu sebab ulamak2 sesat kau dulu buat kitab suka ambik potongan ALquran. Sampai hari ni pun ada korang buat bukan takde pencurik ayat quran.

Alquran Usmaniah yang kau pakai hari ni tu new testament lah tu pet. Takkan kau tak belajar benda tu. Oxford tak ajar ke? Ke Haji Hadi lupa nak syarah kat hang? Osmaniah la hindustan pertama mengubah Alquran ke dunia maju. Islam bawak jalan memerintah. Jalan buat duit, buat harta kesenangan dunia, islam nak menghukum orang. Tapi kau jangan pusing cerita pulak cakap osmaniah tu saidina Usman. Siasat dulu betul2, kalau iyapun bangang jangan kau lanjutkan lagi bangang kau tu.

Alquran Allah Taala tak lah sekejam macam Islam kau. Alquran dah cukup banyak cerita pasal hukum syarak. Kau pakailah hukum syarak yang ada dalam tu untuk hukum diri kau sendiri. Apahal pulak kau nak kenakan hukuman kat orang lain? Apa kau dah cukup baik ke tak pernah buat salah? Yang kau hari2 duk buat fitnah orang cerita Altantuya mati tak keluar2 bila nak publish? Cakap kau tau lubang, belanjalah sikit info sapa yang bomb Altantuya?

Itu pasal Allah Taala cakap islam atas pilihan masing2. Kau taktau belajar, cariklah guru yang betul. Ni 6 bulan khatam express baghdadi punya quran ke kau belajar? Jangan belajar dengan ahli kitab macam haji Hadi. Ahli kitab tu samalah macam pengamal quran new testament.

Jenis lebai, ulamak yang suka pinda dan ubah hukum dan ayat quran sesuka hati atuk2 dia. Bukannya dia pernah mintak izin pun dengan Allah Taala nak ubah hukum2 quran bawak masuk Parlimen. Dia main sauk, main langgar je ikut sedap tekak dia. Tak ke macam babi perangai menyondol je tak tentu arah. Allah suruh kau amal untuk diri kau sendiri, bukan suruh bill dalam parliment. Awat bodoh sangat hang pikir?

Kalau kau rasa kau dah banyak tinggal, kau baca balik komen2 kat sini mula dari awal. Aku nak ulang balik kat orang tua 66 tahun macam kau letih la pulak. Kalau kau cakap kau atheist tu aku memang percayalah. Krisis kekeliruan indentiti dan kewarganegaraan. Iyalah atuk darah rajawali, mak pulak darah katolik, berkecamuk jadinya tak dapat nak pilih. Harap dek pandai je pasal kawin campur. Nak pilih tak reti.

Takpelah kau cubalah cari jalan manalah tau ada balance2 umur yang boleh dipakai lagi nak carik agama. Jangan cepat putus asa. Musafir dah jauh, tapi sayang diri sendiri pun tak kenal. Buat penat je moyang2 kau dulu tulis kitab. Sampai anak cucu dia sendiri dah jadi ahli kitab pun dia tak sedar.

Anonymous said...

Dan bukanlah Al-Quran ini sesuatu yang boleh diada-adakan oleh yang lain dari Allah Taala

tetapi Al-Quran itu diturunkan oleh Allah untuk membenarkan Kitab-kitab yang diturunkan sebelumnya, Taurat, Injil, Zabur

dan untuk menjelaskan satu persatu hukum-hukum Syarak yang diwajibkan (atas kamu) untuk diri kamu;

tidak ada sebarang syak dan ragu-ragu pada Al-Quran itu tentang datangnya dari Allah,

yang mencipta dan mentadbirkan sekalian alam. (bukan Dia lantik Hj Hadi Awang jadi pegawai tadbir agama Dia)

(Yunus 10:37)

(Orang-orang kafir tidak mengakui hakikat yang demikian itu) bahkan mereka mengatakan:

"Dia lah yang mengada-adakan Al-Quran menurut rekaannya".

Katakanlah :

"Kalau demikian Pet, datangkanlah satu surah yang sebanding dengan Al-Quran itu,

dan panggilah siapa sahaja yang kau dapat memanggilnya, (nak panggil arwah atok kau pun boleh)

yang lain dari Allah (untuk membantu kau),

jika betul kau orang-orang yang benar!".

Anonymous said...

Kemudian apabila kamu telah selesai mengerjakan sembahyang, maka hendaklah kamu menyebut dan mengingati Allah semasa kamu berdiri atau duduk, dan semasa kamu berbaring.

Kemudian apabila kamu telah merasa tenteram (berada dalam keadaan aman) maka dirikanlah sembahyang itu (dengan sempurna sebagaimana biasa).

Sesungguhnya sembahyang itu adalah satu ketetapan yang diwajibkan atas orang-orang yang beriman, yang tertentu waktunya.

(An-Nisaa' 4:103)

Dan janganlah kamu lemah (hilang semangat) dalam memburu musuh; kerana kalau kamu menderita sakit (luka atau mati) maka sesungguhnya mereka pun menderita sakitnya seperti penderitaan kamu; sedang kamu mengharapkan dari Allah apa yang mereka tidak harapkan (iaitu balasan yang baik pada hari akhirat kelak). Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

Sesungguhnya Kami menurunkan kepadamu Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran,

supaya engkau menghukum di antara manusia menurut apa yang Allah telah tunjukkan kepadamu (melalui wahyuNya);

dan janganlah engkau menjadi pembela bagi orang-orang yang khianat.



Kau boleh paham tak Pet ayat2 macam ni? JiHadi ada ajar tak kau dulu baca quran cakap melayu? Kalau Dia cakap sembahyang tu ada waktu2 ditentukan dalam quran semua memang dah adalah. Ada waktu wusta, ada waktu gelincir matahari, ada sebelum terbit matahari, ada sembahyang malam kau cariklah sendiri. Kau kan kuat mengkaji.

Bila dia bagi Alquran kemudian Dia suruh bacakan hukum pada orang2 yang sombong bodoh macam kau. Itulah maksud hukumlah mereka melalui jalan wahyu yakni apa yang Dia cakap. Kalau hukum Dia cakap kau kapir takde agama, Dia bacakanlah bukti dan sebab musabab Dia sekali. Supaya kau tak kecewa dan mudah paham.

Namun Dia tak suruhlah kau pegi buat keje bodoh buat mahkamah syariah denda pondan pakai bra. Kau nak penjarakan gay itu kau punya hal lah. Janganlah kau salahguna hukum dan percakapan Dia. Yang bodoh kelirunya kau, janganlah kau hasut orang lain jadi sama bodoh macam kau.

Kau tanya kat Dia, Dia jawap bukannya Dia tak mendengar apa yang kau tanya. Bila Dia dah jawap, kau tak percaya, mendustakan. Sebab bagi kau yang tukang komen dalam sini kuncu2 Mahathir. Tu tanda kau bodoh, kau tak pandang Alquran yang Dia cakap. Hanya kau pandang komen yang dijawap. Itu pasal Dia jawap terang2 kalau kau nak masuk neraka Dia boleh tolong. Sebab bagi Dia kau pasti termasuk dalam orang2 yang mendustakan AlQuran.

Kalau kira pulak dari umur dan tempoh hidup 66 tahun yang Dia dah bagi pada kau pasti Dia dah tutup jalan. Tu yang Dia biar je kau merapik tulis fitnah sorang2. Sampailah kau jumpa neraka yang kau impikan.

Anonymous said...

Oleh kerana Malaysia ni ramai sangat manusia2 berbakat, genius, bijakpandai, IQ tinggi luarbiasa sampai Alquran pun dia boleh ubah. Jadi aku nak tanya korang satu2 soalan mudah untuk dijawap dengan akal setaraf X Men kau.

Alquran OT ada 6666 ayat Allah Taala, kenapa hari ni Quran Usmani NT kau cuma ada 6236 ayat?

Mana pegi lagi 430 ayat yang kau ambik tak pulang2 balik? Apasal kau orang perangai pencurik mengambik ayat2 quran Allah Taala? Sampaikan RPK umur 66 tahun duduk UK jadi bercelaru keliru identiti tak kenal mana satu quran OT dengan NT. Sekali tengok dia sedut paip dah macam Tony Montana pun ada kau RPK. RPGay always tell the truth. Even when he lies.

Apa hukum dia Ji mencurik, menipu, menyeleweng ayat quran untuk kepentingan dunia? Boleh tak potong tangan panjang, lidah biawak, telinga badak yang ada pada korang? Muka orang perangai sarkis.

Allah Taala bila Dia tegah kau jangan curik ayat2 quran Dia ada sebab Ji. Sebab dia yang tu lah, manusia banyak jadi keliru, yang superpandai pun boleh jadi bodoh tak kenal mana satu Quran Allah Taala, mana satu quran NT.

Cuba haji pikir umur kalau dah masuk 66 tahun macam RPK tu masih dok terkial2 mencari agama? Umur dah lanjut, nak mencarik guru berapa tahun lagi pulak nak kena musafir? khatam 6 bulan tapi tak paham2. Nabi seumur hidup nak memaham Alquran, dia 6 bulan khatam dah boleh buat blog macam2 boleh tulis. Loose cannonball or without ball i'm not sure. u better check it out what ball he has inside.

Itulah akibatnya Ji, Allah taala tunjuk terang2, macamana jauhnya sesat umat manusia bila pedoman dibakar, diubah, dihilangkan. Anak dah 5, cucu taktau berapa, tapi hidup bebas takde pegangan agama. Kadang kesian Ji tengok orang macam tu, bukan dia taktau dia berjalan menuju neraka. Kerja tak jalan kang, gaji bos tak bayar. Nak makan apa duk Manchester?

Sama2lah kita pikir kisah manusia hari ni bila Alquran diubah. Punyalah pandai menulis hari2, sampai quran tu kena ubah pun dia tak sedar. Tu lah, kau nak sangat ikut perangai Tony Montana kau buatlah. Nak nasihatkan kau pun bukan kau mau dengar.


Dey puta, listen to this

“In this country, you gotta rob the money first. Then when you get the money, you get the power. Then when you get the power, then you get the Altantuya, Ziana, Anuar, Nora and etc.”

If u live in this countrylah.



Anonymous said...

Sebenarnya orang-orang yang menyeleweng dari jalan yang benar mengenai ayat-ayat keterangan Kami,

tidak terselindung keadaan mereka dari (pengetahuan) Kami.

Kalau sudah demikian, maka adakah orang yang dihumbankan ke dalam neraka lebih baik?

atau orang yang datang dalam keadaan aman dan selamat pada hari kiamat?

(Katakanlah kepada orang-orang yang menyeleweng itu):

"Buatlah apa yang kau suka, sesungguhnya Allah Maha Melihat akan apa yang kamu lakukan (dan akan membalasnya)".

(Fussilat 41:40)

Sesungguhnya orang-orang yang kufur ingkar terhadap Al-Quran ketika sampainya ke telinga mereka, (akan ditimpa azab seksa yang tidak terperi);

sedang Al-Quran itu, demi sesungguhnya sebuah Kitab Suci yang tidak dapat ditandingi,

Yang tidak dapat didatangi sebarang kepalsuan dari mana-mana arah (samada dari Salford, Lyon, Kazan and anywhere) dan seginya;

ia diturunkan dari Allah Yang Maha Bijaksana, lagi Maha Terpuji.

Anonymous said...

Memang kita akuilah melayu ni ada yang bodoh2. Cuma yang kita tak sangka banyak yang bodoh ni orang2 ternama, ada kuasa, hidup senang, berpelajaran tinggi. Tapi sayang dia jadi betul2 bodoh bila buat keputusan. Memang kita akui tahun 50an 70an dulu orang bodoh jual agama jual negara ni dah wujud.

Ada sorang nama Razak, masa dia bekerja dulu banyak digadainya tanah melayu ke cina. Salah satu jadi kasino. Bila si Goh Tong ni berjaya dalam bisnes perjudian dia, dia cakap dia nak beli tanah2 melayu ni dari raja2. Membuatkan raja dan orang melayu masa tu mula bukak mata. Tak lama lepas tu jadi 13 May.

Puncanya pasal kominis masa tu dah mula besar kepala. Diorang dah berjaya dapat singapore pasal bodoh si Razak, tu yang dia buat huru hara nak dapatkan Tanah Melayu pulak. Yang tukar nama Malaysia@malai-si pun Razak jugak punya kepala. Dengar idea bodoh dari cina. Sedang kalau nak ikut nama Tanah Melayu, Malaya tu pun ok je.

