Thursday, December 6, 2012

Universiti Kehidupan 233 – “Agenda Kristian Untuk Malaysia Terbongkar Di Jerusalem..”

Kembara Universiti Kehidupan Ke 10 ke al-Aqsa bermula dari 26 November hingga 3 Disember 2012.

Seperti biasa, hari pertama kami sampai ke Jerusalem, kami akan masuk ke dalam hotel, berehat sebentar dan kami akan terus ke masjid al-Aqsa untuk mendirikan solat Maghrib dan Isyak di al-Aqsa.

Pulang waktu Isyak, kami akan makan malam di kafe hotel.

Mahmood, pemandu pelancong yang biasa dengan saya mencuit bahu saya dan mengajak saya ke satu sudut.

“Muhammad, mari sini” katanya.

“Kenapa?” tanya saya agak kehairanan kenana wajahnya agak serius, nada suaranya, agak perlahan seolah-olah ada rahsia yang ingin dibisikan pada saya.

“Tinggal bersama kamu di hotel ini satu rombongan dari Malaysia” terang Mahmood.

“Oh ye ke!” saya agak gembira mendengar berita itu.

“Tapi mereka rombongan Kristian” kata Mahmood lagi.

“Ye ke, ah, di sinikan banyak tempat penting buat Kristian, tentu mereka nak ziarah” kata saya.

“Sepanjang perjalanan dari border Jordan-Israel, mereka memang mengutuk Islam dan sangat tidak puas hati dengan orang Islam di Malaysia, mereka memang anti Islam” Mahmood Menambah.

“Mereka tak tahu aku Islam, mereka ingat aku Kristian” Mahmood semakin rancak berbual dengan saya di satu sudut di bahagian tangga.

“Memang bukan Islam di mana-mana pun tak suka Islam” kata saya tenang.

“Tak, mereka ini  lain, mereka memang anti Islam di Malaysia” terang Mahmood bersungguh-sungguh.

Perbualan malam pertama itu habis dengan rasa tidak puas hati Mahmood terhadap rombongan Kristian dari Malaysia ini.

Selama berhari-hari kami di hotel yang sama, berselisih di dewan makan, memang rombongan ini tidak menegur kami sedangkan mereka dari Malaysia, duduk di Malaysia.

Tidak ada sepatah pun bahasa Melayu yang keluar dari mulut mereka sedangkan kami saling mengetahui, sama-sama dari Malaysia.

Ada juga kami ingin menegur siapa, tetapi tidak di jawab atau jawapan yang sangat dingin.

Saya tidak tahu, apakah tujuan mereka datang, sama ada untuk lawatan atau ada apa-apa persidangan Kristian yang mereka hadiri.

Saya tidak mengambil perhatian apa yang berlalu walaupun pada tiap-tiap malam, Mahmood akan menceritakan pada saya mengenai ketidak puasan hati mereka pada Islam di Malaysia.

Mahmood memarahi saya…

“Apa dah jadi pada kamu orang Islam di Malaysia hingga hilang sensitviti dalam mempertahankan hak kamu?”

Apa yang mampu saya jawab hanyalah…

“berpecah, dan ramai yang berpecah…”

Jawapan yang sangat tidak bersemangat dan seolah-oleh maksudnya, “apa nak jadi, jadilah…”

Ya, kurang rasa sensitiviti….

Allah ingin menunjukkan pada saya sesuatu terhadap jawapan di atas……

1 Disember 2012 jam 8.30 pagi, hari terakhir kami di Palestin…

Biasanya hari terakhir saya akan membawa jemaah semua ke Mount Of Olive (Jabal Zaitun), Pemandangan al-Aqsa dari atas bukit ini terlalu cantik terutama pada waktu pagi, ketika memancarnya cahaya matahari dari arah timur, ia menyerlahkan lagi warna emas Dome Of Rock.

Bas yang kami naiki pada pagi ini adalah bas yang dinaiki oleh rombongan Kristian dari Malaysia sehari sebelumnya.

Seorang jemaah menghampiri saya dengan membawa beberapa helaian kertas yang terdapat di dalam bas ini.

Saya menatap kertas yang diberikan pada saya. Mata saya tertumpu pada tulisannya dan ia menjadikan jantung saya berdegup kencang, mungkin seperti degupan jantung Mahmood sejak seminggu lalu.

Tulisan itu berbunyi..

Decree For Malaysia

“We decree and declare that Malaysia will be a “Rainbow Nation” in seding missonaries to bring the gospel to the surrounding nations as well as be the gateway to open its doors to outside missionaries to preach the gospel here..”

Ini agenda Kristian di Malaysia, inilah yang cuba  Mahmood ceritakan pada saya sejak semingga lalu.

Ketika di Malaysia, saya selalu mendengar tentang agenda pendakyah Kristian, dan setiap kali berita itu keluar saya cuba untuk tidak mempercayainya kerana masih bersangka baik pada mereka.

Lebih-lebih lagi, ada sahaja golongan ahli politik yang memberikan komen popular yang menafikan fakta ini.

Kalau ada orang yang cuba bawa fakta ini, orang itu akan dicap sebagai penipu dan pembohong.

Hal ini menjadikan ramai orang Islam kita merasa berada di zon selesa kerana mempercayai  ahli politik yang punyai kepentingan.

Bagi pendakyah pula, mereka memang berada di zon paling bagus kerana usaha dan perancangan mereka di nafikan sendiri oleh orang Islam. Mereka boleh buat apa sahaja kerana orang Islam sangat tidak sensitif, malahan ada yang membela perbuatan mereka.

Ada beberapa perkara yang saya ingin tekankan:-

1. Bagi pendakyah Kristian, jangan pandang rendah kemampuan pendakwah Islam yang tidak berkepentingan di Malaysia. Kami para pendakwah dan orang-orang yang ikhlas akan tetap mempertahankan kedaulatan Islam di Malaysia sama ada menang atau kami mati di dalam usaha ini.

2. Malaysia bukan milik orang politik yang ada kepentingan yang  menyokong tindakan kamu kerana harapkan sokongan, Malaysia di dokong oleh ramai pejuang agama Islam, bangsa muslim  dan tanah air umat Islam. Kalau orang politik sibuk dengan perpecahan mereka, maka perjuangan itu tetap dibahu oleh umat Islam dari bidang lain.

3. Bagi umat Islam di Malaysia, ini bukan gimik popular, saya bukan ahli politik yang inginkan popular, Biarkan ahli politik bergaduh sesama mereka, yang boleh kita damaikan, kita damaikan atau sedarkan dengan apa cara sekalipun. Perpecahan ini satu yang sangat merugikan. Orang Kristian berbincang hingga ke luar negara merancang untuk mengkristiankan Malaysia, kita hanya menafikan dan hilang sensitiviti.

4. Bagi sahabat-sahabat dari Jabatan Agama Islam, anjurkanlah banyak program-program untuk menjaga dan mengawal umat Islam di Malaysia, bahagian zakat jangan berbangga dengan jumlah kutipan, tetapi usahakan untuk kepentingan umat Islam melalui lapan asnaf seperti yang disebut dalam al-Quran.

5. Bagi semua penguatkuasa agama. Jangan percaya dengan zon selesa yang dibisikkan dan penafian yang dicanangkan oleh orang berkepentingan. Jalankan pemantauan dan penguatkuasaan menurut enakmen yang telah diputuskan.

6. Bagi orang kaya, tolong infak harta untuk menganjurkan program-program keagamaan, semoga Allah sentiasa bersama anda sekelian.

7. Bagi sekelian yang membaca, kita umat Islam terlau beriya-iya ingin menjaga hati orang bukan Islam, adakah orang bukan Islam menghormati dan menjaga sensitiviti kita? Jalankanlah tugasan masing-masing di dalam ruang lingkup kemampuan anda semua, semoga Allah membantu usaha kita.

Semoga pendedahan ini memberi inspirasi pada saya untuk terus membahu Islam, yang ingin bersama mari, yang mahu mencebek dan tidak percaya silakan, yang mahu berfikir, renungkan dan yang mahu mendokan, doakan semua umat Islam di Malaysia agar terpelihara dari agenda global orang kafir.

“Universiti Kehidupan Pengajian Sepanjang Hayat”

al-Faqir Ila Rabbihi

Muhamad bin Abdullah

Putra Heights

6 Disember 2012 jam 1.15 pagi

P1020300

Patah sayap bertongkat paruh, Imemperjuangkan dan mempertahakan Islam akan tetap menjadi keutamaan di dalam hidupku, biar berputih tulang, jangan berputih mata…

al-Fatihah untuk seluruh pejuang Islam terdahulu, tuan-tuan guru kita terdahulu dah pahlawan Islam Nusantara yang telah mendahului kita di dalam tugasan mereka. Hari ini tugasan itu diwariskan pada kita, semoga kita dapat menyambungnya, amin…

134 comments:

Ummi Imtiyaz said...

Assalamualaikum Ustaz,

Terima kasih di atas pendedahan ini...terketar-ketar saya menahan marah...nak menangis pun ada...

Allahu Akbar

Bingai @ Bangang said...

Allahu Akbar!

GEMPAR!: Hari Jumaat akan jadi cuti hujung minggu seluruh negara Di Tendang Terajang

Anonymous said...

Assalamu'alaikum Ustaz,

Syukran atas informasi, ilmu dan pengalaman yang ustaz catatkan dalam blog ini. Saya secara peribadi mengikuti post dari ustaz di blog ini.
Saya ada cadangan agar ustaz link kpd Facebook atau twitter supaya mudah untuk saya share di laman sosial. Sangat bermanfaat untuk kesedaran ummah, ustaz..
Insya Allah..

Jazakallah khair.

Anonymous said...

assalamualaikum ustaz..terima kasih diatas perkongsian yang sangat penting ini
Allahuakbar!!selama ini kita bnyak "mnjaga hati mereka"walhal mereka bnyak mnjadi perisik kepada israel..dasar kapir laknatullah..sy akan kongsikan ini bersama teman2 saya..syukran ustaz

Anonymous said...

ustaz apa yg perlu kita buat ustaz?saya rungsing nie dgn kejahatan yahudi n kristian..ya ALLAH..ustaz,kalau ada apa2 program jgn lupa war2 kat blog ustaz k.tq

Anonymous said...

Telah terbukti apa yang selama ini diwar-warkan. Tapi, apa yang boleh kita buat selain pendam di dalam hati. Lemahnya iman kami ini Ya Allah. Marilah kita sama-sama berdoa dan solat hajat mohon agar keturunan kita dan Negara kita Malaysia tetap dilindungi Allah dari segala malapetaka.

FiraHamzah said...

Assalam Ustaz,

Tinggi sungguh agenda mereka ini yer..Semoga Allah melindungi kita di Malaysia...
dan saya juga mengharap agar ustaz boleh crete link share ke fb, jadi boleh kami sama2 panjangkan ilmu2 ustaz ke kawan2..InsyaAllah..

Wasalam..

The Black Jubah said...

Assalamualaikum Ustaz,

Saya dah lama hidup sebumbung dan makan semeja dengan kekawan Kristian ni. Memang mereka sentiasa aktif berdakwah dan peribadi mereka kesemua nya bagus2. Mereka yang tak kuat iman akan mudah dipengaruhi....Alahmdulillah...sampai sekarang saya masih Islam dan cuba dakwah sikit2 kat dia orang ni....kesian....kesesatan....

Amirullah said...

Assalamu'alaikum Ustaz

Saya baru pertama kali membaca blog Ustaz ... kebetulan ada yg berkongsi di dalam blognya .... mohon kebenaran utk saya copy dan paste nukilan ustaz di FB memandangkan blog ustaz x dapat dilink secara direct.

Terima kasih ustaz atas pendedahan ....

Wassalamu'alaikum

zuraidi ali said...

Salam Ustaz, begitulah juga di Malaysia ini, harus mempertahankan ISLAM, kdg2 hati terguris bila lalu di TPM Bukit Jalil menghala ke Puchong

Anonymous said...

jangan bimbang ustaz khalid samad dah kata itu semua salah faham saja hehehe

A.Fathi said...

apa yg kita boleh buat? sbb org2 agama sudah back up kuat golongan evangelist. ada juga ust2 yg dok sibuk menjaga hati2 evangelist sedangkan ummat Islam dimurtadkan.

A.Fathi said...

penangkapan di dumc pj dikatakan konspirasi atau bermotif politik.

org melayu dibenarkan memilih agama lain.

kebebasan memilih agama adalah personal choice yg tidak boleh diganggu seperti lina joy dan sekutunya.

bila anak2/rakan2/saudara mara kita murtad, kita kata iarlah, sbb itu hak mrk.

sensitivity terhadap murtad sudah hampir bawah 1%.

persatuan bola sepak brazil yg didokong gereja sgt sibuk nak murtadkan ummat islam di malaysia.

apa kita boleh buat? semua sibuk merebut kuasa. yg bergelar ulamak dan tok guru sudah gilakan kuasa.

yg rugi adalah Ummat Islam dan ahirnya cita2 zionist untuk jadikan Malaysia sebagai Gaza Asia tenggara akan berhasil dan semakin dekat. Zionist Asia Tenggara sedang tunggu masa untuk membaham.

Anonymous said...

itulah masaalah besar umat Islam di Malaysia ni Ustaz. sedih sangat jadi macam ni sekarang. melayu berpecah belah kerana sibuk dengan agenda politik sehingga agama sanggup diketepikan.

