Friday, October 18, 2013

Jawapan kepada isu ketidakpuasan hati penganut agama Hindu tentang perlaksanaan ibadah korban umat Islam di Malaysia khususnya.

3 hari yang lepas ketika umat Islam di Malaysia bergembira meraikan salah satu dari hari-hari kebesaran bagi umat islam seluruh dunia iaitu Hari Raya AidilAdha, kita telah dikejutkan dengan komen dari penganut agama Hindu di negara kita. Walaupun Hari Raya Aidiladha telah disambut sejak berabad-abad yang lalu di Malaysia tetapi tidak dapat dirasionalkan mengapa baru sekarang ketidakpuasan hati ini hendak ditimbulkan mereka dan ini adalah pandangan peribadi dan respon spontan saya berkenaan isu yang ditimbulkan :

"Orang kafir memang tidak akan pernah redha dan setuju dengan islam. Habis satu isu akan bangkit satu isu lagi. Inikan telah diingatkan oleh Allah dalam Al-Quran.Sekarang ini kita sebagai umat islam kena bersatu sama bahu-membahu untuk mempertahankan islam jangan salahkan musuh sebab memang musuh itu sifatnya memusuhi, salahkan diri yang terlalu lemah sehingga orang lain boleh mempertikaikan amalan kita. Bumi Malaysia adalah tanah orang Melayu Islam sejak sebelum merdeka, amalan korban telah dibuat sejak dahulu lagi, kenapa sekarang mahu mempertikaikannya. Jawapannya mudah kerana sekarang sudah pandai cari pasal dan pandai berkurang ajar. Teruskan untuk mempertikaikan sehingga sampai ke limit terakhir, nanti kita akan tahu betapa di Malaysia tetap wujud orang yang akan mempertahankan Islam di peringkat paling maksimum...Salam Satu Malaysia untuk kamu yang mempertikaikan. Jangan lupa sejarah orang Melayu islam apabila telah sampai limit terakhir.."

Salam dari bumi Al-Aqsa untuk saudara Islamku bersabarlah ....

Dari saudaramu Muhamad Bin Abdullah Al Amin

26 comments:

The Black Jubah said...

Assalamualaikum Ustaz,
Setuju sangat dengan Ustaz, inilah akibat dari perpecahan umat Islam....

WanBeruas said...

Ini adalah usaha provokasi dari musuh Islam yang cuba menangguk di air yang keruh...Umat Islam keseluruhannya perlu muhasabah diri...

Anonymous said...

Dalam al-Quran banyak menjelaskan tindak tanduk non-muslim.

Anonymous said...

Adakah kita oranag Islam boleh bersabar terus sebagini lagi.Ayuh bangkit dan kita kena tunjukan KURANG AJAR kita pula.

Anonymous said...

setuju pendapat ustaz. isu Akidah tidak boleh dipandang remeh.

khairul ashraf said...

haramkan perayaan tahipusam yg sering mengganggu pengguna jalan raya...selain itu perayaan ini mempamirkan aksi ganas yg boleh mempengaruhi orang ramai melakukannya....

The Black Jubah said...


► 2:50► 2:50
www.youtube.com/watch?v=Ptl-abm4ntM
Mar 15, 2012 - Uploaded by A Karim Omar
Sekali dengar macam tilawah Quran cuma ayat-ayat itu bukannya dari Quran. Siap ...

Anonymous said...

Sama sama kita mempertahankan Islam.

Anonymous said...

Jangan sampai kita musnahkan berhala yang ada....

Anonymous said...

Itu lh kita org melayu islam d malaysia bagi muka sangat kpd puak2 yg tidak pandai be-terima ksh ini duduk kat TANAH MELAYU yg aman serta sengaja nk cari pasal.

Anonymous said...

Kita terutama pemimpin tak de kekuatan utk berhujah & menangkis sebab kbnyakan mereka pun tak amalkan Islam sepenuhnya. Org2 kafir tau, & mereka sbnarnya nak menduga.

Ye le, klu masih nak tonjol2kan & amalan jahiliah siap war2kan kat tv spr prog2 menari2, terkinja2, tak tutup aurat, mak yong, barongan dll yg pelakunya Melayu Islam keturunan, tambah pula dgn bila ada pihak2 yg ajak pada agama dilekehkan, nah, tu pasal puak2 kafir berani.

Tunding diri sendiri dulu sblum tunding org lain. Mereka mungkin jahil. 40,50 tahun lepas, isu ni tak dibagkitkan sbb yg membangkitkan mungkin lum lahir. Dia nak tau, maka jawab la, mudah2an dia masuk Islam & lebih kuat Islamnya mana tau? Sapa x kenal Khalid? Kita la kena tunjukkan akhlak Islam, sbb kita Islam.

bella

Anonymous said...

Ini lah bahaya yang diundang oleh kesemua pemimpin politik - kesemua parti politik temasuk PAS- yang banyak memberi muka terlampau meraiikan hari perayaan golongan kafir.