Betullah tu sorang punya kepala bodoh habis rosak masa depan negara. Razak punya perangai bagi muka pada cina. Kau dah tau benda tu haram kau janganlah ambik duit dari Ah Tong ke, Ah Wong ke. Pasal bila dia mula dapat hasil banyak dari tanah kau sendiri dia jadilah besar kepala. Kau tak boleh salahkan dia. Memang itu perangai manusia. Sedang kau pun sama, bagi Quran kau bakar. Bila bodoh salahkan Allah Taala.

Namun kita terimalah semuanya sebagai sejarah, dia pergi pun tak mengurang. Tapi dia meninggalkan pulak benih kebodohan dan kerosakan yang ada hari ni. Makin haluslah pulak penipuan, kejahatan, kebinasaan yang dia buat. Tu yang Allah Taala selalu pesan hidup jaga makan minum, jangan jadi penolong setan, jangan jadi penolong pembinasa alam. Bila lahir lagi sorang dajjal payah kau nak selesaikan bangang dan jahat dia.

Kalau nak baca lagi sejarah tanah melayu macam2, kang kau bosan pulak dengar komen panjang2. British dulu masuk bukan sekadar buat railway saja, parlimen yang kau pakai buat divide n rule pun dia jugak punya keje. Bawak masuk kominis melombong emas dan buat huruhara. Dia nak melombong tak pandai importlah buruh dari China, hasil hantar London. Kalau tak buat huruhara tak dapat nak merompak lama2. Tu taktik british.

Tapi ada jugak sorang 2 mangkuk kaki bodek rasa british bawak kemajuan. Iyalah timakasih. Tapi emas atuk2 melayu dulu yang kau bawak lari dari tanah melayu mana? Bila nak pulang balik?

Itu yang Allah Taala cakap Dia ciptakan bangsa untuk kau kenal saje perangai diorang macamana, bukannya nak kena sayang2 sangat pun antara satu sama lain. Yang menipu ada, bodoh ada, berlagak sombong ada, ego tinggi, mencurik macam2 bangsa ada. Kalau dia bodoh suka kena lembu dengan tuan dia biar je lah. Yang bodohnya engkau bukan aku. Engkau yang pilih jalan neraka. Kau ambiklah apa yang kau nak.

Orang melayu dulu lagi dah cakap, kalau kau nampak bangsa tu baik, kau jadikanlah teladan. Tapi kalau kau nampak perangai dia memang mangkak, tak sedar diri, bodoh tak dengar cakap kau jadikanlah sempadan. Sempadan tu maksud dia kau asingkanlah diri, buat pagar dari bercampur dan mengikut orang2 bodoh bebal macam dia. Apa susah?





Anonymous said...

Kami akan perlihatkan kepada mereka semua tanda-tanda kekuasaan Kami di merata-rata tempat (dalam alam yang terbentang luas ini)

dan pada diri mereka sendiri,

sehingga ternyata jelas kepada mereka bahawa Al-Quran adalah benar.

Belumkah ternyata kepada mereka kebenaran itu?

dan belumkah cukup (bagi mereka) bahawa Allah mengetahui dan menyaksikan tiap-tiap sesuatu di setiap zaman?

(Fussilat 41:53)

Anonymous said...

"Dan janganlah engkau palingkan muka (kerana memandang rendah) kepada orang lain,

dan janganlah engkau berjalan di bumi dengan berlagak sombong macam kau sorang je pandai, kaya, disukai ramai

sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap orang yang sombong takbur,

lagi membanggakan diri sendiri.

(Luqman 31:18)

"Dan sederhanakanlah langkah kau semasa berjalan,

juga rendahkan sikit suara kau (masa menulis dan bercakap),

sesungguhnya seburuk-buruk suara ialah suara keldai".

Anonymous said...

Kau nak tau apa maksud R.A.H.M.A.N?

Bila cukup susunan PM nama Rahman, semua Allah Taala nyatakan. Awal dulu nama Rahman sampailah ke Najib Dia sempurnakan nama Ar Rahman tu pada tanah melayu. Tapi jangan kau perasan pulak kau tu anugerah Dia. Dia hanya nak buktikan je Dia benar tak penipu macam korang. Ayat kedua dalam Fatihah ArRohman nir Rohim.

Roh tu perjalanan, man tu manusia. Perjalanan roh manusia yang macam2 perangai ada. Bila hari ni kau sombong bangga, jobor, angkuh bongkak dengan apa yang kau capai, yang kau ada, Dia tanyalah balik kat kau manusia yang banyak lupa diri bila diberi kemudahan dan kesenangan

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Allah Taala yang kau hendak dustakan?

Bila Dia dah tanya soalan macam ni, tanda kau dah nak binasa. Tu sebab lepas ArRahman, A'lamal Quran, Dia tanya kau orang semua mana pegi ayat2 quran Dia yang kau kitai selama ni buat buku2, diari hidup, kitab agama jual buat meniaga. Sedang dulu janji kau nak amal, bukan nak seleweng menyalahguna. Bagi kau remeh, kecik, saya nak berdakwah kembangkan agama. Ini kau paham pun tak, kau nak kembangkan apa?

Apa kau ingat Allah Taala ni pelupa ke? Nyanyuk Dia tak boleh ingat semua benda. Banyak janji yang kau tak tepati pada Dia dan orang lain. Hari ni kau nak tunjuk sombong pulak nak sekolahkan Dia.

Kalau kau rasa kau dah pandai sangat baca sejarah manusia. Kau baca balik kisah kaum A'ad dan Samud dulu2. Lebih kurang sama tak perangai kau dengan diorang? Hanya zaman dan kemajuan je berbeza. Dari segi bab ilmu dan harta benda. Kalau pandai memang diorang lagi pandailah daripada kau.

Cuma yang korang semua jarang sedar dan tak belajar tentang bab menunggu masa. Iyalah hidup dari kecik tak biasa kena azab, semua ok je. Malaysia negara khatulistiwa, susah dapat bencana. Tapi betul ke? Alam ni makayah kau punya ke Allah Taala punya?



Anonymous said...

Han, ajarlah aku solat nabi camana? Tapi nabi mana 1 yang kau ikut ni? Nabi syafie ke, tirmizi ke, abu dawud ke? Kalau muka she'ite macam kau memang aku pastilah nabi pun kau tak penah jumpa, tu yang aku cakap kau semayang macam sembah tepekong kau tak caya.

Kau baru LGBT tweet nama Maza kau dah cakap orang tu duri dalam daging. Zaman hari ni Mihan orang tak masukkan duri dalam daging, diorang masukkan anu dalam daging. Dapat rasa kemut keliling. Menteri kabinet pun ada LGBT apa Mihan kau tak bising pun? Cuba tanya Ina Pengkerang dia lesbo ke bisex? Kalau yang jaga army ni aku malulah nak sebut. Ingat kau pun tau kot.

Perangai budak2 gay dia memang suka berbunuh, bertikam belakang sesama sendiri Mihan. Kadang kau giver, kadang kau receiver. Sama jugak macam gay2 kitab macam kau, suka bergaduh dan berbalah sesama sendiri. Challenge kitab sunan sapa lagi power menipu. Sapa majoriti, sapa banyak penyokong pengikut FB. Sapa layak jadi juri. Sapa pandai bisnes agama tarik duit.

Leks ah Mihan, kan pondok2 tahfiz korang dah dapat bajet bagus 30 jute, patutlah JiHadi tak kesah, tak datang sidang pun takpe rupanya gang tarekat punya bahagian semua dah dapat. Baguslah tu, buat pondok mengajar kitab ilmu setan. Boleh jadi tentera jibil akhir zaman.

Tapi kau kena belajar Mihan tembak anjing otak beruk macamana. Dia duduk jauh mana pun baiklah, kena tetap kena. Bila dia mula cakap bohong, merapik, meraban tak tentu pasal tu tanda dia dah kena sumpitlah tu. Sakit je otak monkey dia menulis tak tentu arah.

Sabarlah Mihan, ahli kitab memang begitu tak keruan hidup kalau tak menipu. Gay kitab dengan gay kitab mana boleh gaduh2 Mihan, korangkan PLUR. Kasih sayanglah sikit.

Anonymous said...

Allah berfirman:

Orang-orang kafir itu ialah orang-orang yang menjadikan perkara-perkara agama mereka sebagai hiburan yang melalaikan dan permainan, buat pencetus ummah, bertanding nasyid, selawat parade

dan orang-orang yang telah terpedaya dengan kehidupan dunia (segala kemewahannya dan kelazatannya). Meniaga sekolah tahfis, sekolah pondok.

Oleh itu, pada hari ini (hari kiamat),

Kami lupakan (tidak hiraukan) mereka sebagaimana mereka telah lupa (tidak hiraukan persiapan-persiapan untuk) menemui hari mereka ini,

dan juga kerana mereka selalu mengingkari ayat-ayat keterangan Kami.

(Al-A'raaf 7:51)

Anonymous said...

Cerita pasal beruk ni Mihan dia lain sikit dari babi, anjing, ular, dolphin. Beruk ni asalnya manusia begar, degil sombong tak dengar kata. Nabi dia dah larang jangan tangkap ikan hari Sabtu dia main redah je pegi tangkap, balik2 jadi beruk. Orang dia memang pandai2lah Mihan FB yang kau main hari2 tu cucu cicit dia jugak yang buat.

Cuba kau tengok beruk punya perangai Mihan, terlompat sana sini. Dari pokok ke pokok mencari makan, dia jenis tak boleh duduk tetap. Selalu nak kena berpindah randah. Mana pokok banyak hasil situ dia hinggap. Tangan panjang pulak tu, masuk kebun orang dia main sauk je buah orang tak bagitau, bukannya dia pedulik pun. Janji perut kenyang. Tapi beruk ni cerdik Mihan kau nak tangkap dia, dia cepat lari. Dah mencurik lari pulak tu.

Beruk memang keluarga dia besarlah Mihan ada kera, ungka, siamang, oreng utan, monyet macam2lah tapi dia memang suka berkumpulan, berjemaah. Tapi kalau yang jenis raja beruk ni orang panggil beruk tunggal. Itu sebab Ahli kitab tarekat ni dia suka berjemaah, ramai2 baru gempak. Sekali dia selawat, zikir tu kang bergema majlis dibuatnya. Suka carik perhatian. Pegang kitab pun nak kena banyak tu sebab korang nabi ada macam2. Allah Taala suruh pegang sebuah Alquran kau takmau, pakai kitab banyak2 takpe, baru happening. Meraikan kreativiti insan.

Tak ke beruk perangai tu Mihan? Benda mudah Allah Taala cakap pun dia tak boleh paham, dia nak jugak jadi kapir. Nak jugak buat islam tu jadi hiburan dan barang permainan. Nak jugak buat islam tu jadi barang perniagaan. Memang Dia cop lah kau terus jadi beruk, tak paham cakap. Langgar janji rukun iman, tak percaya kitab Allah Taala.

Daripada kisah manusia jadi beruk ni dululah Mihan maka tercetusnya sebuah kumpulan Black Sabbath.


Some people say my love cannot be true
please believe me, my love, and I'll show you...auwwwww..


PLUR Mihan. Piss no war.

Anonymous said...

Kemudian sesudah itu kamu membelakangkan perjanjian setia kamu dengan kami (kamu tidak menyempurnakannya) rukun iman 6 perkara;

maka kalau tidaklah kerana limpah kurnia Allah dan belas kasihanNya kepada kamu,

nescaya menjadilah kamu dari golongan orang-orang yang rugi.

(Al-Baqarah 2:64)

Dan sesungguhnya kamu telah mengetahui (bagaimana buruknya akibat) orang-orang di antara kamu yang melanggar (larangan) pada hari Sabtu,

lalu Kami berfirman kepada mereka:

"Jadilah kamu kera yang hina".

Anonymous said...

Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi,

dan pada pertukaran malam dan siang,

ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan, dan keluasan rahmat, ilmu Allah Taala) bagi orang-orang yang berakal

(Iaitu) orang-orang yang menyebut dan mengingati Allah semasa mereka berdiri dan duduk dan semasa mereka berbaring mengiring,

dan mereka pula memikirkan tentang kejadian langit dan bumi (sambil berkata):

Ya Allah ! Tidaklah Engkau menjadikan beruk-beruk ini semua dengan sia-sia,

Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab neraka.

A-li'Imraan 3:191

Dan tidak (dinamakan) kehidupan dunia melainkan permainan yang sia-sia dan hiburan yang melalaikan,

dan demi sesungguhnya negeri akhirat itu lagi baik bagi orang-orang yang bertaqwa.