Anonymous said...

ini semua konspirasi UMNO






Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

Assalamualaikum Ustaz,

Boleh dapatkan gambaran penuh kertas tersebut?nak jugak tahu kandungan penuh kertas tersebut.Ustaz boleh scan dan paparkan dalam facebook atau dalam blog Ustaz atau email pd saya moyaza80@gmail.com.

Terima kasih.

Anonymous said...

aku benci khalid samad, DUMC dan golongan liberal dlm parti2 politik msia

Zuraid Bima said...

Allahu Akbar, Perkuat Ukhuwah kami di Indonesiapun merasakan hal yang sama....Mereka sangat Inten melakukan usaha memecah belah Indonesia - Malaysia dengan Isyu-Isyu Tenaga Kerja, Narkotika dan berbagai macam.

horzepower said...

Assalamualaikum Ustaz,

'kemanakah hilangnya sensitiviti orang islam malaysia?'tanya mahmmood...

terima kasih ustaz atas posting yg begitu bermakna..perlunya maklumat sebegini bagi membuka minda orang islam di malaysia yg taksub berpolitik serta leka bercakaran sesama kita.

mohon link artikel ustaz utk kebaikkan kita semua.

Jazakallah khair.

Anonymous said...

melalui ustaz Allah memberikan petunjuknya...
besar tanggung jawab tu..
tentu ada hikmah disebaliknya
yg pasti,
Allah sayang Malaysia

semoga melalui ustaz, umat islam dimalaysia kembali bersatu .... aminnn

Anonymous said...

Saya mmg sejak dr dulu anti kristian...sbb saya dpt rasakan selama ini mereka seakan2 berpura-pura baik depan org Melayu...perasaan syak dan curiga saya mmg wujud dr zaman skola..lagi lebih2 lagi saya berskolah Inggeris..tp saya terpaksa diamkan...alhamdulliallah sangkaan saya selama ini ternyata benar...

Anonymous said...

Assalammualaikum ,
Saya ada juga kenal dengan beberapa orng kristian memang betul mereka ada agenda tersembunyi untuk menyebarkan kritisan d Malaysia bicara mereka dan janji mereka agak mempersonakan yg sy sedih ada dkalangan umat islam terpedaya dengan kata2 mereka dan saya sendiri kehilangan kawan kerana menentang agama kristian

A.Fathi said...

kita ni bukan tak tahu..
dah lebih 1400 tahun ummat Islam tahu.
tapi kita buat2 tak tahu.
kita sanggup gaduh sesama saudara seagama.
dlm Al-Quran dah memang jelas. tp kita kata kita rapat dgn mrk sbb nak dakwah,akhirnya kita yg jadi hamba pd mrk.

"wa lan tardho ankal yahudu wa lan nashoro hatta tattabia millatahum" org2 yahudi dan nasrani tidak sesekali akan redha, menyukai kamu, sehingga kamu mengikut jejak langkah mrk.

penggunaan alat nafi "lan" dan diikuti fi'il mudharik dlm ayat tersebut, menguatkan lagi penafian yg bermakna, tidak akan sama sekali mrk ini redha dan bersetuju dengan kamu, sehingga kamu mengikuti jejak langkah mrk @ mengikuti kehendak mrk.

kalau waqi'e di malaysia, memang kita ikut jejak langkah mrk, sbb itu mrk suka kita.

Anonymous said...

Yang pentong jangan hidup dalam denial....sentiasa berpandukan fakta....orang islam patutnya bijak berfikir kerana membaca.....

Anonymous said...

Apa yang saya boleh buat? Saya ni insan yang terlalu kecil sangat. jika tanpa pendedahan ini sekali pun saya sentiasa setiap hari mendoakan supaya Allah lindungi agama, bangsa dan negara kita Malaysia, saya tahu kafir itu walau baik macam mana pun pasti membenci Islam.

Masaalah dalam negara kita orang Islam yang berkopiah putih tu yang mendewa2kan kafir2 tu, membuka peluang mereka utk menjahanamkan negara Islam kita, berkopiah putih tu jelas kita nampak...ni yang tak berkopiah dan mengaku Islam juga ramai yang memeluk kafir seolah2 meminta diri ditawan dan dijahanamkan.

Mudah2an Allah lindungilah agama, bangsa dan negara kita

Anonymous said...

ini semua fitnah nak kenakan pakatan rakyat..

Anonymous said...

Salam.

Kalau sy, sy akan memilih utk melihat kelemahan pada diri Muslim di Malaysia tu sendiri. Selama lebih 60 tahun Melayu Muslim hidup dgn bukan Melayu non Muslim, berapa ramaikah yg SHARE Islam dgn non Muslim?

2-3 tahun lepas sy dgr dalam satu ceramah yg menyebut cuma 1% saja org Cina Muslim di Malaysia. Cina Kristian jauh lebih ramai, dan Cina yg kekal dalam agama asal tak terkata ramainya.

Pastu bila dorg ni mula semakin yakin dgn kebenaran Kristian atas usaha berterusan misionari2 luar & dalam negara, then apa lagi pilihan yg dorg ada selain terpaksa "menyelamatkan" majoriti penduduk Malaysia yg beragama Islam dari seksaan neraka?

Dorg buat kerja dorg utk selamatkan kita sebab dorg sangka dorg berada di pihak yg benar. Kita pulak tak buat kerja kita utk SHARE Islam & seterusnya selamatkan dorg, sedangkan kita berada di pihak yg benar.

Jadi cuba renung2kan semula. Sejak kita baligh, dah berapa ramai non Muslim yg kita SHARE Islam dgn dorg?

shueabubakar said...

Mereka takut apabila malaysia dan indonesia bergabung dan menjadi satu tenaga yg kuat..

Shahabudeen Jalil said...

Takut sgt dgn kristian, xyah la, kita ada akidah yg bukan senang nak dikristiankan senang2. Ini benda kecik ja. Semua organisasi ada objektif masing2 , sama la mcm kristian tu. X salah mereka, cuma kita jaga la bontot masing2

Anonymous said...

Salam, mmg benar apa yg ustaz kongsikan. Saya mualaf yg sebelum ni beragama kristian x menafikan bhwa org2 kristian di Malaysia dlm diam berdakwah & dgn cara halus membunuh akidah org Islam.

Fadila M. said...

Sebenarnya, ramai umat Islam di Malaysia berpecah sebab pemikiran seperti ini. Pemikiran penuh marah dan perkauman. Sedih saya membacanya, masih ramai rakyat Malaysia yang berfikiran begini. Saya doakan Allah akan memperluaskan lagi pemikiran Ustaz dan commenters yang lain satu hari nanti. Amin.

SpekMan said...

Terima kasih; perancangan Allah itu lebih baik. Moga Ustaz sentiasa dalam perlindungan dan rahmat Allah.

Anonymous said...

salam ustaz..perancangan Allah tiada siapa yg mampu melawan.Malaysia insyaallah akan terlindung dr perbuatan khianat..pusat pertemuaan wali-wali Allah.moga kita mampu melawan segala fitnah dan dakyah kafir yg dilaknat Allah ni.

teruskan usaha ustaz

Anonymous said...

saya sendiri tiada masalah sekiranya orang kristian nak sebarkan dakyahnya di mana2. sebab itu tugas mereka dan mereka menjalankannya. akan tetapi yang menjadi masalah di sini adalah muslim sendiri (tidak merujuk kepada semua), dahlah sendiri tidak buat kerja dakwah tetapi sentiasa menuduh orang lain sebarkan agama mereka.

Analogi sebagaimana bila dalam satu syarikat : ada pekerja A dan B. pekerja A sentiasa kerja dengan bersungguh-sungguh, manakala pekerja B pula curi tulang banyak dan sentiasa complain pasal A kepada bosnya. rasa-rasanya kita pekerja A ataupun B ? fikir-fikirkanlah sendiri berapa banyak orang yang sudah kita sampaikan tentang Islam.

Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (3:110)

Wahai yang digelar umat Muhammad, adakah kita telah menjalankan amanah kita iaitu Dakwah dan Islah ?

Peringatan untuk diri dan lain.

Anonymous said...

assalamualaikum...mohon share ker fb sy....ami

Anonymous said...

Ustaz dan para sahabat, saya mendapat pendidikan di Sek Convent pada tahun 70an. Gerakan Kristian memang kuat sejak dari dahulu. Mereka memang anti-Islam. Selalu juga kami berdebat tentang Islam-Kristian. Kini semakin menyebabkan kami sangat marah apabila dibenarkan penubuhan gereja kristian terbesar di Asia Tenggara di Bukit Jalil. Kita kena perkukuhkan diri dan masyarakat.Jabatan Agama Islam Negeri dan Pusat Islam perlu bertindak segera dan agresif . Lemahnya kita menyebabkan mereka mengambil kesempatan. Jadi ketepikan fahaman politik,jangan saling menghina dan mencaci.Istimewanya kita Melayu wajib Islam, begitulah ulama terdahulu mengaturkannya.Moga ALLAH menyelamatkan Islam di Malaysia,ameen

Anonymous said...

Terima kasih atas pendedahan ini, ustaz. Dapat membuka mata sesiapa yang masih peduli.


Buat Shahabudeen Jalil yang suruh kita "jaga bontot masing2", saya rasa saudara tak layak nak pertikai isu ni. Saudara lah pengarang artikel Hang Too Ah yang mengarut tu kan?

Anonymous said...

Sebarkanlah ilmu walaupon sebaris ayat .. tugas berdakwah adalah tanggungjawab semua umat Islam, Bkn tugas ustaz sahaja,,, moga Allah memberi hidayah buat sdra seislam shahabudeen jalil

Anonymous said...

Assalam Ustaz,

Kalau betul perkara berlaku, saya cadangkan ustaz buat laporan polis, Jakim dan jabatan2 agama islam yang lain.

Anonymous said...

takbir!!!
Allahuakbar!!!
Ingatlah wahai saudaraku sekalian,Malaysia adalah salah 1 negara islam yg disegani dan banyak negara2 islam di asia tenggara memohon p'tolongan dripd org Islam d Malaysia,jika islam d Malaysia tdk d jaga n isu murtad makin bnyak b'laku,ini akn m'buatkn zionist akn mudah m'tadbir asia tenggara...sy b'mohon semua ulama2,guru2 n sgala tokoh2 utk b'satu dan m'perjuangkan hak org islam d Malaysia...adakah kita snggup m'dgr org bkn islam suruh kita b'henti mengaji dan azan pd wktu subuh,adakah kita snggup m'dgr org bkn islam gembira dan mengaut keuntungan dripd org islam yg pergi ke pub2..sy pasti sekarang mereka sdh b'tepuk tangan dgn p'lakuan org2 islam d Malaysia..Allahuakbar...

aNoY said...

salam ustaz, minta izin utk share link di FB. terima kasih.

Rohana Idris said...

Tegakkan hukum Allah! !!! Allahu Akhbar! !!!

Anonymous said...

saya bersama Ustaz..Allahuakbar

Anonymous said...

Agenda Kristian untuk memurtadkan umat Islam dan mengkristiankan dunia telah bermula sejak jatuhnya Rom di zaman kegemilangan Islam dahulu. Di mana-mana sudut dunia ini mereka ada utk menjayakan agenda mereka. Itu sudah tugas mereka, sebagai satu angkatan bersama iblis & syaitan untuk menjerumuskan manusia khususnya umat Islam ke Neraka Jahanam. Itu memang ujian utk kita yg disediakan oleh Allah kepada hambaNya, kerana harga syurga Allah itu bukanlah suatu yg dapat dibeli.

Apa yg perlu kita lakukan? Pastikan diri kita memiliki akidah yg mantap, dgn ilmu dan amal. Pastikan ahli keluarga kita juga kuat akidahnya, usahakan dgn ilmu dan amal. Jadikan diri kita pencinta ilmu & beramal dgnnya. Usahakan belajar & beramal dgn ikhlas utk diri & tanggungan kita sehingga kita merasakan Allah sentiasa memerhati kita.

Yg paling utama adalah ilmu. Bukan perlu ke sekolah atau universiti. Carilah ilmu, dampingi org2 alim, jinakkan diri & hati pd program2 ilmu di masjid & surau. Usahakan agar dpt menghindari perkara2 yg melalaikan hati, spt hiburan yg melupakan kita dari mengingati Allah. Itu semua akan menghitam & mematikan hati.

Usahakanlah semua itu, insyaAllah, jika iman kita & keluarga kita mantap, sentiasa menjaga cara kehidupan agar menjauhi perkara yg lagha dan maksiat, Allah akan pelihara kita, Allah akan bantu kita. Mulakanlah hari ini, setiap org punya tanggungjawap ini, saya, tuan-tuan dan setiap umat Islam di atas muka bumi ini. Mulakan dgn diri kita, dan sentiasa berdoa utk saudara2 kita agar sama2 berusaha menuju pada redha Allah dlm setiap apa yg kita lakukan... kembali kpd Allah & RasulNya.. itu sahaja cara yg perlu kita lakukan utk selamat dari segala agenda yahudi & nasara utk memusnahkan umat Islam. Allah pasti akan membantu kita & akan menyatukan hati2 kita bilamana kita telah benar2 beriman pdNya.

Kita tidak mungkin dpt mengubah sifat ular yg mematuk, apa yg dpt kita lakukan ialah melengkapkan diri kita dgn ilmu dan alat yg mampu menyelamatkan kita walaupun cuba dipatuk oleh ular...