Dalam mempertahan kalimah Allah. Baru2 ini UMNO menyambut Deepavali dengan besar2ran di Johor danmedia yang dikuasi UMNO turut memuatkan berbagai2 makalah dan rancangan Deepavali.GLC turut berbelanja berjuta2 membuat iklan betemakan Deepvali.

Amalan sabeginilah melemakan golongan kafir harbi dan pastinya merosak Aqidah anak2 Islam yang tertanam didalam kepala meraka bahawa Deepavali, Krismas dsb turut diraaikan dengan meriah.....

Izzaidy Ahmad said...

Itula kita perjuangkan atas nama DEMOKRASI. Baik PAS ADIL UMNO.. Sedangkan dalam Islam itu demokrasi tp demokrasi itu bkn Islam. Intipati demokrasi hari ini Kebebasan bersuara, kesaksamaan hak, kebebasan agama dn mcm2 kebebasan tanpa batas.. Akibatnya sekarang mereka bersuara atas tiket demokrasi tadi. Pemimpin2 terdesak ketagihkan sokongan. Dan kini mereka semua terikat.. Pemimpin dulu dituduh firaun dan kuku besi. Tapi apa guna kita bercakap lagi kerana kita tak akan sedar dan bangun selagi tidak jatuh dan musnah semuanya. Sebagaimana jatuhnya empayar melaka, empayar Islam, penjajahan... Pada waktu seperti itu baru kita nak bersatu, baru nak bangun. Tetapi selepas kita menang sekalipun, generasi2 seterusnya pulak lupa dan brpecah spt kita hari ini...

Anonymous said...

Ini lah bala ALLAH bila PAS bersubahat dengan DAP dan PKR menghentam UMNO yang memperjuangan Orang melayu dan Islam. Ingin berkuasa menghalalkan apa cara sekalipun

Anonymous said...

Saya tidak dapat memahami apa kaitan PAS subahat dgn DAP dan PKR, walhal dlm BN ada parti komponen bukan lslam juga? Isu sekarang berkait rapat dgn jati diri org lslam sahaja, dan bukannya non-muslim. Muslimin wajib dalami ilmu lslam dahulu, sebelum sibuk mempersoal kejahilan non-Muslim.

TBM said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Pendapat saya ialah; memang benar hari raya korban sebahagian daripada kepercayaan kita,namun begitu bukan semua orang faham kepentingan ibadah ini, terutamanya orang kafir. Kita juga tahu yang Allah boleh beri hidayah kepada sesiapa sahaja. Oleh itu, kita sebagai orang Islam tidak patut berlaku judgemental terhadap mereka2 itu sebelum kita beltul2 mengenali mereka yg terlibat. Apa yg penting, kita perlu terus melaksanakan tangunggangjawab sebabgai mukmin dan khalifah. Insyaallah.

Anonymous said...

isu ini adalah seorg guru besar dipertikaikn krn mbuat ibadah korban disekolah..harap sgt jwpn yg patut dijwb kpd org india yg xpuas hati tu legkap dgn hadis dan perkara berapa yg tersebut dlm perlembagaan malaysia

GHURABA' said...

Ustaz, adakah rancangan utk ke aqsa zdulhijjah 1435. Kalau ada rancangan minta ustaz inform sbb saya berminat nak ke sana waktu tu.

Anonymous said...

Heyya i am for the first time here. I found this board and
I find It really useful & it helped me out much. I hope
to give something back and help others like you helped me.



logbook loans ()

Anonymous said...

Tolong la sedar kalau suci tu tak bermaksud menindas orng...kalau awak semua tu baik sangat xpayah la nak menilai orng. Suci sangat ke?

Anonymous said...

What a information of un-ambiguity and preserveness of precious know-how about unpredicted feelings.


Also visit my blog post ... seo

rental mobil bandung said...

Bagus ustaz selama kita menjalankan perintah dari alloh swt tidak ada yang perlu ditakuti atau diambil pusing! lanjutkan!

Rizal Zain said...

Terimakasih ustaz atas artikel ini. Berani Kerana Benar. Marilah kita ambil iktibar dari isi hati pejuang Islam. Terima kasih ustaz.

Anonymous said...

I've read ѕome just гight stuff heгe.
Certainly worth bookmarking fߋr revisiting. Ӏ wonder hoա much effort
үօu plaϲe to makе the soort off gгeat informative weeb site.


mү page; clash of clans builders hut

mmo25 said...

Only two.Comments PageAs you can observe, each of our Comments site has built up several mail messages are derived from each of our faithful consumers.Going through the customer articulates extremely of our own services, we have been grateful.Whilst, facing the complaint and query handle we will be endurance description.Moreover, we are glad interesting any optimistic recommendation which would increase each of our services much better.
WS Gold

Wild Star Gold