Oleh itu, tak ke kau mahu berfikir?

Dan (sebaliknya) orang-orang yang kafir, maka kecelakaanlah bagi mereka,

dan (Allah) mensia-siakan amal-amal mereka.

(Muhammad 47:8)

Anonymous said...

Katakanlah ;

"Aku berlindung kepada (Allah) Taala yang menciptakan sekalian makhluk,

"Dari bencana kejahatan makhluk-makhluk yang Dia ciptakan

(Al-Falaq 113:2)

Gang2 kitab ni kalau bab mengkaji memang handal2. Bagi diorang Al Khalaq tu manusia. Namun dia tak baca pulak manusia ni Allah Taala jadikan ada macam2 cerita, macam2 karenah, perangai, tingkahlaku baik buruk semua ada. Yang jenis mengarang buku, kitab ni salah satu golongan sesat yang Allah Taala suruh kita hati2 dan waspada. Jenis yang pandai mengkaji diri, tulis kitab tebal2 jual kat orang ramai buat meniaga sikit2 menambah income.

Tu kebanyakan ahli2 kitab ni bila kita bacakan dia ayat2 quran betul Dia tak boleh nak paham. Pasal telinga insan sirullah dia tu dah biasa dengar cerita kitab, bila dengar cerita quran ni dia rasa pelik. Pasal dulu guru2 kitab dia tak penah ajar belajar quran tanpa berpandukan kitab2 makrifat tok syeikh wali karamah tarekat sunni dia.

Allah Taala ni ciptakan makhluk ada macam2 mat baq ang. Bukan semua yang Dia jadikan sempurna walaupun luaran nampak cantik bergaya.

Qorun dulu Allah Taala jadikan sempurna, kuat, gigih, cekal, nekad, bijak apa dia cakap dia buat sampai jadi. Tu yang Allah Taala hantar malaikat suruh bagi rezki kekayaan pada qorun supaya dia berenti menimba air laut pasal dek gigih nak carik harta. Kalau dia tak berenti, kering laut tu dia timba pasal nak mencarik harta kesenangan dunia. Allah Taala Maha Kaya punya pasal bagi je lah, itu yang kau nak.

Namun bila dia kaya dah senang Allah Taala biar je dia lupa diri, tunjuk mewah, sombong megah. Orang nasihat pun bukan dia ambik pedulik. Hanya bila dah melampau sangat je Allah Taala suruh pulak bumi tu telan dia balik. Nak sangat tau rahsia Allah Taala, Allah bagi je lah kau masuk dalam bumi tu, supaya kau tau rahsia kena azab tu macamana.

Mati tenggelam hilang tak timbul2. Dulu hidup qorun sibuk sangat carik dunia mengejar kesenangan. Habis sekali dengan agama Allah Taala nak dijualnya. Ambik curik cerita dan ilmu Taurat Allah Taala dia karang buku jual buat kitab2. Macam tu lah salah satu bisnes yang qorun jalankan. Dia jadi penolong firaun tulis kitab2 menyesatkan orang. Jual agama, bila dah kaya berharta dia jadilah sombong bongkak dengan apa yang dia ada. Sampai Allah Taala pun nak dicabarnya.

Dia ingat ilmu pengetahuan yang Allah Taala bagi dia tu boleh diguna untuk tujuan carik makan. Dia silap, Allah Taala bagi untuk kau amal sendiri, bukan untuk buat duit. Dah lak agama kau jual buat meniaga kau menyesatkan orang lagi ada pasal kau jenis tak paham bahasa.

Daripada kisah tu lah Allah Taala suruh manusia ni baca surah Al Falaq bila kena sihir. Qorun punya kejelah tu asalnya Al Khalaq yang menyihir orang dengan agama, dengan cerita. Dengan simpulan ayat2 manis, indah dan bahasa2 power yang memukau hati pembacanya. Yang suka mendengki tak puas hati bila ayat2 quran Allah dibacakan. Dengkilah bila buku kitab2 yang dia jual tak laku orang taknak beli. Itulah cerita dia kalau kau nak paham.



"Dan dari kejahatan makhluk-makhluk yang menghembus-hembus pada simpulan-simpulan kata dan bahasa;

"Dan dari kejahatan orang yang dengki apabila ia melakukan dengkinya".

Al-Falaq 113:5







Anonymous said...

Sesungguhnya Qarun adalah ia dari kaum Nabi Musa, kemudian ia berlaku sombong dan zalim terhadap mereka;

dan Kami telah mengurniakannya dari berbagai jenis kekayaan yang anak-anak kuncinya menjadi beban yang sungguh berat untuk dipikul oleh sebilangan orang yang kuat sasa.

Ia berlaku sombong ketika kaumnya berkata kepadanya:

"Janganlah engkau bermegah-megah , sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang bermegah-megah. (seperti lagakmu itu).

(Al-Qasas 28:76)

Qarun menjawab (dengan sombong):

"Aku diberikan harta kekayaan ini hanyalah disebabkan pengetahuan dan kepandaian yang ada padaku". Aku pandai tulis buku dan kitab2

(Kalaulah Qarun bijak pandai) tidakkah ia mengetahui dan pandai memahami agama,

bahawa Allah telah membinasakan sebelumnya, dari umat-umat yang telah lalu,

orang-orang yang lebih kuat daripadanya dan lebih banyak mengumpulkan harta kekayaan ?

Dan (ingatlah) orang-orang yang berdosa (apabila mereka diseksa) tidak lagi ditanya tentang dosa-dosa mereka, (kerana Allah Taala sedia mengetahuinya).


Inilah tahap korang semua ahli kajidiri. Sirru sir Ana Al Haq hakikat insani. Aku adalah Kau, Kau adalah Aku. Dia dalam aku, aku taktau sapa. Aku main sebut saja. Ntah jin ntah setan bukan engkau nampak. Hilang gelap terbitlah terang.

Kesudahnya memang kau semua akan binasa masuk kubur dimakan ulat. Dah kau yang bodoh nak kenal Allah Taala sampai binasa diri, sapa suruh? Allah suruh kenal untuk kau kembali.

Bangkit2 dari kubur tukar sifat jadi pokok jadi keldai pasal tak paham bahasa.

Terserahlah pada kau, semoga kau orang pasrah menerima kebinasaan. Takkan ditanya satu apa pun melainkan neraka kekal tempat kau.

Anonymous said...

Thanks Mihan, sifat solat nabi yang kau ajar tu aku rasa macam budak2 sekolah pun tau cerita. Bila semayang orang tak boleh lalu depan, anjing keldai tak melintas masa nabi semayang aku rasa kau banyak ambik sifat solat nabi2 kitab jerusalem. Sana je aku tengok banyak keldai kitab. Kitab apa yang kau syarah tu Mihan?

Mihan nabi takdelah bodoh sangat sampai nak semayang pun dia taktau nak pilih tempat. Dah tentu Allah Taala dah ajar dia mana nak pilih tempat bersih dan sesuai untuk dirikan solat. Janganlah dongengkan sangat cerita solat nabi tu, yang nampak bodoh kau. Dah lak kau isteri nabi dengan isteri firaun pun kau tak kenal mana satu. Kau main ceramah je kat orang.

Nabi bini sorang je Mihan Siti Khadijah. Aisyah tu guru2 kitab kau yang ubah ambik nama isteri firaun. Hari ni anak murid bodoh dia macam kau pegi baca pulak pada orang awam untuk menyesatkan mereka. Kau fitnah nabi Mihan, cakap nabi kawin banyak, apa kau ingat nabi tu gatal ke nak kawin ramai macam gang2 ustad kau?

Tu pasal Dia pesan kalau kau taktau baik kau diam, cerita apa yang kau tau. Gang Pondok kau dah dapat bajet yang kau nak cukup, tak payah heboh2 cakap kau tak makan duit, tak jual agama, ikhlas lillahitaala, tak perlu. Itu Allah Taala yang akan tentukan kau akan masuk neraka mana.

Asal dulu ahli kitab macam kau ni Mihan, mulanya macam yang kau selalu buatlah ambik sikit2 potongan ayat2 quran tu syarah buat kitab. Bila dah syok menipu ramai orang suka dengar cerita2 dongeng dia, dia pun mula hilangkan sikit2 ayat quran Allah Taala dari tempat asal Dia. Dia dah mula claim itu cerita dia, supaya orang ramai terpegun dan terpengaruh. Kemudian dia tokok tambah lagi cerita tu bagi sedap, kelakar, meruntun jiwa dan akhirnya dia mula edarkan di pasaran untuk jualan. Bila orang ramai beli dia pun kaya berharta pandai buat duit tulis buku dan baca kitab. Dapatlah kesenangan dunia yang dia impikan.

Ialah Allah Taala paham kau baru keluar gua, banyak musang pulak tu tempat kau. Tapi janganlah sampai ugama dan cerita2 nabi Allah Taala tu kau dongengkan buat ceramah. Kalau kau penat rehatlah, kalau nak rehat lama sikit masuk kubur.

Allah Taala ni kalau nak buat duit jual quran, dah jadi trilionaire dah Dia Mihan. Silap2 kau takde alat pun nak ukur kekayaan Dia. Tapi pasal dek kaya punya pasal, Dia belanja je lah semua orang. Harta Dia banyak sangat berlebih apa adahal. Dia bukan macam kau bisnes agama. Kau meniaga pondok, Dia rumah batu besar untuk Jamil Khair pun Dia boleh buat. Tak kisahlah pun bang Jamil bina pakai duit apa, dia neraka dia kau neraka kau. Tapi ini bukan bang Jamil madu 3 Mihan. Jamil orang kaya.

Han, yang dalam bajet bagus TN50 tu apa? Tentera Narjib 50 bilion hutang tak bayar ke apa? Aku tak berapa nak paham sangat pasal bajet2 ni. 2050 tah dia dah kojol ke apa sapa nak bayar hutang dia? Punda maney Mihan, koranglah budak2 pondok kena zikir, selawat, semayang hajat banyak2 bayar hutang dia. Aku taknak masuk campur, gst nak bayar lagi. Dia dah labur kat pondok kau tu, kau doalah apa patut untuk dia.

Macam tu lah Mihan lebih kurang cerita qorun dengan firaun dulukala. Lebih kurang sama macam korang perangai bodoh dia. Allah Taala nak diakal-akalnya.



Anonymous said...

Mihan kau nak dengar cerita pasal lembu kuning? Tapi ini memang takde kena mengena pasal warna raja. Cuma dulu tahun 2007 ada sorang anak rajawali jadi bodoh kena lembu dengan orang. Tapi dia memang tak mengakulah Mihan. Macam ni cerita Dia....


RPK bertanya lagi:

"Pohonkanlah kepada Tuhanmu untuk kami, supaya diterangkanNya kepada kami apa warna lembunya?"

Nabi Musa menjawab:

"Bahawasanya Allah berfirman:

Bahawa lembu itu ialah seekor lembu kuning, kuning tua warnanya, lagi menyukakan orang-orang yang melihatnya".

(Al-Baqarah 2:69)

Kisahnya berlaku masa 2007 bila dia taktau nak pilih baju kaler apa bawak jumpa agong. Jadi dia pun pilih kaler kuning. Tapi dia ingat tu warna menyokong institusi diraja, sebab arwah nyang dia dulu ada darah raja2, wali pulak tu. Wali pandai tulis kitab. Rupanya dia silap, dia tak sedar masa tu dia kena lembu kat orang untuk jatuhkan Pak Lah. Last sekali dia pulak kena pindah negara malu punya pasal dulu kena lembu.

Hari ni dia masih lagi dilembukan dek orang untuk menyara bil2 hidup dan perubatan keluarga dia. Kadang jadi lembu, kadang jadi beruk, kadang jadi ular sembur fitnah. Itulah dia kesan hidup tak mengenal diri di hari tua. Suka nak menyalahkan orang. Nak beramal taktau nak baca apa, agama pun takde. Biar je lah dia bebas hidup menunggu masa.

Lembu kuning sudah tua, tulis merepek tak tentu hala. Kau pun duduk merantau tak payahlah nak sibuk2 cerita pasal raja. Eh' Mihan kat Bangi tempat kau air kena catu tak? Kalau takde air malam ni kau mintaklah doa karamah walipetra sana. Manalah tau dia tulis2 kang bertambah pulak air sungai seluruh Semenyih.

Anonymous said...

Dan (ingatlah), ketika kamu membunuh seorang manusia,

kemudian kamu tuduh-menuduh sesama sendiri tentang pembunuhan itu,

padahal Allah tetap melahirkan apa yang kamu sembunyikan.