Semoga Allah bersama dgn niat suci kita.

Wassalam.

Anonymous said...

Peka Terhadap Agenda Kristianisasi
http://www.ismaweb.net/v4/2012/07/peka-terhadap-agenda-kristianisasi/

http://www.ismaweb.net/v4/2012/11/lagu-gereja-cetus-provokasi/

http://www.ismaweb.net/v4/2012/08/menjaga-agama-tanggungjawab-pemerintah-rakyat/

http://www.ismaweb.net/v4/2012/10/malaysia-tidak-boleh-menjadi-negara-kristian/

baem said...

http://malaysiawakes.blogspot.com/2012/01/intriguing-prophecy-for-rainbow-nation.html#comment-form

mungkin ini artikel yg di maksudkan ustaz?

Anonymous said...

Assalamualaikum
Terima kasih terhadap pendedahan yang telah ustaz berikan.. sebenarnya saya sendiri telah mengalami pengalaman berhadapan dengan pendakyah2 kristian ini, ketika itu saya mengikuti satu usaha dakwah yang orang kita kenali kita malaysia ini jemaah tabligh, ketika itu saya menjalankan usaha dakwah ni disabah, sepatutnya jemaah saya dihantar ke pulau banggi, sabah disebabkan dikalangan kami terdapatnya orang-orang tua yang tak mampu mengharungi ombak yang beberapa meter ketingginannya maka laluan kami hanya ke kota marudu, namun saya perhatikan pendakyah2 ini sanggup ke pulau banggi dan membuat kerja disana selama setahun berbanding kami yang hanya mampu keluar 40 hari sahaja,
ini kelemahan umat islam kita pada hari ini yang kurang membuat usaha atas iman atau dakwah bukan sahaja untuk diri sendiri bahkan untuk orang lain terutama orang islam. bagi saya kita perlu membetulkan dahulu keyakinan kita bulat hanya kepada ALLah..
buat pejuang-pejuang islam, rajin-rajinlah kita berpesan-pesan dengan kebaikan dan kebenaran kepada ahli keluarga kita, jiran tetangga dan umat islam seluruh alam, ajaklah mereka sama-sama meramaikan rumah Allah dan hidup dalam berjemaah, moga orang islam di Malaysia dan seluruh alam dirahmati dan disayangi ALLAH SUBHANA WATAALA.

Anonymous said...

Mengarutlah cite ni. Takkan la agenda sebesar ni boleh pulak dibualkan secara open dlm bus. Pulak tu boleh pulak tertinggal decree tu. Klise sangat. Apa pun tak dinafikan dakyah kristianisasi ni cuma kerajaan la kena bertangjungjawab tingkatkan syiar Islam kat Malaysia. Ini tak, duit zakat pun guna utk kepentingan sendiri. Bila org tu terdesak, org lain la yg amik kesempatan. Zaman global ni dakyah tu tak semestinya dari mulut ke mulut. Mcm2 cara. Lu pikirlah sendiri. Mcmana nak berkat Malaysia ni kalau bangunan yg ada kat puncak tertinggi kat Malaysia ialah sebuah KASINO!

incik hasrul said...

Assalamualaikum ustaz, terima kasih atas perkongsian info yang mengegarkan ini..
Saya mohon untuk share ustaz..

jimbo said...

bismillah.
semua orang ISLAM (bukan melayu!) harus balik pada ajaran tulen Rasullullah. jika ada org islam yang pegang kuasa, gunakan semaksimum utk menyebarkan dakwah. cth televisyen boleh siarkan debat Ahmed Deedat. agar ajaran Islam tu sentiasa berkembang dan menyekat dakwah kristian. undang2 murtad, apa jadi? sbb kita still berpegang kepada perlembagaan mat saleh dulu.

faktanya skrg adalah
1. org islam kena hebatkan dakwah di tv, radio, sekolah, universiti. (ni tak, kat tv cerita blue aje)
2. terima hakikat semua agama di dunia ni nak agama masing2 berkembang. kita ada kuasa (PM kita Islam kan?) sepatutnya Islam di malaysia ni berkembang sgt-sgt-sgt pesat.
3. LAW- kena buang yg mat saleh dulu. kalau betul nak daulatkan islam, isk-isk. org kristian tak boleh bernafas kat malaysia ni.
4. kalau lu org kata sensitivity murtad dah zero, itu symptomnya saja. org islam dah takde jiwa kat malaysia ni sbb di sogok 24 jam dgn benda yg sia-sia. HIBURAN & SUKAN seperti agama baru.

dari satu sudut orang kristian ingin bawa masuk agama mereka. dari satu sudut lain, orang Islam sendiri dah tak macam org islam. mmg kena lah.....

Anonymous said...

bkn sembang open dlm bas, kertas tu mungkin tercicir ms mrk berada dlm bas.

apalah, mmg org Islam di malaysia masih ramai yg krg sensitif dan sukar percaya hakikat sebegini even dah terang lg bersuluh. byk lg bukti lain.

ramai siap sokong ambiga bagai hanya sebab 'bersih' dan tutup mata segala kebiadapannya terhadap isu agama Islam hanya utk mendapat sokongan dan kerusi ms pilihanraya nanti. siap kata kita sbg muslim lah sepatut nya kagum dan mencontohinya krn dia tegar berjuang utk agamanya. ramai yg sukar yg utk percaya hidden motives tindakannya.. tu br satu cth, byk lg yg x cukup nak tulis.

cukuplah Allah sbg pembantu, bukalah pintu hati muslim rakyat malaysia, satukanlah pejuang agama Islam dan pelihara mereka drpd kekaburan musuh Islam yg sebenar....

alex said...

Bukankah menjadi kristian dituntut untuk menyebarkan ajaran Yesus sampai ke hujung bumi? Bagaimana acuan begitulah kuihnya.

Anonymous said...

saya ada perjumpaan dengan sebuah organisasi islam.
berdasarkan cerita daripada perkerja disana terdapat beberapa orang dalam organisasi yang berjawatan besar menggunakan kewangan untuk perkara-perkara melebihkan kepartian. dalam aktiviti yang dibuat menggunakan kewangan organisasi tersebut untuk berkempen tentang keburukan orang. malah lebih teruk dana untuk aktiviti dakwah lain telah disekat tanpa sebarang alasan yang munasabah. sebelum ini organisasi ini sangat mementingkan aktiviti dakwah. dana yang diadakan bila ditanya kemana dengan putar belit dijawab.

saya harap orang yang berpangkat dan menpunyai jawatan dalam organisasi menguruskan dana untuk aktiviti dakwah jangan selewengkan duit dana.

Kerja Kosong said...

Assalamualaikum Ustaz...
Ana pun pernah terjumpa mubaligh kristian yg dlm perjalann ke Johor untuk berdakyaj disana.. Yg ana dengar melalui perbualan ant father n seorg sister, masa tu berbaris u' check in flight, father tu ckp usaha dakyah di sarawak berjaya, tp kbykn dr fahaman animisme, seblm di sarawak b'jy murtadkan 5000 muslim di indonesia. Ktnye lg di Johor ade 1000 org muslim sedang menunggu ucapan beliau... Mmg ms tu rase geram je nk pancung dgn parang sarawak yg br beli... Tp dsbbkan ssh nk bk beg dan parang tu bungkus kemas... Tahan je marah... Cm ade ty gak dgn father tu, You said 1000 muslim? Dgn muka marah... Terus father tu jln ngundur sikit ke belakang... Mmg menggigil bdn nk jotos kpl father tu....

Syauqah Mujahidah said...

Assalamualaikum ustaz..saya ada problem sikit tentang hal ni..saya ada seorang kawan yang beragama Kristian Katolik..dan dia ada post komen di fb..saya ada shared entri ustaz di fb..dan dia tulis:

" kamu pcaya ke semua ni? sy org kristian katolik,kumpulan asas kristian. bg kami iman adalah pemberian tuhan. kami xkan mmaksa sapa2 untuk masuk agama kami kalau xpcaya. lets be clear..open k? kami ble menerima pkahwinan campur,contohnya kristian bkhwn dgn hindu,kerana kami pcaya,tuhan itu 1,dan kami mhormati iman dan kepercayaan org lain. tp kami jg mnerima cinta atau love tiada batas,wlpn agama,sbb tuhan tiada agama. kamu bgtau sy,apa yg blaku kalau seseorg ingin mngahwinan seorg muslim? d malaysia mesti convert,pcaya atau x pd islam. tiada paksaan pd agama kan? knapa mmaksa wlpn xpcaya? ini soal iman dan kepercayaan,bkn persatuan atau kelab. semua agama melarang umatnya utk keluar dr agama,tp kalau ssorg tu xpcaya pd 1 agama dan ingin mnukar agama,knapa dilarang? kristian pcaya semua agama dtg dr tuhan,tuduhan atau fitnah mngatakn kristian ingin m'kristian Malaysia sgt2 xbtanggungjawap. kenapa nak salahkan anak org lain sbb anak sdiri bmasalah,kalau kt gagal mdidik anak sdiri? kuatkn iman masing2,bkn hanya mnunding jari. Bukankah tujuan artikel ini utk mburukkn kristian pla? kalau kt kuat dan yakin,kt xtakut pada apa2 serangn. cuma kalau kt xyakin dan lemah,kt takut kan? Fikir2kn la.. Saya mmiliki Al-Quran di rmh,ttapi Malaysia dah dididik menyimpan atau mbaca bible adalah salah bg yg muslim. Sila tanya org yg btauliah dlm soal ini sblum mbuat sbrg spekulasi. Guna akal,jgn guna emosi. Do u mind to remove this post? Peace out.... "

Jika saya bagi tahu, sudah tentu dia tidak akan dengar. Lagipun dia tua beberapa tahun dari saya. Jadi disebabkan itu, saya merujuk kepada ustaz yang lebih arif daripada saya.Mohon pandangan ustaz..

Anonymous said...

Ajari anak2 dan keluarga kita perbandingan agama. InsyaAllah dakyah mcmanapun x akan berjaya...

Anonymous said...

download gambar tu n sharpen skit image kertas tu.tajuk pun "worship songs jerusalem 2012".ni msti nk take over malaysia gne cara lagu kot.

Anonymous said...

Terima kasih atas pendedahan ustaz. Gerakan mereka dah sampai terus ke sana. Menerima arahan, fund kewangan dan sebagainya barangkali. Dan saya tak mendakwa mahupun nafikan Bersih adalah salah satu agenda mereka. Ada kemungkinan. Dan orang yang menubuhkan OIC utk menyatukan dunia muslim kita nampak jahat. Org2 yg berusaha menguatkan negara, dari apa segipun demi agama,kita carik salah depa. Ustaz2 mengajar demi Allah,ibu bapa mendidik anak demi Allah, ahli politik memajukan,memodenkan,menguruskan negara demi Allah.
Masing2 dengan tugas dan usaha masing2 untuk mencapai sebuah negara Islam yang kuat. We are all His slaves afterall. Segala usaha kita adalah untuk Dia.

Kerana agama bukan parti politik.

Anonymous said...

Ustaz,

Kita asyik mendengar kutbah,syarahan dan ingatan dari tuan-tuan guru setiap hari yang bercakap itu dan ini meminta kita kembali kejalan yang lurus. Memang itu lah yang kita sedari sekarang untuk bangun semula dengan akidah dan takbir, isunya ialah sebagai orang biasa siapalah nak dengar suara kita. Yang malangnya para ahli ugama yang besar-besar dan terkemuka termasuk mufti-mufti dan ilmuan besar negara masing-masing hanya menjaga tembolok sendiri dan bertengkar berselisih faham sesama sendiri hingga kita tak tahu mana satu yang patut diikuti. Ini lah masalah nya yang sebenar. Sepatutnya negara ini dibangunkan semula dengan akidah dan untuk itu ulama dan ilmuan menjadi ketua untuk membawa kita bangun mengambil alih pimpinan negara secara mutlak. Tolak semua sistem kepartian yang kufar ini dan bangunkan sistem khilafah demi agama kita

Anonymous said...

Saya tak gusar sangat pasal pendakyah kristian ni..yang paling bahaya adalah orang Islam yang mengamalkan ajaran kristian tanpa sedar khususnya pemimpin negara. cth paling mudah menghalalkan program2 hiburan @ maksiat malah membenarkan kemasukan artis barat. Malah paling sedih ada yang merasmikan majlis maksiat seprti "sambutan Hari Belia" hari tu. Org yang mengaku Ketua Agama Islam negeri juga mengamalkan apa yang orang kristian buat..Majlis kenduri kahwin yang dilakukan oleh pemimpin2 negara ikut cara kristian, sambutan hari jadi macm2 lagilah Ustaz..

Anonymous said...

"Worship song jerussalam 2012" i think that was the decree yg ustaz maksudkan..and i think otak rakyat malaysia ni mmg dah byk yg masuk air, terlalu gilakan politik..think again, takkan ustaz nakbuat accusation melulu..sory i cant mention to anybody since everybody being anonymous..tapi tolonglah sedar..jangan nak deny everything sbabkan keimanan terhadap parti politik.sory to say..
Dah tiba masa untuk umat Islam bersatu semula..

Anonymous said...