(Al-Baqarah 2:72)


Cuba kau teka Mihan kisah di atas ni cerita mengenai siapa? Altantuya? Morais? Azlin Alias? Taktau bila RPK nak keluar berita hangat tentang kisah ni. Come on, dulu kau cakap berani kena benar. Tunjuk betul2 mana dia cerita kebenaran yang kau rahsiakan?

Anonymous said...

Ha' macam tu la baru betul cakap terus terang. Mula2 keje dengan Anwar, kawan dengan Hadi, mintak projek dengan Mahathir tapi Najib takde hulur apa2 ke kat awak RPK? Bapak kedekut Najib satu sen pun tak hulur.

Kesimpulan Dia betul apa Allah Taala cakap kisah orang kena lembu, kena sembelih dengan orang. Puncanya politik, kuasa, duit, pangkat dan kesenangan dunia. Awak bini kena jual karipap. Tak ke kejam manusia tu RPK?

Tu yang Allah Taala selalu ingatkan manusia jangan campur orang buat fitnah. Kesan dia awak jugak yang kena tanggung diorang hidup senang. Dah royal family Selangor dengan Perak berselisih faham. Ingatkan raja Nismilan yang kena diam. Nismilan tak masuk campur.

Politik ni bukan pasal prinsip. Politik ni pasal kuasa dan kesenangan dunia. Kau prinsip apa pun kalau takde pedoman tu yang Allah Taala cakap kau macam lembu kuning. Kau silap, bodoh, lambat pikir orang sembelih kau balik, dia gunakan kau cukup2.

Takpelah kau dah asingkan diri duduk jauh2, kau pikir balik berbaloi tak apa yang kau buat selama ni? Kau hidup masuk neraka, kau mati pun masuk neraka. Kalau kau tak berubah tak mengenal diri dan agama, kau selamat, tinggal dunia gagal kembali.

Pasal Altantuya kau jangan risau, itu Allah Taala boleh uruskan. Allah Taala tau mak lampir mana punya keje bagi arahan. Dia tak bunuh pun, dia arah je. Yang dia taktau Allah Taala tengok kejadian tu. Cuma Dia tunggu masa je nak menghukum. Dah Dia tengok korang semua takde satu orang pun yang berani keluar fatwa, keluar hukum apatah lagi untuk menghukum. Elok je bebas fly sana sini.

Kalau Allah Taala tak hukum kau nanti apa lak orang lain cakap. Macam Allah Taala ni buta tak nampak, tak buat keje. Jatuhlah kredibiliti Dia sebagai Allah Taala. Dia bukan jenis bajet bagus nak tunjuk pandai. Dia cakap Dia buat.

Itu beza Allah Taala dengan makhluk RPK, Allah pegang hukum, diorang Jual hukum.

Anonymous said...

Mereka menyembunyikan (kejahatan mereka) daripada manusia,

dalam pada itu mereka tidak menyembunyikan (kejahatan mereka) daripada Allah Taala.

Padahal Allah Taala ada bersama-sama mereka,

ketika mereka merancangkan pada malam hari,

kata-kata yang tidak diredhai oleh Allah.

Dan (ingatlah) Allah Taala sentiasa Meliputi PengetahuanNya akan apa yang mereka lakukan.

(An-Nisaa' 4:108)

Anonymous said...

Nampak tu RPK camana Allah Taala cakap, surah An Nisak lagi tu. Kisah pempuan sama pempuan berbunuh pasal laki macho. Saya pun taktaulah macho tang mana. Main golf pakai pink, pegi keje pakai pink. Dah macam Elton John pun ada nampaknya.

Apapahal pun jangan tuduh Allah Taala bukan2 kalau taktau cerita. Siasat dulu habis2. Allah Taala takde kena mengena dengan mana2 parti politik pembodek atau pembangkang. Dia hanya saksi saja kelakuan dan kebodohan manusia yang tak berapa paham cakap Dia.

Tu pasal Dia suruh menulis dalam blog Ustaz. Sebab orang melayu ni kalau dengan ustad2 diorang dengar kata sikit. Ustad Mihan awak jangan caya, Ustad Puiyoh ajar kitab. Kalau IS Daesh semua dia siasat, semua dia kenal, dialah mata2, suruh siasat Anuar Zain skandal dengan siapa kang kau tau tak Mihan? Kau penah dapat painting Andy Warhol hadiah besday?

Cuma kalau ditengok dari kelakuan firaun, haman, qorun, samud, a'ad, madyan yang korang ada memang tunggu masa je lah nak binasa.

Anonymous said...

Ahli kitab sopi ni Mihan ada macam2 kaler ada hitam, putih, coklat, songkok tajam, dreadlock semua ada. Gang pencinta nabi dan Allah kata hati suci sirru sir dia. Huhu.

Pala hotak kau, kalau iyapun bangang tak payahlah kau buat buku. Kalau kau betul cinta dan kenal Allah Taala kau ikut je lah apa Dia cakap. Jangan ubah dan pinda ayat quran Allah Taala buat buku buat kitab. Senang je macha, bukan susah.

Dia bukan nak baca sangat pun kisah porak peranda hidup kau gaduh laki bini nak berebut anak. Sibuk nak tentukan anak agama apa. Kalau dah perangai macha, mamak, osmaniah memang jenis bangsa tulis kitab, suka mengubah Alquran kau letak dia agama apa pun dia tetap jadi ahli kitab bodoh. Cinta kepala bapak dia, ingat Allah Taala tu nak ambik kisah sangat pasal perangai mangkak dia, phuii.

Senang je pun nak tangkap si babi hutan ni. Dia punya perangai babi suka tulis buku buat kitab tu takkan berubah sampai bila2. Bila kita tembak babi hutan ni sakit, dia akan keluar dari kubang dia. Rambut je nampak dulu. Jenis manusia yang suka melanggar hukum, suka menyondol sedang dia tak pikir benar salah. Yang penting dia sayang Allah Taala, Allah Taala pun mesti ikhlas sayangkan dia. Kerana cinta Allah taala kena halalkan perbuatan dia menjual kitab2 agama.

Bodoh punya pikir, itu bukan kenal diri, itu selenga taktau hukum. Seolah2 Allah Taala tu nak dikongkeknya dengan kepandaian dan akal bingai dia. Dia tak reti nak hormat hukum Allah Taala.

Tapi kalau kau nak kenal ahli neraka kekal ni rupa camana Mihan kau tengok kulit dia, memang selalu tak hensem hitam legam. Pasal dah biasa keluar masuk api neraka. Rentung, hangus acah2 clever.


Anonymous said...


Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan (meminda atau mengubah) apa-apa keterangan Kitab Suci yang telah diturunkan oleh Allah,

dan membeli dengannya keuntungan dunia yang sedikit faedahnya, jual buku tulis kitab

mereka itu tidak mengisi dalam perut mereka selain dari api neraka,

dan Allah tidak akan berkata-kata kepada mereka pada hari kiamat, dan Ia tidak membersihkan mereka (dari dosa), dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

Ha ni kau baca dulu pakai 9 akal makrifat yang kau ada. Pinda ayat quran, buat kitab, selenga tak reti bahasa. Hidup telan api neraka. Hitam sampai ke hujung rambut peginya.

Anonymous said...

Sesudah itu, patutkah mereka berkehendak lagi kepada hukum-hukum orang jahil-iyah tak paham agama macam Mihan?

Padahal - kepada orang-orang yang penuh keyakinan - tidak ada sesiapa pun yang boleh membuat hukum2 baru yang lebih baik daripada Alquran Allah Taala. Buat RUU 355 ikut kepala guru pondok dia.

Wahai orang-orang yang beriman!

Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi kitab melayu dan Nasrani itu sebagai teman rapat,

kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain;

dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya,

maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim.

Dan (telatah kaum munafik macam Mihan itu menjadikan) orang-orang yang beriman berkata:

"Adakah mereka ini orang-orang yang bersumpah dengan nama Allah, dengan sebenar-benar sumpahnya? padahal mereka sendiri yang selalu langgar janji rukun iman. mereka yang bakar hukum.

bahawa mereka benar-benar menyertai dan menolong kamu dalam menegakkan agama?"

Telah gugurlah amal-amal mereka, lalu menjadilah mereka orang-orang yang rugi.

Wahai orang-orang yang beriman!

Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan agama kamu sebagai ejek-ejekan (fuiyoh) dan permainan - dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu,

dan orang-orang kafir musyrik itu: menjadi penolong-penolong; dan bertaqwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman.

(Al-Maaidah 5:57)


Anonymous said...

Mihan quran ni dia ada Tuan. Kau tak boleh ambik suka2 buat seruan palsu kau pada masyarakat. Satu ayat kau jual 4, 5 ayat Tuan dia beli balik. Alquran Dia kan. Tu tanda Alquran ni hakcipta terpelihara, tak boleh diubah sesuka hati. Bukannya Dia taktau kau tu munafik.

Zaman untuk lanun cetak rompak macam kau dah nak berakhir Mihan. Tu lah maksud apa yang tok guru syeikh kitab kau selalu cakap akhir zaman. Zaman kau nak menipu orang ramai dengan ilmu2 agama dah sampai penghujung. Dah tak berapa nak laku untuk dijualbeli di pasaran dunia.

Sampai masa Allah Taala tuntut balik apa yang memang asalnya milik Dia. Kau bukak mulut je jual quran memang Dia sebatlah kau balik. Dengan Siti Bedah pun kau terkial nak lawan. Baik kau pegi ikut dia pegi bela nasib asli Gua Musang. Sekurang2nya kau pencen sok boleh jugak berkebun ke, cari hasil hutan ke, tanam sayur ke ada gak faedahnya dari kau tabur fitnah jual agama. Bolehlah nanti asli tu tolong kau apa patut.

Sudah-sudah Mihan potong ayat quran. Kau jual je lah cerita dongeng keldai kitab tok guru pondok kau lagi baik. Boleh gak orang ramai buat gelak2 lawak jenaka. Kau kan tinggi sense of humour.

Anonymous said...

Allah Taala berfirman lagi:

Sekiranya penduduk negeri RPK itu, beriman serta bertaqwa,

tentulah Kami akan membuka kepada mereka (pintu pengurniaan) yang melimpah-limpah berkatnya, dari langit dan bumi.

Tetapi mereka mendustakan Alquran, lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa disebabkan apa yang mereka telah usahakan.

(Al-A'raaf 7:96)

Patutkah penduduk negeri RPK itu (bersedap hati) serta merasa aman daripada kedatangan azab Kami kepada mereka pada malam hari, semasa mereka sedang tidur?

Atau patutkah penduduk negeri RPK itu (bersedap hati) serta merasa aman daripada kedatangan azab Kami kepada mereka pada siang hari, semasa mereka sedang leka bermain-main?


Min kau jangan salahkan orang Min air beracun. Kan RPK dah tulis kau melayu sana banyak yang bodoh2. Allah taala azab korang minum, mandi, makan air chemical. Kan korang suka menukarkan air bersih menjadi arak durjana.

Anonymous said...

Ilmu gini kat oxford memang takde belajar RPK. Ox tu maksudnya lembu jangan lupa tu. Ford tu agaknya graduan2 lembu macam awak la kot. Takpe sekurang2nya kau ada kelulusan tinggi.

Machiavelli tu baru lagi tu main realpolitik. Firaun Ramses lagi lama daripada dia. Firaun dululah bapak segala realpolitik. Pecah perintah, ubah Taurat, menipu, menzalimi, merompak, makan harta anak yatim, kutip zakat guna agama semua dia dah pakai sebelum kau hidup. Setakat bunuh orang main sihir ni memang amalan biasa zaman dia.

Idea firaun mudah je, dia simpan Taurat betul dia karang kitab2 baru. Dia cakap tu semua hukum dan cerita dari Allah Taala supaya manusia taat kat bangang dia. Hari ni pun ada apa orang buat RPK idea firaun tu buat maqasid syariah, indeks syariah segala apa dalam agama boleh ubah dan dijual semua dia akan buat untuk dapatkan sokongan dapatkan untung.

Tapi firaun hari ni jahat cilake palat sikit RPK dari firaun dulu. Pasal dia sanggup bakar quran. Ramses dulu dia sorok je Taurat tu takdelah sampai nak membakar. Hari ni punya kerabat firaun muka memang nampak Elton tapi jiwa Satan.

Tapi kalau tak kena cara makan masa lama jugak nak bersihkan air empangan Semenyih tu. Takpelah layan je lah, dah nama pun azab. nak mintak tolong doa syufaat RPK kau jauh sangat pulak. Habislah bisnes rumah urut, pelacur, massage takde beer takde air. Minum air lendir la jawapnya korang hari2. Betullah tu apa RPK cakap

“There’s a sucker sap cock in Selangor paradise every minute.” Enjoy muthepuaker.

Anonymous said...


Orang-orang yang memakan (mengambil) riba gst itu tidak dapat berdiri betul melainkan seperti berdirinya orang yang dirasuk Syaitan dengan terhuyung-hayang kerana sentuhan (Syaitan) itu.

Yang demikian ialah disebabkan mereka mengatakan: "Bahawa sesungguhnya berniaga itu sama sahaja seperti riba".

Padahal Allah telah menghalalkan berjual-beli (berniaga) dan mengharamkan riba, cukai kepala.

Oleh itu sesiapa yang telah sampai kepadanya peringatan (larangan) dari Allah lalu ia berhenti (dari mengambil riba), maka apa yang telah diambilnya dahulu (sebelum pengharaman itu) adalah menjadi haknya, dan perkaranya terserahlah kepada Allah.

Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba gst itu) maka itulah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.

Al-Baqarah 2:275

Anonymous said...

Camana Mihan kau boleh paham tak peringatan mudah macam ni?

Kau bangga bersyukur timakasih pada YAB atas bajet berpuluh juta sekolah tahfis, elaun imam, bilal, siak, pondok kecil, pondok besar, darul ulum tapi duit ambik dari hasil ribak gst. Syeikh dah penat mengajar quran dan kitab siang malam mencarik pahala besar. Sekali tengok kesudahan hidup masuk neraka kekal sebabnya menyokong dan makan hasil ribak ramai2 ajar budak ngaji.

What the hell Mihan, hari2 siak tu bersihkan masjid, hari2 bilal tu meneran bang kat telinga korang, hari2 imam semayangkan kau ramai2, belanja pegi haji lagi last sekali masuk neraka. Apa gila kau Mihan, ingatkan kau dapat masuk syurga, rupanya bakal ke neraka. Harap bajet je besar, tapi satu hapah pun tak diterima amal kau. Gugurlah amal mereka, seperti daun terpisah di pohon nangka.

Tu aku cakap kau jadi macam setan stim ecstacy terhuyung hayang, roh setan badan imam. Memimpin orang masuk neraka. Sah ke tak semayang korang dalam masjid ramai2 tu Mihan? Baca quran pagi petang, kau cakap hapal 30 juzuk quran boleh terus masyuk syurga takyah soaljawap, siap boleh bawak family lak lagi tu. Tapi yang Allah Taala cakap kau tak ditanya satu apa pun, terus terjun je dalam neraka.

Berbaloi ke Mihan dapat peruntukan juta2 tu? Kesudahannya semua masuk neraka. Bodoh punya pasal tak reti nak beza halal haram, taktau nak nilai mana benar mana salah.

Anonymous said...

Kau cakap orang pandai liberal, kau lagi bapak hippies halal haram semua campur. Harap serban je tebal kat kepala tapi lagi banyak mentekedarah benda haram. Sedang kau lagi pakar bab hukum. yang pegi mengaji kau bukan aku, aku tukang tanya soalan je. Apa cerita Mihan? Matlamat menghalalkan cara, dosa pahala campur sekali tapi mengharap balasan syurga. Apa kau ingat makayah kau punya syurga ke boleh buat sesuka hati?

Seolah2 kau bagi budak tahfis dan imam kampung buat amal sambil minum beer. Kau tak pedulik pun duit hasil datang dari mana. Janji payment dapat capai matlamat. Singkat sangat pikir tu Mihan. Daripada kau melalak pasal RUU baik kau pikir balik camana nak bersihkan ribak2 haram yang bakal kau makan nanti. Jadi darah daging tu Mihan, kau khatam quran 1000 kali pun belum tentu boleh sucikan lagi perbuatan dosa yang kau buat.

Ribak dosa besar Mihan, kau tak ingat dulu korang heboh2 pasal institusi bank makan gaji ribak. Hari ni kau ramai2 pegi telan sambil baca quran. Lepas grad pusat tahfis, jadi imam besar mengimamkan orang semayang jumaat. Habis satu masjid semua sesat pasal imam tak betul.

Mihan kau ambik GST tu bukan cukai niaga, tu kau ambik faedah dari orang ramai jatuh hukum ribak, cukai kepala. 1 kepala 1 tax. Tu bukan clever Mihan itu menipu jalan salah, Tolong orang tipu orang, hidup dah biasa makan duit TOTO camtulah jadinya. Machiavelli tak buat macam kau. Memang haluslah cara kau main bahasa, sihir silap mata. Tukar ribak jadi GST. Konon2 bolehlah lepas dari api neraka.

Hancur matematik kau Mihan. Perkiraan mudah pun kau tak boleh selesaikan.

Anonymous said...

Maka disebabkan kezaliman yang amat besar dari perbuatan orang-orang Yahudi melayu macam Mihan itu,

Kami haramkan atas mereka makanan yang baik-baik yang pernah dihalalkan bagi mereka,

dan disebabkan mereka banyak menghalang manusia dari jalan Allah.

Dan juga (disebabkan) mereka mengambil riba padahal mereka telah dilarang melakukannya,

dan (disebabkan) mereka memakan harta orang dengan jalan yang salah (tipu, judi, gst dan sebagainya).

Dan (ingatlah) Kami telah menyediakan bagi orang-orang yang kafir di antara mereka, azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

(An-Nisaa' 4:161)

Cuba pikir Mihan makanan tu asal Allah Taala bagi baik halal untuk kau, dek kerana bodoh kau tak berpikir benar salah. Terus makanan kau jadi haram pasal sumber tak betul. Kemudian bila orang ramai nak beramal dengan Alquran kau halang, kau tuduh wahabi, liberal dan macam2 fitnah kau bagi. Tak ke rugi sia2 amalan hidupmu Mihan? Tak nampak jalan di dunia ke Mihan? Kenapa? kerana tidak nampak cahaya? hanya nampak jalan terjun ke neraka? Padanlah muka.

Anonymous said...

Perbandingan hal mereka (golongan yang munafik seperti dirimu Mihan) samalah seperti orang yang menyalakan api;

apabila api itu menerangi sekelilingnya,

(tiba-tiba) Allah Taala hilangkan cahaya (yang menerangi) mereka,

dan dibiarkannya mereka dalam gelap-gelita, tidak dapat melihat (sesuatu apa pun) dari kebenaran.

Al-Baqarah 2:17

Mihan dibiarkan menuduh dengan yang demikian supaya mereka semua memikul dosa-dosa mereka dengan sepenuhnya pada hari kiamat,

dan juga memikul sebahagian besar dari dosa orang-orang yang Mihan sesatkan dengan tidak berdasarkan pengetahuan yang benar;

sesungguhnya amatlah buruknya dosa-dosa yang Mihan dan Adi lakukan itu.

(Al-Nahl 16:25)

Anonymous said...

Ular Sawa telan Anak Lembu di Gua Musang tempat Mihan.

Baru semalam aku cakap dengan kau Mihan cerita orang macam kau makan duit tak betul. Allah Taala nyatakan betul2 dekat tempat kau sekor lagi ular sawa makan bangkai. Tu alamat kau dah tahap guru Mihan. Kau dah setaraf dengan Tuan Guru Hadi Marang. Bila kau jual ayat quran je keluar rupa ular sawa. Tahniah Mihan kau dah jadi guru, guru kitab tarekat ajaran sesat.

Ini bukan kebetulan Mihan, ini kenyataan. Kau kan suka ikut jalan tarekat. Macam tu lah cara orang tarekat berjalan, jalan guna perut, bukan guna otak. Dia suka hidup berpandukan pada hawa nafsu. Takde pertimbangan benar salah, halal haram. Tu pasal ular dia takde kakitangan, sebab dia dah hilang pertimbangan. Hanya menuju jalan yang lurus. Samakan macam kau Mihan?

Anak lembu tu cerita pasal orang2 bodohlah yang selalu kena makan dengan ular macam Mihan. Kena belit dulu dengan cerita penipu Mihan, lepas tu ditelannya hidup2. Tapi yang kenyangnya Mihan, pasal yang dapat bajet semua budak2 pondok tarekat Mihan bukan kau. Yang korang pegi hantar anak belajar sekolah tahfis dia siapa suruh?

Hari ni ada jugak bapak2 ular sawa suruh orang ikat perut. Sedang dia kenyang makan hasil haram, hasil menipu orang ramai. Tapi dia tak sedar perut dia lakibini ketat, buncit je selalu macam perut sawa telan bangkai. Tu yang kita tengok ular tu malas, jenis dia bukan berpikir pun. Tau nak hidup senang je, halal haram semua taruk. Mana perangai bodoh ni memang dia telanlah cukup2.

Terpulanglah kat kau nak cakap Allah Taala pragmatik ke, kuat perli ke, nak tunjuk cool ke itu kau punya pasallah. Dia cakap apa yang Dia nampak je perangai kelakuan korang macamana. Hidup takde pedoman, memang ramailah jadi haiwan.

Anonymous said...

Dan sesungguhnya Al-Quran itu sudah tentu akan menyebabkan penyesalan bagi orang-orang kafir tarekat sepeti Mihan (semasa mereka menerima balasan).

Dan sesungguhnya Al-Quran itu adalah kebenaran dan kenyataan yang diyakini (dengan seyakin-yakinnya).

(Al-Haaqqah 69:51)

Anonymous said...

Terkesima aku Mihan mendengar persoalan YB Din PAS kau. Kaget rasanya mak memikirkan persoalan ilmiah sebegini. Camana reaksi RORA masa tu Mihan, terkedu tak dapat jawap?

YB Khair hukum Allah Taala macam ni kaedah Dia, kalau kau dah tau hudud hak Allah, hukum Allah kau tak payahlah susah2 masuk campur. PAS pun tau kan yang korang semua akan mati, jadi tunggu je lah korang mati. Dah mati nanti baru Allah Taala hukum. Cuma masa hidup ni kau jagalah hukum tu baik2, amal untuk diri kau sahaja. Kau tak payah susah2 melalak sana sini masuk parlimen bentang bill untuk laksanakan hukum Allah. Pasal hukum Allah Taala ni hukum seluruh alam.


Mahkamah Syariah kau boleh ke menghukum dan mengadili seluruh isi alam?


Kalau kau tau kau tak mampu nak mengadili alam, serahkan pada Allah Taala. Biar Dia sendiri buat keje Dia menghukum dan mengadili. Itulah Hak Allah Taala yang sebenarnya. Jadi kau cermin diri kau dulu sebelum kau perasan berangan nak tolong agama Allah. Dia tak mintak dan tak harap pun kau tolong Dia.

Depan cermin nanti kau pandang diri atas bawah, sampai dalam diri kau. Berapa banyak dosa menipu, fitnah nabi, jual agama, jual kitab, bakar Alquran, fitnah Allah Taala, langgar janji, khianat rukun, makan ribak, menyesatkan orang. Kau timbang dulu dosa2 yang Allah Taala sebutkan ni habis2 yang ada pada diri kau. Kau rukun iman lebih daripada 6 tak sama dengan islam lain. Camana nak ikut RUU kau?

Dari awal dulu hidup kau banyak ikut tarekat, banyak baca kitab hadis, banyak buat hukum sendiri sampai hari ni kau taknak berubah sikap. Sentiasa mendustakan amaran dan peringatan Allah Taala. Sentiasa mengubah dan meminda hukum2 Alquran Allah Taala. Jadi Allah Taala hukumlah kau Ahli Kitab, orang2 kapir yang mendustakan Alquran.

Kalau kau nak teruskan penerangan kau, silakanlah. Allah Taala tetap membacakan hukum Dia pada kau macamana. Kau nak terima atau tidak itu kau punya pasal. Bukan Dia yang nak kena taat pada kau. Yang kapir kau bukan Dia.

Kalau kau pasti kau kena hudud kat dunia, akhirat kau boleh masuk syurga, Buktikanlah? Syurga mana yang Nik Aziz, Azizan, Harun, Ibrahim dan seangkatan dengannya dapat masuk. Bawak datang keterangan tu, syurga tingkat ke berapa yang diorang dah sampai? Kan korang banyak simpan tiket2 syurga. Tunjukkanlah.

Apa hukum cakap bohong Mihan? Nak potong pakai apa lidah kau tu? pisau belit, cangkul, sabit, gergaji, gunting?