Post ini sepatutnya dilihat dr sudut utk membuka mata umat Islam yg sedikit terleka kerana kita dilahirkan Islam kita merasakan itu sudah cukup tanpa perlu mendalami Islam sewajarnya. Dan apabila kita tinggal di negara Islam seperti Malaysia kita rasakan kita sudah cukup selesa dan keperluan utk memelihara agama di dalam negara Islam semakin dilupakan kerana kita sememangnya sebuah negara Islam. Seumpama org melayu yg tidak menitikberatkan pembelajaran Bahasa Melayu kerana merasakan tidak perlu krn kita org Melayu.. Bahasa Melayu itu bahasa kita jd kita lebih arif mengenainya berbanding org lain.. Lihat dr sudut positif apa yg patut kita tingkatkan utk memartabatkan agama Islam di negara ini. Apabila terlalu selesa kita kerapkali terlupa yg kita ada tanggungjawab ke atas diri kita n org2 di sekeliling kita.. Kita slalu anggap hal org adalah hal mereka namun begitu kita perlu tahu apa yg kita buat memberi kesan kepada org di sekeliling kita jadi apa yg dilakukan oleh org lain juga memberi kesan kepada org2 di sekeliling mereka dan juga kita sendiri..

MC said...

Ya Allah...lindungilah kami dari segala anasir yg boleh melencongkan akidah kami..

Tip Hadapi Temuduga KLIK SINI

Anonymous said...

assalammualaikum ustaz,
saya nak kongsikan sesuatu dari megah ria, masai negeri johor. pada satu hari saya sedang memandu saya ternampak dua orang putih memakai baju kemeja putih, seluar slack hitam mengayuh basikal. saya ingatkan dorang tu adalah pelajar luar negeri. kemudia salah seorang murid saya memberitahu bahawa mereka adalah paderi untuk menyebarkan ajaran kristian di johor. terkejut saya ustaz. mula2 dua tiga orang, tapi sekarang dalam berkumpulan. anak murid saya kate dorg selalu kerumah penduduk di megah ria. tapi sy tak kisah lagi sebab dorg pergi kerumah org kristian juga. tapi satu hari mereka ke rumah jiran saya yg merupakan muslim dan org sabah. memang saya sgt terkejut ustaz. jiran saya menghalau mereka. tapi dorg merayu dan menyatakan cuma nak interview. saya pelik...macam mana paderi kristian dari luar negara boleh datang dan menyebarkan kristian? malaysia negara islam... takkanlah jabatan agama tak buat apa2?nak kene tggu org nak mengadu ke? satu hari megah ria dilanda ribut. habis rumah kejiranan saya. ustaz tahu siapa yg datang lebih awal membantu?paderi2 yg sy cakap tadi....mana jabatan agama?mana ustaz2 ustazah2 kita...mana ahli2 surau masjid?mana ustaz.... semoga kita semua dipelihara Allah dari segala dakyah mereka itu...Ya Allah bamgkitkanlah semangat dalam diri org2 islam di Malaysia...jgn pandai cakap je...pandai nak melancong sana sini...tapi rakyat macam kami ni terbiar...tak datang tempat kami dan biarkan kami....macam org cakap monyet di hutan disusukan, anam sendiri mati kelaparan...perbetulkan dulu benda dalam negara barulah sibuk ke luar negeri...SAYA MALU!!!

Anonymous said...

Bagi aku kalau cerita berdasarkan pemandu pelancong Mahmood tu kita nak terima bulat2.. Kena paham maksud marah golongan kristian tu..
Mmg ada rombongan pilgrim kristian ke Israel setiap tahun.. Kerajaan Msia cuma bagi kuota 20 org sahaja setahun. Mungkin rombongan tu marah sebab rasa dianak tiri berbanding umat Islam punya kuota ke mekah. Benda ni dah keluar dalam keluhan diorang dari bulan julai tahun 2011 lagi.. Bab kata ini agenda nak jadikan Msia negara Kristian.. Mengarut, benda camni buat Islam ditertawa oleh agama lain.. lebih percayakan sentimen dari fakta sebenar. Penganut Kristian cuma 9.2% di Msia. Ustaz kena cari fakta, kajian dan logik sebelum papar di web. benda agama dan perkauman ni mmg cukup sensitif di msia. Bagi saya pemerintah yg ada ni lebihkan tentang dakwah Islam kurangkan hiburan yg melalaikan. Pusat Zakat tu jgn lembap sgt bg bantuan, ni bila org minta ke gereja melenting, bila minta ke pusat zakat biokrasi berlapis2.Masjid dan surau jgn sekadar tempat solat sahaja, jadikan tempat komuniti kariah.. baru nampak Islam itu kuat dan disegani.. dan paling penting.. SILA BERI BALIK BANTUAN KEWANGAN SEKOLAH AGAMA RAKYAT YG DIZALIMI SEJAK SEKIAN LAMA.

Anonymous said...

lengkapkan diri kita dan anak2 kita dgn ilmu akidah dan tauhid yg kuat. insyallah apa saja anasir yg dtg boleh kita lawan. mungkin kita rasa lemah sbb kita kurang ilmu. kenapa perlu takot ngn agenda mereka sedangkan kita punyai agama yg jauh lebih logik dan mulia dari kepercayaan mereka.

panji hitam said...

Assalamualaikum Ustaz serta semua pembaca dan pengkomen muslim...

Yang bukan Islam, yang dah murtad ...yang munafik...yang menganut agama PAS... penganut demokrasi ... tak payahlah nak pura2 sokong kemudian ketuk2 dan sindir2 kat sini... rasanya komen anda tak dialu2kan terutama yang mengutuk Islam....mengutuk jabatan agama serta pentadbiran agama Islam.. menyindir ustaz secara lansung atau tak langsung...

pada penganut agama PAS dan demokrasi tak payahlah sibuk2 cakap pasal politik kat sini...

kata sana zalim ... sini zalim..

tengok kezaliman dan kekafiran anda sendiri baru nak tegur dan salahkan orang....buat2 la bertaubat sebelum terlambat.. ini bukan blog politik..

pada2 yang perasan pandai nak nasihat ustaz buat itu dan ini....harap2 rentikan la.... anda buat la yang yang anda rasa betul dulu.. baru nak nasihatkan orang itu ini.... saya rasa kalau nak dibandingkan sumbangan anda dan ustaz macam langit dengan bumi....

pada ustaz dan rakan budiman.. maafkan saya... saya tak boleh tahan baca komen2 merapu...kurang ajar...tak de sensitiviti.... tak peduli tentang Islam... tak cinta Islam dan sebagianya....

mungkin komen saya agak kasar namun saya nak pembaca yang beriman dapat melihat taktik propaganda.... mengalih isu... "blame game" ... "brain wash"..dan sebagainya digunakan untuk mengalihkan isu dan menghilangkan isu yang diperbincangkan.

sebagai contoh apa kaitan isu agenda kristian dengan budget SAR... paderi nak sebarkan kristian kemudian salahkan jabatan agama... ngapa tak halau atau kejar paderi tu dengan parang .. buat repot polis ... buat report jabatan agama.... camna pejabat agama nak tau kalau dia tak repot.... tup2 nak salahkan dan nak blame jabatan agama.... ini semua taktik "divert dan blame".... betul2 kurang ajar..

ok...cukup kat sini.... saya harap pembaca yang beriman hendaklah berhati dengan komen2 yang nampak macam ok... tapi ada agenda tersembunyi nak blame islam...

Cahaya Hijau said...

Alhamdulillah.
Allah itu perancang yang terbaik. Saya pasti suatu hari, kita akan kembali dapat meningkatkan semangat Islam di Malaysia. InsyaAllah.

Anonymous said...

Rasanya kepercayaan "atheism" lebih merbahaya dan semakin merebak dengan cepat berbanding kristianisasi.

panji hitam said...

To Anon.. December 9, 2012 12:44 AM

1. Semua gerakan yang menjauhkan umat Islam dari Islam atau nak mengkafirkan umat islam adalah bahaya. Tak ada yang kurang bahaya dan lebih bahaya..semuanya AMAT merbahaya.

2. Dari fakta mana "rasa" anda tu datang.... adakah orang "atheis" buat gerakan macam kat DUMC atau kat Palestin spt dalam posting ni. kalau ada sila berikan bukti.

3. Siapa atheis kat Malaysia ni. adakah anda nak point kat sekumpulan atau kaum kat Malaysia ni. kemudian nak blame mereka sedangkan mereka tak buatpun apa2 gerakan yang macam orang Kristian buat....

4. Jangan divert dan blame isu pada orang lain tanpa bukti. Jangan laga2kan rakyat Malaysia yang tak terlibat.

Anonymous said...

sebab itu kena semua,
orang islam kena buat..

D - A - K - W - A - H
dan

T - A - B - L - I - G - H..

Anonymous said...

Terima kasih ustaz.
di malaysia ada ngo islam yg meletakkan dakwah kpd non muslim dlm agenda perjuangan mereka, sertai lah mereka. x perlulah nak terkejut sgt dgn pendedahan seperti ini. memang org yahudi dan nasrani kerjanya nak sesatkan org islam. kalau x dapat kafirkan secara terang, disesatkan secara halus. Apa yg penting ialah kita terus bekerja, berdakwah kpd yg muslim dan non muslim.
dalam politik sekarang tindakan penting ialah tukar dulu kerajaan BN (umno)kerana pemerintahan BN yg lebih 50 tahun ini lah yg membuka ruang kpd yahudi dan nasrani menyesatkan org islam. Wallahuáklam

gegak gempita said...

Tolong bagi dia CD ceramah Ahmad Deedad atau Dr Zakir Naik...

Anonymous said...

Org Kristian pon berhak untuk berdakwah menurut ajaran mereka. Org islam x payah la takut akan bayang2 sendiri, dan jgn salah org kristian sekiranya iman org islam itu rapuh. Mane pergi jabatan agama, xakan dok goyang kaki jerr.... Entri ini mewujudkan perasaan x senang hati org kristian, lagi satu pasal pembinaan gereja tu, x payah la prejudis sangat2. dunia ini Tuhan yang punya, sapa2 pon berhak... dont 4get it ok.. we want peace..

Anonymous said...

Salam ustaz...
Boleh xustaz Postkan kat wall ustaz isi kndungan surat 2..Teringin nk baca..:)

panji hitam said...

Anonymous said...
Org Kristian pon berhak untuk berdakwah menurut ajaran mereka.

Siapa yang beri mereka hak...? Menurut perlembagaan Malaysia mereka tiada hak untuk berdakwah kepada orang Islam...

Mane pergi jabatan agama, xakan dok goyang kaki jerr....

Kerja jabatan agama bukan nak lawan kerja haram pendakwah kristian... banyak kerja lain utk majukan Islam yang depa nak buat... kalau ko tak tau kerja jabatan agama pergi kat pejabat agama dan tanya.. jangan jadi bodoh sombong serang sana sini... blame sana sini

Org islam x payah la takut akan bayang2 sendiri, dan jgn salah org kristian sekiranya iman org islam itu rapuh.

Orang islam tak pernah takut bayang2 sendiri cuma orang kristian jangan sibuk nak promote ajaran sesat korang tu.... dan pada orang kristian bacalah kitab korang sampai habis... korang buat kerja yang tuhan korang tak suruh pun.... korang sendiri pun tak ikut apa yang tuhan korang suruh...

Entri ini mewujudkan perasaan x senang hati org kristian

ooo... pandai pulak tak senang.. tak senang korang je la yang korang ingat .... camne pulak tak senang orang Islam.... kes nama Allah... kes DUMC... kes PM kristian/negara kristian... kes2 orang islam murtad... kes masuk ruang solat... kes laungan azan... dll... kalau korang rasa tak senang jangan buat orang Islam tak senang sebab semua benda ada tindak balas....

lagi satu pasal pembinaan gereja tu, x payah la prejudis sangat2.

rasanya negara ni tak de la teruk sangat macam negara2 barat yang menghalang semua hak2 orang islam.... nak bina mesjid tak boleh...nak pakai hijab tak boleh.... nak sembelih binanatang tak boleh.... nak bersunatpun tak boleh.... apa la punya teruk orang2 kristian di negara kristian ni.... tapi sibuk cakap dan promote hak asasi ... tapi depa sendiri tak ikut apa yang depa cakap... hampeh!

dunia ini Tuhan yang punya,

Bercakap pasal tuhan pulak...tuhan aku dengan tuhan korang tak sama.... dan jangan pandai2 nak samakan dan mengatakan ianya sama!

sapa2 pon berhak... dont 4get it ok.. we want peace..

sapa2 pun berhak???? memang aku tak lupa TAPI sekali lagi aku tanya siapa yang bagi hak????

ko nak peace konon tapi ko kacau orang lain.... ko nak peace tu untuk ko sorang je ... peace orang lain ko tak peduli .... betul2 logik ko logik kepala lutut.... bukan logik dek akal...

ni macam logik Dajjal US.... dia semua boleh .... buat bom boleh... buat dan simpan berjuta senjata nuklear ...buat WMD boleh.. bom negara orang boleh... jatuhkan negara orang boleh.... segala mak nenek semua boleh untuk dia je.....TAPI bila orang lain nak buat..... semua tak boleh... tak boleh... tak boleh.... hampeh!

kalau ko nak peace ... jangan la kacau orang.... jangan la sebarkan ajaran sesat ko tu kat negara ni.. jangan ingat semua orang Islam macam tunggul kayu seperti sesetengah orang Islam penyembah demokrasi yang telah ko sihirkan tu.... bukan semua orang Islam boleh ko racun atau sihirkan dengan demokrasi!

Anonymous said...