Anonymous said...

Katakanlah kepada semua YB PAS dan Mihan:

"Allah Taala jualah yang mengetahui tentang masa mereka tidur;

bagiNya lah tertentu ilmu pengetahuan segala rahsia langit dan bumi;

terang sungguh penglihatan Allah Taala (terhadap segala-galanya, termasuklah segala salah silap YB PAS dan bisnesman agama macam Mihan)!

Tidak ada bagi penduduk langit dan bumi pengurus selain daripada Allah Taala

dan Allah Taala tak menjadikan sesiapapun masuk campur dalam urusan hukumNya.

(Al-Kahfi 18:26)


Caner YB Khairudin, anta sekolah tahfis, jual buku, jual ceramah, jual agama memang anta mahirlah dalam bidang mentafsir Alquran ni. Anta paham betul2 ayat Allah Taala ni, tak panjang mana pun kalau nak dibandingkan dengan RUU Haji Hadi.

Kumpul penganut freePASon ramai2, bincang2. Yang cakap anta semua kapir tu Allah Taala, bukan ana. Kapir bebas takde agama, tak pegang hukum. Halal haram semua campur. Tak caya tanya Mihan bajet ribak GST yang YAB bagi hari tu boleh makan tak bagi budak sekolah pondok?

Anonymous said...

Kau orang semua Al Fatihah pun kau tak habis belajar, kau dah sibuk2 nak menerangkan hukum pada orang Islam. Sibuk bukak sekolah tahfis nak ajar Alquran. Sedang Allah Taala cakap jangan kau ajar manusia apa yang tidak kau ketahui. Itu yang nabi buat, Muhammad dia tak ajar orang ilmu sebarangan kalau dia tak sendiri tak paham.

Itu pasal zaman nabi dulu dia tak buat sekolah2 tahfis ni. Pasal Allah Taala tau penghujungnya manusia tu akan ambil kesempatan untuk buat duit, untuk ambik keuntungan dunia dan akhirnya dia menyesatkan orang ramai guna Alquran. Itu pengalaman Allah Taala masa zaman firaun, tu yang Dia berani cakap.

Tujuan kau buat RUU kau nak monopoli agama, kau nak orang dengar perintah kau. Kau buat sekolah pondok ambik dana kerajaan, duit orang ramai, derma, sedekah, wakaf, jual kitab untuk buat duit. Kemudian pelajar pondok kau, kau serap masuk institusi agama, masjid2 jadi imam, jadi penceramah, jadi pengacara, penasyid qasidah dan hakim syarie. Kesimpulannya kau jadikan Alquran Sumber Pendapatan. Namun kau tak jadikan Alquran sebagai pedoman.

Macam tu lah halus penyelewengan hukum pengikut firaun macam kau. Bila Allah Taala cakap kau pengikut Samiri kau tak caya, kau taknak terima. Sedang itulah hakikat dia. Kau mengubah pedoman menjadi perniagaan dan untung keduniaan.

Macam tu lah cara dan kaedah kau orang tarekat semua mengubah jejak rasul yakni Alquran. Semua bawak jalan niaga. Sampailah nak kenakan denda wang ringgit dalam mahkamah syariah, penghujung hukum kau mesti jadi duit.

Anonymous said...

Al-Faatihah

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Segala puji tertentu bagi Allah, yang Memelihara, Mentadbirkan dan Beserta alam

Yang menguasai zahir dan batin, nyata dan ghaib

Yang Memiliki Kehidupan dan Kematian

(Al-Faatihah 1:4)


Kau dah baca Al Fatihah cara macam ni? Yang selalu dalam kitab2 ulamak kau selalu ubah jadi Imam Malik, mazhab Maliki. Tapi kau tak sedar sapa sebenar Maliki dalam Alquran.

Anonymous said...

Alah Mihan nak debat2 pulak, kau ada telor ke Mihan nak ajak orang debat2 ni? Kau gayri cili keringlah Mihan, pipit sorok celah kangkang. Abu Syafik tu lagi keringlah daripada kau Mihan walaupun badan dia banyak air. Gentel je dia naik Perlis jumpa wahabi. Kau berani? Nak ajak depan mufti konon, mentang2 mufti sunni korang semua ramai yang atheist. Senanglah dapat backup ye tak?

Debat dengan tak debat sama je Mihan, kalau Allah Taala dah letak kau kapir, ahli kitab, jual agama kau tetap jugak masuk neraka. Kalau pasti kau bukan ahli neraka, kau leks2, can2, happy2 je dah lah. Tapi itulah hakikat Dia Mihan Alquran ni, bila dibacakan peringatan panaslah iblis setan serata alam, termasuklah kau. Itu hikmah Alquran Mihan, dalam kitab riwayat ulamak kau memang takde benda macam ni.

Tapi aku nak tanya kau Mihan, Abdullah Masud, Dollah Ubai, Dollah Badwi, Dollah Kaab ni semua orang yang sama ke Mihan dalam riwayat kitab2 ulamak korang? Sebab aku tak pernah jumpa, tu yang aku tanya. Yang aku tau Abdullah ayah Rasulullah. Pasal aku tengok dollah kau ni busybody betul, apa nabi cakap semua dia nak salin tulis kitab. Memang sebijik macam perangai kau Mihan suka tulis buku kitab agama. Lepas tu main tambah2 cerita bagi sedap. Tulis dalam FB nak ajar2 orang.

Wei Mihan, kau tak sedar ke kau hari2 menduakan Allah Taala? Baca kitab, lepas tu buat RUU355 tak mintak izin Allah Taala. Mentang2lah Allah Taala kau cakap takde tempat, jadi kau suka2 je buat hukum undang2 kau sendiri.

Apa kau ingat Allah Taala ni jenis merempat ke Mihan? Suka2 bapak kau je nak menafsirkan sesuatu tentang diri Dia? Yang kau kurang ajar sangat apasal? Apa makayah kau bagi Allah Taala makan ke? Apasal kau bodoh sangat tak pikir pasal perasaan Allah Taala? Tu yang kau bakar je quran tu ikut sukati bapak kau. Ni yang Allah Taala cakap perangai babi, taktau hukum, tak pegang hukum. Allah Taala nak diajarnya balik.

Memang Dia tak suruh kau pikirkan Dia, tapi kau hormatlah sikit hukum dan percakapan Dia. Kalau kau bodoh takpe, Dia paham. Pasal kau memang jenis ustaz kampung tak paham bahasa. Kau janganlah samakan Dia dengan bodoh kau dan ulamak2 baghal kau. Memang jauhlah beza Dia dengan kau yang bodoh, korang bangang Dia cerdik banyak. Dia memang tak terikat dengan hukum2 dan perangai babi korang, pasal Dia tak boleh nak ikut bodoh kau semua. Jadi Dia bacakanlah Alquran sebagai peringatan. Menunjukkan dia lagi bijaksana daripada korang. Itulah maksud Ahad, Esa takde yang seumpama denganNya.

Apa kau rasa kau lagi bijak ke dari Allah Taala Mihan? Bodoh kau, kau hari2 telan gaji haram jual agama. Lagi nak kau mengajar Dia hukum2 agama. Kau pegi panggil mufti2 kau semua sekali mari debat sama Allah Taala. Kau siapkan teks soalan dan jawapan kau banyak2, bawak tulis datang sini. Bawak mari datang kalau betul kau orang yang benar.





Anonymous said...

Oooo kau pandai tukar topik ke habib Mihan eh. Bila orang suruh jawap soalan kau buat2 pekak. Habib Umar ke, habaib al sagaff ke, yabanana ke, al capal wal samiriyun, zamihan al gayriyun cili kering ke itu semua aku tak pedulik. Kau datang jauh2 dari yaman, sudan, mesir, syria datang mengajar kitab itu sudah pasti kau ahli kitab. Habib Umar ni dulu ada member dengan Osama, Ayman Al zawihiri ke Mihan?

Dey Mihan kau tak nampak Yemen tu camana punya huruhara ahli kitab gaduh sama sendiri? Yang bergaduh buat kecoh bomb sana sini tu kumpulan tarekat korang punya kejelah. Bergaduh rebut kawasan sunni serban lawan syiah huti. Dah buat kecoh kat sana datang sini nak mengajar kitab2 tarekat. Lembu bodoh macam kau bolehlah dia tipu Mihan. Allah Taala Dia tau cerita sebenar.

Berangan mimpi nak jumpa nabi, pernah jumpa nabi depan2. Apa bangang kau pikir ni Mihan? Kau nabi pun kau taktau rupa sebenar dia camana. Buatnya yang datang tu iblis, menyamar cakap dia nabi kau pun percaya. Iblis memang tak boleh menyerupai rupa nabi, tapi masalahnya kau sendiri pun tak penah jumpa nabi, macamana kau nak pastikan yang kau jumpa tu nabi? Jangan bangang sangat Mihan. Iblis ni pandai jugak menyamar. Setakat habib tu letak bin tok nenek dia sanad ke Rasulullah memang tak cayalah aku. Rasulullah mana ada janggut perang, baca kitab macam dia. Bodoh kau Mihan kene tipu hidup2.

Iblis dulu menyesatkan Hawa lemah lembut jugak Mihan. Mana ada kasar2 ganas macam kau. Macam tu cara iblis menghasut, dia pujuk dulu baik2 supaya Hawa mengikut kata dia. Bila dah termakan cakap dia pun tak sedar dia buat dosa. Mana ada orang menghasut cakap kasar Mihan. Iblis tu lebih kurang macam habib kaulah, jenis orang yang beramal. Tapi nak sesatkan orang kenalah guna metod iblis, guna jalan amal jugak, baru senang nak bawak Mihan dan kawan2 masuk neraka. Mihan pun rasa happy dan teruja. Menyambut kedatangan habib kitab yang disanjung puja.

Eh sudahlah Mihan, habib Umar kau tu elok ban je dari masuk Malaysia. Silap2 dia yang bawak fahaman Daesh masuk negara. Kau suruh sikit SB tok Ayob pandang2 sikit habib Yaman tu datang sini. Tah ajaran sesat mana yang dia bawak kita bukan tau. Malaysia ni pun dah cukup banyak tarekat ajaran sesat.

Anonymous said...

Mihan, Mat Amin meh sini aku cakap dengan kau. Allah Taala ni bukan jantan, bukan betina jauh sekali berperangai pondan seperti Zamihan. Tanya2 tak jawap soalan. Allah Taala nak pegi dalam gua ke, KLCC ke, Temerloh , Jengka itu Dia punya sukalah. Merata tempat dalam alam ni Dia punya. Sukati Dia lah nak bergerak mana2 pun Dia suka. Cuma yang pasti Dia tak bodoh macam korang. Allah tak sama macam Mihan.

Buat apa nak pegi jumpa habib kitab kau. Aku dulu layan jugak baca2 kitab ni. Ada satu tu cerita pasal dajjal, macam ni bunyi dia

“Barangsiapa mendengar kemunculan Dajjal nak datang Malaysia, maka menjauhlah darinya.

Demi Allah, ada seseorang yang mendatangi Dajjal dan dia mengira bahwa dia punya iman (yang kokoh),

malah ia yang menjadi pengikut Dajjal karena ia terkena syubhatnya ketika Dajjal itu muncul di airport KLIA”

HR. Abu Daud bapak amin no. 4319 dan Ahmad 4: 441

Kau paham tak Mihan apa kitab Daud ni cakap? Dia cakap kalau kau dah tau dajjal nak datang, kau jangan pergi jumpa dia. Bertentang mata pun tak boleh bahaya. Dajjal ni banyak tipu helah guna kitab agama. Di sebalik jubah dia ada pedang. Kita mesti jauhkan jarak dari dia. Pasal dia musuh Allah Taala.

Korang takpe, pegilah dengar tazkirah dari dia. Kau pun memang dah sesat. Pegilah ramai2 jumpa dia. Kucup, jilat tangan dia. Peluk dada dan cium2 arab laga2 pipi sama dia. Itu pun kalau kau tak gelilah dengan jambang karat dia. Aku tak berani nak jumpa dajjal depan2. Makhluk Puaker.




Anonymous said...

Mari baca quran, ditujukan khas pada Haji Hadi Awang penghasut umat dari Marang


Sebenarnya orang-orang yang terdahulu dari JiHadi telah menjalankan rancangan jahat (terhadap agama Allah dan Rasul-rasulNya);

maka Allah binasakan bangunan (rancangan jahat) mereka dari asas-asasnya, konon2 nak usul RUU355

lalu bumbung (bangunan itu) jatuh menimpa ke atas PAS, dan mereka pula didatangi azab kebinasaan dari arah yang mereka tidak menyedarinya.