Assalamualaikum Ustaz,

Mohon ustaz kumpulkan bukti-bukti, membuat laporan pihak berkuasa di sana (sebagai bukti rujukan), dan kenyataan bertulis dari Sdr. Mahmood yg ditandatanganinya.

Sekembali di Malaysia, mohon ustaz laporkan kpd pihak berkuasa (Majlis Agama Islam, Polis dan Majlis Keselamatan Negara) sebagai langkah awal.

Ustaz juga mempunya pilihan untuk membawa perkara ini kepada media bagi menuntut kerajaan mengadakan siasatan dan tindakan penuh.

Semoga tindakan-tindakan ini dpt membuka mata dan hati seluruh umat Islam Malaysia DAN membuktikan kebenaran perkara ini.

Wallahualam

JunAina said...

Perpaduan ummah yang kian rapuh akan meroaskkan Islam hingga ke akar.

Anonymous said...

assalamualaikum ustaz....terimakasih atas peringatan ini....saya percaya kebenaran yg ustaz sampaikan.....moga ALLAH sentiasa bersama kita.....

JUMAA said...

Assalamualaikum Ustaz,

selalu selalu la menulis walaupun pendek...

tulisan ustaz sangat bermanafaat utk kite saling mengingati dan menambahbaik sikap dan pemikiran diri sendiri begitujua agama Islam yang kite sayangi.

Semuga Allah sentiasa melindungi dan memberkati setiap usaha ustaz.

Amin.

Panglima Gayong@Nadzrul said...

Panji hitam,

komen kau mmg best n mantap. Teruskan berjuang dan berdakwah. bab ni x ramai yg nampak tp keep it up. Bro, u r the man....

Anonymous said...

Assalammualaikum ya,Ustaz.
Maafkan saya untuk berbicara disini,
"Universiti Kehidupan 233 – “Agenda Kristian Untuk Malaysia Terbongkar Di Jerusalem..”"Sudah diceritakan diCeramah Radio Pulau Pinang oleh Ustaz Dato'Shabudin Yahaya.Beberapa tahun sudah sebelum Pakatan Rakyat memerentah Pulau Pinang lagi.Dia merujuk kepada gejala anak-anak muda Melayu yang mendedahkan aurat kemudian dititik manik sinar dibahagian perut yang terdedah,semasa beliau dan pegawai-pegawai Jabatan agama Pulau Pinang membuat serbuan disebuah klab malam diTanjung Bunga.
Di Jerusalem ini selalu diadakan perhimpunan Paderi seluruh dunia untuk melalaikan umat-umat Islam kepada agama mereka.
Masih terpingga-pingga ditelinga saya,Kata-kata Ustaz Shabudin Yahaya,mereka telah berjaya melalaikan anak-anak muda,dengan katanya,MEREKA HANYA MEMBALING SEKETUL BATU,TELAH DAPAT MEGENAKAN DUA EKOR BURUNG.
Bagi pihak saya,saya rasa kalau iman berada didalam dada,tidak mungkin terperangkap dengan bisikkan untuk memurtad orang-orang Islam.

manJBP said...

Kenyataan-kenyataan yang pernah disuarakan oleh YB Lim Guan Eng ialah,

• Pertandingan Tilawah Al-Quran akan dihapuskan kerana tidak adil kepada kaum lain memandangkan ianya dipromosikan di media massa.

• Laungan azan hanya boleh berkumandang di dalam masjid sahaja agar tidak menganggu penduduk sekitar. DAP mengambil contoh apa yang telah dipraktikkan di Singapura.

• YB Ng Wei Aik mencadangkan bahawa Majlis Agama Islam dimansuhkan dan akan digantikan dengan Majlis Antara Agama. Selain daripada itu Bishop Malaysia (Paderi Besar Kristian) akan dilantik sama seperti taraf Menteri.

nak tahu lagi,,semua kami dah tahu lama,,cuma agak sedih bila ramai Ustaz yang tak tahu atau buat tak tahu..ada banyak lagi maklumat,,nak tahu lanjut tanyalah Razali bekas pegawai khas YB Jeff Oii yang mendedahkan perkara ini,,tapi tak siapa pun peduli..

Cikgu Lama said...

JAKIM dan Jabatan Agama Islam Negeri serta Ustaz di sekolah ramai yang pro kepada doktrin fahaman parti politik tertentu yang kononnya Islamik. Antara sebab Islam di Malaysia makin lemah ialah puak-puak ini sudah TIDAK berperanan dalam ruang lingkup tugas yang diamanahkan..Mereka yang memusnahkan insitusi Islam dengan tidak menjalankan tugas mrk sebaik mungkin,,mereka lebih menjadi 'anjing' dan menyalak bukit menyalahkan kerajaan dalam banyak hal,,tapi hal yang dekat dgn tugas mereka tidak dipedulikan..Saya berkata benar kerana ramai kawan-kawan saya adalah Ustaz Politik yang amat menjijikkan akhlak dan peribadi mereka,,Saya semakin meluat terhadap mereka,,mulut mereka amat manis bila bercakap isu agama,,tapi hati mereka macam serigala,,Ramai guru J Qaf yang tak berperanan baik dalam tugas mereka. Beberapa ustaz yang rapat dgn saya juga sangat 'sesat' dan sering mengeluarkan kenyataan yang pelik..Mereka lebih suka umat Islam 'berpecah' dari bersatu...Inilah ciri ajaran SESAT sebuah parti yang amat-amat menyesatkan

SemuaSalahUMNO said...

Ini fitnah UMNO ni, jgn percaya.

Anonymous said...

JANGAN JADI BODOH Dengan cerita macam ini,TANYA DIRI KITA SENDIRI,TENTANG ILMU AGAMA ISLAM YANG ADA PADA KITA SEKARANG DITAHAP MANA, KITA HARUS BIJAK DALAM ILMU-ILMU AGAMA ISLAM YANG TAAKAN HABIS-HABIS KITA PELAJARI.
SAYA DIMASA KECIL DIWAKTU SEKOLAH DAHULU BERGAUL DAN BERCAMPUR DENGAN NON MUSLIM DARI INDIA,SERANI dan juga CINA.PERNAH MASUK DALAM GEREJA,TOKONG HINDU dan TOKONG CINA.
Tapi yang hairannya dimasa itu ta'pernah terlintas atau berdetik hati ini untuk masuk agama mereka,kerana setiap persoalan yang ada dijawab oleh ayah saya dengan sebaik mungkin,apabila kemuskilan saya ajukan kepadanya.
BAGi SAYA KALAU KITA SAYANG AGAMA ISLAM KITA,OMBAK DAN TAUFAN TIDAK MENJADI MASAALAH,KERANA ALLAH AKAN MELINDUNGI DAN MEMELIHARA KITA SEPANJANG HAYAT HIDUP KITA,INSYAALLAH.PERSOALANNYA ADAKAH DIRI KITA DIPENUHI DENGAN IMAN DAN TAKWA KEPADA ALLAH.

panji hitam said...

aik... tak habis2 lagi anon sesat ni nak menyesatkan orang lain...

ini semua pasal nak cover up kerja yang dah terbongkar....

memang semua orang kat sini tak bodoh macam anda ..... cuma anda saja yang sibuk menunjukkan kebodohan sendiri dengan cuba nak menutup bangkai gajah dengan sehelai daun.....

anda punya mind-control, cover up, "divert and blame"... tak kan berjaya disini...

selamat mencuba dengan bersungguh-sungguh...

Anonymous said...

Jangan belajar dengan satu Ustaz sahaja ,Lagi banyak ustaz kita pergi berguru lagilah bagus.

Anonymous said...

Meminggir diri dari kaum lain,tidak begitu arief tentang agama masing-masing kekadang terlalu berjaga-jaga kita terperdaya.Kita kurang perkenal apa itu Islam kepada orang bukan Islam,macam mana orang bukan Islam na menganut Islam.
kita perlu tahu ISLAM sahaja agama terbaik didalam dunia ini,yang merosak,dirosakkan adalah orang Muslim itu sendiri.Kalau tengok perangai orang-orang muslim ni,orang kafir pun takut na'mendekati Islam.
Ada yang dah menganut Islam bertanya,masa mereka hendak masuk Islam dimanakah orang-orang boleh memberi faham mengenai Islam kepada mereka.mai kita muhasabah diri kita sendiri,jangan menyalahkan orang lain yang bukan Islam,WallahuAlam.

Anonymous said...

Panji hitam ni versertile betul le.

Anonymous said...

Assalamualaikum..Ustaz,

Kristian bukanlah agama tapi amalan hidup harian dan hubungan peribadi dengan sang Pencipta. Agama tidak menjamin surga tapi amalan dan amalan itu haruslah menyerupai sifat Allah yang maha mengasihi lagi maha mengampuni. Contohnya nabi Isa mengajar supaya mengasihani dan mengampuni musuhmu bukan membenci dan mengkafir. Nabi Isa menghalang sebarang bentuk pembunuhan dan sama sekali tidak menghalalkan jihad.Di negara-negara Arab kacau bilau, Moro selatan philipine nak kan autonomi, selatan Thailand nak kan autonomi, rohingya..semuanya kerana apa??sinonim islam!. Jadi daripada kita nak mengata agama lain sesat dan sebagainya lebih baik kita bersihkan negara sendiri. Hentikan kafir mengkafir sesama 'saudara', hentikan doa meruntuhkan sesama 'saudara' dan hentikan bergaduh sesama 'saudara' kerana amalan yang baik bukan pada kata-kata manis tapi perbuatan..

Anonymous said...

pada anon December 17, 2012 12:32 AM

mu ni jahil ke apa?

ke mu ni melayu kristian?

kristian bukan agama?

mu tau ke agama tu ape?

mu kata "Agama tidak menjamin surga tapi amalan dan amalan itu haruslah menyerupai sifat Allah " mu belajar mana..nampak sangat mu ni sesat jauh.

bertaubatlah..mu taktau ape pon pasal yg mu tulis tu

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Berita harini membuktikan bahawa kerajaan BN yg telah memerintah selama 55 tahunlah yang menyebabkan orang kristian semakin melampau cuba mengembangkan ajaran sesat mereka kepada orang Islam:

Putrajaya tarik sekatan ke atas jemaah Kristian ke Israel
Oleh Debra Chong
Penolong Pengarang Berita
KUALA LUMPUR, 19 Dis — Pentadbiran Najib menamatkan kuota, had umur dan lain-lain larangan ke atas penganut Kristian di Malaysia yang mahu menziarahi Jerusalem, kata pemimpin gereja dan agensi pelancongan.

Langkah Barisan Nasional (BN) sebelum sambutan Krismas dan pilihan raya umum dilihat bertujuan memenangi hati kumpulan minoriti tersebut yang meliputi 10 peratus daripada 28 juta rakyat Malaysia, akan tetapi dianggap penting sebagai undi penentu terutamanya dikawasan bandar dan penting dalam perebutan mendapatkan sokongan pengundi pertengahan.

“Ya! Kebenaran diberikan kepada kami seperti yang dituntut,” kata Rev Hermen Shashtri kepada The Malaysian Insider dalam satu teks pesanan ringkas semalam.

Anonymous said...

Assalamualaikum ustaz... cuma untuk renungan.
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/putrajaya-lifts-curbs-on-christian-pilgrims-to-israel/

Rafi said...

Saya ingin membaca seluruh decree itu boleh ke ustaz?

Selagi Islam kuat perancangan kafirin tidak akan berjaya .. Ayuh kita sama2 kuatkan benteng pertahanan Islam dengan Iman dan penyatuan umat Islam yang ikhlas..
Tapi bukan cara kekerasan..

Ayuh kita pamerkan keindahan Islam, Ayuh kita buktikan kepada mereka kebenaran Islam dan tangkis segala salah faham mereka terhadap Islam.. kerana ramai dari pihak kristen sendir mereka tidak sedar mereka tertipu dengan padri mereka yang berkepentingan duniawi dan punya hasad dengki terhadap Islam..

Anonymous said...

Allahu Akhbar.....
Mcm mana ni....skang pak najib bagi naik quota plak utk kistian gi jerusalem.....habis ler....bersepah dakyah depa lagi balik malaysia secara diam-diam.....nak jaga hati depa.....depa buat apa dgn kita? renung2kan lah......

Anonymous said...

Kita kena tanya diri kita sendiri kenapa orang kafir di Barat banyak tertarik dan memeluk Islam sedangkan mereka dikelilingi orang bukan Islam. Kenapa orang bukan Islam di Malaysia yang dikelilingi orang Islam tidak tertarik pada Islam tetapi tertarik pada ugama Kristian?
Bukalah masjid kita untuk pelbagai aktiviti yang menarik untuk menarik balik remaja kita.Ajarkanlah remaja kita apa yang dibacakan semasa solat dan doa dan bukan mengaminkan sahaja doa dalam bahasa Arab yang mereka tidak faham maknanya.Anakanak kita kena diajar menjawab soalan soalan berkenaan undang undang Islam dan kecantikan Islam.

Anonymous said...

assalamualaikum ustaz.ya, sejak kebelakangan ni saya lihat semakin ramai pendakyah kristian yg datang ke kawasan saya.mereka ada di mana-mana sahaja.

Anonymous said...

Gaya hidup orang Melayu,terutama anak-anak muda Melayu melebehi batas keislaman itu sendiri mudah terikut-ikut,demi mereka rasa seronok,dapat mengembirakan mereka dengan budaya songsang,kalau sesuatu yang baru dalam seni hiburan dari luar negeri,merekalah yang pertama akan menpengaruhi kekawan sendiri dan dikeliling mereka bersama mengerakkan pengaruh-pengaruh dari luar ini.Inilah ksesatan yang nampaknya kecil tapi memberi impak yang merugikan umat Islam.

Syurga fakir dunia said...

Macamana ustaz nak jawab soalan mereka yang selalu nak berdebat...bila kita ajak jumpa orang yang bijak agama dia orang tak nak tapi suka menyoal kita....

Imprintcreative said...

Assalamualaikum ustaz,

Ini adalah pendedahan yang betul-betul membuka mata hati umat Islam di Malaysia. Benar kata ustaz, tak perlu nak jaga sangat hati org kafir sampai mereka merendahkan agama kita sedangkan Allah dan Rasul meninggikan Islam..

Allahu Akbar

Anonymous said...

Kalau nak tahu agenda Kristian cubalah datang ke Petaling Jaya, Selangor. Saya percaya bandar ini akan menjadi tapak perkembangan Kristian di Malaysia. Punyalah banyak gereja di sini hingga DUMC (tempat serbuan JAIS pada Ogos 2011)dan juga gereja Glad Tidings boleh dibina di tempat perindustrian di jalan kemajuan. Bagi saya keadaan yg berlaku di PJ ini membuktikan bahawa kedua2 kerajaan sama ada BN mahupun PR memang sekular dan tidak kisah dengan penularan agama Kristian di sini. Semasa BN memerintah Selangor adakan apa2 tindakan utk membendung kegiatan mereka?? Gerakan Kristian telah berkembang sejak kemerdekaan lagi di sini bermula dengan pembukaan beberapa sekolah mubaligh spt Assunta, La Salle dan Catholic High School PJ. Saya berharap lebih banyak pendedahan spt ini dapat dibuat agar orang Islam berwaspada dan tidak dibuai mimpi!

Anonymous said...

bkn smua umat kristian m'sia mcm yg d nyatakan d ats..bnda2 mcmni bole m'buatkn p'kara yg x elok b'laku t'hdp negara..dlm m'sia bkn hnya tinggal urg2 islam sj..tp t'dpt jg agama len..jd aku rasa..artikal2 seperti ini xsesuai nak d sebarkn..hormat agama urg len klo nak urg len hormat agama kta..xyah nak timbulkn isu yg sebegini..kta xda bukti yg sahih..surat yg d nyatakan 2 sapa2 pun ble tulis/type tuk sabotaj..aku klo bab2 mcmni..mmg aku xstuju..psl pa??psl family aku byk anuti agama len..jd xnak bnda2 mcm ni memecah belahkn family..
kertas yg d tunjukkan 2 pun headline dier "worship songs Jerusalem 2012..kertas lagu kot..klo kertas lagu mn nak cmpur2 dgn urusan len..apa nta..spttnya bg dgn jelas stiap huruf2 dlm surat 2..bkn bg blur isi surat 2..nmpk headline pun urg da tau 2 surat lirik lagu yg t'kandung dlm buku lagu kritian..tlg r..xyah nak huru harakan negara dgn cra yg mcmni..

Anonymous said...

Astaghfirullah hal 'azim.. seorang ilmuwan dalam bidang agama tidak akan bercakap bohong.. apakah kepentingan yang akan diperolehi sekiranya ilmuwan tersebut berbohong.. ?? fikir fikirkan lah

Anonymous said...

USTAZ, mungkin tak paham English:

HEADLINE ITU TERTULIS: WORSHIP SONGS JERUSALEM 2012..
WORSHIP ITU BUKAN WORKSHEET...
USTAZ AGENDA KRISTIAN yang di maksud ustaz itu worksheet??
worship song itu artinya : lagu penyembahan
bagi kat kta2 baca kertas itu, nak translate...

Anonymous said...

Ini la masalahnya kalau baca2 headline sja (baca separuh2) terus buat komen. Ustaz sorang ni (dan kebanyakan ahli agama) prejudis betul dgn Kristian... Saya penganut Roman Catholic selama hidup saya, saya tidak pernah dengar ahli2 agama & penganut kami mengembangkan/mempengaruhi sesiapa (lebih2 lagi Islam) untuk memeluk agama Kristian. Dalam keluarga saya ada 3 orang telah memeluk Islam (tapi bukan disebabkan hidayah, sebaliknya ikut agama lakinya yang tak pernah solat pun - apa lagi 5 waktu). Untuk makluman, Kristian Katolik adalah agama yang paling tolerance. Kalau Katolik tak bertolak ansur, kenapa kami biarkan beberapa ahli keluarga kami memeluk agama Islam? Ustaz ini (dan extrimist2 Islam)takut pada bayang2 kot... Sekali lagi saya tekankan, Kristian Katolik adalah agama yang sederhana dan bertolak ansur, so janganlah mengambil kesempatan untuk memburuk-burukkan agama kami... peace yo!

Anonymous said...

toleransi dan hormat-menghormati itu sangat penting demi perpaduan dan kesejahteraan masyarakat & negara. tiada masaalah malah tiada paksaan dalam agama. yang menjadi masaalah hanya pada mereka yang mempunyai sifat memusuhi yang lain. orang yahudi contohnya declare yang diorang tu "the chosen people". orang lain semua salah.....

semua agama wahyu mengajar tentang dosa-pahala, syurga-neraka dll. cuma saya kira umat islam perlu menekankan juga tentang apa yang berbezanya diantara yahudi, nasrani dan islam. pandangan tentang nasi isa, maryam dll.

Walaubagaimanapun,ianya tidak bermakna yang kita perlu memusuhi pihak yang satu lagi. bak kata seorang bekas menteri tu "extremism exist in all religion"...

Anonymous said...

“We decree and declare that Malaysia will be a “Rainbow Nation” in seding missonaries to bring the gospel to the surrounding nations as well as be the gateway to open its doors to outside missionaries to preach the gospel here..”
Re: Untuk pengetahuan orang Islam semua, perkataan di atas bukanlah bermaksud mengkristiankan orang Malaysia. Cuma mengharapkan perdamaian wujud antara agama di Malaysia. Kamu (orang Islam Malaysia) melarang orang lain menggunakan perkataan "ALLAH" seolah-olah kamu adalah nabi kami.

1. Bagi pendakyah Kristian, jangan pandang rendah kemampuan pendakwah Islam yang tidak berkepentingan di Malaysia. Kami para pendakwah dan orang-orang yang ikhlas akan tetap mempertahankan kedaulatan Islam di Malaysia sama ada menang atau kami MATI di dalam usaha ini.
Re: Cuba lihat perkataan MATI dalam ayat di atas adalah pengaruh JIHAD yang amat membahayakan penganut agama lain. Sedangkan dalam Kristian kita tidak dibenarkan sama sekali berbuat jahat. Malah niat/fikiran negative sahaja boleh membawa dosa, apa lagi berniat untuk mati, membunuh, merogol, merompak dsb.

3. Bagi umat Islam di Malaysia, ini bukan gimik popular, saya bukan ahli politik yang inginkan popular, Biarkan ahli politik bergaduh sesama mereka, yang boleh kita damaikan, kita damaikan atau sedarkan dengan apa cara sekalipun. Perpecahan ini satu yang sangat merugikan. Orang Kristian berbincang hingga ke luar negara merancang untuk mengkristiankan Malaysia, kita hanya menafikan dan hilang sensitivity
Re: Ayat prejudis dan provokasi.

7. Bagi sekelian yang membaca, kita umat Islam terlau beriya-iya ingin menjaga hati orang bukan Islam, adakah orang bukan Islam menghormati dan menjaga sensitiviti kita? Jalankanlah tugasan masing-masing di dalam ruang lingkup kemampuan anda semua, semoga Allah membantu usaha kita.
Re: Adakah orang Islam menjaga sensitiviti orang bukan Islam? Cuba renungkan, apabila saya melintasi masjid, saya selalu mendengar perkataan ini diucapkan oleh Imam “Orang yang membangga-banggakan diri itu adalah sifat orang-orang yang munafik dan ia sama seperti sifat orang-orang Yahudi, Nasrani (Kristian) dan Majusi”. Dalam radio juga, saya selalu mendengar ceramah Pak Ustaz seperti berikut “Sesungguhnya dalam Islam Tuhan itu satu, padahal orang Kristian katakan Tuhan itu ada Tiga”. Di mana sensitivity kamu terhadap penganut agama lain?

Sedikit Renungan:
a) Apabila saya mendengar FATHER berkutbah di gereja, semua yang diajarkan adalah mengenai kasih dan damai sebagaimana ajaran-ajaran Kristus. Ianya diucapkan dalam nada sederhana dan langsung tidak menyentuh agama lain.
b) Apabila saya mendengar IMAM berkutbah, speaker sengaja diletakkan dalam keadaan “full sound” tak ubah seperti penjual ubat kaki lima dengan ucapan-ucapan hasutan dan provokasi tanpa mengira subuh, siang dan malam.

khazi said...

USTAZ, ADAKAH INI SAMA DG YANG USTAZ JUMPA?
Prayer Points and Prophetic Decrees:
1. We declare and decree that Almighty God is the Lord and King over this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia, the Only True and Living God Who is worthy of all our worship!
2. We declare and decree that Adonai Yeshua HaMashiach is the Savior and Redeemer of every soul living in this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia!
3. We declare and decree that Adonai Yeshua HaMashiach is the Builder and Developer of this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia which shall be exalted according to the Prophetic Calendar of Almighty God!
4. We declare and decree that Almighty God is the Foundation, the Pillar and the Canopy and Covering of this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia!
5. We plead the Precious Blood of the Lamb over this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia! Let this entire nation BE SOAKED and SATURATED WITH THE PRECIOUS BLOOD OF THE LAMB! ALMIGHTY GOD SHALL BE STIRRED WITH A FRESH JEALOUSY FOR THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA!
6. We plead the Precious Blood of the Lamb upon the Parliament House and upon every State Government and Department in this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia! Let only the Perfect Will and Good Pleasure of God Prosper in them, in Yeshua’s Mighty Name!
7. We declare and decree that this New Prophetic Nation of Malaysia will LIVE and PROSPER and MAKE TREMENDOUS PROGRESS according to the Good Pleasure of Almighty God! MALAYSIA IS A TRUE BLESSING TO THE NATIONS OF THE WORLD!!!
8. We declare and decree that this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia will live to fulfill her God-Ordained Destiny as the Beloved of the Lord among the nations of the world!
9. We declare and decree that this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia will be filled with the Glory and the Knowledge of God even as the waters cover the sea! WHEREVER THE BLOOD OF THE LAMB IS HONORED IN THIS NATION, THERE THE GLORY OF THE LORD SHALL BE MADE MANIFEST!
10. O Lord our God, we pray that every Ahab and Jezebel that is in authority that opposes Your plan and purpose for this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia, BE REMOVED, in Yeshua’s Mighty Name! Every ungodly ruler and those that do not stand up for righteousness and integrity, BE REMOVED, in Yeshua’s Mighty Name!
11. O Lord our God, we pray that the doors into every home in this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia that does not know Adonai Yeshua HaMashiach, BE OPENED BY FIRE, for the penetration of the Gospel of Your Kingdom, in Yeshua’s Mighty Name!
sampai item:
35. O ABBA FATHER, LET THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA LIVE IN THE FULLNESS OF YOUR PRESENCE, POWER, PURPOSE, PROVISION AND PLEASURE! LET THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA FULLY MANIFEST YOUR GLORY, HONOR AND MAJESTY, IN YESHUA’S MIGHTY NAME!!!

khazi said...

TAMBAHAN ITEM 12 - 34 DLM DECREE:

12. O Lord our God, we ask You to bless and protect all Your beloved saints from every attack of the enemy in Yeshua’s Mighty Name! We declare and decree that no weapon that is formed against us shall prosper; and every tongue that shall rise against us in judgment we shall condemn! This is our heritage as Your Anointed and Ordained Ambassadors of Your Kingdom in this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia, for our righteousness is of You, O Lord our God!
13. O Lord our God, we pray against all hidden agendas, and that any attempts to deliberately orchestrate violence between the religious communities of this New Prophetic Nation of Malaysia would come to nothing, in Jesus’ Mighty Name! We pray that every evil counsel that is in existence to be utterly destroyed, in Yeshua’s Mighty Name! (Job 5:12-14).
14. O Lord our God, we pray for the release of Your Supernatural Wisdom upon our leaders in the utilization of the nation’s resources, in Yeshua’s Mighty name! We pray that every manner of corruption, injustice and wickedness in high places be brought down and totally destroyed, in Yeshua’s Mighty Name!
15. O Lord our God, we pray for Your mercy to come upon the weak, the poor and the orphans who cry for help because You, O Lord are the Help of the helpless, a Father of the fatherless, and a judge of the widows! You indeed are in Your holy habitation in the midst of this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia!
16. We declare and decree the destruction of all false satanic altars and speak an establishment of the Altar of the Almighty God in the midst of this New Prophetic Nation of Malaysia, in Yeshua’s Mighty Name! O God of this New Prophetic Nation of Malaysia, ARISE AND SHOW US YOUR AWESOME GLORY AND WONDER IN THE MIDST OF THIS PROPHETIC RAINBOW NATION that we may learn to fear and tremble before You, in Yeshua’s Mighty Name!
17. We declare and decree the Bountiful Blessing of the Goodness and Perfect Shalom of the Lord over the entire land of this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia – from the east to the west, from the north to the south, and every point in between, shall be greatly blessed by the Lord, in Yeshua’s Mighty Name!
18. We declare and decree the utter destruction and dethronement of every wicked power, prince and principality of the air ruling over the heavenly places of this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia, in Yeshua’s Mighty Name!
19. We declare and decree that THERE IS A SHIFT AND CHANGE OF POWER AND AUTHORITY IN THE HEAVENLY PLACES OVER THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA, in Yeshua’s Mighty Name! We declare and decree that THE BLOOD-REDEEMED SAINTS OF THE MOST HIGH GOD ARE THE TRUE RULERS, PRINCES, AND PRINCIPALITIES IN THE HEAVENLY PLACES OVER THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA, in Yeshua’s Mighty Name!
20. We declare and decree that the True Light of Jesus will shine upon all that are still in darkness in this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia, in Yeshua’s Mighty Name! O Adonai Yeshua HaMashiach, we declare that You are the True Light of this New Prophetic Nation of Malaysia! Shine, O Adonai Yeshua HaMashiach, SHINE BRIGHTLY OVER THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA THAT ALL THAT STILL DWELL IN THE REGION OF DARKNESS MAY SEE YOUR LIGHT AND COME TO YOU FOR SALVATION!

khazi said...