(Al-Nahl 16:26)

Kemudian pada hari kiamat, Allah menghinakan JiHadi PAS (dengan azab seksa) sambil bertanya:

"Mana dia sekutu-sekutuKu yang kau berperi-peri memusuhi (Nabi-nabi dan orang-orang yang beriman) untuk membela mereka?"

(Pada ketika itu) berkatalah orang-orang yang beroleh ilmu pengetahuan: "Sesungguhnya kehinaan hari ini dan azab seksa, adalah tertimpa kepada orang-orang yang kafir macam JiHadi

(Iaitu) mereka yang diambil nyawanya oleh malaikat dalam keadaan mereka menganiaya diri sendiri (dengan kekufurannya).

" Lalu mereka tunduk menyerah (ketika melihat azab sambil berkata):

"Kami tiada melakukan sesuatu kejahatan".

(Malaikat menjawab): "Bahkan (kamu ada melakukannya); sesungguhnya Allah Maha Mengetahui akan apa yang kamu telah kerjakan".

"Oleh itu, masukilah pintu-pintu neraka, tinggal kekallah kamu di dalamnya;

maka sesungguhnya (neraka itu) seburuk-buruk tempat bagi orang-orang yang sombong takbur sepertimu hai Haji Hadi".

Demi Allah! Sesungguhnya kami juga telah mengutus Rasul-rasul kepada umat-umat yang terdahulu sebelum daripadamu,

lalu Syaitan macam Jihadi memperelokkan pada pandangan mereka yang ingkar akan amal-amal mereka yang jahat itu;

maka syaitan lah menjadi pemimpin PAS pada hari ini;

dan mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

(Al-Nahl 16:63)

Anonymous said...

Apa ni Ji Hadi, takkan dengan keyboard warrior pun goyang? Burung kakak tua hinggap di jendela, Haji sudah tua sampai masa masuk neraka. Ingatkan iyalah kau pejuang agama, rupanya kau lagi penakut. Siap pegi jumpa KKMM mengadu domba Malaysia ada pelampau media.

Tak sangka pulak haji pun sama pondan macam Mihan. Korang yang sendiri cakap, hujah lawan hujah. Ilmu lawan ilmu. Tak matanglah cara Haji berjuang. Masih di takuk lama, style ustaz2 kampung tahun 70an. Suka taruk racun, caru2 orang ikut ceramah bodoh dia. Come on lah Jihadi ni bukan zaman 90an, jenis hidup nak pegi dengar ceramah PAS tengah padang. Zaman tu dah habis. La ni zaman internet, guna apa yang ada untuk berhujah. Kau bawak hujah kau, Allah Taala keluar hujjah Dia. Kau yang curik ayat2 quran, Allah Taala jawaplah balik pakai ayat2 Quran Dia.

Takkan itu pun melampau haji Hadi? Quran tu bapak kau punya ke Allah Taala punya?

Dah lak kau curik islam Dia buat parti. Hari ni kau tuduh pulak balik Allah Taala keypad warrior. Apa bodoh kau ji, bila tak dapat jawap soalan menuduh bukan2.

Allah Taala tanya kenapa kau jual ayat2 quran dan segala pesanan2 Dia? Kenapa kau gunakan agama dan quran Dia untuk menjana keuntungan dunia? Kau jawaplah baik2, bukannya Dia nak soal kasar sangat pun dengan kau. Tapi bila kau kumpul budak2 kutuk Dia, tuduh Dia wahabi, liberal, syiah macam2 Dia balaslah balik dengan bahasa yang setimpal. Salah ke? Kau yang buat salah bukan Dia.

Kau nak jadi lilin ke, api neraka yang membakar ke kau jadilah. Memang setan macam kau asal dari api. Itulah pun yang layaknya bagi kau.

Ini quran bukan ayat buat main2 Ji. Sukahati bapak kau nak jual2 tak boleh. Itu sebab bila haji kena fire dengan ayat2 quran ni kau terasa kasar pukulan Dia. Fussilat kan, cuma yang kau taktau alquran ni pukulan guru silat. Tu yang setepek kena kat kau luar dalam. Last sekali takleh tahan kena pukulan, terus jadi biol. Mengadu kat Abang Salleh tolong ambik tindakan pada Allah Taala. Allah Taala ganas sangat sesatkan hj Hadi dalam media sosial. Melampau Allah Taala ni.

Kau yang bodoh tak paham bahasa lagi kau nak salahkan Allah Taala. Orang cakap jangan, kau buat jugak bodoh sombong kau pegi buat undang2 kau sendiri. Kau fitnah Allah Taala cakap apa yang kau buat semua hukum dari Allah Taala.

Kau tunjuk bukti mana tempat kau terima wahyu dari Allah Taala untuk usul RUU 355?



Anonymous said...

Dan janganlah JiHadi jadikan pesanan-pesanan dan perintah Allah Taala sebagai modal untuk mendapat keuntungan dunia yang sedikit;

sesugguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui.

Sesungguhnya pengaruh Syaitan Jihadi itu hanyalah terhadap orang-orang yang menjadikan dia pemimpin mereka, dan orang-orang yang dengan sebab hasutannya melakukan syirik kepada Allah Taala.

Al-Nahl 16:100

Anonymous said...

Dan berimanlah Jihadi dengan apa yang Aku turunkan (Al-Quran) yang mengesahkan benarnya Kitab yang ada pada kamu,

dan janganlah kamu menjadi orang-orang yang mula-mula kafir (ingkar) akan dia;

dan janganlah pula kamu menjadikan ayat-ayatKu (sebagai harga untuk) membeli kelebihan-kelebihan yang sedikit faedahnya;

dan kepada Akulah sahaja hendaklah kamu bertaqwa.

(Al-Baqarah 2:41)

Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah,

dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semua mengetahuinya.


Ayat macam ni yang Haji Hadi & the freePASon lupa nak copypaste. Keterangan yang jelas mengkisahkan tentang diri dan perbuatan korang menjual quran dan hukum2 agama. Halal haram semua campur, mana yang boleh buat duit dia pakai. Kalau tak boleh buat untung kau sorok tak kasi orang ramai baca. Supaya orang taktau kau sesat dan jahat. Tapi kau silap Allah Taala dah cakap Dia mendengar dan mengetahui. Itu tanda quran Dia punya, bukan makbapak kau punya.

Anonymous said...

PAS bersedia menjadi laksana lilin yang dibakar hangus demi memberi cahaya kepada masyarakat. Allah berfirman kepada Haji Hadi dan PAS


Adapun orang-orang yang menyeleweng dari jalan yang benar,

maka mereka menjadi bahan bakaran bagi neraka Jahannam.

(Al-Jinn 72:15)


Tak payahlah susah2 jadi lilin Ji, jadi api neraka terus lagi senang. Hidup menyeleweng dan menyesatkan orang dari jalan benar pun takde guna. Pegi Jahannam lagi baik.

Anonymous said...

Bajet 2017, di mana pondok berdaftar akan mendapat pembelaan sama bagi membolehkan kurikulum pengajiannya dibangunkan dengan peruntukan RM50 juta.

peruntukan RM30 juta kepada sekolah tahfiz


Soalan saya pada awak Ji, lagi 10 juta pegi mana? Kalau nak ikut SR tulis dapat 90 juta, yang lebih siapa ambik? Untung banyaklah Ji korang meniaga sekolah pondok. Kau punya bisnes semua boleh bacalah Ji. Puluh juta tu, banyak bukan sikit faedah yang kau ambik. Patutlah kau kekal dalam neraka.

Anonymous said...

Apa sikit sangat pandangan Allah Taala Mihan? 360 je, mana cukup tambahlah lebih sikit Allah Taala maha melihat dan maha bijaksana. Mesti Dia ada lebih ilmu dan pandangan Dia. Kau lupa ke Mihan apa kau tulis

Engkau memikirkanNYA namun tidak dapat difikirkan, itulah..... AHAD.

Engkau menyamakanNYA dengan sesuatu namun tidak dapat disamakan, itulah.... AHAD.

Engkau membayangkanNYA namun tidak dapat dibayangkan, itulah.....AHAD.

Kalau macam tu punya habib kau bawak datang, habih boreh je Mihan. Ceramah tak guna otak, dalam pada dia tak guna otak ramai jugak orang yang percaya. Macam tu lah dajjal Mihan, dengan amal selawat je dia cakap kau boleh selamat dari api neraka. Tapi kau jangan keliru, kau belum dapat masuk syurga lagi itu kau kene paham. Dajjal ni main bahasa halus, nak kene dengar betul2.

Tah malaikat manalah yang Umar kau jumpa ni Mihan. Malaikat kiri kanan dia takde mencatit ke dia hari2 baca kitab selain Alquran? Takde pun dia cerita bab tu? Maknanya dia bukan penah nampak pun malaikat, dia main cedok cerita kitab je tu. Ahli kitab kan masuk neraka Allah dah kata. Mana hukum cakap yang kau ahli kitab boleh masuk syurga? Cuba kau tanya dia balik.

Kau cakap Allah Taala tak boleh dibayangkan guna akal, habis tu mana kau dapat cerita Allah Taala ada 360 pandangan? Bushit, cakap tak serupa bikin. Suka cakap pusing-pusing.



Anonymous said...

Maka apakah yang menyebabkan orang-orang kafir, yang menentangmu datang berkejaran ke sisi tempatmu

(Sambil mereka) berkumpul berpuak-puak di sebelah kanan dan di sebelah kirimu.

Patutkah tiap-tiap seorang dari mereka berharap supaya dimasukkan ke dalam Syurga yang penuh nikmat (sedang mereka tidak beriman)?

(Al-Ma'aarij 70:38)

Tidak sekali-kali! (Mereka yang kufur ingkar tidak akan dapat memasukinya). Sesungguhnya Kami telah menciptakan mereka dari apa yang mereka sedia mengetahuinya.

Maka Aku bersumpah dengan (kebesaranKu) yang menguasai (seluruh alam, meliputi) tempat-tempat terbit (matahari dan bulan bintang) dan tempat-tempat tenggelamnya, - sesungguhnya Kami berkuasa -

(Membinasakan mereka, serta) menggantikan mereka dengan makhluk-makluk yang lebih baik perangai dari mereka;

dan Kami tidak sekali-kali dapat dikalahkan atau dilemahkan.

Anonymous said...

Dear Mihan and semua kawan sunni seangkatan,

Allah Taala kalau dia cakap kau ke neraka Dia ada dalil, ada bukti. Kalau kau rasa neraka tu bukan untuk kau janganlah meroyan, tenangkan diri. Pasal Allah Taala Dia memang selalu betul, jarang Dia buat silap. Sabar, sabarudin, sabariah, sabar je lah. Kau maulid atau tidak sama je kau tetap akan ke neraka.

Kalau kau rasa kau dah banyak majukan agama, sungguh tinggi betul rasa perasan kau tu. Pasal dalam agama mengutip dan memakan ribak GST tak dikira sebagai kemajuan. Allah Taala kira sebagai dosa kesalahan. Mengambil faedah, ribak, gst, bunga, komisen semuanya sama tetap salah.

Allah Taala buktikan Dia terbalikkan ketapi tu tengah railway yang kau bangga2kan. Ramai orang tak boleh balik terkandas di tengah jalan. Sebagai satu kiasan kau berada di landasan salah. Habis terbalik 41 gerabak.

Hangus mereput hospital di sebelah selatan. Puncanya pasal wiring dah uzur tak diambik perhatian. Mesin canggih 2016, tapi wayar reput dari zaman 80an. Memang meletuplah hospital kau. Daripada kau tuang bajet 90 juta kat sekolah pondok, baik kau buat hospital baru ada gak pekdahnya.

Samalah jugak macam kepala otak kau, walaupun umur baru 40 70an, tapi masih perasan rasa diri bawak kemajuan. Wayar dah tak berapa betul, dah mula cakap melalut puji2 diri sendiri. Kau tuduh apa pun kat Mahathir tu takkan mengubah apa2. Kau tetap jugak masuk neraka, pasal yang kutip GST kau bukan dia. Allah Taala hanya nyalakan api je dalam neraka dan kaulah bahan bakarnya.