LAGI 21-34:
20. We declare and decree that the True Light of Jesus will shine upon all that are still in darkness in this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia, in Yeshua’s Mighty Name! O Adonai Yeshua HaMashiach, we declare that You are the True Light of this New Prophetic Nation of Malaysia! Shine, O Adonai Yeshua HaMashiach, SHINE BRIGHTLY OVER THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA THAT ALL THAT STILL DWELL IN THE REGION OF DARKNESS MAY SEE YOUR LIGHT AND COME TO YOU FOR SALVATION!
21. We declare and decree that Adonai Yeshua HaMashiach is the Strength and Healer of this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia! Heal us, O Adonai Yeshua HaMashiach, and we shall be fully healed and restored! We speak forth the Word of Your Divine Healing over every state, sector, and department that has been destroyed or affected by the power of darkness, in Yeshua’s Mighty Name!
22. We declare and decree that Adonai Yeshua HaMashiach is the Good Success and Enduring Prosperity of this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia! We declare and decree that the Kingdom of God is come and fully established in the midst of this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia, in Yeshua’s Mighty Name! We worship You, O Adonai Yeshua HaMashiach as the King over this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia!
23. We declare and decree that the Holy Ghost is BROODING OVER THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA! We declare and decree that MALAYSIA IS A CHRISTIAN NATION, in Yeshua’s Mighty Name! (7x)
24. We declare and decree that this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia shall be guided in the Way of Justice and Truth of Almighty God! We declare and decree that MALAYSIA IS A CHRISTIAN NATION, in Yeshua’s Mighty Name! (7x)
25. We declare and decree that Righteousness shall reign in this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia! We declare and decree that MALAYSIA IS A CHRISTIAN NATION, in Yeshua’s Mighty Name! (7x)
26. We declare and decree that this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia belongs to Adonai Yeshua HaMashiach! We declare and decree that the Lord Jesus Christ shall make Satan and all his cohorts to come and bow before us in this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia because WE ARE THE BELOVED SAINTS OF THE MOST HIGH GOD! (Rev.3:9)
27. We declare and decree that this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia shall be PRESERVED AND SUSTAINED BY THE WORD, THE BLOOD, AND THE LIFE-GIVING SPIRIT OF ADONAI YESHUA HAMASHIACH!
28. In the Name of Adonai Yeshua HaMashiach, we open up THE GATES, THE DOORS, AND THE WINDOWS OF THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA FOR A FRESH VISITATION OF THE HOLY GHOST LIKE NEVER BEFORE! COME, O HOLY GHOST AND VISIT US LIKE YOU’VE NEVER VISITED ANY OTHER NATION IN THIS WORLD! COME, O HOLY GHOST AND LET THE LORD JESUS CHRIST BE EXALTED TO THE PLACE OF PREEMINENCE AND PROMINENCE IN THE MIDST OF THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA!
29. O Holy Ghost, visit the Prophetic Womb of Malaysia, in Yeshua’s Mighty Name! Let this New Prophetic Nation of Malaysia bring forth all the FRUITS OF THE PROPHETIC SEEDS that have been sown into her through the mouths of Your Ordained Prophets!

khazi said...

LAGI 30-34:
30. O Malaysia, we prophesy to you TO BRING FORTH AN ABUNDANCE OF ROYAL DELIGHTS FOR THE PLEASURE OF ADONAI YESHUA HAMASHIACH, YOUR KING OF GLORY!
31. O Winds of the Holy Ghost – the Prophetic Winds of End-Times Revival Glory, COME AND BLOW MIGHTILY upon this New Prophetic Rainbow Nation of Malaysia from the four corners of the earth, and let the Armies of the Living God be raised up for the End-Times Purposes of Almighty God!
32. We declare and decree that this New Prophetic Nation of Malaysia is Redeemed, Cleansed and Sanctified by the Precious Blood of the Lamb! We declare and decree that this New Prophetic Nation of Malaysia RIGHTFULLY BELONGS TO ADONAI YESHUA HAMASHIACH BECAUSE HE HAS PAID THE FULL PRICE FOR THE FULL SALVATION OF EVERY SOUL THAT IS BORN IN THIS NATION OF MALAYSIA!
33. COME, O ADONAI YESHUA HAMASHIACH, AND RECEIVE UNTO YOURSELF WHAT YOU’VE LOVINGLY SUFFERED FOR – THIS PRECIOUS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA!
34. O ADONAI YESHUA HAMASHIACH, ARISE AS THE ALMIGHTY LION OF JUDAH AND UNLEASH YOUR ROARS UPON THIS NEW PROPHETIC RAINBOW NATION OF MALAYSIA AND LET THE PROPHETIC DESTINY OF MALAYSIA BEGIN TO BLOOM AND FLORISH LIKE NEVER BEFORE!!!

Anonymous said...

mari kita berfikir di luar tempurung kepala. jangan jadi katak di bawah tempurung. klik link di bawah:

http://islamopoiki.wordpress.com/antikristus/

dan lagi...

http://makcikhajjahsittalwuzara1001.wordpress.com/

Anonymous said...

mari kita berfikir di luar tempurung kepala. jangan jadi katak di bawah tempurung. klik link di bawah:

http://islamopoiki.wordpress.com/antikristus/

dan lagi...

http://makcikhajjahsittalwuzara1001.wordpress.com/

Anonymous said...

kalau yg dah ada kuasa nak tegakkan Islam pun tak tegakkan sampai sekarang , dok syik salahkan org je...sampai bila la org kita nak maju...hidaup org kita ni suka sangat salahkan org lain dan nampak ja kesalahan org lain..apa sumbangan kita kepada agama ?..apasalah sama2 memberikan pandangan yg positive dan berjuang bersama utk kebaikkan agama..ini ramai yg kata tipu la..agenda pehik terentu la..semuanya demi politik..sampaikan agama pun boleh dipolitik kan..kalimah Allah pun ok daigunakan..sedang kan Ustaz Haron din pun dah melenting..tetapi DEMI PEJUANGAN POLITIK..sanggup Agama kita gadaikan...dulu ramai yg komen sebab ada parti politik menentang kerajaan sedia ada kerana tak haram kan itu ini..sekarang dah ada kuasa..tak pulak diharamkan..bertambah banyak lagi ada..ditannya kenapa..oHHhh..kita memperjuangkan hak dan demokrasi..inilah mereka bertopenglkan agama demi muslihat politik sempit...Allahuakbar ! semoga Islam teus maju dan umatnya bersatu..bukanya ada pemimpin yg main sedap mulut mengata sesama Islam...

Anonymous said...

Orang Yahudi dan Nasrani takkan senang selagi orang Islam tidak mengikut jejak langkah mereka - cukuplah ayat ini membuat aku yakin.Ini adalah kebenaran. Quran menyatakan pekara yang telah berlaku, sedang berlaku dan akan berlaku.Nabi isa menganjurkan kedamaian..............yE KE?.semua di salahkan kepada orang islam dengan ayat ini. satu aje aku nak beritahu dengan ayat yang kurang baik " kalau kepala kau ngan kepala bapak kau kena pijak" This okay

Anonymous said...

Yesus pembawa kedamaian...Banyak petikan2 hadis dalam Al-Quran yang menyatakannya. Cuma perlu rajin baca sahaja. Baca Al-Quran & Bible dan bandingkan. Seolah-olah kita melancong. Kita lawat Jepun dan pelajari budaya mereka. Seterusnya China, Timur Tengah, negara Eropah dsb. Apabila kita merasai sendiri barulah kita dapat membezakannya. Saudara Anonymous (February 23, 2013 @ 11.19 AM) perlu banyakkan kawalan emosi ketika membuat komen. Tiada orang yang akan memijak kepala orang lain jika tidak dimulai oleh orang lain. Sekiranya ajaran Yesus benar2 diikuti, peperangan dan kemusnahan tidak akan berlaku di dunia ini.

Amarantha said...

Apa khabar?

Saya kristian, dan jga org Malaysia. Sy terjmpa post ini d FB dan sy rasa sy harus komen. Sebagaimana banyak org skrg ckp kristian ni ada agenda utk bt benda itu ini d negara ini, byk jga yg ckp muslim byk agenda mengislamkan org kristian. Sy tida pernah amik peduli sbb sy syg semua kwn2 sy yg berlainan agama. Kalau saudara ckp yg bnyk org bkn muslim mengina org muslim, jd saudara perlu tahu kmi yg bukan muslim jga berhadapan dgn org2 muslim yg ckp smbil lewa tentang agama kmi setiap hari. Seperti waktu sy masih belajar di kolej, seorang ustaz ckp tentang bagaimana org kristian ni agamanya palsu dan segalanya. Bagaimana sakitnya hati saudara sewaktu rombongan kristian itu mengata agama Islam, begitu la pedihnya hati sy sewaktu ustaz itu mengata agama sy. Sewaktu belajar di universiti dlu, seorang lecturer muslim bercakap tentang kepercayaan kmi dan berkata yg kristian ni sembah 3 tuhan (sy tahu kalian tidak faham ttg penerimaan kmi ttg Tuhan tp ini bukan tujuan sy tulis komen ini). Sekali lg sy, dan saudara kristian sy yg lain, terluka diperkatakan begitu. Pernah suatu masa dlu akhbar Malaysia mengeluarkan statement bahawa kristian ni agama pagan, sy pernah nampak video seorang ustazah berceramah ttg bagaimana kristian ini sekumpulan pengamal seks devian, sy pernah baca di majalah2 mastika bahawa seseorang tukar agama jd kristian untuk mengamalkan kehidupan tidak bermoral, dan byk lg fitnah dan cacian terhadap agama sy. Tp sy tida memilih utk membuat sbrg post di internet ttg bagaimana muslim ini suka menghina kmi atau apa2, sbb sy kenal byk org muslim, dan mereka semua org yg baik. Teman sebilik sy di uni dlu adalah seorang wanita muslim yg sngt alim, baik dan sopan, kmi berkawan baik hingga skrg dan sy mahu kmi kekal bersahabat. Sy tida pernah ambil kisah ttg segelintir saudara muslim yg suka membuat andaian ttg agama sy tanpa usul periksa, yg cepat mendukung fakta2 palsu kerana merasa takut akan iman mereka diganggu. Sy tida pernah ambil peduli kerana sy tahu saudara muslim sy org2 baik saja, dan sy tidak akan mengadili kmu dalam apa cara sekalipun kerana sebagai kristian, sy mencontohi Jesus untuk melayan anda semua sbg saudara yg sy nak sayangi dan hormati.

Saudara, anda pasti seorang muslim yg baik kerana berjuang untuk apa yg saudara percaya. Saudara percaya berdakwah itu sesuatu perkara yg baik dan wajib, tidak ka saudara fikir kmi kristian jga berdakwah disebabkan amanah kami kepada Tuhan untuk menyebarkan berita baikNya? Ya, ada byk kristian skrg yg berdakwah utk tujuan yg salah (politik, populariti, etc), tp apa yg kmi sebarkan itu, mesej kmi terhadap Jesus bukan la sesuatu yg saudara sekalian harus takuti. Jika anda percaya anda percaya, jika tidak percaya pun tida apa. Tiada apa2 yg saudara perlu takut dgn kristian. Sy mohon maaf bg pihak rombongan kristian tersebut kerana mengumpat ttg saudara, dan juga telah melukakan hati saudara muslim yg lain. Sy minta maaf kerana kebanyakan kmi tidak dpt menunjukkan kebaikan Jesus, apa yg kmu nampak ni cuma la sikap manusiawi yang tidak lari dr sikap jahil dan biadap.

Biarpun sy selalu terasa dgn percakapan beberapa org, sy tida pernah merasa takut terhadap iman sy. Iman sy tidak tergugat. Jd saudara sekalian pn jgn la takut dgn kmi. Jika ada saudara kristian sy sebarkan berita baik kepada anda, terpulang dgn anda untuk terima atau tidak. Jika ada saudara kristian sy yg memaksa anda untuk convert dan melukan hati anda, jan pedulikan saja org begitu. Utk menjadi seorang kristian, hati saudara harus terbuka untuk menerima Jesus, jika tida terbuka dan kmi paksa, apa la gunanya?