Allah Taala ni jangan cakap rahsia negara, rahsia peribadi kau pun semua Dia tau. Cuma Dia bukan jenis main politik, Dia cakap apa yang perlu je lah. Dia ingatkan saja, baca hukum habis2 supaya kau tau kau dah ada neraka menunggu di masa depan. Supaya bila kau dah masuk sana nanti kau tau samada kau dah mencapai kemajuan, kemewahan atau kesengsaraan. Kau sendiri yang putuskan, dengan amal dan perbuatan.

Itulah sebenar masa hadapan.

Anonymous said...

“Perang di Yemen tidak bermula pada 26 Mac tahun lalu sebaliknya bermula ketika kumpulan pemberontak itu mengangkat senjata menentang seteru politik dan kerajaan dengan mendapat sokongan Iran yang melatih kira-kira 6,000 orang pejuang.


Mari2 Mihan, kau suka buat siasatan IS Daesh kan? Sambil2 kau tausiyah kitab tu cuba kau tanya2 Habib Umar tu dia syiah Huti ke tak? Pandangan aku kalau kau dengan presiden iran kau lembut, maknanya mesti korang satu kapal. Takkan sampai mekah pun diorang syiah nak bom Mihan, melampaulah tu. Orang tarekat ni dengan ayatollah dia gang. Sumber inspirasi. Kalau aku buat fitnah kau buktikanlah aku fitnah.

Jangan lupa tok Ayob tengokkan sikit habib ni, alang2 NFOS dah ada pakai buat follow gang tarekat ni. Kau follow aku pegi kedai beli baju buat apa? Mengabih bajet rakyat je. Kau pegi follow gang syiah serban tu. Dia dah mula main ganas. Nak kempenlah tu suruh buat haji kat Karbala. Kau dah register Mihan haji karbala? Ditanggung halal takde subsidi.

Anonymous said...

Idris Ahmad dalam pada itu berkata, PAS mempunyai kekuatan tersendiri yang tidak ada pada gerakan Islam lain.

Sebagai contoh, katanya, PAS mengambil semangat daripada Revolusi Islam Iran tetapi tidak membawa mazhab Syiah di negara itu ke Malaysia.


Tolong panggil Idris Ahmad huraikan apa maksud dia cakap macam ni? PAS pakai semangat ayatollah tapi bukan syiah. Adakah ianya sama macam PAS suka baca quran tapi ikut paham bible?

Tabayyun dulu kang kau cakap aku nak fitnah PAS pulak. Tak pasal2 Ji Hadi pegi repot pada abang Salleh cakap dalam media sosial ada pengganas. Ku sangka kau pendekar Ji, rupanya kau hanya memiliki semangat kupu2 malam. Fragile, tak boleh kena kutuk, tak boleh kena soal.

Anonymous said...

Nak lawan setan, kena lawan Mihan dulu. Pasal dalam, luar, belakang dan sekeliling Mihan banyak setan2. Cuma Mihan je tak perasan. Buktinya sebab Mihan suka buat fitnah pada Alquran.

Kalau kau suka baca quran, Mihan cakap manipulasi, kalau dia baca quran dia dapat pahala besar. Kalau Mihan meniaga sekolah pondok itu dipanggil perjuangan, walaupun dia tau dia buat ayat quran jadi perdagangan. Kalau suka lawan ulamak nanti Mihan panggil kau liberal, kalau amal ikut syiah, qasidah, taqiyah, tausiyah itu semua tidak salah. Ini sebab kenapa kita mesti kutuk sama Mihan, pasal Mihan penolong kelab syaitan. Syaitan kitab akhir zaman.

Han, kau tau tak setiap kitab yang kau baca, hafal, amal hari2 tu sebenarnya kau beramal menyeru setan? Kan syech kitab kau tu dah mati, bila kau baca tulisan kitab2 dia, roh dia datanglah mengajar kau. Ajar ilmu kesesatan, tapi kau tak nampaklah pasal dia dah mati. Mati sebagai syaitan kitab pencurik Alquran.

Perasaan kau anggap kau mengamal islam, mengaji agama, tapi sebenar kau amal ajaran sesat. Itulah sebenar maksud tarekat yang kau amal. Tarik manusia jadi sesat. Kau ditipu oleh amal dan khayalan dalaman diri sendiri. Ahli kitab yang halucinate dengan ekstasi agama dan tarekat buatan. Akhirnya menjadi setan.

Perbuatan kau baca kitab tu sama macam orang yang puja roh ulamak setan, puja roh alam, puja roh orang suci. Ingatkan kau hippies, rupanya black metal pun kau layan jugak. Tak guna punya Mihan

Boleh paham Mihan kenapa Allah Taala suruh perangi perangai bodoh Ahli kitab sunni macam kau?

Anonymous said...

Ini dalilnya Mihan sebagai bukti. Yang Mihan berguru dengan setan.

Wahai anak-anak Adam!

Janganlah kamu diperdayakan oleh Syaitan sebagaimana ia telah mengeluarkan kedua ibu bapa kamu dari Syurga,

sambil ia menyebabkan terlucutnya pakaian mereka berdua untuk memperlihatkan kepada mereka: aurat mereka (yang sebelum itu tertutup).

Sesungguhnya Syaitan dan kaumnya melihat kamu dengan keadaan yang kamu tidak dapat melihat mereka.

Sesungguhnya Kami telah menjadikan Syaitan-syaitan itu teman rapat bagi orang-orang yang tidak beriman pada Alquran macam Mihan dan kawan2.

(Al-A'raaf 7:27)

Can't trust Mihan at all
Mihan shit
Mihan shit
Lying bastards Mihan shit.

Anonymous said...

Dan sesiapa yang tidak mengindahkan, menghiraukan, buat2 pekak pada pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah,

Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya),

lalu menjadilah Syaitan itu teman yang tidak renggang daripada Mihan

(Az-Zukhruf 43:36)

Anonymous said...

Alhamdulillah, mekasih Mihan yang tu aku setuju bila kau panggil aku anak muda. Muda, sihat, biasa2, bergaya, tak gelabah dan paling penting tak tua dan wayar tak betul. Selalu hilang akal dan pertimbangan.

Mihan aku taklah tahu sangat, tapi boleh bacalah dan paham betul dengan perangai dan fiil musuh Allah Taala macam kau. Jenis manusia yang biasa buat bisnes agama. Satu kaum yang aku biasa campur dari kecik, kaum tarekat Ahmadiah. Kat tempat kau diorang panggil tarekat Muhammadiyah. Kat belah indon pun sama guna nama tu. Tapi perjalanan dan amal korang tetap sama, ahli dalam bidang kitab. Ahli putarbelit agama.

Kau tak suka Mihan eh, bila aku bangkitkan cerita tarekat dengan gang syiah. Nampak, tu tanda korang dengan kaum syiah ada hubungan rapat dan akrab. Syiah taat imam@ayatollah, kau aswj taat ulamak@tuan guru macam tu susunan dia gerak dan permainan musuh dajjal macam kau.

Baru aku jolok nama osama dengan ayman je kait dengan habib Umar kau. Dah berdesup satu bom dihala ke Mekah. Osama tu kan alqaeda, lepas tu baru muncul isis. Silap2 habib kau ni ada kawan budak2 isis, tu yang cepat je serangan dibuat. Camana boleh pakai tak teori kajian gerakan pengganas aku Mihan?

Mihan syria tu dah bertahun bergolak, semua keje ahli kitab. Tapi kau tuduh rejim basyar, sedang pemberontak syria tu sorang pun kau tak kenal sapa. Kalau setakat wandy bom movida tu kau dapat tangkap kau dah rasa terer tangkap isis kau bodohlah Mihan. Isis senjata canggih mihan, bukan biasa2. Bila dia bom satu bandar sorang pun taktau dari mana bom tu datang. Tau2 dah hancur je.

Keganasan di semenanjung arab tu mula terjadi dari zaman usmaniah masuk dulu awal kurun 19, awal perang dunia pertama. Usmaniah dulu masuk mengganas sebelum israel. Tujuan dia nak memerintah nak ambik hasil minyak, emas, agama dia nak monopoli jazirah arab. Tu yang orang arab melawan, memberontak. Sekarang pengaruh osmaniah kuat di iran. Jadi tak hairanlah kalau huruhara tu masih lagi ada. Tahun 80an perang iran iraq pun dah macam2 berlaku. Tu kesan fitnah dajjal osmaniah mihan yang kau jarang dapat tahu.

Mihan aku tanya sikit kat orang tua macam kau. Hari tu kau ada pegi S. Rajaratnam School singapore kan bagi talk? Kau ada kawan dengan John Pang ke Mihan, Soros ke? saja tanya manalah tau kau ada ambik dana dari dia jugak ke.



Anonymous said...

Islam memang dah lama memimpin PAS. Allah Taala turunkan islam dan syariat Dia untuk pimpin diri sendiri. Bukannya Allah Taala tu lantik kau dan tok ayah kau jadi ketua untuk memimpin islam. Kau tak malu ke PAS mempergunakan ayat dan hukum hakam Allah Taala nak memerintah manusia?

Sekali pandang telatah kau nampak macam hero agamalah nak memperjuankan islam. Sekali bila kita soal banyak2 kali dengan alquran satu pun tak dapat jawap. Cuma kau tuduh orang pseudo salafi, neo muktazi, anti aswaja dan tak sokong ulamak. Macam kau sorang je pakar hadis, pakar fekah, pakar hukum, pakar darussyifak, pakar tarik duit jual agama.

Pigi dah mampuih, bodoh punya perjuangan, ikut hindu osmaniah sapa nak ikut. Dah lak kau berkiblatkan ayatollah, camana orang nak setuju dengan perjuangan bangang kau. Jasad sunni roh syiah. Gunakan agama untuk memerintah.

Allah Taala tanya kau soalan yang mudah2 je, bukannya soalan susah pun. Mana haji hadi tu dapat wahyu nak usul RUU355 kat parlimen, itu saja. Kau jawap je lah ada atau tidak. Kalau ada nyatakan di mana, bukit besi? pulau tenggol? seberang takir? Jabor? Jelaskan.

Kemudian kita tanya lagi bila haji hadi ceramah, dia cakap rukun iman kalau ikut jumhur ulamak dia ada lebih dari 6. Nyatakan yang ketujuh apa? ke 8 percaya kat sapa? Jawap je lah bukannya susah, bila kau dah keluar rukun lebih dari 6 dah tentu kau orang yang lebih pandai dari Allah dan Rasul.

Bagi kami orang islam orang yang terlebih pandai dari Allah Taala dan rasul ni orang2 yang setaraf kedudukan dia dengan Allah Taala. Dulu ada malaikat yang boleh berbual mesra dengan Allah Taala. Tapi pasal dek sombong takbur degil taknak terima perintah dan hukum. Dia dilaknat, turunkan pangkat dari malaikat jadi iblis.

Sama jugak analojik dengan PAS, dia ingat dia banyak bukak sekolah pondok, mengaji mesir, pandai buat hukum, pandai karang hadis dia dah boleh bawak jalan islam macam nabi. Eh bodoh ke PAS, yang kau ikut tu kan perangai iblis. Bangga dan sombong dengan ilmu. PAS tau hukum dan keadilan tu hak Allah Taala, tapi dia masih tunjukkan kebodohan dia dengan mengusul RUU sendiri.

PAS buktikan perjuangan islam dia sama macam apa yang Allah suruh buat. Dunia maju hari ni kalau Allah Taala nak buat duit banyak, islam dihormati kena ikut cara perjuangan islam PAS. Tak ke bangang cara PAS nak mengajar Allah Taala? Macamlah Allah Taala baru setahun 2 mengenal bangang manusia macam PAS.

PAS pun firaun jugak, pasal PAS lagi pandai main hukum. PAS gunakan hukum untuk tipu orang, buat duit, jual alquran melalui sekolah tahfis, bagi no maybank untuk pegi kempen, derma tin milo dll. PAS buat macam perjuangan islam Allah Taala ni macam perjuangan orang susah, macam pejuang kampun nak kena mintak sedekah derma orang ramai.

Sedang Allah Taala Dia maha kaya tak berhajat pada makhluk. Engkaulah yang berhajat dan mengharap pada Dia. Yang kau pegi mintak sedekah derma tin milo sapa suruh? Perjuangan bodoh apa yang kau buat? Tak malu bodek2 orang mintak dana. Mintak bajet tolong sekolah pondok meniaga. Cilaka punya PAS macamana islam nak maju.





«Oldest ‹Older   601 – 800 of 2790   Newer› Newest»

 Alhamdulillah syukur di atas pembukaan Kapal Dive Lodge dibawah selian Ustaz Muhamad bin Abdullah atau lebih dikenali sebagai Ustaz Amin ...