Tp tetap, saudara muslim adalah saudara sy jga, sy tida peduli agama kalian, sy cuma ingin kedamaian antara kta semua, dan mari la kta saling maaf-memaafkan sikap buruk masing2.

Malvin Gakim said...

Setakat ini, apa yang saya lihat, banyak orang yang berlainan pegangan dan agama saling 'menuding jari' untuk mempertahankan pegangan dan agama masing-masing. Jangan kita menilai ajaran agama dan pegangan tertentu dengan melihat para penganutnya. Jangan kerana tindakan sebahagian penganut sesuatu agama atau pegangan dijadikan sebagai kredit untuk kita memandang serong terhadap agama atau pegangan tersebut. Bagi orang Islam, saya percaya kalian semua berpegang kepada ini –
1. “Rasulullah s.a.w bersabda: Janganlah kamu benci membenci, dengki mendengki dan sindir menyindir. Jadilah kamu hamba-hamba Allah yang bersaudara. [Bukhari & Muslim]”
2. Dalam sebuah hadith yang diriwayatkan oleh Abu Daud menyatakan bahawa:
“Barangsiapa menyakiti orang bukan Islam yang berada di bawah perlindungan Islam, maka ia telah menyakiti saya, dan barangsiapa yang menyakiti saya, maka ia telah menyakiti Tuhan”.(Riwayat Abu Daud)
3. Allah SWT berfirman dalam Surah Al-An’aam ayat 108: Maksudnya : “Dan janganlah kamu caci benda yang mereka sembah selain dari Allah, kerana mereka kelak akan mencaci Allah secara melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami memperelokkan pada pandangan tiap-tiap umat akan amal perbuatan mereka, kemudian kepada Tuhan merekalah tempat kembali mereka, lalu Ia menerangkan kepada mereka apa yang mereka telah lakukan.”

Bagi orang Kristian, saya percaya kalian semua berpegang kepada ini –
1. (Jesus Christ said to the expert in the law): “Love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. This is the greatest and most important command. The second is like it: Love your neighbor as yourself. All the Law and the Prophets depend on these two commands.” Matthew 22:37-40 (HCSB English Translation for the Greek language, the language that was used in New Testament)
2. “But I say to you who listen: Love your enemies, do what is good to those who hate you, bless those who curse you, pray for those who mistreat you.” Luke 6:27-28 (HCSB English Translation for the Greek language, the language that was used in New Testament)
3. “Now these three remain: faith, hope, and love. But the greatest of these is love.” 1 Corinthians 13:13 (HCSB English Translation for the Greek language, the language that was used in New Testament)

Kesimpulannya, cukuplah dengan hal saling ‘menuding jari’ sesama kita yang berlainan agama dan pegangan. Jangan kerana segelintir pihak, kita saling bermusuhan. Saya fikir apabila kita bergaul dengan orang Kristian, janganlah dengan terang-terangan kita menyebut mereka kafir dan begitu juga dengan orang Kristian, apabila bergaul dengan orang Islam janganlah dengan terang-terangan kita menyebut mereka kafir. Ini kerana, ajaran Islam dan Kristian masing-masing menegaskan kepada para pengikutnya yang masing-masing kedua-dua agama tersebut adalah agama benar dan bukan kafir. Jadi, menurut apa yang saya lihat, ajaran Islam dan Kristian mempunyai persamaan dalam hal kasih dan saling menghormati.

Pilihan untuk menganut sesuatu pegangan dan agama adalah terletak pada tangan individu itu sendiri samada Islam atau Kristian atau agama-agama yang lain. Setiap agama mempunyai suruhan agung untuk menyebarluaskan ajaran agama masing-masing kepada sesiapun, cuma pilihan terletak pada tangan orang yang mendengarkan ajaran-ajaran agama dan pegangan tersebut samada ingin menganut agama dan pegangan itu atau tidak. Sepertimana agama Islam mempunyai peluang untuk menyebarkan ajarannya kepada sesiapapun, seharusnya agama Kristian dan agama serta pegangan lain juga mempunyai peluang yang sama untuk menyebarkan ajaran mereka kepada sesiapapun. Terpulang kepada individu yang mendengar ajaran-ajaran tersebut itu samada ingin menganut agama dan pegangan tersebut atau tidak. Saya fikir hal ini patut diterapkan selaras dengan apa yang termaktub dalam salah satu bahagian pada perlembagaan Negara Malaysia iaitu ‘Kebebasan Untuk Beragama’. Ajaran-ajaran daripada mana-mana agama dan pegangan yang ingin disebarkan seharusnya tidak mencela atau merendah-rendahkan agama dan pegangan yang lain.

Anonymous said...

.kalaulah Rasulullah masih ada (': baginda pasti takan pernah mahu perkara ini terjadi (': dan baginda takan pernah biar perkara ini terjadi :'D wahai Allah yang Maha Mengetahui , kekalkan kemanan di Malaysia , tunjukkan kebenaran dan cara bagi mengatasi masalah ini . (': aaminn .

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=u84S0JcgoIk

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=u84S0JcgoIk

Anonymous said...

Assalamuallaikum.

Sedih melihat agama Islam diperkotak katik kan oleh orang Islam sendiri. Dalam blog ini memperbincangkan keruntuhan Islam, ada jugak golongan-golongan yang cuba mempolitikkannya. Golongan-golongan ini jugak kononnya memperjuangkan Islam. Islam dijadikan sebagai bahan jenaka dan tonggangan untuk mencari popularity.

Kita tengok isu-isu kalimah Allah, murtad, laungan Ayat-ayat Suci di mesjid-mesjid, kubur-kubur Islam, kubur-kubur kafir dikampung Islam, pusat-pusat maksiat berkembang pesat, pencemaran kedaulatan negara di Lahat Datu dan berbagai-bagai lagi. Malangnya umat Islam bagaikan lupa tanggungjawap masing-masing untuk mertabatkan Islam. Bahkan mempolitikkannya.

Islam berkembang di Malaysia beratus-ratus tahun dahulu. Setengah kata sejak parameswara peluk Islam dan setengah kata sejak batu bersurat di Trengganu. Perkembangan Islam cukup menarik dan membanggakan, walaupun "slow" tapi "sure". Malangnya sejak akhir-akhir ini, penyemaran kedaulatan Islam menjadi-jadi. Kata-kata kononnya ulama bagaikan lalang ditiup angin. Sekajap ke kiri dan sekejap ke kanan.

Kalau dulu sebuk pasal hudud...alhamdulilah bagus. Tanggungjawap semua umat Islam menyokongnya, sekarang sudah tidak kedengaran lagi. Penerangan hudud pun terbantut.

Kalau dulu kita asyik berkata perpaduan seperti seikat lidi. Tapi sekarang sebuk perpecahan. Demonstrasi, pergaduhan, fitnah dan berbagai-bagai lagi.

Pendek kata...berwaspadalah kita. Musuh dalam selimut banyak berkeliaran. Puak kafir bertepuk bila melihat apa yang dah berlaku.

Berfikirlah dengan dengan terbuka berpandukan iman. Jangan ikut nafsu, nanti binasa sampai bila-bila.

Tepuk dada tanya iman. Berfikirlah untuk kita dan anak-anak kita. Kekayaan bukanlah satu cara hidup, tapi Islam itu satu cara hidup yang betul.

Ya Allah selamatkan lah agamaMu, selamatkanlah negara kami dan selamatkanlah kami dan generasi akan datang....Amin

Anonymous said...

VIDEO MANTAP UTK TATAPAN ORANG MELAYU
http://www.youtube.com/watch?v=B2RwWKiJSVw&feature=youtube_gdata_player

Anonymous said...

Insiden begini terjadi kpd saya ketika saya melawat ke turki. Xstians msia mmg sombong $#@&^/$...hidup diorang ini mmg kerjanya nak convert manusia especially muslims. Mcm dapat pahala besar laa laknatullah mereka ini. Tujuannya mencari org2 yg susah. Tolong org2 miskin begini terhutang budi then convert meteka. Bukan ikhlas nak tolong pon. Ketika saya tggl d US ada kenalan muslim dari lebanon ketika dia dan keluarga sampai d tempat perlindongan org2 gereja d sana pon tak layan mereka sesudah ketahui mereka org lebanese muslims..dia orang ni tidak ikhlas bermuka2 and full of hatred towards islam n muslims. Kemiskinan membawa kekufuran.
CHLOE

CarlazmanKL said...

Sya sgt mghormati pandangan spt ini...salam hormat

Anonymous said...

As Salam,

Betul ke ustaz dengar pihak gereja di Jususalem doa untuk kemenangan Parti Pakatan di Malaysia??

djoenoes said...

Ustaz, di dalam posting ini ustaz bertemu dengan risalah mengenai Agenda Kristian Untuk Malaysia Terbongkar Di Jerusalem dan bagi saya agenda itu tidak terhad kepada malaysia saja, malah ianya di seluruh dunia.

Mereka bergerak di negara-negara yang masih belum menerima gospel mereka. Perancangan mereka amat canggih dan mereka mengambil manfaat ict dalam mengembangkan agama mereka.

Kalau nak tahu lebih lanjut lawati website mereka di ”http://www.joshuaproject.net/.Projek ini adalah satu kajian bagi mengenal pasti kumpulan etnik di dunia yang paling kurang menganuti atau yag paling kurang pengikut agam kristian.

Maka dari sinilah mubaligh-mubaligh kristian mendapat maklumat untuk perancangan mengkristiankan orang Islam, Hindu, Buddha dan lain-lain agama.

Ini adalah satu perancangan jahat mereka menakluki seluruh dunia.

Anonymous said...

Salam..itu cara halus dia meliberalkan Islam dengan cara dia ada Al-Quran knp muslim tiada bible?boleh berkahwin hindu n kristian tapi kenapa Islam kena convert.Sama la kawan baik katolik saya sampai tak baik akhirnya.Dia tanya kenapa Allah tak boleh digunakan di bible.Mereka percaya Yesus anak Tuhan dan roh kudus..ada 3 Tuhan bg kristian bukan satu seperti Allah yang tidak beranak dan diberanakkan....

Anonymous said...

Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia.

Saya seorang penganut agama Kristian dan saya rasa semua comment yang berkaitan sudah pun dibahas di atas, apapun saya cuma ingin menyuarakan sedikit rasa kesal dan sedih dalam hati kerana ramai antara komentar yang mulai timbul rasa tidak senang dengan agama Kristian. Sejujurnya saya sendiri tidak pernah ada perasaan benci terhadap Islam, malah ramai teman saya sejak kecil beragama Islam. Pasal agenda-agenda pengkristianan itu dan pasal anti-islam itu saya tidak setuju kalau ada yang mengatakan semua orang Kristian tu pun sama. Kami umat Kristian di daerah sini tidak lah sama seperti yang kamu fikirkan, kami hidup bantu-membantu, hormat-menghormati antara satu sama lain, malah kalau nak buat jemputan sekampung dalam rumah, atau nak buat open house(makan-makan), kami akan panggil saudara yang beragama Islam untuk memasak, memotong daging dan membantu dari segi penyediaan makanan yang sesuai untuk dijamu oleh masyarakat beragama Islam dan Kristian, Kalau ada saudara Kristian atau Islam yang bermasalah dari segi kewangan atau fizikal(sakit) kami juga bersama-sama membantu tanpa mengira agama, di sini kami sudah capai satu level yang mana kemungkinan berlaku anti-kristian/anti-islam itu TIDAK akan sama sekali terjadi. Jadi melihat isu seperti ini, dan apabila membaca komen-komen saudara semua, saya rasa sedih pula. Saya rasa adalah lebih baik kita semua bermaaf-maafan dan jangan ada timbul perasaan benci terhadap agama lain walau sedikit pun di hati. Benci itu adalah sifat syaitan dan kita akan disesatkan. Pegang sahaja agama masing-masing dengan penuh iman, dan sayangi semua orang yang bergelar Manusia Ciptaan Tuhan. I LOVE MALAYSIA.

Comment Closed.

FRESH(AM). As fResh as a good idea, always. said...

As salam,
Rakan-rakan sekalian.
Saya rasa terpanggil untuk memberikan sepatah dua kata. Tak perlu pening sampai kepala jingga memikir.

Islam itu indah, cara hidupnya penuh barakah, jalannya mudah. Iqra, bacalah. Ilmu kalam diturunkan Allah. Bacalah.

Read. Seek knowledge, it contains unimaginable discoveries and mysteries. It opens up minds and hearts.

Anonymous said...

Sekarang sudah bermulanya agenda mereka untuk mengkristiankan Malaysia dengan penggunaan kalimah Allah dalam kitab Bible, untuk mengelirukan kepada mereka lemah berpegang kepada ajaran Islam. Kita juga nampak segelintir umat Islam yang tidak memahami menyokong tindakan paderi-paderi Kristian ini. Berhati-hatilah dengan fitnah dunia akhir zaman...

Anonymous said...

Perkataan Allah telah digunakan di Tanah Arab sebelum kedatangan Kristian dan Islam. Mengapa Islam yang datang kemudian nak menjadikan perkataan ALLAH sebagai hak ekslusif? Fikir pakai otak bro...

Anonymous said...

e cig reviews, e cigarette health, e cig forum, best electronic cigarette, electronic cigarettes, electronic cigarettes reviews